Sari la conținut

tutorial despre cum se schimba garnitura de chiulasa


Postări Recomandate

As vrea sa incerc sa-mi schimb singur garnitura de chiulasa , dar din pacate nu cunosc cotele la culbutori si nici care ar fi semnele de la distributie .Mentionez ca ceva experienta (la scutere in 4 t) as avea , dar da stiu ca nu este acelasi lucru .De aceea as avea nevoie de ajutorul vostru :( :)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Din nou (am mai scris odata ieri pe alt topic), scrie te rog DESPRE CE MOTOCICLETA e vorba.

Apoi, credeam ca faci tu un tutorial, ce se vrea topicul asta a fi? Sa-ti faca altcineva un tutorial.. ahaaa..

Si ultimul lucru - cred ca cel mai bun tutorial + cotele il gasesti in manualul de reparatie al motocicletei respective.

Peace my friend, may the good side of the force be with you!

Mesaj completat

Hai sa nu fiu rau, iti zic eu in general cum se face:

 

1. Se scoate capacul chiulasei.

2. Se demonteaza distributia - daca exista una - adica lantul de distributie si trenul culbutorilor daca nu cumva sunt in capac, axul sau axurile cu came.

3. Se scot toate suruburile care tin chiulasa

4. Se scoate chiulasa si garnitura veche.

5. Se curtata tot bine.

6. Se monteaza garnitura noua.

6. Se monteaza totul la loc in ordinea inversa demontarii.

 

Se respecta cuplurile de strangere si ordinea suruburilor/piulitelor/prezoanelor/etc. asa cum e specificat in manual.

Cam asta e tot. :(

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Plus verificari amanuntite - scaune de supapa + refacere daca este cazul. Verificare (eventula cu fluid penetrant si revalator) pentru fisuri in zona filetului bujiei si a scaunelor supapelor. Verificat planeitate - daca nu este buna, refacuta. verifcat inaltimea arcurilor supapelor. verificarea ghidajului supapelor si jocul dupa carte. verificare supape - curatare. Daca sunt deteriorate - schimb. Schimbul ghidajelor necesita frigider si resou :(

Daca tot ai dat jos chiulasa se mai pot masura si camele sa fie in parametri - necesar mai ales la motoare cu multi km. Schimb de lant de distributie - daca este cazul (posibil si intinzator). Verificare jocului supapelor si schimb de pastile daca este cazul.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator corleone
As vrea sa incerc sa-mi schimb singur garnitura de chiulasa , dar din pacate nu cunosc cotele la culbutori si nici care ar fi semnele de la distributie .Mentionez ca ceva experienta (la scutere in 4 t) as avea , dar da stiu ca nu este acelasi lucru .De aceea as avea nevoie de ajutorul vostru :( :)

 

Daca simti ca te depaseste mai bine te duci la cineva cu experienta. Este foarte usor sa gresesti si te va costa multi bani si timp.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Din nou (am mai scris odata ieri pe alt topic), scrie te rog DESPRE CE MOTOCICLETA e vorba.

Apoi, credeam ca faci tu un tutorial, ce se vrea topicul asta a fi? Sa-ti faca altcineva un tutorial.. ahaaa..

Si ultimul lucru - cred ca cel mai bun tutorial + cotele il gasesti in manualul de reparatie al motocicletei respective.

Peace my friend, may the good side of the force be with you!

Mesaj completat

Hai sa nu fiu rau, iti zic eu in general cum se face:

 

1. Se scoate capacul chiulasei.

2. Se demonteaza distributia - daca exista una - adica lantul de distributie si trenul culbutorilor daca nu cumva sunt in capac, axul sau axurile cu came.

3. Se scot toate suruburile care tin chiulasa

4. Se scoate chiulasa si garnitura veche.

5. Se curtata tot bine.

6. Se monteaza garnitura noua.

6. Se monteaza totul la loc in ordinea inversa demontarii.

 

Se respecta cuplurile de strangere si ordinea suruburilor/piulitelor/prezoanelor/etc. asa cum e specificat in manual.

Cam asta e tot. :(

 

Ai uitat de Tatal Nostru inainte de a incepe sa lucreze!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Super tare , stiam ca m-a voi lovi de unele mici rautati (este ceva firesc) dar asta o intrece pe toate :

 

 

nu uita ca inainte de toate sa opresti motorul.

Off topic:

In cateva cuvinte(probabil mai multe) , acum 3 ani am cumparat un scuter si cand am decis ca nu mai trage cum trebuie (undeva pe la 5000 Km ) , m-am hotarat sa-l secmentez.Zis si facut , dar ideea era ca eu nici nu aveam habar cum arata secmentii. Dar cu ajutorul unor oameni deosebiti de pe :smartmotor am reusit , nu numai sa-l secmentez si si sa-l desfac bucati si apoi sa- reasamblez.Toate cu ajutorul unor topicuri bine explicate :(

Morala este: nu toti ne-am nascut invatati dar toti avem vointa si un pic de pricepere

Daca si acolo m-as fi lovit de sarcasm si mistouri' poate si acum aveam scuterul demontat :)

On topic:

Scuze ca am uitat sa omit :moto este un Honda CBR 600 cu cadru de F3(PC 31)si motor de F2 (PC 25)

Cam asta am reusit sa fac azi (ca tare mai arde soarele asta , de-mi incalzeste si berea)

post-43818-1279104764_thumb.jpg

post-43818-1279104782_thumb.jpg

post-43818-1279104793_thumb.jpg

post-43818-1279104818_thumb.jpg

post-43818-1279104868_thumb.jpg

post-43818-1279104879_thumb.jpg

post-43818-1279104895_thumb.jpg

post-43818-1279104910_thumb.jpg

post-43818-1279104917_thumb.jpg

post-43818-1279104943_thumb.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

misto o sa fac in continuare de cineva care demonteaza motorul fara sa se uite in manual si sincer n-o sa am prea multe remuscari.

personal ma simt in stare sa-mi demontez motorul pina la uitima saiba si sa-l fac inapoi atit timp cit ma uit intr-un manual inainte.

cauta pe net manual Haynes sau Clymer pt. motorul tau (sau manualul original al motorului) si acolo iti explica tot. dar TOT. cu poze, cupluri la suruburi etc.

Editat de CalinD
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Alea is pe bani, aici pe forum e gratis :laugh:

hai ca stim toti ca in Romanik toata lumea are pina si Winampul cu licenta :(

nu tu aveai semnatura aia cu "parerile de pe forum etc"? :laugh:

eu unul nu m-as incumeta sa ajung pina la garnitura de chiulasa numai pe baza parerilor de pe forum. as vrea sa stiu ce gasesc acolo inauntru inainte sa ma bag.

parca Belbody scria de ordinea de stringere a suruburilor de la chiulasa. aia o stie cumva cineva pe de rost? :) si cuplul la fel?

m-am gindit de multe ori sa-mi cumpar Haynesul pt. motorul meu si cred ca o s-o fac la un mom. dat. nu e o avere.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ba sa stii ca io numa radio ascult de pe net, ca ala ii gratis, daca nu ma impusca aia de la IT daca vad urma de .mp3 pe calculator :(

 

La semnatura am numa bucsi si senzori :)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ba sa stii ca io numa radio ascult de pe net, ca ala ii gratis, daca nu ma impusca aia de la IT daca vad urma de .mp3 pe calculator :(

 

La semnatura am numa bucsi si senzori :laugh:

zi-le alora de la IT sa nu se mai cac.a pe ei, ca e dreptul tau sa-ti tragi in MP3 colectia de CD-uri ca sa nu trebuiasca sa iei rafturile in fiecare zi dupa tine :)

las' ca tin eu minte ce semnatura aveai.

 

mura-n gura: http://manualedereparatie.info/manuale/hon...aratie.info.zip

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Tutoriale video pe care chiar si eu le inteleg , despre diverse reparatii moto pe YOU TUBE. O imagine face cit 1000 de vorbe. Explica si cum se trage la punct si multe alte chestii. In rest , nu stiu , ca si eu sint cam bita.

Mesaj completat

Un link cu manuale , nu stiu , poate ai noroc. http://www.carlsalter.com/motorcycle-manuals.asp

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

misto o sa fac in continuare de cineva care demonteaza motorul fara sa se uite in manual si sincer n-o sa am prea multe remuscari.

personal ma simt in stare sa-mi demontez motorul pina la uitima saiba si sa-l fac inapoi atit timp cit ma uit intr-un manual inainte.

cauta pe net manual Haynes sau Clymer pt. motorul tau (sau manualul original al motorului) si acolo iti explica tot. dar TOT. cu poze, cupluri la suruburi etc.

Manualul il am stai linistitpost-43818-1279173069_thumb.jpgpost-43818-1279173080_thumb.jpgpost-43818-1279173088_thumb.jpg

Asta nu inseamna ca nu mai exista si mici trucuri , pe care noi astia mici , le putem invata de la astia mari(si se mai numeste Comunitatea Motociclistilor din Romania , cand ar trebui sa se numeasca Comunitatea Motociclistilor avansati din Romania , ca se pare ca noi asti mai mici si nestiutori suntem ridiculizati , in loc sa fim ajutati)

As prefera sa te vad la o intrunire si sa-ti strang mana , sa-ti multumesc (sa-ti dau de baut pana-ti trebuiesc roti ajutatoare la mobra sa pleci de pe loc), in loc sa-ti spun ca esti bun in ceea ce faci dar prea egoist sa imparti cu altcineva :(

Mesaj completat

Si ca sa inchei tot in OFF:

Meseria mea de baza este sef bucatar si am invatat de-a lungul anilor ca orcine poate gati cu o carte de bucate in mana , dar nu orcine poate da gustul mancari ca un bucatar.

Se aplica aceasi regula si la mecanica (totul tine de micile "secrete " dobandite din experienta si nu din manuale!!!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator corleone
Meseria mea de baza este sef bucatar si am invatat de-a lungul anilor ca orcine poate gati cu o carte de bucate in mana , dar nu orcine poate da gustul mancari ca un bucatar.

Se aplica aceasi regula si la mecanica (totul tine de micile "secrete " dobandite din experienta si nu din manuale!!!

 

Tocmai din acest motiv ti-am zis ca daca simti ca te depaseste lucrarea mai bine te duci la un mecanic. Sunt chestii pe care daca nu le vezi nu-ti dai seama de ele. Daca iti iese lucrarea bine nu va fi pt ca te ajutam noi pe forum ci pt ca ai ceva deprinderi tehnice spre deosebire de Calinash.

 

Ai grija sa nu-ti ramana lichide (ulei, antigel) in gaurile la suruburile de strangere a chiulasei. Daca raman lichide cand strangi suruburile risti sa fisurezi blocul motor. Cand strangi palierul la axul cu came ai grija sa fie motorul pus la punct sau sa tragi pistoanele la jumatatea cursei. Altfel risti sa strambi supapele cand strangi palierele.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ai desfacut flansele de evacuare? Daca nu ai apucat inca sa o iei usor, fara graba. Foloseste degripant si lasa-l sa actioneze. WD40 face treaba onorabila dar exista si spray degripant mult mai performant - KENT. Ciocaneste-le dar nu tare. Foloseste inelara la desfacut ca sa nu distrugi hexagoanele.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Fratele meu marynoos....motoarele nu au secmenti,deci nu le poti secmenta.au segmenti.tocmai d-aia cred ca fiecare e bun la ceva anume..si daca se apuca de mai multe,nu face nimic bine.de cate ori te-ai apucat sa desfaci un mobil si sa pierzi un surubel sau o tasta??gandeste ca un motor e mult mai complicat si nici un manual din lume sau clip d p youtube nu o sa te invete ce ar trebui sa simti in palma cand strangi un surub de 6 in aluminiu.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Fratele meu marynoos....motoarele nu au secmenti,deci nu le poti secmenta.au segmenti.tocmai d-aia cred ca fiecare e bun la ceva anume..si daca se apuca de mai multe,nu face nimic bine.de cate ori te-ai apucat sa desfaci un mobil si sa pierzi un surubel sau o tasta??gandeste ca un motor e mult mai complicat si nici un manual din lume sau clip d p youtube nu o sa te invete ce ar trebui sa simti in palma cand strangi un surub de 6 in aluminiu.

 

Eee , "frate cristh4ever" sau sa-ti spun Dl . Pruteanu (DUNMEZEU sa-L ierte) :( .Din pacate este o gresala de ortografie :D Apropo ma "numesc" maryoos nu marynoos

Crede-ma ca nu am auzit pe cineva sa spuna ca simte ceva in palma cand strange un surub de 6 :D

Cum spuneam mai devreme , daca intri la mine in bucatarie si voi avea rabdare cu tine sa-ti explic anumite chestii , iti garantez ca pana la sfarsitul zilei te invat sa faci un fel de baza :D

 

Ai grija sa nu-ti ramana lichide (ulei, antigel) in gaurile la suruburile de strangere a chiulasei. Daca raman lichide cand strangi suruburile risti sa fisurezi blocul motor. Cand strangi palierul la axul cu came ai grija sa fie motorul pus la punct sau sa tragi pistoanele la jumatatea cursei. Altfel risti sa strambi supapele cand strangi palierele.
Ai desfacut flansele de evacuare? Daca nu ai apucat inca sa o iei usor, fara graba. Foloseste degripant si lasa-l sa actioneze. WD40 face treaba onorabila dar exista si spray degripant mult mai performant - KENT. Ciocaneste-le dar nu tare. Foloseste inelara la desfacut ca sa nu distrugi hexagoanele.

Se pare ca pana la urma cine vrea, intelege , astea sunt micile secrete ale meseriasilor care nici un manual din lume nu-ti spune ;)

Mersi baieti de asfel de sfaturi avem nevoie.RESPECT

Mesaj completat

Priviti aici ce rabdare are omul:un mecanic rabdator

Pacat ca are masina , daca avea moto sigur aveam ceva de invatat de la el

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Mai omule sunt destule topicuri detaliate pe acest forum, trebuie doar sa ai rabdare sa cauti. Sigur exista despre demonatrea chiulasei si alte chestii, ti-e lene sa cauti.

 

Legat de topicul celui de pe forumul Daewoo, din intamplare sunt si eu membru acolo pe forum si am un Matiz..

Am citit manualul de reparatii la cateva masini si intr-adevar anumite etape nu sunt detaliate pentru ca aceste manuale sunt adresate mecanicilor care se presupune ca stiu aceste mici secrete la care faci tu referire.

Dar, dar.. exita manuale HAYNES pentru reparatii motociclete unde sunt descrise pas cu pas cu poze MURA IN GURA toate etapele demontarii/montarii tuturor subansamblelor de pe o motocicleta de la A la Z. Si cu "tips & tricks" si cu tot.

Iar in fiecare manual la final exista un capitol cu "mici secrete de atelier" cum sa scoti un rulment, cum sa folosesti o presa, ce sa faci sa nu strici un filet...chestii de-astea de care zici tu sa-ti spunem.

Deci, nu te mai lamenta si pune mana si cauta si citeste. Forumul asta are la Service catralioane de subiecte, e adevarat ca sunt greu de urmarit din cauza offtopicului..dar asta e.

 

Un sfat iti dau si eu (care de fapt e dat in manuale): - lucreaza curat si in ordine si cu rabdare.

O sa-ti vina mult mai usor la montare daca ai pus toate piesele in ordine. Curata absolut tot ce pui la loc, lucreaza intr-un loc unde nu e praf si mizerie, foloseste 1000 de carpe daca e nevoie.

 

Bafta la reparatii.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

bine punctat. Haynesul are la sfirsit o sectiune generoasa (care banuiesc ca e reprodusa in manualul oricarui top de motor) cu tips and tricks, scule etc.

eu tot nu m-am prins cum de ai manualul dar totusi intrebi pe forum de cotele culbutorilor.

poate o sa te surprinda, dar uite cite chestii gasesti in Haynes.

post-24366-1279222376_thumb.jpg

post-24366-1279222382_thumb.jpg

post-24366-1279222401_thumb.jpg

post-24366-1279222421_thumb.jpg

post-24366-1279222425_thumb.jpg

post-24366-1279222428_thumb.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...