LinX Postat Noiembrie 18, 2010 Share Postat Noiembrie 18, 2010 Am stat si m-am gandit un pic daca si cum ar fi mai bine sa le impartasesc si altora experienta drumului facut in vara asta pana in coltul sud-vestic al Europei. Initial am zis ca e mai bine sa ma rezum la a posta cateva poze, insa mi-am dat seama ca ar fi multe informatii ce le-ar putea fi de folos celor care vor sa ajunga acolo. Nu stiu de unde sa incep... Primul lucru care l-as spune acum despre Portugalia este ca merita cu adevarat sa faci drumul pana acolo. Inainte eram de alta parere, adica nu intelegeam de ce sa strabati o peninsula iberica arida cu peisaje desertice sau chiar dezolante pentru a ajunge la ocean. Ei bine, eram in totala necunostinta de cauza si m-am inselat in cam toate privintele. Cine, cum, cand --------------------- La tura asta am luat parte patru persoane, repartizati dupa cum urmeaza: trei, printre care si consoarta mea, intr-un autoturism de talie compacta si subsemnatul pe un motociclu bicilindric de categorie allrounder. Ambele vechicule cu valente touring decente si note mari la capitolul consum. La inceputul anului ne venise ideea sa facem o excursie in Islanda, insa descurajati de costuri, ne-am orientat catre ceva mai accesibil dar care se ne ocupe macar trei saptamani si sa ne faca sa sa simtim ca avem de mers, ca trebuie sa ajungem undeva... Asa a aparut ideea turului peninsulei Iberice. In prima faza am planificat tura pentru luna septembrie, dar a trebuit sa grabim plecarea cu vreo doua, trei saptamani. Pe 13 septembrie, impreuna cu un prieten motociclist care m-a insotit in prima zi, am decolat din Bucuresti cu directia Belgrad, urmand ca in a doua seara sa ma intalnesc si cu restul trupei in Croatia, de unde ne-am continuat drumul impreuna (mai mult sau mai putin). Dupa 3 saptamani si 3 zile aveam sa fim din nou la casele noastre. Traseul ----------- Ruta cam asta a fost: (punctele rosii reprezinta locurile unde am ramas peste noapte) In total la mine pe bord s-au adunat 10.900 km. Desigur, la o asemenea intindere se poate varia in fel si chip si se pot alege atatatea si atatea variante. De altfel, traseul meu nu a coincis cu cel al autoturismului compact, ca de... mai apar si divergente. Una de ideile principale a fost sa tragem tare la dus pana in Andorra (4 zile eu, 3 zile ei), precum si la intoarcere (4 zile, transformate in 3 pana la urma), pentru a avea cat mai mult timp pentru Spania si Portugalia. Chiar si asa, era de neconceput sa nu savuram cateva trecatori prin Alpi. Avand in vedere ca despre celelalte tari pe care le-am tranzitat s-au scris destule pagini aici pe forum, o sa trec direct la cele patru state peninsulare, obiectivul principal al excursiei noastre. Andorra ----------- Tarisoara interesanta, in mijlocul Pirineilor. Drumul de acces dinspre est prin Pas de la Casa este foarte frumos, dar pentru parcurgerea lui trebuie ocolite cele doua tuneluri cu taxa. Sunt vreo 4 sau 5 orasele - statiuni, dintre care cel mai mare este capitala Andorra la Vella. Cele doua mari atractii turistice in Andorra: sportul in aer liber si cumparaturile .Tara e paradis fiscal, Andorra la Vella fiind plin de magazine care se bat in preturi si discount-uri. Sticlele de whiskey sunt un fel de moneda nationala; se gasesc inclusiv in alimentare si in cofetarii. Limba vorbita de localnici e catalana iar steagul este... rosu, galben si albastru. Spania ---------- Daca cineva mi-ar fi spus pana de curand ca exista prin Europa drumuri mai bune decat in Germania si Austria si mai frumoase ca in Franta, cred ca m-as fi uitat un pic crucis la el... ei bine, mult timp de-acum incolo cand voi auzi "Spania" ma voi gandi involuntar, in primul rand, la sosele acestei tari. Nu la sangria, nu la fotbal, coride, romani plecati la munca, nu! Ci la drumurile impecabil asfaltate si in special nivelate, la miile de kilometri de autostrada fara taxa si care se dubleaza in multe portiuni, toate astea cu un peisaj superb si de multe ori inedit in fundal. (Da chiar, imaginati-va cum ar fi sa mergeti de la Constanta la Arad pe autostrada, iar intre Brasov si Sebes sa ai chiar de ales pe care autostrada sa o apuci). Atentie inca, sunt si destule tronsoane de autostrada cu taxa. A doilea lucru care m-a surprins e maniera in care se conduce. Ma asteptam sa gasesc aici un alt soi de italieni, poate chiar mai temperamentali, cu un stil de condus agresiv. Total opus. Drumurile sunt in general mult mai libere ca in Italia iar oamenii conduc foarte prudent si rareori vezi pe cineva mergand peste limitele de viteza permise. Aici am inceput sa am si primele temeri legate de usoara mea ignoranta fata de aceste limite si camerele fixe de pe marginea drumului, care erau prezente inclusiv pe unele drumuri judetene. Se pare totusi ca n-au fost probleme; din cate am citit, inca nu s-a implementat sistemul prin care iti pot trimite amenda acasa, daca esti din alta tara membra a UE. Mi-e clar ca este o tara foarte intinsa asa ca practic ti-ar trebui cativa ani cel putin sa o strabati si sa o vezi cum trebuie. Din putinul pe care l-am vazut cel mai mult mi-au placut: zona muntilor Sierra Nevada si relieful desertic din sudul Andalusiei; Picos de Europa, muntii foarte pitoresti din nordul peninsulei, la vest de Pirinei; plajele si satucele din Tara Bascilor, in nord. Valencia: Sierra Nevada: Alhambra, Granada: In apropiere de Tarifa, cel mai sudic punct de pe continent: Mesaj completat De indata ce va posta cineva ceva o sa pun si restul de poze. Se pare ca mai mult de 20 imagini / postare nu sunt acceptate asa ca m-am oprit aici. Si bineinteles, doua postari consecutive sunt lipite din oficiu... Materialul e pregatit Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Wollt_Rider Postat Noiembrie 18, 2010 Share Postat Noiembrie 18, 2010 baga mare ca sunt cu pupila lipita de monitor ps.Te invidiez pt calatorie Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
LinX Postat Noiembrie 18, 2010 Autor Share Postat Noiembrie 18, 2010 (Spania - continuare) Picos de Europa: Tara Bascilor: Mancarea si cazarea destul de ieftine fata de restul tarilor vest-europene. Cu 10-12 euro iti puteai lua un "menu del dia" la o terasa in centrul orasului, in timp ce un "bocadillo con jamon" era in jur de 3 euro. Mancare mai ieftina am intalnit doar in Portugalia. Orase vizitate: Valencia, Granada, Tarifa, Cadiz Gibraltar ------------ Aglomeratie la vama, britanici, benzina ieftina, ciocolata si ceai englezesc, cativa macaci cocotati pe-o stanca, taxa daca vrei sa urci pe "The Rock of Gibraltar", drumuri in panta, lipsa de stickere cu "GBR" in benzinarii... cam asta a fost pentru noi. E un loc interesant si incarcat de istorie, ar fi meritat poate mai mult timp si atentie, dar n-a fost sa fie. Nu-i intrebati pe oameni daca vorbesc engleza ca raman cu gura cascata si mai ales nu le vorbiti in spaniola, ca e ofensa mare. De asemenea nu incercati sa dati de mancare la maimute ca riscati sa luati vreo 2000 de lire amenda. Portugalia -------------- In singurul topic pe tema asta pe care il gasisem pe motociclism.ro inainte sa plec, cineva spunea ca Portugalia e ca o Romanie mai mica. Si pe undeva asa si este, cu bune si cu rele. Insa o sa incep cu diferentele si asta pentru ca primul lucru care il vezi cand intri in Portugalia dinspre Cadiz, in sudul peninsulei, este un pod suspendat ce se inalta majestuos peste un rau oarecare. De aici si pana la celebrele poduri din Lisabona, am intalnit multe altele, care mai de care mai frumos desenate, cu o arhitectura impresionanta. Deci la capitolul "drumuri si poduri" clar nu exista nici o apropiere de a noastra tara. Baietii astia au muncit la infrastructura, la fel ca si vecinii lor. Autostrazile sunt foarte bune, insa de aceasta data trebuie sa bagi din nou mana in buzunar ca sa mergi pe ele; acelasi sistem ca in Italia sau Franta, cu check-point-uri si un tarif de aprox. 1 euro/10 km autostrada. Portugalia este totusi o alta lume, sau cel putin noi asa am simtit. In sud-vestul indepartat iti dai seama cel mai usor de acest lucru. Tarmul inalt, valurile oceanului, vantul foarte puternic si aerul mai rece, praful alb de pe drumuri, casele si oamenii - toate astea contureaza un tablou care e destul de greu de descris in cateva randuri. Daca ajungeti in Portugalia, fie ca faceti un roadtrip pana acolo sau luati avionul pana la Lisabona, mergeti pana in Sagres si vedeti acel colt de lume, pentru ca merita cu adevarat. Prima baie in ocean a fost o experienta mai mult decat interesanta. Apa nu a fost rece, cum ne asteptam, insa valurile sunt foarte puternice, mai ales la mal, unde se sparg. Neatentia m-a costat un deget dat peste cap si era cat pe-aci sa nu mai pot strange ambreiajul in ziua aceea. Atractia era totusi prea puternica pentru a ma tine pe mal, asa ca in 30 de min eram inapoi in apa. Pentru scurt timp, caci un val m-a dat iar peste cap si m-a aruncat cu piciorul intr-o stanca. Am avut noroc si de data asta si totul s-a terminat doar cu o amintire frumoasa... Mai sus, undeva langa Porto si chiar si in nord, langa San Sebastian, plajele nu mai respirau acelasi aer. Aici in sud chiar te simteai departe de tot si de toate. Despre Lisabona nu are rost sa vorbesc prea mult, pentru ca sunt ateatea surse de informatii accesibile. Aici am stat trei nopti. In ultima dupa-amiaza petrecuta in capitala portugheza, i-am lasat pe ai mei tovarasi sa-si faca veacul prin muzee si am fost sa vad de la un cap la altul cele doua mari poduri: "Vasco da Gama", cel mai lung pod din Europa (17,2 km) si "25 Aprilie", un superb pod suspendat, asemanator cu mai celebrul Golden Bridge din San Francisco. Podurile nu se platesc, insa se platesc autostrazile in jurul lor, deci la un moment dat veti fi taxati cu niste sume modice, gen 0,70 sau 1,50 euro. Mare grija cand treceti pe la chekpointuri pentru ca nu toate sunt prevazute cu bariere. Din neatentie, puteti face ca mine si sa treceti prin locurile destinate riveranilor, care sunt scutiti de taxa. Amenda este din cate am inteles in jur de 120 de euro, insa baiatul de la bariera mi-a zis la intoarcere sa stau linistit daca nu am numar de Portugalia. Alta chestie interesanta, pe podul "25 aprilie" banda a 3a este interzisa vehiculelor cu 2 roti... aveam sa aflu de ce in momentul in care mergeam pe ea si brusc asfaltul de sub roti s-a transformat intr-un soi de grilaj metalic de pe care nu stiam cum sa ies mai repede. O chestie care mi-a dat mult de furca in Portugalia a fost mersul inspre vest la apus. Si cam faci chestia asta, ca sa prinzi apusul la malul oceanului. Ei bine, e deranjant si merge chiar spre periculos... ai nevoie de un parasolar si multa atentie! Ochelarii de soare nu prea ajuta pentru ca imprastie totusi lumina si imaginea devine foarte cetoasa. Ajunsesem sa folosesc mandibula castii flip-up pe post de parasolar sau sa merg cu o mana. Nu va ganditi sa faceti comparatia cu ce e la noi cand mergeti cu soarele in fata; aici neavand forme de relief ridicate ai soarele exact in fata, pe directia de mers. --- (urmeaza cea de a treia parte si ultima) Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
calinbac Postat Noiembrie 18, 2010 Share Postat Noiembrie 18, 2010 incarca materialul Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ruxi2k Postat Noiembrie 18, 2010 Share Postat Noiembrie 18, 2010 ai trecut si pe "Millau Viaduct"? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
gunix Postat Noiembrie 18, 2010 Share Postat Noiembrie 18, 2010 Faină călătoreală, o visez de mult , dar Âşi când o s-o înfăptuiesc... Felicitări Âşi la mai multe, cât mai multe! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ianachim Postat Noiembrie 18, 2010 Share Postat Noiembrie 18, 2010 ai trecut si pe "Millau Viaduct"? la asta te referi???? merita sa mergi sa il vezi si sa.l traversezi plus drumurile prin zona sunt de vis Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
LinX Postat Noiembrie 18, 2010 Autor Share Postat Noiembrie 18, 2010 ai trecut si pe "Millau Viaduct"? Am fost destul de aproape (cateva zeci de km cred), dar din pacate timpul ne presa asa ca n-a mai fost timp sa-i facem o vizita. De, nu le poti avea pe toate... As fi vrut mai degraba sa trec pe sub el sau pe langa el, sa pot sa-l pot vedea cat mai bine. --- (Portugalia - continuare) Al doilea apus pe coasta l-am prins in acea dupa-amiaza, la Cabo da Rocca, extremitatea vestica a Europei continentale si poate si punctul culminant al excursiei noastre. Parasim Portugalia dupa inca o oprire pentru o noapte in Porto. Legat de oameni, aici se vorbeste foarte bine engleza. De asmenea am inteles ca exista o rivalitate istorica intre portughezi si spanioli, deci n-ar avea nici un sens sa incercati sa va folositi proaspetele cunostinte de spaniola aici. O chestie haioasa... foarte multe cuvinte se termina in cao (ção / c-ul taiat jos care se citeste "s"), terminatie care echivaleaza pana la urma cu "ție" al nostru; exemple: antencao, reparacao, construcao s.a. E sesizabila, chiar si pentru un necunoscator, diferenta intre limba portugheza nativa si portugheza braziliana pe care o mai auzi prin filme. Service-uri moto in Portugalia --------------------------------------- In Faro, capitala provinciei Algarve din sudul tarii, se pare ca se desfasuara anual cam cea mai mare intrunire moto din Europa, asa ca aici, desi este un oras mic, gasiti multe service-uri moto. Si in Lisabona sunt, dar nu la fel de multe. Am intalnit foarte multe reprezentante Suzuki, care sunt bine reprezentati in Portugalia. Ce m-a deranjat oarecum e ca in vreo 4 locuri unde am intrebat - trei serviceuri moto si unul auto - nu m-au lasat sa imi schimb singur uleiul desi m-am oferit sa platesc deranjul (cereau 10 sau 12 euro pentru manopera la un service Suzuki din Lisabona). Bine, am inteles ca e in joc licenta lor etc. Pana la urma am gasit un astfel de loc la un service "de benzinarie", la un BP, unde oamenii au fost foarte prietenosi si mi-au pus la dispozitie tava pentru colectat uleiul si palnia de care aveam nevoie. Acest schimb de ulei si un spray de curatat lantul in Franta au fost singurele operatii de intretinere pe care le-am facut in cei aproape 11.000 km. Eh, in Franta a fost si mai aiurea, acolo nu ceream decat sa imi dea un ziar si sa ma lase sa imi curat si eu lantul undeva la ei in service, nu faceam mizerie nu nimic... satul de atatea refuzuri si dezinteres (nici macar un ziar n-am gasit), am intrat ca romanu' pe primul drum neasfaltat care l-am gasit si am facut treaba mai "romaneste". Ca sa constat pe urma ca nici nu am lasat vre-o urma in urma golirii sprayului. Pretul benzinei (aug-sep 2010) --------------------------------------- In perioada in care am fost preturile aratau cam asa (CO95, euro/L): - Andorra si Gibraltar: 1,06 - Romania: 1,10 - Spania: 1,15-1,17 - Austria: 1,20 - Ungaria: 1,30 - Portugalia, Italia: 1,35-1,4 - Franta: 1,4-1,45 Cateva cuvinte despre cum se circula prin tarile tranzitate ------------------------------------------------------------------------- - Romania (asa, pentru calibrare...): se merge agresiv si periculos, nu prea se respecta regulile de nici un fel, si as aprecia ca se circula in general cu 70 / 110 / 140 (localitati / nationale / autostrazi) - ma refer la masini mai mult, drumuri de calitate medie spre proasta si foarte periculoase. - Serbia (la nord de Blegrad): se merge decent, respect pentru reguli moderat, viteze 60 / 100 / 160-200, drumuri de calitate medie - Croatia: cam la fel ca in Serbia, dar se merge ceva mai tare iar drumurile parca sunt ceva mai bune - Italia: se merge agresiv, respect pentru reguli moderat spre scazut, viteze 60-70 / 100 / 150-180, drumuri bune - Franta: se merge civilizat, se respecta regulile, inclusiv limitele de viteza, drumurile bune spre foarte bune - Andorra si Spania: la fel ca in Franta, drumurile foarte bune - Portugalia: se merge oarecum agresiv, se respecta regulile in general dar nu si limitele de viteza - 60-70 / 100-110 / 140-160, drumurile de calitate medie insa nu prezinta capcane ca ale noastre - Austria: la fel ca in Franta/Spania, se merge ceva mai tare pe autostrazi insa in rest se respecta limitele cu maxima strictete. Legat de plecatul la drum impreuna cu o masina ---------------------------------------------------------------- Multi ma intrebau inainte sa plec cum cred ca o sa ma simt bine mergand in acelasi ritm cu o masina. Ei bine, jumatate din drum nu am prea mers... dar concluzia, pe care o trasesem mai demult si care acum mi-a fost confirmata, este ca se poate merge foarte bine atat timp cat cei de la volan, respectiv ghidon se inteleg si merg in acelasi ritm. Nu tine de agregat, in anumite limite, desigur. Motivul pentru care nu am mers tot drumul impreuna este pentru ca de multe ori nu am cazut de acord in privinta alegereii traseului si a vitezei de deplasare. Mai merg si eu cu 100 km/h in drum drept si liber, dar la un moment dat nu mai rezist. O diferenta majora este faptul ca cei din masina mai mananca un mar, mai beau o apa, mai vorbesc intre ei, se pot uita pe harta din mers... motiv pentru care e greu pentru un motociclist sa fie la fel de eficient in gestionarea timpului. Acest lucru s-a simtit in special in zilele in care am mers de dimineata pana seara. Vremea ----------- Data fiind perioada si zona in care am mers, consider ca vremea a fost mai mult decat ok. Nu a fost canicula generala, cum ma asteptam. N-a plouat mai deloc, doar cateva ore de ploaie in Austria la intoarcere si un inceput de ploaie cand am ajuns in Franta in cea de-a treia zi. Am plecat din tara pe 13 august, zi care a fost a doua cea mai caniculara din toata tura. Pana in Belgrad am tot mers pe 34-36 de grade. Fac precizarea ca termometrul imi ia temperatura la umbra, in mers si ca este probat. Pe 25.08, pe drumul dintre Luz si Lisabona, a inregistrat cea mai mare valoare: 41 de grade. Daca deschideam geaca simteam cum ma lovea valul de caldura. Insa ziua a fost suportabila. Pentru cei din masina situatia nu a fost aceeasi, suferind mici socuri termice cand iesieau de la aer conditionat. Cea mai scazuta temperatura, -1.5 grade parca, am observat-o pe la 2800m, pe Col de la Bonette, dimineata. (Col de la Bonette - incercarta esuata de a merge pe Cime de la Bonette. Am simtit gheata sub roti abia cand m-am oprit si am vazut ca o iau la vale. Nu puteam sa franez, nu puteam sa fac mai nimic... m-au salvat talpile foarte aderente ale cizmelor si poate si o doza buna de noroc. Masina a ramas blocata ceva mai in fata timp de vreo 30 de min, pana cand soarele a topit stratul subtire de gheata. A fost o neatentie din partea noastra.) In general, pe intreg parcursul excursiei, temperatura a fost in jur de 25-30 de grade. (drumul de intoarcere: Franta) Col du Galibier Austria, spre Villach: Balaton, Ungaria: Inapoi acasa ------------------ In cele 3 saptamani si ceva m-am simtit foarte bine, in primul rand pentru ca a fost primul concediu adevarat care il fac pe motor. Am asteptat 5 ani momentul asta si din acest motiv l-am simtit ca pe o implinire, desi nu a fost altceva decat o plimbare mai lunga. In ciuda acestor sentimente, accentuate parca de ultima traversare a Alpilor cu doar doua zile in urma, e prima data cand ma bucur ca ma intorc acasa. Cand am trecut de indicatorul care anunta intrarea in Romania, nu stiu, imi venea sa fac tumbe... m-am ridicat in scarite si am inceput sa sar ca prostu'... nu mai conta ca imediat dupa ce-am intrat mi-a fost si frica sa opresc la prima benzinarie, unde rasarisera de te miri de unde zeci daca nu sute de cetateni de etnie draga noua, nu mai contau sutele de tiruri care au transformat drumul pana in Bucuresti intr-o mica aventura nocturna... nu mai contau chestiile astea. Am ajuns acasa! Pozele (toate) ------------------ Le puteti vedea aici: http://picasaweb.google.com/florin.gtr/Portugalia2010# Cam asta ar fi... Va doresc la toti sa aveti ocazia sa vizitati cat mai curand aceste locuri. Drum bun! (Virgilio Costa - Cabo Sao Vicente) Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ruxi2k Postat Noiembrie 18, 2010 Share Postat Noiembrie 18, 2010 Am fost destul de aproape (cateva zeci de km cred), dar din pacate timpul ne presa asa ca n-a mai fost timp sa-i facem o vizita. De, nu le poti avea pe toate... As fi vrut mai degraba sa trec pe sub el sau pe langa el, sa pot sa-l pot vedea cat mai bine.--- te-am intrebat, fiindca acesta imi doresc sa fie obiectivul meu din vacanta de la anu' (by car ) Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
raducu. Postat Noiembrie 18, 2010 Share Postat Noiembrie 18, 2010 (editat) Foarte frumos! Felicitari ..si merci de info.Vizitarea Portugaliei,Gibraltarului si Spania mai pe indelete reprezinta un gand pentru peste 2 ani.La anul sigur stau mai pe langa casa,Italia, Croatia,restante.. @ruxi2k: te rog sa cobori de pe Millau spre Spania in timpul zilei, si sa filmezi toata coborarea. Link Millau ..sau ianachime,da nene si tu toate pozele de acolo. Editat Noiembrie 18, 2010 de raducu. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
IceLord Postat Noiembrie 18, 2010 Share Postat Noiembrie 18, 2010 Felicitari pentru tura! Oricum buna retrospectiva a calatoriei ai facut. Eu m-am gandit ca la un moment dat sa fac o iesire pana la Gibraltar dar citind cele scrise de tine mai convins sa dau o tura si pana in cel mai Vestic punct al Europei desigur cand bugetul imi va permite sa o fac! Numa bine si santate! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ianachim Postat Noiembrie 18, 2010 Share Postat Noiembrie 18, 2010 (editat) Foarte frumos! Felicitari..si merci de info.Vizitarea Portugaliei,Gibraltarului si Spania mai pe indelete reprezinta un gand pentru peste 2 ani.La anul sigur stau mai pe langa casa,Italia, Croatia,restante.. @ruxi2k: te rog sa cobori de pe Millau spre Spania in timpul zilei, si sa filmezi toata coborarea. Link Millau ..sau ianachime,da nene si tu toate pozele de acolo. nu ma apuc sa stric topicul omului eu in tura de 8000 km am cam 4000 de poze trase am fost un norocos la millau si l.am traversat de 2 ori o data seara ca imi aranjasem cazarea pana in el si dupa acomodare am vrut sa.l vad pe apus si o data dimineata cand am plecat in sudul frantei spre saint tropez Editat Noiembrie 18, 2010 de ianachim Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Mario MT 03 Postat Noiembrie 18, 2010 Share Postat Noiembrie 18, 2010 Felicitari pentru tura, frumoase poze de asemenea. Spania o am si eu in vizor, poate la anul ... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
BxP_BV Postat Noiembrie 18, 2010 Share Postat Noiembrie 18, 2010 Sal, super tura. Si eu ma pregatesc pentru aprile-mai 2011 sa fac o astfel de tura. 18-20 zile si cam 10.000 km. Cat au ajuns costurile distractiei? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Cavaleru Postat Noiembrie 18, 2010 Share Postat Noiembrie 18, 2010 Bv Florine frumoasa calatorie si excelente poze. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Doctor X Postat Noiembrie 18, 2010 Share Postat Noiembrie 18, 2010 Tura lunga si frumoasa, fotografii faine. Nu pot sa spun decat "bravo!". PS: Imi pare rau ca nu mi-am adus aminte la timp ca ne cunoastem personal si ca nu am avut ragazul sa mai stam la un pahar de vorba in benzinaria din Ungaria unde ne-am intersectat. Unde anume ati ramas peste noapte pe malul Balatonului, ca si noi tot pe-acolo am innoptat? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
sailordana8 Postat Noiembrie 18, 2010 Share Postat Noiembrie 18, 2010 Am adaugat si Spania si Portugalia pe lista, pe langa Irlanda si multe altele. Oricum visul cel mare este macar un drum pana in Japonia. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
LinX Postat Noiembrie 18, 2010 Autor Share Postat Noiembrie 18, 2010 In primul rand, multumesc pentru aprecieri... Iar daca pe unii dinte voi ziceti ca v-am facut sa vreti sa vizitati locurile respective, nu pot decat sa ma bucur. nu ma apuc sa stric topicul omuluieu in tura de 8000 km am cam 4000 de poze trase Stai linistit, ca nu e deranj. Dar ar fi pacat ca la atatia km sa nu pui macar un link cu niste poze. Asteptam cu interes! Sal, super tura. Si eu ma pregatesc pentru aprile-mai 2011 sa fac o astfel de tura. 18-20 zile si cam 10.000 km. Cat au ajuns costurile distractiei? Cea mai mare cheltuiala au fost, conform asteptarilor de altfel, cei 500 de litri de benzina haliti de mobra, care ar insemna ceva in jur de 620 de euro. Desigur, consumul e o chestie care poate varia mult. Taxele de drum au fost si-astea in jur de 150-170 de euro cel putin, 80% din asta insemnanand autostrazi in Italia si un tunel infect (Frejus - o sa revin cu detalii) de vreo 30 de euro, luat din greseala. Cazarea variaza, dar in general am avut cazari ieftine, plecand de pe la 25-30 de euro / camera dubla in Andorra (luate "la oferta", cu o luna inainte) pana pe la 60-70 in sudul Portugaliei, luate fara rezervare si in plin sezon.. De fapt, cea mai ieftina cazare a fost campingul din Tara Bascilor, undeva pe la 15 euro ptr 2 persoane (?), chiar nu mai stiu... In fine, deci singur pe mobra, cazarea decenta si doar cu 3 nopti la camping, halaleala ok dar fara excese ai nevoie de vreo 1500 de euro, din care aproape jumatate sunt benzina. Sub 1000 de euro as aprecia ca e greu de scos o astfel de tura, dar nu imposibil. Excludem deci luxul. Merci Cristi. Astept sa te vad din nou pe 2 roti si sa mai iesim la cate-o tura. PS: Imi pare rau ca nu mi-am adus aminte la timp ca ne cunoastem personal si ca nu am avut ragazul sa mai stam la un pahar de vorba in benzinaria din Ungaria unde ne-am intersectat. Unde anume ati ramas peste noapte pe malul Balatonului, ca si noi tot pe-acolo am innoptat? Wow, crede-ma ca nici eu nu te-am recunoscut. Parca veai parul lung... in fine, chiar nu mi-am dat seama dar ce-i drept nici memoria nu ma ajuta; te stiam dupa avatar in schimb. Nu am ramas pe malul Balatonului si nici nu am mai inoptat... pe la 4 dimineata am ajuns in Bucuresti. La lac m-am abatut doar pentru o jumatate de ora, pentru ca imi doream de mult sa ajung acolo. Sun cateva chestii pe langa care am trecut mereu si nu am reusit sa le vad.. culmea toate cu B: Bratislava, Balaton, Belgrad; doua le-am bifat in sfarsit la tura asta. Am adaugat si Spania si Portugalia pe lista, pe langa Irlanda si multe altele. Oricum visul cel mare este macar un drum pana in Japonia. "macar"? Adica mai aproape e ... Magadan decat Japonia. Oricum, bafta de pe-acum! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ianachim Postat Noiembrie 18, 2010 Share Postat Noiembrie 18, 2010 Stai linistit, ca nu e deranj. Dar ar fi pacat ca la atatia km sa nu pui macar un link cu niste poze.Asteptam cu interes! in perioada aia lumea era pe trasee si nu se baga nimeni la calculator acum cu frigul au inceput soriceii sa mestece netul uite link la iesire /index.php?...achim&st=10 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
sailordana8 Postat Noiembrie 18, 2010 Share Postat Noiembrie 18, 2010 "macar"? Adica mai aproape e ... Magadan decat Japonia. Oricum, bafta de pe-acum! Macar 1 drum, adica as vrea sa fac mai multe...In sensul ala. Cat despre Magadan...pai trecem pe acolo pe drumul catre Japonia. Vreau sa o duc pe Zambi a mea la ea acasa. Ca oricum macar o data vreau sa ii dau kilometrajul peste cap. anul asta am sperat sa fata 20 de ani si 60.000km, dar s-a oprit la 59.400 si ceva. nu-i bai ca vine anu'viitor acus. Faine rau pozele, mi-ai facut pofta de o plimbareeeeeeeeeeeeeeeeee. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
raducu. Postat Noiembrie 18, 2010 Share Postat Noiembrie 18, 2010 abia asteptam sa ajung acasa sa ma uit la TOATE pozele...deci m-am uitat.Foarte misto. Inca o data felicitari pt tura si impartasire. @ianachim: nu stiu cum naiba am ratat fix topicul ala,pt ca nu-mi scapa nimic din sectiunea asta. mai urca si tu acolo ceva poze de la Millau,pls. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Rocker Postat Noiembrie 18, 2010 Share Postat Noiembrie 18, 2010 Misto rau de tot, calatoria, Florine. Sa ai parte de cat mai multe si nu in ultimul rand de bani si timp pentru a vizita cat mai multe locuri frumoase. Cine stie, poate pe viitor vom face impreuna o astfel de tura. Numai bine ps: superbe pozele cu locurile vizitate Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
LinX Postat Noiembrie 18, 2010 Autor Share Postat Noiembrie 18, 2010 Merci baieti! iuite link la iesire A... sunt guster Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Adventurer Postat Noiembrie 18, 2010 Share Postat Noiembrie 18, 2010 Felicitari ptr tura. Mi-a facut mare placere sa privesc pozele. Cred ca o sa le mai revad de cateva ori cand o sa fie zapada afara. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
floreaandrei Postat Noiembrie 20, 2010 Share Postat Noiembrie 20, 2010 Felicitari... Foarte frumos ... Cu respect, Andrei Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.