cristidb Postat Noiembrie 4, 2011 Share Postat Noiembrie 4, 2011 Dot 5 nu absoarbe apa dar nici nu se preteaza la folosirea pe strada. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Cesar Postat Noiembrie 4, 2011 Share Postat Noiembrie 4, 2011 Porducatorii de motociclete spun sa il schimbi la un interval de doi ani. De curand am schimbat la o R6 care prezenta un simptom straniu. Motocicleta punea frana bine dar maneta nu revenea rapid si nu intelgeam de ce. AM curata, am gresat, am inspectat dar nimic... dupa ce am desfacut capacul rezervorului de lichid de frana si am vazut ca lichidul era de fapt o vaselina am trecut si la schimbul de lichid de frana, care initial nu era in planul de servisare. Dupa schimb maneta a revenit rapid , asa cum e normal. Eu imi schimb lichidul de frana la un an de zile si imi curat etrierii inainte de fiecare weekend de curse. Sunt mult mai atent cu franele decat cu uleiul de motor. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Vizitator Postat Noiembrie 4, 2011 Share Postat Noiembrie 4, 2011 ai citit linkul? ce scrie acolo? in timp umezeala isi face loc iar lichiful devine coroziv, e vb de cativa ani, scrie acolo... fiecare cu a ma-sii eu sunt de parere ca orice este cauciuc trebuie verificat si schimbat(daca e cazul) daca mobra are mai mult de 5 ani la fel si rulmentii... si multe altele ce fac mobra sa se miste "like a bucket of bolts" ... dupa un anumit timp trebuiesc schimbate Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Cesar Postat Noiembrie 4, 2011 Share Postat Noiembrie 4, 2011 (editat) Dot 5 nu absoarbe apa dar nici nu se preteaza la folosirea pe strada. Harley pune sisteme de franare cu DOT5. Nu stiu exact pe care modele si din ce ani dar stiu sigur o motocicleta care pune frana cu asa ceva. Un soft tail din 97 cu care am mers. DOT4 si DOT5 nu sunt compatibile, DOT5 este pe baza de silicon. DOT5 dizolva garniturile din sistemele cu lichid DOT4. DOT4 si DOT5 nu sunt miscibile, puse in acelasi vas se comporta ca apa si uleiul. DOT4 si DOT5.1 sunt compatibile, adica la un sistem cu DOT4 poti pune DOT5.1 care are punct de fierbere mai ridicat. Mai este si RBF (racing brake fluid) care este compatibil DOT4. Editat Noiembrie 4, 2011 de Cesar Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
cristidb Postat Noiembrie 4, 2011 Share Postat Noiembrie 4, 2011 De curand am schimbat la o R6 care prezenta un simptom straniu. Motocicleta punea frana bine dar maneta nu revenea rapid si nu intelgeam de ce. AM curata, am gresat, am inspectat dar nimic... dupa ce am desfacut capacul rezervorului de lichid de frana si am vazut ca lichidul era de fapt o vaselina Lichidul DOT 5 pus fara sa se curete bine sistemul de franare de vechiul lichid DOT 4 se face gel. Poate asta a fost cauza. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
B.B. Postat Noiembrie 4, 2011 Share Postat Noiembrie 4, 2011 Over time these corrosion inhibitors can become depleted leaving the internal parts of the brake system vulnerable to corrosion. There are many variables involved in determining how long it takes to deplete the corrosion inhibitors including brake fluid chemistry, chemical and thermal stability, brake system design, driving habits of the operator, frequency of maintenance, temperature, and road surfaces. Another unrelated extensive study found that the buffer capacity and inhibitor concentrations "drop to less than 10% of their initial levels after only 30 months of service". (Jackson, SAE paper 971007,Corrosion Prevention SP-1265, 1997) na si un link sa citesti: http://www.abcauto.com/messagecenterdetail.aspx?contentid=129 Pai tocmai de aia se schimba acel lichid odata la 2 ani. AM curata, am gresat, am inspectat dar nimic... dupa ce am desfacut capacul rezervorului de lichid de frana si am vazut ca lichidul era de fapt o vaselina am trecut si la schimbul de lichid de frana, care initial nu era in planul de servisare. Dupa schimb maneta a revenit rapid , asa cum e normal. Pai cum ai inspectat si gresat, ce? Maneta? Cand merge greu primul lucru tre sa te uiti la pompa de frana, acolo nu ai ce gresa, decat cu lichid de frana nou, schimband-ul. Eu la toate mobrele imi dau seama ca e cazul sa schimb lichidul cand maneta incepe sa se miste in hopuri sau simti ca si cum ar freca ceva pe cauciuc ud. Schimbi lichidul si fenomenul dispare. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Vizitator Postat Noiembrie 4, 2011 Share Postat Noiembrie 4, 2011 Pai tocmai de aia se schimba acel lichid odata la 2 ani. hai ca parca ne intelegem Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Cesar Postat Noiembrie 4, 2011 Share Postat Noiembrie 4, 2011 Pai cum ai inspectat si gresat, ce? Maneta? Cand merge greu primul lucru tre sa te uiti la pompa de frana, acolo nu ai ce gresa, decat cu lichid de frana nou, schimband-ul. Eu la toate mobrele imi dau seama ca e cazul sa schimb lichidul cand maneta incepe sa se miste in hopuri sau simti ca si cum ar freca ceva pe cauciuc ud. Schimbi lichidul si fenomenul dispare. Nu e vorba de asta. Daca motocicleta a cazut, s-a strambat ceva sau a intrat pamant, nisip, mizerie, a suferit accident, a stat in ploaie - e rugina acolo, etc, manetele se misca aiurea. Nu se greseaza maneta, articulatia. Asta a fost singura motoreta cu fenomenul descris. La celelate problemele erau mecanice, nu hidraulice. Maneta mai face figura cand garniturile din etrieri sunt umflate. Sunt mult mai multe cauze decat lichidul de frana. Cazul asta despre care povestesc a fost special. Lichidul DOT 5 pus fara sa se curete bine sistemul de franare de vechiul lichid DOT 4 se face gel. Poate asta a fost cauza. Ai vrut sa zici DOT5.1 (?) Ai dreptate, circuitul trebuie spalat cu lichid de frana proaspat dintr-un recipient sigilat. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
B.B. Postat Noiembrie 4, 2011 Share Postat Noiembrie 4, 2011 Pai la articulatia manetei ma refeream.. nu maneta in sine. Am priceput. Mi-e greu sa inteleg pt ca eu nu suport sa am jeg la articulatiile manetelor.. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
cristidb Postat Noiembrie 4, 2011 Share Postat Noiembrie 4, 2011 La dot 5 ma refeream nu la 5.1 http://www.gabma.us/docs/dot5.pdf While it’s permissible to mix DOT 3, DOT 4 and DOT 5.1 brake fluids, DOT 5 Silicone fluid cannot be mixed with any other type. If the system is not completely purged before conversion, the mixture may gel and result in very poor braking. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Cesar Postat Noiembrie 4, 2011 Share Postat Noiembrie 4, 2011 (editat) Pai la articulatia manetei ma refeream.. nu maneta in sine. Am priceput. Mi-e greu sa inteleg pt ca eu nu suport sa am jeg la articulatiile manetelor.. Da, te cred, nici eu nu suport sa aud scartaituri si sa o simt ca lucreaza greu, mecanic ma refer.... La dot 5 ma refeream nu la 5.1 http://www.gabma.us/docs/dot5.pdf While it’s permissible to mix DOT 3, DOT 4 and DOT 5.1 brake fluids, DOT 5 Silicone fluid cannot be mixed with any other type. If the system is not completely purged before conversion, the mixture may gel and result in very poor braking. Daca vrei sa pui DOT5.1 in sistemul de franare in care ai avut DOT4 este foarte ok, si se face o spalare cu lichid de frana proaspat DOT5.1 In nici un caz nu folosesti DOT5 nici pentru spalare si nici pentru scgimb. DOT5 este siliconic, nu e miscibil in DOT 4 si nici compatibil cu acesta sau cu sistemele de franare proiectate pentri DOT4/DOT5.1. If the system is not completely purged before conversion Se refera la "conversie" de la DOT4 la DOT5.1 sau de la DOT3 la DOT4 sau chiar de la DOT3 la DOT5.1. Diferenta dintre ele este doar punctul de fierbere. Editat Noiembrie 4, 2011 de Cesar Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
cristidb Postat Noiembrie 4, 2011 Share Postat Noiembrie 4, 2011 Eu nu vreau sa pun decat DOT 4 ca nu am nevoie de mai mult. DOT 5 o fi pus ala in R6 se s-a facut vaselina. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Cesar Postat Noiembrie 4, 2011 Share Postat Noiembrie 4, 2011 (editat) Eu nu vreau sa pun decat DOT 4 ca nu am nevoie de mai mult. DOT 5 o fi pus ala in R6 se s-a facut vaselina. N-ai inteles. Nu din cauza asta s-a facut acea "vaselina" in rezervor. DOT4 si DOT5 nu sunt miscibile. Se comporta ca apa si uleiul. Lichidul acela era mult prea vechi. Pe langa faptul ca acumuleaza apa, lichidul de frana devine si vascos cu timpul, un aspect foarte nasol avand in vedere ca optim in instalatia hidraulica este ca lichidul sa fie cat mai fluid. Eu am schimbat la multe multe motociclete de la DOT4 la DOT5.1 sau la RBF si nici una nu a patit acel fenomen pe care l-ai citit in link. Dar nu am folosit niciodata DOT5, pentru ca nu sunt sisteme de franare pentru acest tip de lichid de frana. Editat Noiembrie 4, 2011 de Cesar Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
B.B. Postat Noiembrie 4, 2011 Share Postat Noiembrie 4, 2011 ia vedeti aici un meserias franator numai cu spatele Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Cesar Postat Noiembrie 4, 2011 Share Postat Noiembrie 4, 2011 (editat) ia vedeti aici un meserias franator numai cu spatele Caz clasic de apasat maneta repede la viteza mica, panica maxima. Cauciuc fata lemn, umflat tare, etc, etc. Editat Noiembrie 4, 2011 de Cesar Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Budd Postat Noiembrie 4, 2011 Share Postat Noiembrie 4, 2011 Pai d-aia e topicul la incepatori. Doh! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
The Mentalist Postat Noiembrie 4, 2011 Share Postat Noiembrie 4, 2011 Topicului ii zice totusi "SECRETELE FRANARII", daca ii zicea "EVIDENTELE FRANARII" nici nu ma mai bagam, ziceam si eu "se folosesc franele pe care vi le-a dat producatorul" si gata. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Budd Postat Noiembrie 4, 2011 Share Postat Noiembrie 4, 2011 Dap,si secretul a iesit la iveala : frana spate este un dispozitiv arhaic si inutil. In viitor oricum va fi scos de pe mobre. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
The Mentalist Postat Noiembrie 4, 2011 Share Postat Noiembrie 4, 2011 Dap,si secretul a iesit la iveala : frana spate este un dispozitiv arhaic si inutil. In viitor oricum va fi scos de pe mobre. Si a mai aparut o idee, luati-va fratilor sisteme CBS ABS, ca franatul la motorete e mai greu "ca" carnea de porc! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Budd Postat Noiembrie 4, 2011 Share Postat Noiembrie 4, 2011 Am deja Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Cesar Postat Noiembrie 4, 2011 Share Postat Noiembrie 4, 2011 Se pare ca invitatia la baieteala a fost refuzata. Pacat, ar fi fost distractiv. Pun la bataie un set de gume de ploaie pt pista, superexcelente pentru mersu pe frig. Ce zici tarka san? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Vizitator stress_L&P Postat Noiembrie 5, 2011 Share Postat Noiembrie 5, 2011 oricum trebuie schimbat mai des decat la ....30 de ani cum zice Belbody :lol: ideea initiala era ca o mobra intretinuta si servisata va frana mai bine decat una care care nu a fost servisata si nu a avut franele curatate, lichidul schimbat, eventual furtunele schimbate sau pistonasele etc ce atata filosofie... aici e prima (si probabil ultima) oara cand sunt de acord cu tine! Un studiu aspura lichidelor de frana DOT3/DOT4/DOT5.1 a aratat ca la 12 luni, acesta absoarbe in medie 2% apa, procent volumic. Vorbim despre lichidul din instalatia de frana. Studiul a fost facut pentru automobile. Nu cunosc un studiu dedicat expres motocicletelor. DOT5 nu absoarbe apa. ba da! absoarbe!!! Dot 5 nu absoarbe apa dar nici nu se preteaza la folosirea pe strada. vorbesti prostii. depinde de sistemul de franare (sau de ambreiaj). sunt motoare insclusiv ss si sbk care cer asa ceva "din fabrica" Nu e vorba de asta. Daca motocicleta a cazut, s-a strambat ceva sau a intrat pamant, nisip, mizerie, a suferit accident, a stat in ploaie - e rugina acolo, etc, manetele se misca aiurea. Nu se greseaza maneta, articulatia. Asta a fost singura motoreta cu fenomenul descris. La celelate problemele erau mecanice, nu hidraulice. Maneta mai face figura cand garniturile din etrieri sunt umflate. Sunt mult mai multe cauze decat lichidul de frana. Cazul asta despre care povestesc a fost special. Ai vrut sa zici DOT5.1 (?) Ai dreptate, circuitul trebuie spalat cu lichid de frana proaspat dintr-un recipient sigilat. nu, cand vrei sa speli intr-adevar circuitul de frana se spala cu alcool tehnic si dupa aia se lasa macar 2 ore piesele langa o sursa de caldura. piesele de cauciuc le leasi langa... Si a mai aparut o idee, luati-va fratilor sisteme CBS ABS, ca franatul la motorete e mai greu "ca" carnea de porc! si cbs-ul si abs-ul pentru un pilot ok, nu "extra-meaga-plm" sunt de cacao! Se pare ca invitatia la baieteala a fost refuzata. Pacat, ar fi fost distractiv. Pun la bataie un set de gume de ploaie pt pista, superexcelente pentru mersu pe frig. Ce zici tarka san? ma bag eu Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
cristidb Postat Noiembrie 5, 2011 Share Postat Noiembrie 5, 2011 DOT 5 e mov dar se face portocaliu in timp, siliconic, nu absoarbe apa dar absoarbe aer, apa ajunsa in sistemul de franare ajunge in partea de jos a etrierilor pentru ca nu se amesteca cu lichidul si e mai grea. Trebuie schimbat mai des, etrierii demontati mai des pentru a scoate eventuala apa acumulata. Nu e compatibil cu ABS. Se face marmelada daca e contaminat cu DOT 3/4. DOT 5.1 e compatibil cu 3 si 4. E transparent sau galbui si se face portocaliu sau negru in timp. Exista si albastru sa vezi cand ai scos tot lichidul vechi. Asta absoarbe apa si e compatibil cu ABS-ul. Eu stiam ca nu se foloseste DOT 5 la modele de serie. Am aflat acum ca Harley foloseste. De altele nu stiu. Posibil sa mai foloseasca si altii. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Cesar Postat Noiembrie 5, 2011 Share Postat Noiembrie 5, 2011 (editat) ba da! absoarbe!!! Am folosit o singura data DOT5. Am inlocuit DOT4 pus intr-o instalatie de Harley unde trebuia pus DOT5. Se facuse o eroare. Daca zici ca si DOT5 absoarbe apa... ce sa zic, eu stiam ca nu. Daca stii mai multe si poti sa imi dai si niste referinte, iti raman recunoscator. Tu la ce folosesti DOT5? Cata apa absoarbe lichidul asta comparat cu DOT4? vorbesti prostii Cred ca putem sa discutam in termeni amicali, e constructiv pentru discutie nu, cand vrei sa speli intr-adevar circuitul de frana se spala cu alcool tehnic si dupa aia se lasa macar 2 ore piesele langa o sursa de caldura. piesele de cauciuc le leasi langa... Am constat in timp ca e suficient sa speli vechiul lichid cu lichid de frana proaspat. La cazuri mai grele, se poate spala inclusiv cu apa, depinde cat timp aloci pentru operatiunile de service sau de mentenanta. Alcoolul are avantajul ca se si evapora relativ repede. Nasol este ca daca speli cu alcool, inhalezi vaporii si se lasa cu dureri de cap si cbs-ul si abs-ul pentru un pilot ok, nu "extra-meaga-plm" sunt de cacao! De acord cu CBS-ul, nu este un sistem pentru piloti sau pentru pilotaj, este pentru strada si mers civilizat. La ABS am insa o parere impartita... trebuie mai intai sa testez pe pista. ma bag eu Cu mare placere dar... invitatia era pentru altcineva Cauta-ti un "client" DOT 5 e mov dar se face portocaliu in timp, siliconic, nu absoarbe apa dar absoarbe aer, apa ajunsa in sistemul de franare ajunge in partea de jos a etrierilor pentru ca nu se amesteca cu lichidul si e mai grea. Trebuie schimbat mai des, etrierii demontati mai des pentru a scoate eventuala apa acumulata. Nu e compatibil cu ABS. Se face marmelada daca e contaminat cu DOT 3/4. DOT 5.1 e compatibil cu 3 si 4. E transparent sau galbui si se face portocaliu sau negru in timp. Exista si albastru sa vezi cand ai scos tot lichidul vechi. Asta absoarbe apa si e compatibil cu ABS-ul. Eu stiam ca nu se foloseste DOT 5 la modele de serie. Am aflat acum ca Harley foloseste. De altele nu stiu. Posibil sa mai foloseasca si altii. Referitor la culori, cei mai multi producatori livreaza lichidul de frana DOT4 si DOT5.1 cu o culoare galbuie. Am intalnit insa si lichid de frana DOT5.1 roz - Liqui Moly sau albastru - Bel Ray. Cred ca e adaugat doar un pigment pentru a vedea mai usor nivelul in rezervorul cu lichid de frana. Editat Noiembrie 5, 2011 de Cesar Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ozzy Postat Noiembrie 5, 2011 Share Postat Noiembrie 5, 2011 eu calc si frana spate cand vreau sa opresc...ma ajuta sa nu dau ca prostu-n frana fata...sunt fraier nu? ) in principiu...frana spate ajuta foarte putin...dar daca stii sa o dozezi...e si ea acolo si ajuta... Si eu folosesc ambele frane ca sa le uzez egal. In felul asta schimb mai rar placute de frana. Dar cum spuneam nici nu franez ca nebunul. Si eu raman la parerea mea ca e bine sa franezi cu tot ce ai indiferent cat de putin ajuta. Si daca tot vorbim despre circuite am observat ca pilotii se imping in ghidon cand franeaza tare. E clar ca schimba centrul de greutate dar eu cred ca luand vantul in piept reduc din viteza. Harley pune sisteme de franare cu DOT5. Nu stiu exact pe care modele si din ce ani dar stiu sigur o motocicleta care pune frana cu asa ceva. Un soft tail din 97 cu care am mers. DOT4 si DOT5 nu sunt compatibile, DOT5 este pe baza de silicon. DOT5 dizolva garniturile din sistemele cu lichid DOT4. DOT4 si DOT5 nu sunt miscibile, puse in acelasi vas se comporta ca apa si uleiul. DOT4 si DOT5.1 sunt compatibile, adica la un sistem cu DOT4 poti pune DOT5.1 care are punct de fierbere mai ridicat. Mai este si RBF (racing brake fluid) care este compatibil DOT4. Multam mult. Nu stiam asta. Eu la toate mobrele imi dau seama ca e cazul sa schimb lichidul cand maneta incepe sa se miste in hopuri sau simti ca si cum ar freca ceva pe cauciuc ud. Schimbi lichidul si fenomenul dispare. Nici asta nu stiam. Mai invatam cate ceva. Tocmai am flat ca trebuie sa schimb lichidul de frana la motocicleta mea. Nici eu nu stiu cata apa retine lichidul de frana. Totusi din ce am citit lichidul nu se uzeaza daca nu este folosit. Poate sa stea in instalatie mult si bine ca nu are nici pe dracu. Dar ca orice ulei incepe sa se degradeze imediat ce a fost incalzit. Acum e posibil sa retina si apa din condens. Poate spun prostii dar nu e imposibil. Sunt momente in care franele incing lichidul atat de tare incat acesta ajunge sa fiarba. Eu am intalnit numai la frana spate. Pur si simplu ramai cu pedala moale pana se raceste lichidul. Asa ca parerea mea este ca lichidul sa se schimbe cand este nevoie. Ca poti sa mergi cu motorul de trei ori in doi ani si nu are rost sa schimbi lichidul ori poti sa il fierbi de cinci ori in doua luni si mai bine il schimbi. Depinde de fiecare cum merge cu mobra. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.