Sari la conținut

Honda xr 600r sau Suzuki dr 650 rse


cristache
 Share

Postări Recomandate

Am si eu o dilema...ma tot gindesc sa-mi usurez si sa-mi intineresc mobra...

 

Acum am un DR 650 RSE, 1993, adica cu carene, starter electric, doua tobe, raportul dintre foaie-pinion schimbat pt tractiune, 200 de kile...viteza max 130.

 

Folosesc motorul pt iesiri rare, pe asfalt pina pe forestiere, drum de pamint, soft enduro, cam 50-50% si as vrea sa nu mai trag asa de el pe coclauri...

 

M-am gindit la o Honda XR 600R, care are doar 130kg, 49 de cai, e mai noua, mai de teren...cam la 1500EU.

 

Voi ce parere aveti?

 

Va multumesc si astept sfaturi si idei...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am si eu o dilema...ma tot gindesc sa-mi usurez si sa-mi intineresc mobra...

 

Acum am un DR 650 RSE, 1993, adica cu carene, starter electric, doua tobe, raportul dintre foaie-pinion schimbat pt tractiune, 200 de kile...viteza max 130.

 

Folosesc motorul pt iesiri rare, pe asfalt pina pe forestiere, drum de pamint, soft enduro, cam 50-50% si as vrea sa nu mai trag asa de el pe coclauri...

 

M-am gindit la o Honda XR 600R, care are doar 130kg, 49 de cai, e mai noua, mai de teren...cam la 1500EU.

 

Voi ce parere aveti?

 

Va multumesc si astept sfaturi si idei...

 

 

Honda XR - The King of Baja

Sau mai strange niste euroi si ia XR 650R. Sau mai stange alti euroi si ia o capra si pastreaza si RSE-ul.

Pt 50%-50% pastreaza RSE-ul, da jos carenele si pune Mitas E09, Michelin Desert, TKC80, Karoo etc

Pt 75%-25% ia Honda XR.

Pt 90%-10% ia DRZ.

Pt 100%-0% ia capra.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Multumesc pt raspuns.

 

Am cauciucuri E09 pe spate si 07 pe fata, am modificat raportul din foaie/pinion, mobra se descurca pe munte, dar as vrea sa fie mai usoara...

 

Deasemenea trebuie sa merg destul de mult pe asfalt pina ajung pe coclauri...DRZ-ul si alte capre nu prea se descurca pe bucata asta de drum...(viteza, putere,confort, adica saua, plus un mic bagaj)

 

Si mie imi place xr650, dar pt ce imi trebuie mie e o investitie prea mare...

 

XR600r cred ca are in primul rind suspensiile mai bune decit DR-ul, e mai usoara, e alta mobra...

 

Pareri despre fiabilitate, piese, accesibilitate, oferte?

 

 

 

post-7547-1265184853_thumb.jpgpost-7547-1265184887_thumb.jpg

 

 

Asta e mobra mea...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

XR e mai usoara decat DR RSE, intradevar. Dar nuti va oferi un confort mai bun pe sosea decat, sa zicem, DRZ.

Pune hanguards, pune E09 si pe fata, pune crash bar (pt protectie rezervor), pune suport lateral de bagaje, da jos carenele. Si vei avea un fel de XR. Dar cu o autonomie mai mare si cu un confort sporit pe sosea (pastrezi front fairing-ul si parbrizul). Ce poti face in plus cu XR fata de un DR intra deja in domeniul hard enduro. Mobra pe care o detii in momentul de fata o cunosti. Nu vad rostul sa iti iei alta aproape similara. Ziceam de XR 650 pt ca are principalul avantaj ca e racita cu lichid. Util cand ramai in gropi cu noroi sau faci urcari abrupte, lungi si cu viteza mica.

Editat de andrei belcic
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Deci sa stau linistit...sa o blindez cu crashbaruri, cu handsguarduri si suporti de bagaje...dar nu imi rezolva problema cu greutatea si cu manevrabilitatea...

 

Ma gindeam ca xr fiind mai usor si avind alte suspensii ma voi descurca mai usor si va fi mai confortabil afara de pe asfalt...

 

In legatura cu racirea pe apa, eu nu am avut niciodata vreo problema...DR-ul nu s-a incins niciodata asa de rau...plus ca are racire si pe ulei...

 

Multumesc pt sfaturile tale si am sa ma gindesc la ce ai spus, dar as vrea si alte opinii...

 

Cine are xr si ce parere are?

 

 

 

 

XT-ul cit e de greu? si la pret ar fi la fel? ar fi o alta alternativa?

Editat de cristache
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

cred ca la orice mobra de peste 350 de cmc nu se pune problema ca nu are putere sa te cocoate pe munte (cu siguranta toate au suficienta putere sa uce pante de 90 grade insa fizica nu ne lasa sa facem asta) , deasemenea o viteza de croaziera de 100km pe ora nu-i ceva extraordinar.

la enduro o sa lata te incomodeaza mai mult decat te deranjaza una ingusta pe strada.

eu zic ca ceea ce vrei tu este o mobra mai usoara si fiabila in primul rand, cu niste suspensii decente. o capra de genul iti limiteaza mai putin ''raza de actiune'' in detrimentul unui oarecare disconfort pe sosea.

:disappointed: transalpina s-a asfaltat deci daca vrei sa mai dam o raita in old stile tre sa renunti la confortul de pana acolo.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Cand am vandut 1100GS-ul am avut aceeasi dilema ca si tine... un motor bun pentru enduro, dar cu care sa fac si cate o iesire de minim 100-200km pe asfalt fara sa-mi plang de mila. XR-ul l-am avut si eu in vedere, dar nu cred ca mi se potriveste ideea de kick start, si un DR650 SE dupa 97 e destul de scump si nu prea gasesti pe la noi, asa ca dupa mai multe cautari am gasit un motor care din punctul meu de vedere se potriveste cerintelor mele. Avand in vedere ca eu sunt din Mangalia si la noi enduro inseamna mai mult dealuri si campuri Kawasaki KLX650 C (varianta cu electric start) a fost varianta aleasa de mine. Furca upside-down, 155kg, racire pe apa si un motor destul de puternic. Daca as fi fost impacat cu ideea de kick atunci as fi luat XR-ul . Toate cele bune!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Adi, ai inteles perfect ce imi doresc...iar in legatura cu Transalpina, am putea sa mai dam o tura, dar asa asfaltata si-a cam piedut din farmec...sau putem alege traseele fara asfalt, Cheile Oltetului, dupa care traseu Est-Vest...

 

Inca ma mai gindesc sa schimb mobra...

Editat de cristache
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

La KTM LC4 640 te-ai gandit? Eu am vazut destui amici care faceam si oarece enduro cu ele, iar pe asfalt sunt la limita confortabila. Daca vrei si mai usoara, te orientezi deja la capre.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Eu, in 2 ani de EXC, nu am schimbat decat manete (asta pana sa-mi pun hanguards), filtre de ulei, ulei si cauciucuri. La LC4 motorul e Rotax, aceeasi firma prezenta si la Transalp, F650, etc.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Suna bine si un LC4, dar toata lumea zice KTM-urile nu sint fiabile...

Asta e un mit la fel ca si cel cu Honda cea fiabila :wink:

Ar trebui sa trimitem un e-mail la "The Mythbusters" sa le probeze.

Dupa cum zice si Andrei, sunt motorete si motorete, fiabile numai daca ai grija de ele si le intretii cu grija. Al meu KTM face 2 ani si n-am schimbat decat ulei , placute filtre si gume, mai e si 2T pe deasupra, d-ala care cica tre sa umblii cu segmentii in buzunar.

Au fost cateva modele si marci cu bube, dar LC4 640 nu se numara printre ele. (620-ul a avut ceva hibe, tot din zvonuri stiu si eu)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator _Raul_
Am si eu o dilema...ma tot gindesc sa-mi usurez si sa-mi intineresc mobra...

Acum am un DR 650 RSE, 1993, adica cu carene, starter electric, doua tobe, raportul dintre foaie-pinion schimbat pt tractiune, 200 de kile...viteza max 130.

Folosesc motorul pt iesiri rare, pe asfalt pina pe forestiere, drum de pamint, soft enduro, cam 50-50% si as vrea sa nu mai trag asa de el pe coclauri...

M-am gindit la o Honda XR 600R, care are doar 130kg, 49 de cai, e mai noua, mai de teren...cam la 1500EU.

Voi ce parere aveti?

Va multumesc si astept sfaturi si idei...

 

 

XT-ul cit e de greu? si la pret ar fi la fel? ar fi o alta alternativa?

 

Xr600R nu stiu cat de bine sta cu piesele, atat noi cat si din dezmembrari.

Yamaha XT600 este mult mai slaba decat Dr-ul, fiindca este axata mai degraba pe longevitate (deci performante slabe) si fiindca am mers pe un DR ca al tau si ranjeam ca o hiena.

Intr-o ordine aleatoare as incerca TT600S/E sau chiar si RE, LC4 640 simplu sau Adv.

Preferabila ar fi XR 650R. Care este un avans tehnologic milenar si o motocicleta total diferita fata de modelele de 600 (R/L) si 650 (L) de la Honda. Denumirea partial comuna si cam atata, acesta fiind de fapt modelul care a inventat titlul de "King of Baja"

Daca are decompresor automat si daca modelul Dall`Ara are pornire electrica nu stiu 100 % sigur desi inclin sa zic ca asa ar cam fi.

Dar stiu pe cineva care stie - userii care mai ca i-au construit un piedestal pe un forum transcontinental aka AdvRider.

Eu ce stiu sigur este ca un flacau de prin partile tale a cumparat o Africa de prin partile mele si se pregateste de Iordania. Probabil ca are nevoie de bani. Si probabil din cauza asta vinde XR-ul Dall`Ara. Numai tu poti afla:

http://www.pro-bike.ro/forums/index.php?showtopic=66758

 

Daca crezi ca te-ar coafa ceva mai exclusiv gandeste-te si la Husqvarna TE610. O motocicleta deosebita indiferent de anii de fabricatie.

Revenind la sentimente egalitariste te-as trimite si spre KLX650. Cu care m-am dat si eu si a fost destul de faina. Nu l-am tinut 2 ani ca sa iti povestesc despre longevitatea lui si alte multe detalii dar sunt sigur ca gasesti tu pe cineva care stie :wink: .

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Raul, multumesc de raspuns...intradevar xr 650 e altceva, dar si pretul...

 

Kawasaki KLX650 suna tentant, era sa cumpar unul...dar se pare ca honda xr a ramas in topul meu...

 

Despre husqvarna nu prea stiu nimic...am citit despre ea, e usoara, 140kg la gol, 46CP, dar rezervorul de 9 l si saua nu m-au incintat plus ca nu stiu nimic despre fiabilitate...

 

Honda xr 600r si Kawasaki klx 650 ala mai usor ramin deocamdata in atentia mea...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator _Raul_
Raul, multumesc de raspuns...intradevar xr 650 e altceva, dar si pretul...

Kawasaki KLX650 suna tentant, era sa cumpar unul...dar se pare ca honda xr a ramas in topul meu...

Despre husqvarna nu prea stiu nimic...am citit despre ea, e usoara, 140kg la gol, 46CP, dar rezervorul de 9 l si saua nu m-au incintat plus ca nu stiu nimic despre fiabilitate...

Honda xr 600r si Kawasaki klx 650 ala mai usor ramin deocamdata in atentia mea...

 

* Astazi am rasfoit BikeShop-ul pana l-am albit si as putea sa iti mai zic ca Yamaha XT 600 gasesti o droaie pe la 1000 de euro si usor peste care arata foarte bine. Nu vreau sa vorbesc prostii dar (in proportie de 95%) modelele pana in 1990 au roti spate pe 18.

 

* Am uitat sa iti zic sa iei in calcul si:

- DRZ-ul de 400. Daca vrei poti sa ii pui un rezervor mai mare si faci din el nava amiral. O motocicleta foarte polivalenta. La EnduroMania este plin de ele. La un moment dat a aparut pe acolo un englez ce venise calare de acasa pe una si pleca mai departe spre Rusia + retur. Daca il cauti pe net dai de el.

Aici pe forum este un tip din Brasov care e maniac cu Drz-ul, fiind la al doilea exemplar cumparat de nou si care iti va spune tot ce vrei sa stii despre aceasta motocicleta - @adiy. Omul baga ture suficient de lungi cu el, asa ca presupun ca nu este imposibil. Topicul posesorilor presupun ca stii despre el - /index.php?showtopic=90633

- Din pmdv, o motocicleta peste Dr-ul de 350, un monument de fiabilitate din spusele posesorilor globali (egalat doar de XR650R-ul si, bineinteles Xt-ul de 600, :wink: ), suficient de sportiva/performanta si atat cat se poate de confortabila la drumuri lungi si foarte lungi este Honda XR-ul de 400.

Cu motocicleta asta s-au facut ceva ture de Rusia, Asia Centrala, Africa si America de Sud si multi indivizi au scos cat au putut untul din ea la enduro (uneori cu tentative de hard, in anumite limite). Singura parte cu adevarat proasta e ca este scumpa in Europa si ca multe piese sunt mai ieftine dincolo de Atlantica mare cea mare. Vezi si tu ce si cum.

- O varianta imbunatatita a Drz-ului este CCM-ul 404 DS. Din ce stiu eu (imi cer scuze daca vorbesc prostii) are carburatia de pe DRZ-E, suspensii mai bune si cred ca si ceva modificari la ciclistica. Stiu ca este un user cu asa ceva in Bucuresti dar nu reusesc deloc sa imi amintesc numele lui.

- Husqvarna TE610 este o maladie in America (a depasit stadiul de boala). Poate are o legatura si cu trecutul legendar al acestei marci in competitiile de motocross si disciplinele adiacente, in perioada anilor 60-70 cand erau ceva dincolo de realitate.

Probabil ca iti va lua macar o saptamana sa il rasfoiesti (sau o luna sa il citesti), dar fii atent ce topic are modelul acesta dedicat pe AdvRider:

http://www.advrider.com/forums/showthread.php?t=156429

Da, sunt chiar 1032 de pagini.

- Mi-am adus aminte ca LC4 are sau a avut (nu stiu 100%, sincer) Angi.

Un low-profiler pe aici pe forum dar un mic Motopedia in miscare, posesor de LC4 pe care l-a dus pe taramuri oltenesti, la Raliul Olteniei, este user-ul @motorus. Ei doi cred ca ti-ar putea spune ceva despre motocicleta asta.

 

O resursa nelimitata si nepretuita de informatii ramane sectiunea Thumpers de pe Advrider:

http://www.advrider.com/forums/forumdisplay.php?f=15

 

Unii sunt fascinati de ThumperTalk. Pe mine ma obosesc la culme structura paginilor si a topicurilor + culorile skin-urilor. Daca treci peste asta...

 

Nervi de otel, spor la citit, la selectat informatia, adunat bani, testat motoare si, nu in ultimul rand, la cumparaturi!

Editat de Popescu_ MihailRaul
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Multumesc Raul pt raspunsul documentat...

Tot ce spui tu este adevarat, dar ar trebui sa spun mai multe despre mine si ce vreau de la motocicleta pe care mi-o doresc...

Eu ies de 4-5 ori pe an cite 2-3 zile si fac cite un traseu asa: 6-700km asfalt pina pe coclauri si 2-300km pe forestiere, drumuri de pamint, piatra, namol, etc.mai deloc off road, adica pe unde nu e drum sau poteca...

Ma descurc bine cu DR-ul, dar sint zone in care ma rupe...la urcari pe grohotis, noroi, la coboriri pe "scari" amortizoarele sint la max...si la mers pe drumuri cu gropi e cam rigida...si greutatea ei de 190-200 de kile...

Deci nu vreau sa fac off road, iar pe sosea trebuie sa merg citeva sute de km cu viteza.

Il cunosc pe Adi cu DRZ -ul si stiu ce face cu el...

Concluzia mea este ca am nevoie de un motor de 600-650, 120-150kg, adica sa fie cit mai usor si sa aiba putere si viteza pe sosea si pina in 1500eu...ex Honda xr 600, kawasaki klx650 si am gasit un DR 650rs 93 usurat de citeva kile...

Astept oricum sa treaca iarna...deci hai sa discutam...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vezi ca totusi peste 3 - 400 de km de mers pe asfalt pana la coclauri cu ceva mai enduro decat DR-ul va insemna un compromis aflat in defavoarea posteriorului si capacitatii de carat bagajele.

Din perspectiva personala, cu ce m-as fi "riscat" in loc de DR ar fi fost un KTM LC4, Kawa KLX 650, Huski TE610. Astea se simt mult mai misto in teren (mai usoare, suspensii mai "destepte", etc) dar altul e confortul la drum, conteaza si asta pana la urma.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Daca tot ai de mers mult pana la offroad de ce nu te uiti dupa un Dominator? Are putin peste 170kg la plin si diferenta de 20 si ceva de kg se simte in offroad, ii confortabil si la drum lung, putere are destula.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Daca tot schimb mobra macar sa cistig cit mai mult...cu Dominatorul nu cred ca fac mare brinza fata de XR 600 sau alt motor de 140-150kg...

 

Acum m-am apucat sa caut o Honda XR 600...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Raul, multumesc de raspuns...intradevar xr 650 e altceva, dar si pretul...

 

Kawasaki KLX650 suna tentant, era sa cumpar unul...dar se pare ca honda xr a ramas in topul meu...

 

Despre husqvarna nu prea stiu nimic...am citit despre ea, e usoara, 140kg la gol, 46CP, dar rezervorul de 9 l si saua nu m-au incintat plus ca nu stiu nimic despre fiabilitate...

 

Honda xr 600r si Kawasaki klx 650 ala mai usor ramin deocamdata in atentia mea...

 

 

xr si atat!

Mesaj completat

restul sunt lemne de foc...cine ma contrazice face glume proaste

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

xr fara nici o urma de indoiala.

 

de 600 pentru tot ce vrei tu sau de 400 daca vrei mai mult hard enduro.

 

eu am avut de 600 si am fost foarte multumit de ea. este cam cea mai usoara dintre rivalele ei si poti sa intri si la un soft enduro ( n-o sa te tii niciodata dupa exc-uri si crf-uri...dar poti sa incerci).

pentru rally raid-uri si excursii mi se pare ideala. cu termenul de livrare si pretul la piese o sa fie o mica bataie de cap dar o sa ai foarte rar nevoie de ele.

 

consum infim, comoda ( solo, cat si in doi), stabila la viteze mari ( eu realizam ca am 140 km/h cand ridicam capul si-mi dadea vantul cozorocul pe spate)

e cam tot ce vrei de la genul asta de mobra (si la banii astia). am avut dr650, si am mers si cu xt si klr si toate mi se par sub xr.

 

cel de 650 intr-adevar e alta mobra, dar o sa dai si alti bani si e mult mai grea.

 

bafta...

 

am manualul de reparatii si diverse...in caz ca ai nevoie

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am fost si am vazut un xr600, m-am dat un pic cu ea, este forta pura...in urcare si in orice viteza...rupe tot, trebuie sa te ti bine de ea...este superba,....dar pentru mine este mare, masiva, solida si eu nu pot folosi toata puterea ei pt ca pina la urma o sa ma dea jos...pentru ca puterea mea nu e suficienta...

Am ramas impresionat de xr 600, e altceva, nu se compara cu DR-ul...

 

Si am incercat si un xr400...putere suficienta,nervoasa, raspunde repede la acceleratie, bicicleta mai usoara, inaltator de ghidon,etc...

Cred ca asta e ceea ce mi-am dorit...mai am probleme cu pornirea...ma omoara kick-ul...ar fi bune niste sfaturi...

 

In incheiere va multumesc tuturor care ati venit cu sfaturi si recomandari si... :)

 

 

 

Dragii mei, pina la urma iata cistigatoarea....... ;)

 

 

post-7547-1266681229_thumb.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...