Sari la conținut

Honda Nx650 Dominator Vs. Donda Xl600v Transalp


Postări Recomandate

Salut ! Am deschis acest topic din dorinta de a afla parerea celor ce cunosc aceste doua modele: Honda NX650 Dominator si Honda XL600V Transalp.

Eu sunt posesor de Dominator si nu m-am urcat in viata mea pe un Transalp.

 

Va invit sa postati aici orice informatie ce descrie aceste doua enduriste, adica:

- care este mai endurista,

- care este mai tourer-ista,

- ce este mai avantajos - 45CP si 165kg (Domi) sau 50CP si 182kg (Transalp),

- Domi merge pe unde merge Transalp / Transalp merge pe unde merge Domi,

- durata de viata, care traieste mai mult,(ma refer la motoarele celor doua)

- hibe ascunse ale celor doua,

- sunt comparabile sau nu,

- consum de carburant

- care este cel mai bun enduro urban dintre ele,

- care este mai ergonomic

 

Poate sunt mai multe aspecte care trebuiesc comparate, dar acum acestea i-mi vin in minte. Deci sunteti invitati sa va spuneti parerea (daca aveti sau a-ti avut vre-o una dintre cele doua - cu atat mai bine)

 

Sa auzim de bine !

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salut ! Am deschis acest topic din dorinta de a afla parerea celor ce cunosc aceste doua modele: Honda NX650 Dominator si Honda XL600V Transalp.

Eu sunt posesor de Dominator si nu m-am urcat in viata mea pe un Transalp.

 

Va invit sa postati aici orice informatie ce descrie aceste doua enduriste, adica:

- care este mai endurista,

- care este mai tourer-ista,

- ce este mai avantajos - 45CP si 165kg (Domi) sau 50CP si 182kg (Transalp),

- Domi merge pe unde merge Transalp / Transalp merge pe unde merge Domi,

- durata de viata, care traieste mai mult,(ma refer la motoarele celor doua)

- hibe ascunse ale celor doua,

- sunt comparabile sau nu,

- consum de carburant

- care este cel mai bun enduro urban dintre ele,

- care este mai ergonomic

 

Poate sunt mai multe aspecte care trebuiesc comparate, dar acum acestea i-mi vin in minte. Deci sunteti invitati sa va spuneti parerea (daca aveti sau a-ti avut vre-o una dintre cele doua - cu atat mai bine)

 

Sa auzim de bine !

 

N-am mers pe Dominator dar stiu ce inseamna un monocilindru cu avantajele si dezavantajele lui, dar am un Transalp si o sa ma refer mai mult la el.

E clar ca pentru oras si enduro e mai bun Dominatorul pt ca e mai usoara. Pentru touring e mult mai indicat Transalpul, avand vibratii mai mici, doi cilindri, elasticitate mai mare, viteza de croaziera mai mare neturata, protectie mai buna la vant (posibilitate parbriz inalt), pozitie mai comoda, putin mai grea si mai stabila pe sosea la drum intins. Dar in celasi timp pe un drum de tara/forestier/sosea din Romania in general te simti excelemnt.

Durata de viata cred ca este asemanatoare poate ceva mai are la Transalp dar si cu costuri de intretinere si reparatie mai mari.

Hibe arhicunoscute la Transalp (generatiile 90 -00): releul de incarcare care aflandu-se in imediata apropire a tobei de esapament se cam prajeste de la caldura emisa de aceasta, si CDI-ul care se cam duce fiind asezat chiar sub sha si nefiind protejat decat la modelele dupa 97 (parca). Dar in ambele cazuri solutiile de remediere a acestor hibe sunt simple si ieftine.

Consumul de carburant se pare ca e ceva mai mare la TA , dar nu cu mult.

Eu am optat pt. TA si nu-mi pare rau. Daca as fi fost mai aproape de munte si as fi avut posibilitatea sa fac enduro cu siguranta as fi ales Dominatorul.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

am dominator dar am mers si pe transalp de 400

puncte forte dominator:

offroad castiga in fata transalpului....deh mono

greutate mai mica

consum mai mic cred

daca iti place regimul mai agresiv al monocilindrelor e bine

punste naspa:

incomoditate fata de transalp

protectia de vant

 

 

 

 

pro transalp:

elasticitate motor, comoditate, protectie vant

 

 

 

referitor la durata de viata dince stiu eu transalpul ar trebui sa "domine" dominatorul fiind motor in v care are durata mai mare

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am Dominator si N-am mers pe Transalp...

Ce pot sa spun:

e usor de intretinut.

Merge de rupe peste 3500 ture!

Merge de rupe pe Off-road si nisip!

100 - 110 se simte bine la drum lung si consuma putin (4,5%).

e usor, foarte manevrabil, iarta multe greseli!! Am incercat sa intru in voblaj la 100 la ora, in timp ce exersam countersteering - si n-am reusit!

Al meu are 52.000 km si setul e superok. Axul si culbutorii sunt foarte scumpi, m-au costat 385 Euro, pt ca ala dinaintea mea a pus filtrul de ulei invers si s-au footot culbutorii. In fine, motrorul e mult peste asteptarile mele.

Puncte slabe:

Peste 120 - te cam falfaie vantul pt ca e foarte usor (157 kg), e inalt, si chiar daca are geam mare- tot bate vantu!

Nu ii place sub nici o forma sub 3000 de ture!!! In oras trebe tinut turat, viteza a treia cam face regulile jocului in oras (desi io merg foarte putin in oras)

Troncane bordul ca naiba peste gropi, da n-are absolut nimic!

Vibreaza destul de mult ca e un piston in 4 t!

daca vrei sa schimbi bujia treabe sa dai carena jos!

 

Puncte forte:

Manevrabila si cuminte, iarta multe greseli

Destul de usor 157 kg

Merge excelet pe teren accidentat.

Are cuplu excelent incepand cu 3500 rpm!

Suspensia reglabila :banana:

Consum mic la drum lung!

Frane foarte bune!!!

Il recomand cu toata caldura in pofida varstei!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Posed un dominator, dar am avut ocazia sa ma plim si cu un transalp.

 

Ambele intra cam in ac clasa, transalpul pare mai putin potrivit totusi de enduro, mai mult de plimbari lungi.

Extraordinar de comod, saua mare, cuplul v-ului placut, motoreta destul de silentioasa daca nu are tole lucrate.

 

Daca esti mai mare ca gabarit ai arata clar mai natural pe un transalp.

 

In rest, n-as renunta la domi pt un transalp din ac an. Poate daca e mai nout :banana:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am citit linkul de mai sus! M-am cocotzat si pe Africa Twin si pe Transalp! NX650 este in garaj, deci stiu cum este!

 

Pot sa zic ca Dominatorul imi place foarte mult! Este o motocicleta foarte buna din foarte multe puncte de vedere! Totusi... dintre cele trei mai sus mentionate, inclin spre Africa Twin! La Transalp sincer nu imi place bordul :D ! Poate la anul cand sper ca voi achizitiona inca o capra, sa le testez mai bine pe cele doua (Africanca si Transalpul) si sa vad si vreun Dominator acceptabil! Preturile in germania sunt sensibil la fel, deci... cred ca va depinde foarte mult de aspect/km parcursi/starea mea de spirit!!! Oricum, vreau sa fac drumuri luuungi si pe sosea si d'aia cred ca Africa Twin va avea prioritate!!!

 

:banana:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

N-am prea multi km pe Transalp (in jur de 900-1000), e prima motocicleta, asa ca s-ar putea sa nu fiu cel mai obiectiv reviewer, dar:

1. Avantaje:

- comoda: desi am stat destul de incordat pe ea, fiind incepator, totusi un drum de 140 de km facut fara opriri n-a insemnat nici un fel de oboseala. Mi-a amortit putin fundul, insa m-am foit o țâră pe ea si n-a fost atat de nasol.

- trage bine la turatii mici: de pe la 2000-2500 de ture incepe sa se simta bine, de la 3500 incolo e o placere. In oras o las intr-a IV-a, la 60 km/h are cam 3000 rpm, adica ai si frana de motor, si zvac daca ai nevoie.

- nu vibreaza atat de tare precum un monocilindru;

- e foarte stabila si la viteze mici, am ramas si aproape pe loc pe ea 1-2 secunde fara sa pun picioarele jos, si la viteze mari;

- manevrabila, se aseaza bine pe curbe, nu ia prea mult in seama denivelarile;

- consum destul de mic, intre 4 si 4,8 l/100 km la drum lung pana acum, mers cam cu 110-120, maxim 140. Cel mai mic, de 4 l, l-am obtinut mergand cam cu 80-90. Doar eu pe motor, adicatelea incarcata cam cu 100 de kile.

 

2. Dezavantaje:

- parbrizul: eu fiind mai inalt, pe la 1,90 m, ma bate vantul fix in casca si in umeri de pe la 90, iar la 130 deja simteam ca incepe sa ma impinga rau. Se poate remedia cu un parbriz mai inalt sau, pentru cei cu putini bani, cu o pozitie gen speed, ascuns in spatele parbrizului, insa e destul de incomod de stat asa mult timp;

- la enduro nu e atat de indicata, merge pe un drum de tara sau pe o toloaca mai dreapta, insa mai mult de-atat n-am mers si nici nu m-as incumeta momentan, desi am trecut prin niste gropi babane pe strada si n-a protestat prea vehement;

- destul de grea, pe loc e bine sa n-o inclini prea mult pentru ca risti s-o scapi gramada;

- plasticele trebuie protejate cu crash-bars, a mea a venit echipata cu asa ceva;

- fuge spatele destul de repede la o franare mai puternica, insa ramane controlabila.

 

Daca o mai fi ceva, mai spun. Pana acum sunt multumit de achizitie, pentru drumuri lungi pe soselele Romaniei mi se pare alegerea optima a incepatorului.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...