Sari la conținut

SECRETELE FRANARII


Dan Nastase
 Share

Postări Recomandate

"In the new issue of MotoSprint, in an article titled "Everybody is spying Stoner's riding style" we read:

 

"Contrary to what most people thought so far, Stoner uses the throttle in a very fine way, he's not aggressive at all; he does not open it up or close it sharply, but he's able to modulate it in an unparalleled way. He constantly keeps the engine revving high and makes the bike turn using the rear brake. He does not lean as long as others; instead he picks up the bike before most of the others and, having kept the engine revving high, he can immediately exploit its full power during the exit, well in advance of other riders.

 

Capirossi commented: "The engine of the Ducati has a narrow usable range, it is not easy to always keep it within that, and if you don't it's impossible to go fast. Stoner brakes later than me, but he does not carry as much corner speed: when entering the corner he presses the rear brake and continues to brake through the corner, with a very fine control. He never manhandles the bike [this is the opposite of what most of us thought btw!] and so he does not stress the chassis too much. Unless you can do that, the Ducati is under-steering [as Rossi also confirms]. It's almost impossible to copy his style. He uses the brakes as an additional control, he can point and shoot and make the bike turn really fast, so that he can open up the throttle earlier. He's the only one who is capable to do that with a MotoGP bike."

 

O sa ziceti, nu, ca nu franeaza. Ba da, cand apesi pedala de frana se aduna niste placute pe un disc si o franeaza, si Stoner foloseste asta ca sa intoarca motocicleta in viraj. Dci franeaza finut pe viraj incat sa intoarca cat mai rapid si fara sa fie nevoie sa dea cu obrazu de asfalt.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 1,1k
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Asa, sa intre Stoner pe forum sa ne spuna cum foloseste el frana spate pe viraj, pentru ca este cel mai bun din lume si Belbody doar dupa el se ghideaza!

 

Sa-l intrebe cum face si cand e in linie dreapta, poate nu mai pune frana spate.

 

Rossi cu piciorul ala in aer cand franeaza mai tare decat ceilalti, asa melteneste cu toata mana cum o face el, oare are un buton magic pentru frana spate la ghidon?

Ca piciorul e in aer, deci clar nu e pe frana spate.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

De cate ori am zis eu azi ca la curse se foloseste frana spate ca sa pui motocicleta pe viraj? De mai multe ori corect?

 

DE multe ori ai spus ca frana spate nu se foloseste deloc la o motocicleta sport, si nici la GP, si tu si Niko. Tu nu o folosesti.

 

Eh... vezi, aici e buba. In sfarsit recunosti :)

 

Pai sunt convins de lucruri evidente, am mai zis, e 10+1 > 10

Unde fixam originea sistemului de coordonate?

 

La sol, la jumatatea distantei dintre roti.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am zis ca nu o folosesc decat pe asfalt murdar, pietris, praf, udatura facuta de masinile de la primarie si ca sa pun motocicleta pe viraj. Nu o folosesc cand vreau sa franez tare, frane de tipul celor pe care le-ai filmat tu azi.

Distanta dintre roti este variabila cand lucreaza suspensia.... Mai bine gasim alt loc.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Hai ce eu m-am plictisit. Eu zic ca am scris destul, mult prea mult, destul de explicit.

Acum sa imi ia cuvintele si sa le rastalmaceasca cum vrea el, eu sa ma duc sa-i citez din nou si tot asa deja e boala prea mare.

 

Gata, pe mine m-ati invins!O sa mai intervin doar daca apar elemente noi, nu prea au de unde sa apara ca le-am intors pe toate fetele, asa ca sa ne vedem sanatosi!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vrei sa franezi mai tare? Pune frana mai tare cu fata. nu se stie cand s-ar putea sa ai nevoie. :ok:

 

Mai ales cand ploo, pe sinele de tramvai.(D)efect garantat! :ok:

 

Reparatii la preturi omenesti, numai la Cesar !

 

Acum m-am prins, frate....tu iti faci reclama la service. :lol:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Hai ce eu m-am plictisit. Eu zic ca am scris destul, mult prea mult, destul de explicit.

Acum sa imi ia cuvintele si sa le rastalmaceasca cum vrea el, eu sa ma duc sa-i citez din nou si tot asa deja e boala prea mare.

 

Gata, pe mine m-ati invins!O sa mai intervin doar daca apar elemente noi, nu prea au de unde sa apara ca le-am intors pe toate fetele, asa ca sa ne vedem sanatosi!

Si eu m-am plictisit, ma doare si capul, pe bune :disappointed:

Asta e, poate am invatat ceva unii de la altii, eu am aflat ca sunt milos cu frana, voi... nu stiu daca ati invatat ceva dar sper..

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pana la urma a demontat cineva frana spate :scratch: ? Asta zic eu ca ar fi dovada ca frana spate nu trebuie sa folosita.

Bai, nene, ai un fix cu treaba asta ? :scratch: Sunt altele mai importante de clarificat inainte.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Mai ales cand ploo, pe sinele de tramvai.(D)efect garantat! :ok:

 

Reparatii la preturi omenesti, numai la Cesar !

 

Acum m-am prins, frate....tu iti faci reclama la service. :lol:

 

Daca tu pui frana tare pe sinele de tramvai cand ploua inseaman ca esti foarte curajos si te felicit! :D

Editat de Cesar
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pana la urma a demontat cineva frana spate :scratch: ? Asta zic eu ca ar fi dovada ca frana spate nu trebuie sa folosita.

Nu pot, cica asa zice regulamentul, sa le ai. Altfel le-ar demonta.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Daca tu pui frana tare pe sinele de tramvai cand ploua inseaman ca esti foarte curajos si te felcit! :D

Iar scoti din context maiestrie ? Era raspunsul la una dintre prostiile pe care le-ai scris.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Era o gluma la care ai ratat sansa sa raspunzi cu o gluma :D

Te-as minti daca ti-as spune ca esti amuzant.

Ne mai incanti cu ceva sfaturi de pilotaj sau ma duc la culcare fara sa spui ca esti mai bun decat Pedrosa, Rossi sau Stoner..Capirossi...plm...este pe alese. :bounce:

 

Hai, mah, ca nu-i greu. Oricum n-a luat nimeni in seama ce-ai postat. :crack:

Editat de TARKA 2
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ne mai incanti cu ceva sfaturi de pilotaj sau ma duc la culcare fara sa spui ca esti mai bun decat Pedrosa, Rossi sau Stoner..Capirossi...plm...este pe alese.

 

Asta ai inteles? Pff... ma doare capul si pe mine acum. Multumesc :D

 

Hai, mah, ca nu-i greu. Oricum n-a luat nimeni in seama ce-ai postat. :crack:

 

Am sa iau o bobarca de f650 in probe si am sa iti scriu special cum sa incerci sa fii forjator cu acel parci de motocicleta dar cred de pe acum ca nu se poate :D

Glumesc dar chiar nu se poate.

Cand ai sa ajungi sa fii in situatile despre care s-a discutat probabil ca se va prinde si de tine teoria. Momentan esti la un nivel la care pricepi doar foarte putin. Ai aparut oricum supozitor in discutie si in plus te mai si enervezi :D

Editat de Cesar
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am sa iau o bobarca de f650 in probe si am sa iti scriu special cum sa incerci sa fii forjator cu acel parci de motocicleta dar cred de pe acum ca nu se poate :D

Glumesc dar chiar nu se poate.

Cand ai sa ajungi sa fii in situatile despre care s-a discutat probabil ca se va prinde si de tine teoria. Momentan esti la un nivel la care pricepi doar foarte putin. Ai aparut oricum supozitor in discutie si in plus te mai si enervezi :D

Chiar ma intrebam ce plm ti-a luat atat de mult sa te iei de motorul meu. :crack:

 

La un moment dat chiar am zis ca esti un baiat destept si iti dai seama sau pur si simplu iti poti imagina ca am calarit si alte motoare.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Chiar ma intrebam ce plm ti-a luat atat de mult sa te iei de motorul meu. :crack:

 

La un moment dat chiar am zis ca esti un baiat destept si iti dai seama sau pur si simplu iti poti imagina ca am calarit si alte motoare.

 

Nu ma iau de ea deloc. Este chiar remarcabil ca se pot face cu ea calatorii lungi. Este fiabila, ieftina si relativ usor de intretinut. Nu este tocmai visul unui mecanic pentru ergonomia cu care este construita pentru a putea fi usor servisata.

Dar nu este motocicleta de forjator. Nu este nici tipul de motocicleta care sa iti permita sa pui frana tare tare - adica cea mai mare parte a disccutiei de azi. Dar anul trecut in parcare la IKEA am franat si cu f650 2004 fara ABS pana am ridicat-o cu spatele de pe sol. Deci franeaza tare, trebuie doar sa te obisnuiesti cu durata destul de mare in care se incarca furca fata. Suspensia este in general moale dar asta nu este neaparat rau pentru ca este un model care sa mearga si pe trasee neasfaltate sau asfalt mai putin stralucit. Nu e o motocicleta de offroad, asta e clar.

Tu ce parere ai despre 954?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

What's the point ?

 

Atunci care-i rostul sa crezi ca ma iau de motocicleta ta? :)

 

Daca iti iei 600RR incearca sa exersezi frana tare cu fata atunci cand trebuie sa opresi rapid sau sa incetinesti vertiginos, indiferent ce credibilitate iti prezinta cei care au sustinut acest punct de vedere in acest topic.

De asemenea recomand arcuri liniare in locul celor progresive si reglarea suspensiei pe greutatea pilotului.

Editat de Cesar
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Atunci care-i rostul sa crezi ca ma iau de motocicleta ta? :)

 

Daca iti iti 600RR incearca sa exersezi frana tare cu fata atunci cand trebuie sa opresi rapid sau sa incetinesti vertiginos, indiferent ce credibilitate iti prezinta cei care au sustinut acest punct de vedere in acest topic.

De asemenea recomand arcuri liniare in locul celor progresive si reglarea suspensiei pe greutatea pilotului.

 

Deci bobarca si parci sunt complimente, zici tu ? Poate pe unde umbli tu.

 

Ai incalcat una dintre regulile mele nescrise de-a nu te lua de motorul, avatarul sau nick-ul unui user.

 

Da' tu ca un lache fara argumente, ce sa mai faci si tu...

 

Nu primesc sfaturi de la unul care pune frana spate in stoppie.

 

Sper ca, cei care intra sa nu ia in seama prostiile scrise de tine, in calitate de mare pilot care se da in ROSBK, whatever fucking this is meant...mai ales ca suntem in aria incepatori.

 

P.S. nu te supara cu lachele, asa vorbesc eu, tic verbal.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ma... ce sa zic, eu deseori ii zic motocicletei mele rapandula sau cazan... Acum ce sa zic, inteleg ca fetele se mai supara pentru remarci dintr-astea... poate iti schimbi inca o data azi avatarul sau iti renumerotezi nick-name-ul :D

Daca asa esti obisnuit sa vorbesti... ce sa mai zic. Esti cu nervii la pamant :D Faptul ca nu stii sa deosebesti wheelie de stoppie, cred ca este mai jalnic decat orice fel de lache ai cunoscut tu pana in ziua de azi. Deci cred ca inca mai ai pana sa te ridici la nivelul acelor lache Ce parere ai despre cei care isi retraiesc copilaria luandu-si carnet de A la peste 35 de ani? :D

Eram pe 900RR cand am patit incidentul relatat. E tot o sportiva si frana spate are discul mic si etrierul slab. Am apasat fata si spatele simultan si am tras de ambreiaj, cand a aparut papucul in fata mea. Doar ca imediat s-a ridicat spatele. Era deci apasat degeaba. Eu asa am invatat cum se franeaza tare cu motocicleta sport, in 2005. Tu ce parere ai?

Singura mea sugestie este sa te exprimi in romaneste, engleza iti joaca renghiuri :ok:

Daca nu stii ce este RoSBK iti fac o comparatie: este cam si cum ai fi motociclist (roman) si nu stii ce presiune sa bagi in roti

Nu te supara ca nu ma supar dar cu putina rabdare din partea mea devii amuzant, domnule wheelie-pe-roata-fata :D

Editat de Cesar
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu te supara ca nu ma supar, cu putina rabdare din partea mea devii amuzant, domnule wheelie-pe-roata-fata :D

 

Tu chiar isi atat de lache sa crezi ca nu stiu care este diferenta intre stoopie si wheelie, de tot continui cu faza asta bashita ? Mai schimba si tu placa in plm, ca devii penibil. Baga altceva sau ti-a stat creieru' ?

 

Mai bine esplica cum nu ti-a prins tie frana spate cand erai cu roata in aer. Tz...tz...tz... :disappointed:

 

De pilotat stii mai bine, engleza o stii mai bine, motorul meu ie de parci...mai ramane sa spui ca fwti mai bine ca mine si ca Pedrosa...

 

Asa, si mai departe ? :unsure:

Editat de TARKA 2
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Tu chiar isi atat de lache sa crezi ca nu stiu care este diferenta intre stoopie si wheelie, de tot continui cu faza asta bashita ? Mai schimba si tu placa in plm, ca devii penibil. Baga altceva sau ti-a stat creieru' ?

 

ce faci papushe, te oftici? :D

Eu nu cred nimic. Tu ai scris acea gogomanie :D

 

Discutia a parasit demult subiectul "frane" sau "frana tare".

La revedere. Good luck mr. Gorsky! :D

Editat de Cesar
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...