Sari la conținut

600 RR 2005 overheating


Postări Recomandate

DECI, sa inteleg ca tu ai lasat motorul pornit, cu capacul scos de la radiator pana a ajuns la temperatura de 104 grade ca sa porneasca ventilatorul ? Stiai ca apa/antigelul sub presiune are un punct mai inalt de fierbere si ca NU E BINE SA LASI MOTORUL PORNIT deoarece la 100...100 si ceva grade antigelul ala fierbe fara capacul radiatorului deoarece nu mai este sub presiune ?

 

Risti sa arzi garnitura de chiulasa.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 52
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Da Dane, asa tin si eu minte. Dar sunt la munca acum, am coborat pana jos si nu prea mai este deloc lichid in vas...sau nu vad eu (din cauza ochelariilor :D ). Oricum, inca nu mi-am luat alt ulei. Miane de dim am ora de service in regie la mine. daca vrei te astept cu mare placere la o bere RECE! daca motorul nu se racoreste macar noi sa ne racorim -_-

 

 

Aha deci problem almost solved...fa-i nivelul din nou in vas si ture multe pana cand nu mai da semne de sete! ;)

Berea rece cat de curand :lol: !....maine sunt calare pe bicicleta pe coclauri prin Bucegi dar duminica "racim" tot!

Bafta!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Schimbatul antigelului cand l'ai efectuat?

 

dupa ce am schimbat uleiul....dupa ce a inceput sa se incalzeasca!

 

Aha deci problem almost solved...fa-i nivelul din nou in vas si ture multe pana cand nu mai da semne de sete! -_-

Berea rece cat de curand :D !....maine sunt calare pe bicicleta pe coclauri prin Bucegi dar duminica "racim" tot!

Bafta!

 

hehe!! n-ai reusit sa mori cu motocicleta incerci cu bicicleta? :lol:

MS!

Vb duminica!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Aha, asta vroiam sa inteleg daca nu poate fi o coincidenta temporala. Oricum, a crescut temperatura ambianta, pana sapt trecuta nici la mine nu prea trecea de 101-102 grdC (954RR), ieri am vazut 106. Maximul istoric la a mea a fost 109, vara trecuta.

Din cate stiu in manual la a ta scrie ca trebuie sa opresti motorul daca trece de 120grdC. Oricum, tu fa'i o aerisire serioasa si vezi ce zice. Uleiul nu cred ca are nici cea mai mica importanta in aceasta diferenta de temperatura, mai ales ca ai pus tot 10W-40.

 

Am inteles.

Mersi tare mult pt sfaturi. Diseara am treaba :lol:

Va astept la o bere in regie daca vreti :D

P.S acu m-am uitat pe cutia de la ulei si e 10W-50

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

mai e si posibilitatea sa fii doar un pic paranoic... :D

 

 

Nu e posibilitate, e un fapt ca sunt :lol: dar sunt pt ca ieri am plecat din pipera la ora 5 spre brancoveanu si aveam pasager. Era f cald afara, dar cand am vazut ca pe la unirii temperatura era 118 grade mi s-a rupt sufletul...asa ca paranoia sau nu ceva da cu virgula -_-

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

adevarat, 118 C e un pic fishy....

ma rog, daca zici ca era de fapt 10W50, o fi si de la asta.

 

eu max am prins 122 cred, dar atunci aveam ceva probleme electrice si nu stiu cat de exacte erau citirile....

 

in oras anul asta nu cred ca am vazut mai mult de 112.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nici cu vechiul nici cu noul motor nu trec de 105-106 - intra ventilatorul si se raceste pana la 99-100 - din semafor in semafor 85-90. Asta acum zilele astea mai caniculare.

 

Voi intelegeti de ce aveti vas de expansiune? Ii zice si numele - Lichidul de racire nu si-l trage din vas decat daca nu are in sistem lichid, atata tot. Acolo intra lichidul care s-a diliatat in motor. Cand o repornesti mai rece isi trage de acolo ca sa umple radiatorul si motorul.

 

Asa ca acum a inceput vorba de lichid - am tot studiat si eu cum e : Nu mai stiu exact exact, DAR pana la anumite grade, lichidul se plimba doar in motor, cum atinge o temperatura, termocupla da drumul la sistemul mare, adica cel cu radiator, pana atunci se face doar in motor - cu ce este. Fiind sub presiune, lichidul se dilata, so il arunca in vasul de expansiune. Daca nu sesizezi o ridicare a nivelului in vasul de expansiune - clar este varza facuta aerisirea, care duce la temperaturi cu mult mai mari. Eu zic sa te ocupi cat mai rapid de lichidul de racire, sa nu arzi garnitura sau doamne fereste vreo calare. Fa-o cum ti-am zis - nu o innebuni cu turat - las-o sa mearga ea asa la relantiu. ATENTIE - tii capacul de la radiator desfacut pana vezi ca nu mai scoate nici o bula oricat de mica ar fi. Nu atunci il incingi de il innebunesti :blbl: Daca il incingi atunci o sa-ti arunce lichidu pe la radiator de o sa fie fantana arteziana :ok: .

 

P.S. Am observat o usoara scadere in temperaturi cu un ulei mai vascos...deci daca ai pus 10W50 ar trebui dupa experientele mele sa ai cu vreo 2-3 semafoare mai tarziu ventilatorul in functiune.

Editat de Survolaj
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Cum de va ajunge temperatura la 104? Eu merg din cind in cind si prin oras cu R1 2007 si nu trece de 90grd. Si nu merg deloc tare, stau la stop, etc.

mie numa in 100-105 sta in oras si am ulei 15w 50

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

mie numa in 100-105 sta in oras si am ulei 15w 50

 

Azi, ora 16 Pipera Colentina Protv. Peste 35grd afara. La semafor la Obor au fost 83grd maxim la motor. Oare cum? Hai ca va spun. Simplu de tot, am pus un itrerupator separat pe circuitul ventilatoarelor si le pornesc de cum ajunge temp la 70grd. Relantiul este fixat mai sus, 1500ture fata de 1200, inca un motiv sa se incalzeasca si mai mult la semafor. Fara ventilatoare pornite nonstop pot avea efectiv tentatia sa abandonez motorul in mijlocul intersectiei la cit de fierbinte e aerul ce vine de la ventilatoare atunci cind ar porni la 105grd combinat cu caldura cadrului si temperatura ambianta . S-ar putea numi masochism. Gica Contra o sa zica ca daca se strica ventilatorul? Nici o problema, am altul de rezerva mereu, costa 50-80ron la dezmembrari. Pina acum nu am vazut vreunul stricat. Bagati racire suplimentara, va bateti efectiv joc de motorete mergind cu ele prin oras, mai ales pe canicula. La circuit unde motorul e fortat aproape 100% temperatura trece rar de 95grd.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Hey people again.

Dupa ce am citit cu atenție sfaturile de pe acest topic si nu numai(www.600rr.net) am ajuns la concluzia ca nu are absolut nici o treaba ce ulei bagi in ea atâta timp cât nu e ulei bunica de gatit :ok:

Am ajunns vineri seara acasă am desfacut iar carenele de pe ea sa am acces la sistemul de racire (radiator+vas) si m-am apucat de munca! Am luat antigel de la UNITEd motors (motul factory line) si am schimbat tot lichidul din instalatie. De data asta am încercat sa o aerisesc calumea si am reuÂşit!

Rezultate: 1) 104-106 max in oraÂş pe caldurile mari der tot.

2) pleci de la semafor sin in 25 m e la 90

Asa ca am ajunsla concluzia ca gresala care am facuto data trecută a fost nearisirea calumea a instalației!

Asa ca oricine mai are probleme de genul (indiferent de motocicleta) sa citească ce au zis băieții pe acest topic si sa urmeZe pas cu pas instructiunile. Funcționează garantat:)

 

p.s1 pe orice forum de specialitate scrie ca o carenata, vara , pe o temp ambientala de30+ sta intre 100-108 Celsius. ASA ca mă indoiesc ca altele stau in 90:) dar ce Âştiu eu :blbl:

p.s2 multumesc tuturor care am postat in scop constructiv si m-au ajutat sa-mi rezolv problema

p.s3 sa-mi scuzati gramatica dar scriu de pe telefon un drum spre munca

 

Va doresc o zii excelenta!!

Editat de SirFaq
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

oh.... eram curios, am pus si eu o data motul (de fapt prima data); am intrebat cat costa, mi-a zis 50 de lei, dar a omis sa spuna cat intra in motor... :ok:

.....si la doua saptamani mi-a fiert (nu din cauza lichidului) si l-am pierdut la semafor... heheh

 

as face si eu ca JAGI dar sincer pe motorul meu din 2001 nu cred ca tine electrica... si asa se simte ca o ia ventilatorul mai tare cand opresc farurile...

n-as vrea sa prajesc vreun releu pe acolo...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

ideea e sanatoasa: de ce sa lasi motorul sa se incinga si apoi sa-l racesti? mai bine-l mentii tot timpul la o temperatura medie,racit fortat...singura problema ar fi ca necesita baterie buna,eventual stingi farul in oras...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

ideea e sanatoasa: de ce sa lasi motorul sa se incinga si apoi sa-l racesti? mai bine-l mentii tot timpul la o temperatura medie,racit fortat...singura problema ar fi ca necesita baterie buna,eventual stingi farul in oras...

 

Asa iti poti verifica daca aerisirea este corect facuta.

 

1. Cand il incingi - lichidul se dilata -> este aruncat in vasul de expansiune -> creste nivelul lichidului in vas.

2. Cand l-ai racit - ai ~ acelasi nivel la lichid in vas, dar neavand destul in sistem - isi trage de acolo...daca nu a aruncat nimic in vas ii pui la nivel si mai verifici 2-3 zile. Pana ajungi cum trebuie cu nivelul.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Asa iti poti verifica daca aerisirea este corect facuta.

 

1. Cand il incingi - lichidul se dilata -> este aruncat in vasul de expansiune -> creste nivelul lichidului in vas.

2. Cand l-ai racit - ai ~ acelasi nivel la lichid in vas, dar neavand destul in sistem - isi trage de acolo...daca nu a aruncat nimic in vas ii pui la nivel si mai verifici 2-3 zile. Pana ajungi cum trebuie cu nivelul.

1.nu cred ca inteleg. apa se dilata? daca fierb apa se dilata? doar cand e inghetata atunci se dilata...

2. cand e rece apa de ce sa nu fie suficienta in sistem?

eu si la masina si la moto nu am completat vreodata apa, nu a fost nevoie. de altfel, in manual scrie ca apa calda sau rece trebuie sa fie la acelasi nivel in vasul de expansiune...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

1.nu cred ca inteleg. apa se dilata? daca fierb apa se dilata? doar cand e inghetata atunci se dilata...

2. cand e rece apa de ce sa nu fie suficienta in sistem?

eu si la masina si la moto nu am completat vreodata apa, nu a fost nevoie. de altfel, in manual scrie ca apa calda sau rece trebuie sa fie la acelasi nivel in vasul de expansiune...

 

1. Tu habar nu ai cum lucreaza sistemul de racire daca ma intrebi asa ceva. Hai sa-ti explic - tot sistemul este sub presiune, nu are cum sa fiarba ( apa distilata are punctul de fierbere mai inalt + antigelul care ii mareste punctul de fierbere ) - neavand unde sa evapore, e clar ca se dilata. Uite-te la vas si o sa vezi diferenta notabila cand e fierbinte motoru.

2. Nu este suficienta tocmai ca isi revine la propietatile sale normale. Deci e mai putin, deci isi trage din vas imediat. - In manual scrie cu motocicleta rece, la temperatura ambientala sa-i verifici nivelul, nicidecum cand e cald motoru sau incins.

3. Mai documenteaza-te.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Stie varul Survolaj ce stie :blbl:

Se dilata si cand ingheata si cand ii creste temperatura. Pe la 4 grade e cea mai densa. Apa chioara - banala dar ciudata :ok:)) Temperatura de fierbere depinde de presiune, de aia in circuitul de racire al motoarelor apa fierbe la mai mult de o sutica, pentru ca este presiunea mai mare.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

sa fie vb de asta? oricum,dilatarea nu se observa nici la moto nici la auto...vasul de expansiune e aproape plin,la semnul de maxim.

 

Deci tu chiar nu intelegi...

 

Un exemplu de urmat :

 

Pune intr-un ibric apa normala de la chiuveta. Pune asa de mult incat sa ai un deget mic pana la plin ochi. Pune pe foc si lasa pana la fierbere. Explica-mi de ce iti da pe afara fix inainte de punctul de fierbere ( deci nu scoate bulbuci ) :ok: .

 

Exemplificare placuta.

 

Iti zic eu sigur ca lichidul de racire de la orice motor va creste in vas cand motorul este incins.

 

P.S. Ca tot nu intelegi si nu stii - scuza-ma ca ti-o spun in fata : mai du-te pe la scoala, se pare ca ai lipsit la orele alea.

Editat de Survolaj
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...