B.B. Postat Iulie 29, 2010 Share Postat Iulie 29, 2010 De ce zici "set de bujii", am zis mai sus, bujiile NGK nu se vand la set, se vand la bucata - fiecare in cutiuta ei. Asta e primul lucru care ma duce cu gandul la fake-uri. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
b86dtm Postat Iulie 29, 2010 Autor Share Postat Iulie 29, 2010 De ce zici "set de bujii", am zis mai sus, bujiile NGK nu se vand la set, se vand la bucata - fiecare in cutiuta ei. Asta e primul lucru care ma duce cu gandul la fake-uri. Fiecare bujie a fost in cutiuta ei,zic set ca asa m-am obisnuit sa zic cand schimb toate bujiile unui motor. Eu am spus ca este contrafacut deoarece in opinia mea o bujie de calitate nu cade in 300km Am motoare modificate, supraalimentate pe masini, cu temperaturi si detonatii de pleznesc pistoanele si bujiile rezista cel putin 2000km ,se topeste carbunele ala din electrod de tot si tot da scanteie ca lumea. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Fix Postat Iulie 29, 2010 Share Postat Iulie 29, 2010 Fisele sunt noi NGK Racing si au fost primele pe care le-am verificat.Nu am zis niciodata de firma in sine ca nu ar fi una de prestigiu sau ca face piese de proasta calitate,am scris ca este posibil sa fi cumparat eu piesa contrafacuta...se pirateaza marcile cel mai bine vandute. Acum am pus 2 din bujiile vechi ale motoretei care sunt imbatranite vizibil,am mai deschis aerul 1/2 ture pe carburatoarele 2 si 3 pana cumpar un alt set de bujii,as incerca cr9eix dar nu stiu cum se comporta pe motorul meu sau un echivalent la cr9e de la alt producator. Ma gandesc sa nu fie influentata carburatia si din cauza filtrului sport K&N.....prea multe variabile. filtru sport?...1/2 ture ture la 2 din 4 carburi?nu mai bine cauti un mecanic? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
b86dtm Postat Iulie 29, 2010 Autor Share Postat Iulie 29, 2010 filtru sport?...1/2 ture ture la 2 din 4 carburi?nu mai bine cauti un mecanic? da am deschis cu jumatate de rotatie surubul de aer pe carburatoarele din mijloc care afumau un pic bujiile,cele din exterior nu afuma deloc,ce crima am facut ca nu inteleg? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
B.B. Postat Iulie 29, 2010 Share Postat Iulie 29, 2010 N-ai facut nimic rau dar nici bine, de suruburile alea dai pana maine, alea sunt pentru reglat amestec la relanti, nu sunt "suruburi de aer" si nici nu au nici o influenta in mersul normal al motorului. Alea conteaza la relanti si un pic din prima parte a cursei acceleratiei. Amestecul pt relanti e deja format, tu cu acele suruburi numai reglezi cat amestec dai, nu o anumita concentratie aer/benzina. Mesaj completat Daca suspectezi amestec prea bogat mai bine ai fi strans acele suruburi 1/2 ture. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
gn77b Postat Iulie 29, 2010 Share Postat Iulie 29, 2010 Nu-i adevarat nimic din ce zici, nu au legatura cele doua fenomene.Poti pur si simplu sa schimbi segmentii. Alezarea cilindrului se face cand se trece la urmatoarea cota, adica +0,5 mm si pentru asta trebuie schimbat si pistonul cu altul de cota respectiva. Pentru a decide daca e nevoie SI DE alezare si trecere la urmatoarea cota se masoara camasa si daca nu mai este intre limitele admise, atunci da, se trece la alezare. Dar nu e intotdeauna cazul, pana a ajunge acolo poti bine merci sa treci prin 2-3 seturi de segmenti de aceeasi cota. Iar.. cuzinetii.. ce-are sula cu prefectura? Cuzinetii sunt la imbinarea bielelor pe arborele cotit (vilbrochen) iar faptul ca un motor nu are compresie sau papa ulei ca sunt segmentii dusi.. n-are nici o legatura cu ei. Segmentii se scot scotand blocul cilindrilor de pe pistoane, nu tre sa demontezi nici o biela.. Mesaj completat Dar, in cazul de fata.. @b86dtm, e evident ca problema nu e de la bujia pe care o pui pe cilindrul respectiv.. nu ea in sine e problema, problema e a cilindrului si mai exact a carbului care e dereglat si favorizeaza ancrasarea prematura a bujiei. Mai mult ca sigur carbu ala da amestec prea bogat incat sa o ancraseze, lasa segmentare si compresii si alte aiureli. Parca ai zis ca nu papa ulei, la un motor fara compresie si cu segmenti dusi automat apare si consumul de ulei. Daca de exemplu chiar ai compresie mica pe acel cilindru atunci ea poate fi cauzata de faptul ca o supapa nu inchide bine (joc necorespunzator la culbutor/pastila ce-o avea acolo) sau pur si simplu o supapa de pe cilindrul respectiv a adunat depozite de calamina pe ea si pe scaun si nu mai inchide corect. inteleg eu ce zici, dar oare segmentii aia ai grija sa uzeze cilindrul perfect uniform, adica doamne fereste sa il faca eliptic sau ceva? sincer nu prea am auzit pe nimeni sa-si bata capul sa segmenteze japoneze, ma gindesc ca e un motiv. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
B.B. Postat Iulie 30, 2010 Share Postat Iulie 30, 2010 Ca nu ai auzit tu e partea a doua, asta nu inseamna ca nu se segmenteaza. Si nu numai japoneze si nu numai motociclete. Legat de facut cilindrul eliptic, da, in general segmentii "au grija" sa se uzeze uniform, si in general creste distanta dintre capetele segmentului si acea fanta devine mai mare decat trebuie rezultand pierderi de compresie si consum de ulei (prin acea fanta patrunde ulei in camera de ardere sau pe sub segmenti. Aceasta limita maxima a fantei e data in manual. Cand fanta ajunge la limita segmentul respectiv trebuie schimbat. Apoi, am zis mai devreme, ca sa fie necesara hornuirea cilindrului si trecerea la cota urmatoare, care este de 0,5mm conditiile sunt date in manual si anume. .sa luam un exemplu arbitrar, un cilindru trebuie sa aiba 79,5 mm standard.. se specifica ca atunci cand masurat ajunge la 79,8 trebuie facuta alezarea la cota urmatoare, care e 80mm. Deci toleranta admisa este de 0,3mm .. pai zi-mi si mie daca ai o uzura de 0,2 mm ce elipsa, ce vrajeala poti sa spui ca ai acolo?? Deja pana sa faci cilindrul eliptic ai ajuns la cota la care ORICUM trebuie sa-l alezezi. In fine, ideea e ca la orice motor segmentii si chiar si pistonul se uzeaza mai repede decat cilindrul si cum am spus, trebuie vreo 2-3 seturi de segmenti ca reusesti sa "largesti" un cilindru pana la cota urmatoare. Ca sunt cazuri cand mecanicii NU schimba segmentii sau proprietarilor putin le pasa de consumul de ulei si merg asa pana le ia dracu si pana la urma odata cu schimbat segmenti trebuie si alezare, sau se intampla (de obicei) din cauza lipsei de ulei sa se ajunga la o uzura masiva a cilindrului incat sa trebuiasca alezat cilindrul.. iar, asta nu inseamna ca schimbul de segmenti nu se face ca operatiune in sine. Ca nu schimba romanasii e partea a doua, cine vrei sa-i schimbe? Unii nu au bani de o termocupla sau de benzina in jurul blocului si tu vrei sa plateasca segmenti originali + manopera la o segmentare? LOL Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
gn77b Postat Iulie 30, 2010 Share Postat Iulie 30, 2010 am inteles. deci uzura eliptica e abureala? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
B.B. Postat Iulie 30, 2010 Share Postat Iulie 30, 2010 Io cred ca vorbesc cu un perete. Am zis eu ca e abureala??? Exista uzura eliptica.. si reparaea ei se face prin alezare, dar ca sa ajunga eliptica trece de pragul ala peste care ORICUM cilindrul trebuie reparat. Ca se uzeaza in cerc, in patrat, in elipsa.. ORICUM trebuie alezat.. nu are nici o relevanta. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
gn77b Postat Iulie 30, 2010 Share Postat Iulie 30, 2010 eu nu inteleg de ce te enervezi, e doar un forum. eu gindeam asa: sa zicem ca ai uzura eliptica dar nu depaseste nicaieri cota de 0,3, dar poate pe o portiune se apropie de. adica tot va ramine o fanta chiar si dupa trecerea la cota urmatoare de segment, care in timp se va mari si va trece de cei 0,3, cu toate ca pe alte portiuni va fi in norma. de asta ma gindeam ca e discutabil daca merita. dar sa-l lasam pe om sa lamureasca problema, asta era o paranteza. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
B.B. Postat Iulie 30, 2010 Share Postat Iulie 30, 2010 Si am scris valori prea mari in postul anterior, toleranta e de 0,15 mm deci de ordinul zecilor de microni. De exemplu la africa twin: Mesaj completat eu nu inteleg de ce te enervezi, e doar un forum.eu gindeam asa: sa zicem ca ai uzura eliptica dar nu depaseste nicaieri cota de 0,3, dar poate pe o portiune se apropie de. adica tot va ramine o fanta chiar si dupa trecerea la cota urmatoare de segment, care in timp se va mari si va trece de cei 0,3, cu toate ca pe alte portiuni va fi in norma. de asta ma gindeam ca e discutabil daca merita. dar sa-l lasam pe om sa lamureasca problema, asta era o paranteza. Da, e discutabil, ai dreptate, tocmai mi-a plesnit o vena .. Eu tot ce voiam sa zic de fapt e ca segmentii se uzeaza mai repede decat cilindrul si operatiune de schimbare se face si fara alezare. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
gn77b Postat Iulie 30, 2010 Share Postat Iulie 30, 2010 am ramas la exemplu tau, stiu si eu care sint cotele la Bandit ideea e ca la cotele reale (microni) problema uzurii neuniforme e si mai mare. eu nu am contrazis de dragul contrazicerii, incercam sa gasesc o explicatie (in afara de lene) pt. faptul ca in ultima vreme nu prea am mai auzit sa segmenteze multi motorul. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
B.B. Postat Iulie 30, 2010 Share Postat Iulie 30, 2010 Uite cat e si fanta segmentilor: Mesaj completat am ramas la exemplu tau, stiu si eu care sint cotele la Bandit ideea e ca la cotele reale (microni) problema uzurii neuniforme e si mai mare. eu nu am contrazis de dragul contrazicerii, incercam sa gasesc o explicatie (in afara de lene) pt. faptul ca in ultima vreme nu prea am mai auzit sa segmenteze multi motorul. Ti-am zis de ce nu segmenteaza.. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
yo4hgx Postat Iulie 30, 2010 Share Postat Iulie 30, 2010 Cand e nevoie de alezarea cilindrilor (cota superioara) la noi apare problema executiei, cunosc cateva cazuri in care rezultatele au fost nu tocmai satisfacatoare (alezare conica sau neregulata, jocuri prea mari... etc.). Adevarata problema insa o constituie honuirea (canalele de ulei), cei de pe la noi care fac asa ceva probabil au aparatele vechi, sau calibrate pe motoare de camioane, chiar daca alezarea propriu-zisa e bine realizata iar tolerantele sunt in cote, de obicei apare consumul de ulei (rodajul honuirii initiale pe segmenti noi e un subiect care ar merita o discutie separata). Daca tot veni vorba, stie cineva pe "cineva" care executa alezari si honuiri pretabile motoarelor de motociclete (cu rezultate practice, verificate)? Ride Safe! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Dan Cata Postat Iulie 30, 2010 Share Postat Iulie 30, 2010 Nu mere cu smirghel fin intr-o bormasina? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
b86dtm Postat Iulie 30, 2010 Autor Share Postat Iulie 30, 2010 Eu am marit alezajul unui bloc motor de M5 intr-un atelier si a iesit bine,nu consuma ulei nici in perioada rodajului,au facut 2 operatii una de alezare si una de honuire ,avea un dispozitiv cu 3 pietre din material ca cea de polizor dar subtiri si lungi,cu toate ca din cate cunosc o honuire adevarata nu se face in mediu uscat. Cat despre smilgher fin in bormasina sigur nu merge,nu ai sa reusesti niciodata sa intri uniform. Cat despre problema mea, 90% bujiile sunt de vina,am fost azi sa comand alte bujii ,la un magazin de piese auto care lucreaza cam cu toti distribuitorii de piese din romania,era un baiat simpatic la calculator si ne-am uitat pe echivalente la diversi producatori (eu hotarat sa nu mai pun NGK),in dreptul NGK bujia cr9e pret 22lei in rubrica mai jos cr9e 58 lei si scria in dreptul celei de 58 lei nipparts l-am intrebat ce inseamna si a zis ca este fabricata in japonia si l-am intrebat cealalta unde este fabricata si a spus sub licenta nu se stie unde si la cr9eix care eu le-am cumparat cu 54lei in urma cu ceva timp pretul pe nipparts era de 125 lei bucata...bla bla in concluzie am comandat DENSO U24ESR-N echivalentul lui cr8e care este o bujie calda si mai era de la CHAMPION RG4HC Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Vizitator corleone Postat Iulie 30, 2010 Share Postat Iulie 30, 2010 am inteles. deci uzura eliptica e abureala? Mai Calinush, ai tinut in viata ta un comparator in mana? Stii la ce foloseste? Stii cum se masoara o camasa (cilindru) cu un comparator? Se fac doua masuratori decalate la 90 de grade si afli si uzura eliptica. Daca ai uzura eliptica nu merge segmentare si trebuie alezat blocul. Ti-am mai spus, baga-te ucenic la un service si poate vei invata ceva in timp. Pe forum nu vei invata cum sa repari motoare. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
undacover Postat Iulie 30, 2010 Share Postat Iulie 30, 2010 Cat despre problema mea, 90% bujiile sunt de vina,am fost azi sa comand alte bujii ,la un magazin de piese auto care lucreaza cam cu toti distribuitorii de piese din romania,era un baiat simpatic la calculator si ne-am uitat pe echivalente la diversi producatori (eu hotarat sa nu mai pun NGK),in dreptul NGK bujia cr9e pret 22lei in rubrica mai jos cr9e 58 lei si scria in dreptul celei de 58 lei nipparts l-am intrebat ce inseamna si a zis ca este fabricata in japonia si l-am intrebat cealalta unde este fabricata si a spus sub licenta nu se stie unde si la cr9eix care eu le-am cumparat cu 54lei in urma cu ceva timp pretul pe nipparts era de 125 lei bucata...bla bla in concluzie am comandat DENSO U24ESR-N echivalentul lui cr8e care este o bujie calda si mai era de la CHAMPION RG4HC Te asteptam sa postezi dupa ce te convingi ca bujiile n-au nici o problema. Bag mana in foc ca atata timp cat bujiile sunt NGK nu conteaza unde sunt facut, sunt foarte bune. Mai bine cauti adevarata problema la carburatoare. Nu stiu de ce mai postezi aici atata timp cat nu asculti parerea nimanui, le sti pe toate si esti hotarat ca exista bujii contrafacute. Celelalte pistoane nu fac probleme, de ce nu iei o bujie "necontrafacuta" de pe celelalte sa o pui pe cilindrul cu probleme sa te convingi ca o sa se inegreasca si aia ? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
cristi_kake Postat Iulie 30, 2010 Share Postat Iulie 30, 2010 Sau ia una "contrafacuta" si pune-o pe alt piston, vezi merge? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
yo4hgx Postat Iulie 30, 2010 Share Postat Iulie 30, 2010 (editat) Eu am marit alezajul unui bloc motor de M5 intr-un atelier si a iesit bine,nu consuma ulei nici in perioada rodajului,au facut 2 operatii una de alezare si una de honuire ,avea un dispozitiv cu 3 pietre din material ca cea de polizor dar subtiri si lungi,cu toate ca din cate cunosc o honuire adevarata nu se face in mediu uscat. Din cate am inteles, pe langa scule (si ulei) dedicate honuirea presupune si un pic de arta din partea celui care o executa. Visez la un kit complet de pistoane WISECO, insa fara o alezare si honuire ca la carte... sunt bani aruncati pe fereastra, d'aia eram curios daca stie cineva ceva in legatura cu acest subiect. Cat despre problema mea, 90% bujiile sunt de vina... Nu stiu de unde ai tras aceasta concluzie, din simptomele descrise nimic nu atrage atentia spre bujii... dar, nefiind o avere nu strica sa le schimbi cu un set nou, ne-contrafacute si sa vezi mai departe ce se intampla. Cat despre smilgher fin in bormasina sigur nu merge,nu ai sa reusesti niciodata sa intri uniform. Prefer sa interpretez varianta cu smirghelul ca pe o gluma... Ride Safe! Editat Iulie 30, 2010 de yo4hgx Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Penetru Postat Iulie 31, 2010 Share Postat Iulie 31, 2010 Un amestec sarac favorizeaza supraincalzirea,avansul prea mare tot la fel,de la supraincalzire poate aparea topirea electrodului central. Supraincalzirea,prezenta calaminei (formeaza puncte incandescente in camera de ardere) pot determina detonatii care fisureaza izolatorul bujiei. Baga-i benzina cu cifra octanica mai mare,nu merge subturat. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
b86dtm Postat Iulie 31, 2010 Autor Share Postat Iulie 31, 2010 Un amestec sarac favorizeaza supraincalzirea,avansul prea mare tot la fel,de la supraincalzire poate aparea topirea electrodului central. Supraincalzirea,prezenta calaminei (formeaza puncte incandescente in camera de ardere) pot determina detonatii care fisureaza izolatorul bujiei. Baga-i benzina cu cifra octanica mai mare,nu merge subturat. Multumesc de sfat,am sa folosesc cea cu cifra octanica de 99 de la petrom,merita incercat,la mine electrodul central este ca nou ,dupa 300 km nici nu ar avea cum sa fie alt fel. Spunea cineva mai sus ca nu ascult parerile altora,GRESIT,am incercat majoritatea sfaturilor,am sucit bujiile intre ele cum zicea cineva si nu a mai inecat-o pe cea de la 3 ...s-a intamplat la 1 unde am schimbat-o,am mai inchis surubelele de la volumul de amestec care intra in motor...si motorul trage mizerabil nu merge bine decat cum au fost reglate initial. Dar cum am mai zis,am testat bujiile afara,pe motorul masinii si la 6 din 8 bujii scanteia o arunca imprastiat 2 scantei cum trebuie culoare albastra 3 in parti culoare rosiatic galbuie,daia am spus ca de vina ar fi bujiile. Maine imi vin bujiile comandate si vad cum sta treaba,daca si alta marca si alt regim de lucru al bujiei pateste la fel inseamna ca problema vine clar din alta parte. Am pus si bateria pe redresor inainte sa pornesc..m-am gandit sa nu am tensiune mica pe pornire sa nu fie scanteia cum trebuie....degeaba. Acum am comandat bujii calde,deoarece motorul meu oricat l-as alerga nu trece de 70 grade...o sa le dau si distanta la electrod de 0.8mm sa am scanteie mai puternica pe turatii mici(am folosit 0.7mm pana acum). Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
sailordana8 Postat Iulie 31, 2010 Share Postat Iulie 31, 2010 Ce tot spui tu acolo e ca le-ai cam ametit pe toate, ai sarit repede de la cumparat un alt motor, la alti segmenti la bujii inapoi. Tind sa cred ca ce stii tu de la masina ai senzatie ca e cam la fel si la moto si nu prea e. Trebuie refacuta carburatia complet: date jos, curatate ca lumea ca poate e ceva astupat pe undeva, refacut nivelul de benzina ( plutitor) ca in carte, verificat nivelul cuielor ca poate a fost modificat si la carburatorul ala nu mai e unde ar trebui ( la 3 sau 4 sau cat o zice in carte), bagat un color tune si vazut exact cum arata scanteia in sarcina ( mie imi pare cam alba bujia aia, e drept ca nici nu se vede prea bine din poza). Abia dupa ce ai facut toate astea poti vedea daca e din alta parte. A da, si verifica daca cuiele sunt cele care trebuie si nu cumva au fost inlocuite ( tunigarite) cu altele sa traga mai multa benzina etc... Sfatul meu PS: filtru de aer sport e mai permisiv adica o sa traga mai mult aer, deci o sa fie amestecul mai sarac in benzina, de asta cand se schimba filtrul se reface si carburatia! Mesaj completat Acum am comandat bujii calde,deoarece motorul meu oricat l-as alerga nu trece de 70 grade... Acum am vazut partea asta..pai asta clar e o problema! Si nu are treaba cu bujiile si nici cu segmentii... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Penetru Postat Iulie 31, 2010 Share Postat Iulie 31, 2010 http://www.theultralightplace.com/sparkplugs.htm Aspectul bujiilor functie de diverse probleme tehnice. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
b86dtm Postat August 3, 2010 Autor Share Postat August 3, 2010 (editat) Multumesc de sfaturile si atentia acordata. Cred ca s-a rezolvat problema,dupa ce am pus bujiile denso nu am mai avut probleme si am tras de ea 3 zile sa vad daca mai face figuri,i-am pus si benzina 99+ de la petrom si merge incredibil de frumos,a scazut si consumul de la 10-11 la 8 Cat despre fumul de consum de ulei care aparuse era tot de la functionarea defectuasa a bujiilor,o parte din benzina nearsa era presata pe langa segmenti in baia de ulei...cand am scos busonul la ulei mirosea a benzina de ziceai ca am deschis rezervorul..asa ca i-am facut din nou schimbul de ulei dupa numai 2 luni de la schimbul anterior. Chiar ma speriase-m,ulei nu consuma deloc...ma gandeam ca nu este vara mea norocoasa de cad toate o data. O intrebare am din curiozitate,ce rol are furtunul acela de vaccum care intra in rezervorul de benzina??? Editat August 3, 2010 de b86dtm Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.