Jump to content

alegerea cauciucurilor


Recommended Posts

Buna seara,

 

Tot "rasfoiesc" paginile acestui site, in incercarea de a obtine informatii, care imi vor fi necesare in alegerea gumelor. Dar nu m-am lamurit. Parerile sunt impartite: hard, soft, Bridgestone, Michelin, Metzeler.........

 

Ce alegerege ati face voi pentru a incalta un CBR 600 RR, din 2007?

Cei de la Michelin, au un site (http://www.michelinpowerone.com/en/index.html) care te ajuta sa-ti alegi cauciucurile. Recomandarea lor este Power One.

 

Ajutati-ma sa iau o buna decizie sa va voi ramane recunoscator.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 78
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Guest stress_L&P

eu unul nu am folosit decat pilot power 2ct si dunlop qualifier rr. recomande pp2ct pentru strada. mi se pare ca se incalzesc un pic mai greu decat qrr dar sunt ceva mai "ascutite" si intra mai bine in curbe. qrr sunt mai "plate" si se incalzesc ceva mai repede. pe strada nu am alunecat cu nici unul dintre ele si sunt genul de om care duce guma la capat pe serpentine :laugh: eu as recomanda michelin :D

Link to comment
Share on other sites

Spune-mi cum mergi si apoi am sa incerc o recomandare de la fiecare producator.

orice ai face iti pot zice de pe acum un principiu pe care sa incerci sa-l respecti: guma fata sa fie moale - aste exclude gume de tipul 2CT pe fata. De ce? Pentru ca desi poate nu vei merge tare nu se stie cand va trebui sa opresti "tare" sau sa incetinesti violent pentru a putea evita mai apoi un impact.

Gumele pentru motocicleta ta (o sportiva pe care se merge sportiv, desigur) sunt din categoria gume moi si aderente care se consuma rapid. Desigur se poate merge si cu gume mai durabile si chiar touring dar sa iei in calcul limitarile acestora in privinta aderentei.

Link to comment
Share on other sites

Spune-mi cum mergi si apoi am sa incerc o recomandare de la fiecare producator.

orice ai face iti pot zice de pe acum un principiu pe care sa incerci sa-l respecti: guma fata sa fie moale - aste exclude gume de tipul 2CT pe fata. De ce? Pentru ca desi poate nu vei merge tare nu se stie cand va trebui sa opresti "tare" sau sa incetinesti violent pentru a putea evita mai apoi un impact.

Gumele pentru motocicleta ta (o sportiva pe care se merge sportiv, desigur) sunt din categoria gume moi si aderente care se consuma rapid. Desigur se poate merge si cu gume mai durabile si chiar touring dar sa iei in calcul limitarile acestora in privinta aderentei.

 

Power 2CT ca si multe alte modele de gume cu compozitie combinata presupune deja o guma mai moale pe fatza si mai dura pe spate. Pe fatza se foloseste combinatia medium-centru soft-extremitati iar pe spate hard-centru medium-extremitati. Batlax BT016 merge chiar mai departe, pentru guma spate folosind 3 tipuri de compozitie, hard-centru medium-zonele intermediare si soft-extremitati. Folosesc de ceva timp BT016 si pot spune ca sunt mai mult decat suficiente pentru necesitatile strazii, oferind un compromis decent, de echilibru intre pret/performante/longevitate. Profilul nu este atat de agresiv ca la 2CT spre exemplu, insa nu cred ca diferentele de manevrabilitate sa fie atat de evidente incat sa nu justifice avantajul suplimentar al longevitatii.

 

Este gresit inteles ca gumele "ultra-sport" sunt mai "moi"... ele sunt intr'adevar mai moi insa doar la temperaturi foarte mari, in general imposibil de atins pe strada. In plus, ciclurile de incalzire-racire sunt extrem de limitate in comparatie cu o gumele sport de strada sau sport-touring.

 

Mai multe detalii (de principiu) la http://hobbymoto.ro/?p=688

 

Ride Safe!

Link to comment
Share on other sites

eu unul nu am folosit decat pilot power 2ct si dunlop qualifier rr. recomande pp2ct pentru strada. mi se pare ca se incalzesc un pic mai greu decat qrr dar sunt ceva mai "ascutite" si intra mai bine in curbe. qrr sunt mai "plate" si se incalzesc ceva mai repede. pe strada nu am alunecat cu nici unul dintre ele si sunt genul de om care duce guma la capat pe serpentine :laugh: eu as recomanda michelin :D

 

Intradevar profilul la Qualifier RR este mai plat si sunt mai putin ascutite, muncesti un pic mai mult pe curbe. Dar mie imi plac foarte mult, e cel mai bun cauciuc care l-am avut. E drept ca nu am cine stie ce experienta, am mers doar cu Dunlop mai multe modele, Metzeler Z6. N-am avut niciodata Michelin,deci nu pot sa compar cu el. Dar Dunlop Qualifier RR este un cauciuc bun.

Link to comment
Share on other sites

Gumele cu mai multe compozitii au centrul tare si lateralele moi. Cand se franeaza puternic centrul gumei este solicitat. Un cauciuc fata PP simplu franeaza mai bine decat un PP 2CT pentru ca este compozitia moale de pe lateral si pe centru si nu cea tare.

Gumele provenite din cauciucuri de circuit - in US li se zice DOT approved se incalzesc si mai rapid si mai bine decat gumele de strada sau de touring. Nu se incalzesc (intr-adevar) unele modele dar astea sunt exceptii. Nu se incalzesc slick-urile decat foarte greu si sunt gume care se folosesc la putine cicluri de incalzire.

Gresit - "temperaturi foarte mari" este valabil pentru circuit. Pe strada nu se merge ca la curse. Cine incearca asta isi asuma posibilele consecinte. Nivel de comparatie - PP si D209 GP racer. D209 bate PP la toate capitolele exceptia facand apa. Pe apa gumele moi nu sunt in regula, trebuie mers incet si evitat mersul pe apa. Intr-un sezon cu relativ multe iesiri n-am reusit sa scot "zeama" din gume pe strada. Zeama este acel ulei care se afla in gume si care le confera o parte din proprietati. La gumele de pista acel ulei se pierde dupa putina vreme.

BT 016 este aceeasi poveste cu Pirelli Corsa III dar cine merge sportiv spre agresiv pune SC Pro sau Diablo SC si nu Corsa III. La fel si la BT, cine vrea mai mult decat BT 016 pune BT 003 si asa mai departe.

mai exista un avantaj la gumele bune si moi - au carcasa foarte rigida si din acest motiv se poate baga in ele presiune mica astfel incat sa se incalzeasca rapid. Cine pune D211 si umfla 2.5 cu 2.9 le-a pus degeaba :laugh:. Cunosc motoristi care pun 2.1 cu 1.9, altii care pun 2.0 cu 1.9. eu pun de la 2.2 cu 2.0 la 2.1 cu 1.9.

Trebuie facuta o precizare foarte importanta. Cine isi cumpara motocicleta sport se presupune ca va merge tare, sportiv si uneori agresiv (ca sa nu zic necivilizat, prietenii stiu de ce :D ). Motocicleta pentru sport nu este motocicleta pentru pescuit. De aceea sunt multe taine care se patrund cu timpul si daca se sare peste etape exista riscuri mari. Gumele, chiar daca sunt dintre cele bune, moi, nu inseamna ca le si cunosti imediat ce le-ai rodat si s-a razuit ceara de pe ele si aici are dreptate Homer. Dupa ce ai pus gumele sportive trebuie neaparat testate sa se observe cum se incalzesc, cum tin pe frane si cat de buna este aderenta in mersul in oras. Fara aceste cunostinte si cu prea multa graba si cu prea mult optimism se pot intampla accidente.

Mesaj completat

Guma spate 190/50/17 este cel mai dezavantajos profil. Daca aveti guma pe 190 incercati 190 cu 55. Se va schimba complet motocicleta.

Link to comment
Share on other sites

In primul rand michelin pilot power 2ct sunt deja demodate si au fost inlocuite cu alte cauciucuri mult mai performante si oricum 2ct erau destul de slabe ptr ca ajungeai la limita lor f repede si nici nu ofereau prea multa aderenta. In schimb au fost inlocuite cu michelin pilot pure ceva mai bune. Ca recomandare de la michelin, power one care intradevar sunt niste cauciucuri bune, dar depinde si ce compozitie alegi, eu as opta ptr soft adica A. Sau ar mai fi varianta pirelli diablo supercorsa cu compozitia sc1 fata si sc2 spate, de amintit ca supercorsa sunt folosite exact in configuratia de strada in campionatul mondial de supersport, supertock si stock600.

 

Cesar ai mare dreptate, conteaza f mult si profilul si deasemenea presiunea, un profil 190.55 este f avantajos ptr aplecatul mult in viraje, iar presiunea mai mica duce la incalzirea rapida a pneului. Eu de ex merg la power one cu 1.9 spate si 2.1 fata, dar in anumite situatii se poate merge si cu 1.5 spate si 2 fata

Edited by Bogdis
Link to comment
Share on other sites

Mesaj completat

Guma spate 190/50/17 este cel mai dezavantajos profil. Daca aveti guma pe 190 incercati 190 cu 55. Se va schimba complet motocicleta.

Am incercat, sezonul trecut am avut un astfel de cauciuc 190/55, dar mie personal nu mi-a placut. Era frumos sa arat si eu ca am gumele duse pana la margine pe curbe, dar nu ma dadeam deloc mai tare. Chiar aveam impresia cateodata ca scap motoreta in viraj la manevrele mai bruste cu treceri de pe o parte pe alta.

Deci intradevar, devine mai agila, dar mie imi ajunge cauciucul asa cum a fost proiectat, nu sunt un as al virajelor si ma dau doar pe strada.

Anul asta am pus iar 190/50 si ma simt foarte bine.

:laugh:

Link to comment
Share on other sites

Nu pot decat sa dau cu palaria de pamant in fata celor care pe strada au un stil de condus atat de "sportiv" incat ajung sa considere gume de genul 2CT, BT016, corsa III, etc., ... "limitate". Si o spun fara nici o urma de sarcasm.

 

Am avut si eu momente in care am avut senzatia ca gumele "cedeaza" dar tot timpul am fost convins ca motivele au fost de alta natura: trasa si regimul de cuplu/putere nu tocmai ideale, setarea incorecta a suspensiilor, calitatea indoielnica a asfaltului sau, in cazul meu, depasirea limitelor personale sau constructive ale motocicletei

 

Ride Safe!

Link to comment
Share on other sites

Acum vreo doua luni pe drumul de la Buzau la Intorsura am oprit la barajul Siriu si l-am rugat pe motoristul cu care iesisem la plimbare sa vada cat de calde sunt gumele. El avea 2CT si eu aveam si inca mai am GP racer. Erau calde michelinele. In schimb ale mele frigeau si nu prea puteam tine mana pe ele. Cam atat despre felul in care se incalzesc cauciucurile derivate din cele de pista la mersul stradal :laugh:

De aici incolo deja vorbim fineturi :D

Link to comment
Share on other sites

Acum vreo doua luni pe drumul de la Buzau la Intorsura am oprit la barajul Siriu si l-am rugat pe motoristul cu care iesisem la plimbare sa vada cat de calde sunt gumele. El avea 2CT si eu aveam si inca mai am GP racer. Erau calde michelinele. In schimb ale mele frigeau si nu prea puteam tine mana pe ele. Cam atat despre felul in care se incalzesc cauciucurile derivate din cele de pista la mersul stradal :laugh:

De aici incolo deja vorbim fineturi :D

 

 

Nu stiu daca exemplul este chiar obiectiv, poate ca si stilurile de condus au fost diferite... poate ca daca ai fi verificat si temperatura discurilor de frana/etrierilor ai fi observat aceleasi diferente ca in cazul cauciucurilor.

 

Ride Safe!

Link to comment
Share on other sites

Am incercat, sezonul trecut am avut un astfel de cauciuc 190/55, dar mie personal nu mi-a placut. Era frumos sa arat si eu ca am gumele duse pana la margine pe curbe, dar nu ma dadeam deloc mai tare. Chiar aveam impresia cateodata ca scap motoreta in viraj la manevrele mai bruste cu treceri de pe o parte pe alta.

Deci intradevar, devine mai agila, dar mie imi ajunge cauciucul asa cum a fost proiectat, nu sunt un as al virajelor si ma dau doar pe strada.

Anul asta am pus iar 190/50 si ma simt foarte bine.

:laugh:

 

Ce presiune pui si despre ce guma este vorba?

Mesaj completat

Nu stiu daca exemplul este chiar obiectiv, poate ca si stilurile de condus au fost diferite... poate ca daca ai fi verificat si temperatura discurilor de frana/etrierilor ai fi observat aceleasi diferente ca in cazul cauciucurilor.

 

Ride Safe!

 

Ti-am zis ca de-aici incolo vorbim fineturi :D Mers stradal asemanator - in plus, amicul avea si pasagera deci conditii mult mai bune pentru ca roata sa i se incinga mai bine.

Mai bine ma intrebi ce compozitie aveam fata-spate.

Edited by Cesar
Link to comment
Share on other sites

Buna seara,

 

Tot "rasfoiesc" paginile acestui site, in incercarea de a obtine informatii, care imi vor fi necesare in alegerea gumelor. Dar nu m-am lamurit. Parerile sunt impartite: hard, soft, Bridgestone, Michelin, Metzeler.........

 

Ce alegerege ati face voi pentru a incalta un CBR 600 RR, din 2007?

Cei de la Michelin, au un site (http://www.michelinpowerone.com/en/index.html) care te ajuta sa-ti alegi cauciucurile. Recomandarea lor este Power One.

 

Ajutati-ma sa iau o buna decizie sa va voi ramane recunoscator.

salut

eu am momentan power one pe motor si sunt multumit de ele. am 6000km cu ele<fata uzura minima, spatele tr schimbat>

diferenta dintre ele si pilot power 2ct sunt in mare urmatoarele

- au o aderenta mai buna<si pe franare si pe accelerare>

-au o durata mai scurta de viata<si p-one sunt 2ct dar se uzeaza f repede pe partea de rulare>

acum pune si tu in balanta si vezi ce vrei<eu personal o sa incerc dupa astea super corsa 3<toata lumea spune ca ar fi cele mai aderente>ramane de vazut>

:laugh:

Link to comment
Share on other sites

Buna seara,

 

M-ati dat pe spate.

Va multumesc tuturor pentru informatiile oferite. Nu eram familiarizat cu toti termenii pe care i-ati folosit (legat de gume), dar incet, incet, am inteles despre ce este vorba si am pus baza necesara viitoarei "investitii". Sunt in tunel, dar cu ajutorul vostru, vad luminita.

 

Va multumesc inca o data si o duminica buna tuturor in continuare.

 

P.S.

Prima optiune: Continental ContiRaceAttack Street

A doua: Michelin Power One.

Link to comment
Share on other sites

Sunt de acord cu yo4hgx. Sunt relativ nou in zona sport a motoretizmului, dar exceptand gumele de enduro serios, pana acum nu m-a lasat balta niciun cauciuc. Iar eu nu merg tocmai lejer pe curbe, dovada si zgarieturile de pe crash-bar-ul fostului BMW. Am avut numai gume de touring (cand am vandut BMW-ul, spatele avea cam 30.000km si carne pentru inca vreo 5000), dar n-am reusit sa rup aderenta pe asfalt uscat. Din cauza asta cred ca gumele foarte moi dau un avantaj, dar in mers relativ normal, fara trail-braking si acceleratii puternice la iesire din viraj, acesta e practic invizibil. Si sunt convins ca niste gume gen Metzeler Z6 sau Michelin Pilot Road sunt absolut suficiente pentru 90% dintre motoristi.

 

Ca idee, am fost foarte incantat de orice cauciuc venit de la Metzeler. Poate pentru ca pentru mine tehnologia lor se muleaza ca o manusa. Suficient de aderente pe uscat daca esti putin atent, extrem de aderente pe ploaie, durata de viata foarte mare.

Edited by uzunu
Link to comment
Share on other sites

Spune-mi cum mergi si apoi am sa incerc o recomandare de la fiecare producator.

orice ai face iti pot zice de pe acum un principiu pe care sa incerci sa-l respecti: guma fata sa fie moale - aste exclude gume de tipul 2CT pe fata. De ce? Pentru ca desi poate nu vei merge tare nu se stie cand va trebui sa opresti "tare" sau sa incetinesti violent pentru a putea evita mai apoi un impact.

Gumele pentru motocicleta ta (o sportiva pe care se merge sportiv, desigur) sunt din categoria gume moi si aderente care se consuma rapid. Desigur se poate merge si cu gume mai durabile si chiar touring dar sa iei in calcul limitarile acestora in privinta aderentei.

 

Salut Cesar,

 

Am trei suflete care ma asteapta acasa si incerc sa-mi temperez adrenalina. Dar ma mai trezesc facand prostii in trafic. Nu am un stil agresiv, dar de fiecare data, in trafic fiind, am "beneficiat" de situatii neplacute (exemplificate foarte bine in mesajul tau), dar peste care am trecut cu bine.

 

Daca aleg ContiRaceAttack Street soft, este ok?

 

Multumesc.

Link to comment
Share on other sites

Guest stress_L&P
Gumele cu mai multe compozitii au centrul tare si lateralele moi. Cand se franeaza puternic centrul gumei este solicitat. Un cauciuc fata PP simplu franeaza mai bine decat un PP 2CT pentru ca este compozitia moale de pe lateral si pe centru si nu cea tare.

Gumele provenite din cauciucuri de circuit - in US li se zice DOT approved se incalzesc si mai rapid si mai bine decat gumele de strada sau de touring. Nu se incalzesc (intr-adevar) unele modele dar astea sunt exceptii. Nu se incalzesc slick-urile decat foarte greu si sunt gume care se folosesc la putine cicluri de incalzire.

Gresit - "temperaturi foarte mari" este valabil pentru circuit. Pe strada nu se merge ca la curse. Cine incearca asta isi asuma posibilele consecinte. Nivel de comparatie - PP si D209 GP racer. D209 bate PP la toate capitolele exceptia facand apa. Pe apa gumele moi nu sunt in regula, trebuie mers incet si evitat mersul pe apa. Intr-un sezon cu relativ multe iesiri n-am reusit sa scot "zeama" din gume pe strada. Zeama este acel ulei care se afla in gume si care le confera o parte din proprietati. La gumele de pista acel ulei se pierde dupa putina vreme.

BT 016 este aceeasi poveste cu Pirelli Corsa III dar cine merge sportiv spre agresiv pune SC Pro sau Diablo SC si nu Corsa III. La fel si la BT, cine vrea mai mult decat BT 016 pune BT 003 si asa mai departe.

mai exista un avantaj la gumele bune si moi - au carcasa foarte rigida si din acest motiv se poate baga in ele presiune mica astfel incat sa se incalzeasca rapid. Cine pune D211 si umfla 2.5 cu 2.9 le-a pus degeaba :D. Cunosc motoristi care pun 2.1 cu 1.9, altii care pun 2.0 cu 1.9. eu pun de la 2.2 cu 2.0 la 2.1 cu 1.9.

Trebuie facuta o precizare foarte importanta. Cine isi cumpara motocicleta sport se presupune ca va merge tare, sportiv si uneori agresiv (ca sa nu zic necivilizat, prietenii stiu de ce ;) ). Motocicleta pentru sport nu este motocicleta pentru pescuit. De aceea sunt multe taine care se patrund cu timpul si daca se sare peste etape exista riscuri mari. Gumele, chiar daca sunt dintre cele bune, moi, nu inseamna ca le si cunosti imediat ce le-ai rodat si s-a razuit ceara de pe ele si aici are dreptate Homer. Dupa ce ai pus gumele sportive trebuie neaparat testate sa se observe cum se incalzesc, cum tin pe frane si cat de buna este aderenta in mersul in oras. Fara aceste cunostinte si cu prea multa graba si cu prea mult optimism se pot intampla accidente.

Mesaj completat

Guma spate 190/50/17 este cel mai dezavantajos profil. Daca aveti guma pe 190 incercati 190 cu 55. Se va schimba complet motocicleta.

 

 

pilot power 2ct este la fel de moale pe centru (sau tare, cum vrei) ca pp. lateralele sunt mai moi decat pp, atat :laugh:

Link to comment
Share on other sites

Continental ContiSportAttack

Pireli Diablo Corsa III

Pirelli Angel

 

De la Michelin ai mai sus sugestii.

 

Diferentierile fa-le la nivel de profil (foarte important, de exemplu nu iti iei un profil "sters" daca ai de gand sa mergi si pe ploaie sau toamna cand se raceste vremea), compozitie si pret.

Link to comment
Share on other sites

Salut Cesar,

 

Am trei suflete care ma asteapta acasa si incerc sa-mi temperez adrenalina. Dar ma mai trezesc facand prostii in trafic. Nu am un stil agresiv, dar de fiecare data, in trafic fiind, am "beneficiat" de situatii neplacute (exemplificate foarte bine in mesajul tau), dar peste care am trecut cu bine.

 

Daca aleg ContiRaceAttack Street soft, este ok?

 

Multumesc.

 

Race attack este si in compozitia de strada. Stiu de la o "sedinta" ca sunt bune de strada. Daca nu gasesti compozitia de strada (dar nu cred ca n-o vei gasi), pune hard sau endurance (nu le stiu codurile la conti) pe spate si mediu fata. Pe ploaie tot nu sunt o alegere potrivita. Daca ti-ai luat motoreta sport si vei merge totusi touring ia-ti niste gume mai "tari" pana cand prinzi mai mult curaj. Nu te speria foarte tare, am mai zis ca sunt totusi si fineturi in discutie. Daca iti place Conti si vrei sa alegi conti Sport Attack sa stii ca eu le-am gasit ca se incalzesc cam greu.

Mesaj completat

pilot power 2ct este la fel de moale pe centru (sau tare, cum vrei) ca pp. lateralele sunt mai moi decat pp, atat :laugh:

 

Atat unde? :D

Edited by Cesar
Link to comment
Share on other sites

Continental ContiSportAttack

Pireli Diablo Corsa III

Pirelli Angel

 

De la Michelin ai mai sus sugestii.

 

Diferentierile fa-le la nivel de profil (foarte important, de exemplu nu iti iei un profil "sters" daca ai de gand sa mergi si pe ploaie sau toamna cand se raceste vremea), compozitie si pret.

 

Salutare Thomas,

 

Deci Continental ContiSportAttack, este recomandarea ta. O sa ma documentez pt. a vedea care sunt diferentele intre Continental ContiSportAttack si ContiRaceAttack Street.

Multumesc pentru sfat.

Link to comment
Share on other sites

Faza cu banda mai tare pe mijloc este interesanta. Am auzit pareri de oameni care au avut fostul PP si acum au PP 2CT si spun ca pe frana inainte faceau stoppie, pe cand acum cu 2CT se duc taras. Adica cauciucul pare mai putin aderent pe mijloc, facut sa nu se patrateasca daca il folosesti la mers touring.

 

Pe de alta parte eu zic ca e mai important sa ai cauciuc mai moale pe mijloc pe fata, pentru ca te ajuta la frana. Pe curbe sunt atat de putini care folosesc banda aia de pe margine la maxim pe strada incat cred ca e aproape irelevant. Cel putin pe strada.

 

Desi am folosit mereu acelasi tip de cauciuc si pe fata si pe spate, cred ca unii au dreptate ca folosesc mai moale pe fata si mai tare pe spate. E mai bine sa te tina fata la o frana, daca iti mai fuge spatele din cand in cand la o acceleratie maxima cand e rece nu e asa de grav.

 

 

P.S.Cesar, am Dunlop Qualifier RR, presiune 2,3 fata si 2,7 spate, am 120kg si mai merg si cu pasagere din cand in cand! E bine,e rau? :laugh:

Edited by Niko
Link to comment
Share on other sites

Eu a avut 2CT pe doua motorete, 749 si 954 si nu mi-au placut. Asta inseamna ca este in discutie parerea mea. Nu este vorba despre o statistica sau un sondaj. Nu mi-au placut pentru ca se incalzeau greu si nu simteam cum trebuie roata fata - mai ales la 954. Drept urmare am schimbat gumele.

 

Niko, incearca 2.2 cu 2.0 si compara cat de bine se incalzesc fata de cum se incalzesc la momentul actual. Bine sau rau doar tu poti sa stii - depinde ce iti doresti de la motocicleta. Cu pasager este alta discutie dar nu pot sa-ti zic ce si cum pentru ca n-am mai mers cu pasager de multi ani de zile. Cand mergeam cu sotia puneam 2.2. cand era un prieten mai greu puneam 2.3 - 2.4. Doar spatele, fata ramanea 2.2

Edited by Cesar
Link to comment
Share on other sites

Ti-am zis ca de-aici incolo vorbim fineturi :laugh: Mers stradal asemanator - in plus, amicul avea si pasagera deci conditii mult mai bune pentru ca roata sa i se incinga mai bine.

Mai bine ma intrebi ce compozitie aveam fata-spate.

 

Da, discutiile pot continua la nesfarstit pe aceasta tema... oricum, nu sunt in totalitate de acord ca cu pasager, adica cu greutate suplimentara conditiile sunt "mult" mai bune pentru ca gumele sa se incinga mai tare. Eu unul cel putin cand am pasager sunt mult mai bland cu comenzile pe perioadele de franare si accelerare.

 

Ride Safe!

Mesaj completat

Buna seara,

 

M-ati dat pe spate.

Va multumesc tuturor pentru informatiile oferite. Nu eram familiarizat cu toti termenii pe care i-ati folosit (legat de gume), dar incet, incet, am inteles despre ce este vorba si am pus baza necesara viitoarei "investitii". Sunt in tunel, dar cu ajutorul vostru, vad luminita.

 

Va multumesc inca o data si o duminica buna tuturor in continuare.

 

P.S.

Prima optiune: Continental ContiRaceAttack Street

A doua: Michelin Power One.

 

Nu vreau sa te jignesc, dar se pare ca esti incepator. In acest caz ORICE gume vor fi PERFECTE pentru tine, probabil ca pana vei capata experienta si vei ajunge sa exploatezi gumele si mai ales motorul la maximum, cea mai buna varianta ar fi cea "touring" sau si mai bine "sport-touring" (avand in vedere totusi ca ai motor SS). Contrar opiniei generale gumele "touring" si "sport-touring" se incalzesc mai repede si la exploatari normale, de strada, au cam aceleasi performante ca cele ultra-sportive.

 

Ia'ti orice fel de gume noi, de firma buna, din aceasta categorie si, desi din tot sufletul nu'ti doresc, daca cumva pici, sa stii ca niste gume asa-zis superioare nu ar fi facut nici o diferenta.

 

Ride SAfe!

Link to comment
Share on other sites

Pune-ti 2CT, facem acelasi traseu in acelasi ritm si verificam cat de tare se incalzesc gumele. Doar pentru ca ai dubii. Sau ma crezi si atat. :laugh:

Nu e disputa de forum aici. Spun ce am verificat si nu altceva :D Daca era in discutie BT 016 sau Qualifier RR nu ma bagam pentru ca n-am facut vreodata comparatie. Ar mai fi Diablo Corsa dar nu am facut niciodata comparatie cu gumele celorlalti din grup. Sunt sigur ca ai inteles ideea.

Edited by Cesar
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +31 000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +17200 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Create New...