Sari la conținut

"Mod"-uri pt WR400


Daaaaan
 Share

Postări Recomandate

Salut

 

Citeam zilele trecute pe Thumpertalk despre domnii posesori de WR-uri de prin State ca fac tot felul de "mod"-uri la motoarele lor, ca sa imbunatateasca tot felul de chestii.

De departe cel mai popular la ei acolo, peste ocean, este Grey wire mod" care presupune deconectarea unui fir si alte cateva chestii ca sa imbunatatesti raspunsul motorului la acceleratie si sa nu-ti mai moara motorul cand pisti un pic gazul pe loc.

 

De asemenea, stiu ca la mobrele europene acest "mod" nu se aplica deoarece la noi acel fir gri nu exista.

 

Vreua sa intreb posesorii de WR-uri daca si-au facut asemenea "mod"-uri la motoare, si daca da, care si ce efecte au avut (daca a meritat sau nu)

 

 

Hai primavara!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pai cum sa il faca daca la modelele eur nu apare? :(

 

Cred ca era mai bine daca puneai topicul asta la sectiunea de Enduro. Sau faci cum am facut eu, o lista de contacte pe messenger cu mobre ca si a ta cu care discuti.

 

Eventual, da detalii despre firul ala, ce face? Ce comanda? Banuiesc ca e la senzorul de acceleratie?

Editat de Dan Cata
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pai cum sa il faca daca la modelele eur nu apare? :(

 

Cred ca era mai bine daca puneai topicul asta la sectiunea de Enduro. Sau faci cum am facut eu, o lista de contacte pe messenger cu mobre ca si a ta cu care discuti.

 

Eventual, da detalii despre firul ala, ce face? Ce comanda? Banuiesc ca e la senzorul de acceleratie?

 

nu man..."grey wire mod" nu se aplica. dar mai sunt altele...gen "octopus mod", "blue wire mod", etc. care nu stiu daca se aplica la mobrele din europa sau nu...de alea eram curios.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

nu man..."grey wire mod" nu se aplica. dar mai sunt altele...gen "octopus mod", "blue wire mod", etc. care nu stiu daca se aplica la mobrele din europa sau nu...de alea eram curios.

pai... daca e cu wire e cu electrica. zi-ne ce face wire-ul ala si noi te ajutam. ba mai mult, avand ceva cunostinte de electrica, ma ofer sa te ajut eu din cluj fiind amn2. Asadar dã detalii despre modurile respective, care ce fac?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

pai... daca e cu wire e cu electrica. zi-ne ce face wire-ul ala si noi te ajutam. ba mai mult, avand ceva cunostinte de electrica, ma ofer sa te ajut eu din cluj fiind amn2. Asadar dã detalii despre modurile respective, care ce fac?

 

uite...aici e un link cu toate "mod"-urile...se refera la WR250, dar sunt valabile si pt 400: http://www.thumperfaq.com/sitemap.htm#mods, sectiunea "free modifications" (a 2-a)

 

"gray wire mod" e doar pt motoarele fabricate pt USA, dar de ex "blue wire mod", care se presupune ca iti da mai mult curent cand pornesti motorul deci automat scanteie mai buna, e vlabil pt toate...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

uite...aici e un link cu toate "mod"-urile...se refera la WR250, dar sunt valabile si pt 400: http://www.thumperfaq.com/sitemap.htm#mods, sectiunea "free modifications" (a 2-a)

 

"gray wire mod" e doar pt motoarele fabricate pt USA, dar de ex "blue wire mod", care se presupune ca iti da mai mult curent cand pornesti motorul deci automat scanteie mai buna, e vlabil pt toate...

 

Pai daca este bine asa, atunci de ce nu a plecat asa din fabrica?

 

Ma intreb "io"?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

man...nu pot sa zic ca eu sunt expert in asa ceva, ca sa pot sa iti dau un raspuns pertinent...dar din ce vad eu pe acolo, majoritatea "mod"-urilor altereaza niste parametri care sunt setati intr-un anume fel din fabrica ca sa faca motoarele "street legal" sau sa reduca noxele sau decibelii. (vezi gray wire mod de ex)

 

Tovar'sii din usa (care sunt mult mai multi si au o alta cultura si vechime in sportul asta, ca sa nu mai vb ca au si alti bani, ca sa poata experimenta tot felul de inventii si piese aftermarket ciudate) vorbesc foarte mult pe marginea acestor "mod"-uri...ma indoiesc ca sunt bullshit.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Mie imi pare un mare bullshit... cel putin la o motocicleta monoclindru..

Adica ce mari mofificari poti face la sistemul de aprindere sa faca ... ce?

De unde sa dea scanteie mai puternica? Din "firu' mov" ?

 

Cum functioneaza sistemul de aprindere in general:

 

bobina pick-up produce un mic impuls electric cand magnetelul trece pe langa ea --->>> CDI - "amplifica" acest impuls si il defazeaza in functie de harta avansului ----> bobina de inalta- transforma impulsul primit de la CDI si il face de tensiune inalta ---> bujie -->>scanteie..

 

CDI-ul se alimenteaza la 12V si "amplificarea" lui depinde strict de tensiunea de alimentare si de modul cum e proiectat.

Bobina pick-up e in motor.

Bobina (transformatorul) de inalta tensiune are un numar fix de spire si pe primar si pe secundar.

 

Ce fir, ce "mod" ce bla bla vezi tu aici incat sa obtii o scanteie mai mare?? De unde pana unde?

 

Mesaj completat

Tot ce am zis mai sus se refera la "mod"-urile in domeniul electric.

Am vazut ca se practica si modificari la tobe, la alte celea, motor, etc - acelea nu le contest.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

nu stiu ce sa zic, eu nu ma pronunt...de aia am intrebat aici, pt ca nu sunt un expert in domeniu. oricum, mi se pare ca se discuta f mult de astea la ei ca sa fie bullshit, si ca s anu merite macar incercate si la noi.

 

astept si alte opinii...

Mesaj completat

ia uite domnu' Belbody...ca nu e chiar bullshit.

 

http://www.thumperfaq.com/blue_wire.htm

Mesaj completat

nimeni, nimic?

Editat de Daaaaan
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

nu stiu ce sa zic, eu nu ma pronunt...de aia am intrebat aici, pt ca nu sunt un expert in domeniu. oricum, mi se pare ca se discuta f mult de astea la ei ca sa fie bullshit, si ca s anu merite macar incercate si la noi.

 

astept si alte opinii...

Mesaj completat

ia uite domnu' Belbody...ca nu e chiar bullshit.

 

http://www.thumperfaq.com/blue_wire.htm

Mesaj completat

nimeni, nimic?

 

Total CRAP!

 

In primul rand nu rulezi cu motocicleta in NEUTRAL. Chiar daca ar fi adevarat si CDI-ul reduce scanteia cand cutia este in NEUTRAL... care e relevanta?

Conectorul de neutral are cu totul alt rol la ORICE motocicleta. Asociat cu contactul de la ambreiaj si cel de CRIC contactul de neutral nu permite sa scoti cutia din neutral daca ai cricul lasat sau daca nu apesi maneta de ambreiaj.

Mai explicit, daca nu apesi ambreiajul sau daca nu ridici cricul si de exemplu treci motorul in viteza I, CDI-ul va taia instantaneu aprinderea pentru a evita accidentele.

 

Daca o sa deconectezi firul de neutral din CDI o sa obtii o motocicleta care fuge singura pe camp atunci cand apesi accidental pedala schimbatorului si tu nu esti pe motocicleta.

 

Firul respectiv are rol de securitate, nu reduce in nici un fel scanteia pe neutral... :disappointed:

 

Si daca aia incearca tot felul de tampenii fara a avea cunostinte in domeniu... asta nu inseamna ca sunt mai destepti.. ci doar ca au ceva "pasarele" la cap..

 

Graficul ala e o tampenie.

Avansul stabilit de CDI depinde doar de TURATIA motorului si nu de neutral switch sau alte prostii..

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

In primul rand nu rulezi cu motocicleta in NEUTRAL. Chiar daca ar fi adevarat si CDI-ul reduce scanteia cand cutia este in NEUTRAL... care e relevanta?

Conectorul de neutral are cu totul alt rol la ORICE motocicleta. Asociat cu contactul de la ambreiaj si cel de CRIC contactul de neutral nu permite sa scoti cutia din neutral daca ai cricul lasat sau daca nu apesi maneta de ambreiaj.

Mai explicit, daca nu apesi ambreiajul sau daca nu ridici cricul si de exemplu treci motorul in viteza I, CDI-ul va taia instantaneu aprinderea pentru a evita accidentele.

 

Relevanta ar fi ca ai o scanteie mai mare cand pornesti motocicleta in neutral. adica atunci cand dai la kick pana iti sar ochii dupa ce ti-a murit motorul.

 

Si ce zici tu de cric, nu se aplica la motoarele de enduro/cross...plus ca nu vad cum ai putea sa treci motocicleta in treapta 1 fara sa apesi pe ambreiaj sau sa fii extrem de fortos. :disappointed:

Editat de Daaaaan
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Relevanta ar fi ca ai o scanteie mai mare cand pornesti motocicleta in neutral. adica atunci cand dai la kick pana iti sar ochii dupa ce ti-a murit motorul.

 

Si ce zici tu de cric, nu se aplica la motoarele de enduro/cross...plus ca nu vad cum ai putea sa treci motocicleta in treapta 1 fara sa apesi pe ambreiaj sau sa fii extrem de fortos. :disappointed:

Orice monocilindru e mai greu de pornit la kick daca e cald cald.. dar nu are legatura cu scanteia... deschide gazul si va porni imediat.

Incearca fara sa apesi ambreiajul - trebuie doar un "click" pe pedala.. schimbatorului.. :lol: nu-ti trebuie nici o forta.

Normal ca nu ai scanteie puternica cand dai la kick-start, dar asta deoarece motorul nu se invarte la fel de repede.. ca atunci cand e pornit. Logic.

Man, poti sa crezi ce vrei, dar chestiile alea sunt total-bulshit.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Avansul stabilit de CDI depinde doar de TURATIA motorului si nu de neutral switch sau alte prostii..

In afara de turatie ar mai putea depinde si de pozitia clapetei de acceleratie sau de ceva senzori de detonatie( mai rar intalniti).Nu stiu daca motorul in cauza are sau nu TPS dar daca are si in vreunul din modurile alea se umbla cumva la TPS se poate obtine un alt raspuns la acceleratie al motorului ( nu neaparat unul mai bun, poate doar in anumite situatii)

Din cate mai stiu americanii au alte reguli privind poluarea decat europenii si motocicletele facute pt ei au alte setari uneori chiar chestii in plus care de multe ori reduc din puterea motorului. Strict dpdv electric/electronic pt a da mai multa putere motorului nu ai decat putine variante si astea ar fi avansul, injectia si eventual controlul unui dispozitiv de tip "exup valve" montat pe evacuare. Ca sa modifici astea fara sa adaugi/inlocuiesti nimic pe motor ar trebui ca producatorul sa fi prevazut motocicleta cu mai multe harti de injectie si curbe de avans iar prin cuplarea decuplarea unor fire sa se poata comuta intre acestea. Eu n-am auzit pana acum de asa ceva si nici nu vad rostul decat poate pt respectarea unor norme de poluare .

Chestia cu scanteie mai puternica si scanteie mai slaba mi se pare o tampenie, nu vad rostul pentru care producatorul si-ar dori vreodata o scanteie mai slaba intr-un anumit regim al motorului.....

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

In afara de turatie ar mai putea depinde si de pozitia clapetei de acceleratie sau de ceva senzori de detonatie( mai rar intalniti).Nu stiu daca motorul in cauza are sau nu TPS dar daca are si in vreunul din modurile alea se umbla cumva la TPS se poate obtine un alt raspuns la acceleratie al motorului ( nu neaparat unul mai bun, poate doar in anumite situatii)

Din cate mai stiu americanii au alte reguli privind poluarea decat europenii si motocicletele facute pt ei au alte setari uneori chiar chestii in plus care de multe ori reduc din puterea motorului. Strict dpdv electric/electronic pt a da mai multa putere motorului nu ai decat putine variante si astea ar fi avansul, injectia si eventual controlul unui dispozitiv de tip "exup valve" montat pe evacuare. Ca sa modifici astea fara sa adaugi/inlocuiesti nimic pe motor ar trebui ca producatorul sa fi prevazut motocicleta cu mai multe harti de injectie si curbe de avans iar prin cuplarea decuplarea unor fire sa se poata comuta intre acestea. Eu n-am auzit pana acum de asa ceva si nici nu vad rostul decat poate pt respectarea unor norme de poluare .

Chestia cu scanteie mai puternica si scanteie mai slaba mi se pare o tampenie, nu vad rostul pentru care producatorul si-ar dori vreodata o scanteie mai slaba intr-un anumit regim al motorului.....

 

Are TPS, si este si un mod pt el pe acolo pe undeva - si anume ca se "dezcatuseaza" motorul (ajungand intocmai ca la YZF) punand acolo un surub mai scurt (chiar de la YZF), care sa nu mai blocheze cursa acceleratiei la 3/4 pt a-i limita zgomotul, lucru care se intampla in cazul WR-urilor, care au limitarea asta in state pt a le putea face "street legal"

 

Chestia cu "blue wire" - scanteia bujiei si turatia motorului, o gasesti detaiata, chiar babeste, in link.

 

Ma mir ca nici un posesor de WR nu si-a dat vreo parere. De fapt orice posesor de moto de enduro/cross sunt sigur ca la un moment dat s-a uitat peste mod-uri proprii modelului sau...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Are TPS, si este si un mod pt el pe acolo pe undeva - si anume ca se "dezcatuseaza" motorul (ajungand intocmai ca la YZF) punand acolo un surub mai scurt (chiar de la YZF), care sa nu mai blocheze cursa acceleratiei la 3/4 pt a-i limita zgomotul, lucru care se intampla in cazul WR-urilor, care au limitarea asta in state pt a le putea face "street legal"

 

Chestia cu "blue wire" - scanteia bujiei si turatia motorului, o gasesti detaiata, chiar babeste, in link.

 

Ma mir ca nici un posesor de WR nu si-a dat vreo parere. De fapt orice posesor de moto de enduro/cross sunt sigur ca la un moment dat s-a uitat peste mod-uri proprii modelului sau...

citeste prima data pe wikipedia despre TPS; ala te ajuta in ture joase si medii ca sa ii spuna CDI-ului cat e de deschisa clapeta; de asemenea, se calibreaza.

 

sfatul meu e sa fii foarte atent la reglaje inainte sa umblii la ele. daca ai vreun surubel sigilat cu vopsea, eo zic ca sa il lasi asa cum e, ca nu degeaba e sigilat.

 

oricum, care e faza? e prea lenesa mobra pt tine? sau de ce vrei sa te bagi intr-un motor care merge bine? :disappointed:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

nu am de gand sa umblu la reglaje care nu le stapanesc si nici vorba sa fie prea lesne mobra pt mine, subiectul topicului era sa discutam pe marginea "mod"-urilor, inainte sa le aplicam, daca sunt "pe bune" si sa vedem ce rezultate au obtinut altii, etc.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am citit acum despre blue wire. Oscilograma nu-mi e pre clara pt ca nu prea inteleg legenda.

Am inteles observatiile facute de cel ce a studiat problema, dar nu inteleg de ce ai vrea sa faci aceasta modificare. Omu spune ca diferenta de scanteie apare doar dupa 2500rpm, asta nu prea vad cum ajuta pornirea ( desi unii spun ca ajuta, dar poate foarte bine sa fie efectul placebo) . Avansul mi se pare normal sa fie un pic diferit in gol decat in sarcina, nu inteleg de ce ar fi nevoie de scanteie mai mica dar probabil or fi observat astia ca merge mai bine, o fi si o chestie de protectie termica, (ma gandesc ca daca se aprinde mai greu amestecul pistonul are mai mult timp sa se raceasca, doar o parere nu stiu daca-i adevarat), limitarea de turatie e logic sa fie mai jos decat in sarcina si e bine asa.

Eu nu as face modificarea asta pt ca nu vad nici un avantaj ( nu cred ca pot da la pedala astfel incat sa invart mai repede de 2000rpm motorul)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

"I have seen the claims for improved starting with this mod and they appear to be backed up by the data. That is, DEPENDING on how fast you spin the engine while kicking it and how high your idle is set (a strong kick and a high idle speed will enhance the performance of this mod). The more advanced spark from the in-gear spark surface will tend to give a stronger run-up than the neutral spark surface." - nu zice absolut nimic de 2000 rpm. doar ca daca dai cu forta la kick si ai relanti-ul setat sus, porneste mai usor.

Editat de Daaaaan
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

"I have seen the claims for improved starting with this mod and they appear to be backed up by the data. That is, DEPENDING on how fast you spin the engine while kicking it and how high your idle is set (a strong kick and a high idle speed will enhance the performance of this mod). The more advanced spark from the in-gear spark surface will tend to give a stronger run-up than the neutral spark surface." - nu zice absolut nimic de 2000 rpm. doar ca daca dai cu forta la kick si ai relanti-ul setat sus, porneste mai usor.

Ba zice, dar se pare ca fiecare citeste din pagina aia numai ce-i suna bine:

 

Observations from data:

 

*

Below ~2000 rpm both the in-gear and neutral spark surfaces are the same so this mod will NOT effect engine performance in this range.

*

Above ~2500 rpm the spark surface is much steeper in gear than in neutral both as a function of engine speed (see Figure1) as well as throttle position (data not presented). Just for reference, a moderate kick will get you about 1000 rpm which will then double at the very first combustion event.

Mesaj completat

Cred ca Chuck Norris poate sa invarta motorul cu peste 2000rpm cand da la kick.. :disappointed:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

am ajuns la chuck norris, se duce dracu tpicul asta...de 2 minute rad incontinuu de faza demai sus :disappointed: :lol:

 

Just for reference, a moderate kick will get you about 1000 rpm which will then double at the very first combustion event. si atunci asta ce inseamna?

Editat de Daaaaan
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

am ajuns la chuck norris, se duce dracu tpicul asta...de 2 minute rad incontinuu de faza demai sus :lol: :lol:

 

Just for reference, a moderate kick will get you about 1000 rpm which will then double at the very first combustion event. si atunci asta ce inseamna?

Inseamna ca omul din dorinta de a inventa un MOD pune carul inaintea boilor.

 

Ca sa ai "very first combustion event" trebuie sa ai intai "spark" ... sau poate motorul de WR400 e diesel si nu intelegem noi bine din capul locului... :disappointed:

 

Si cum "spark"-ul il obtii in prima faza dand la kick.. deci la ~1000rpm, daca mai apoi porneste motorul si se dubleaza/tripleaza turatia.. deja nu mai are nici o relevanta...

El zice ca mod-ul te ajuta la pornire.. dar mod-ul nu se aplica sub 2000rpm... cum vine asta?? Sa fac un desen? :lol:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...