necajit Postat Martie 10, 2010 Share Postat Martie 10, 2010 problema mea suna in felul urmator: am achizitionat o honda cbr 600 f3,tipul de la care am luat-o parea nepriceput am observat cablul de la sock rupt si el mi-a spus ca nu porneste la rece.... am zis ca o rezolv numaidecat. Ajung acasa rezolv problema cu sock-ul care culiseaza perfect, intre timp sa racit si motorul, si ii dau cheie insa nu porneste incerc de 4-5 ori nimic. scot bujiile.... ude; le curat, le ard, le pun la loc dau cheie si nimik incerc si cu soclul ne tras dar tot nimik. RENUT SI O LAS O ZI. Cumpar buji noi nkg exact cele recomadate de producator le pun si nimic dau la automat de 10 ori nimik. le dau jos....ude, le usuc, scot filtru de aer il curat, il spal montez tot la loc si incerc din nou insa tot nimic. ma hotarasc sa o imping si dupa vreo 50m porneste si rabla mea dar nu isi tine relantiul si o tin din acceleratie pana se incalzeste. o opresc si apoi ii dau cheie-- PORNESTE LA SFERT. Merg cu ea, vad ca imi ofera cam tot ce imi doream merge frumos se aude frumos fara batai fara nici un fel de probleme. O las pana a doua zi si incerc din nou la rece si nimic si reiau toti pasii de mai sus si montez si demontez la bujii de imi vine greata si tot nimic. DECI LA RECE NU VREA SI NU VREA ASA CA VA CER VOUA SFATUL SI SPER DOAR SA FIE O PROBLEMA MICA.MS ANTICIPAT Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
dori_x Postat Martie 10, 2010 Share Postat Martie 10, 2010 (editat) Nu stiu daca te ajuta cu ceva dar si eu am avut un F3 din 1998. L-am cumparat tot iarna si pana am invatat sa-l pornesc, faceam cam ce faci si tu acum. Bine, eu ma obisnuisem si dupa ce-l inecam, nu scoteam decat o bujie pe care o curatam bine si apoi pornea incet-incet, mergand apoi toate bujiile. Asta mi se intampla in fiecare dimineata. Pana am invatat sa o pornesc CORECT. Incearca sa tragi socul la maxim si sa nu te atingi absolut deloc de acceleratie. Dai doar la automat. A mea pornea din prima, si la -10 grade. Daca incercam sa accelerez, si doar foarte putin, o inecam. Dar la tine se pare ca este altceva, mai grav. Eu pateam asta numai dimineata, cand era foarte frig si dupa mult timp de cand nu o mai porneam. La tine se pare ca si dupa putin timp, daca se raceste, nu mai porneste. Incearca totusi sa nu o accelerezi. Editat Martie 10, 2010 de dori_x Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
suzuki_pill Postat Martie 11, 2010 Share Postat Martie 11, 2010 Nu stiu daca te ajuta cu ceva dar si eu am avut un F3 din 1998. L-am cumparat tot iarna si pana am invatat sa-l pornesc, faceam cam ce faci si tu acum. Bine, eu ma obisnuisem si dupa ce-l inecam, nu scoteam decat o bujie pe care o curatam bine si apoi pornea incet-incet, mergand apoi toate bujiile. Asta mi se intampla in fiecare dimineata. Pana am invatat sa o pornesc CORECT. Incearca sa tragi socul la maxim si sa nu te atingi absolut deloc de acceleratie. Dai doar la automat. A mea pornea din prima, si la -10 grade. Daca incercam sa accelerez, si doar foarte putin, o inecam. Dar la tine se pare ca este altceva, mai grav. Eu pateam asta numai dimineata, cand era foarte frig si dupa mult timp de cand nu o mai porneam. La tine se pare ca si dupa putin timp, daca se raceste, nu mai porneste. Incearca totusi sa nu o accelerezi. corect ,dar verifica ca socul se trage complect ,daca e ok curata carburatoarele ,(poate sau infundat circuitele de shoc din carburatoare ))si o sincronizare ar fii buna dupa curatare Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
yuk Postat Martie 11, 2010 Share Postat Martie 11, 2010 (editat) socul tau nu functioneaza corect... cand mi-am luat mobra ma miram ce usor porneste dimineata... ori trageam de cablu ori nu la fel de usor pornea, asta pentru ca pistonasul de la soc era blocat in interior(soc "tras"), cablul culisa(are un arc, protectie anti-prost), dar fara efect. La tine cre ca e blocat deschis sau e stricat vreo garnitura ceva pe la soc Socul este ca un "scurt-circuit" la jetul de relanti PS - nu mai fi "necajit" ! ... problema e una banala... probabil ca va costa numai manopera Editat Martie 11, 2010 de yuk Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
necajit Postat Martie 11, 2010 Autor Share Postat Martie 11, 2010 socul tau nu functioneaza corect... cand mi-am luat mobra ma miram ce usor porneste dimineata... ori trageam de cablu ori nu la fel de usor pornea, asta pentru ca pistonasul de la soc era blocat in interior(soc "tras"), cablul culisa(are un arc, protectie anti-prost), dar fara efect. La tine cre ca e blocat deschis sau e stricat vreo garnitura ceva pe la soc Socul este ca un "scurt-circuit" la jetul de relanti PS - nu mai fi "necajit" ! ... problema e una banala... probabil ca va costa numai manopera moto are 44 000 pe bord si imi e frica sa nu aiba ceva prb la compresie totusi ma amagesc zicand ca nu ar trebui sa traga asa cum trage odata ce ar avea compresie mika. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
yuk Postat Martie 11, 2010 Share Postat Martie 11, 2010 moto are 44 000 pe bord si imi e frica sa nu aiba ceva prb la compresie totusi ma amagesc zicand ca nu ar trebui sa traga asa cum trage odata ce ar avea compresie mika. tu cauta-ti cat mai multi parametrii (manual amanuntit) ai modeului respectiv astfel incat mecanicosul sa nu mai fie nevoit sa caute sau sa faca reglaje universale Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ottoMan Postat Martie 11, 2010 Share Postat Martie 11, 2010 (editat) moto are 44 000 pe bord si imi e frica sa nu aiba ceva prb la compresie totusi ma amagesc zicand ca nu ar trebui sa traga asa cum trage odata ce ar avea compresie mika. Cel mai probabil e o problema de carburatie - socul blocat, cum ti s-a spus. Daca nu te apuci tu sa desfaci si sa verifici carburatoarele, cand te duci la mecanic spune-i sa-ti verifice si compresia. Daca desfaci tu si rezolvi problema, mergi dup-aia la un service si fa-i o verificare la compresie, pentru linistea ta. Editat Martie 11, 2010 de ottoMan Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
metoxil Postat Martie 11, 2010 Share Postat Martie 11, 2010 Poate ma insel (si se refera la altceva), dar stiam ca poti sa verifici daca ai compresia cat de cat ok astupand esapamentul cu motorul pornit. Daca moare nu e bine. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Neutral Postat Martie 11, 2010 Share Postat Martie 11, 2010 O motocicleta odata ce ai cumparato trebuie sa faci o revizie generala la un service specializat,nu este o amarata de conserva pe 4 roti pe care sa o remorchezi sau sa tragi pe dreapta din mers daca se intampla ceva, poti sa MORI daca se intampla ceva la peste suta la ora Ce ai de facut: Sincronizare carburatoare, bujii si filtre noi,ulei,lichid de frana si placute de frana , aceste consumabile sunt VITALE pentru o motocicleta dar si pentru siguranta ta ,dar nu in ultimul rand si cauciucurile. Si eu am un F 3 din 97 si am cumparato acum 3 ani,in fiecare an schimb consumabilele la timp si nu am avut niciodata probleme cu ea. Pot spune ca este motocicleta ideala,poti sa fi prost,idiot,necunoscator,oricum ai merge cu ea si oricat ai incerca nu se ineaca si nu te lasa in drum. Deeeeci mai intai trebuie sa o pui la punct cu reglaje si consumabile si apoi o sa vezi ce poate face acest motor. A mea are 57 de mii de km si pot spune ca se bate in scarite cu RR-ul in linie dreapta Spor la treaba Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
kato_arad Postat Martie 11, 2010 Share Postat Martie 11, 2010 (editat) problema mea suna in felul urmator: am achizitionat o honda cbr 600 f3,tipul de la care am luat-o parea nepriceput am observat cablul de la sock rupt si el mi-a spus ca nu porneste la rece.... am zis ca o rezolv numaidecat. Ajung acasa rezolv problema cu sock-ul care culiseaza perfect, intre timp sa racit si motorul, si ii dau cheie insa nu porneste incerc de 4-5 ori nimic. scot bujiile.... ude; le curat, le ard, le pun la loc dau cheie si nimik incerc si cu soclul ne tras dar tot nimik. RENUT SI O LAS O ZI. Cumpar buji noi nkg exact cele recomadate de producator le pun si nimic dau la automat de 10 ori nimik. le dau jos....ude, le usuc, scot filtru de aer il curat, il spal montez tot la loc si incerc din nou insa tot nimic. ma hotarasc sa o imping si dupa vreo 50m porneste si rabla mea dar nu isi tine relantiul si o tin din acceleratie pana se incalzeste. o opresc si apoi ii dau cheie-- PORNESTE LA SFERT. Merg cu ea, vad ca imi ofera cam tot ce imi doream merge frumos se aude frumos fara batai fara nici un fel de probleme. O las pana a doua zi si incerc din nou la rece si nimic si reiau toti pasii de mai sus si montez si demontez la bujii de imi vine greata si tot nimic. DECI LA RECE NU VREA SI NU VREA ASA CA VA CER VOUA SFATUL SI SPER DOAR SA FIE O PROBLEMA MICA.MS ANTICIPAT Nu te necaji.Eu cu baba mea am aproape inca o data km tai. Daca mobra merge perfect dupa ce ai pornit-o la impins carburatoarele necesita o curatenie generala si o sincronizare. Daca tot faci asta schimba si filtrul de aer.Spre linistea ta masoara si compresia in cei 4 cilindrii,o operatie banala la orice service moto care se respecta. Chiar daca e scazuta fata de ce dau producatorii (mai mult ca sigur) egalitatea presiunii intre pistoane e vitala.Cat mai egala daca se poate,daca nu e e problema,ori la supape, ori la segmenti la vre-o unul sau mai multi cilindrii.Asta iti va spune iarasi mecanicul facand unele teste. Si schimba benzina din rezervor daca mobra a stat mult timp fara a fi schimbata. Vezi si de la ce statii alimentezi,evita Lukoil si alte statii fara nume.Si tine cont si de sfaturile celorlalti privind revizia generala dupa ce ai achizitionat o mobra.Asta ca sa stii ce incaleci la drum sa nu ai surprize.Bafta si sa te folosesti sanatos de ea cati mai multi km! Editat Martie 11, 2010 de kato_arad Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
suzuki_pill Postat Martie 11, 2010 Share Postat Martie 11, 2010 moto are 44 000 pe bord si imi e frica sa nu aiba ceva prb la compresie totusi ma amagesc zicand ca nu ar trebui sa traga asa cum trage odata ce ar avea compresie mika. cand compresia e slaba porneste bine la rece si mai greu la cald Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
FlorineluSPR Postat Martie 11, 2010 Share Postat Martie 11, 2010 Ai ceva la carburator,cred ca la soc nu se trage deajuns.Posibil cand ai pus cablul nu l-ai reglat bine si nu il trage suficient!Nu cred ca se pune problema de compresie la 44 mi.eu am 52 si merge ceas.O mai inec si eu cateodata la rece cand sta nepornita mai mult si e ger afara.Verifica tot la carburatoare acolo! Spor la treaba! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
binox Postat Martie 12, 2010 Share Postat Martie 12, 2010 cand compresia e slaba porneste bine la rece si mai greu la cald Eu cred ca e fix invers. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Bogdis Postat Martie 12, 2010 Share Postat Martie 12, 2010 Eu cred ca e fix invers. Crezi prost. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
binox Postat Martie 13, 2010 Share Postat Martie 13, 2010 Eu zic ca atunci cand e rece pistoanele si segmentii is mai mici in dimensiuni decat atunci cand ajung la temperatura optima de functionare de unde rezulta o compresie mai mare atunci cand motorul e cald.(pistoanele si segmentii se dilata si etanseaza mai bine pe cilindru) Tu ce argumente ai ca sa-ti sustii teoria? Ai masurat vreodata compresia aceluiasi motor atat la rece cat si la cald? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Bogdis Postat Martie 13, 2010 Share Postat Martie 13, 2010 Intradevar pistoanele au dimensiuni mai mici dar segmenti se labarteaza un pic si chiar daca e fanta un pic mai mare tin compresia cat de cat, am constatat ca la rece porneste mai bine, asta poate si ptr ca da mai usor la automat electromotorul si invarte mai repede. De ex am avut un tico cu setul dus si intotdeauna pornea f bine la rece, nici nu apuca sa dea bine o tura la elctromotor ca si pornea, pe cand la cald trebuie sa ii dau mai multe secunde. Exemple as putea sa dau mai multe dar cam asta este regula de baza. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
FlorineluSPR Postat Martie 13, 2010 Share Postat Martie 13, 2010 Intradevar pistoanele au dimensiuni mai mici dar segmenti se labarteaza un pic si chiar daca e fanta un pic mai mare tin compresia cat de cat, am constatat ca la rece porneste mai bine, asta poate si ptr ca da mai usor la automat electromotorul si invarte mai repede. De ex am avut un tico cu setul dus si intotdeauna pornea f bine la rece, nici nu apuca sa dea bine o tura la elctromotor ca si pornea, pe cand la cald trebuie sa ii dau mai multe secunde. Exemple as putea sa dau mai multe dar cam asta este regula de baza. Aceasi chestie am patit si eu..sa imi porneasca mai bine la rece decat la cald cu segmentii zob..bine nu era o masina era o yamaha maxter dar acelasi lucru,si nu numai asta..acum depinde.In cazul lui nu cred ca ar avea mari probleme la compresie in 40 mi de km ,daca motorul a fost intretinut la timp! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
binox Postat Martie 13, 2010 Share Postat Martie 13, 2010 De ce sa se labarteze segmentii la rece? Eu pana acum n-am intalnit nici un motor cu baterie ok care sa invarta mai usor la rece decat la cald. Toate fac exact invers, si e normal,la cald uleiul e mai subtire, camasile sunt mai unse, pistoanele/segmentii aluneca mai usor, si asta cu toate ca la cald compresia e mai mare. Nu stiu ce probleme ai avut tu la tico dar e foarte probabil sa nu se fi datorat lipsei de compresie. Si eu am avut la o masina simptomul asta de pornea din prima la rece indiferent cat de frig era afara dar la cald nu pornea deloc si problema era la baterie. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ChaosBorn Postat Martie 14, 2010 Share Postat Martie 14, 2010 Daca ai compresie mica iti va porni relativ bine la rece, dar aproape deloc...... in orice caz, foarte greu, in 5-10 minute dupa ce opresti motorul, cald fiind (depinde cat de repede o pierde...pe compresie adica). Dupa ce se apuca si se mai raceste motorul iarasi va porni bine (depinde acum si cat de bine e facuta carburatia....pentru o astfel de situatie) Recomanad o carburatie (mai ales ca 600 F-ul poate fi destul de scarboasa cu pornirea la rece in cazul unei carburatii nasoale, filtrul de aer inlocuit.....asta ca o privire cat de cat superficiala si de inceput in abordarea problemei. Incearca sa nu te mai joci atata cu scosul bujiilor, sa nu belesti filetele......... nu uita ca filetul din motor e din aluminiu! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
suzuki_pill Postat Martie 14, 2010 Share Postat Martie 14, 2010 Eu zic ca atunci cand e rece pistoanele si segmentii is mai mici in dimensiuni decat atunci cand ajung la temperatura optima de functionare de unde rezulta o compresie mai mare atunci cand motorul e cald.(pistoanele si segmentii se dilata si etanseaza mai bine pe cilindru)Tu ce argumente ai ca sa-ti sustii teoria? Ai masurat vreodata compresia aceluiasi motor atat la rece cat si la cald? eu nu am nici un argument pur si simplu vorbesc din experienta ,de ce se intampla asa?habar nam ,dar cert e ca asa este Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
B.B. Postat Martie 14, 2010 Share Postat Martie 14, 2010 Din ce am mai vorbit cu mecanici si auto si moto am aflat ca o compresie scazuta nu are nici o relevanta vis-a-vis de pornirea motorului. Daca restul sistemelor sunt in stare buna (aprindere, alimentare cu carburant) motorul porneste bine indiferent daca are compresie mare sau mica, indiferent daca e cald sau rece. Pe scurt, compresia unui motor nu are nici o relevanta cu privire la pornire. Daca un motor porneste greu, compresia mare/mica nu poate fi considerata o cauza. Oricat de mica ar fi compresia unui motor el tot va porni. Intotdeauna motorul cald va avea compresia mai mare decat motorul rece. Iar daca are compresie mare nici nu se pune problema sa nu porneasca. Daca o sa cititi pe topicul despre masurarea compresiei, si cand era in actualitate am citit si prin alte surse... compresia la rece a unui motor NU are nici o relevanta, compresia se masoara la cald. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ChaosBorn Postat Martie 14, 2010 Share Postat Martie 14, 2010 (editat) Ba are Belbody, are revelevanta, compresia cu pornirea la rece, chiar mare relevanta! De pornit porneste dar vai de pornirea aia. Hai sa zicem ca sunt 0 grade si dai la automat de-ti vine rau la un motor cu compresie buna dar fara sa tragi socul (sa zicem ca intentionat vrei sa o ineci), dupa ce te plictisesti de dat la automat trage si socul, ai sa ai surpriza sa si porneasca, dar sa nu speri acelasi lucru si la un motor fara compresie la care cateodata ai doar o sansa de dat la automat si daca nu "potrivesti" din start socul cum treba "mai stai o tura". Poti sa si testezi treaba asta (nu recomand!!!) Se pot desface putin bujiile, intr-atat incat sa piarda compresia pe langa filet dar nu intr-atat incat sa zboare din chiuloasa, asta fiind un experiment tampit si inca o data, nu recomand!!! Bineanteles, toate astea in conditii de carburatie ideala, carburatia in sine (prost calibrata/decalibrata) si poate pune probleme asemanatoare Editat Martie 14, 2010 de ChaosBorn Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
B.B. Postat Martie 14, 2010 Share Postat Martie 14, 2010 Nu neg. Dar eu zic ca vorbim aici pe topic de diferente minore de compresie, un motor care e muci si nu are compresie aproape deloc.. pai ala deja trebuie dus la reparat. Si un motor ajunge in halul asta din cauza de supape care nu mai inchid corect nu din cazuza segmentilor.. segmentii pot sa ajunga cu o fanta si de 2mm si motorul ala tot are compresie cat de cat.. si atunci segmentii uzati produc alte simptome - consum de ulei marit, fum, alte chestii evidente. Pe scurt, mie mi se pare deplasat sa-i spui unui om care se plange de o pornire greoaie in anumite conditii ca: "gata frate, motorul e muci - pac - motorul tau nu mai are compresie.. Nu e chiar asa..daca motorul lui a functionat corect pana acum si in anumite conditii nu mai porneste bine nu inseamna ca nu mai are compresie, ce legatura are?? Dispare la vreun motor compresia peste noapte, intr-o saptamana? Nu. Compresia scade in timp, motorul ala trebuie sa fie uzat tare de tot incat sa se ajunga la asa ceva.. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
k-10 Postat Martie 14, 2010 Share Postat Martie 14, 2010 Si eu am aceiasi problema, nu porneste la rece. La cald porneste la "sfert de cheie" si functioneaza foarte bine. Toti cunoscatorii mi-au spus sa-i fac un test de compresie. Ca sa o pornesc la rece trebuie sa-i stropesc filtrul de aer cu putina benzina sau sa incalzesc motorul cu o aeroterma timp de cateva minute (in functie de temperatura ambianta-asta o fac binenteles numai acasa, ca doar n-o sa car aeroterma dupa mine) Astept pareri! Mentionez ca am inlocuit CDI-ul, bobinele, fisele si bujiile de la un motor care porneste bine. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
B.B. Postat Martie 14, 2010 Share Postat Martie 14, 2010 (editat) De obicei bulibaseala apare la carburatie, si mai ales cand oameni care nu se pricep cumpara motociclete al caror istoric nu-l cunosc incearca sa porneasca in diverse conditii fara sa tina cont de soc, de multe ori nici nu stiu ce e cu socul sau cu reglajele, vorbesc cu diversi prieteni care-i spun: "roteste surubelul x, apasa clapeta y" ei se duc la motocicleta.. incearca sa o porneasca, umbla la surubele si apoi descopera ca nu mai porneste deloc.. dupa ce in prealabil au frecat motorul pornit pe loc, au afumat bujii si asa mai departe.. Unui om care nu a mai avut motocicleta si isi cumpara un model mai vechi ii vine greu sa inteleaga micile "trucuri" de pornire la rece sau la cald, e zapacit dintr-o parte si alta cu informatii contradictorii pe care el poate nu le intelege. Ca o simpla regula, cand nu-ti porneste motorul..ce faci? Scoti macar 1 bujie. De aia exista in trusa oricarei motociclete mai vechi sau mai noi CHEIA DE BUJII. Te uiti la ea, o cureti, iti porneste motorul brici apoi. A doua zi iar nu porneste.. iar o scoti, vezi iar ca e afumata. Deci de unde s-a afumat? De la mersul de ieri la relanti cand ai pornit-o. Deci acuma tre sa afli de ce s-a afumat..ai descoperit cauza.. acuma cauta sa vezi de ce se afuma? Pentru ca e frig? Pentru ca nu ai incalzit motorul suficient ieri? Pentru ca nu ai mers sa ajungi la regimul de autocuratare? Pentru ca nu ai folosit corect socul? Pentru ca motocicleta are un filtru de aer care nu a fost schimbat de cand e ea? Etc... Dar oamenii nu stiu chestii din astea elementare si vin si intreaba pe forum.. si raspunsul vine: "Nu are motorul compresie!" l.e. raspunsul e general - nu e neaparat pentru tine K-10, am postat in acelasi timp. Editat Martie 14, 2010 de Belbody Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.