Sari la conținut

AJUTOR ! Problema delicata, cine are dreptate ? Voteaza!


  

50 membri au votat

Nu ai permisiunea să votezi în acest sondaj, sau să vezi rezultate sondaj. Te rog autentifică-te sau înregistrează-te pentru a vota în acest sondaj.

Postări Recomandate

1 robinetul nu trebuie sa curga cu motorul oprit decat daca este membrana sparta sau o-ringul praf sau mizerie pe o-ringul membranei

 

2 de obicei daca la pornire se aude un singr ticait ori nu mai merge electromotorul ori ceva i blocheaza buna functionare (in cazul tau este benzina din cilindrii sau cilindru) (cand bazaie releul nu mai ai baterie)

 

3 cuiele ponto nu mai inchid din mai multe motive : ori uzate ,ori impanate (se mai pot impana si din cauza nivelului mic rau) ,ori nivel foarte mare (ceea ce nu cred ca este cazul pt ca ar fi mers foarte prost)

 

4 carburatoarele pot sa curga in urma curatarii

 

5 te ai intrebat daca nu cumva cuiele sau cuiul ponto erau deja compromis inainte sa ajungi la mecanic? Ai sa spui ca nu curgeau . nu curgeau pt ca inchidea robinetul ,pt ca daca ai fi lasat pe pry pesete noapte riscai sa patesti aceeasi treba care sa intamplat acum ,dar si varianta asta este probabila , sau poate ca de fapt cuiele asa erau si inainte de curatare si problema aparuta acum este de fapt robinetul care nu mai inchide benzina .

 

PARERE MEA ESTE CA AR FI BINE SA REZOLVI AMIABIL CU MECANICUL ,

daca l schimbi ramai si cu carbul nerezolvat si fara ulei

 

 

o alegere gresita sa faci sondaj de opinie

 

Sigur ? in mers caneaua e deschisa tot timpul de vacuum(si nu cred ca debitul dat de canea e exact cat trebuie motorului ca sa functioneze in parametri normali), si tot i-ar fi curs prea multa benzina, mai ales daca cuiele nu ii inchideau, in cazul asta ori o inneca subit, ori dadea afara pe la supraplin (mi s-a intamplat)

 

 

SubInfluentza rezolva cumva amiabil treaba, daca mecanicul sustine ca nu e vina lui roaga-l sa iti explice de ce ...

Editat de ThunderByte
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Zic si eu cateva lucruri:

 

Robinetul nu are nici o legatura in problema de fata - cuiele pontou sunt de baza, ele inchid benzina, robinetul este pentru mai multa siguranta, dar in general nimeni nu prea sta sa foloseasca robinetul, asa cum s-a zis mobrele mai noi nici nu au robinet.

In cazul tau robinetul e o problema secundara, important este sa-ti functioneze cuiele pontou corect.

 

Eu cred ca tot pe cale amiabila trebuie sa rezolvi, mergi din nou la acelasi mecanic si explica-i problema - curg carburatoarele. Robinetul nu are nici o legatura.

 

@Thunderbyte, la multe modele de motociclete se regleaza nivelul, chiar si mai noi. Carburatoare Keihein, Mikuni, etc.

 

Mergi la mecanic si rezolva cu diplomatie problema.

 

Votat - mecanic - dar cu un amendament - Nu e neaparat vina lui, carburatoarele sunt vechi si probabil a vrut sa regleze nivelul ca la carte si l-a reglat prea mult, sau e valabil si tot ce s-a zis mai sus cu mizeria. Eu totusi sunt de parere ca nivelul e reglat la limita, un piculet cam mare, incat cuiele nu inchid perfect.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

@Belbody

Mergi la mecanic si rezolva cu diplomatie problema.

 

Votat - mecanic - dar cu un amendament - Nu e neaparat vina lui, carburatoarele sunt vechi si probabil a vrut sa regleze nivelul ca la carte si l-a reglat prea mult, sau e valabil si tot ce s-a zis mai sus cu mizeria. Eu totusi sunt de parere ca nivelul e reglat la limita, un piculet cam mare, incat cuiele nu inchid perfect.

-------------------------------

Deacord cu @Belbody

Daca electromotorul caraie si tu ai curent in baterie e posibil sa fi ramas un carbune blocat sau sunt uzati:), robinetul nu are legatura

 

Spor

Editat de Macho
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

releul de pornire caraie deoarece e benzina in cilindrii.

scoate bujiile si da la automat.

acum, legat de carburatoare, consider ca mecanicul trebuiesa faca si niste probe, dupa reparatie, sa vada ca totul functioneaza ok.

inca o chestie- daca cuiele pontou nu etanseaza acest lucru se vede IMEDIAT, trebuia sa-l observi cand ai luat moto de la mecanic, nu sa lasi motocicleta peste noapte sa-ti umple baia de ulei cu benzina.

consider o culpa comuna, ceva de genul 60% mecanic - 40% tu.

se poate lua ca invatatura de minte - nu platesti reparatia pana nu faci probe.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

In primul rand trebuie aflat exact pe unde curge, nu e musai sa curga din cauza cuielor.

E foarte posibil ca numai robinetul sa fie de vina, din cate am inteles robinetul pare a fi unul vacuummatic, in unele cazuri daca membrana lui e sparta benzina se poate scurge din rezervor direct prin furtunul de vacuum in galeria de admisie de unde o parte poate ajunge in motor si o parte in filtrul de aer pana da pe afara.

Daca asta e situatia mecanicul nu are nici o vina mai ales pt ca robinetul nu functiona de mai demult.

 

Daca benzina curge din cauza cuielor eu as zice ca e vina mecanicului, ar fi trebuit sa se asigure ca-s ok dupa ce le-a montat. In cazul asta schimbarea robinetului nu te ajuta prea mult, in mers tot vei pierde benzina pe la prea-plinul carburatoarelor. Mai exista si posibilitatea ca vreun cui de carburator sa se fi blocat si din alta cauza care nu are legatura cu mecanicul. Eu am patit o data ca dupa un accident in care motorul a fost trantit pe o parte sa mi se blocheze un cui de la un carburator si nu si-a revenit decat dupa ce i-am dat capacul jos.( am mers vreo 200km cu o sticla legata de motor in care colectam benzina scursa prin furtunul de prea plin, ma opream din 30 in 30km sa vars sticla in rezervor)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

cum puteam sa observ ca nu inchid etans?

 

 

exista posibilitatea ca diin cauza uzurii acele cuie ponto sa fi inchis bine inainte iar dupa curatare nu? tind sa cred ca daca au inchis bine pana acum, trebuie sa ramana asa. Daca s-au blocat din cauza mizeriei inseamna ca s-au curatat superficial carburatoarele? Din rezervor nu mai are cum sa vina mizeria, pentru ca filtrul e nou....

 

Vorbiti de vechime/uzura...mobra nu e din anii 80 si credeam ca nu pot fi probleme de uzura la motor (cati km poti face intr-un orasel de cateva mii de locuitori in 8 ani?)....nu asa grave incat sa curga in 12h aproximativ 10 litri de benzina din rezervor....

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vorbiti de vechime/uzura...mobra nu e din anii 80 si credeam ca nu pot fi probleme de uzura la motor (cati km poti face intr-un orasel de cateva mii de locuitori in 8 ani?)....nu asa grave incat sa curga in 12h aproximativ 10 litri de benzina din rezervor....

 

Uzura unui motor nu are nici o legatura cu nr de locuitori ai orasului in care a stat proprietarul.

 

Eu am mai patit ca dupa ce am desfacut niste carburatoare care nu curgeau (e drept, mult mai vechi de 2002) la remontare sa-mi curga desi nu montasem nimic gresit. Concluzia la care am ajuns a fost ca se uzasera un pic cuiele si scaunele dar totusi etansau, dupa ce le desfaci daca nu nimeresti exact pozitia in care lucrasera ele vor curge si mecanicul nu are nici o vina. Pana la urma le-am "rodat" si au functionat in continuare. Chestia asta e valabila la cuiele care etanseaza metal pe metal.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

nu are cum sa ramana benzina in cilindri, se scurge pe langa segmenti in baia de ulei

de aia creste si nivelul de ulei si acesta miroase a benzina

dupa teoria "benzina(=lichid) in cilindri" daca electromotorul nu invarte DELOC din cauza ca un lichid nu se poate comprima, ar trebui ca cilindrii sa fie plini pana sus cu benzina, ceea ce este exclus (dovada ca s-a scurs in uleiul de dedesubt)

mai degraba este o problema electrica: contact prost (borne baterie, releu pornire sau electromotor), releul de pornire sau chiar electromotorul

daca iti curge benzina ai o pb cu robinetul (in cazul cand nu l-ai uitat pe poz PRI) SI cu carburatoarele (cuiele ponto)

 

mao are dreptate, dupa ce se umbla la carburatoare acestea pot sa curga uneori

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

are legatura pentru ca mult mai multi km faci in Buc cand ''ai treaba'' decat intr-un oras minuscul unde toate destinatiile iti sunt la 7 strazi distanta. Fiind naked fara parbriz, nu cred ca a fost rulat extraurban pe zeci de mii de km...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

nu are cum sa ramana benzina in cilindri, se scurge pe langa segmenti in baia de ulei

de aia creste si nivelul de ulei si acesta miroase a benzina

dupa teoria "benzina(=lichid) in cilindri" daca electromotorul nu invarte DELOC din cauza ca un lichid nu se poate comprima, ar trebui ca cilindrii sa fie plini pana sus cu benzina, ceea ce este exclus (dovada ca s-a scurs in uleiul de dedesubt)

mai degraba este o problema electrica: contact prost (borne baterie, releu pornire sau electromotor), releul de pornire sau chiar electromotorul

daca iti curge benzina ai o pb cu robinetul (in cazul cand nu l-ai uitat pe poz PRI) SI cu carburatoarele (cuiele ponto)

 

mao are dreptate, dupa ce se umbla la carburatoare acestea pot sa curga uneori

 

 

Stie ce spune il susutin.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

In primul rand trebuie aflat exact pe unde curge, nu e musai sa curga din cauza cuielor.

E foarte posibil ca numai robinetul sa fie de vina, din cate am inteles robinetul pare a fi unul vacuummatic, in unele cazuri daca membrana lui e sparta benzina se poate scurge din rezervor direct prin furtunul de vacuum in galeria de admisie de unde o parte poate ajunge in motor si o parte in filtrul de aer pana da pe afara.

Daca asta e situatia mecanicul nu are nici o vina mai ales pt ca robinetul nu functiona de mai demult.

 

Da, corect - de chestia asta am uitat.

Daca robinetul e defect benzina curge direct in cilindru prin furtunasul de vacuum.

 

Ma gandesc ca daca robinetul functiona pe "direct" tot timpul.. cine l-a facut "pe direct" a facut o improvizatie acolo, de genul: strangulat furtunasul de vacuum. E posibil ca mecanicul sa fi inlaturat acea improvizatie cand a umblat la mobra crezand ca robinetul functioneaza corect.

 

Pe pozitia ON, daca motorul e oprit si membrana e fisurata - benzinica se duce direct in cilindru pe furtunasul de vacuum.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

nu are cum sa ramana benzina in cilindri, se scurge pe langa segmenti in baia de ulei

[......] ar trebui ca cilindrii sa fie plini pana sus cu benzina, ceea ce este exclus (dovada ca s-a scurs in uleiul de dedesubt)

Si cand se umple baia pana sus? se pot umple dupa aceea si cilindrii.....aveam plinul facut in seara aceea.

 

Despre baterie am mai spus ca e ok. Robinetul NU l-am uitat pe PRI. Tot timpul sta pe ON.

 

Nu a fost nici o improvizatie la furtune. eram langa el cand le-a desfacut.

 

 

Inca o chestie: mi s-a intamplat sa raman fara benzina (pozitia ON). Am mers 200m pe pozitia RES pana la benzinarie,apoi am trecut pe ON. Din moment ce am ramas fara gaz, inseamna ca nu curgea liber, nu? Presupun ca furtunul de PRI e legat la rezerva...

Editat de SubInfluentza
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

are legatura pentru ca mult mai multi km faci in Buc cand ''ai treaba'' decat intr-un oras minuscul unde toate destinatiile iti sunt la 7 strazi distanta. Fiind naked fara parbriz, nu cred ca a fost rulat extraurban pe zeci de mii de km...

Daca ai avut tu motorul de la inceput si oraselul despre care vorbesti e cel in care stai sau ai stat atunci stii exact cat a fost plimbat motorul.

Daca l-ai luat de la cineva care a stat in oraselul respectiv si nu-l cunosti pe om e aiurea sa faci supozitii de genul ca nu a alergat prea mult motorul pt ca nu avea unde sa se duca, e absurd. Se face touring f. bine si cu GS500, si oricum uzura apare mult mai repede la un motor plimbat numai intr-un orasel ( mai ales daca-i mic orasul si motorul nu apuca sa se incalzeasca suficient) decat in cazul in care se merge in afara orasului.

Oricum asta nu are legatura cu problema ta, important e sa afli pe unde curge, apoi sa dai bujiile jos si sa vezi daca se invarte motorul ( explicatia cu benzina multa care nu se comprima in camera de ardere mi se pare f improbabila , dar nu o exclud in totalitate)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

cand se umple baia cu benzina iti curge pe la evacuarea gazelor de carter....

dar sa nu exageram...

era vorba de contactele circuitului de pornire, nu doar de baterie

 

"Inca o chestie: mi s-a intamplat sa raman fara benzina (pozitia ON). Am mers 200m pe pozitia RES pana la benzinarie,apoi am trecut pe ON. Din moment ce am ramas fara gaz, inseamna ca nu curgea liber, nu? Presupun ca furtunul de PRI e legat la rezerva..."

 

pai nu curgea liber pt ca nivelul ajunsese la limita minima pt poz ON a robinetului

si da, PRI este legat la RES (cel putin la mobra mea, diversion)

Editat de draku
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

nu are cum sa ramana benzina in cilindri, se scurge pe langa segmenti in baia de ulei

de aia creste si nivelul de ulei si acesta miroase a benzina

dupa teoria "benzina(=lichid) in cilindri" daca electromotorul nu invarte DELOC din cauza ca un lichid nu se poate comprima, ar trebui ca cilindrii sa fie plini pana sus cu benzina, ceea ce este exclus (dovada ca s-a scurs in uleiul de dedesubt)

mai degraba este o problema electrica: contact prost (borne baterie, releu pornire sau electromotor), releul de pornire sau chiar electromotorul

daca iti curge benzina ai o pb cu robinetul (in cazul cand nu l-ai uitat pe poz PRI) SI cu carburatoarele (cuiele ponto)

 

mao are dreptate, dupa ce se umbla la carburatoare acestea pot sa curga uneori

 

inseamna ca daca nu ai patit asa ceva nu e posibil?

eu am patit asa ca zic ca e posibil.

ai uitat ca benzina curge continuu.

nu e nevoie de multa benzina sa blocheze un piston.

multa lume isi da cu presupusul pe forumul asta de service dar nu stiu sa stranga 2 suruburi cum trebuie....

 

cel mai bine e sa mergeti sa impuscati mecanicul!

Editat de dr.mengele
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

.............

 

Tu ai de rezolvat 2 probleme:

 

1. reglaj la nivelul de benzina al carburilor

2. incarcat bateria si verificat eventual incarcarea

...el nu are de rezolvat nimic!el trebuie sa plateasca pe cineva , sa-i rezolve ceva , ce el nu pricepe, si nu se pricepe...

Intre timp un sondaj e binevenit...mai trece timpul ...mai se excita poporul de specialisti...mai o lacrima , mai un cantec..

Acum problema e pe cine sa platesti!Pe aia care au avut un mecanic japonez care nu vorbea engleza?Pe ailalti , unde a lucrat nea Spirica...etc...

...se revigoreaza forumurili, incearca sa iasa copiii cu mobre japoneze, sa se dea si ei la soare... :cheers:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

pai am votat null tocmai pentru ca nu pot sa aleg nicio varianta deoarece nu ma pricep :cheers:

Iata un post edificator si de mare incarcare stilistica. Ma mir cum de mai poti pasi de atata spirit.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Continuarea :

 

 

- la service au gasit benzina intr-un cilindru, baia full de benzina

- partea electrica 100% functionala (bateria era totusi slabita dupa atatea incercari) - deci electromotorul si contactele lui sunt fara probleme.

- s-au gasit niste mizerii minuscule in carburator, era blocat un cui ponto (se presupune ca ar fi de la gura furtunului care intra in capatul de iesire al filtrului de benzina....altfel, doar dat din umeri si "nu stiu", "cine stie...")

- a fost demontat robinetul de la benzina si verificat - O-ring-ul si membrana erau ok, fara probleme, totusi avand scapari. Dupa reasamblare (arcul de la membrana a fost intins putin , ca sa aiba mai multa putere la apasare). Acum nu mai scapa.

- uleiul a fost pus de la service (am primit un raspuns amabil, fara sa apuc sa insinuez eu ceva)

 

Deci sunt foarte fericit, deocamdata. Mi s-a spus ca robinetul poate sa-mi faca iar figura si ca de la ala o s-o patesc iar. Eu totusi nu prea cred varianta asta (alti 3 prieteni din oras, motociclisti mai vechi si mesteri....sunt de parere ca doar reglajele la cuie/ plutitoare si/sau mizeria au fost de vina).

 

Va multumesc tuturor pentru sprijinul acordat, sfaturi, pareri !

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Da, corect, cand robinetul e bun.

Cand a zis de robinet "facut pe direct" eu m-am gandit automat la un robinet la care s-a inlaturat membrana si arcul (sau numai arcul) si care e deschis permanent si nu mai foloseste vacuumul deloc.

 

Asa e la transalpul meu, asa am luat motocicleta, robinetul e teava adica pe ON curge si cu motorul oprit, nu tine cont de vacuum, stuturile de vacuum de pe robinet sunt obturate si cel de pe cilindru la fel.

Robinetul functioneaza foarte bine asa, are ON OFF si RES. Am incercat sa-l fac cumparand un kit de membrane, problema e ca mereu in kit vine membrana mare fara cea mica, iar in robinetul meu sunt varza amandoua, asa ca m-am lasat pagubas.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...