Sari la conținut

plec in Africa


bavareze
 Share

Postări Recomandate

Pompa de apa am, plus cateva garnituri (de obicei alea cedeaza, nu axul)

 

 

 

 

In manualul de service se recomanda schimbarea simeringurilor (2.buc) obligatoriu si axul. La montare se foloseste vasilina "EP2" cu care se unge axul si se incarca buza interioara a simeringului de la antigel.

Din experienta personala dupa doar 10.000Km cu un chit de pompa nou si original axul s-a uzat in dreptul simeringului din zona cu antigel iar in zona carterului (ulei) axul este ok. (Am folosit antigelul original ALBASTRU)

Concluzie:

Se recomanda Folosirea de antigel ROSU (are o protectie anticoroziva buna si proprietati bune de ungere) Si folosirea intregului chit de reparatie nu doar simeringurile, altfel vei desface motorul dupa ~10.000Km

P.S

Pt. nevralgic la BMW F650GS este chiar pompa de apa (cu un set pus ca la carte tine ~30-35.000Km)

 

-O ideie ar fi ca la 40-50.000 km sa-ti schimbi si intinzatorul hidraulic de la lantul de distributie.

Mesaj completat

am o intrebare: ce fel de lanturi folosesc cei care pleaca la drumuri super lungi? eu cat m-am invartit prin romania nu am avut probleme cu lantul cu siguranta. dar pe drumul din america de sud, siguranta se desfacea mereu, am pus lant nou, siguranta noua, totul ca la carte... dupa un timp se dezmembra.

oriignal, motocicleta vine cu lant fara siguranta, dar e foarte greu de montat (trebuie scoasa bascula).

idei/sugestii?

 

 

Cu un chit de reparatie lant (Chain Tools)

Il gasesti la aproape orice magazin de piese si accesorii moto care se respecta.

Contine prese de sertizare-desertizare lanturi endless

Sunt de asemenea firme moto care vand lanturi cu O-ringuri dupa cod si la metru.

Se recomanda sa schimbi tot kitul (pinion+foaie+lant).

[un lant nou pe pinioane uzate = uzura de doua ori mai mare]

 

BMW F650GS

Lant O-ring cod: 520

Nr zale: 112

Lungime: 1000 mm

Editat de ticubenn
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

salut bavareze,ca-ti kilometrii are gs-ul tau,vreau sa-mi fac si eu o idee de spre gs

 

acum are 52.000 si pare ok, as mai merge cu el minim 30-40k.

 

 

In manualul de service se recomanda schimbarea simeringurilor (2.buc) obligatoriu si axul. La montare se foloseste vasilina "EP2" cu care se unge axul si se incarca buza interioara a simeringului de la antigel.

Din experienta personala dupa doar 10.000Km cu un chit de pompa nou si original axul s-a uzat in dreptul simeringului din zona cu antigel iar in zona carterului (ulei) axul este ok. (Am folosit antigelul original ALBASTRU)

[...]

 

Teoria cam asa e, dar cand s-a zapacit pompa prima data prin Peru si am cerut antigel la magazin nu s-a pus problema de antigel verde, albastru, rosu sau gri, aveau "antigel" si atat, un singur fel, nu stiau nici ei ce contine. Apoi s-a mai stricat odata prin Patagonia. Acolo nu mai aveam nici pompa de schimb si nici alte garnituri, asa ca am schimbat doar simeringul de apa cu cel vechi de ulei (pe care il scosesem prima data in Peru), si am ajuns pana in Buenos Aires. Nici acolo nu aveau pe stoc pompa, puteau sa o aduca doar in 2-3 saptamani, asa ca am fost nevoit sa ma multumesc cu simeringuri de aceeasi dimensiune. Am luat vreo 5-6 sa tot schimb, daca mai era cazul :crack: Care, culmea, nu s-au mai stricat pana la New Jersey!

Editat de bavareze
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

@ Radu Georgescu :D Bai tata, tin pumnii si pentru noua aventura. Ti-am urmarit cat de des am putu blogul si vreau sa spun ca e o mare treaba sa treci de la 300 pe-o roata pe Magheru, accidente incredibile, etc. la asa ture. Toata stima, inca o dovada ca oamenii se pot schimba (in bine) ;) Daca ai nevoie de ceva, anunta si se vor gasi oameni sa te ajute, asa cum au gasit toti cei care merita :D

 

Bafta.

cand mergeam cu 300 eram pe doua roti, nu iti mai aduci tu bine aminte.

 

 

Sunteti prajiti amandoi, era cu 250 pe splai fara casca. :crack:

 

Din cauza acelui topic mi-a facut eu cont pe forum... Cred c-am fost singuru' care i-am luat aparararea ;)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

am o intrebare: ce fel de lanturi folosesc cei care pleaca la drumuri super lungi? eu cat m-am invartit prin romania nu am avut probleme cu lantul cu siguranta. dar pe drumul din america de sud, siguranta se desfacea mereu, am pus lant nou, siguranta noua, totul ca la carte... dupa un timp se dezmembra.

 

oriignal, motocicleta vine cu lant fara siguranta, dar e foarte greu de montat (trebuie scoasa bascula).

 

idei/sugestii?

obligatoriu lant cu za nituita. gasesti pe louis zaa nituita pt modelele de lant folosite la GS.

Sfatul meu este sa iei sau as confectionezi si un ghidaj de lant. Este o piesa plasatai in apropierea foii spatesi care are rolu de a ghida lantul. efectul ei se simte cand ajungi cu el la capat si nu mai poti sa il intinzi- nu ii da voie sa sara. poate fi vazuta - pt inspiratie pe multe enduroaie. de cumparat gasesti (scump) la touratech http://www.touratech.com/shops/001/advance...amp;x=0&y=0

 

iarasi - un lucru bun ar fi un ungator automat - cumparat sau facut - il reglezi mai abundent si va avea rolul de a spala foaia si lantul - uleiu se scurge cu tot cu mizerie - asta pe langa ungerea corecta

 

p.s. pt curiosi - dakaru meu are aproape 68k si nu are absolut nici o greata

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

obligatoriu lant cu za nituita. gasesti pe louis zaa nituita pt modelele de lant folosite la GS.

Sfatul meu este sa iei sau as confectionezi si un ghidaj de lant. Este o piesa plasatai in apropierea foii spatesi care are rolu de a ghida lantul. efectul ei se simte cand ajungi cu el la capat si nu mai poti sa il intinzi- nu ii da voie sa sara. poate fi vazuta - pt inspiratie pe multe enduroaie. de cumparat gasesti (scump) la touratech http://www.touratech.com/shops/001/advance...amp;x=0&y=0

 

iarasi - un lucru bun ar fi un ungator automat - cumparat sau facut - il reglezi mai abundent si va avea rolul de a spala foaia si lantul - uleiu se scurge cu tot cu mizerie - asta pe langa ungerea corecta

 

p.s. pt curiosi - dakaru meu are aproape 68k si nu are absolut nici o greata

 

tu ce ungator ai?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

deocamdata pensula cu ulei la mana (care m-a facut sa vad cum actioneaza uleiul) si jumatate de loobman facut dupa usa daca inving lenea o sa il fac pana la capat..

e ceva de genu

http://www.youtube.com/watch?v=7xg1bOcV3rI

sau si mai simplu

http://www.horizonsunlimited.com/hubb/othe...oiler-5-a-31269

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Admin
tu ce ungator ai?

Un pont..cauta-l pe Bogdan Harea aici e forum, el face niste ungatoare de lant care sunt mai bune ca alea originale, gen Scottoiler.

Basca este si un om de treaba, ii plac aventurierii de genul tau, s-ar putea sa-i fii simpatic si asa ai surprize la pret.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

yoate dracoveniile complicate de oilere nu sunt cea mai buna idee. prezinta risc suplimentara sa dai gauri in galeria de admisie ca sa te bagi la sursa de vaccum. Sa nu uitam ulei special, etc

tot unu din bidon, furtun si soricei e mai ok. cu ulei de motor sau cutie

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

ce se stie de Algeria? a fost cineva pe acolo? Nu reusesc sa ma inteleg cu cei de la consulat absolut deloc.

...granita intre algeria si maroc este inchisa pentru toata lumea!.. cele 2 tari se afla in conflict armat!..se poate forta trecerea dar este un risc mare de a fi ciuruit!..cea mai buna varianta este de a traversa cele 2 tari este cu o bucla de ferryboat pina in spania si inapoi..

..pt maroc nu trebuie decit pasaport valabil iar pt algeria trebuie o gramada de acte inclusiv carnet de passage si viza obtinuta in avans!..

...nu uita de setul complet de vaccinuri!..fa-ti setul mare, cel mic nu-i suficient!..atentie: dureaza ceva vreme pina termini vaccinurile toate!...nu se fac decit la o anumita perioada de timp unul de altul!

...evita zonele de conflict, evita tarile care sunt cunoscute pt banditism si rapiri de persoane, ia-ti sampon si tot ce ai nevoie pt ingrijirea corporala de acasa, cele de acolo sunt pt ten negru iar cele pt albi pe linga ca sunt foarte greu de gasit mai sunt si scumpe!..

...nu umbla cu multi bani cash la tine, max 30 usd!...tine banii pe carduri, pe mai multe carduri!...atentie unde faci schimbul valutar si mai ales atentie unde platesti cu cardul...se cloneaza intr-o veselie cardurile, ghana este nr 1 mondial in fraude de genul asta!

...in rest, cea mai buna urare pt africa...stay safe and have patience! :D

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

BRAVA !!! Felicitari pentru curaj ! Si bafta , pentru ca in multe cazuri e nevoie de ea.

 

Despre lantz asculta la unu mai batran : pune-i un chit de lantz nou (de acasa), curata-l si unge-l la fiecare 800 Km. Te va tine 25.000Km.

Verificat de mine. Garantez.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 2 weeks later...
BRAVA !!! Felicitari pentru curaj ! Si bafta , pentru ca in multe cazuri e nevoie de ea.

 

Despre lantz asculta la unu mai batran : pune-i un chit de lantz nou (de acasa), curata-l si unge-l la fiecare 800 Km. Te va tine 25.000Km.

Verificat de mine. Garantez.

 

buna idee. asa am si facut. problemele au aparut dupa primii 25.000km. o sa incerc varianta cu niturile.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

buna idee. asa am si facut. problemele au aparut dupa primii 25.000km. o sa incerc varianta cu niturile.

Asa ..pt Africa este mai buna varianta kit nou+spray-ului de preferat cel pt enduro ca nu aduna atat de mult nisip pe lant,in varianta cu ungator automat ai dezavantajul ca uleiul aduna nisip si nisip+ulei=pasta de rodat ,ceea ce va duce la o uzura mai rapida a angrenajului..lucru confirmat si de un test facut de KTM(nu mai stiu unde l-am gasit) moto cu lantul uscat a rezistat mai mult decat cel uns permanent!!Bafta!!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Asa ..pt Africa este mai buna varianta kit nou+spray-ului de preferat cel pt enduro ca nu aduna atat de mult nisip pe lant,in varianta cu ungator automat ai dezavantajul ca uleiul aduna nisip si nisip+ulei=pasta de rodat ,ceea ce va duce la o uzura mai rapida a angrenajului..lucru confirmat si de un test facut de KTM(nu mai stiu unde l-am gasit) moto cu lantul uscat a rezistat mai mult decat cel uns permanent!!Bafta!!

 

sprayul enduro nu e tot umed? oricum, treaba cu spray-ul cade din start, nu pot lua cu mine mai mult de 2 sprayuri care tin 4-5 mii km sa zicem. porma nu mai gasesc. in america de sud toti puneau ulei, exceptand poate chile si argentina. nici nu auzisera de spray.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...