Sari la conținut

Problema Transalp


Postări Recomandate

Salutare tuturor !

 

Nu vreau sa va plictisesc foarte mult cu necazul meu, dar chiar am nevoie de ajutor, ma innebuneste la cap problema motorului meu... Am un/o Honda XL 600v Transalp din '98 in doi cilindrii si constat urmatoarele simptome:

 

- Cand motorul e rece mai ales dupa ce l-am pornit aut un clancanit si o scadere de turatie la motor, de ex: de la 1500 rpm scade pt o sec la 1200 rpm si pe urma revine repede la turatie constanta. Fenomenul se repeta odata la 5-15 sec la timp aleatoriu.

- Am demontat rezervorul sa vad daca e legat de carburatie, am aerisit f. putin carburatoarele prin suruburile de drenare al fiecarui carburator ( doi la numar ) , dar problema persista.

- In momentul in care am deconectat rezervorul de motor, a trebuit sa scot si furtunul subtire de vacuum ce iese din pistonul spate si ce e conectat cu robinetul de alimentare de la rezervor; moment in care am observat ca sunetul nu se propaga din carburator ci din piston?!

 

Ca sa fiu mai explicit, clancanitul respectiv se manifesta prin furtunul de vacuum printr-o aspirare relativ brusca/violenta ( cum spuneam scade turatia de la 1500 la 1200 rpm ) dupa care isi revine la ciclul normal.

 

Mentionez ca motorul in sine este ireprosabil, are 36000km si consum de ulei ZERO, am folosit ulei full sintetic 10w50 Repsol combinat cu aditiv de ulei special fara silicati Metabond, am intretinut si respectat motorul mereu, dar totusi imi apare buba asta..

 

Daca aveti vreun sfat, sau sugestie pt diagnosticarea problemei mele, va rog ajutati :lol: motorul e desfacut..

 

 

Numai bine tuturor ;)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salut ,

 

Ar trebui sa incerci pe transalp.ro , sunt acolo destui mesteri care sa-ti dea un sfat avizat !

 

Numai bine !

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Problema de aprindere, suspectez.

 

Bujiile sunt ok?

Fisele sunt bine infipte?

Face si in ture sau doar la relanti?

 

 

Daca raspunzi cu DA peste tot, posibil sa fie dus unul din CDIuri. Incearca sa le deconectezi, sa le cureti mufele cu ceva spray de contacte (nu WD40 sau cine stie ce porcarie) si sa le reconectezi. Daca nu merge, atunci ar fi util sa iei de la altcineva un CDI si sa incerci sa le inlocuiesti pe rand. Daca dintr-o data se rezolva, ai gasit buba.

 

 

 

Ar mai fi o varianta: cauta sa asculti de unde se aude clantanitul.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

In prima faza,incerca o carburatie ,reglata si sincronizata

Iar acel furtun daca tot l-ai scos ai grija sa fie astupat atunci cind functioneaza motorul.

O data ce ai inlaturat carburatia din ecuatie,te axezi pe electrica,bujii bobine cdi.

Daca nu se rezolva ,intri mai la interior si anume test compresie regalj culbutori,etc

Succes :lol:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salutare tuturor !

 

Nu vreau sa va plictisesc foarte mult cu necazul meu, dar chiar am nevoie de ajutor, ma innebuneste la cap problema motorului meu... Am un/o Honda XL 600v Transalp din '98 in doi cilindrii si constat urmatoarele simptome:

 

- Cand motorul e rece mai ales dupa ce l-am pornit aut un clancanit si o scadere de turatie la motor, de ex: de la 1500 rpm scade pt o sec la 1200 rpm si pe urma revine repede la turatie constanta. Fenomenul se repeta odata la 5-15 sec la timp aleatoriu.

- Am demontat rezervorul sa vad daca e legat de carburatie, am aerisit f. putin carburatoarele prin suruburile de drenare al fiecarui carburator ( doi la numar ) , dar problema persista.

- In momentul in care am deconectat rezervorul de motor, a trebuit sa scot si furtunul subtire de vacuum ce iese din pistonul spate si ce e conectat cu robinetul de alimentare de la rezervor; moment in care am observat ca sunetul nu se propaga din carburator ci din piston?!

 

Ca sa fiu mai explicit, clancanitul respectiv se manifesta prin furtunul de vacuum printr-o aspirare relativ brusca/violenta ( cum spuneam scade turatia de la 1500 la 1200 rpm ) dupa care isi revine la ciclul normal.

 

Mentionez ca motorul in sine este ireprosabil, are 36000km si consum de ulei ZERO, am folosit ulei full sintetic 10w50 Repsol combinat cu aditiv de ulei special fara silicati Metabond, am intretinut si respectat motorul mereu, dar totusi imi apare buba asta..

 

Daca aveti vreun sfat, sau sugestie pt diagnosticarea problemei mele, va rog ajutati :lol: motorul e desfacut..

 

 

Numai bine tuturor :lol:

 

 

Cum adica sunetul nu se propaga DIN carburator ci DIN piston? Vrei sa spui ca sunetul are ca sursa pistonul si nu carburatorul? Daca e asa, e si normal, pistonul creeaza vacuumul in galeria de admisie, vacuum care ridica membranele ferestrelor culisante si, uneori este folosit si drept robinet automat care deschide benzina numai cand motorul functioneaza (pistonul la care este racordat creeaza vacuum).

 

Este posibil sa fie probleme pe traseul de vaccum al comenzii robinetului, ca sa elimini aceasta ipoteza alimenteaza carburatoarele direct, dintr'o sticla suspendata DEASUPRA carburatoarelor si astupa gura din galeria de admisie la care se leaga furtunul robinetului. Daca problema dispare, verifica etanseitatea racordurlilor, integritatea furtunului si eventual membrana sau intreg robinetul.

 

Ride SAfe!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

acelasi fenomen si cand este cald motorul?

daca mere bine cand este cald si face doar cand este rece pare sa fie din carburatie (sa mearga sarac un cilindru ), sau sa fie o bujie .

faza cu cdi ul : observa care cilindru face problema , schimba cdi-urile intre ele si observa din nou care cilindru face probleme . Daca face celalalt probleme este din cdi (se poate repara ,VEZI POZA STANGA JOS)

 

Modelul este Ta 98 nu mai are 2 CDI are un singur TCI nu se poate face miscarea asta.

 

La mine facea la rece cilindrul spate un "thanc" un sunet infundat tot asa din cand in cand( acesi frecventa care ai mentionat aleatoriu 5~ 15 sec) dar numai la rece si cand era putin accelerat la rece fara soc , trageam putin de tot socul numarul de "rateuri" sa le zic asa se reducea considerabil...dar tot erau prezente poate 3~ 4 pana ajungea sa se incalzesca putin dupa care dispareau complet.

 

Am schimbat bujiile si sa redus numarul de rateuri repet doar la cilindrul spate cand motorul era rece la 2~ 3 pana se incalzea FARA SOC...da nu am scapat de ele... dupa cateva zile m-am pus sa spal motorul si sa verific pur si simplu sruburi /coliere/prindere etrieri...tot felu de prinderi cum treceam cu carpa pe langa ele miscam putin de el sa vad daca e ok...e ce crezi ca am gasit...colierul care vine prins pe tubul de plastic de la carburator la cilindrul spate era putin destrans nu mult dar destul sa il pot misca cu mana daca tregeam tare de el...l-am strans frumos la loc , de atunci ZERO sunete dinalea infundate cand e rece.Tragea aer putin pe acolo destul ca amestecul la rece sa fie prea sarac cu motorul rece si sa nu se aprinda.

 

Mai pe scurt...ce as face in locul tau :

-verifica colierele de care am zis

-schimba bujiile

-sincronizea carburatoarele...si asa nu cred ca a facut-o nimeni de mult pe acolo

-lasa naibi aditivi aia in pace ca nu are nevoie vaca de asa ceva :lol:

Daca tot persista...mergi mai departe...

-nivelul de benzina in carburatoare...lamela aia mica din carb sa faci plutitorul sa stea unde trebe

-jocul la supape trebe facut la fiecare 12.000

-daca ai unde nu strica sa vezi si compresia

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Multumesc tuturor pentru raspunsurile date, toate sunt foarte bune, de bun simt si la obiect ! :lol:

 

Mentionez ca am sincronizat carburatoarele acum vreo 6000 km, compresia am verificat-o acum 3000 km si este impecabila, motorul in general este in stare imaculata.

Iar mentionez ca este foarte posibil ca pe undeva sa traga aer fals, tinand cont ca anul trecut am umblat in scopuri practice pe la carburatie, am demontat si curatat ce era pe acolo.. nu am patit sa las ceva nestrans ... dar nu pot nega pana nu dovedesc contrariul, nu?

 

Ma ingrozesc cand aud de CDI, prea multi prieteni au avut necazuri cu asa ceva siii .. necazuru frumoase genul costisitoare :lol:

 

Eram pe punctul duminica asta sa demontez carburatia, cu toate ca nu am avut nici o pofta sa ma pun sa dau jos TOT de pe vaca.. asa ca am scos o bujie cilindrului spate, am schimbat-o , am miscat de fise, si ? si s-a redus CONSIDERABIL necazul, imi face scaderi de putere cam odata pe minut, uneori si mai rar, odata deloc.. s-a schimbat de la caracterul repetitiv, la caracter aleatoriu. O sa inlocuiesc bujia cilindrului fata si poate atunci se elimina problema in totalitate. Ma gandesc ca fisele de bujii sa fii avut vreo scapare de curent ? flama la bujie era frumoasa, curata si sincronizata cand faceam masa pe cilindru. Iar cand scoteam fisa de pe bujie si o tineam in mana si apasam butonul de pornire ma alectrocuta frumos la mana incat injuram de toti Dumnezeii, deci si acolo era ok... :lol:

 

O sa cercetez ca sa descopar misterul nu cum spune in Biblie :)

 

Multumesc tuturor pt sfaturi, o sa investighez amanuntit, sunteti de nota 10 cu totii, sincer!

 

Orice alt sfat e bine venit, apreciez tot ajutorul primit!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Sa stii ca e posibil sa fure scanteie si fisa respectiva si sa o dea la masa, eu am patit asa ceva la vaca mea.

La mine nu se manifesta in nici un fel, dar am observat atunci fenomenul intr-o seara pe intuneric, deci se forma ditamai scanteia intre fisa si cadru la bujia care iese in lateral la cilindrul spate.

Merita sa incerci si asta - vezi pe intuneric daca scanteia fuge din fisa spre cadru.. daca da, izoleaza fisa mai bine in zona aia.

La mine se intampla ca fisa era rutata in asa fel incat se freca permanent de cadru iar in zona de contact fura scanteie in veselie.. Am remediat asezand-o altfel.

Mai poti incerca - nu stiu cum e la modelele din 98 - sa scoti mufa/pui mufa la loc de la TCI - care presupun ca e sub sa.

Poti sa mai verifici si bobinele toate - firele care vin din TCI la bobine, - iar nu stiu cum e la modelele noi - sunt ca niste papucei - scoate-i si pune-i la loc la fiecare bobina si uita-te dupa semne de oxidare.

 

Succes!

 

(n-am scris pana acum pentru ca nu am avut nici o idee, eu nu am patit asa ceva la vaca mea.. )

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ca fapt divers, la cilindrul spate la TA mai tot timpul vei avea compresie mai proasta (racire ceva mai ineficienta). Diferenta nu e sesizabila in general.

pai, pompa de apa ce rost are?

Mesaj completat

Multumesc tuturor pentru raspunsurile date, toate sunt foarte bune, de bun simt si la obiect ! :(

 

Mentionez ca am sincronizat carburatoarele acum vreo 6000 km, compresia am verificat-o acum 3000 km si este impecabila, motorul in general este in stare imaculata.

Iar mentionez ca este foarte posibil ca pe undeva sa traga aer fals, tinand cont ca anul trecut am umblat in scopuri practice pe la carburatie, am demontat si curatat ce era pe acolo.. nu am patit sa las ceva nestrans ... dar nu pot nega pana nu dovedesc contrariul, nu?

 

Ma ingrozesc cand aud de CDI, prea multi prieteni au avut necazuri cu asa ceva siii .. necazuru frumoase genul costisitoare :wink:

 

Eram pe punctul duminica asta sa demontez carburatia, cu toate ca nu am avut nici o pofta sa ma pun sa dau jos TOT de pe vaca.. asa ca am scos o bujie cilindrului spate, am schimbat-o , am miscat de fise, si ? si s-a redus CONSIDERABIL necazul, imi face scaderi de putere cam odata pe minut, uneori si mai rar, odata deloc.. s-a schimbat de la caracterul repetitiv, la caracter aleatoriu. O sa inlocuiesc bujia cilindrului fata si poate atunci se elimina problema in totalitate. Ma gandesc ca fisele de bujii sa fii avut vreo scapare de curent ? flama la bujie era frumoasa, curata si sincronizata cand faceam masa pe cilindru. Iar cand scoteam fisa de pe bujie si o tineam in mana si apasam butonul de pornire ma alectrocuta frumos la mana incat injuram de toti Dumnezeii, deci si acolo era ok... :cheers:

 

O sa cercetez ca sa descopar misterul nu cum spune in Biblie :D

 

Multumesc tuturor pt sfaturi, o sa investighez amanuntit, sunteti de nota 10 cu totii, sincer!

 

Orice alt sfat e bine venit, apreciez tot ajutorul primit!

cata-ti parametrii electrici care trebuiesc masurati la fisa si la "pipa" ... vezi ! daca se incadreaza in limite ;)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

pai, pompa de apa ce rost are?

 

Motoru de Transalp se mai raceste (mai ales in partea de sus - are si aripioare pe cilindri) si din bataia vantului. Cilindrul din fata are mereu aer pe el, pe cand cel din spate este obturat (protejat de curentul de aer) de primul.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

La faza cu variatia de turatie la relantiu si rateurile la rece , eu le-am avut pur si simplu din benzina. Obisnuiam sa bag benzina tot timpu de la LukOil ... la relantiu imi varia de pe la 1200 la 1300-1400 , incontinuu... si la rece imi dadea rateuri si pusca slab. Multi spuneau ca nu baga de la LukOil ca nu le place cum le merge motoru , etc... eu n-am bagat de seama sa nu fie ceva in neregula... pana acuma-s vreo o luna cand am zis sa bag de la Petrom, in momentu cand am inceput sa umblu cu aceea benzina zici ca am avut alt motor. Numai variaza nimica la turatie , numai am acele rateuri la rece. Si n-am bagat nush ce benzina buna , tot 95-u...

 

Nici mie nu mi-a prea venit sa cred , dar asa ii ... atentie ce benzina bagati si de unde ! :cheers:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...