yuk Postat Iulie 8, 2010 Share Postat Iulie 8, 2010 intreb pentru monocilindrul de 660cmc de la Yamaha cu 5 supape... se pot inlocui garniturile supapelor dand jos numai capacul de chiulasa sau trebuie data jos si chiulasa ? ... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
yzulyka Postat Iulie 8, 2010 Share Postat Iulie 8, 2010 Am fost ieri la fostul dealer Suzuki din Cluj (Motorcity ) pt o oferta de pret la inlocuirea simeringurilor de supape si a garniturii de chiulasa, prileg cu care am aflat ca se da jos si distributia pt operatiunea asta. Pretul cerut a fost de 250 roni manopera. Acum, eu nu stiu daca operatiunea intr-adevar implica demontarea totala, asa cum mi-au zis mesterii de acolo, sau e doar un motiv sa imi ia bani mai multi. E vorba de XT 600 E din '97. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
binox Postat Iulie 8, 2010 Share Postat Iulie 8, 2010 Chiar implica demontarea chiulasei, si a supapelor ( implicit si a distributiei) , nu se poate face numai cu demontarea capacului..... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
kyvacka Postat Iulie 8, 2010 Share Postat Iulie 8, 2010 se poate face si fara demontarea chiulasei.si parerea mea e ca cei de la servici asha o vor si face ,incaltandu-te pentru o manopera pe care nu o fac.daca este cineva curios sa incerce schimbul de simeringuri supape fara a da chiulasa jos o sa scriu un post explicativ mai detaliat.oricum operatiunea nu dureaza mai mult de 1-1,5 ore si nu se umbla deloc la distributie. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
yo4hgx Postat Iulie 8, 2010 Share Postat Iulie 8, 2010 se poate face si fara demontarea chiulasei.si parerea mea e ca cei de la servici asha o vor si face ,incaltandu-te pentru o manopera pe care nu o fac.daca este cineva curios sa incerce schimbul de simeringuri supape fara a da chiulasa jos o sa scriu un post explicativ mai detaliat.oricum operatiunea nu dureaza mai mult de 1-1,5 ore si nu se umbla deloc la distributie. Am auzit despre o metoda de schimbare a semeringurilor supapelor fara demontarea chiulasei, care presupune injectarea de aer comprimat in fiecare cilindru (cu pistoanele aduse pe rand in PMS) insa nu am inteles cum presezi arcurile ca sa poti scoate/pune la loc sigurantele cozilor supapelor. Eu unul sunt interesat si daca poti detalia procedura, eventual atasa si ceva imagini, ti'as fi recunoscator. Ride Safe! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
RedFox200 Postat Iulie 8, 2010 Share Postat Iulie 8, 2010 Deasemenea si eu as vrea sa stiu ca ma paste o revizie la supape, am probleme cu compresia in parte si din cauza lor si parca n-as da jos tot motorul. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
kyvacka Postat Iulie 8, 2010 Share Postat Iulie 8, 2010 (editat) Deasemenea si eu as vrea sa stiu ca ma paste o revizie la supape, am probleme cu compresia in parte si din cauza lor si parca n-as da jos tot motorul. daca aisupape care nu iti inchid bine n-ai ce face si trebuie musai sa dai jos chiulasa,implicit si distributia.despre schimbat simeringuri fara a demonta chiulasa:nu,nu se foloseste aer comprimat. despre cum desfaci sigurantele arcurilor:exista un dispozitiv special care iti permite sa faci operatia[in ambele sensuri,adica si dat jos si remontat]fara a avea acces la talerul supapei[ca in cazul folosirii unei prese clasice]. metoda e una destul de simpla.prima data se da jos capacul de chiulasa,apoi rampele culbutorilor[axele alea scurte pe care basculeaza culbutorii],bujia[sau bujiile]si capacul alternatorului.se aduce apoi motorul la PME[adica in punctul cel mai jos al pistonului]si se introduce in cilindru o funie de nylon[de tipul cu gol la interior]cu o lungime de 2-2,5 m[asta variaza de la motor la motor,adica la un monocilindru de 600 de ex. ar putea fi nevoie de o funie mai lunga,sa zicem 3 m;trebuie avut grija inainte de toate ca motorul sa nu se blocheze]din care lasam afara cam 0,3m,din motive evidente.apoi se roteste motorul astfel incat sa aducem pistonul la PMI,comprimand astfel funia si implicit supapele.apoi se foloseste o presa speciala[care o puteti gasi pe net sau puteti improviza ceva,dupa preferinte si posibilitati]spre a scoate sigurantele si arcurile.acum aveti acces la simeringuri si le puteti schimba.se recomanda a se efectua operatiunea cate o supapa odata.se roteste apoi motorul in sens invers ,se scoate funia si se monteaza inapoi restul pieselor,se regleaza jocul la supape etc.spor! PS:la motoarele care au supape atacate direct de arborii cu came[fara culbutori]trebuie demontata si distributia.efortul este putin mai mare[din cauza asta]dar se scapa de costul unei noi garnituri de chiulasa,cheie dinamometrica etc. uite si un filmulet zic eu destul de explicativ despre scula folosita pentru sigurante: Editat Iulie 8, 2010 de kyvacka Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
RedFox200 Postat Iulie 12, 2010 Share Postat Iulie 12, 2010 adevarul e ca oricum cerea demult saracul ingrijiri asta e ..... macar daca tot il desfac sa fac tot ce e nevoie. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
undacover Postat Iulie 12, 2010 Share Postat Iulie 12, 2010 se introduce in cilindru o funie de nylon Cam riscant cu funia sa nu o prinda supapa si sa ramana o parte in interior. Se topeste, dar arsura s-ar putea depune in locuri strategice (scaunul supapei) si ar fi sansa sa o preseze acolo, sa o transforme in calamina si sa nu mai inchida perfect supapa respectiva. As prefera aerul comprimat. E mai sigur. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
seby_mf Postat Iulie 12, 2010 Share Postat Iulie 12, 2010 Cam riscant cu funia sa nu o prinda supapa si sa ramana o parte in interior. Se topeste, dar arsura s-ar putea depune in locuri strategice (scaunul supapei) si ar fi sansa sa o preseze acolo, sa o transforme in calamina si sa nu mai inchida perfect supapa respectiva.As prefera aerul comprimat. E mai sigur. Cu aerul comprimat nu inteleg care e duma,in prima faza cum il bagi si il ti acolo?iti trebuie duza cu filet ca o bujie?si sa zicem ca ai bagat presiune in cilindru,supapa aia e posibil sa nu inchida bine. La XT-ul tau nu stiu cat iti mananca ulei de la semeringuri sau de la segmenti,monocilindrele sunt recunoascute pentru consumul de ulei. Cel mai bine iti recomand sa desfaci frumos motorul,vezi fanta la segmenti,uzura la cilindru,schimbi semeringurile la supape(care le gasesti si de masina la un pret net inferior)iti cureti si scaunele la supape si faci un lucru cum trebuie. Apropos vezi ca garnitura la chiulasa se poate refolosi cu un silicon bun(este si loctite special pt garnituri de chiulasa),eu unul am refolosit-o si merge foarte bine,la racire pe aer,la racire pe lichid nu as risca. Eu in iarna am facut operatiunea descrisa mai sus,segmentii aveau fanta mare,cilindrul era in cote,am luat de pe e-bay segmenti cu 9 euro NOI,si am gasit semeringuri de supapa exact aceleasi dimensiuni la un magazin de piese auto cu vreo 3 sau 6 lei bucata si mi-am facut o reparatie majora la bani putini. Cu un an in urma schimbasem la fel doar semeringurile la supape si am avut surpriza sa nu fie mare diferenta,si de-aia m-am hotarat sa fac un lucru cap coada. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
undacover Postat Iulie 12, 2010 Share Postat Iulie 12, 2010 Cu aerul comprimat nu inteleg care e duma,in prima faza cum il bagi si il ti acolo?iti trebuie duza cu filet ca o bujie?si sa zicem ca ai bagat presiune in cilindru,supapa aia e posibil sa nu inchida bine. Iti faci o teava cu filet, nu e mare smecheria si ti tot timpul pe compresor. Nu o sa poata supapa / segmentii sa piarda cat baga compresorul acolo. Se scoate busonul de ulei sa nu faca presiune in motor sa pocneasca o garnitura. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
kyvacka Postat Iulie 12, 2010 Share Postat Iulie 12, 2010 Cam riscant cu funia sa nu o prinda supapa si sa ramana o parte in interior. Se topeste, dar arsura s-ar putea depune in locuri strategice (scaunul supapei) si ar fi sansa sa o preseze acolo, sa o transforme in calamina si sa nu mai inchida perfect supapa respectiva.As prefera aerul comprimat. E mai sigur. pai funia se introduce prin orificiul bujiei.in acest timp supapele sunt complet inchise pentru ca tu ai scos culbutorii de pe ele.deci nu are cum efectiv sa agate funia in supape.se foloseste nylon tocmai pentru a nu ramane reziduuri in cilindru[ca de ex. de la o funie vegetala etc.]si daca ar ramane mici bucatele de nylon alea se topesc instant de la prima pornire.cu aerul comprimat chiar nu am auzit sa fie folosita metoda. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
undacover Postat Iulie 12, 2010 Share Postat Iulie 12, 2010 pai funia se introduce prin orificiul bujiei.in acest timp supapele sunt complet inchise pentru ca tu ai scos culbutorii de pe ele.deci nu are cum efectiv sa agate funia in supape.se foloseste nylon tocmai pentru a nu ramane reziduuri in cilindru[ca de ex. de la o funie vegetala etc.]si daca ar ramane mici bucatele de nylon alea se topesc instant de la prima pornire.cu aerul comprimat chiar nu am auzit sa fie folosita metoda. am patit-o la un scuter cu o franghie in timpul unei operatiuni diferite dar a agatat din cauza ca nu am dat jos axa inainte ca sa fie inchisa supapa. Detalii despre metoda cu aer. Se gasesc mai multe pe net si daca ai un compresor la dispozitie mi se pare mai curata si mai sigura metoda asta. http://www.rrbew.co.uk/FeatureHtms/F-OilSeals.htm Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
yo4hgx Postat Iulie 12, 2010 Share Postat Iulie 12, 2010 uite si un filmulet zic eu destul de explicativ despre scula folosita pentru sigurante: Mda... credeam ca te referi la ce ai facut tu personal, nu la filmulete de pe net. "Scula" pare interesanta, insa sunt curios daca functioneaza si la motociclete, unde diametrul arcurilor este diferit fata de masini, ca sa nu mai zic ca la motorul meu supapele de admisie sunt mai subtiri decat cele de evacuare. Ride Safe! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
kyvacka Postat Iulie 13, 2010 Share Postat Iulie 13, 2010 Mda... credeam ca te referi la ce ai facut tu personal, nu la filmulete de pe net. "Scula" pare interesanta, insa sunt curios daca functioneaza si la motociclete, unde diametrul arcurilor este diferit fata de masini, ca sa nu mai zic ca la motorul meu supapele de admisie sunt mai subtiri decat cele de evacuare. Ride Safe! man functioneaza si la motociclete si daca ai fi avut curiozitatea sa te uiti si la alte filmulete legate de acest subiect ai fi descoperit si tu asta.cat despre faptul ca am facut eu asta personal sau nu asta mi se pare irelevant.sunt destui altii care au facut-o.daca ai curajul te bagi,daca nu du-o la un mecanic.eu doar ti-am zis ca se poate face. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
B.B. Postat Iulie 13, 2010 Share Postat Iulie 13, 2010 Functioneaza metoda 100%, am vorbit cu alti oameni mai demult care au facut asta, adica sa schimbe semeringuri la supape la moto fara sa demonteze chiulasa de pe motor. Se poate si nu e foarte greu. Eu personal am montat/demontat supape fara presa speciala de supape, doar cu podul palmei, o tubulara si multa multa rabdare. Dupa cateva incercari deja devii expert. Insa, daca tot se face operatiunea e frumos sa vezi si cum arata cilindru/piston/segmenti/scaune supape si in plus schimbarea garniturii de chiulasa nu e MUST (believe it or not). Iar montarea/demontarea distributiei la un bi sau monocilindru nu e asa dificil de realizat. (bine, nu merge facuta de atehnici care nu stiu cum se tine o surubelnita in mana sau cum functioneaza un motor, si nu in fata blocului in praf/posibila ploaie) Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
yo4hgx Postat Iulie 13, 2010 Share Postat Iulie 13, 2010 Ca metoda functioneaza, e evident, ma interesau insa amanunte concrete... ce "scula" anume merge sigur la motociclete, daca se potriveste la mai multe tipuri de supape, de unde se poate procura, preturi, timp si conditii de livrare... etc. Eu am facut relativ recent o revizie la motor, cu demontat chiulasa, curatat calamina, repasuit supapele pe paturi, reglat jocurile termice... dar, din anumite motive, nu am schimbat semeringurile. De scos pinii aia de siguranta de la cozile supapelor cred ca se poate si fara sa dai chiulasa jos, insa la re-montare cred ca treaba nu mai e asa simpla. La mine e chiar si mai complicat deoarece, pe langa faptul ca sunt 20 de supape, cele de admisie sunt mai inguste decat cele pe evacuare asa ca si atunci cand am demontat chiulasa ca sa dau jos supapele am avut nevoie de 2 prese, de fapt o singura presa dar cu capete cu diametre diferite. O sa incerc sa mai studiez problema, poate insa apare cineva cu o metoda verificata practic... Ride Safe! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
B.B. Postat Iulie 13, 2010 Share Postat Iulie 13, 2010 Cred ca la cam toate motoarele supapele de admisie sunt mai inguste. Dupa parerea mea metoda cu snurul mi se pare super OK si usor de realizat, la cele 16 supape presupun ca arcurile nu sunt asa de puternice, la montare asezi cele 2 sigurante in taler langa coada supapei si apesi ferm cu o tubulara pe taler. Cele doua semi sigurante intra singure in locas cand apesi Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
yo4hgx Postat Iulie 13, 2010 Share Postat Iulie 13, 2010 Cred ca la cam toate motoarele supapele de admisie sunt mai inguste.Dupa parerea mea metoda cu snurul mi se pare super OK si usor de realizat, la cele 16 supape presupun ca arcurile nu sunt asa de puternice, la montare asezi cele 2 sigurante in taler langa coada supapei si apesi ferm cu o tubulara pe taler. Cele doua semi sigurante intra singure in locas cand apesi Ai montat tu sigurantele "automat" cu tubulara... sau doar crezi ca intra "singure"? Canalele de ghidaj a oalelor supapelor sunt destul de fragile, daca scapi muchia tubularei in pereti si ii zgarii... nu stiu cum o mai rezolvi. D'aia ma gandeam ca "jucaria" cu care apesi pe arcuri ar trebui sa fie foarte precisa ca dimensiuni. In fine, am o chiulasa de YZF750 care nu'mi trebuie, cand o sa ajung acasa o sa fac un pic de practica pe ea... daca merge metoda cu tubulara, dau o bere. Ride Safe! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
B.B. Postat Iulie 13, 2010 Share Postat Iulie 13, 2010 Da, am montat, si nu o data. Si chiar intra sigurantele. Problema e ca la mine nu am nici un fel de de "oala" in care intra coada supapei+arcul. Dar.. daca apesi cu o tubulara exact cat talerul nu vad cum ai putea sa o scapi in lateral.... apasarea o faci cu grija nu brusc, nu bati nu nimic..... apesi cu podul palmei. Si nu ai cum sa scapi tubulara pentru ca ai coada supapei in interior si tubulara s-ar tine in ea la o eventuala scapare.. Si tubulara o tii fixa cu o mana iar cu cealalta apesi, tre sa fii "really clumsy" sa o scapi. O tubulara seamana exact cu scula care era in filmuletul de pe youtube pus de cineva mai devreme... In plus, o tubulara e buna si pentru ca ai mai multe, daca una e prea groasa, sa zicem cea de 14.. o folosesti pe cea de 13 sau de 12.. pe cea care e cea mai potrivita. Spor. Ce zic eu sunt numai idei... de facut faci ce vrei. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
yuk Postat August 2, 2010 Autor Share Postat August 2, 2010 Iti faci o teava cu filet, nu e mare smecheria si ti tot timpul pe compresor. Nu o sa poata supapa / segmentii sa piarda cat baga compresorul acolo. Se scoate busonul de ulei sa nu faca presiune in motor sa pocneasca o garnitura. sau bati cu coicanu' in bujie pana sare toata ceramica , dupa care nu mai ai nevoie de strung, ci numai de sudura Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
yuk Postat Iulie 23, 2013 Autor Share Postat Iulie 23, 2013 (editat) Am auzit despre o metoda de schimbare a semeringurilor supapelor fara demontarea chiulasei, care presupune injectarea de aer comprimat in fiecare cilindru (cu pistoanele aduse pe rand in PMS) insa nu am inteles cum presezi arcurile ca sa poti scoate/pune la loc sigurantele cozilor supapelor. Eu unul sunt interesat si daca poti detalia procedura, eventual atasa si ceva imagini, ti'as fi recunoscator. Ride Safe! http://www.youtube.com/watch?v=es6raocApZQ Editat Iulie 23, 2013 de yuk Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.