vis-a-vis Postat August 26, 2010 Share Postat August 26, 2010 Eu am un amendament totusi. Daca tragi tare de acceleratie si ai carburatoare, baga multa benzina in prima faza, insa motorul fiind normal aspirat, nu poate trage mai mult amestec. Daca e alimentare pe injectie, nici pomeneala. Dealtfel daca amestecul e foarte bogat, nici nu se mai aprinde in camera de ardere si motorul se opreste, iar daca exista un exces de benzina, el este aruncat imediat pe evacuare, mediul fierbinte facand si un amestec bogat, foarte volatil. Parerea mea... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Vizitator corleone Postat August 26, 2010 Share Postat August 26, 2010 Io cre'ca multi habar n-au sa mearga cu mobra daca isi bat capul cu asa ceva, si nici nu le au cu mecanica. Cine vrea sa inteleaga bine cum sta treaba cu cuplul si ce legatura are acesta cu treapta de viteza ar trebui sa-si ia o bicicleta cu viteze si va afla pe pielea lui cum e sa mergi la deal pe foaie mare si cu pinion mic adica echivalentul treptei a 5-a sau a 6-a la mobre. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
mettal86 Postat August 26, 2010 Share Postat August 26, 2010 (editat) Eu am un amendament totusi. Daca tragi tare de acceleratie si ai carburatoare, baga multa benzina in prima faza, insa motorul fiind normal aspirat, nu poate trage mai mult amestec. Daca e alimentare pe injectie, nici pomeneala. Dealtfel daca amestecul e foarte bogat, nici nu se mai aprinde in camera de ardere si motorul se opreste, iar daca exista un exces de benzina, el este aruncat imediat pe evacuare, mediul fierbinte facand si un amestec bogat, foarte volatil. Parerea mea... Carburatoarele (cel putin la japoneze) au doua clapete, una este actionata exact ca la dacie (de ex) de cablul de la gaz , iar cea de-a doua este ca o cortina care se retrage odata cu turatia (este trasa de vidul cret de cilindru in timpul functionarii, cu cat e mai mare turatia, cu atat mai mare este depresiunea). deci , poti sa fii in a 6-a, la 2.000rpm, sa-i dai gaz maxim si sa nu o inneci (ceea ce s-ar intampla la Dacie de exemplu). Este un sistem primitiv de feed-back de turatie de la motor Io cre'ca multi habar n-au sa mearga cu mobra daca isi bat capul cu asa ceva, si nici nu le au cu mecanica. Cine vrea sa inteleaga bine cum sta treaba cu cuplul si ce legatura are acesta cu treapta de viteza ar trebui sa-si ia o bicicleta cu viteze si va afla pe pielea lui cum e sa mergi la deal pe foaie mare si cu pinion mic adica echivalentul treptei a 5-a sau a 6-a la mobre. Io cre'ca multi care nu pricep o formula fizica o baga pe aia cu practica si cu "habar n-au sa mearga cu mobra", cu "practica e mai importanta", etc, crezi ca nu poti sa le stii pe amandoua? teoria si practica? E vreun pacat in a incerca sa intelegi principiile fizice? Stii ca la proiectare se fac modele matematice bazate pe ecuatii si in baza lor imbunatatesc? sau crezi ca inginerii din japonia urca pe un "o bicicleta cu viteze si va afla pe pielea lui cum e sa mergi la deal pe foaie mare si cu pinion mic", iar dupa aceia se pun la strung si mesteresc un motor, incearca PRACTIC ce poate si dupa aceia iar urca pe bicicleta, se mai chinuie nitel sa inteleaga, si iar fac un model? sau totusi fizica e baza? Iti raspund asa pentru ca m-am simtit ofensat prin replica dumitale. si sa stii dumneata ca marii piloti pe F1, WRC sau MotoGP cunosc bine fizica, si exerseaza pe principiu de intelegere pana ajung la reflex, dar in spate tot intelegerea procesului este... Editat August 26, 2010 de mettal86 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Vizitator corleone Postat August 26, 2010 Share Postat August 26, 2010 (editat) Este un sistem primitiv de feed-back de turatie de la motor Nu este deloc primitiv si este foarte folositor. Iti raspund asa pentru ca m-am simtit ofensat prin replica dumitale. da ciam facut bre team injurat de mama? Editat August 26, 2010 de corleone Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
vis-a-vis Postat August 26, 2010 Share Postat August 26, 2010 Carburatoarele (cel putin la japoneze) au doua clapete, una este actionata exact ca la dacie (de ex) de cablul de la gaz , iar cea de-a doua este ca o cortina care se retrage odata cu turatia (este trasa de vidul cret de cilindru in timpul functionarii, cu cat e mai mare turatia, cu atat mai mare este depresiunea). deci , poti sa fii in a 6-a, la 2.000rpm, sa-i dai gaz maxim si sa nu o inneci (ceea ce s-ar intampla la Dacie de exemplu). Este un sistem primitiv de feed-back de turatie de la motor Exact. Uitasem de subar si de membrana de vacuum (doar am dat o palarie de bani sa le schimb ), ma gandeam la carburatoarele simple, in speta cel de Dacie, care are pompa de sprit si "inunda" carburatorul la kick-down. Deci, teoria aia cu spalat de cilindri cade si la carburatie Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
mettal86 Postat August 26, 2010 Share Postat August 26, 2010 (editat) Este un sistem primitiv de feed-back de turatie de la motor Nu este deloc primitiv si este foarte folositor. Primitiv in sensul ca reglajul nu se face fin (cu ajutorul electronicii de exemplu), chiar as spune ca se "falfaie" destul de mult cortinutele alea. Ca este eficient sistemul sunt de acord, dar injectia de exemplu tocmai aici are avantajul (pe langa persiune), faptul ca administreaza fiecare picatura si reglajul se cu erori mici. Iti raspund asa pentru ca m-am simtit ofensat prin replica dumitale. da ciam facut bre team injurat de mama? Nu m-ai injurat de mama, dar cand cineva (de ex eu) se chinuie sa faca un post cu explicatii pertinente nu cu "asa e ca am auzit de la cineva" sau "da, fac asta de X ani si merge", care au in spate o explicatie fenomenologica, si cineva vine si spune ca cei care fac asta de fapt (citez) "habar n-au sa mearga cu mobra", e dearanjant. Editat August 26, 2010 de mettal86 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
JCDenton Postat August 26, 2010 Autor Share Postat August 26, 2010 Cuplul de sarcina este compus dintr-o componenta constanta care depinde de greutatea motocicletei, cauciucuri si mici frecari pe ici pe colo si o componenta variabila in functie de viteza (chiar patratul acesteia)."Lantul" este Cuplul motor->reducerea primara->reducerea din cutie(in functie de treapta)->reductia finala (reductie, pentru ca reduce turatia), Din acest lant, variabile sunt cuplul motor in functie de turatie si deschiderea acceleratiei si treptele de viteze (care sunt variabile discret). Am simtit fenomenul zis de tine, daca schimb numai in 5000 de ture de exemplu, cand ajung in a 5-a simt ca e subturata la aia 4000-4500 de ture. Si acolo deja am ~140 km/h. La mine intra pe rosu la 10 mii de ture. Daca raportul pentru a 5-a este 0.875 (21/24), atunci asta nu inseamna ca treapta a 5-a, practic e ca sa folosesti turatia la care ai ajuns cand ai schimbat din a 4-a? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
mettal86 Postat August 26, 2010 Share Postat August 26, 2010 (editat) Daca raportul pentru a 5-a este 0.875 (21/24), atunci asta nu inseamna ca treapta a 5-a, practic e ca sa folosesti turatia la care ai ajuns cand ai schimbat din a 4-a? In general treapta superioara (a 5-a sau a 6-a dupa caz) este destinata vitezei de croaziera, in general nu prea se accelereaza in ultima treapta, Adesea motorul nu are puterea sa duca motocicleta in zona rosie in treapta superiora, tocmai de aceea ca este ultima:) si este calculata pentru a merge cu viteza constanta la consum. Asta sunt observatii proprii, nu am vazut recomandari de a nu accelera in ultima treapta. Vorbesc de mototare pana in 600cc si viteze mai mici de 200km/h. Editat August 26, 2010 de mettal86 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Vizitator corleone Postat August 26, 2010 Share Postat August 26, 2010 (editat) Nu m-ai injurat de mama, dar cand cineva (de ex eu) se chinuie sa faca un post cu explicatii pertinente nu cu "asa e ca am auzit de la cineva" sau "da, fac asta de X ani si merge", care au in spate o explicatie fenomenologica, si cineva vine si spune ca cei care fac asta de fapt (citez) "habar n-au sa mearga cu mobra", e dearanjant. Coane, tocmai faptul ca nu stii fizica este problema. Daca ai fi stiut ai fi facut niste calcule si ti-ai fi dat cu seama ce se intampla si de ce se intampla. La multi bani! Mesaj completat nu am vazut recomandari de a nu accelera in ultima treapta. pentru ca nu exista asemenea recomandari. daca ai 100 km/h in a 6-a poti sa accelerezi linistit dar nu bagi mana-n gaz la maxim si nici nu te astepta sa te ridici pe o roata. Editat August 26, 2010 de corleone Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
mettal86 Postat August 26, 2010 Share Postat August 26, 2010 (editat) Coane, tocmai faptul ca nu stii fizica este problema. Daca ai fi stiut ai fi facut niste calcule si ti-ai fi dat cu seama ce se intampla si de ce se intampla. La multi bani! De unde ai tras tu concluzia cata fizica stiu eu? Si cine te indreptateste sa afirmi ca nu stiu fizica? Calculele le-am facut pentru mine pentru motorul meu, de asta am dat notiuni generale si am precizat ca datele difera la fiecare motor. Ti se pare amuzant sa arunci replici cu calificative si sa vezi cum lumea iti raspunde? Te rog daca mai ai remarci despre cunostintele mele de fizica sau "motociclism" (ai mentionat intr-un post anterior ca cei care fac astfel de calcule nu prea stiu sa mearga) sa le faci pe PM, ca de la a schimba pareri pe forum la a aduce calificative e cale lunga. Intrebarea topicului a fost una tehnica, iar tu nu ai venit cu absolut nici o explicatie tehnica, practic ai fost off-topic, dar eu am uitat ca in Romania sportul national este criticatul celorlalti, mai ales cand nu ai nimic de spus Editat August 26, 2010 de mettal86 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Vizitator corleone Postat August 26, 2010 Share Postat August 26, 2010 (editat) De unde ai tras tu concluzia cata fizica stiu eu? Si cine te indreptateste sa afirmi ca nu stiu fizica? Esti atat de bun la fizica ca a trebuit sa intrebi un mecanic cand e mobra subturata. Sau poate ai inceput sa inveti fizica abia dupa ce ai cunoscut acest mecanic, caz in care sunt nevoit sa-mi cer scuze. PS: Exemplul meu cu bicicleta este cel mai bun pt a intelege cuplul sau/si folosirea treptelor de viteza (pt cine are nevoie, LOL). Editat August 26, 2010 de corleone Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
mettal86 Postat August 26, 2010 Share Postat August 26, 2010 Esti atat de bun la fizica ca a trebuit sa intrebi un mecanic cand e mobra subturata. Sau poate ai inceput sa inveti fizica abia dupa ce ai cunoscut acest mecanic, caz in care sunt nevoit sa-mi cer scuze. PS: Exemplul meu cu bicicleta este cel mai bun pt a intelege cuplul sau/si folosirea treptelor de viteza (pt cine are nevoie, LOL). Prietene, am intrebat pentru ca oricat de multe notiuni fizice nu ai avea, anumite date nu le gasesti scrise pe nicaieri (cum ar fi chestia cu subturatul). Stiu ca sunt multi factori, de aceia nimeni nu va da date concrete la acest capitol, dar cum tocmai imi luasem motocicleta, vroiam sa aud parerea unui om care a vazut ceva mai multe motoare decat mine si a mers ceva kilometri in plus. Nu imi este rusine sa intreb unde nu stiu ceva exact, iar daca stiu aproximativ (cum a fost cazulmeu cu subturatul) prefer sa gasesc confirmari (sau dezmintiri) a celor stiute in literatura de specialitate sau la oameni mai experimentati. E grav ca am intrebat mecanicul asa ceva? Chiar nu stiu fizica din cauza asta??? Exemplul tau cu bicicleta l-am testat peste 2.000km cat am mers cu acest mijloc de transport (asta doar in perioada 17-20 ani, ca pe acestea le-am cronometrat), am avut zile cu 90 de km/zi (8h de mers), si eu apelez la explicatia cu bicicleta cand cineva nu intelege functionarea cutiei de viteze, dar aici intrebarea a fost alta, omul nu a intrebat "cum functioneaza" ci a intrebat backgroundul tehnico-stiintific, si a si dat date exacte ale motorului. Eu am completat cu niste informatii tehnice, pe care si pe acestea le-am dat cu titlu de prezentare (sunt ceva mai multi factori care intra in ecuatie). Cum functioneaza multe chestii am intuit de mult si chiar de la varste foarte fragede, dar tot timpul am cautat confirmari matematice la fenomene, pe care le-am gasit de cele mai multe ori. Poate mai sunt unii si altii ca mine care "nu prea stiu sa se dea cu mobra de isi pun astfel de probleme", sau poate sunt singurul pe aici, ramane de vazut Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
b374 Postat August 26, 2010 Share Postat August 26, 2010 PS: Exemplul meu cu bicicleta este cel mai bun pt a intelege cuplul sau/si folosirea treptelor de viteza (pt cine are nevoie, LOL). Nu prea e in contextul dat, al schimbarii vitezelor... orice angrenaj ai avea... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Vizitator corleone Postat August 26, 2010 Share Postat August 26, 2010 (editat) Prietene, am intrebat pentru ca oricat de multe notiuni fizice nu ai avea, anumite date nu le gasesti scrise pe nicaieri (cum ar fi chestia cu subturatul). Stiu ca sunt multi factori, de aceia nimeni nu va da date concrete la acest capitol, dar cum tocmai imi luasem motocicleta, vroiam sa aud parerea unui om care a vazut ceva mai multe motoare decat mine si a mers ceva kilometri in plus. Nu imi este rusine sa intreb unde nu stiu ceva exact, iar daca stiu aproximativ (cum a fost cazulmeu cu subturatul) prefer sa gasesc confirmari (sau dezmintiri) a celor stiute in literatura de specialitate sau la oameni mai experimentati. E grav ca am intrebat mecanicul asa ceva? Chiar nu stiu fizica din cauza asta??? Exemplul tau cu bicicleta l-am testat peste 2.000km cat am mers cu acest mijloc de transport (asta doar in perioada 17-20 ani, ca pe acestea le-am cronometrat), am avut zile cu 90 de km/zi (8h de mers), si eu apelez la explicatia cu bicicleta cand cineva nu intelege functionarea cutiei de viteze, dar aici intrebarea a fost alta, omul nu a intrebat "cum functioneaza" ci a intrebat backgroundul tehnico-stiintific, si a si dat date exacte ale motorului. Eu am completat cu niste informatii tehnice, pe care si pe acestea le-am dat cu titlu de prezentare (sunt ceva mai multi factori care intra in ecuatie). Cum functioneaza multe chestii am intuit de mult si chiar de la varste foarte fragede, dar tot timpul am cautat confirmari matematice la fenomene, pe care le-am gasit de cele mai multe ori. Poate mai sunt unii si altii ca mine care "nu prea stiu sa se dea cu mobra de isi pun astfel de probleme", sau poate sunt singurul pe aici, ramane de vazut Ca sa fiu scurt, va complicati existenta. Topicul asta este absolut fara rost, ce rost are sa calculezi cuplul in trepte de viteze? Oare vor fi depasirile mai eficiente? Sau acceleratiile mai bune? Editat August 26, 2010 de corleone Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
b374 Postat August 26, 2010 Share Postat August 26, 2010 Ca sa fiu scurt, va complicati existenta. Topicul asta este absolut fara rost, ce rost are sa calculezi cuplul in trepte de viteze? Oare vor fi depasirile mai eficiente? Sau acceleratiile mai bune? Teoretic, daca faci liniute, da! Cu rost sau fara rost (in opinia ta) are legatura cu forumul... probabil mai mult decat altele asa ca nu vad nici o problema. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Vizitator corleone Postat August 26, 2010 Share Postat August 26, 2010 Teoretic, daca faci liniute, da! Cu rost sau fara rost (in opinia ta) are legatura cu forumul... probabil mai mult decat altele asa ca nu vad nici o problema. Vezi sa iei calculatorul cu tine cand faci liniute. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
b374 Postat August 26, 2010 Share Postat August 26, 2010 Vezi sa iei calculatorul cu tine cand faci liniute. Nu fac liniute, deloc... dar cine face in mod profesional... ia calculatorul cu el! Si sa intelegi fizica e foarte important, mult mai important decat practica. Asa ca daca ti se pare topicul aiurea... nu e nici un motiv sa-l citesti... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Vizitator corleone Postat August 26, 2010 Share Postat August 26, 2010 (editat) Nu fac liniute, deloc... dar cine face in mod profesional... ia calculatorul cu el! Si sa intelegi fizica e foarte important, mult mai important decat practica. Asa ca daca ti se pare topicul aiurea... nu e nici un motiv sa-l citesti... Prietene, tot ce inseamna mecanica inseamna fizica. Editat August 26, 2010 de corleone Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
b374 Postat August 26, 2010 Share Postat August 26, 2010 Prietene, tot ce inseamna mecanica inseamna fizica. Huh? Ai lamurit problema cu propozitia asta? Are vreo legatura cu ce s-a discutat? Patratul e patrulater, asa si? Mesaj completat Se da o motocicleta de 210 kg la gol + 22l de benzina + 3.6 l de ulei. Daca tot o dau in balarii cu @corleone... ai uitat sa zici si cati litrii de antigel Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
B.B. Postat August 27, 2010 Share Postat August 27, 2010 Datele referitoare la cuplu si cai putere sunt pentru treapta finala? Daca nu, cum se poate calcula unde are maximul de cuplu pentru celelalte 4 trepte?Multumesc. Bai oamenii lui Dumnezo, mai cititi odata intrebarea, de vreo 3 ori asa si apoi vedeti ca intr-adevar topicul este stupid cum zice si Corleone. Am incercat sa ma abtin pana acum, dar deja ati inceput sa va certati aiurea. Raspunsul la intrebarea initiala este asa: Datele referitoare la cuplu si cai putere sunt pentru treapta finala? Raspuns: NUUU. Datele referitoare la cuplu sunt ale motorului, este cuplul la arborele cotit, nu are nici o legatura cu treapta, cuplul motorului este unul si acelasi indiferent ce i-ai face.. si anume cat a zis e: 63NM la 7500 rpm. Daca nu, cum se poate calcula unde are maximul de cuplu pentru celelalte 4 trepte? Raspuns: se inmulteste cuplul cu raportul de transmisie. Formula fizica, aritmetica de clasa a IV-a. Cuplul maxim al motocicletei este in treapta I de viteza. THAT'S IT. In rest schimbatul treptei in functie de turatie este cat se poate de logic si intuitiv, si aceasta logica deriva din formulele fizice. Ce tot va mai certati atat? Se stie de cand lumea si pamantul, nu am inventat noi cana cu manerul pe partea dreapta: - pentru un condus eficient se schimba treapta la un RPM cat mai aproape de cuplul maxim. Daca o sa vedeti vreodata un grafic al consumului o sa vedeti ca zona de consum minim corespunde cu zona de cuplu maxim. - mersul subturat duce la un consum marit - si la injectie si la carburatie, DA! (credeti sau nu cu un motor subturat poti consuma mai mult decat daca mergi la turatie mai mare) Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
vis-a-vis Postat August 27, 2010 Share Postat August 27, 2010 Aiurea Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
reltih Postat August 27, 2010 Share Postat August 27, 2010 Bai oamenii lui Dumnezo, mai cititi odata intrebarea, de vreo 3 ori asa si apoi vedeti ca intr-adevar topicul este stupid cum zice si Corleone. Am incercat sa ma abtin pana acum, dar deja ati inceput sa va certati aiurea. Raspunsul la intrebarea initiala este asa: Datele referitoare la cuplu si cai putere sunt pentru treapta finala? Raspuns: NUUU. Datele referitoare la cuplu sunt ale motorului, este cuplul la arborele cotit, nu are nici o legatura cu treapta, cuplul motorului este unul si acelasi indiferent ce i-ai face.. si anume cat a zis e: 63NM la 7500 rpm. Daca nu, cum se poate calcula unde are maximul de cuplu pentru celelalte 4 trepte? Raspuns: se inmulteste cuplul cu raportul de transmisie. Formula fizica, aritmetica de clasa a IV-a. Cuplul maxim al motocicletei este in treapta I de viteza. THAT'S IT. In rest schimbatul treptei in functie de turatie este cat se poate de logic si intuitiv, si aceasta logica deriva din formulele fizice. Ce tot va mai certati atat? Se stie de cand lumea si pamantul, nu am inventat noi cana cu manerul pe partea dreapta: - pentru un condus eficient se schimba treapta la un RPM cat mai aproape de cuplul maxim. Daca o sa vedeti vreodata un grafic al consumului o sa vedeti ca zona de consum minim corespunde cu zona de cuplu maxim. - mersul subturat duce la un consum marit - si la injectie si la carburatie, DA! (credeti sau nu cu un motor subturat poti consuma mai mult decat daca mergi la turatie mai mare) m-ati bagat in ceata de tot, Bogdane vrei sa zici ca in treapta a 4-a sau a-5-a la 7500 de rpm nu am, 63 de nm ? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
B.B. Postat August 27, 2010 Share Postat August 27, 2010 Ba da, la arborele cotit. De fapt, la turatia aia, ai cuplul ala la arborele cotit indiferent de treapta de viteza in care te afli.Cat cuplu se transmite la roata e asa cum a zis belbody, se inmulteste cu raportul treptei de viteza. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
reltih Postat August 27, 2010 Share Postat August 27, 2010 ok, de ce ne mai pierdem timpu' pe aci ? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
JCDenton Postat August 27, 2010 Autor Share Postat August 27, 2010 Daca tot o dau in balarii cu @corleone... ai uitat sa zici si cati litrii de antigel E racita cu ulei . Eu doar am pus o intrebare si mai tarziu am scris si ce vroiam sa aflu cu acea intrebare. Poate pentru voi care va demontati motocicleta prin teava de esapament e o intrebare stupida, dar eu vreau sa aflu, cel putin pe hartie, in functie de treapta, unde e subturata si unde e supraturata. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.