Jump to content

Recommended Posts

Acum 21 minute, Cavaleru a spus:

pe mine nu ma intereseaza sa o ard eco si pe hipstareala, vreau o masina nou sa fie ieftin de utilizat cu costuri cat mai mici/km, pt oras si naveta astea electice sunt cele mai ok. 

 

Pai pe asta trebuie sa te concentrezi, pe calculele pragmatice, hipstereala iese din discutie din simplul motiv ce electricele nu sunt eco. Pot fi practice dar nu eco si ca un disclaimer pt hipsteristi, nu sunt impotriva masinei electrice ci impotriva ideii ca masina electrica ar fi eco, chipurile zero emisii.

Acum 24 minute, Cavaleru a spus:

daca faci o centrala electrica + consum de carbune comparata cu eoliana sau solaru, care o sa fie mai eco?

 

Am un feeling ca iese mai bine carbunele, macar de pe urma astuia stii ce iese. La celelalte mai sunt n variabile, de exemplu pt pale la eoliene se folosesc tot felul de materiale nasoale, la panourile de solare la fel si sunt greu de produs dar si de reciclat.

Acum 22 minute, cuki a spus:

Chiar recomand, mai ales scepticiilor,

 

https://www.digi24.ro/stiri/sci-tech/natura-si-mediu/desi-sunt-o-sursa-de-energie-verde-mormane-de-palete-ale-turbinelor-eoliene-se-aduna-in-gropi-de-gunoi-pentru-ca-nu-pot-fi-reciclate-1405101

Link to post
Share on other sites
  • Replies 840
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Acum 12 minute, Nguyen a spus:

 

Nguyen, citeste si tu articolul

"Energia eoliană nu folosește deloc carbon și aproximativ 85% din componentele turbinei, inclusiv oțelul, cablurile de cupru, electronica și angrenajul pot fi reciclate sau refolosite."

Raman palele din fibra de sticla...care din cate stiu nu polueaza, nu afecteaza panza freatica...si care ce sa vezi, deja s-au gasit firme care sa le recicleze.

"“Putem procesa 99,9% dintr-o pală și putem trece prin aproape 6.000-7.000 de pale pe an per fabrică”, a declarat diectorul general Don Lilly" 

 

Incercati macar sa cititi un articol cap coada, nu doar titluriile. 

 

 

Link to post
Share on other sites
1 oră în urmă, cuki a spus:

Incercati macar sa cititi un articol cap coada, nu doar titluriile. 

 

Eu l-am citit, dar tu ai extras numai ce iti convine si ai omis partea bolduita:

 

Putem procesa 99,9% dintr-o pală și putem trece prin aproape 6.000-7.000 de pale pe an per fabrică”, a declarat diectorul general Don Lilly. Compania a acumulat un inventar de pale strânse în aproape un an, ce sunt pregătite de tocat și reciclat, pe măsură ce crește cererea, potrivit acestuia. “Când vom începe să vindem mai mult constructorilor, vom putea lua mai multe. Acum doar ne pregătim”, a declarat el.

 

Deci cu alte cuvinte deocamdata nu se recicleaza mai nimic din acele pale. Problema de calcul a poluarii este foarte simpla, ca sa misti un vehicul din punctul A in punctul B ai nevoie de un consum de energie iar acest consum este acelasi indiferent de combustibilul folosit iar cum grosul energiei inca este obtinut din hidrocarburi o masina electrica polueaza la fel de mult ca una pe benzina. 

PS: Mai spun inca o data, nu sunt impotriva masinilor electrice ci impotriva ideii ca sunt nepoluante.

Link to post
Share on other sites

Nu te baza pe asta, fa-ti calculul financiar si in functie de asta orienteaza-te catre o masina electrica daca este cazul. Crede-ma ca astia care tipa ca e buna masina electrica doar la bani se uita, ii doare in fund de poluare. Au facut niste calcule, da statul 10.000, asa iese masina la 18-20.000, curentul inca este ieftin, taxe zero, parcare gratuita, etc. 

Link to post
Share on other sites
Acum 13 minute, Nguyen a spus:

Nu te baza pe asta, fa-ti calculul financiar si in functie de asta orienteaza-te catre o masina electrica daca este cazul. Crede-ma ca astia care tipa ca e buna masina electrica doar la bani se uita, ii doare in fund de poluare. Au facut niste calcule, da statul 10.000, asa iese masina la 18-20.000, curentul inca este ieftin, taxe zero, parcare gratuita, etc. 

fix acelasi calcul l-am facut si eu. :)

 

Link to post
Share on other sites

Am auzit că la dacia șpring există opțional pedale, iar varianta de buget are trapă în podea pt propulsie Fred & Barney. 😈

Ca autonomie e MULT sub Leaf sau chiar zoaie, și au mai făcut-o și gip, ca să aibă masă și rezistență la înaintare mai mari. :moron: Pt cocalarul ecologist probabil. 

Apropo, cu Leaf încărcat 100% și afișând 32x km autonomie a rămas 20% din baterie după un drum Piața Presei - Ploiești și retur pe DN1, mers 100% în limitele legale, fără ac și accelerări fulminante. Poate ar fi reușit să facă maxim 150 km, sub jumătate din estimarea inițială... Cam asta e autonomia reală a electrocarelor. 

YABADABADOOOO!!! 

Edited by john17
Link to post
Share on other sites
12 hours ago, cuki said:

...

 

1. Nu as pune prea mare pret pe ce declara Tesla in materie de autonomie. Orice update de software poate sa reduca puterea masinii si sa mascheze degradarea bateriei. Iar atunci cand folosesti bateria doar intre 20% si 80%, din start vorbim de 60% din autonomia declarata de producator.

 

3. Uite aici niste masuratori care dau pana la -40% autonomie pe frig, atunci cand pornesti si caldura.  

https://apnews.com/article/04029bd1e0a94cd59ff9540a398c12d1#:~:text=DETROIT (AP) — Cold temperatures,as much as the cold.

Si ca o mentiune, vis-a-vis de cat de onesti sunt astia de la Tesla:

In a statement, Tesla disputed the AAA results. The company said that based on data collected from its cars on the road, “the average Model S customer doesn’t experience anywhere near that decrease in range.” The company said the range dropped by roughly 1 percent at 95 degrees, but it would not release a percentage for cold weather. Or fi uitat.

 

4. Toate numerele si toate masuratorile pe care le-am vazut arata ca motorul electric scaleaza mai prost decat motorul termic cand e vorba de dat talpa. Fie ca e vorba de urcat la deal, de mers cu viteza mare sau de accelerat brusc. Graficul de mai sus cu consumul la o anumita viteza mi se pare cel mai relevant. Nici un motor termic nu o sa consume de 3 ori mai mult la 140km/h ca la 100km/h.

 

11 hours ago, ilarionciobanu said:

De ce s-o arunci? Are bateria sudata de sasiu sau care-i faza? 
Aia cu celebrele motoare fiabile de BMW (atat disel, cat si benzina) au aruncat masinile?

Agregatele pe GPL sunt aruncate de proprietarii lor cand e uzura mare si nu mai porneste motorul?

 

O arunci in momentul in care nu mai este economic sa o repari. Cand reparatia, i.e. inlocuirea bateriei costa cat valoarea masinii in sine. Acum ceva timp umblau tot felul de articole cu costul inlocuirii bateriilor de Nissan Leaf, si se vehiculau sume de la 10k pana la 30k (inclusiv manopera) pentru niste masini a caror valoare pe piata SH era 12-14k.

https://insideevs.com/news/379055/nissan-30000-euros-leaf-battery/

In two years, his car had considerable battery degradation. He claims he used to be able to travel 210 km with one charge, and now all he gets is 60 km. On June 12, he ordered a new battery pack for €9,220. 

 

11 hours ago, Silver Arrow said:

Recunosc ca pe mine m-ai pierdut complet cu consumuri masurate in kW, adica in putere.

 

 

Graficele pe care le-am postat masurau "puterea consumata la viteza constanta" si apareau KW pe axa Y.

In rest, am adus in discutie puterea maxima pentru ca o masina electrica condusa in regim "talpa grea" consuma cam de 10 ori mai mult decat consumul mediu, in timp ce una pe benzina consuma cam de 2 ori mai mult decat consumul mediu.

12 hours ago, superbec said:

 

129624664_10223941866477546_4564298201009479422_o.jpg

 

Nu stiu ce cotet imi arati aici. E al tau? E scump? Ar trebui sa fiu impresionat?

12 hours ago, Silver Arrow said:

Daca ai studia caracteristica cuplu-turatie a unui motor electric ai vedea de ce un motor electric are consumuri mari la demaraj (adica curent de pornire mare). Din fericire s-au inventat tot felul de dispozitive electrice si electronice care limiteaza acest curent de pornire ca sa nu prapadesti instalatia electrica si mecanica (intrucat apara si cupluri foarte mari).

 

Nu e vorba de consumuri mari la demaraj, ci si consumuri mari la viteze mari:

image.thumb.png.79e7a456c839e5754980bf3da1f3d0fe.png

 

Imi imaginez ca asta se "datoreaza" intr-o oarecare masura si lipsei de cutie de viteze. Care lipseste nu pentru ca e complet inutila, ci pentru ca e mai ieftin asa.

8 hours ago, ilarionciobanu said:

Ah, d-asta. Ok!

La o scurta cautare pe mobile pentru Tesla cu prima inmatriculare 2015 sau inainte apar minim 100 de anunturi. Preturi de la 30k in sus. Probabil ca toate au fost adunate de “magneti” de la groapa de gunoi a orasului si postate acolo ca sa le faca de ras. 
E una cu 450.000 km pentru care proprietarul cere echivalentul a 40 de e34 pa gepele si pa bulgaria.

 

Uite aici o factura pe persoana fizica pentru inlocuirea bateriei la un Model 3 in California. 13500$ bateria, 16000$ cu manopera inclusa.

Screen-Shot-2020-10-02-at-6.22.19-PM.png

 

Daca nu ma insel, pretul de nou in state pleaca de 35000. Pretul mediu la SH, cam tot pe acolo. Deci, chiar si cu preturile umflate de la SH, reparatia costa cat jumate din masina. Deci ce faci in situatia asta? Platesti reparatia? O dai pe nimic si iei alta? Tragi de cu 50% baterie pe care trebuie sa o tii intre 20% si 80% sa nu moara de tot?

 

 

Link to post
Share on other sites

Pai oricum tendinta e sa mai taie din viteza de deplasare. In Olanda erau vorbe sa o reduca pe autostrada la 100-110 km/h din motive de poluare (poate ma corecteaza Superbecul daca gresesc), in Germania tot asa umbla vorba sa bage limite pe autostrada. Pe aici (Germania) daca nu mergi pe autostrada, ai din 2 in 5 km limite la 70km.h ca urmeaza intersectii, sate, etc.

Asa ca nu e mare paguba ca se tripleaza consumul la 150km/h, pentru ca majoritatea care-si iau electrice nu prea au pe unde sa-i dea peste 100.

Iar haiduci de-astia care o ard cu 140km/h pe drumurile nationale sau cu 99km/h prin sate numai prin Romania si in clipurile cu accidente de la rusi am vazut. Pe aici daca mergi cu peste 20km/h fata de viteza legala, iei pauza o luna, sa te racoresti. Asa ca lumea merge foarte zen, ceea ce ajuta si cu rata accidentelor, si cu consumul, si cu sanatatea mintala.

 

Daca esti genul care face 1000 km pe saptamana pe autostrada, se schimba discutia, evident.

Link to post
Share on other sites
Acum 7 ore, mihaio07 a spus:

 

1. Nu as pune prea mare pret pe ce declara Tesla in materie de autonomie. Orice update de software poate sa reduca puterea masinii si sa mascheze degradarea bateriei. Iar atunci cand folosesti bateria doar intre 20% si 80%, din start vorbim de 60% din autonomia declarata de producator.

 

3. Uite aici niste masuratori care dau pana la -40% autonomie pe frig, atunci cand pornesti si caldura.  

https://apnews.com/article/04029bd1e0a94cd59ff9540a398c12d1#:~:text=DETROIT (AP) — Cold temperatures,as much as the cold.

Si ca o mentiune, vis-a-vis de cat de onesti sunt astia de la Tesla:

In a statement, Tesla disputed the AAA results. The company said that based on data collected from its cars on the road, “the average Model S customer doesn’t experience anywhere near that decrease in range.” The company said the range dropped by roughly 1 percent at 95 degrees, but it would not release a percentage for cold weather. Or fi uitat.

 

4. Toate numerele si toate masuratorile pe care le-am vazut arata ca motorul electric scaleaza mai prost decat motorul termic cand e vorba de dat talpa. Fie ca e vorba de urcat la deal, de mers cu viteza mare sau de accelerat brusc. Graficul de mai sus cu consumul la o anumita viteza mi se pare cel mai relevant. Nici un motor termic nu o sa consume de 3 ori mai mult la 140km/h ca la 100km/h.

 

 

O arunci in momentul in care nu mai este economic sa o repari. Cand reparatia, i.e. inlocuirea bateriei costa cat valoarea masinii in sine. Acum ceva timp umblau tot felul de articole cu costul inlocuirii bateriilor de Nissan Leaf, si se vehiculau sume de la 10k pana la 30k (inclusiv manopera) pentru niste masini a caror valoare pe piata SH era 12-14k.

https://insideevs.com/news/379055/nissan-30000-euros-leaf-battery/

In two years, his car had considerable battery degradation. He claims he used to be able to travel 210 km with one charge, and now all he gets is 60 km. On June 12, he ordered a new battery pack for €9,220. 

 

 

Graficele pe care le-am postat masurau "puterea consumata la viteza constanta" si apareau KW pe axa Y.

In rest, am adus in discutie puterea maxima pentru ca o masina electrica condusa in regim "talpa grea" consuma cam de 10 ori mai mult decat consumul mediu, in timp ce una pe benzina consuma cam de 2 ori mai mult decat consumul mediu.

 

Nu stiu ce cotet imi arati aici. E al tau? E scump? Ar trebui sa fiu impresionat?

 

Nu e vorba de consumuri mari la demaraj, ci si consumuri mari la viteze mari:

image.thumb.png.79e7a456c839e5754980bf3da1f3d0fe.png

 

Imi imaginez ca asta se "datoreaza" intr-o oarecare masura si lipsei de cutie de viteze. Care lipseste nu pentru ca e complet inutila, ci pentru ca e mai ieftin asa.

 

Uite aici o factura pe persoana fizica pentru inlocuirea bateriei la un Model 3 in California. 13500$ bateria, 16000$ cu manopera inclusa.

Screen-Shot-2020-10-02-at-6.22.19-PM.png

 

Daca nu ma insel, pretul de nou in state pleaca de 35000. Pretul mediu la SH, cam tot pe acolo. Deci, chiar si cu preturile umflate de la SH, reparatia costa cat jumate din masina. Deci ce faci in situatia asta? Platesti reparatia? O dai pe nimic si iei alta? Tragi de cu 50% baterie pe care trebuie sa o tii intre 20% si 80% sa nu moara de tot?

 

 

Pt.sume de-astea intre  9200euro si 16000 dolari gasesti multe alternative sa te deplasezi din punctul A in punctul B ,benzina+GPL si nici nu "crapa definitiv" dupa 2-3 ani 😁 ba as indrazni sa spun ca respectiva masina te va duce mult si bine ,minim 10 ani fara probleme majore gen "schimb motorul+transmisia maine"... Am caz concret langa mine la propriu,vecinul cu logan 1.2mpi cumparat in 2015 care are aproape 70000 km ,functioneaza perfect si acum ,fara gpl ca asa vrea el,si l-a costat 8700 euro NOU 0km ... Ca nu fuge cu 200km/h deja recunosc e irelevant 🙄 impozit mic de neglijat, asigurare mica, este EURO 6 norma poluare deci intra si in "faimosul buCUResti"fara sa fie obligat sa plateasca taxe aberante,pe scurt isi face treaba. Si nu a dat 30000 euro SH 😂🤕

Acum 12 ore, Cavaleru a spus:

@Nguyen nu sunt nepoluate, dar polueaza mai putin decat cele care ard combustibili

Stii cum vad eu masinile electrice daca ma gandesc bine? Poluezi o data sa construiesti masina electrica, poluezi de doua ori sa o incarci cu energie produsa din carbuni, poluezi de 3 ori sa reciclezi bateriile ,treaba nu chiar usoara sau ieftina.

E o aberatie ,o tampenie. Cand e mult mai simplu sa produci o masina simpla usoara cu motor tehnologic avansat benzina 4 cilindri in linie cu gpl competent ,sa o alimentezi in 5 minute facut plinul, sa o folosesti 20 ani si sa o reciclezi mult mai simplu ca pe orice fier uzat/vechi.  Ca tot vb de poluare si costuri de toate felurile. Fara sa-ti plateasca statul multi bani taxe si alte cheltuieli o masina electrica nu isi justifica logic existenta! Deci cum e pana la urma? Va doare capul de poluare sau va doare de bani? 🤔

Acum 14 ore, cuki a spus:

 

Nguyen, citeste si tu articolul

"Energia eoliană nu folosește deloc carbon și aproximativ 85% din componentele turbinei, inclusiv oțelul, cablurile de cupru, electronica și angrenajul pot fi reciclate sau refolosite."

Raman palele din fibra de sticla...care din cate stiu nu polueaza, nu afecteaza panza freatica...si care ce sa vezi, deja s-au gasit firme care sa le recicleze.

"“Putem procesa 99,9% dintr-o pală și putem trece prin aproape 6.000-7.000 de pale pe an per fabrică”, a declarat diectorul general Don Lilly" 

 

Incercati macar sa cititi un articol cap coada, nu doar titluriile. 

 

 

Cuki ,nu te supara ca iti zic dar astia din industria reciclarii mint ,si mint GRAV. E ca la reciclarea polimerilor/plasticului. Degeaba arunc eu la cosu de gunoi totul selectiv  cand de fapt nici un chimist nu i-a dat de cap cum sa "descurce din amestec" polimeri diferiti... Pe scurt,pana si plasticul/plasticele de zi cu zi nu sunt 100% reciclate. Ci maxim 25% in cel mai optimist caz. Restul? Se arde pe la fabrici de ciment... Daca ai tupeul sa cercetezi mai detaliat si la fata locului nu din blabla-uri de articole pe internet o sa fii uimit cat de ipocrit e omul si ce rahat lasa dupa el indiferent de "eforturi" anti-poluare! Si nu zic eu asta: e realitatea zilnica ,care ,se agraveaza pe zi ce trece,ca deh...toti mai vrem unu doi ca noi, alti plozi/oameni ce vor si ei DE TOATE... Dar noi inca avem munti de gunoaie si DESEURI RADIOACTIVE de care n-am "scapat inca"...

Cuki : iar sa citezi dai link-uri cu niste mascarici de pe youtube (fullychargedSHOW) care e de fapt entertainment/circ nu sursa competenta de informatii stiintifice, ti-ai dat singur cu tesla-n-00 .  Credibilitate 0 ,din punctul meu de vedere! Nu stiu ce faci in industria auto ,dar nu prezinti incredere/credibilitate cand citezi youtube ca ceva credibil,demn de luat serios!

Ce e mai grav ,e ca nimeni nu constientizeaza ca masinile/industria auto e un flok in calea... Problema AIA MARE este dependenta intregii economii de petrol carbuni si gaze. Daca va place sa mancati ,pe langa invartit de volanul masinii electrice(ce idiotenie)aflati ca ingrasamintele pt orice agricultura se fac din PETROL! Iar plantatul recoltatul procesatul si TRANSPORTUL recoltelor ce le mancati se fac tot cu diesel/petrol. Nu cu cacaturi eoliene nu cu panouri solare nu cu turbina hidro. Sa va bagati bine in cap asta.cand va plimbati cu conserva electrica ce polueaza de 3 ori mai mult ca un banal 4 in linie benzina ,si va deplasati la mcdonalds in cour in scaun sa mancati bine. DIN PETROL le aveti pe toate. Si asa va fi sute de ani de acum inainte pana o sa fie nerentabil sa scoti petrol din pamant. Si atunci o sa ziceti sarumana ca EXISTA INCA gaze naturale si carbuni. Pe care va fi bataie intre natii LA PROPRIU

Link to post
Share on other sites

@DARK-RIDER-82. si @Nguyen nu stiu cat de mult s-a discutat aici despre care polueaza mai mult sau mai putin. dar pe mine nu ma intreseaza asta ca nu ma cac pe mine ca eu o ard eco...

 

Pe mine ma intereseaza faptul ca benefiicind de ajutorul de la stat pt masina electrica, pot avea o caruta noua care sa ma tina 5-10 ani pentru oras si navete scurte la 8000-9000e. si nu mai am costuri cu reviziile la motor, iar consumul este nesemnificativ.

 

nu exista produs in lumea asta care sa ajunga in casa consumatorului fara o urma de carbon. 

 

Link to post
Share on other sites

Bai da obtuzi sunt unii oameni.... Unde e bine mai nmuien sa fie poluare, la fabrica de pale sau la Isalnita/Paroseni, sau sub nasul tau de la un golf SDI? Veniti cu argumentul asta rasuflat mereu....

Link to post
Share on other sites
46 minutes ago, Cavaleru said:

Pe mine ma intereseaza faptul ca benefiicind de ajutorul de la stat pt masina electrica, pot avea o caruta noua care sa ma tina 5-10 ani pentru oras si navete scurte la 8000-9000e. si nu mai am costuri cu reviziile la motor, iar consumul este nesemnificativ.

 

Like

Link to post
Share on other sites
Acum 10 ore, mihaio07 a spus:

 

 

Nu stiu ce cotet imi arati aici. E al tau? E scump? Ar trebui sa fiu impresionat?

 

 

iti arat un cotet de care nici nu stiai ca exista, da este al meu , ieri l-am cumparat :)

scopul era sa iti dai seama ca esti belbod si ca vorbesti numai aberatii repetate de pe ici pe colo dar ... se pare ca nu pot sa ma adaptez la "gandirea" belbozilor 

sa te impresionez pe tine chiar nu este pe lista mea 

e scump ? asta te intereseaza?  pentru un pauper conesor opinat e exorbitant, pt un neamt e decent , pt mine e ieftin de folosit

Acum 8 ore, smar2 a spus:

Pai oricum tendinta e sa mai taie din viteza de deplasare. In Olanda erau vorbe sa o reduca pe autostrada la 100-110 km/h din motive de poluare (poate ma corecteaza Superbecul daca gresesc), in Germania tot asa umbla vorba sa bage limite pe autostrada. Pe aici (Germania) daca nu mergi pe autostrada, ai din 2 in 5 km limite la 70km.h ca urmeaza intersectii, sate, etc.

 

Da , au redus mlastinosii limita la 100 :( au crescut numarul accidentelor cu nus cate procente , au crescut numarul altercatiilor in trafic si mai mult, o decizie luata  de belbozi pentru belbozi

(singura data cand am adormit la volan a fost pe drum de 100 in NL) culmea e ca abia cu un an inainte crescusera si ei de la 120 la 130 

acum mi-au banat si tigarile mentolate, incet incet devin cetatean suveran plm :(

 

 in DE au fost discutii despre asta , Germania nu va scadea limita de viteza cat timp vor produce masini 

Link to post
Share on other sites
Acum 55 minute, Cavaleru a spus:

nu exista produs in lumea asta care sa ajunga in casa consumatorului fara o urma de carbon. 

 

In general promovarea masinilor electrice a avut la baza argumentul eco si mai putin avantajele pe care la are fata de masinile pe benzina sau diesel, de aici discutia despre ecologie.

Link to post
Share on other sites
3 minutes ago, superbec said:

iti arat un cotet de care nici nu stiai ca exista, da este al meu , ieri l-am cumparat :)

 

Si de ce mi-l arati? Ai nevoie de aprobarea mea? Buyer's remorse?

Poate ai sa descoperi ca aberatiile alea repetitive si "partial adevarate" se aplica si la cotetul tau. Sa ne tii la curent. Noroc cu Nederlandezii ca ti-au limitat ocazia de a testa consumul la peste 100km/h.

3 minutes ago, Nguyen said:

 

In general promovarea masinilor electrice a avut la baza argumentul eco si mai putin avantajele pe care la are fata de masinile pe benzina sau diesel, de aici discutia despre ecologie.

 

Daca nu ma insel, si promovarea masinilor diesel a avut la baza tot argumentul "eco". Acum vreo 15 ani, cand "eco" insemna emisii CO2 si incalzire globala, si VW pedala din greu cu motorul diesel pe toate liniile. Intre timp s-a descoperit ca mai sunt si alte emisii in afara de CO2, dar a fost o perioada cand in anumite tari gen Spania primeai subventie de la stat sa iti cumperi diesel in loc de benzina.

Link to post
Share on other sites
Acum 7 minute, einstein1984 a spus:

a-ti mers

 

recunosc ca NAM mers.

Acum 14 minute, mihaio07 a spus:

Daca nu ma insel, si promovarea masinilor diesel a avut la baza tot argumentul "eco".

 

Niciodata, dieselul a avut ca argument unic economia la buzunar, nu ecologia.

Link to post
Share on other sites

Amus 100 de ani, probabil oamenii aveau dispute pe tema: cal / automobil. Probabil aceleasi argumente pro/contra erau si atunci, doar adaptate situatiei.

 

Viitorul nu pot sa-l prezic, dar vad cum guvernele tariilor cu apa calda investesc masiv in energie eco si regenerabila, aceasi guverne acorda subventii masive producatoriilor auto pentru reconversia spre electric, acorda granturi pentru R&D in acest domeniu, acorda facilitati oameniilor sa cumpere masini electrice si ii penalizeaza tot mai tare pe cei cu masini pe combustie interna.

 

Producatorii de masini la randu investesc masiv in R&D, investitiile in motorul pe combustie sunt peanuts fata de anii trecuti. Tot la 2 zile aud cum alt producator renunta la a mai construi masini cu motoare diesel, unii isi limiteaza gama doar la cateva motoare pe benzina, multi trec pe hibrid/plug-in hibrid si electric. Doar saptamana trecuta a anuntat BMW ca renunta la motorul de 3l diesel cu 4 turbine, Dacia a renuntat forever la motorul diesel pentru Logan si Sandero, urmeaza sa renunte definitiv cand vin modele noi de Duster/Dokker etc.

 

Norvegia, 83% din totalul vanzariilor de masini sunt electrice....EU, sub 20% pondere pentru diesel in cadere libere. Acuma 5 ani era 50-60% poderea pentru diesel...acuma abia atinge 20%.

In Romania, daca azi mergi sa-ti cumperi o masina electrica astepti minim 8 luni pana o primesti. Cerrea depaseste foarte mult oferta.

 

Intradevar, inca pentru "saraki" nu prea exista alternativa...asa cum nici in 1920 automobilul nu era o alternativa pentru ei. Saraki inca dormea cu calu in casa si-i scotea rahatu din poponeata. Vor ajunge astea electrice si pentru cei cu masini pe bulgaria si gpl. Numa bine puteti sa deveniti inventivi la furat curent, sau va vad cum va agatati dupa tiruri sa va regenereze bateria.

 

Lasand gluma, omu inainte sa se pise in natura, verfica din ce parte sufla vantu. 

 

Edited by cuki
Link to post
Share on other sites
Acum 16 minute, einstein1984 a spus:

astia mai gica contra, a-ti mers vreodata cu o electrica? mai mult de 3 km si la volan? 

Cred ca multi nici nu stiu cum arata :))

EU si la moto as renunta la ardere , pe electric. Daca s-ar rezolva problema autonomiei-timpului de incarcare, astfel incat sa fie ok de utilizat.

Dar cum am spus cateva pagini in urma, NU VAD in RO ca parcul auto sa fie majoritar (peste 50%)  electric, in urmatorii 10 15 ani. TOtul din motive de infrastructura-lipsa ei, si viteza mica de modernizare/extindere. 

Link to post
Share on other sites
14 minutes ago, einstein1984 said:

astia mai gica contra, a-ti mers vreodata cu o electrica? mai mult de 3 km si la volan? 

 

Asta e un argument subtire de tot. Am mers in destule masini electrice, cu troleul, cu tramvaiul, cu metroul. Cu bicicleta electrica.

 

Am facut commuting cu tot felul de scutere electrice. S-ar putea mai multi km decat becul cu cotetul lui.

Si m-am lovit de multe dintre problemele pe care le-am mentionat. Cele mai grave fiind pierderea capacitatii bateriei in timp. Si eficienta de 3-4 ori mai proasta in sarcina mare (viteza maxima, deal). 

 

Ce crezi ca o sa descopar care sa imi schimbe parerea daca ma pun la volanul a 2 tone de baterii?

 

6 minutes ago, Nguyen said:

 

recunosc ca NAM mers.

 

Niciodata, dieselul a avut ca argument unic economia la buzunar, nu ecologia.

 

https://www.theguardian.com/environment/2015/sep/22/the-rise-diesel-in-europe-impact-on-health-pollution

 

Volkswagen’s rigging of emissions tests for diesel cars comes after nearly 20 years of the technology being incentivised in Europe in the knowledge that its adoption would reduce global warming emissions but lead to thousands of extra deaths from increased levels of toxic gases.

 

Japanese and American car makers backed research into hybrid and electric cars, but the European commission was lobbied strongly by big German car makers BMW, Volkswagen and Daimler, to incentivise diesel. A switch to diesel was said by the industry to be a cheap and fast way to reduce the carbon emissions that drive climate change.

 

Daca era pe baza de economie la buzunar, nu se dadeau subventii de la stat.

Link to post
Share on other sites
Acum 10 ore, mihaio07 a spus:

Deci, chiar si cu preturile umflate de la SH, reparatia costa cat jumate din masina. Deci ce faci in situatia asta? Platesti reparatia? O dai pe nimic si iei alta? Tragi de cu 50% baterie pe care trebuie sa o tii intre 20% si 80% sa nu moara de tot?

Eu nu fac nimic pentru ca sunt departe, financiar vorbind. de valorile alea.

Insa common sense imi spune ca daca problemele sunt asa cum le prezentati voi (tu si darkrider), nu ar exista masinile la vanzare pe piata sh si cu siguranta nu la preturile alea. Daca inlocuirea bateriei este jumatate din masina, nu ar cumpara nimeni un sh ca sa mai plateasca o data valoarea si sa ajunga la pret de noua.

A, ca exista pe undeva o factura care circula pe net, ok. Este vorba de un caz izolat sau cateva cazuri din miile de masini produse sau este asta norma? Cat o fi costat inlocuirea unui motor de BMW de 30-40-60 mii eur care a crapat la cateva mii de km facuti? Nu era jumatate din masina, da' era o suma consistenta. Pentru o masina aproape noua. Asta inseamna ca masina cu motor termic nu este fiabila in general? Sau inseamna ca o serie de motoare a avut probleme?

Cat costa reparatia la un R6 cu celebrii cuzineti facuti praf la 25 mii km? Asta insemana ca motocicletele cu motor termic sunt praf? Nu exista motociclete cu sute de mii km fara reparatii?

Link to post
Share on other sites
  • adidas changed the title to E viitorul moto electric?

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +20 000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +17000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Create New...