Sari la conținut

lant DID


GDan
 Share

Postări Recomandate

La 31.000 km, adica acum doua saptamini, am schimbat kitul de lant.

S-a nimerit foarte bine cu reducerile de la Louis. Am dat 115 in loc de 165 eur.

 

Frumos lantul, auriu, insa pinionul din fata nu are cauciuc pe laterale, asa cum avea cel original.

Din cite stiu, rolul cauciucului este sa diminueze zgomotul. Se pare ca asa si este.

 

Acum, de la o anumita viteza, se aude un vuiet care nu exista inainte de schimbarea kit-ului.

Cred ca e normal, insa totusi va intreb daca aveti experiente similare, cei cu CBF si nu numai?

 

Numai bine.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 56
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Am facut un drum mai lung si pot sa zic ca zgomotul e enervant.

I-am dat motorul unui prieten sa-l ascult de jos. Nu se aude acel vuiet, ci doar zgomotul specific de lant care se aude la orice motor.

Alte pareri?

 

Se gaseste de cumparat pinion cu cauciuc pe laterale?

Cel vechi nu parea sa aiba uzura vizibila. Nu am avut timp sa-l masor. Daca insa nu este uzat, cred ca o sa-l pun inapoi.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pinioanele nu sunt DID, ca idee. Firma D.I.D. nu fabrica decat lanturi :(

 

Ca idee insa, esti sigur ca nu este de la lant de fapt problema? Sa-ti explic si de ce: Louis foloseste lanturi cu acelasi indicativ (520,525,530) dar mai "slabe" in sensul ca daca producatorul iti indica tipul de lant 525ZVM2 pentru mobra ta - http://www.didchain.com/hondapage3.htm - si care NU ESTE AURIU ! (important) ei de fapt pun un 525 X-ring auriu sa ia ochii(mai ieftin si fara Z-ring), in cazul tau cel mai probabil au pus un lant 525VM2 (care vine auriu din fabrica) Cam de asta se fac promotii si lichidari in Louis :D

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Asta voiam sa-ti sugerez si eu. Povestea cu Louis e foarte posibil sa fie adevarata iar zgomotoul e posibil sa fie de la lant.

Eu cand aud sintagma "kit de lant" deja mi se ridica parul pe spate, cum pot sa-ti vanda kit DID cand DID nu fabrica pinioane, asa cum zicea si Thomas mai sus? Pinioane fac JT sau SunStar sau.. etc..

 

In plus, orice lant nou are un zornait specific cateva sute de km dupa montare pana "se lasa".

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Interesant.

 

Nici prin cap sa-mi treaca ca zgomotul ar putea fi de la lant.

Imediat am crezut ca este vorba de pinion, deoarece este logic ca acesta sa fie mai zgomotos.

 

Pe cutie scrie 525VM(GQB). Cel putin asa mi-a citit tatal meu, in garajul caruia am lasat cutia cu lantul vechi.

O sa trec sa-l iau inapoi si o sa pun la loc pinionul vechi, sa vad daca zgomotul persista.

 

Din cite imi amintesc, pe cutie si in pliantul din aceasta scria ca e cu X-ring-uri, exact asa cum scrie pe site. Nu cred ca nemtii sunt atit de ticalosi sa scrie altceva decit vind in realitate.

 

Oricum, ce inseamna un lant mai slab? Unde gasesc niste informatii mai detaliate despre acest subiect?

 

Inca ceva. Vuietul se aude numai in accelerare. Daca trag ambreiajul si "curge" libera, nu se aude nimic. Nici atunci cind sunt in frina de motor nu se aude.

Editat de GDan
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu cred ca nemtii sunt atit de ticalosi sa scrie altceva decit vind in realitate.

daca apucam sa bem o bere pe la vreo intrunire o sa-ti povestesc vreo doua despre subiectul asta.

 

sincer m-as mira ca zgomotul sa aiba legatura cu calitatea lantului. primul meu lant Tsubaki O-ring era la fel de silentios ca DID-ul X-ring pe care-l am acum.

spui ca zgomotul dispare la frina de motor. din cite stiu eu, la frina de motor partea de jos - cea cu burta - se intinde, asa cum e intinsa in mod normal cea de deasupra. ceea ce ma face sa ma gindesc ca poate lantul atinge ceva in partea de jos - vezi ce a spus tng. poate capacul pinionului are vreo patina de cauciuc, asa cum e deasupra basculei si s-o fi intimplat ceva cu ea?

oricum, stiind ca ai toba putin modificata si totusi sesizezi sunetul si te irita ma gindesc ca e destul de puternic.

 

PS: in manualul original al motorului meu scrie ca lantul se intinde cu motorul pe cricul lateral, nu cu cineva asezat pe motor, nu cu motorul ridicat pe cricul central etc. consulta manualul motorului tau ca sa fii sigur, cu toate ca stiu ca e procedura standard. diferenta dintre "sageata" lantului cu motor vertical si persoana asezata pe el si cea pe cricul lateral nu e mare, e foarte mare.

Editat de CalinD
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ai dreptate Calin.

Cursa lantului e facuta cu motorul pe piciorul lateral si are aprox. 30 mm.

Eu asa stiu ca se face, nu cu pasager in pozitie verticala.

O sa incerc sa-l mai slabesc putin. E cea mai la indemina operatie pe care pot sa o fac acum.

In ce priveste toba, i-am pus dop ca nu suport sa merg mereu cu galagia aia dupa mine. Cind mai am chef, il scot o zi doua.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ai dreptate Calin.

Cursa lantului e facuta cu motorul pe piciorul lateral si are aprox. 30 mm.

Eu asa stiu ca se face, nu cu pasager in pozitie verticala.

O sa incerc sa-l mai slabesc putin. E cea mai la indemina operatie pe care pot sa o fac acum.

In ce priveste toba, i-am pus dop ca nu suport sa merg mereu cu galagia aia dupa mine. Cind mai am chef, il scot o zi doua.

Cind ai o suspensie spate obosita,sau ai o greutate mai mare tu sau cu pasager,este bine sa verifici intinderea lantului si cand este incarcata suspensia ,pentru ca acel joc se schimba dramatic in aceste conditi.

Uneori dispare cu desavarsire si capat de cursa la suspensie o sa fie lantul...

 

Ps.Eu asta am vrut sa spun cu putine cuvinte,dar a fost repede interpretat.. :(

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Stai chill că aÂşa huruie la început.

Dacă are capac pe pinionul din față trebuie pus neapărat, ăla mai atenuează din sunet.

 

 

Dacă aveai 2t huruitul lanțului ți s-ar fi părut lux pe lângă sunetele Âşi vibrațiile scoase de motor.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Trei probleme apar daca lantul e tensionat prea tare: uzura prematura, afectarea suspensiei spate si cutia de viteze care are nevoie de un oarecare joc al lantului (nu mare dar sa fie).

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Cind ai o suspensie spate obosita,sau ai o greutate mai mare tu sau cu pasager,este bine sa verifici intinderea lantului si cand este incarcata suspensia ,pentru ca acel joc se schimba dramatic in aceste conditi.

Uneori dispare cu desavarsire si capat de cursa la suspensie o sa fie lantul...

 

Ps.Eu asta am vrut sa spun cu putine cuvinte,dar a fost repede interpretat.. :(

tng, uite. o sa fac un exercitiu de yoga si o sa zic asa: e cum spui tu. oricum, chiar daca as explica cu argumente de ce mi se opare complet gresit rationamentul tau, ar urma o replica pe linia "20 de ani de experienta".

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

tng, uite. o sa fac un exercitiu de yoga si o sa zic asa: e cum spui tu. oricum, chiar daca as explica cu argumente de ce mi se opare complet gresit rationamentul tau, ar urma o replica pe linia "20 de ani de experienta".

Imi pare rau ca am ofensat pe cineva cu replica mea !

Chair te rog sa-mi explici si mie unde gresesc.Eu am fost mereu dispus sa invat!

Nu foarte de mult timp am spus ca nu voi mai scrie pe acest forum,deoarece de fiecare data icercand sa ajut pe cineva (dezinteresat) am primt replici acide.

Nu am nici timpul si nici rabdarea sa ma explic de fiecare data cind cineva ma ia peste picior!

Asa ca,fi fericit ai invins! :(

 

PS.Apropo anul acesta sunt 25 de ani, aproape cat ai tu de viata..... :D

Editat de tng
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

producatorului nu i-ar fi fost greu sa explice metoda ta in manual. pentru mine deja asta e argument suficient.

 

argumentul logic e: metoda cu cricul lateral asigura o sarcina fixa (si minima) pe amortizor. datorita faptului ca motocicleta e oblica componenta foreti pe directia amortizorului e minima, mai mica chiar decit cu motorul fara pasager la verticala. motocicleta mea se lasa mai putin de 1 cm de spate cind e pe circul lateral, si asa e normal (iar amortizorul standard la Bandit e chiar foarte moale).

pe regula de 3 simpla, daca la o sarcina data (greutatea motocicletei) ai joc de 2-3 cm, acest joc se va traduce intr-un alt joc mai mic cind arcul e intins la maxim (cu sarcina maxima). acei 2-3 cm sint calculati astfel incit sa asigure rezerva necesara de joc la aceasta intindere maxima.

in mod normal chiar cu sarcina maxima pe motor, amortizorul ar trebui sa aiba o rezerva suficienta, oricum cu pasager nu o sa ajungi static la cursa maxima a amortizorului/basculei (si nici nu ar trebui).

respect experienta ta dar numai sa nu contrazica logica.

Editat de CalinD
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Te rog incearca urmatorul experiment:

Cu motorul pe cric,intinde lantul in asa fel sa fie doar un joc foarte foarte mic .

Dupa aceea roaga un prieten sa se urce pe motorul tau si eventul sa fie si un pasager.

O sa ai o surpriza :Acel mic joc dispare ,mai mult de atat o sa poti sa canti la lantul care o sa fie extrem de intins incat cursa de copresie a suspensiei spate se va reduce pentru ca v-a fi oprita din miscare de lant!

PS. 1.Acest fenomen este si mai evident la motocicletele de teren.

2. Din experienta iti spun ca am vazut moto cu bascule si cadru stramb in care atunci cand strangeai piulita la axul spate nu mai aveai nici un joc la lant!

Gandeste-te la asta .....

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

tng, uite. o sa fac un exercitiu de yoga si o sa zic asa: e cum spui tu. oricum, chiar daca as explica cu argumente de ce mi se opare complet gresit rationamentul tau, ar urma o replica pe linia "20 de ani de experienta".

 

Unde ai fost aici de acord?

S-au mi-a scapat ceva... :(

 

Si eu sunt curios sa vedem care este adevarata problema!

Uneori problema unei moto este doar o banala defectiune,sau un neajuns,dar de cele mai multe ori este un cumul de mici sau mai mari probleme si un simplu sfat pe forum(chiar daca este bine intentionat)nu va rezolva adevarata situatie.

Editat de tng
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ei uite de asta am zis si eu ca renunt la forum.

Nu e cazul sa va tensionati, oameni buni. Orice parere poate sa contina informatii utile.

Cele care sunt chiar pe aratura, le vom ignora, nu trebuie neaparat sa dam replici acide.

Pina acum tot ce s-a scris a fost demn de laut in seama.

Personal, voi mai slabi putin lantul, desi felul in care l-am reglat, a fost acelasi ca de fiecare data. Asta se va intimpla miine.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

argumentul logic e: metoda cu cricul lateral asigura o sarcina fixa (si minima) pe amortizor. datorita faptului ca motocicleta e oblica componenta foreti pe directia amortizorului e minima, mai mica chiar decit cu motorul fara pasager la verticala. motocicleta mea se lasa mai putin de 1 cm de spate cind e pe circul lateral, si asa e normal (iar amortizorul standard la Bandit e chiar foarte moale).

Cu motocicleta oblica nu ai niciodata aceeasi reactiune in arc. La zecime, sutime, ce vrei tu. Pentru ca niciodata nu va fi la acelasi unghi. Laba de gasca e flexibila, articulatia la fel. Asfaltul pe care sta motocicleta nu e mereu plan. In tehnica nu exista colt perfect, nu exista perpendicularitate perfecta, etc. In matematica da, dar aici nu estem la mathematics. Premisele sunt gresite, rationamentul bun deci rezultatul e gresit.

 

 

Mesaj completat

pe regula de 3 simpla, daca la o sarcina data (greutatea motocicletei) ai joc de 2-3 cm, acest joc se va traduce intr-un alt joc mai mic cind arcul e intins la maxim (cu sarcina maxima). acei 2-3 cm sint calculati astfel incit sa asigure rezerva necesara de joc la aceasta intindere maxima.

in mod normal chiar cu sarcina maxima pe motor, amortizorul ar trebui sa aiba o rezerva suficienta, oricum cu pasager nu o sa ajungi static la cursa maxima a amortizorului/basculei (si nici nu ar trebui).

Ai mereu la fel de multa benzina in rezervor cand reglezi lantul? Mira-m-as... iarasi premisa gresita.

Sunt trei articulatii - (toate sunt lagare de fapt) care intervin in reglajul lantului: pinion de atatc, articulatia basculei si axul spate. Reglaj cu pilot pe motocicleta - de ce? Pentru ca la cele mai multe motociclete, cu pilotul in sa, cele trei axe sunt cel mai aproape de aliniere. Desigur sunt motociclete care au primele doua articulatii foarte apropiate - la astea jocul lantuluie ste mai mare: 35-40 mm. Reglaj cu pilot pe motocicleta - de ce? Pentru ca suspensia trebuie sa lucreze fara sa fie influentata de lant , in comprimarea amortizorului, de la acest punct inainte. Drept proba, ridica motocicleta astfel incat roata spate sa fie in aer si masoara astfel jocul lantului fata de bascula. La accelerare puternica jocul lantului fata de bascula cam acolo va fi, chiar mai mare. De ce? Pentru ca in accelerare puternica suspensia spate nu se comprima, ci se decomprima, deci spatele se ridica.

 

 

Mesaj completat

respect experienta ta dar numai sa nu contrazica logica.

 

Inapoi la manual! :(

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

abia acuma discutam...

 

niciodata n-am fost atent la alinierea pinionului de atac relativ la pivotul basculei dar m-am intrebat care e pozitia in care jocul lantului e minim.

am cautat niste poze cu pozitionarea pinionului la Bandit si pare putin deasupra directiei basculei cind motorul sta pe cricul lateral. deci teoretic, cu pilot lantul ar trebui sa fie si mai larg, si nu e asa. totul masurat cu cutia pe liber, evident.

cu prima ocazie o sa scot capacul pinionului sa ma uit exact care e pozitia lui.

 

ce ai spus tu totusi e corect, premisa nu e gresita dar conditiile variaza. eu ma bazez pe ideea ca sub greutatea proprie motorului amortizorul spate se lasa oricum destul de putin, sa zicem nesemnificativ. de curiozitate chiar o sa fac un test, o sa marchez o za si o sa-i masor jocul in acea pozitie in mai multe conditii (pe loc drept sau mai putin drept).

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Eu de cand merg cu pasager reglez mai larg lantul decat inainte. Am observat ca atunci cand stateam amandoi pe motor lantul era intins in draci

si scotea fel de fel de zgomote.

Cand eram singur avea joc ok. Asa ca acum il reglez pe cricul lateral+ eu pe motor. E mai dificil dar nu mai face lantul ca toti dracii.

Si eu am DID X-ring din ala galben de pe louis.

Editat de danny_nt
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator stress_L&P
Cu motocicleta oblica nu ai niciodata aceeasi reactiune in arc. La zecime, sutime, ce vrei tu. Pentru ca niciodata nu va fi la acelasi unghi. Laba de gasca e flexibila, articulatia la fel. Asfaltul pe care sta motocicleta nu e mereu plan. In tehnica nu exista colt perfect, nu exista perpendicularitate perfecta, etc. In matematica da, dar aici nu estem la mathematics. Premisele sunt gresite, rationamentul bun deci rezultatul e gresit.

 

 

Mesaj completat

 

Ai mereu la fel de multa benzina in rezervor cand reglezi lantul? Mira-m-as... iarasi premisa gresita.

Sunt trei articulatii - (toate sunt lagare de fapt) care intervin in reglajul lantului: pinion de atatc, articulatia basculei si axul spate. Reglaj cu pilot pe motocicleta - de ce? Pentru ca la cele mai multe motociclete, cu pilotul in sa, cele trei axe sunt cel mai aproape de aliniere. Desigur sunt motociclete care au primele doua articulatii foarte apropiate - la astea jocul lantuluie ste mai mare: 35-40 mm. Reglaj cu pilot pe motocicleta - de ce? Pentru ca suspensia trebuie sa lucreze fara sa fie influentata de lant , in comprimarea amortizorului, de la acest punct inainte. Drept proba, ridica motocicleta astfel incat roata spate sa fie in aer si masoara astfel jocul lantului fata de bascula. La accelerare puternica jocul lantului fata de bascula cam acolo va fi, chiar mai mare. De ce? Pentru ca in accelerare puternica suspensia spate nu se comprima, ci se decomprima, deci spatele se ridica.

 

 

Mesaj completat

 

 

Inapoi la manual! :P

 

 

lol, cum sa se decomprime suspensia spate in accelerare? :( cand accelerezi si ai fata usoara sau eventual se si ridica de la sol un pic spatele e cel mai decomprimat, nu? :D)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

lol, cum sa se decomprime suspensia spate in accelerare? :( cand accelerezi si ai fata usoara sau eventual se si ridica de la sol un pic spatele e cel mai decomprimat, nu? :D)

 

Dragul meu... eu te cred ca nu este deloc intuitiv acest lucru. LA FEL CA TINE am crezut si eu dar.... credeam gresit. Este valabil si pentru motocicletele cu transmisie finala pe lant si pentru cele cu transmisie finala pe cardan. Am descoperit acest "secret" cand am invatat cum sa-mi reglez suspensiile. Fata se ridica mai mult de pe asfalt, daca acceleratia este violenta se ajunge in wheelie si de asta nu realizezi ca si spatele se ridica. Roata spate ramne evident tot timpul pe asfalt. Transferul de masa se face prin transmisie, in cazul nostru prin lant.

De data asta ai gresit si te iert :P

Daca eu nu sunt o sursa credibila de informatii studiaza Keith Code - "A twist of the wrist".

Editat de Cesar
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...