pepsi Postat August 16, 2006 Share Postat August 16, 2006 Buna, mi-o dat azi un om ceva saiba ce se pune in locul saibei de la bujie, cica faciliteaza racirea bujiei si duce la un consum mai redus. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ser79ban Postat August 16, 2006 Share Postat August 16, 2006 si cum arata? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
pepsi Postat August 16, 2006 Autor Share Postat August 16, 2006 asa arata... ce parere aveti, ii posibil asa ceva? omu o zis ca schita o luat dintro revista japo de prin ani 80, lo folosit la motoru lui cand avea si apoi la masina.... sincer ma indoiesc sa fie adevarat, dar cine stie Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
alexandrub Postat August 16, 2006 Share Postat August 16, 2006 si compresia din piston ubde se duce? pe fantele alea......? nu prea cred sa foloseasca la ceva ...... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Baiazid Postat August 16, 2006 Share Postat August 16, 2006 si compresia din piston ubde se duce? pe fantele alea......? nu prea cred sa foloseasca la ceva ...... Banuiesc ca se pune cu fantele in sus Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
bcristian Postat August 16, 2006 Share Postat August 16, 2006 Alta poveste cu marmote. Printre altele, rata de transfer a caldurii este proportionala cu supafata de contact, iar 90% daca nu mai mult din suprafata de contact intre blocul motor si bujie e filetul, deci saiba conteaza prea putin. Oricum, avand suprafata de contact mai mica din cauza fantelor, singurul lucru pe care il face e sa reduca transferul de caldura, probabil cu 0.0001%. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
pepsi Postat August 16, 2006 Autor Share Postat August 16, 2006 si compresia din piston ubde se duce? pe fantele alea......? nu prea cred sa foloseasca la ceva ...... pai nu stiu Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
reptile Postat August 17, 2006 Share Postat August 17, 2006 Nu prea cred asta,daca era asa de buna sigur se punea la motociclete de serie,si ce legatura are cu consumul ? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
csman Postat August 17, 2006 Share Postat August 17, 2006 bai pepsi tu crezi tot ce zic toti oligofrenii cofetari care nu au ce face si citesc nush ce reviste socialiste comuniste ... daca iti zicea ca o faci racheta daca bagi un cartof pe teava il credeai ? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
pepsi Postat August 17, 2006 Autor Share Postat August 17, 2006 ba csman, am zis io ca am crezut ce o zis? citeste mai atent inainte de a comenta! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Baiazid Postat August 17, 2006 Share Postat August 17, 2006 Saiba asta ajuta si la consumul de ulei! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
moshulik Postat August 17, 2006 Share Postat August 17, 2006 Poate saiba aia vine presata cumva in aluminiu si crenelurile alea se infunda in aluminiul chiulasei, asigurand si etansarea la compresie. In felul asta creste suprafata de contact dintre saiba si chiulasa. Oricum, regimul termic al bujiei nu prea are treaba cu disiparea caldurii bujiei catre chiulasa, ci cu disiparea caldurii de pe electrodul central (izolat electric prin ceramica) - catre corpul bujiei. Ori... chestia asta se regleaza din fabricatie, rezultand cifra termica. Reglajul consta in lungimea de electrod pe care se depune ceramica (intre electrod si corpul bujiei, de-a lungul electrodului) - cu cat lungimea asta e mai mare, cu atat electrodul disipa caldura mai multa si mai rapid catre corpul bujiei (care este considerat evident mai rece decat electrodul). Daca ceramica e depusa pe o zona mai mica, electrodul ramane mai izolat termic si se incalzeste mai tare (asta este necesar la motoare mai reci - la care chiulasa si corpul bujiei se incalzesc mai putin - iar daca transferul de pe electrod spre corpul bujiei ar fi prea bun, electrodul nu s-ar mai incalzi niciodata suficient pentru a atinge temperatura de autocuratire). Pe asta cu saiba nu prea o inteleg totusi... o fi pentru regimurile cand motorul se incinge foarte tare si diferenta de temperatura dintre electrod si corpul bujiei e prea mica, oricat de "rece" ar fi cifra termica a bujiei, iar reducerea diferenta de temperatura dintre corp bujie si chiulasa ar mai ajuta un pic la racirea electrodului central... totusi... cam trasa de par........ Probabil saiba respectiva se aplica la motoare mici, de 50cmc si are rolul de a reduce raportul de compresie - de aici evident ca motorul nu se mai incinge asa tare, dar nici nu mai trage.... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
nflt Postat August 20, 2006 Share Postat August 20, 2006 (editat) sărăcia asta de saibă (ca principiu, cunosc modelul care era cu 2+3 găurele) era în vogă în preistoria motorismului, avea rolul de a "încălzi" suplimentar bujia, cu gaze de ardere, la motoarele care aveau regim incontrolabil de temperatură şi cu tendinţa de ancrasare cu ulei...supraîncălzirea avea rol de a "poponeataăţa" bujia. Am întâlnit ingineria pe un Moskvici din cretacic. Normal că o bujie curată dă o scânteie eficientă, ardere mai bună, consum redus.... pe un motor modern.... PS: iar modifică toate cuvintele ce conţin fragmentul "koor" (koor-ăţa versus poponeata-ăţa)... Editat August 20, 2006 de nflt Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ZIDU' Postat August 20, 2006 Share Postat August 20, 2006 Buna, mi-o dat azi un om ceva saiba ce se pune in locul saibei de la bujie, cica faciliteaza racirea bujiei si duce la un consum mai redus. aleg bujia corect(cifra termica !!!!!!!!!!!) si lasa saiba cu care vine. num ai umbla cu prostii ca stricic motorul Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
cata_30 Postat August 20, 2006 Share Postat August 20, 2006 este o saiba pe bujie dar e din fabrica adik o gasesti pe ea...si nu e cu fante in nici un caz....si nu are rol la racire, , o saiba in primul rand....lol ce brevete mai scot astia....pt racire poti avea fise cu disipator de caldura...arata ca un tub de aluminiu pe capatul fisei care se introduce pe bujie (vezi CIELO...ETC) ENJOI YOR RIDE Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ZIDU' Postat August 21, 2006 Share Postat August 21, 2006 este o saiba pe bujie dar e din fabrica adik o gasesti pe ea...si nu e cu fante in nici un caz....si nu are rol la racire, , o saiba in primul rand....lol ce brevete mai scot astia....pt racire poti avea fise cu disipator de caldura...arata ca un tub de aluminiu pe capatul fisei care se introduce pe bujie (vezi CIELO...ETC) ENJOI YOR RIDE saiba originala de pe bujie are rol de etansare si de a prelua tensiunile aparute in urma dilatarii diferite a metalelor din care sunt facute chiulasa si bujia nu are rost sa pui kkturi de racit bujia si alte porcariii, ea are temperatura fixa de functionare si de aia e bine sa folosesti bujia recomandata de producator, far alte inginerii. ea se incalzeste/ raceste asa cum trebuie. Ai nevoie de o bujie care sa stea mai calda = cumperi una cu o cifra termica mai mica, dar tre sa stii ce faci(sa citesti bujiile) si sa o alegi CORECT, altfel faci gauri in pistoane urgent Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
pepsi Postat August 21, 2006 Autor Share Postat August 21, 2006 aleg bujia corect(cifra termica !!!!!!!!!!!) si lasa saiba cu care vine. num ai umbla cu prostii ca stricic motorul am zis io ca umblu cu prostii? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
cata_30 Postat August 21, 2006 Share Postat August 21, 2006 am dat un exemplu...daca din constructie vine cu dispersor asta e nu te apuci sa faci tu "tuning"... in rest Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.