Sari la conținut

Ulei de motocicleta speciall?


Postări Recomandate

nu-ti patineaza de la ulei, patineaza ca e uzat. eu folosesc silkolene in toate motoarele, ma impac foarte bine cu el. incearca un aditiv anti-scurgere de ulei mai rasarit, liqui-mily. dar sa nu te astepti la minuni, doar reduce un pic scurgerile. garniturile, semeringurile si rulmentii tot trebuiesc schimbati. daca nu schimbi si rulmentii o sa se duca repede semeringurile.

 

O sa caut acel aditiv, trebuie schimbati, dar eu nu ma complic, am discuri noi, dar nu am reusit sa dau ambreajul jos sa le schimb :)

Deci e bun uleiul asta silkolene... Poate nu imi patina inainte ca am avut ulei cu ester, o sa caut data care vine tot cu ester :) Imi patineaza in 4a cand dau brusc de acceleratie si la deal cand dau gaz mai brusc....

Editat de laur26
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 196
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Eu merg cu Motul 5100 10W40 ester si e super (desi cam scump). Inainte nu eram pretentios la uleiuri si bagam din ala romanesc SuperLub 15W40 pana m-am lamurit cum sta treaba cu el (consumam mai multa benzina, motorul era mai lenes la accelerari bruste, dimineata pornea mai greu etc).

Daca vreti sa va protejati motoarele, e preferabil sa bagati in ele lubrifianti specializati. Toamna si primavara bagati uleiuri multigrad nu mai mari de 10W40, daca vreti sa porniti mai usor dimineata si sa scutiti electromotorul si bateria de eforturi inutile (desigur, conditia e sa aveti si compresie buna).

Dupa cum probabil stiti, litera "W" vine de la "Winter" dupa clasificarea SAE (Society of Automotive Engineering), si cu cat aceasta e mai mica, cu atat uleiul este mai performant in conditii de mediu rece (de exemplu,vascozitatea mai slaba permite ridicarea mai rapida din baia de ulei). Nu uitati si ca vascozitatea cinematica a uleiului trebuie sa aiba o valoare cat mai mica daca doriti performanta de la motorul vostru (uleiurile 0W30, 5W30, 5W40 au o vascozitate cinematica de 3.8 mm cubi/s la 100 de grade C, in timp ce 10W40 sare de 4.1 mm cubi).

 

Cat despre diferenta dintre uleiurile auto si moto, parerea mea e ca merge si un ulei auto, insa numai daca e de calitate. De exemplu, un ulei BMW 0W30 se preteaza excelent la un moto 4T.

 

Daca vreti sa faceti economii la portofel dar in acelasi timp sa aveti in motor un ulei cat de cat specializat, incercati uleiurile moto de la German Oil, care acopera mai multe categorii moto si palete de riding (speedway, super cross, grand prix formula). Detalii: http://jb.jfnet4.de/index.php?c=P&g=15 . Uleiurile astea se gasesc si pe la noi si au preturi destul de mici.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

buna. de la inceput precizez ca nu doresc sa intru in polemica cu nimeni. eu am aproape 35000km facuti cu vulcanul meu numai cu ulei de masina 10w40. cel putin deocamdata e totul ok: cutia schimba impecabil, nu consuma gram de ulei, pornirea la rece din prima. schimbul de ulei il fac de obicei intre 6-7000 km. asfalt uscat!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Mi'e greu sa comentez fiecare aberatie scrisa in acest post savant, doar am bolduit'o pe cea suprema. :alcy:

e suficient sa reperezi "detalii" cum ar fi tungsten in loc de wolfram ca sa-ti dai seama cum sta treaba :laugh:

 

Normal, trebuie sa-si vanda si ei GTX'urile, nu?

Interesant este de stiut data la care respectivul a facut acea declaratie, in ziua de azi motoarele cam vin rodate. Masina mea a venit din fabrica cu ulei full sintetic ester Fuchs 0w-30 (fostul Silkolene auto), ar trebui sa cred ca cei de la Honda sunt cretini sau sa ma astept sa nu se rodeze niciodata? Am un amic dilibaur cu acelasi model de masina si i'a facut rodajul 50 de metri pana a iesit pe poarta dealerului dupa care a rupt'o numai in limitare la 8200rpm. Acuma masina are 67000km si motorul merge absolut excelent.

ce stiu eu e ca in manualul de la Suzuki scrie cum se face rodajul. pe de alta parte nu stiu citi oameni au nervii sa respecte procedura si totusi nu crapa masinile si motoarele asa de des.

Editat de CalinD
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Darkwrath are partial dreptate. Multe uleiuri sintetice sunt de fapt derivate din titei. Adica poli-alfa-olifine. Diesterii se adauga ca detergent si pentru ca impiedica deteriorarea garniturilor din cauciuc din motor - deci dublu ester nu e mare fasaiala, este doar o nisa de marketing bine exploatata. Este drept ca sinteticele de motor sunt modificate, nu doar aditivate, aici nua re dreptate Darkwrath.

Pur sintetice sunt o alta clasa de uleiuri - poli-alchil, poli-glicoli pt cutii de viteze foarte solicitate. Doar ca astea nu se pot amesteca cu uleiurile de motor din pacate.

E mult mai greu sa ungi o transmisie decat un motor - ungere hidrodinamica VS ungere cvasistatica> tehnic e mai simplu dar ca performate mai slab la transmisie.

E drept ca multe motorete au cutie si motor in aceeasi ungere dar cutia de viteze la moto nu este extrem de solicitata, cuplurile transmise sunt mici.

Editat de Cesar
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Interesant este de stiut data la care respectivul a facut acea declaratie, in ziua de azi motoarele cam vin rodate. Masina mea a venit din fabrica cu ulei full sintetic ester Fuchs 0w-30 (fostul Silkolene auto), ar trebui sa cred ca cei de la Honda sunt cretini sau sa ma astept sa nu se rodeze niciodata? Am un amic dilibaur cu acelasi model de masina si i'a facut rodajul 50 de metri pana a iesit pe poarta dealerului dupa care a rupt'o numai in limitare la 8200rpm. Acuma masina are 67000km si motorul merge absolut excelent.

 

 

Motoarele noi vin intr'adevar "pre"-rodate iar cele cu cilindrii glazurati cu nikasil schimba mult datele problemei si probabil necesita o abordare complet diferita. Eu as lua in consideratie "recomandarea" anterioara mai degraba pentru rodajul motoarelor dupa reparatii capitale...

 

Pe de alta parte metoda "rodajului" in sine este un alt subiect foarte controversat, poate chiar mai disputat decat cel al "celui mai bun ulei", foarte multe voci sustinand ignorarea recomandarilor producatorilor in favoarea "metodei" folosite de amicul tau...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

E nostim cum sunt promovate uleiurile aditivate cu diesteri avand cu "arospace origins" si cu moleculele "polare" care protejeaza came, segmenti, cuzineti, etc. gandindu-ma ca "jet" engines n-au nici pistoane, nici distributie, nici biele, arbori cotiti, etc. :alcy:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

...Multe uleiuri sintetice sunt de fapt derivate din titei. Adica poli-alfa-olifine. Diesterii se adauga ca detergent si pentru ca impiedica deteriorarea garniturilor din cauciuc din motor - deci dublu ester nu e mare fasaiala, este doar o nisa de marketing bine exploatata...

 

Citeste ce a scris "strumfu", in special paragrafele cu grupele... si apoi ar fi bine sa faci o mica pauza.

 

Ride Safe!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

E nostim cum sunt promovate uleiurile aditivate cu diesteri avand cu "arospace origins" si cu moleculele "polare" care protejeaza came, segmenti, cuzineti, etc. gandindu-ma ca "jet" engines n-au nici pistoane, nici distributie, nici biele, arbori cotiti, etc. :alcy:

 

Iar te pripesti!

 

Motoarele cu reactie nu au pistoane, biele... etc., insa navetele spatiale contin milioane de alte mecanisme, foarte solicitate, care necesita ungere in imponderabilitate.

Mesaj completat

Sa fac pauza? De ce? Nu mai f00mez :laugh:

 

... pai in acest caz cred ca ma (re)apuc eu!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Iar Esterii mai au si proprietati polare, se "lipesc" de metal si mentin pelicula, spre deosebire de uleiurile conventionale care se scurg complet in baie.

 

Cand desfac distributia la masina sau motociclete piesele sunt unse, exista film de ulei adica. Nu au aditivi cu diesteri toate. Cu toate astea uleiul ramane pe metal, nu curge precum apa. E drept, e stiinta multa sa se estimeze grosimea peliculei si nu stiu daca o dovedim in aceasta discutie intre amatori colegi de pasiune :alcy:

Mesaj completat

Iar te pripesti!

 

Motoarele cu reactie nu au pistoane, biele... etc., insa navetele spatiale contin milioane de alte mecanisme, foarte solicitate, care necesita ungere in imponderabilitate.

Mesaj completat

 

 

... pai in acest caz cred ca ma (re)apuc eu!

 

Asta e meseria mea.... nu stiu daca are sens sa intram in discutia despre aerospace aici/acum. Da - "ungere", lubrifiere, lagare cu gaz :laugh: Este, dar pe naveta spatiala nu am fost. Ce-i acolo nu ajunge la furnizorul nostru de uleiuri :blbl:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator stress_L&P
O sa caut acel aditiv, trebuie schimbati, dar eu nu ma complic, am discuri noi, dar nu am reusit sa dau ambreajul jos sa le schimb :laugh:

Deci e bun uleiul asta silkolene... Poate nu imi patina inainte ca am avut ulei cu ester, o sa caut data care vine tot cu ester :alcy: Imi patineaza in 4a cand dau brusc de acceleratie si la deal cand dau gaz mai brusc....

 

e bun, n-ai treaba cu el :blbl: cat despre esteri crede-ma ca nu au nici o legatura cu ambreiajul tau. tu ai simptome clasice de uzura si atat :P

 

Eu merg cu Motul 5100 10W40 ester si e super (desi cam scump). Inainte nu eram pretentios la uleiuri si bagam din ala romanesc SuperLub 15W40 pana m-am lamurit cum sta treaba cu el (consumam mai multa benzina, motorul era mai lenes la accelerari bruste, dimineata pornea mai greu etc).

Daca vreti sa va protejati motoarele, e preferabil sa bagati in ele lubrifianti specializati. Toamna si primavara bagati uleiuri multigrad nu mai mari de 10W40, daca vreti sa porniti mai usor dimineata si sa scutiti electromotorul si bateria de eforturi inutile (desigur, conditia e sa aveti si compresie buna).

Dupa cum probabil stiti, litera "W" vine de la "Winter" dupa clasificarea SAE (Society of Automotive Engineering), si cu cat aceasta e mai mica, cu atat uleiul este mai performant in conditii de mediu rece (de exemplu,vascozitatea mai slaba permite ridicarea mai rapida din baia de ulei). Nu uitati si ca vascozitatea cinematica a uleiului trebuie sa aiba o valoare cat mai mica daca doriti performanta de la motorul vostru (uleiurile 0W30, 5W30, 5W40 au o vascozitate cinematica de 3.8 mm cubi/s la 100 de grade C, in timp ce 10W40 sare de 4.1 mm cubi).

 

Cat despre diferenta dintre uleiurile auto si moto, parerea mea e ca merge si un ulei auto, insa numai daca e de calitate. De exemplu, un ulei BMW 0W30 se preteaza excelent la un moto 4T.

 

Daca vreti sa faceti economii la portofel dar in acelasi timp sa aveti in motor un ulei cat de cat specializat, incercati uleiurile moto de la German Oil, care acopera mai multe categorii moto si palete de riding (speedway, super cross, grand prix formula). Detalii: http://jb.jfnet4.de/index.php?c=P&g=15 . Uleiurile astea se gasesc si pe la noi si au preturi destul de mici.

 

w vine de la winter... bravo! si daca si 5100 e scump... ma doare capul!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Daca vreti sa faceti economii la portofel dar in acelasi timp sa aveti in motor un ulei cat de cat specializat, incercati uleiurile moto de la German Oil, care acopera mai multe categorii moto si palete de riding (speedway, super cross, grand prix formula). Detalii: http://jb.jfnet4.de/index.php?c=P&g=15 . Uleiurile astea se gasesc si pe la noi si au preturi destul de mici.

 

JB parca face whiskey :alcy:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Deci 7100 nu-i facut in laboratorul lui Dexter si nu-i sintetic, doar ca-i irezistibil cand il vezi pe tejghea si-ti cere sa dai 70 Ron/L. Hai ca o sa bag 200 grame de 7100 roshu in Nipru peste 20W50-ul pastos sa vedem daca spumeaza! Pana acum am avut in cutia de viteze de Nipru un mix sanatos de ulei Petrotel T90 cu 85W90 API GL5 si ulei de motor pt Diesel si nu spumase (nu de alta dar astea le mai aveam).

Uff regret the good old days cu benzina 2,5 Ron si uleiurile auto de 2 ori mai ieftin- aceleasi ca si acum.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Legat de invechirea uleiului care sta intr-un motor aproape nefolosit, am avut de curand parte de o experienta elucidatoare asupra acestui fapt, si anume:

Am avut la atelier o masina turbo-diesel cu uleiul schimbat de 2 ani si ceva, dar care in timpul acesta a facut maxim 500km(a avut un set de nr rosii si am mai pornit-o ca sa o mutam cand ne incurca) uleiul era marca buna(castrol sau mobil) dar, chit ca nu a facut decat max acei 500km, uleiul arata de parca ar fi facut 7-8mii si era ca apa la vascozitate.Mentionez ca, motorul suna ca naiba cu uleiul acesta, iar dupa ce a fost pus pe alta masina, astfel schimbandu-i uleiul, motorul parca era ca nou si la sunet si la pornire si mai ales la relanti(clantanitul de diesel mult mai fin), astfel sunt perfect de-acord ca, uleiul dupa maxim un an trebuie schimbat neaparat.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Cred ca l-au furat altii din atelier si l-au inlocuit cu ulei vechi.. :alcy:

Uleiurile care zac cate 2 ani pe raft nu se innegresc deloc stind.

 

:laugh: ......mi-am dat seama unde bati(bine ca nu citeste netu shefu :P ) da eu nu imi "procur" uleiul din motoarele de la atelier, aventual iau direct din cutia cu cel nou, ca doara mai ramane de la client nu? :blbl:

Uleiul nu a stat, totusi s-a facut aprox 500km cu el, si in plus nu s-a prea innegrit cat s-a subtiat, si in plus nici nu stiu cand s-a facut uleiul care l-am pus in motor, poate chiar era inainte cu-n an inainte de a ii se termina garantia....

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...