opelashu Postat Iunie 23, 2010 Share Postat Iunie 23, 2010 Salutare! Am vrut in seara asta sa-mi schimb uleiul la motor si mi-am printat paginile din manual sa le am la indemana. Dar am observat o problema. Surubul de scurgere are floarea (in cruce) tocita, si imi scapa surubelnita daca incerc sa-l desfac. Am observat ca acest surub este bagat intr-o piulitza, cumva, care la randul ei intra in blocul motor. Intrebare: cum naiba sa desfac surubul ala? Si daca nu pot, se poate desface toata piulitza, cu tot cu surubul din interior? Cum? Ok,si mai ma gandeam la o chestie, ce-ar fi daca as scoate uleiul din motor prin suctiune, cu un furtun bagat pe gaura de sus, pe unde se toarna uleiul nou, in mod normal? Multumesc! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ThunderByte Postat Iunie 24, 2010 Share Postat Iunie 24, 2010 Salutare! Am vrut in seara asta sa-mi schimb uleiul la motor si mi-am printat paginile din manual sa le am la indemana. Dar am observat o problema. Surubul de scurgere are floarea (in cruce) tocita, si imi scapa surubelnita daca incerc sa-l desfac. Am observat ca acest surub este bagat intr-o piulitza, cumva, care la randul ei intra in blocul motor. Intrebare: cum naiba sa desfac surubul ala? Si daca nu pot, se poate desface toata piulitza, cu tot cu surubul din interior? Cum? Ok,si mai ma gandeam la o chestie, ce-ar fi daca as scoate uleiul din motor prin suctiune, cu un furtun bagat pe gaura de sus, pe unde se toarna uleiul nou, in mod normal? Multumesc! Se poate, incearca la un service, ei ar trebui sa aibe asa scula Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
lil debul Postat Iunie 24, 2010 Share Postat Iunie 24, 2010 In mod normal , dupa ce scoti surubul de scurgere , se lasa putin , sa se scurga toata mizeria. Prin suctiune , eu stiu ??? Eu obijnuiesc sa fac schimbul dupa ce am incalzit motorul , cum suctionezi uleiul cald , cum bagi un furtun suficient de gros pina in fundul motorului , cum , cum , cum ? Cam multe "cum-uri". Surubul de care pomenesti , nu marge desurubat cu un cleste ? Si daca il strici , bagi altul ? Mesaj completat La motorul meu si la ce am mai vazut eu , surubul de scurgere are capul mare si e pt. cheie. Al tau e pt. surubelnita ??? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Cesar Postat Iunie 24, 2010 Share Postat Iunie 24, 2010 Salutare! Am vrut in seara asta sa-mi schimb uleiul la motor si mi-am printat paginile din manual sa le am la indemana. Dar am observat o problema. Surubul de scurgere are floarea (in cruce) tocita, si imi scapa surubelnita daca incerc sa-l desfac. Am observat ca acest surub este bagat intr-o piulitza, cumva, care la randul ei intra in blocul motor. Intrebare: cum naiba sa desfac surubul ala? Si daca nu pot, se poate desface toata piulitza, cu tot cu surubul din interior? Cum? Ok,si mai ma gandeam la o chestie, ce-ar fi daca as scoate uleiul din motor prin suctiune, cu un furtun bagat pe gaura de sus, pe unde se toarna uleiul nou, in mod normal? Multumesc! Se poate schimba uleiul si prin suctiune dar exista un dezavantaj deloc de neglijat. Baia de ulei nu este un lighean ci o piesa mai compleza cu mai multi pereti. Ca sa faci operatiunea corect ar trebui sa bagi furtunul in punctul cel mai de jos al baii de ulei dar exista un inconvenient. Aceasta nu este transparenta Asadar nu vei sti niciodata ca ai scos tot uleiul vechi din motor. Cat despre surub... nu e asa de complicat sa il dai afara si apoi sa fie recalibrat pentru o cheie hexagonala . Sau daca nu, un alt buson cu cap hexagonal. Te pot rezolva cu oricare dintre variante, mai putin schimbul de ulei prin suctiune - metoda pe care n-o recomand Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
B.B. Postat Iunie 24, 2010 Share Postat Iunie 24, 2010 Pune o poză cu buÂşonul, că sunt curios să văd ce ai acolo.. probabil a improvizat cineva ceva în trecut. Normal ar trebui să ai cap hexagonal la surub, ori te uiti tu la alt Âşurub.. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
last Postat Iunie 24, 2010 Share Postat Iunie 24, 2010 Salut, desfa surubul mare 17 tubulara surubul mic din centru (cel cu surubelnita cruce nu stiu ce rol are ca nu ecte patruns) este cred doar de decor. poti incerca si cu uleiul cald adica dupa ce ai pornit motorul dar trebuie sa stai mai lult pana se scurge uleiul si cu motorul rece eu asa fac. schimba si filtrul de ulei daca tot schimbi uleiul. Spor la mesterit Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Crazy Angel Postat Iunie 24, 2010 Share Postat Iunie 24, 2010 desfa surubul mare 17 tubulara surubul mic din centru (cel cu surubelnita cruce nu stiu ce rol are ca nu ecte patruns) este cred doar de decor. nu e decor . e o piesa magnetizata... pt a atrage "prafurile" metalice (axa cu came, etc) Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
lil debul Postat Iunie 24, 2010 Share Postat Iunie 24, 2010 Deci , pina la urma , e un surub normal , ca pt. baia de ulei si are insurubat in cap un surub mai mic , magnetizat ? Eu stiam ca e magnetizat ala mare , "sefu' ". Ciudate sint caile Domnului. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
opelashu Postat Iunie 24, 2010 Autor Share Postat Iunie 24, 2010 salut! ok, acum inteleg. Ce e drept, in manual nu zice daca desfaci surubul sau piulitza aia, si nu eram sigur. Dar acum am inteles, multumesc de lamurire! O sa incerc cu o tubulara, sau cu o inelara, pentru ca am o cheie simpla de 17 dar scapa si se strica marginile piulitzei. Ce-i drept, mi-ar trebui si un stand sa pot sa vad calumea sub motor, nu sa ma intind pe jos, dar sper sa mearga si asa. Uite, am gasit poza in manual. Se vede ca e un surub, bagat intro piulita hexagonala. Eu am crezut ca surbul trebuie desfacut, si mai ales ca avea deja urme de uzura, am mers pe "cararea batatorita" Razvan Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
B.B. Postat Iunie 24, 2010 Share Postat Iunie 24, 2010 Sfat: Foloseste intotdeauna chei tubulare sau inelare de calitate. Chei fixe foloseste numai unde nu e posibil accesul unei chei tubulare sau inelare. La busonul cu pricina, daca e intepenit nu trage pana darami motocicleta, cu batai ferme cu podul palmei in coada cheii il desfaci imediat. Mesaj completat Chestia aia hexagonala nu e piulita, e surubul, busonul respectiv..Ala e surubul de fapt. Desfa-l cu o cheie inelara cum ti-am spus, sau cu o tubulara, nu te chinui cu o cheie fixa ca il strici. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
opelashu Postat Iunie 28, 2010 Autor Share Postat Iunie 28, 2010 pe unde stai mai exact in NL? se poate desface chiar daca ai stricat hexagonul, eu as face schimbul asta de ulei prin suctiune, cam toate servisurile (auto) au un aspirator de ulei, acest aspirator are un vas gradat in care vezi exact cat ulei ai scos din motor, si chiar daca nu poti scoate tot uleiul nu este o mare problema. Daca se intimpla sa locuim in apropiere iti dau eu un surub de inox. stau in amsterdam. mi-am luat in weekend un set de scule tubulare si pare promitator diseara am planificat schimbul de ulei. Mesaj completat tubulara, nu te chinui cu o cheie fixa ca il strici. A mers "ca uns" cu un set de tubulare, multumesc de sfat! Uleiul era negru si gros, parca era vopsea neagra, cred ca trebuia schimbat neaparat. filtrul de aer era curat, dar tot l-am schimbat cu unul nou. Mesaj completat Salutare! dupa cum spuneam schimbul de ulei a mers foarte usor. Din pacate imediat dupa ce am facus chimbul de uleia trebuit sa plec, si am lasat mobra sa stea pe cric aproape o luna. Cand m-am intors, am observat ca imi curge ulei pe la surubul de scurgere. Aveam o pata maricica de ulei sub motor, si o picatura care atarna chiar de surub. L-am strans tare cat am putut (desi nu e recomandat, stiu) si apoi l-am luat la o tura.. (vai ce diferenta, merge brici!) Vad inca ca tot mai pica, incet, dar sigur. Acum, intrebare: schimb surubul cu unul nou, sau mai trebuie si altceva sa fac? Nu mai stiu unde citisem despre ceva ce se infasoara peste surub, ca o banda de cauciuc, care sa sigileze mai bine surubul de blocul motor... suna cunoscut? Razvan Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Bogdanste Postat August 21, 2012 Share Postat August 21, 2012 Buna ziua,am si eu o intrebare.Vreau sa imi fac schimbul de ulei la un Yamaha Virago 535 1994 si din pacate nu sunt sigur ce tip de ulei imi trebuie.Daca ma puteti ajuta,:bounce:multumesc. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
lipton Postat August 21, 2012 Share Postat August 21, 2012 Buna ziua,am si eu o intrebare.Vreau sa imi fac schimbul de ulei la un Yamaha Virago 535 1994 si din pacate nu sunt sigur ce tip de ulei imi trebuie.Daca ma puteti ajuta,:bounce:multumesc. Salut, iti trebuie 2,8L ulei cu vascozitate 20W40 sau 20W50, cu norma JASO MA, de preferinta de la o firma cunoscuta. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Bica Postat August 21, 2012 Share Postat August 21, 2012 ))bai mancav-as busoanele de ulei..dar toata lumea are probleme cu busoanele alea...unii le strang de curge zeama din surub ca sa "tzina" sa nu curga!..altii le strang cu caltzi...unii nu le pot desface..la atzii se manca filetu'...si toate dar TOATE astea pornesc de la un mocan care desface cu patentu surubul ala de il beleste tot si numai cu cheie de instalator il mai scoti sau cu tarod cu filet invers...sau de la un alt mocan vecin cu alalalt care il strage de i se bulbuca ochii...pentru orice surub iti trebuie bun simtz atat la strangere cat si la desfacere mai ALES surub cu filet in aluminiu... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.