Sari la conținut

Suzuki Vx 800


OLY
 Share

Postări Recomandate

La tensiuni de peste 20 000 V curentul circula pe suprafata exterioara a conductorului si poate "sari" peste obstacole cum ar fi contacte imperfecte. Totusi in cazul tau curentul ajungea la masa, de-asta nu ai paradit CDI-ul dar daca nu ajunge atunci e nasol...intervine autoinductia si alte fenomente parazite care pot distruge circuitele electronice.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 1 month later...

pe la ce pret se invarte un motor bun de vx 800?

 

treaba sta asa. am un vx de 800 de la un amic care nu a mai mers cu el de 3 ani. ultima data a mers fara ulei si acum bate motorul destul destul de rau. deaiama intereseaza la cat se invarte un motor bun. ma gandesc sa l iau si sa l pastrez eu. daca nu se vinde in starea asta cu suporti si coburi 500e neg

 

treaba sta asa. am un vx de 800 de la un amic care nu a mai mers cu el de 3 ani. ultima data a mers fara ulei si acum bate motorul destul destul de rau. deaiama intereseaza la cat se invarte un motor bun. ma gandesc sa l iau si sa l pastrez eu. daca nu se vinde in starea asta cu suporti si coburi 500e neg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Doar motor de VX nu prea cred sa gasesti in tara, cel mult sa iei unul de afara pentru piese, dar momentan sar preturile de 1000 E pentru un VX.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 4 weeks later...

Sistemul de aprindere cu CDI este Capacitive Discharge Ignition adica se bazeaza pe o descarcare capacitiva.

Un condesator din CDI inmagazineaza si descarca energia la fiecare ciclu de aprindere. Daca nu mai ai calea de descarcare completa (nu mai ai masa) circuitele din CDI vor incarca acel condesator pana cand in cele din urma acesta se va strapunge.

 

Curios ca intrebi asta, ar trebui sa stii :P

Incarcarea unui condensator se face odata, iar descarcarea fata de "masa" se face tot odata. Poate sa difere valoarea acelei "rezistente" fata de "masa" si implicit, a descarcarii. De fapt este o "rezistenta" creata prin "dielectricul" in care strapunge inalta tesiune de la catod la anodul bujiei (in interiorul cilindrului este un amestec de aer, co2 si benzina, cu presiune intre 8 si 16 psi). "Rezistenta" aceea poate "capata" valori foarte mari (scoaterea fisei de la bujie), in acest caz descarcarea condensatorului fiind foarte mica. Incarcarea acestuia, in acest caz, suplineste doar valoarea descarcata.

 

La tensiuni de peste 20 000 V curentul circula pe suprafata exterioara a conductorului si poate "sari" peste obstacole cum ar fi contacte imperfecte. Totusi in cazul tau curentul ajungea la masa, de-asta nu ai paradit CDI-ul dar daca nu ajunge atunci e nasol...intervine autoinductia si alte fenomente parazite care pot distruge circuitele electronice.

De fapt curentul nu circula, el poate lua diferite valori. Tensiunea "circula", prin diferenta de potential si, indiferent de valoarea acesteia, la joasa frecventa, aceasta trece prin interiorul conductorului. La inalta frecventa, altfel sta treaba.

 

 

Altfel sta treaba la TCI. La CDI, bobina nu este alimentata decat la descarcarea condensatorului. CDI are dezavantaje la pornire, si avantaje la turatii mari ale motoarelor. La TCI, bobinele sunt permanet alimetate la 12V si sunt "comandate" sa se descarce pe bujie, in functie de variatia trecerii in dreptul traductorului/traductorilor, asta ajutand si la avansul aprinderii. Unele TCI au, constructiv, multivibrator pentru generarea scanteii multiple, care ajuta arderea, producand mai multe scantei pe unitatea de timp (care teoretic, trebuie sa acopere un nr. de trei scantei la turatia maxima a motorului)

Editat de Lonerider
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 2 weeks later...

Buna VX arilor.

 

Cu mare dureri a trebuit sa decid dupa multa multa munca si bani sa renunt la proiectul VX ului modificat... nu pot sa continui, am alte prioritati. Am petrecut multe momente frumoase impreuna..doar de doi ani sta in camera neatinsa....

 

Astfel am decis sa-l dezmembrez, gandindu-ma cat de greu am dat pe vremuri de cate o piesa... daca cineva este interesat de ceva, rog sa-mi scrieti pe biro.a.a@gmail.com ...

 

Asfalt uscat!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

 

Am probleme mari cu carburatia, nu reusesc sa-i dau de capat nicicum, am cumparat kituri noi am schimbat toate piesele din carburatoare mai putin socurile care nu erau incluse in kit. Merge la fel de bogat, nu raspunde la niciun reglaj, pot sa inchid ambele suruburi de amestec ca nu se schimba nimic, la fel daca le deschid. Are careva idee ce ar putea fi??? Ma scoate din minti!!! Ps. e setat standard, ac de dozaj cu siguranta la jumate, plutitoarele la cat zice manualul si nimic, bujii negre, ma ustura gatu de la gazele de evecuare la semafor etc!

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 2 weeks later...

Salut tuturor :alcy: ! :D Sunt de putin timp mandru posesor de VX..e prima mea motoreta. Am undeva pana in 400km facuti pe el. Ce sa zic?..Dragoste la prima vedere. Problema mea este, fiind incepator ( si la capitolul mecanica) nu prea stiu ce si perioada la care, sa verific. I am schimbat uleiul, inclusiv la cardan, il verific zilnic...dar mai mult..:)) ce ar trebui sa verific periodic?..Lichidul de racire nu sunt lamurit cum se schimba\completeaza..se verifica nivelul? Daca cineva din Ploiesti sau imprejurimi are VX il scot la o bere (fara alcool normal) . Multumesc anticipat! Drumuri bune!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

In primul rand sa-l calaresti cu placere :)

In al doilea rand, referitor la intretinere, daca l-ai luat in mintile lui, este un motor destul de nepretentios, cu ceva tendinte de a papa ulei.

De verificat periodic ar fi asa:

- cuplajul rotii spate - o dai jos si te uiti la starea canelurilor , cureti vaselina veche pui una proaspata. Daca ramane fara vaselina acolo nu e tocmai bine. Este o operatiune simpla si merita facuta anual daca faci km multi

- filtrele de aer - vezi ca are 2 bucati: unul in fata, langa jug, sub rezervor. Asta se schimba ceva mai greu si tre sa ai manute mai de chirurg ca sa scoti air-bixul de acolo, dar cu rabdare se rezolva. Al doilea este pe partea stanga a mobrei cum ai sta calare, sub frame-cover. Dai jos (sau slabesti putin frame-coverul din stanga) si filtru de aer se scoate usor din air-box.

- uleiul si filtrul de ulei - personal le schimb pe la 4000-5000 de km maxim sau anual daca nu fac km astia. Vezi ca sunt discutii multe referitor la marca/vascozitatea uleiului. Unii prefera unele branduri altii alte branduri. Vezi cu care se impaca cel mai bine Camiloiul tau.

- Lichidul de racire - se schimba usor: pe partea dreapta a mobrei (cum stai calare) in partea din fata langa jugul furcii, ai o bucata de plastic negru prinsa de cadru in trei suruburi cu cap imbus. Le desfaci si acolo gasesti busonul de upmplere. Arata ca la un buson de radiator. Il desfaci si nivelul lichidului de racire trebuie sa fie aproape de buza de sus a busonului. Ca sa schimbi lichidul de racire, lasi busonul desfacut, iar pe partea stanga, in partea de jos a tevii de cadru o sa gasesti un surub de golire. (Da, lichidul de racire trece printr-o bucata de cadru). Desfaci surubul si astepti sa se scurga tot. Apoi, tot pe partea stanga, tot in teava de cadru dar mai sus exista un alt surub de aerisire. Il desfaci si p-ala si vezi daca mai curge ceva. Operatiunea de umplere este oarecum inversa : Insurubezi surubul de jos din cadru, torni pana incepe sa picure pe la surubul de aerisire din cadru, il stragi si p-asta si dupa aia torni pana ajunge lichidul in buza busonului, pui busonul la loc. Pornesti motorul cateva minute (mai multe, ca s apuce sa isi faca circulatie ca lumea lichidul de racire), apoi astepti un pic sa poti sa desfaci buzonul fara sa te oparesti. Verifici daca lichidul este la nivel si completezi dupa caz.

- ungi anual cabluri de soc si ambreaiaj cu ulei. Se gasesc la spay.

- eu personal, tot cam anual dau cu WD-40 pe contactele comenzilor de pe ghidon

- lichidul de frana de asemenea este recomandat sa il schimbi la 2-3 ani.

 

Cam astea imi vin cap acuma. Daca mai ai intrebari si te pot ajuta o fac cu placere.

Daca ai Facebook, vezi ca exista si un grup de discutii VX 800 Romania. Il gasesti aici

https://www.facebook.com/groups/256729227696741/

 

Toate bune!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salut. Multumesc pentru raspuns. Imi sunt de mare ajutor sfaturile. :). Sper sa ma descurc. Am descarcat si manualul ca ghid teoretic. Practica ne omoara! :D. Voi mai apela daca (si sigur) voi mai avea nevoie.

 

Numai bine!



Salut calaretilor! :) Hai sa va spun prima mea problema..calare! Probabil eu am cauzat asta. Ieri dimineata, dupa o noapte racoroasa si o ploaie abundenta am hotarat ca e cazul sa mai scot "camiloiul"! Am dat husa jos, imi aprind o tigara ( cu gandul ca va dura putin pana se incalzeste), pun contactul, trag socul cam la 90% si dau start. Porneste cateva secunde si se opreste. In mintea mea zic " n am tras socul suficient" si trag mai tare. Dupa doua starturi instabile ( pornea 2-3 secunde) porneste. Dar, nu se tura suficient..era undeva usor peste 1000. ZIc "bine ca a pornit" ..m am echipat..am inceput sa imping socul..turatia la fel..1200-1300..cand am impins socul complet a scazut pe la 1000. Plec..printre blocuri totul bine..mergeam usor in viteza 2. Cand am iesit in principala si am inceput sa i dau "sandale" am constatat ca nu trage. Eu, a mecanic si..incepator..m am gandit ca daca ii dau tare in ture isi revine. Sentimentul era ca atuci cand la raposata dacie se infunda carburatorul sau prindea ceva mizerie. Si dai..si trage! Nimic..!.. Am ajuns la serviciu ..mai usor..mai fara depasiri..deja am ajuns ingrijorat. Aici, am inca 4 colegi motoristi dintre care 2 au tot Suzuki, mult mai experimentati si mai vechi in domeniu decat mine. Am dat adunarea si am inceput sa ne invartim pe langa ea. Baietii din prima au verificat galeriile si bineinteles ( mai citisem aici pe forum) pistonul din fata nu mergea. Din 2 truse de scule de Suzuki si 4 truse de scule de la 4 masini nu am gasit o cheie de bujii de care mi trebuia mie. Astazi unul din colegi a venit dotat si am reusit sa scot bujia. Bineinteles, afumata. Am curatat o si merge brici. Ce voiam sa va intreb: este posibil sa o fii afumat o eu cand am fortat socul? Sa fii bagat prea multa benzina fara sa o arda? Sau poate stilul meu de mers? Merg undeva intre 3500 si 4000 la drum. E prea putin? Ar trebui sa i dau mai multe ture? Sau pur si simplu se mai intampla?...

 

Merci si sa auzim numai de bine!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...