Sari la conținut

Saiba La Bujie


pepsi
 Share

Postări Recomandate

asa arata...

ce parere aveti, ii posibil asa ceva?

omu o zis ca schita o luat dintro revista japo de prin ani 80, lo folosit la motoru lui cand avea si apoi la masina....

sincer ma indoiesc sa fie adevarat, dar cine stie

post-6144-1155727139_thumb.jpg

post-6144-1155727252_thumb.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Alta poveste cu marmote. Printre altele, rata de transfer a caldurii este proportionala cu supafata de contact, iar 90% daca nu mai mult din suprafata de contact intre blocul motor si bujie e filetul, deci saiba conteaza prea putin. Oricum, avand suprafata de contact mai mica din cauza fantelor, singurul lucru pe care il face e sa reduca transferul de caldura, probabil cu 0.0001%.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

bai pepsi tu crezi tot ce zic toti oligofrenii cofetari care nu au ce face si citesc nush ce reviste socialiste comuniste ... daca iti zicea ca o faci racheta daca bagi un cartof pe teava il credeai ?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Poate saiba aia vine presata cumva in aluminiu si crenelurile alea se infunda in aluminiul chiulasei, asigurand si etansarea la compresie. In felul asta creste suprafata de contact dintre saiba si chiulasa.

 

Oricum, regimul termic al bujiei nu prea are treaba cu disiparea caldurii bujiei catre chiulasa, ci cu disiparea caldurii de pe electrodul central (izolat electric prin ceramica) - catre corpul bujiei. Ori... chestia asta se regleaza din fabricatie, rezultand cifra termica. Reglajul consta in lungimea de electrod pe care se depune ceramica (intre electrod si corpul bujiei, de-a lungul electrodului) - cu cat lungimea asta e mai mare, cu atat electrodul disipa caldura mai multa si mai rapid catre corpul bujiei (care este considerat evident mai rece decat electrodul). Daca ceramica e depusa pe o zona mai mica, electrodul ramane mai izolat termic si se incalzeste mai tare (asta este necesar la motoare mai reci - la care chiulasa si corpul bujiei se incalzesc mai putin - iar daca transferul de pe electrod spre corpul bujiei ar fi prea bun, electrodul nu s-ar mai incalzi niciodata suficient pentru a atinge temperatura de autocuratire).

 

Pe asta cu saiba nu prea o inteleg totusi... o fi pentru regimurile cand motorul se incinge foarte tare si diferenta de temperatura dintre electrod si corpul bujiei e prea mica, oricat de "rece" ar fi cifra termica a bujiei, iar reducerea diferenta de temperatura dintre corp bujie si chiulasa ar mai ajuta un pic la racirea electrodului central... totusi... cam trasa de par........ Probabil saiba respectiva se aplica la motoare mici, de 50cmc si are rolul de a reduce raportul de compresie - de aici evident ca motorul nu se mai incinge asa tare, dar nici nu mai trage....

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

:what: sărăcia asta de saibă (ca principiu, cunosc modelul care era cu 2+3 găurele) era în vogă în preistoria motorismului, avea rolul de a "încălzi" suplimentar bujia, cu gaze de ardere, la motoarele care aveau regim incontrolabil de temperatură şi cu tendinţa de ancrasare cu ulei...supraîncălzirea avea rol de a "poponeataăţa" bujia. Am întâlnit ingineria pe un Moskvici din cretacic. Normal că o bujie curată dă o scânteie eficientă, ardere mai bună, consum redus.... :what: pe un motor modern.... :crack:

 

 

PS: :what: iar modifică toate cuvintele ce conţin fragmentul "koor" (koor-ăţa versus poponeata-ăţa)... :crack:

Editat de nflt
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Buna, mi-o dat azi un om ceva saiba ce se pune in locul saibei de la bujie, cica faciliteaza racirea bujiei si duce la un consum mai redus.

aleg bujia corect(cifra termica !!!!!!!!!!!) si lasa saiba cu care vine. num ai umbla cu prostii ca stricic motorul

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

este o saiba pe bujie dar e din fabrica adik o gasesti pe ea...si nu e cu fante in nici un caz....si nu are rol la racire, :crack:, o saiba in primul rand....lol ce brevete mai scot astia....pt racire poti avea fise cu disipator de caldura...arata ca un tub de aluminiu pe capatul fisei care se introduce pe bujie (vezi CIELO...ETC)

 

 

ENJOI YOR RIDE :crack:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

este o saiba pe bujie dar e din fabrica adik o gasesti pe ea...si nu e cu fante in nici un caz....si nu are rol la racire, :crack:, o saiba in primul rand....lol ce brevete mai scot astia....pt racire poti avea fise cu disipator de caldura...arata ca un tub de aluminiu pe capatul fisei care se introduce pe bujie (vezi CIELO...ETC)

ENJOI YOR RIDE :crack:

saiba originala de pe bujie are rol de etansare si de a prelua tensiunile aparute in urma dilatarii diferite a metalelor din care sunt facute chiulasa si bujia

nu are rost sa pui kkturi de racit bujia si alte porcariii, ea are temperatura fixa de functionare si de aia e bine sa folosesti bujia recomandata de producator, far alte inginerii. ea se incalzeste/ raceste asa cum trebuie. Ai nevoie de o bujie care sa stea mai calda = cumperi una cu o cifra termica mai mica, dar tre sa stii ce faci(sa citesti bujiile) si sa o alegi CORECT, altfel faci gauri in pistoane urgent

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...