Sari la conținut

Sfaturi Pt Simson


C motor
 Share

Postări Recomandate

Ma consider incepatoare ca am permis A 1 an juma' si motor de 1 an dar nu am prea mers cu el.

Sunt cam debusolata pt ca un mare mester al motoarelor cica mi-a spus ca asta nu e motor de drumuri lungi,eu sperand sa reusesc sa ajung la intalniri.

Mi-a mai spus ca cica are zgomot metalic motorul,cica nu se gasesc piese si ca nu o sa reusesc sa fac drumuri mai lungi cu el.

Am ajuns sa-i dau dreptate pt ca eu nu ma prea pricep la mecanica si vad ca nici piese nu reusesc sa-i gasesc.

Am cat de cat sanse sa-l fac sa mearga cat sa am incredere in el sa fac drumuri intre orase?

Posesorii de simson,sa-mi dea un raspuns.

 

va rog!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

depinde si de starea in care e motorul...

Simsonul e un motor fiabil si bun insa necesita cateva mici reglaje.. Piesele se fac daca nu le gasesti! Poti schimba camasa, turna piston si segmenti, etc.. etc..

Totul se face daca vrei!!!!!

Mecanica se invata relativ usor si daca iti iei comunista nu vei avea incotro decat sa inveti... Mai bine pe simson decat pe altceva ca e mai usor!

Totusi daca nu ai bani de o japoneza micuta mai bine iti iei un ETZ...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Simsonul este foarte fiabil - cea mai clara dovada este ca inca "traieste", dupa 42 - 43 de ani. Singura problema "capitala" este uzura excesiva a ambielajului, dar nu cred ca e cazul. Zgomotul metalic nu este foarte grav. Eu am mers cu un joc in piston/bucsa/boltz de cam un milimetru si tot m-a dus, pana la Sibiu si inapoi. Simsonul moare, dar nu se preda. Alta sursa de zgomot metalic poate fi banala distantza prea mare lasata la supape.

Daca tot ce am scris mai sus sunt limbi straine pentru tine, nu prea e bine. Simsonul trebuie pus pe picioare bine de tot ca sa te incumetzi cu el la un drum lung. Prima grija sunt cauciucurile si camerele - preferabil sa le iei noi-noutze. Apoi sistemul de aprindere - daca mai e magnetoul bun, sistemul de lumini - iti trebuie farul aprins si ziua, motorul in sine - sa aiba compresie, sa nu aiba uzuri excesive, carburatorul sa nu fie defect - preferabil cumparat carb nou de Minsk - se potriveste foarte bine. Mai trebuie si o verificare grosiera a "bicicletei" - furca sau bascula sa nu aiba jocuri mari.

Zi de unde esti ca cei din zona sa te poata ajuta.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vad ca deja sunteti doi aici care cunoasteti simsonu pe din afara nu mai ma bag si io ca nu mai am loc, piese de simson se gasesc la greu in tara asta, cei care iti spun ," lua simson ca nu gasesti piese " se cam inseala amarnic, piesele pe care le gasesti pentru simson sunt mul mai bune decat ce gasesc ei pentru Ijurile lor, Exemple:

Ai Ij --i-ti trebuie set motor, cumperi piston si segmenti de undeva din locurile cunoscute de voi dar fiind facute in SRL-uri de pe la rusi vor avea surprize neplacute cu siguranta din cauza materialului extrem de prost, deci de pacalit te pacalesti rau la faza asta

Ai simson iti trebe set motor, iei piston skoda, care este comparabil la material cu cel de simson, n-are moarte, dacau nu iei piston dacie bagi camasa dacie, nu e nevoie de sa fi mare meserias, ca treaba nu o faci tu ci strungaru sau cel care i-ti bucseaza cilindrul.Oricum vei avea un set motor mai bun decat ce are respectivul cu IJ.

Probleme in chiulasa la ghiduri de supape sau la supape, nici aici nu sunt probleme absolut de loc, se potrivesc la fix ghiduri de Peugeot si nu numai, material este in ele la fel de bun, nu e facut de rus,

Supape strambe, nici aici nu-i problema, nu-ti trebuie decat supape vechi de masinoaie care au coada de 8 si asemanatoare la diametrul supapei, restul il face strungarul. IAr, materialul este destul de bun, daca faci supapa din supapa de evacuare.

Sunt mai multe aspecte care va face ca simsonul sa mearga si sa aiba materiale mai bune in el si peste o suta de ani decat un IJ.

Deci trebuie sa ai rabdare daca vrei un simson bun. cat despre joc in arbore ....merge si cu joc, asta pana cand ii schimbi bilele care nu e mare scoafala. Eu am joc destul de mare in arbore dar nu m-a impiedicat sa-i dau 100.

Daca nu ai timp de el mai bine nu.

Intradevar este ceva mai complicat decat un Ij, dar din punctul meu de vedere si al celor ce cunosc simsonul este o cu totul alta mancare de peste. Pe langa faptul ca cele doua motoare nu au absolut nici o legatura intre ele, posesorii de Ijuri ( ca probabil asta erau cei ce-ti spuneau ca simsonu nu duce) o tin una si buna ca mai bine iei un Ij. N-ai sa vezi posesor de simson care sa se dea la Ij dupa ce i sa luat de motorul lui, dar vei gasii destui posesori de Ijuri care ar vrea un simson.

Cam ata ete, si io zic ca merita, oricum mai devreme sau mai tarziu, tu fiind motociclista tot va trebui sa cunosti putina mecanica de 4 T, deci spor la treaba. in viata nu cred ca vei avea de-a face cu motoare in 2 timpi asa ce e bine sa inveti putin.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Tot ce au scris baietii aici e adevarat, dar hai sa privim faptele :(

Vara trecuta ,in lungile plimbari prin tara, majoritatea motoarelor trase pe dreapta pentru reparatii erau Simson. Spre Timisoara , din 2 Samsoane cate erau in grup, unul a crapat definitiv si a trebuit sa-l lasam la Petrosani. Celalalt, dupa ceva interventii pe drum, a rezistat ...

Alte precizari, alte 2 samsoane:

Moshulick si Demostene au ajuns fara probleme cu samsoanele la Sibiu, dar acolo au trebuit desfacute amandoua si reparate ca sa se si intoarca :)

Q.E.D.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

iar demostene ca sa scoata niste ulei sa dea pe lantz, nu? :(

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

baaaaa!!! eu l-am desfacut din obisnuinta!! :) Pe bune! L-am desfacut si la Brasov si la Sibiu ca sa fiu eu sigur ca sunt reglajele bine facute.. si-n vama am facut la fel! real nu am avut ce face insa nu m-am putut abtine sa nu umblu.

La Sibiu singurul lucru pe care l-am facut a fost sa intoarcem motoru cu susu in jos ca sa se scurga uleiul din cutie (in care mi-a intrat apa pe langa cablul de km dupa ploaia aia torentiala)... a fost singura interventie reala... :)

Dar de Snagov ce ziceti? am facut setul in juma de zi! Se poate! sa va vad eu ca faceti asta cu altceva decat un simsonache.. cate motoare pot merge cu garnituri din conserve de peste?!! :( Hai, sincer?!! Mai e vreun altul?!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

baaaaa!!! eu l-am desfacut din obisnuinta!! :(  ....  La Sibiu singurul lucru pe care l-am facut a fost sa intoarcem motoru cu susu in jos ca sa se scurga uleiul din cutie ...Dar de Snagov ce ziceti? am facut setul in juma de zi! Se poate! ..... cate motoare pot merge cu garnituri din conserve de peste?!!  :( Hai, sincer?!! Mai e vreun altul?!

:) :) :) ;) :P :( :P :(

QED....again :)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Cred ca ar trebui lamurita o data pentru totdeauna problema asta pe care o discutam, aiurea, discutia asta si am mai vazut discutii de genul motorul ala nu e bun , celalalt nu e bun, din partea mea si sunt sigur ca cei mai vechi in domeniu vor fo de acord, aceste discutii vin din nestiinta, discutii de gradinita( grupa mare, ca aia mici inca nu stiu sa mearga pe picioare) :(.

Pentru a-mi exprima punctul de vedere, va spun cum vad eu motocicletele vechi, comuniste, ale noastre, care in restul lumiii sunt raritati la ora actuala. Deci pentru mine aceste vechituri, nu le mai pot numii motociclete, simti cuvantul motocilceta atunci cand este noua scoasa din fabrica, deja dupa 40 si .. de ani cat au Ijurile si simsonurile le-as numi adunaturi de piese, care cu chiu cu vai tinde sa arate si sa mearga ca o motocicleta. In 40 de ani deja au trecut prin zeci de demontari si reparatii, pe la 5 sau 10 proprietari, fiecare venind cu ideile lui, unele bune altele idioate, si stricatoare. Aceasta adunatura de fiare v-a sta pe sosele dupa 40 de ani in functie de cum o restaureaza ultimul proprietar care dupa ce ca va trebui sa o duca in stare de functionare cu piese mai noi care in ziua de azi se gasesc la greu, v-a trebui sa mai si repare ce au crezut taranii dinainte ca au reparat, dar de fapt gasesti niste improvizatii de tot CA...

Cum sa nu te lase in drum motorul dupa 10 km daca nu esti in stare sa-l repari, fie ca este dnepr, ij, simson..., de asta spun,, cei care arunca cu vorbe de genul ala nu e bun , ala nu e bun, habar n-au despre ce vorbesc, daca ai fost in stare sa-ti montezi motorul si sa-l reconditionezi perfect, nu va exista nici un motiv sa te lase in drum daca spui " las ca merge si asa" te va lasa cu siguranta. Cum sa asemeni o astfel de adunatura de piese, reconditionata prost, cu restul motorarelor, de aceeasi marca de acu 40 de ani, dar reconditionate perfect. Spun asta ca am vazut simsonuri venind fara nici un fel de problema de la Constanta pana la sibiu , din timisoara pana in sibiu, sau alte distante destul de lungi. Acestea erau bine restaurate, reparate, deci nu este concludent cand spui " am vazut numai simsonuri cazute pe marginea drumului" trebuie sa te gandesti in primul rand..BAA a cui e vina, a adunaturii de piese sau a prostului care n-a fost in stare sa o repare destul de bine incat sa-l duca pana la destinatie. Prosti am fost toti la un moment dat, din prostie am invatat mecanica, oameni care vor abera in continuare sunt si vor mai fi, ideea este sa te gandesti pana la urma, orice motocicleta este buna, daca esti in stare sa o repari, daca nu mai bine te abtii si i-ti cumperi peste 3 ani cand strangi bani, o japoneza ca tot va plac voua japonezele.

Am vazut pe drum cazute Dnepruri, simsonuri si Ijuri, inca o data spun, vina nu este a motociletei saraca, este a proprietarului, care nu stie sa mearga pe ea sau care nu e in stare sa o repare.

Aceeasi faza se intampla si cu Dnepr, auzi peste tot " nu-ti lua ba ca i-ti iei belea pe cap" Intradevar este o belea dubla decat un simson, dar are farmecul ei, iar dupa ce ai reparat-o cum trebuie, orice posesor de Dnepra poate sa va confirme ca a meritat efortul, care la depus in reconditionare. Acest lucru se intampla la fiecare vechitura.

Concluzie PROSTUL E OMUL NU FIERUL

Daca fierul a rezistat 45 de ani si mai rezista iar tu dai vina pe motocilceta ca e proasta cand de fapt e reparata de 10 mesteri mari de-a lungul deceniilor, inseamna ca trebuie sa-ti vizitezi medicul de familie.

Cum ti-asterni asa dormi.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Mi se pare cam subiectiv sa invinuiesti doar "mecanicul". Gandeste-te k motoarele alea de acum 40 de ani ar functiona cum trebe daca ar fi reconditionate cu piese de calitate, ca sa nu mai zic de piese noi, k pentru Simson n-am prea vazut. Nu te supara, fiecaruia ii place un anumit tip de motor. Tie Simsonul pt. k e nemtesc si 4T, mie Ij-ul pt. k e robust, asa din topor cum il fac rusii, si asa mai departe.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu-mi place simsonul, i-mi place Harleyul crede-ma, pe simson stau de nevoie, daca ai mai citi o data ai vedea ca m-am referit si la dnepr si IJ, si crede-ma este vina mecanicului, pentru ca , creierul lui hotaraste daca baga piesa respectiva in motor sau nu, chiar daca o vede uzata.

Este foarte rar sa cedeze ceva grosolan, adica se rupe o pana, un pinion, un culbutor, un arbore, un bolt, toate defectele astea intervin din cauza fortei, care apare in motor, ori la ij ori la simson, iar daca piesa saraca are 40 de ani, este posibil sa nu mai duca.

Exemplu, Denpr spre dedulesti, s-a rupt ceva prin cutie exact in curba periculoasa, s-a blocat roata, a derapat, s-a dus pe banda ailalta, daca venea un tir ca e drum frecventat avea noroc :( . vina cui e, nu e nici vina timpului deci se poate intampla si la motoare noi, dneprul era din 90 si ceva, si nic vina omului nu a fost, logic, deci piesa cedeaza indiferent de varsta,

Spui ca nu gasesti piese noi, garantez ca se gasesc piese, in ziua de azi ai foarte multe posibilitati, poti restaura ce vrei tu, M72, triumph, orice, exista strung si meseriasi care fac piese aproape de original.

Daca voua nu va plac simsonurile si nu le vedeti rostul nu trebuie sa aberati cum ca ar fi un rahat de motor, toata raspunderea este a proprietarului pentru ca el a montato si trebuia sa vada fisura respectiva. Repet nu-mi place in mod special, dar decat sa merg pe o drujba cu roti, am preferat sa ma chinui putin si sa reconditionez un simson, oricat de greu vi s-ar pare .

Logic. fiecare i-si ia ce vrea.

I-ti urez noroc cu Ijul pe care ti-l doresti dar credema nu vei ajunge departe cu el chiar daca este planeta din 95 , daca nu sti sa mergi pe el si sa-l ingrijesti.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Mersi de urari, sa speram k in primavara asta se vor materializa... Cat despre Simson n-am zis k e un motor de rahat, ci doar k e uzat moral, cred k asta e expresia potrivita. Si ai dreptate, orice motor te lasa la greu daca n-ai grija de el.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Eh io am tras destul de mult de al meu si inca nu e gata. Dar azi am facut o plimbare in toata regula si am fost asa fericit ca mi-a impuscat garnitura de chiulasa( :( ) :) :) . Al draq simson mah! Are ceva dar nu vrea sa imi zica ce. Sau el imi zice dar nu inteleg io. Ideea e ca dupa ce repari ai o foarte mare satisfactie. Asta e! Simsonul e un motor prea tare. A fost top la vremea lui. Si inca se mai tine bine. Piese sunt, stati voi linistiti. Uite, io am gasit zilele trecute 2 simsonuri de piese. Nu or fi ele super, dar din doua plus al tau, sigur faci unu tun( Š Klaus :) ). Mai bine mai slabut dar sa sune bine decat 30 de cai pe o drujba cu roti. A, si ai mari sanse sa iti crape mai repede piesele noi si rusesti de IJ decat alea nemtesti de simson vechi de 40 de ani!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 2 weeks later...

MULTUMESC MULT PT SFATURI! mi-ati mai ridicat putin moralul!

 

!. o problema pe care nu ati luat-o in calcul prea mult este ca mecanica este un domeniu cam strain pt mine.Spre deosebire de altele eu macar stiu sa deosebesc surubeltita de ciocan,adica ceva ceva stiu,sa spunem ca as reusi sa schimb ceva la el daca m-ar lasa in drum<pana acum am reusit sa-i schimb ambreiajul/ si sunt mandra> am si demontat si remontat cate ceva.

 

2. PROBLEMA principala este ca desi am banii si sunt dispusa sa-l fac bine nu are cine sa-l faca.L-am avut in Bucuresti si necunoscand pe nimeni l-am dus cu trenul la Galati in speranta ca o sa reusesc sa-l dau la cineva + banii respectivi si sa mi-l aduca OK,dar nu a fost sa fie asa

 

3. problema pieselor....caut frana pe disc pe fata si tot ce am gasit pana acum se livreaza cu tot cu furca si costa 400$< cam mult pt o frana> sunt dispusa sa bag bani in el dar nici sa dau pe o frana cat am dat pe el.

 

4. problema R.A.R cineva m-a sfatuit sa imprumut parte din fata de la cineva cu care sa trec de R.A. R avand in vedere ca eu am furca de japoneza/roata butuc mic/coarne schimbate/dispersor dejeep in loc de far si o frana pe disc fata nissin dar care nu are garnituri. MULTE BUBE DE REZOLVAT{ R.A.R in Galati trebuie sa fie facut,datorita adresei din buletin}

 

5.PT ca nu am reusit sa reglez carburatorul mikuni am luat unul de minsk

 

6. vreu shea si coburi< de vreu si eu ca omu' sa arate bine>

 

7.cromat si vopsit tot

 

MA SI SPERIE CATE ARE! ACUM CE POT SA FAC! doar sa-l repar si mai am si o ambitie sa ajung cu el la Vama Veche de 1 mai!!!!!!!!!!!!

 

??????????????????e doar un vis sau poate sa se si intample?

 

accept orice sfat si orice ajutor<contra cost>

 

si sincer nu ca nu mi-ar placea sa surubaresc si sa fiu plina de ulei pe maini,dar tare as vrea sa am timp pt asta si sa ma si pricep mai bine.

am vrut si sa-l vand dar.... mi-a trecut

 

 

Acum conteaza doar sa-l fac si sa ajung si eu la intalniri sau macar pana la Snagov sa tina!!!!!!

 

PS: stie cineva cate grame de vopsea intra la vopsitul unui simson<rezervor de IJ Festival>?????

 

ASTEPT RASUNSURI? AJUTOR!!!!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

merci mult daca ai poze interesante care sa ma ajute si pe mine ce-i in motorul ala te rog fa-ti mila nangel_27@yahoo.com

 

si apropos de piese de unde ca am 3 saptamani de cand tot incerc sa fac rost?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Inca o data. Cere ajutor si ti se va da. Suntem destui simsonari si fosti simsonari (actuali nostalgici - vezi cazul Demostene) care suntem nerabdatori de a mai mesteri la cate un motor defect, pentru ca ale noastre au atins desavarsirea, starea de echilibru, perfectiunea. Inca o data zic - UNDE E MOTORUL ?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Dar de Snagov ce ziceti? am facut setul in juma de zi! Se poate! sa va vad eu ca faceti asta cu altceva decat un simsonache..  cate motoare pot merge cu garnituri din conserve de peste?!!  :) Hai, sincer?!! Mai e vreun altul?!

E strigator la cer, mie imi ia o ora sa demontez carene + radiatorul de apa ca sa ma uit la bujii :)

Daca ma apuc sa-i fac setul cred ca termin in 2-3 zile :) :(

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

E si asta o optiune, dar din pacate nu ma pricep suficient de bine la mecanica .... si de invatat nu prea ma tenteaza ... :(

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 3 years later...

Ma consider incepatoare ca am permis A 1 an juma' si motor de 1 an dar nu am prea mers cu el.

Sunt cam debusolata pt ca un mare mester al motoarelor cica mi-a spus ca asta nu e motor de drumuri lungi,eu sperand sa reusesc sa ajung la intalniri.

Mi-a mai spus ca cica are zgomot metalic motorul,cica nu se gasesc piese si ca nu o sa reusesc sa fac drumuri mai lungi cu el.

Am ajuns sa-i dau dreptate pt ca eu nu ma prea pricep la mecanica si vad ca nici piese nu reusesc sa-i gasesc.

Am cat de cat sanse sa-l fac sa mearga cat sa am incredere in el sa fac drumuri intre orase?

Posesorii de simson,sa-mi dea un raspuns.

 

va rog!

Ala de zice ca motorul in patru timpi nu este pentru drumuri lungi ala nu-i mecanic. Banuiesc ca bataia care se aude este de la supape nereglate.

Asculta (cu motorul pornit) la chiulasa si jos la baie insa la turatie minima daca bataia vine de la baie este grav inseamna amielaj sau cel putin rulmenti.( Umbla linistit unde se strica acolo o repari daca nu se poate o duci acasa cu o doba). Frara se intampla ca un motor sa nu functioneze brusc bate din timp merge din ce in ce mai greu. Simsonul este un motor grozav eu cu primii segmenti am umblat pana ce au avut o deschidere de 3,5 mm.nu-ti fa probleme reparand vei ajunge mecanic de simson.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator
Acest topic este acum închis pentru alte răspunsuri.
 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...