SgcTm Postat Noiembrie 22, 2010 Share Postat Noiembrie 22, 2010 (editat) Stima și Respect Motocicliștilor !!! Am și eu nevoie de ajutor într-o dilema: De curand sunt fericitul posesor al unui IJ56 ( an 1960 ) însa am o problema la alternator ca nu mai funcționează, acesta era de 6v, și acum vreau sa ii pun pe 12v. Am tot cautat sa fac rost de unul și într-un final am găsit sa cumpăr de la vestitul Dany Tunky dar acesta mi-a oferit 2 variante: 1: Alternator IJ 12v (dar trebuie sa modific mult o carcasa la motor) 2: Magnetou Minsk (cică se potrivește la fix dar totuși este magnetou) Acum eu nu știu ce sa fac am citit pe undeva ca o sa am probleme cu avansul centrifugal dacă ii pun magnetou. Si încă o întrebare ce anume nu am voie sa modific la rusoaica asta sa pot sa o înscriu? Cea ce cred eu ca voi avea probleme la înscriere sunt rotile pentru ca acum are 18x3,25 (sau ceva de genul) iar în acte scrie 19x3,25. Editat Noiembrie 22, 2010 de SgcTm Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
oldbiker_johan Postat Noiembrie 22, 2010 Share Postat Noiembrie 22, 2010 Stima și Respect Motocicliștilor !!! 2: Magnetou Minsk (cică se potrivește la fix dar totuși este magnetou) Si încă o întrebare ce anume nu am voie sa modific la rusoaica asta sa pot sa o înscriu? Cea ce cred eu ca voi avea probleme la înscriere sunt rotile pentru ca acum are 18x3,25 (sau ceva de genul) iar în acte scrie 19x3,25. Salut,magnetou de Minsk sau Voshod si n-au nici o treaba cu av. centr. trebuie doar sa-ti faci o flansa pt. a fixa statorul de carter. Eu folosesc de Minsk pe Ij-ul meu de vreo 8 ani si ma inpac fb cu el. La mag. nu folosesti contactul original de la instalatia electrica deoarece dinamul avea plusul pe masa,iar la magnetou invers. Referitor la roti si alte mici modificari,la al meu i-am pus roti pe 18, cauciucuri de 400,semnalizare ,inmatriculare solo si am platit 100 lei in plus pt reomologare cu noile schimbari. De fapt astia de la RAR nu cred ca au reglementari bine definite si in vigoare ca sa ia o decizie ferma. Asa ca margi linistit si inmatriculeazo. Numa bine. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
mircea_simson Postat Noiembrie 22, 2010 Share Postat Noiembrie 22, 2010 Stima și Respect Motocicliștilor !!! Am și eu nevoie de ajutor într-o dilema: De curand sunt fericitul posesor al unui IJ56 ( an 1960 ) însa am o problema la alternator ca nu mai funcționează, acesta era de 6v, și acum vreau sa ii pun pe 12v. Am tot cautat sa fac rost de unul și într-un final am găsit sa cumpăr de la vestitul Dany Tunky dar acesta mi-a oferit 2 variante: 1: Alternator IJ 12v (dar trebuie sa modific mult o carcasa la motor) 2: Magnetou Minsk (cică se potrivește la fix dar totuși este magnetou) Acum eu nu știu ce sa fac am citit pe undeva ca o sa am probleme cu avansul centrifugal dacă ii pun magnetou. Si încă o întrebare ce anume nu am voie sa modific la rusoaica asta sa pot sa o înscriu? Cea ce cred eu ca voi avea probleme la înscriere sunt rotile pentru ca acum are 18x3,25 (sau ceva de genul) iar în acte scrie 19x3,25. Salut Din cate stiu eu Ij ul nu are avans centrifugal deci bun si magnetoul am umblat la Simson cam 2 ani si a fost Ok.Roti pe 19 am 2 bucati exact de IJ 56 spune daca doresti Numai bine Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Lolo_ID Postat Noiembrie 22, 2010 Share Postat Noiembrie 22, 2010 @SgcTm - Daca nu vrei sa pocesti esteticul motocicletei eu iti recomand magnetou Minsk. Rotile ar fi bine sa le ai pe 19 daca nu vrei sa dai bani in plus si sa pierzi mai mult timp pe la RAR. De modificat nu stiu ce sa zic..... Modificarile aduse motocicletei le pot vedea cei de la RAR doar daca au documentatia pusa la punct. @mircea_simson - Avans centrifugal se gaseste pe IJ insa doar pe 2 modele si anume IJ 350 si IJ 49. IJ 56 nu a fost fabricat cu avans centrifugal. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Viorel Balmez Postat Noiembrie 22, 2010 Share Postat Noiembrie 22, 2010 (editat) Stima și Respect Motocicliștilor !!! Am și eu nevoie de ajutor într-o dilema: De curand sunt fericitul posesor al unui IJ56 ( an 1960 ) însa am o problema la alternator ca nu mai funcționează, acesta era de 6v Felicitari! Nu are alternator pe 6 V, are dinam pe 6 V. Incearca sa vezi de ce nu merge. Incearca un alt releu, verifica carbunii, contacte, rotorul, statorul (asta de obicei nu prea se arde), contacte. Am avut aceeasi problema si era rotorul in scurt. Am gasit altul, dar exista si posibilitatea de al rebobina cu 30 lei. Sfatul meu este sa il pastrezi cat mai original, mai ales ca se gasesc piese de 6 V. Oricum cred ca sunt foarte putine ramase pe 6 V Uite o discutie, care pe mine m-a ajutat /index.php?showtopic=20901 Mesaj completat Felicitari! Nu are alternator pe 6 V, are dinam pe 6 V. Incearca sa vezi de ce nu merge. Incearca un alt releu, verifica carbunii, contacte, rotorul, statorul (asta de obicei nu prea se arde), contacte. Am avut aceeasi problema si era rotorul in scurt. Am gasit altul, dar exista si posibilitatea de al rebobina cu 30 lei. Sfatul meu este sa il pastrezi cat mai original, mai ales ca se gasesc piese de 6 V. Oricum cred ca sunt foarte putine ramase pe 6 V Uite o discutie, care pe mine m-a ajutat /index.php?showtopic=20901 Uite si aici o schema care te poate ajuta /index.php?showtopic=9651 Mesaj completat Am mai gasit si aici. Bafta! Si intreaba daca te incurci http://www.google.ro/imgres?imgurl=http://...ved=0CBMQ9QEwAQ Mesaj completat Editat Noiembrie 22, 2010 de Viorel Balmez Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
SgcTm Postat Noiembrie 22, 2010 Autor Share Postat Noiembrie 22, 2010 Roti pe 19 am 2 bucati exact de IJ 56 spune daca doresti Daca chiar o sa am nevoie de cele pe 19 te voi contacta app de nevoi este cineva prin Timișoara care are ceva piese de IJ ??? Mesaj completat Felicitari! Nu are alternator pe 6 V, are dinam pe 6 V. Incearca sa vezi de ce nu merge. Incearca un alt releu, verifica carbunii, contacte, rotorul, statorul (asta de obicei nu prea se arde), contacte. Am avut aceeasi problema si era rotorul in scurt. Am gasit altul, dar exista si posibilitatea de al rebobina cu 30 lei. Sfatul meu este sa il pastrezi cat mai original, mai ales ca se gasesc piese de 6 V. Oricum cred ca sunt foarte putine ramase pe 6 V Uite o discutie, care pe mine m-a ajutat /index.php?showtopic=20901 Nu cred ca mai am ce ii face a ieșit fum gros din el si asa oricum ii plănuiam o instalație pe 12v Ms de sfat. Mesaj completat Salut,magnetou de Minsk sau Voshod si n-au nici o treaba cu av. centr. trebuie doar sa-ti faci o flansa pt. a fixa statorul de carter. Da stiu de flansa si tocmai din acest motiv l-am si numit "Vestitul Dany Tunky" deoarece acesta iti poate face de aproape orice si cat mai complet pentru iubitele noastre comuniste. Citez: Ïti aduc tot ce iti trebuie: Magnetou, Flansa, Napolitana, Bobina Inductie...." Numai bine si ms de sfaturi m-ati convins. Asfalt Uscat !!! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Viorel Balmez Postat Noiembrie 22, 2010 Share Postat Noiembrie 22, 2010 Ok! Spor la lucru Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Lolo_ID Postat Noiembrie 22, 2010 Share Postat Noiembrie 22, 2010 Daca chiar o sa am nevoie de cele pe 19 te voi contacta app de nevoi este cineva prin Timișoara care are ceva piese de IJ ??? Mesaj completat Nu cred ca mai am ce ii face a ieșit fum gros din el si asa oricum ii plănuiam o instalație pe 12v Ms de sfat. Mesaj completat Da stiu de flansa si tocmai din acest motiv l-am si numit "Vestitul Dany Tunky" deoarece acesta iti poate face de aproape orice si cat mai complet pentru iubitele noastre comuniste. Citez: Ïti aduc tot ce iti trebuie: Magnetou, Flansa, Napolitana, Bobina Inductie...." Numai bine si ms de sfaturi m-ati convins. Asfalt Uscat !!! Orice alta piesa de IJ 56 , in afara de dinam , gasesti la mine daca esti interesat. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
dany_oldmoto Postat Noiembrie 22, 2010 Share Postat Noiembrie 22, 2010 (editat) Stima și Respect Motocicliștilor !!! Am și eu nevoie de ajutor într-o dilema: De curand sunt fericitul posesor al unui IJ56 ( an 1960 ) însa am o problema la alternator ca nu mai funcționează, acesta era de 6v, și acum vreau sa ii pun pe 12v. Am tot cautat sa fac rost de unul și într-un final am găsit sa cumpăr de la vestitul Dany Tunky dar acesta mi-a oferit 2 variante: 1: Alternator IJ 12v (dar trebuie sa modific mult o carcasa la motor) 2: Magnetou Minsk (cică se potrivește la fix dar totuși este magnetou) Acum eu nu știu ce sa fac am citit pe undeva ca o sa am probleme cu avansul centrifugal dacă ii pun magnetou. Si încă o întrebare ce anume nu am voie sa modific la rusoaica asta sa pot sa o înscriu? Cea ce cred eu ca voi avea probleme la înscriere sunt rotile pentru ca acum are 18x3,25 (sau ceva de genul) iar în acte scrie 19x3,25. foto cu ce ai avea nevoie sa pui aprinderea de minsc,eventual pui si o instalatie de minsc flansa 20 lei,bobina 15 lei,napolitana 30 lei,aprinderea 120 lei,instalatia 20 lei. in foto e varianta de aprindere,bobina, ieftine facute in ucraina,cele originale BELARUSIA e diferenta mai mare la pret. Editat Noiembrie 22, 2010 de dany_oldmoto Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
SgcTm Postat Noiembrie 22, 2010 Autor Share Postat Noiembrie 22, 2010 ceau,sunt din Timisoara,am piese de ij,roti,aprinderi pe 12,de ij de minsck etc,la preturi ff avantajoase mai ales ca esti d'al meu suna-ma si 'om sta de vorba 0727196351 Magnetoul îl voi cumpăra de la Dany Tunky pentru ca asa cum a spus și dumnealui: "ce este nou este nou". În rest as mai avea nevoie sigur de următoarele piese: Toba/e eșapament ( pe partea stângă este rupta rău, nu știu poate cumva Mr.Dany Tunky aduce noi? Le-as cumpăra noi dar nu cred ca am sa găsesc ) Telescoapele fata ( ale mele au un joc cam mare în bucșă, posibil sa găsesc un strungar sa fac bucșele din alama sau bronz ) Crick central ( la mine lipsește cu desăvârșire asa l-am cumpărat ) Aripile Fata și Spate ( are dar sigur nu sunt de IJ56 si mie sincer îmi plac mai mult alea de IJ56 ca au fusta aia ) Suportii pentru picioare (sunt rupți tot pe partea stânga totuși cred ca ceva sa întâmplat pe partea aia ) și cam atât momentan așadar dacă poți sa confirmi dacă ai ceva din ce am enumerat mai sus și sa îmi faci ceva poze/prețuri cu ce ai. Precizez ca vreau lucruri bune, nu noi dar măcar sa fie bune sa nu cumpăr cea ce am deja. Mesaj completat foto cu ce ai avea nevoie sa pui aprinderea de minsc,eventual pui si o instalatie de minsc flansa 20 lei,bobina 15 lei,napolitana 30 lei,aprinderea 120 lei,instalatia 20 lei. in foto e varianta de aprindere,bobina, ieftine facute in ucraina,cele originale BELARUSIA e diferenta mai mare la pret. Da sunt perfect de acord cu prețurile și produsele dvs d-le Dany Tunky și voi cumpăra și instalația aia dacă totuși spuneți ca exista "ce este nou este nou" nu? . Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
dany_oldmoto Postat Noiembrie 23, 2010 Share Postat Noiembrie 23, 2010 Telescoapele fata ( ale mele au un joc cam mare în bucșă, posibil sa găsesc un strungar sa fac bucșele din alama sau bronz ) nu umbla pe la strungari aiurea cit este varianta originala. kit complet fata 60 lei separat-pahare cromate cu semeringuri si pisla 30 lei,bucse textolit 15,bucse jos 15 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
SgcTm Postat Noiembrie 23, 2010 Autor Share Postat Noiembrie 23, 2010 Telescoapele fata ( ale mele au un joc cam mare în bucșă, posibil sa găsesc un strungar sa fac bucșele din alama sau bronz ) nu umbla pe la strungari aiurea cit este varianta originala. kit complet fata 60 lei separat-pahare cromate cu semeringuri si pisla 30 lei,bucse textolit 15,bucse jos 15 Oare este ceva ce nu poți găsi la Mr.Dany Tunky ??? (Nu cred) Va rog sa le puneți și pe astea pe lista aceea cu Magnetoul de Minsk. Dacă cineva are nevoie de ceva pentru Comunista iubita, contactați-l cu încredere pe Mr.Dany Tunky este foarte posibil sa va poată ajuta. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Vizitator stress_L&P Postat Noiembrie 24, 2010 Share Postat Noiembrie 24, 2010 pune-ti alternator daca vrei sa ai si lumina cum trebuie... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
SgcTm Postat Noiembrie 24, 2010 Autor Share Postat Noiembrie 24, 2010 pune-ti alternator daca vrei sa ai si lumina cum trebuie... Sincer decât sa modific acea carcasa atât de mult (poate u nu iți imaginezi cât de mult trebuie sa o modific și tot odată va arata oribil modificarea) prefer sa am lumina mai slăbuța...deși este vb tot de 12v. Oricum ms de sfat și Asfalt Uscat ! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Vizitator stress_L&P Postat Noiembrie 24, 2010 Share Postat Noiembrie 24, 2010 Sincer decât sa modific acea carcasa atât de mult (poate u nu iți imaginezi cât de mult trebuie sa o modific și tot odată va arata oribil modificarea) prefer sa am lumina mai slăbuța...deși este vb tot de 12v.Oricum ms de sfat și Asfalt Uscat ! daca te uitai la profilul meu vedeai ca am avut si ij 56 printre altele. am pus alternator si uite ca pe afara nu se vedea nimic. i-am facut o flansa si cam atat. precizez ca este vorba de un alternator de ij. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
SgcTm Postat Noiembrie 24, 2010 Autor Share Postat Noiembrie 24, 2010 daca te uitai la profilul meu vedeai ca am avut si ij 56 printre altele. am pus alternator si uite ca pe afara nu se vedea nimic. i-am facut o flansa si cam atat. precizez ca este vorba de un alternator de ij. M-am uitat acum la profilul tau si vad asta: Motociclete detinute: IJ Festival/Planeta5/jupiter 3/jupiter 4/jawa 638 dacă citeai topicul de la început sau măcar începutul ai fi văzut ca eu vorbesc de un IJ56 cea ce nu este același cu ce ai/avut tu.... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Vizitator stress_L&P Postat Noiembrie 25, 2010 Share Postat Noiembrie 25, 2010 ijului 56 i se spunea festival in romania cel putin asaq ii spuneau oamenii, eu nu am auzit de "festival" ca nume oficial Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Lolo_ID Postat Noiembrie 25, 2010 Share Postat Noiembrie 25, 2010 IJ Festival = IJ 49 nicidecum IJ 56 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Vizitator stress_L&P Postat Noiembrie 25, 2010 Share Postat Noiembrie 25, 2010 (editat) neah, 56 era al meu. primul ij dupa 49. uite si o poza cu modelul despre care vorbesc /index.php?...t&id=535969 na ca am gasit si o poza din dreapta /index.php?...t&id=195629 Editat Noiembrie 25, 2010 de stress_L&P Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
TomCat Postat Noiembrie 25, 2010 Share Postat Noiembrie 25, 2010 Si eu am un IJ 56 iar in urma cu cativa ani am inlocuit dinamul cu alternator (de IJ Planeta 5). In afara de flansa a carei schema se gaseste aici pe forum la sectiunea 'comuniste' nu e nevoie de nici o modificare mecanica. Daca flansa e facuta bine si e montata corect, alternatorul intra perfect in locul dinamului drept pentru care n-are rost sa te temi ca se va observa ceva din exterior. Daca te referi la montarea in exterior a alternatorului si angrenarea lui prin curea+fulie, asta da, se vede de la o posta, e o tiganie si NU trebe facuta! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
SgcTm Postat Noiembrie 25, 2010 Autor Share Postat Noiembrie 25, 2010 Si uite asa am ajuns la prima idee adică iar nu știu ce sa fac ... defapt nici măcar nu știu de ce am mai deschis topicul asta .... Si uite asa am ajuns sa cumpăr doua chestii total diferite intre ele dar pentru același scop deși știu sigur ca nu am cum sa le folosesc pe amândouă în același timp... sau poate da ??? .... mai știi care sare acum și zice "eu am avut....". Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Vizitator stress_L&P Postat Noiembrie 25, 2010 Share Postat Noiembrie 25, 2010 stai linistit, cand erau ij-urile la putere toti le bagam alternatoare de ij pe 12. pune-i punte de dacie si releu electronic cu fir de referinta, dubleaza masele de la lumini si platini si o sa zici ca ai lumina si scanteie de japoneza! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
SgcTm Postat Noiembrie 25, 2010 Autor Share Postat Noiembrie 25, 2010 Dacă tot e sa ma conving și eu, va rog care poate sa îmi dea cu exactitate cotele exterioare ale unui alternator 12v de IJ inclusiv distanta intre șuruburile de fixare.(poate și o poza a acestuia?) Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Vizitator stress_L&P Postat Noiembrie 25, 2010 Share Postat Noiembrie 25, 2010 o sa caut schita flansei. tot pe aici pe la coltul comunistelor era. si aia pentru magnetou. daca nu si nu am un prieten care inca mai are ij-ul lui 56 cu alternator pe 12. pot sa-ti fac rost de ea oricum. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
SgcTm Postat Noiembrie 25, 2010 Autor Share Postat Noiembrie 25, 2010 o sa caut schita flansei. tot pe aici pe la coltul comunistelor era. si aia pentru magnetou. daca nu si nu am un prieten care inca mai are ij-ul lui 56 cu alternator pe 12. pot sa-ti fac rost de ea oricum. Daca cumva mergi la prietenul acela al tau fa te rog si o poza la ce capodopera a iesit pe Ij lui cu Alternator Ij de 12v. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.