Sari la conținut

Fabrică moto autohtonă


AdrianS
 Share

Postări Recomandate

  • Răspunsuri 58
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

asta as mai cumpara!Mobra redivivus nu.daca vreau bicicleta cu motor imi iau Velosolex.chestia asta pe care o vedeti mai jos e estimata la vreo 20-25000 de epuroi.

post-10713-1278227547_thumb.jpg

post-10713-1278227559_thumb.jpg

post-10713-1278227574_thumb.jpg

post-10713-1278227592_thumb.jpg

post-10713-1278227614_thumb.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Kyvacka, poate că asemenea motocicletă ar putea fi produsă în masă ceva mai târziu. Dar, că tot se vorbea de nerealism în fază incipientă, e puțin peste mână să scoți asemenea model (de 20-25 mii euro) Âşi să te aÂştepți să vinzi multe bucăți. Sau, poate nu Âştiu eu piața. Dar, la puterea de cumpărare a omului mediocru din România, putem deja să-l numim produs-niÂşă. Cu siguranță un asemenea model ar trebui orientat în principal către export. Motocicleta aia ratează o bună parte din publicul-țintă propus mai sus: n-am ce să car cu ea Âşi probabil că - pentru viitorul apropiat - nici nu prea am pe unde să "mă dau" cu ea.

 

Repet, cred că puterea de cumpărare e total alta, iar eu merg aÂş merge pe ideea unei vânzări de produse mai ieftine, mai puțin futuriste, dar mai practice Âşi mai generalizate.

 

Probabil că un atelier de genul căruia propune Intrusu ar fi un punct bun de plecare, dar nu Âştiu în ce măsură îți garantează aÂşa ceva un flux constant de producție/venit. Ei, da' nici Roma n-a avut internet într-o singură zi.

 

Scuze, abia m-am trezit, revin mai târziu că mai am niÂşte idei. ;)

Editat de AdrianS
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ideea nu e rea si e realizabila dar poate in alta tara.

 

Uite aici ce am facut eu in timpul liber. O motocicleta din mai multe motociclete.

Practic este asa cum ai zis. Mai multe componente la un loc fac o motocicleta. Problema vine acum de la legislatie. Ai impresia ca am omologat/inmatriculat motocicleta aia? Nici nu imi trece prin cap. Costurile sunt enorme. Astept zile mai bune si probabil o sa o fac atunci cand se va schimba legislatia in domeniu.

 

Nu vreau sa te dezamagesc. Si eu gandeam ca tine cand eram student si nu avem nimic de facut decat sa visez la ce voi face cand o sa fiu mare.

Visele sunt bune. Nu renunta la ele. Eu inca nu am renuntat. Inca restaurez motociclete. Inca visez ca voi construi candva motociclete si o voi face insa nu acum.

Tu ai alta sansa. Esti tanar. Daca vrei cu adevarat sa faci ceva palpabil incerca in alta tara. Pleaca cu spiritul romanilor la tine si incerca in alta parte.

La mine visele nu au murit doar ca e greu sa le impart in viata de zi cu zi. Citeste si tu in ziare si o sa vezi ca nu avem legi decat pentru ce le trebuie celor care au deja afaceri aici. Avem legi pentru importul de mancare, Avem legi pentru exproturi de femei goale si asa mai departe. daca nu ii intereseaza un domeniu il lasa nelegiferat.

ca sa faci ce iti doresti tu ar trebui sa incepi de acum sa intrii in politica. Sa modifici legea care te intereseaza si apoi sa te apuci de treaba. Asa merge treaba la noi si nu o sa se schimbe in urmatorii 20 de ani.

legea te obliga sa fii un infractor. O sa vezi pe topicul cu comunista 100% ca ma intrebau diversi cum o sa o inmatriculez. Acum ca nu mai circul cu ea pot sa spun ca am circulat cu ea cu alte acte.

O sa construiesc motociclete candva si o sa ocolesc legea asa cum a facut si cel care a pus atas pe Africa Twin.

Nu am constiinta incarcata ca ocolesc legea. Pana la urma suntem motociclisti si cu asta ne ocupam.

 

Stii cum as face eu sa fiu in locul tau? As construi o fabrica de motociclete ilegala. Ar fi cea mai tare treaba. Sub acoperirea unei fabrici de tesaturi as cosntrui motociclete pe care le-as omologa in alta tara. O tara fara legi nu merita sa ii fie respectate numai legile care avantajeaza clasa conducatoare.

daca poti sa ocolesti statul roman ocoleste-l la mare distanta.

In plus o fabrica de motociclete ilegala ar fi o mare rampa spre publicitate. Multi motociclisti cu numere indoite si adrenalina in sange ar merge pe asa ceva numai pentru faptul ca a fost construita ilegal. Eventual ar merge pe ea neinmatriculata ca sa fie totul complet. As scoate-o din tara pe bucati ca sa nu ma intrebe de acte la vama. As merge la cumpparator in garaj si as monta motocicleta cu cagula pe cap. Si proprietarul sa faca poze in timpul montajului.

 

Vezi ca si eu visez frumos. Diferenta intre noi este ca ma pricep la mecanica si sunt licentiat in marketing. Cand o sa vina si vremea mea o sa stiu ce sa fac. Deocamdata visez si eu ca si tine.

 

Sfatul meu este sa demarezi treaba oricare ar fi ea inainte sa inceapa nevoile financiare. Fa orice dar fa-o cat mai esti student cat te mai pot tine parintii. Nu amana si nu te angaja la patron. Daca te-ai angajat visurile tale se vor amana cu 10 ani minim. Sunt un necunoscut dar ai incredere in ce iti spun ca am trecut prin asta. Mi-a luat 10 ani sa reusesc sa ma despind de viata de sluga si sa incep sa gandesc iarasi cu creierul meu. Nu face prostia asta. ori alegi sa fii carierist si te angajezi la patron cu simt de raspundere ori alegi sa fii un om liber. Ambele variante sunt bune dar nu le amesteca. daca vrei sa reusesti singur in viata incepe de acum chiar daca o sa dai faliment de 10 ori. Considera ca ai invatat sa faci afaceri de 10 ori mai bine din 10 greseli.

 

Mult suces in viata.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Si in afara ca-i facuta pe calculator , care e treaba cu ea ? Mie mi se pare clar grafica computerizata , merge si pe sosea ?

pai sa iti spun povestea mai in detaliu:s-au adunat niste tipi si au pus de un institut de design[JJDesign asta] si au desenat o Mobra[asta],dar nu asha la intamplare ci in jurul unui propulsor daca nu revolutionar cel putin interesant:este vorba de un motor in doi timpi cu 4 cilindri in X,de 500 cm3 cu injectie directa de benzina.pentru inceput tipii au construit un model al motorului de 50 cm3 si doar cu un singur cilindru,care a demonstrat ca proiectul este viabil.urmatoarea faza este construirea unui motor la scara reala.cat despre ciclistica ea este destul de conventionala spre a nu pune probleme majore.bineinteles ca fotografiile sunt doar grafica pe calculator in acest stadiu dar oricum este mult mai mult decat cateva povesti pe un forum sau altul.tipul responsabil cu acest proiect a fost numit Inginerul anului in Polonia in 2008,iar colectivul pe care il conduce este alcatuit din oameni talentati[ma rog asha se lauda ei].pretul estimat mai sus este cel al realizarii unui prototip functional .costurile reale de productie vor fi probabil undeva la jumatate.

oricum solutiile tehnice folosite la realizarea motorului par a fi de cea mai inalta clasa,ceea ce nu se poate spune despre milioanele de chinezarii ieftine ce ne inunda strazile.

Mesaj completat

Kyvacka, poate că asemenea motocicletă ar putea fi produsă în masă ceva mai târziu. Dar, că tot se vorbea de nerealism în fază incipientă, e puțin peste mână să scoți asemenea model (de 20-25 mii euro) Âşi să te aÂştepți să vinzi multe bucăți. Sau, poate nu Âştiu eu piața. Dar, la puterea de cumpărare a omului mediocru din România, putem deja să-l numim produs-niÂşă. Cu siguranță un asemenea model ar trebui orientat în principal către export. Motocicleta aia ratează o bună parte din publicul-țintă propus mai sus: n-am ce să car cu ea Âşi probabil că - pentru viitorul apropiat - nici nu prea am pe unde să "mă dau" cu ea.

 

Repet, cred că puterea de cumpărare e total alta, iar eu merg aÂş merge pe ideea unei vânzări de produse mai ieftine, mai puțin futuriste, dar mai practice Âşi mai generalizate.

 

Probabil că un atelier de genul căruia propune Intrusu ar fi un punct bun de plecare, dar nu Âştiu în ce măsură îți garantează aÂşa ceva un flux constant de producție/venit. Ei, da' nici Roma n-a avut internet într-o singură zi.

 

Scuze, abia m-am trezit, revin mai târziu că mai am niÂşte idei. ;)

salut!sa nu crezi ca am ceva cu tine sau cu oricine altcineva in general.departe de mine asha ceva.si eu sunt un om cu multe vise,dar viata m-a cam educat cam ce e realizabil si ce nu.crede-ma cand iti spun ca ceea ce visezi tu acum este de domeniul fantasticului in Romania acestor ani.cat despre publicul tau tinta:acestia sunt oameni cu mijloace modeste[sa nu zic chiar in pragul subzistentei]care isi fac rate in banca pe 3-4 ani ca sa isi cumpere un scuter chinezesc cu care in cel mai bun caz fac 7-8000 km pana la necesitatea unei revizii capitale.produse de proasta calitate dar vandute foarte scump pentru profitul urias al unora.ce te face sa crezi ca daca iesi tu pe piata cu o motocicleta[si asta e alta problema ca majoritatea publicului tau tinta nu are carnet categ. A si in concluzie nu poate sa conduca o motocicleta pe drumurile publice] cat de cat mai inchegata si mai fiabila dar la un pret de 2 sau de 3 ori mai mare decat al unei chinezarii cineva ti-o va si cumpara.eu,motociclist convins,prefer sa dau banii[putini pe care ii am]pe un SH japonez de max.8-10 ani[care il cumperi cu max. 3000 de euro,adica pretul realist al motocicletei tale noi]cu care ma mai dau 2-3 ani pe putin fara sa ii fac mare lucru decat sa cumpar un produs nou,netestat,poate si inferior ca performante[ca nu cred ca o sa pui pe prima motocicleta motor in 4 cilindri de 600 cm3 si 120 CP],pe care nu sunt sigur ca o sa ma tina 2-3 ani fara sa necesite reparatii majore[vezi chinezariile de mai sus].cat despre cei care isi cumpara acum scutere chinezesti de 50 cm3 cu bani scosi din banca astia o sa ramana in continuare la ele,pentru ca marea majoritate sunt "cocalari"care n-au nici in clin nici in maneca cu motociclismul.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu am zis nicicând că nu Âştiu mecanică. Sigur că n-am mai avut Jawă până acum Âşi pe-asta de acum nici c-am luat-o de nouă (hăhăă, nouă!...). Am întrebat pe forum tot ce se putea întreba, toate prostioarele Âşi detaliile, de frică să nu prăpădesc ceva. Ai un fier trecut prin multe mâini Âşi prin Âşapte sute de modificări de nici nu mai Âştii cum trebuia să arate când l-a făcut mă-sa. Încă nu sunt sigur de la care model e motorul, poate Perak sau poate 353-01. Mă entuziasmează enorm să desfac Âşi să repar orice fel de lucruri, că e vorba de culbutorii Daciei, aparatul foto al lui Krystof, laptopul meu sau chitara lu' Roger. Problema stă la capitolul afaceri. Nu mă pricep acolo pentru că nu am experiență (Âşi mi-e Âşi scârbă, e drept), dar în fond aia-i o chestie de timp.

 

Postez Âşi eu două link-uri în sensul ăsta, ba chiar Muravey-ul e de mult reomologat. Omul mi-a dat de înțeles că se poate face Âşi cu alt motor, dar asta om vedea pe viitor, când om avea bani de motor mai mare. Te rog să nu mai iei prea mult în seamă ce-am scris prin postările mai vechi, doar uită-te la poze. Mă enervează stilul neÂştiutor în care povesteam (de parcă eram băiatu' lu' Arcu' de triumf) Âşi cultul evlavios al personalității pe alocuri.

 

Jawa 250

Muravey

 

Din ce în ce mai mult văd că nu visatul e problema, ci impresia că visul e cumva pueril, naiv, tâmpit. Îl văd mai degrabă ca pe un punct de plecare către chestii miÂşto Âşi nu ca pe un prilej să fii luat... la miÂşto. Te menține treaz, vioi, incapabil să vrei răul altcuiva. Prejudecata cum că trebuie musai să îmbătrâneÂşti când înaintezi în vârstă mă disperă. Câțiva oameni pe care-i Âştiu merg deja către 60 Âşi-s mai tineri decât mine. Ăia întineresc îmbătrânind, zău. Sigur că e mai uÂşor să te-apuci odată de un atelier decât s-o arzi pe forum, dar mă gândeam că angrenez Âşi eu câte-un eventual interes, ceva. S-a-ntâmplat Âşi asta, dar pornirea instinctivă - văd eu - e să te gândeÂşti că nu se poate.

 

Nu m-am crezut niciodată în stare să fac un sacrificiu Âşi sunt în continuare destul de convins că nu m-aÂş duce să mor la o "Revoluție". Că mă zdrelesc (rău, dar) accidental n-are nimic, dar gândul că aÂş putea lua un glonț în poponeata tot căutându-l cu lumânarea mă face să mă urc pe tavan. Dar mă uit cum ne ducem naibii Âşi moare Âşi partea aia jucăuÂşă din oameni. Da' mă simt de cu_rând? responsabil pentru ce se întâmplă în continuare în țară, nu atât pentru că-i zice "România" sau cum dracului, ci pentru că e "acasă". Îmi povestea taică-meu cum, din "timpi morți", Âşi-a făcut ceas comparator pentru Trabant Âşi a tradus "Luceafărul" în franceză. Ce miÂşto sună asta: te plictiseÂşti Âşi mai inventezi când un K cu motor de First Bike. Topicul ar trebui să aibă alt titlu: "cum îndreptăm situația?"

 

Din capul locului mărturisesc că habar n-am ce pot face, afară de evitarea analfabetismului, răutății Âşi superficialității în orice, pentru a contribui la binele comun. De fapt, nu Âştiu dacă vreau să contribui. Unii nici nu merită, ce faci, te lupți ca să aibă alții de unde suge? La urma urmei, argumentul cu "te-a născut deci ai datorii față de" e slăbuț. N-am cerut societatea asta. ÂŞi sacrificiul individual e câteodată aÂşa mare că aÂş fugi Âşi eu pe undeva să dau dracului tot. Încă nu-i exclus, dar sunt prea confuz Âşi derutat ca să Âştiu ce vreau. Dar uite că au plecat mulți, i-au alergat alții, Âşi până la urmă se-nrăiesc Âşi trag ponoasele tot mai mulți. Pe urmă ne-njurăm între noi.

 

Subiectul tatonat aici este, în consecință, o mică încercare să aflu dacă un aÂşa plan e fezabil, dacă lumea ar fi interesată, dacă s-ar băga careva, dacă există vreun prilej de organizare, ba mai mult cum ar începe fiecare, ce scule ar folosi Âşi de unde le-ar lua, cui ar vinde, cum ar progresa. Sunt perfect conÂştient de aerul romantic al tuturor palavrelor ce-mi ies din degete. Deseori mai-mai că-mi vine să-mi cer Âşi scuze. Oricât aÂş vrea să devin "serios" Âşi să avansez la aspectul (bănesc) practic al ideii propuse aici, tot timpul văd că problema merge mult în spatele sfaturilor de ordin tehnic, ancorată fiind mai întâi într-o mentalitate anume. E prima oară când mă simt îndreptățit să cred aÂşa, pe-a mea, Âşi nu altcumva, ceea ce-i mare lucru. Dacă moare "visul" în câteva zile, prima chestie pe care-o fac înainte să revin la "realitate" e să vă anunț pe voi aici.

 

Am să mă scuz însă că fac aici teorii Âşi alte prostii în loc să vorbim de lucruri concrete, de motoare Âşi mai Âştiu eu ce. În câteva zile mă reunesc cu Jawa Âşi reluăm tratativele, precum Âşi topicul aferent, de multă vreme adormit. Sunt în continuare interesat să aflu idei pentru treaba asta cu motocicletele. Ozzy, aÂşa de mult sunt Âşi eu ancorat în cultura care m-a făcut, că nu Âştiu dac-o să am vreodată curajul să fiu de-a dreptul liber. Rămâne de văzut. Da' faza cu motocicletele ilegale sună îndeajuns de nesănătos încât să țină. Dar Âşi dacă-ți dau ogarii de urmă ;)...

 

Apropo, încerc să schițez un model de motocicletă ;), să vedem ce iese.

 

 

 

 

?ÂŞi de ce e cenzurat cuvântul "cu.r"?! Măcar că ăsta e mai propriu limbii (fiind direct din latină, "culo-i") decât "fundul" franțuzesc. În cazul ăsta ar trebui cenzurat Âşi cuvântul "culbutor", pentru că e din fr. "cul"+"buter", adică "ăla care bate în cu.r". Plus că mi-l citeÂşte când îl am în componența cuvintelor cu diacritice, de exemplu "curand". ÂŞtiu că asta-i o limitare în scripturile InvisionBoard-ului, dar poate-poate...

 

 

 

Completare:

 

Kyvacka, dumneata scrii tot timpul paragrafe întregi de istorie sau argument respectuos, aÂşa că departe Âşi de mine vreo acuzație sau ceva în felul ăsta. Cred că ăla ar cam fi prețul realist. În competiție cu second-handurile japoneze cred n-ar putea intra în competiție decât după mulți ani Âşi musai după branduire puternică. Sau, mă rog, cred că singurul lucru care se poate face este să păstrezi calitate dar să reduci în timp prețul, asta dacă ai vânzare. Nu Âştiu dacă se poate face vreodată competiție cu niÂşte motociclete deja ultra-rafinate Âşi răs-păducheate.

Editat de AdrianS
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

@AdrianS...cred ca prima data cand ti se adreseaza cineva cu termenul "dumneata" e semnul ca incepi sa imbatranesti...ma rog,eu la cei 30 de ani ai mei ma simt inca tanar.da daca tu vrei sa fi foarte respectuos in continuare si sa mi te adresezi cu acest apelativ nu am nimic impotriva. ;)

cat despre vise:daca ai idei si initiativa si un pic de simt in afaceri in Romania se pot face multe lucruri de care in momentul de fata ducem rau lipsa[inclusiv in domeniul moto,ca sa nu zic exclusiv]si care pot aduce profit repede si bunicel.sa pornesti de la zero cu constructia unei fabrici de motoare,atase sau ce-or mai fi e o cu totul alta mancare de peste una in care ar trebui sa se implice si statul asta de 2 lei care ne jecmaneste.iti dai seama ca asta nu o sa se intample prea curand asha ca ideea e sortita pierii inca din fasa.din pacate astea sunt vremurile pe care le traim. ;)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

de unde stim ca ideea nu e viabila?

eu propun configuratia urmatoare:

-motor de 250cc, racire lichid,euro 4, cam 20 cai,

-cutie viteze 5 trepte

-cardan ca la Simpson,nu are moarte

-demaror electric plus pedala( dar sa nu arate urat pedala)

in rest...nu mai stiu....

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

de unde stim ca ideea nu e viabila?

eu propun configuratia urmatoare:

-motor de 250cc, racire lichid,euro 4, cam 20 cai,

-cutie viteze 5 trepte

-cardan ca la Simpson,nu are moarte

-demaror electric plus pedala( dar sa nu arate urat pedala)

in rest...nu mai stiu....

o motocicleta cu cardan e mai dificil si mai scump de realizat decat una pe lant.deci in ideea reducerii costurilor configuratia asta cade din start.cat despre pedala:nu crezi ca e cam redundant,daca ai demaror electric adica?norma euro 4 la motoare mi se pare ca nu exista.cat despre idee in general ea nu este viabila in Romania de azi,nu in general.

Editat de kyvacka
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator stress_L&P
de unde stim ca ideea nu e viabila?

eu propun configuratia urmatoare:

-motor de 250cc, racire lichid,euro 4, cam 20 cai,

-cutie viteze 5 trepte

-cardan ca la Simpson,nu are moarte

-demaror electric plus pedala( dar sa nu arate urat pedala)

in rest...nu mai stiu....

 

simson, nu simpson ca nu e vorba de desene animate... cardanul nu numai ca e mai scump de fabricat dar in drum nu poti sa il repari. nu are moarte? ma faci sa rad! in plus nu degeaba motoarele de enduro/cross au lant. lasam la o parte bmw-urile care sunt injosite de ij-uri (prin rusia daca ai vazut filmul)... pedala nu te ajuta decat daca ai dinam. daca e alternator tot iti moare motorul in papusoi de obicei...

Editat de stress_L&P
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

simson, nu simpson ca nu e vorba de desene animate... cardanul nu numai ca e mai scump de fabricat dar in drum nu poti sa il repari. nu are moarte? ma faci sa rad! in plus nu degeaba motoarele de enduro/cross au lant. lasam la o parte bmw-urile care sunt injosite de ij-uri (prin rusia daca ai vazut filmul)... pedala nu te ajuta decat daca ai dinam. daca e alternator tot iti moare motorul in papusoi de obicei...

poate ai vrut sa zici ca pedala te ajuta doar daca ai magnetou.dinam sau alternator,pedala nu o sa te ajute sa pornesti veci daca nu mai ai baterie.impins da,daca incarca bine.

eu vreau pe planetare...ca la Dacie...sic!

Editat de kyvacka
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Bai hai sa fim si putin realisti. Aici se discuta despre fabricarea unui scuter ori a unei motociclete.

Daca vrem sa fabricam o motocicleta in adevaratul sex al cuvantului trebuie sa tinem seama de niste factori.

In primul rand sa ne gandum la evolutie.

In ultimul timp performantele vehiculelor au crescut. O data cu ele a crescut si viteza.

DIn discutiile voastre am dedus ca se doreste o motocicleta simpla si ieftina. Ceva pe la 250 cc cu cardan fara cardan cu pornire la pedala da sa aiba si demaror... etc.

 

Hai sa facem un experiment. Luati o motocicleta simpla. De exemplu Jawa de 350 care acum 15 ani era spaima soselelor. Incercati sa mergeti cu ea pe orice drum va cade sub roti. O sa observati ca e depasita. Ca va oboseste. Ca va pune in percol.

Nu are destul demaraj, nu are destule frane, nu are destul confort si daca vi se opreste motorul in intersectie dureaza ceva pornirea la pedala.

 

Nu va ganditi numai la voi cand trageti concluziile. Ganditi-va ca daca comercializati o motocicleta nu o faceti numai pentru motociclisti experimentati. Unii motociclisti nu au destula vlaga sa tina si motocicleta si sa dea si la pedala calare pe ea.

 

E adevarat ca motocicletele din ziua de azi sunt destul de scumpe dar unele preturi sunt justificate de tehnica incorporata in trei metri cubi de fier, plastic si lichide,

Eu zic sa incercati daca tot aveti destul timp sa va ganditi la alternative. Sa construiti o motocicleta adaptata la noile standarde. Care sa faca fata vitezelor de pe autostrazi, demarajelor din depasirile pe DN-uri, traficului oraselor aglomerate, cu destul confort pentru calatorii mai lungi, economica fiindca e criza, etc

 

Daca va ganditi la ceva spartan putini vor fi doritori de chin si suferinta.

Motocicletele zilelor noastre au evoluat firesc in ritm cu cererea. Au fost dezvoltate pe baza dorintelor clientilor dar si din necesitatea de a asigura o siguranta sporita dupa principiul mai bine un client mort decat unul nemultumit. :laugh:

 

Daca vreti clienti ascultati ce zice piata si nu considerati ca gusturile proprii sunt universal valabile.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu am zis nicicând că nu Âştiu mecanică....

Din ce în ce mai mult văd că nu visatul e problema, ci impresia că visul e cumva pueril, naiv, tâmpit. Îl văd mai degrabă ca pe un punct de plecare către chestii miÂşto Âşi nu ca pe un prilej să fii luat... la miÂşto...

Ideea este frumoasa... Si atat! Punct!

Constructia unei motociclete implica cu mult mai multe decat vise, nu incepe pe un forum cu vorbe , ci cu actiune! Majoritatea celor prezenti pe acest forum, abea sunt in stare sa intretina o motocicleta... are dreptate @ozzy.

Ce piata vrei sa satisfaci? Si ce putere ai sa te bati cu "senatorul tembeliceanu" care are interes sa-si vanda chinezaraile importate sau motoarele adevarate la mana a doua? Esti un nimeni, in tara asta! Metromul, Aro, etc. au avut oameni capabili, cu mult suflet, capabili de sacrificii pe care le-au si facut si totusi au disparut... Tehnologia noua si preturile si-au spus cuvintul! Oameni, valori? ...ma faci sa rad, totul se rezuma la fiabilitate, pret, calitate, automatizare, robotizare, tehnologie, etc. exact tot ce-ti lipseste.

Daca eu ti-as face astazi o comanda de 100 000 de sirigi, sunt sigur ca le-ai importa si a doua zi le-ai livra la un pret de doua ori mai ieftin decat ai putea tu sa le fabrici vreo data.

Ex? Dacia, lesinata pana acum cativa ani(dar idependenta)acum sparge piata, dar face fifti cu Renault(care nu munceste, trage doar "sfori")... noua ordine mondiala sau ceva de genul...

Personal cred ca singur, nu ve-i apuca sa torni nici pistonul la motocicleta ta... Poti sa vi cu orice argument acum, dar timpul v-a demonstra cata dreptate ai...

Mult succes in continuare!

Editat de cristi 57
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am fabricat multi ani Mobra ( adorata la ora actuala) era din start o rabla 1 a avut o bucatica foarte mica de span in jiglorul principal, magnetoul Ducati era varza nu pornea decat cu contacte la platini perfecte ( suprafata de contact maxima ceea ce este cam greu de realizat) rotile deosebit de slabe cadru foarte elastic pt 2 persoane si bagaje, segmenti schimbati mereu la 3000 de km bujia daca ai strans-o putin mai tare ai ramas cu ea in mana, cutia de viteza comoda dar deosebit de sensibila se defecta f. usor, scaunul in 2 ani a fost praf ( drept ca aveam 80 de Kg) consuma 3 litri /100 de km daca mergeai mai sport ( acceleratie trebuia doar pentru pornire in rest numai la maxim) lant schimbat de 2 ori pe an. Tinand cont ca a fost primul meu motor am muncit foarte mult cu el. Am inteles ca a fost ceva licenta a unui motor bun dar noi am fost in stare sa-l stricam. Pe fanii Mobra nu vreau sa-i descurajez s-au jignesc dar am facut peste 45000 km cu Mobra calculati de cate ori am segmentat, schimbat lanturi si sa nu mai vorbim de costul pe Km rulat deci NU CUMPAR NICIODATA MOTOR ROMANESC. Cu vestitele Dacii clasice de 1300 cc motoare bune cat au fost facute de francezi ( care l-au fabricat cam 20 de ani pentru masinile lor deci din start am cumparat un motor depasit)mergeau 250000 300000 de km fara a schimba setul dar cele facute de romani la maxim 100000km erau gata ( probabil tinea si de noroc) toate modernizarile facute au dus numai la scaderea fiabilitatii. Din moment ce nu putem fabrica un motor facuit de altii CUM AM PUTEA NOI FACE UNUL PERFORMANT? Firmele serioase isi testeaza motoarele in concursuri raliuri cu echipa de specialisti cand vom avea bani de asa ceva? A spus f bine Adrian ca este un vis si probabil asa va ramane.

Numai bine

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Metromul, Aro, etc. au avut oameni capabili, cu mult suflet, capabili de sacrificii pe care le-au si facut si totusi au disparut... Tehnologia noua si preturile si-au spus cuvintul!

 

disparitia lor nu are nici o legatura cu tehnologia noua sau cu preturile, ci cu interesele si cu ciordeala; ia mergi pe strada sa vezi cate case clasate mounment istoric sunt in curs de demolare..

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

...facute de romani la maxim 100000km erau gata ( probabil tinea si de noroc)...

Nu sefu', cauza era uleiul de pe piata noastra. Cele de export aveau doar caroseriile mai bune, motoarele insa ereau aceleasi. In Canada, Ungaria si oriunde in alta parte motoarele nu au crapat. Dupa revolutie, au intrat in tara Dacii ce aveau la bord sute de mii, avand piese originale, motoare neatinse dar care au crapat in citeva mii de km din lipsa uleiului ce a lipsit de pe piata noastra. Aceasta a fost o realitate.

 

disparitia lor nu are nici o legatura cu tehnologia noua...

Ba are sefu'! Noua tehnologie isi spune cuvintul, incepand de la televizoare, electro casnice, auto, ceasuri, brichete, etc. Studiile facute zeci de ani, au adus noi aliaje ce sunt in competitie inegala cu cu vechea tehnologie(mult mai scumpa, depasita...)

Apoi ai mare dreptate si cu tendinta de distrugere a tot ce-i vechi...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

in sfarsit cineva cu initiativa ;)

si cu putin debit verbal

 

Trebuie sa ai debit verbal sau cum spun romanii "papagal".

 

Imi place ideea la nebunie . Imi spunea zilele trecute un om ceva despre japonezi ... Ca nu sunt foarte inventivi dar se pricep foarte bine la perfectionat lucrurile! Consider ca asa ar trebui sa facem si noi in cazul deschiderii fabricii :D preluam un model de comunista,care vreti voi si o imbunatatim. Sunt multi baieti pe aici care stiu exact care sunt bubele si multi care stiu cum sa le rezolve . Cred ca ar putea sa iasa ceva dar este foarte complicat si necesita o gramada de bani! este imposibil momentan...adik in perioada asta de criza.

 

Dar ganditi-va la un model care sa depaseasca 120km/hsi sa se poata mentine la viteza aia fara sa se caleze motorul etc :D

Mesaj completat

Ar fi o treaba o mica fabrica romaneasca de motociclete, insa romanii nu au o cultura moto gen italienii,grecii unde majoritatea mijloacelor de transport sunt scuterele si motocicletele.Neavand cultura, nu prea este nici piata de desfacere decat la export...care insemna ani de credibilitate si fiabilitate dovedita, marketing inteligent si de ce nu multi bani.Nu stiu daca mai avem, insa stiu ca erau motocicletele de la FIRST BIKE care aratau cam...numai plastic si plastic nichelat, pareau chinezesti.

Daca ar fi dupa mine ar merge niste motociclete simple cu un design simplu si robust ( gen motocicletele anilor 60 )...pana la urma classicul nu se demodeaza niciodata, tot ce e simplu este si ieftin si de ce nu si fiabil, tocmai prin simplitate.....gen succesul loganului la noi.

 

Motocicletele de la First Bike par chinezesti, desi nu sunt[nush exact pe unde sunt facute parca si in romania, daca nu ma insel] ..ele sunt doar chinezarii!

Mesaj completat

ce traditie dom`le ca noi doar copiem si "imbunatatim" produsele altora[vezi Dacia,Mobra,IMS etc.].

cat despre vis[ca altfel nu il pot numi]eu va propun totusi sa ne trezim[vb aia "desteapta-te romane"]la realitate:alooooooo.am avut pana nu demult si industrie auto si moto,am vandut tot la straini pe bani de rahat si acuma vrem sa accesam fonduri tot de la ei ca sa ne reapucam de treaba.chiar credeti ca sunt atat de prosti incat sa-si finanteze concurenta?piata s-a umplut de mult de chinezarii oricum. :laugh:

 

deja preluarea anumitor componente de la altii[cpierea] nu mai este o problema asa de grava. Deja ma gandeam ca am putea sa preluam un motor cum este la GPZ sau suzuki GS alea de 500 sau altele ma rog...unele fiabile dar nu foarte mari!

 

Nu ma trezi inca din vis...incepeam sa ma simt si eu bine si vii tu sa ne ciupesti pe toti k sa ne trezim!

Mesaj completat

Ai pus punctul unde trebe, este si va ramine un vis.

 

 

Lasa mai Pedros ca o sa castig eu la Loto si facem si fabrica asta... eu inca mai astept sa castig, nu am mai pus un bilet de 3 ani de zile dar nu se stie niciodata, poate cu ajutorul lui Dumnezeu, si al sf. Duh ... bemi-ar...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ma , eu ma crucesc cind citesc ce puteti sa scrieti. Voi nu cunoasteti un strungar mai de doamne ajuta si tipati ca nu aveti unde croma un jeg de surub si acuma o dati in inventica romaneasca ? Daca imi zice si mie unu' tehnologia si materialele care fac din nimic un piston , barvo lui. In afara de citeva persoane de aici , majoritatea cred ca viseaza frumos sau targ pe nas. Sint "batrinii" care stiu cum sta treaba cu tehnologiile si POATE citiva mai tineri , restul vorbesc vorbe. Sau , idee , sa imbunatatesti o socialista. Ce ati patit , nu va mai ajung japonezele pe care mergeti ?

Ideea in sine , e foarte buna. Aplicarea ei este defectuoasa in totalitate , incepind cu ideea de design (ceva clasic spre socialista) pina la finantare sau public tinta. Ce sa mai zic de tehnologie , ca tre' sa fii inginer ca sa poti vorbi de asa ceva. Repet , am citit si ideei bune , dar majoritatea sint vise.

Eu sint mai dur de felul meu , poate si fiindca ideea e buna , dar este tirita in derizoriu , vise si tot felul de nebunii. Daca ar exista putin simt practic si o minte logica , s-ar putea ajunge , in timp , la un rezultat interesant. Din pacate , in conditiile actuale , vorbiti vorbe.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Apoi ai mare dreptate si cu tendinta de distrugere a tot ce-i vechi...

 

 

nu ma refeream decat la interesul unora de a demola si vinde la fier vechi nenumarate fabrici, UNELE din ele perfect functionale si rentabile, exemplele nu sunt relevante acum;

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ma , eu ma crucesc cind citesc ce puteti sa scrieti. Voi nu cunoasteti un strungar mai de doamne ajuta si tipati ca nu aveti unde croma un jeg de surub si acuma o dati in inventica romaneasca ? Daca imi zice si mie unu' tehnologia si materialele care fac din nimic un piston , barvo lui. In afara de citeva persoane de aici , majoritatea cred ca viseaza frumos sau targ pe nas. Sint "batrinii" care stiu cum sta treaba cu tehnologiile si POATE citiva mai tineri , restul vorbesc vorbe. Sau , idee , sa imbunatatesti o socialista. Ce ati patit , nu va mai ajung japonezele pe care mergeti ?

Ideea in sine , e foarte buna. Aplicarea ei este defectuoasa in totalitate , incepind cu ideea de design (ceva clasic spre socialista) pina la finantare sau public tinta. Ce sa mai zic de tehnologie , ca tre' sa fii inginer ca sa poti vorbi de asa ceva. Repet , am citit si ideei bune , dar majoritatea sint vise.

Eu sint mai dur de felul meu , poate si fiindca ideea e buna , dar este tirita in derizoriu , vise si tot felul de nebunii. Daca ar exista putin simt practic si o minte logica , s-ar putea ajunge , in timp , la un rezultat interesant. Din pacate , in conditiile actuale , vorbiti vorbe.

lasa man ca pistoane cumpara de la Mahle sau Wiseco.ei doar sa incropeasca mobra.sa mai puna un surub si o piulita ici colo.ca noi oricum numai de asta suntem buni:de povesti nemuritoare.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

cristi 57

Cu acelasi ulei mergeau si cele cu motor frantuzesc si mergeau bine sute de mii de Km. Normal ca influenteaza si uleiul si benzina proasta ( inclusiv diluant plotox gazolina) si drumurile nasoale.

Numai bine

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...