Sari la conținut

urcarea pantelor abrupte


XorX
 Share

Postări Recomandate

Ma intereseaza tehnica de urcare a pantelor abrupte ce se termina brusc cu plan orizontal. Ma refer aici in special la ripe, terase unde panta devine din ce in ce mai apronuntata si se termina foarte brusc, ca o treapta. Care e tehnica sa treci dincolo de margine si sa ramii si pe mobra? Tot ce am reusit pina acum a fost sa o pun luminare (iar cind am trecut nu am reusit sa stau pe ea si m-a costat un ligament de la genunchi si 6 saptamini de imobilizare).

Poate merita sa mentionez ca incerc asta cu un dr350, poate e prea grea (130kg) pentru cele 72 kg ale mele. Oricit ridic la sala, la enduro e alta treaba, masele sunt in miscare, si citeodata imi pare ca nu am suficienta greutate sa contrabalansez.

Totusi, dincolo poate de aspectele tehnico-mecanice, sunt sigur ca un meserias ar duce-o dincolo de margine fara probleme, deci tehnca imi lipseste deocamdata.

Mesaj completat

la asa ceva ma refer:

Editat de XorX
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

cand roata fata a depasit marginea abrupta si este in aer iar mobra tinde catre "lumanare" asteapta pana cand roata spate este la cativa cm de buza abrupta si redu gazul la zero. frana de motor o sa readuca motocicleta din pozitia lumanre in pozitia orizontala. cand ai simtit ca ambele roti sunt pe sol pune iar gazul.

foarte important este sa calculezi viteza de urcarea a pantei pentru ca tehnica de mai sus este valalbila pentru o viteza moderata la momentrul cand motocicleta incepe sa faca lumanarea. viteza prea mica, nu o sa ai inertie suficienta iar viteza prea mare nu o sa ai timp sa reactionezi.

deci, incercari mai multe si ai sa reuesti.

 

aaa, sa nu cumva sa stai in shea ca ti-o furi rau.

Editat de ketemeu
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

e simplu mon cher, dupa ce ai depasit varful pantei iei gazul, sau pui frana spate daca esti in aer. din inertia rotii spate varful motoretei va cobora.

 

daca esti cuminte te invat treaba asta la coclau ca tot a inceput sezonul :goodposting:

Editat de stulewa
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ma intereseaza tehnica de urcare a pantelor abrupte ce se termina brusc cu plan orizontal. Ma refer aici in special la ripe, terase unde panta devine din ce in ce mai apronuntata si se termina foarte brusc, ca o treapta. Care e tehnica sa treci dincolo de margine si sa ramii si pe mobra? Tot ce am reusit pina acum a fost sa o pun luminare (iar cind am trecut nu am reusit sa stau pe ea si m-a costat un ligament de la genunchi si 6 saptamini de imobilizare).

Poate merita sa mentionez ca incerc asta cu un dr350, poate e prea grea (130kg) pentru cele 72 kg ale mele. Oricit ridic la sala, la enduro e alta treaba, masele sunt in miscare, si citeodata imi pare ca nu am suficienta greutate sa contrabalansez.

Totusi, dincolo poate de aspectele tehnico-mecanice, sunt sigur ca un meserias ar duce-o dincolo de margine fara probleme, deci tehnca imi lipseste deocamdata.

Mesaj completat

la asa ceva ma refer:

 

nu e atat de masa ta cat e de folosirea momentului rotii.

daca franezi cu spatele, asta o sa roteasca mobra spre fata.

poti reduce gazul doar.

daca franezi, ai grijanie sa nu se opreasca.

 

asa ceva n-am incercat, dar vorbesc din fizica

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

pentru "perete" cu platou deasupra... trebuie demaraj iar pe final(ultimu metru) reduci din gaz . daca mergi cu gaz pana sus sigur sari vertical si ajungi exact pe buza.. si sanse mari sa cazi inapoi. merge si cu frana brusca pe spate dupa ceai trecut de buza si esti in aer... dar tehnica e pt avansati dar trebuie lamurit un incepator.

 

mai e varianta cu perete si pe varf ai un "mal/bordura" de juma de metru sau mai mare... din cate am exersat cel mai usor se urca cu demaraj iar la 1m de "bordura" ridici fata din gaz si pui dupa bordura... astfel ca desi esti cu motoreta aproape vertical...roata spate cand da in bordura te impinge in fata si te pozitioneaza corect putand continua urcare(daca mai este). daca incerci sa intri cu roata in bordura si ea e mai mare de juma de metru garantat sari vertical si nu cu inaiintare.

 

ambele tipuri de urcari le vezi in filmuletz...pe cand le exersam

la "perete" pana la minutu 3:00

cu "bordura" dupa minutu 3:00

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ma intereseaza tehnica de urcare a pantelor abrupte ce se termina brusc cu plan orizontal.

 

Nu crezi ca ceri prea mult de la un DR350? E si mai greu si are si suspensii inferioare fata de o capra "pur sange". Cel mai usor iti va reusi figura cu DR-ul daca vei exersa intai cu o capra. In felul asta poate evitai si accidentul.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ma intereseaza tehnica de urcare a pantelor abrupte ce se termina brusc cu plan orizontal. Ma refer aici in special la ripe, terase unde panta devine din ce in ce mai apronuntata si se termina foarte brusc, ca o treapta. Care e tehnica sa treci dincolo de margine si sa ramii si pe mobra? Tot ce am reusit pina acum a fost sa o pun luminare (iar cind am trecut nu am reusit sa stau pe ea si m-a costat un ligament de la genunchi si 6 saptamini de imobilizare).

Poate merita sa mentionez ca incerc asta cu un dr350, poate e prea grea (130kg) pentru cele 72 kg ale mele. Oricit ridic la sala, la enduro e alta treaba, masele sunt in miscare, si citeodata imi pare ca nu am suficienta greutate sa contrabalansez.

Totusi, dincolo poate de aspectele tehnico-mecanice, sunt sigur ca un meserias ar duce-o dincolo de margine fara probleme, deci tehnca imi lipseste deocamdata.

Mesaj completat

la asa ceva ma refer:

 

 

In primul rand,ar trebui abordat sistemul piramidal,adica exersand pe pante mai putin abrupte,cu repetari multe pentru ca tehnica sa iti intre in reflex.

 

Cate 2 degete pe ambreiaj,respectiv frana,pt a putea controla motocicleta in caz ca se ridica fata sau ai tendinta s-o scapi poseta.

Trebuie plecat cu avant,deoarece cel mai simplu mod de a urca o panta este inertia. Daca nu poti sa stai in picioare pana sus,stai cu fundul cat mai aproape de rezervor, pt a incarca fata,iar cu picioarele apasa-te foarte tare in scarite sa aiba grip spatele. Trasa ti-o faci inainte sa iei startul,si privirea niciodata nu trebuie sa o ai cu un metru in fata rotii,ci sus,unde vrei sa ajungi. In felul acesta dozezi gazul din reflex,in functie de lungimea urcarii.

Acceleratia se tine constant,pana in momentul in care roata fata a trecut de buza urcarii,si se inchide de tot doar daca ai venit prea tare si motorul are tendinta sa se ridice lumanare,tragand si ambreiajul in acelasi timp,altfel doar reduci din gaz si o lasi sa aterizeze,tragandu-te in spate pt a descarca fata in momentul impactului cu solul.

 

Stiu...teoria este simpla,ce ne omoara de fapt e practica..... :goodposting:

 

Sa ai spor,

 

Andrea

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Urcarea pantelor abrupte ? E simplu : Testiculele in ghidon, capu' sus si gaz ! Sus poti sa sari. Care e problema ? E mai fun sa sari sus decat sa vii usor, crede-ma.

Editat de Narko
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

merci, cam asa incercam si eu dar evident ca nu-mi iese. Bine, acum mi-e clar ca faceam si o eroare care poate facea diferenta, mi se parea mie ca trebuie sa vin tare pina in virf ca sa las roata spate sa se desprinda. Probabil ca nici nu inchideam gazul dupa desprindere si/sau nu frinam spatele pentru ca si dupa ce sarea motorul nu avea tendinta sa coboare fata. Da, e clar, practica lipseste.

@stulewa merci man dar mai am inca 4 saptamini de imobilizare + inca alte 3 de recuperare pina sa ma urc iar pe mobra, timp berechet sa stau pe forum si sa vad filme :-)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

merci, cam asa incercam si eu dar evident ca nu-mi iese. Bine, acum mi-e clar ca faceam si o eroare care poate facea diferenta, mi se parea mie ca trebuie sa vin tare pina in virf ca sa las roata spate sa se desprinda. Probabil ca nici nu inchideam gazul dupa desprindere si/sau nu frinam spatele pentru ca si dupa ce sarea motorul nu avea tendinta sa coboare fata. Da, e clar, practica lipseste.

@stulewa merci man dar mai am inca 4 saptamini de imobilizare + inca alte 3 de recuperare pina sa ma urc iar pe mobra, timp berechet sa stau pe forum si sa vad filme :-)

 

 

asa cum spunea si andreea (hei, buna blondo :goodposting: ) tre s-o iei cu binisoru, si pe forum nu prea se vad greselile de pozitionare in sa/scatite/ghidon... fa-te bine si ne vedem la joaca, numai bine poate mai da sio ploaie ca s-a facut terenul bocna!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

De asta ce ziceti ?

 

Asta da urcare. Respect :blink: Dupa ce vedeti filmuletul asta, nu aveti impresia ca ne-am dat degeaba pe la Monteoru pana acum ? :goodposting:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Asta da urcare. Respect :blink: Dupa ce vedeti filmuletul asta, nu aveti impresia ca ne-am dat degeaba pe la Monteoru pana acum ? :goodposting:

Sa faci asa ceva intr-un mediu necontrolat/controlabil mi se pare totusi expunere inutila la riscuri, daca ateriza cu 0,5m mai devreme sau in alta pozitie cred ca era destul de trist ce se intimpla. Dar este remarcabil ce face baiatul ala, nimic de zis :-)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Sa faci asa ceva intr-un mediu necontrolat/controlabil mi se pare totusi expunere inutila la riscuri, daca ateriza cu 0,5m mai devreme sau in alta pozitie cred ca era destul de trist ce se intimpla. Dar este remarcabil ce face baiatul ala, nimic de zis :-)

 

 

 

Fara comentarii

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Filmuletul cu accidentul nu face decit sa confirme ce ziceam mai sus, o patesti cam naspa cind te joci la limita intr-un mediu necontrolat unde nu poti spune care e aderenta, ce viteza ai la desprindere, etc. Treburile astea se fac si sunt marfa dar atunci cind le poti lua progresiv si exista un oarecare control. Sa sari peste o groapa folosind o rampa improvizata e nebunie curata si nu arata decit o mare lipsa de creier.

Parca sunt si niste premii pentru categoria asta, Darwin se numesc, un fel de Nobel pentru oameni foarte "speciali". :-)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

:)

Doar daca noi nu putem, nu inseamna ca altii sunt retardati :laugh:

Asa s-a progresat, incercand ceva cat mai extrem, care ulterior a devenit banal. In acceptiunea asta, cei ca Pastrana ar trebui exorcizati...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Doar daca noi nu putem, nu inseamna ca altii sunt retardati :laugh:

 

 

:)

 

 

Deviem de la subiect. Userul M!rra a fost cel mai la subiect. Saritura din film nu are legatura cu tehnica de urcare (pare mai mult proiectare) si daca cineva crede ca a invatat ceva ce poate folosi la prima iesire il invit sa incerce.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

De asta ce ziceti ?

 

 

 

:laugh: :laugh: ...ce vrei sa zicem?....e penibil.....

Mesaj completat

Asta da urcare. Respect :) Dupa ce vedeti filmuletul asta, nu aveti impresia ca ne-am dat degeaba pe la Monteoru pana acum ? :)

...eu v-am zis de mult.... ;)

Mesaj completat

pentru "perete" cu platou deasupra... trebuie demaraj iar pe final(ultimu metru) reduci din gaz . daca mergi cu gaz pana sus sigur sari vertical si ajungi exact pe buza.. si sanse mari sa cazi inapoi. merge si cu frana brusca pe spate dupa ceai trecut de buza si esti in aer... dar tehnica e pt avansati dar trebuie lamurit un incepator.

 

mai e varianta cu perete si pe varf ai un "mal/bordura" de juma de metru sau mai mare... din cate am exersat cel mai usor se urca cu demaraj iar la 1m de "bordura" ridici fata din gaz si pui dupa bordura... astfel ca desi esti cu motoreta aproape vertical...roata spate cand da in bordura te impinge in fata si te pozitioneaza corect putand continua urcare(daca mai este). daca incerci sa intri cu roata in bordura si ea e mai mare de juma de metru garantat sari vertical si nu cu inaiintare.

 

ambele tipuri de urcari le vezi in filmuletz...pe cand le exersam

la "perete" pana la minutu 3:00

cu "bordura" dupa minutu 3:00

 

 

...eu zic sa va deschideti o scoala de hillclimb...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...