Sari la conținut

ABS upgrade


barbish
 Share

Postări Recomandate

Nu mai vorbesc de mersul mai sportiv si placerea pe un drum cu zapada, acolo ESP-ul chiar nu are farmec.

 

Maine o sa-ti scanez pagina aceea din cartea tehnica.

 

Of, ma faci sa mai scriu un post off-topic:

Nu e nevoie sa scanezi nimic; am avut masina cu ESP si ASR din iarna lui 2003 (deci de 7 ani) si stiu foarte bine "cu ce se mananca". (caucicuri de iarna folosesc din 1997; inca sunt multi retarzi care nu le inteleg rostul, vezi celebrul M Badea)

 

Legat de sportivitate iarna... saptamana cat am stat in Ro de Craciun si am avut mult de umblat inclusiv pe la CT unde abia deblocasera autostrada, am ales sa merg numai cu masina cu tractiune spate... so, I like it!

 

Gata, eu chiar am terminat aici cu "auto".

Mesaj completat

De aici si discutia de fata, omul are BMW f650 foarte bun, acum i s-a casunat pe el ca nu are ABS, nu mai e bun, cand l-a cumparat era... si nu ma gandesc ca i l-a bagat cineva pe gat, l-a cumparat ca i-a placut.

 

Ce mi se mare mie interesant si folositor e sistemul combinat de franare, nu stiu care modele de moto exact au, dar e foarte fain cand actionezi frana fata si ponderat este actionata concomitent si cea spate, asta da, desteapta inventie, si o poate constata cel care franeaza mereu cu ambele frane si vede cat de fain e...

 

Cand ne-am plimbat in noiembrie, parca ti-am povestit de ce mi-am luat moto cu ABS: pt ca imi luasem un F650 care nu avea si dupa ce am picat la training la franarea de urgenta pe ud si am dupa ce am vazut cu cata relaxare franau cei cu ABS, am inteles rostul lui. Mai bine mai tarziu decat niciodata. :lol:

 

Mare lucru ca gasesti interesant, totusi, macar sistemul combinat. La BMW toate R-urile si K-urile au asta de multi ani (odata cu alegerea optiunii ABS, pt cele care nu-l au in serie). Stiu ca si Honda sta bine la capitolul asta.

Editat de khk
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 88
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Acum am citit in urma si da-mi voie sa comentez.

 

Am vazut ulterior ca suna a sandra brown, dar eu asa simt - asa scriu. Au trecut mai mult de 50 de zile, am uitat sa modific. :lol:

 

Discutia cu raider adevarat fara ABS poate fi privita si invers - nu te face superior faptul ca ai ABS. Si daca nu ai ABS nu inseamna automat ca iti doresti.

Si nici atitudinea: hmm - motocicleta asta nu are ABS, nasoala, nu e buna - nici asta... nu-mi place. Gata, moare lumea fara ABS.

De aici si discutia de fata, omul are BMW f650 foarte bun, acum i s-a casunat pe el ca nu are ABS, nu mai e bun, cand l-a cumparat era... si nu ma gandesc ca i l-a bagat cineva pe gat, l-a cumparat ca i-a placut.

Eu cand mi-am luat transalp l-am luat ca mi-a placut, puteam sa aleg ce voiam eu... am vrut asa. Inseamna ca sunt fraier? Ca nu stiu ce-i bun? Nu.

 

Comparatia cu lamele de ras e foarte misto, numai ca si alea rusesti si ale Gilette, amandoua taie firele de par cand plimb eu aparatul pe fata si cand apas eu pe coada lui, nu taie cand vor ele... si daca sunt neindemanatic ma tai si cu Gilette si cu lamele rusesti.

 

Ce mi se mare mie interesant si folositor e sistemul combinat de franare, nu stiu care modele de moto exact au, dar e foarte fain cand actionezi frana fata si ponderat este actionata concomitent si cea spate, asta da, desteapta inventie, si o poate constata cel care franeaza mereu cu ambele frane si vede cat de fain e...

Intradevar am un motor f bun cu care ma inteleg excelent. Imi place foarte tare chiar si asa fara ABS. Dupa cum am spus in cadrul topicului nu am apucat sa fac foarte multi km, doar cateva mii anul trecut. Mai am mult de mers pana sa ma cosider un motociclist trecut prin toate (totusi parerea mea e ca nimeni nu a vazut totul, intotdeauna apare ceva nou) dar mi-am dat seama mergand cu ea, ca un ABS nu ar face rau la "purtator". Am crezut ca nu e o mare scofala sa montezi asa ceva si de aici si intrebarea mea.

Pentru ca nu are ABS nu inseamna ca nu o sa mai merg cu ea sau o vand maine. O sa ma mai dau cu ea destul si cand voi considera ca sunt pregatit sa trec la o alta clasa de putere o sa-mi cumpar una cu ABS de la fabricant. Intai sa ma satur de asta :lol:

De ce nu mi-am luat una cu ABS de la inceput ? Nu am gasit niciuna in momentul cand am vrut sa-mi cumpar motor si nu am vrut sa mai astept pana mai aparea vreuna la vanzare. Asta asa ca poate se intreaba lumea. :lol:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Mare lucru ca gasesti interesant, totusi, macar sistemul combinat. La BMW toate R-urile si K-urile au asta de multi ani (odata cu alegerea optiunii ABS, pt cele care nu-l au in serie). Stiu ca si Honda sta bine la capitolul asta.

Sistemul CBS e interesant, dar la Honda nu există decât la motociclete cu ABS. Iar ABS-ul e bun în anumite cazuri, nu prea bun în altele - de pildă eu vreau să plec la un drum lung prin Orientul Mijlociu și ABS-ul ar fi doar încă un sistem care se poate strica. E cald și uscat, aderența e bună, nu simt nevoia să am ABS iar din experiența cu mașinile (ABS din 1993 încoace) nu îmi place deloc ABS-ul pe asfalt uscat, intră în funcțiune prea devreme pentru gustul meu.

 

În sfârșit, de la ce s-a plecat și unde s-a ajuns.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator corleone

Vad ca se discuta mult, cum am mai spus nu neg utilitatea si performantele sistemelor de control (ABS, ASR, ESP) dar sa se tina cont ca acestea nu inving legile fizicii cum cred unii.

 

Pe un forum auto un individ sustinea ca frana de motor este ABS-ul saracilor, i-am replicat ca dupa rationamentul lui ABS-ul este frana de motor pt fraierii care nu stiu sa mearga cu masina. Fiind foarte mandru de el si de ABS-ul lui a luat foc si m-a raportat unui moderator dar acesta fiind cu capul pe umeri mi-a dat dreptate si i-a explicat individului ca mai intai trebuie sa inveti sa mergi cu masina si pe urma sa te bucuri de ABS. Discutia plecase de la faptul ca se pierduse controlul masinii in conditii de iarna.

Editat de corleone
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

intr-adevar, la motocicleta, daca lasi in frana de motor si actionezi frana spate doar, ca sa se blocheze ar insemna sa iti moara motorul.

 

da asta nu te prea ajuta pe zapada sau polei, pt ca si numai frana de motor poate duce la pierderea aderentei; in rest, pe ud sau uscat se aplica.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Sistemul CBS e interesant, dar la Honda nu există decât la motociclete cu ABS. Iar ABS-ul e bun în anumite cazuri, nu prea bun în altele - de pildă eu vreau să plec la un drum lung prin Orientul Mijlociu și ABS-ul ar fi doar încă un sistem care se poate strica. E cald și uscat, aderența e bună, nu simt nevoia să am ABS iar din experiența cu mașinile (ABS din 1993 încoace) nu îmi place deloc ABS-ul pe asfalt uscat, intră în funcțiune prea devreme pentru gustul meu.

Si daca se strica, ce? Tot ai frane. Ok, cari dupa tine intre 3 si 10kg de fier mort, dar nu te opreste sa mergi mai departe. Chiar si in cazul sistemelor combinate ABS-servofrana ramai cu franarea reziduala care este la fel de puternica, doar ca ai nevoie de forta pentru a ajunge la aceeasi decelerare.

 

VFR 800, Pan-europeanul vechi si Goldwing sunt doar trei motociclete de la Honda care au CBS si nu ABS. Si ca veni vorba de CBS, asta e un sistem caruia nu-i vad sensul. Adica, daca ti-e atat de lene sa apesi in acelasi timp si cu piciorul, si cu mana, de ce mai esti pe motocicleta? Si poate imi explica si mie cineva cum poti sa faci trail-braking pe mijlocul curbei cu CBS pentru a inchide raza.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Scuze că nu am fost clar în exprimare, la modelele noi de Honda nu am văzut CBS fără ABS. Când am căutat să îmi cumpăr moto ultimii 2 ani doar așa am găsit.

 

CBS pentru mine are o oarecare utilitate - eu nu frânez niciodată cu spatele. Obișnuit cu CB-ul cu tambur, unde spatele era ușor (aveam carenă custom, mutase centrul de greutate mai în față) și se bloca foarte ușor, când am trecut pe CBF am continuat să merg fără să folosesc frâna spate și nu am găsit nici un motiv ca să o fac, reducerea cu 10% a distanței de frânare minime încerc să nu am nevoie să o folosesc. Cu CBS o am și pe aia automat, ca la leneși :lol:

 

Nu sunt sigur că dacă se strică ABS-ul am frâne la fel de bune, așa că nu risc. La mine "stricat" înseamnă că poate să mă lase fără frână complet, nu e exclus, iar alea 6 kg de fier mort (atâta e diferența la CBF) mai bine le înlocuiesc cu 6 kg de bagaj util. Chestie de preferință, nu zic că nu ai dreptate.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Scuze că nu am fost clar în exprimare, la modelele noi de Honda nu am văzut CBS fără ABS. Când am căutat să îmi cumpăr moto ultimii 2 ani doar a?a am găsit.

 

CBS pentru mine are o oarecare utilitate - eu nu frânez niciodată cu spatele. Obi?nuit cu CB-ul cu tambur, unde spatele era u?or (aveam carenă custom, mutase centrul de greutate mai în fa?ă) ?i se bloca foarte u?or, când am trecut pe CBF am continuat să merg fără să folosesc frâna spate ?i nu am găsit nici un motiv ca să o fac, reducerea cu 10% a distan?ei de frânare minime încerc să nu am nevoie să o folosesc. Cu CBS o am ?i pe aia automat, ca la lene?i :lol:

 

Nu sunt sigur că dacă se strică ABS-ul am frâne la fel de bune, a?a că nu risc. La mine "stricat" înseamnă că poate să mă lase fără frână complet, nu e exclus, iar alea 6 kg de fier mort (atâta e diferen?a la CBF) mai bine le înlocuiesc cu 6 kg de bagaj util. Chestie de preferin?ă, nu zic că nu ai dreptate.

Drept e ca nu stiu cum ar fi sistemul asta la CBF-ul tau. Daca e la fel ca la Fireblade, "fly-by-wire", nici eu nu m-as incumeta. Altfel te asigur ca, daca vorbim de un sistem ABS simplu, fara servo si fara CBS, daca se strica (sau nu porneste), franarea e fix aceeasi in caz de crapa modului ABS. Asa e si al meu BMW. Daca e combinat cu CBS, probabil va trebui sa pui si piciorul la treaba ca sa ai toata puterea de franare. Daca e cu servo (ca la R 1150) trebuie doar sa apesi (mult) mai tare pe maneta si pedala. Ai incercat vreodata sa pompezi frana unei masini noi parcate si cu motorul oprit, eventual ai fost remorcat intr-o astfel de masina? E acelasi lucru. Cert e ca nu poti ramane fara frana complet exceptand cazul in care cineva iti taie furtunele.

 

Ca idee... am mers un an pe motocicleta fara ABS. Am cazut de 3 ori din cauza franarilor (prima moto). As ura CBS-ul. La o franare de urgenta blocam imediat spatele deoarece imi era mai simplu sa-l stiu asa, iar fata o modulam pe cat posibil la un nivel acceptabil de tractiune pe franare. Din ce inteleg eu, CBS-ul ar bloca rotile in acelasi timp, deci niciodata nu ai putea avea franare 100%. Peste asta, inabilitatea de a controla o curba din frana ma sperie.

Editat de uzunu
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Din ce inteleg eu, CBS-ul ar bloca rotile in acelasi timp, deci niciodata nu ai putea avea franare 100%. Peste asta, inabilitatea de a controla o curba din frana ma sperie.

Citeste in linkul pus de mine mai sus.

Cu CBS-ul nu actionezi ambele frane la fel, cand franezi cu fata ponderea mai mare e pe fata, cand franezi cu spatele ponderea mai mare e pe spate. Nu e mare diferenta fata de franatul normal din punctul asta de vedere.

Ce face CBS pentru tine?

Cand franezi cu fata iti "ciupeste" putin si spatele si invers, cand franezi cu spatele iti "ciupeste" putin si fata.

Nu-i ca la masina, apesi pedala si fleosc frana pe toate rotile...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

:lol: :lol: cum adica a activat ESP-ul pe loc??? avea instincte bune? :lol:

si de ce mergea cu el dezactivat? avea boala pe el? (ESP-ul este activat mereu in "starea lui normala", se dezactiveaza doar voluntar de la buton dar la urmatoarea pornire a motorului se reactiveaza automat)

treaba s-a intimplat asa: Mercedes clasa C, autostrada, 140-160 kmh, o portiune uda si o mica denivelare. intr-o fractiune de secunda m-am simtit izbit in portiera dar am vazut clar cum instantaneu soferul a intins mina dreapta spre bord, undeva sub butonul de pornire a avariilor. nu l-am intrebat ce a facut acolo, dar masina s-a redresat remarcabil si cu siguranta fara ESP beleam carasul. reflexe nu stiu daca avea dar dupa ce-a tracut momentul a ramas impasibil. a fost prima data in viata cind mi-am dat seama ca toate electronicalele astea de pe masini nu-s chiar prostii. daca a activat ESP-ul sau a facut altceva, chiar nu stiu, dar asta mi-a ramas in cap pentru ca altfel nu inteleg gestul ala. chiar as fi curios sa aflu daca se poate forta dezactivarea.

 

despre ABS... nu inteleg de ce fiecare vrea sa dovedeasca celeilalte tabere ca numai ei au dreptate. eu credeam ca utilitatea ABS-ului e evidenta, mai ales in situatii limita cind te poti speria si infige in frine (nu toti sintem soferi profesionisti chiar daca ne credem citeodata) sau cind n-ai idee despre conditiile de aderenta. daca mergi absolut to timpul in limitele tale (de parca ar face vreodata asta cineva) ma gindesc ca te poti descurca si fara ABS dar vorba aia, cum n-ajuta, asa nu strica. si oricum mai devreme sau mai tirziu o sa fie optiune standard pe orice motor.

situatii in care ar fi fost OK sa am ABS:

- merg pe ploaie asta vara pina-n oras, ca aveam o treaba urgenta; eram pe prima banda, un mosneag de pe banda doi face dreapta direct de pe banda lui, in fata mea, ca si cum n-as fi existat; am frinat nu foarte puternic dar am blocat roata si mi-a derapat vreo doi metri, printr-o minune n-am cazut;

- tot asta vara o vaca intr-un Tico in taie calea-n oras; frinez ca disperatul si prind linia de tramvai sub roata fata, motocicleta patineaza ca pe gheata o portiune, reusesc sa nu cad;

- tot asta vara, intre Bacau si Iasi mi se pune pata sa vad 200 km/h pe bord si-i dau blana; dupa ce-mi satisfac piticul de pe creier realizez ca o masina din fata mea frinase destul de puternic, pentru ca ajunsese la sensul giratoriu de la intersectia lui E583 cu E85; am realizat ca trebuie sa frinez si eu puternic ca sa nu se intimple treaba aia naspa, dar simultan mi-era foarte frica sa nu blochez roata; cred ca aveam si pulsul 200; daca as fi avut ABS poate frica aia ar fi fost mai mica;

cu toate astea reusesc sa supravietuiesc in continuare fara ABS.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Cand franezi cu fata iti "ciupeste" putin si spatele si invers, cand franezi cu spatele iti "ciupeste" putin si fata.

 

De exemplu, la BMW este asa:

- ABS partial-integral, intalnit la toate R si K (fara LT): apasarea manetei actioneaza si spatele; apasarea pedalei doar spatele

- ABS full-integral, doar la LT: oricare apesi, franeaza si cealalta.

 

Eu gasesc ABS-ul partial-integral foarte interesant; recunosc ca rar folosesc frana spate pt ca nu sunt obisnuit, deci m-ar avantaja. Faptul ca spatele ramane independent si poti frana doar spate este logic.

 

Ce spune Uzunu ca el franeaza nu stiu cum in curba si ca l-ar incurca mie imi suna putin SF. Ma gandesc, cum naiba supravietuiesc toti posesorii de BMW (R&K) mai noi de 2001/2002? Pe ei nu-i incurca?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Eu gasesc ABS-ul partial-integral foarte interesant; recunosc ca rar folosesc frana spate pt ca nu sunt obisnuit, deci m-ar avantaja. Faptul ca spatele ramane independent si poti frana doar spate este logic.

Da, sistemul asta mi se pare si mie foarte util si interesant.

 

Ce spune Uzunu ca el franeaza nu stiu cum in curba si ca l-ar incurca mie imi suna putin SF. Ma gandesc, cum naiba supravietuiesc toti posesorii de BMW (R&K) mai noi de 2001/2002? Pe ei nu-i incurca?

HA HA HA... DA, asa e, SF. :lol: Voiam sa zic si eu, dar am zis sa nu fiu rau. :lol:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...