Sari la conținut

Husqvarna te 310 sau te 449 ?


alegros
 Share

Postări Recomandate

Vreau sa-mi achizitionez una dintre cele doua modele mentionate dar am o mare dilema tinand cont ca vreau sa folosesc motocicleta in situatii in care una este mai potrivita decat cealalta (si nu le mentionez aici pentru ca se stie de ce). Pretul este cam acelasi deci nu asta ar fi un element care sa ma influenteze in alegere. Poate daca fac o scurta prezentare a celor doua, a elementelor care mie mi se par mie mai importante in alegere, avantaje si dezavantaje si poate ma completati voi cu restul astfel incat sa ma hotarasc odata!!!! te 449 : motorul de BMW foarte performant si ingrijit lucrat (nu ca cel de la te 310 nu ar fi performant ba chiar se pare ca este cel mai usor, fiabil si puternic din clasa ei), sistemul de transmisie direct pe pinion adoptat tot de la BMW, toba Akrapowich in standard, cuplu mare....dar greutate mai mare, manevrabilitate mai mica. Te 310: cel mai echilibrat motor dpdv al factorului putere- greutate, mai fasneata, mai usoara, mai manevrabila insa nu arata la fel de bine ca celalta (ca si design: motor, carenaj, etc)...si pentru mine conteaza foarte mult...

Voi ce spuneti?...pe care ati alege din cele doua si de ce?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Eu am un 510 din 2008. In Daca as avea bani mi-as lua 449 maine din mult prea multe motive fata de 310. Sfatul meu e 449 de departe. Bafta!

Multumesc"razxrr", dar ai putea sa-mi spui si de ce?...macar 2-3 motive diferite de ale mele?...am uitat sa mentionez ca ambele modele sunt 2011 cu injectie.

Editat de alegros
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

vrei sa-ti iei enduro si te gindesti sa o alegi pe cea cu "carene" mai frumoase? =))

Recomand R1, are un carenaj superb.

Da "Xorx", te deranjeaza acest lucru?...sau nu prea ai ce face la ora asta si te-ai gandit tu sa-mi poluezi topicul cu ironia ta ieftina. Am rugat sa ma ajute persoane avizate care au avut asa ceva sau oarecum tangenta cu asa ceva...nu prea am chef de mistocareala asa ca te rog abtinete si joacate pe alte topicuri ca sunt destule. Multumesc pentru intelegere!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vreau sa-mi achizitionez una dintre cele doua modele mentionate dar am o mare dilema tinand cont ca vreau sa folosesc motocicleta in situatii in care una este mai potrivita decat cealalta (si nu le mentionez aici pentru ca se stie de ce). .....

 

Pe cuvant ca nu am inteles care sunt "situatiile in care una este mai potrivita decat cealalta"...Daca le-ai descrie, desi nu sunt detinator de model din 2011, poate te pot indruma cu ceva.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pe cuvant ca nu am inteles care sunt "situatiile in care una este mai potrivita decat cealalta"...Daca le-ai descrie, desi nu sunt detinator de model din 2011, poate te pot indruma cu ceva.

Pai in albiile de rau cu pietre, stanci si denivelari ca si pe poteci de padure inguste si serpuite cu stanci si busteni ai nevoie de manevrabilitate si greutate mica in principal nu neaparat de cuplu mare, deci 310-le ar fi mai potrivita (adica hard enduro) iar pe portiuni deschise drepte, camp unde ai nevoie de viteza sau urcari abrupte drepte unde uneori cuplul mic dezavantajeaza si te opresti la jumatate daca nu-ti iei avant de jos si nu ii dai gaz suficient, cred eu ca 449 ar fi mai potrivita. Asta nu inseamna ca nu poti face fata cu brio in toate situatiile cu ambele motoare doar ca, poate, 310 face fata mai bine decat 449 sa zicem, asta nu stiu poate imi spuneti voi.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

310 in mod cert. tocmai pentru ca este mai usoara, iar plasticele nu prea conteaza la enduro. ce conteaza este fiabilitatea, ciclistica si puterea motorului (nu prea mare ca devine necontrolabila). daca este cazul, pot impartasi din experiente.

Editat de floricel
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

310 in mod cert. tocmai pentru ca este mai usoara, iar plasticele nu prea conteaza la enduro. ce conteaza este fiabilitatea, ciclistica si puterea motorului (nu prea mare ca devine necontrolabila). daca este cazul, pot impartasi din experiente.

 

 

salut, poti sa ne spui totusi de ce recomanzi 310-le cand tu ai 450,

si eu am aceiasi dilema, 310 sau 450, pentru hobby care e mai bun, neuitand fiabilitate, intretinere etc

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

salut, poti sa ne spui totusi de ce recomanzi 310-le cand tu ai 450,

si eu am aceiasi dilema, 310 sau 450, pentru hobby care e mai bun, neuitand fiabilitate, intretinere etc

Pai practic deocamdata nimeni nu ne poate spune acest lucru pentru ca cele doua modele sunt aparute deabia de doua luni pe piata iar 450-ul pe care il are domnul, chiar daca este pe injectie, nu are nici o legatura cu te449 (motorizarea este luata de la BMW G 450X-ul din 2009 cu cilindrul foarte inclinat si putin modificat, evacuare Akrapovic din titan, sistemul de suspensie este total nou de la Kayaba dar alt sistem mai performant decat cel de pa Yamaha si nu mai exista pe alta moto de pana acum, rapoartele in cutie sunt altele, pozitionarea maselor este altfel realizata prin doua rezervoare, ciclistica este altfel, tractiunea este altfel datorita pinionului direct din cutie, sasiul si prinderea motorului de acesta este diferita si realizata prin doua legaturi, etc)

Mesaj completat

Pai practic deocamdata nimeni nu ne poate spune acest lucru pentru ca cele doua modele sunt aparute deabia de doua luni pe piata iar 450-ul pe care il are domnul, chiar daca este pe injectie, nu are nici o legatura cu te449 (motorizarea este luata de la BMW G 450X-ul din 2009 cu cilindrul foarte inclinat si putin modificat, evacuare Akrapovic din titan, sistemul de suspensie este total nou de la Kayaba dar alt sistem mai performant decat cel de pa Yamaha si nu mai exista pe alta moto de pana acum, rapoartele in cutie sunt altele, pozitionarea maselor este altfel realizata prin doua rezervoare, ciclistica este altfel, tractiunea este altfel datorita pinionului direct din cutie, sasiul si prinderea motorului de acesta este diferita si realizata prin doua legaturi, etc)

Aveti aici cam ce inseamna te 449: http://www.mcnews.com.au/2011_bikes/husqva...9_511_intro.htm

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pai practic deocamdata nimeni nu ne poate spune acest lucru pentru ca cele doua modele sunt aparute deabia de doua luni pe piata iar 450-ul pe care il are domnul, chiar daca este pe injectie, nu are nici o legatura cu te449 (motorizarea este luata de la BMW G 450X-ul din 2009 cu cilindrul foarte inclinat si putin modificat, evacuare Akrapovic din titan, sistemul de suspensie este total nou de la Kayaba dar alt sistem mai performant decat cel de pa Yamaha si nu mai exista pe alta moto de pana acum, rapoartele in cutie sunt altele, pozitionarea maselor este altfel realizata prin doua rezervoare, ciclistica este altfel, tractiunea este altfel datorita pinionului direct din cutie, sasiul si prinderea motorului de acesta este diferita si realizata prin doua legaturi, etc)

Mesaj completat

 

Aveti aici cam ce inseamna te 449: http://www.mcnews.com.au/2011_bikes/husqva...9_511_intro.htm

 

am fost si eu la dealer si sunt dif. majore intre modelele din 2010 si cele din 2011

cum se comporta cele din 2011 vom afla peste minim un 1,

dar sunt sanse mari sa fie f misto

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

ca sa le raspund si lui aurelro si lui alegros:

450 dezvolta putere si cuplu mai mari decat 310, disponibile instantaneu. in anumite situatii asta poate fi un impediment daca tehnica si experienta sunt mai reduse. ma refer la urcari dificile, noroaie, etc, unde ruperea aderentei poate da batai de cap, sau forta nedozata corect poate ridica fata excesiv, si atunci te dai peste cap. repet: in cazul lipsei de experienta si tehnica. totdata 450 este mai greu decat 310 si asta o s-o simti dupa vreo ora de harcoreala.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

ca sa le raspund si lui aurelro si lui alegros:

450 dezvolta putere si cuplu mai mari decat 310, disponibile instantaneu. in anumite situatii asta poate fi un impediment daca tehnica si experienta sunt mai reduse. ma refer la urcari dificile, noroaie, etc, unde ruperea aderentei poate da batai de cap, sau forta nedozata corect poate ridica fata excesiv, si atunci te dai peste cap. repet: in cazul lipsei de experienta si tehnica. totdata 450 este mai greu decat 310 si asta o s-o simti dupa vreo ora de harcoreala.

 

ai dreptate, si eu cred ca cea mai buna varianta e 310-le,

am auzit ca asta din 2011 e super usor

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

ca sa le raspund si lui aurelro si lui alegros:

450 dezvolta putere si cuplu mai mari decat 310, disponibile instantaneu. in anumite situatii asta poate fi un impediment daca tehnica si experienta sunt mai reduse. ma refer la urcari dificile, noroaie, etc, unde ruperea aderentei poate da batai de cap, sau forta nedozata corect poate ridica fata excesiv, si atunci te dai peste cap. repet: in cazul lipsei de experienta si tehnica. totdata 450 este mai greu decat 310 si asta o s-o simti dupa vreo ora de harcoreala.

Sa presupunem ca tehnica si experienta ar exista iar daca nu exista inca, se dobandeste pe parcurs :) , ramane ca inconvenient major diferenta de greutate cca.7 kg (106 fata de 113) care in mod evident este semnificativa si se simte in teren dar oare este suficient acest lucru pentru a renunta la o tehnologie mult mai avansata si dotarile mai bune si complexe ale lui 449? (ma refer la sistemul pinion- cutie, suspensia spate Kayaba inovativa, seaua lunga pana la ghidon, evacuarea Akrapovic si nu in ultimul rand motorul BMW cu cilindrul inclinat care imi inspira mai multa fiabilitate si performanta)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Din punctul de vedere al unuia care-si baga 610-le pe circuitul de motocross, iti pot spune ca puterea supradimensionata fata de ce faci cu motorul iti aduce mult mai multe ridicari necontrolate pe o roata la trecerea peste diverse obstacole unde "tre sa tragi un pic de gaz", mult mai multe ruperi de aderenta atunci cand nu trebuie. Si toate acestea duc la mult mai multe cazaturi, si, implicit, la carene sparte. Asa ca faza cu 449 arata mai bine va fi valabila doar la primele iesiri, apoi va arata fix ca un hard-enduro.

La putere subdimensionata nu vad dezavantaje prea mari in afara de faptul ca, in unele cazuri, tre sa tragi mai mult de gaz, sau sa vii cu viteza mai mare spre o panta. Iar avantaj major ar fi ca pe un motor mai mic inveti mai repede (presupunand ca esti incepator).

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Eu n-am mers pe 449. In schimb am mers pe-un 310, am 71 de kg si nu m-am putut plange de forta unui 310....are destula.

 

"Narko", nimeni nu a spus ca 310 nu ar avea forta suficienta, sunt convins ca are mai multa decat am eu nevoie, dilema era daca diferenta de greutate de cca 7kg dintre cele doua, brutalitatea mai mare si manevrabilitatea mai scazuta a lui 449, ma va face sa aleg 310-le in ciuda tehnologiei mai avansate a lui 449( pe care am prezentat-o mai sus). Pana acum cu exceptia lui "Razxrr" (care a fost categoric in favoarea lui 449 dar nu a binevoit sa ne spuna si de ce) toate parerile sunt in favoarea lui 310, chiar si a unui proprietar de 450!. Astept in continuare si alte pareri...tot nu sunt convins :) :P :)

Editat de alegros
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pai, am avut un TM 450 2008, si l-as fi dat oricand pe-un 250 pentru ca era prea brutal. Pentru enduro nu era deloc bun. In schimb, cand venea vorba de drumuri forestiere....poteca viteza...era rege. Acum, tu alegi in functie de ce-ti place. Daca vrei ceva mai tehnic...alege 310

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

atunci pune mana si fa probe la coclau adevarat si-o sa te convingi de ce majoritatea sunt pentru 310.

Asta ar fi solutia ideala dar cum sa fac acest lucru ca in Bucuresti nu cunosc vreun dealer care sa aibe asa ceva la test drive, nici macar la vanzare numai la comanda, iar prieteni cu motoare macar de aceasi capacitate...nu am... :)

Mesaj completat

Asta ar fi solutia ideala dar cum sa fac acest lucru ca in Bucuresti nu cunosc vreun dealer care sa aibe asa ceva la test drive, nici macar la vanzare numai la comanda, iar prieteni cu motoare macar de aceasi capacitate...nu am... :)

Se pare ca motorul de pe 449 care este o varianta imbunatatita a BMW 450GSX (putin mai comprimat si furnizeaza cca. 8 hp in plus) este defapt o unitate Kimko produsa in Taiwan (care produce in principal scutere)...fapt care nu prea place nimanui...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Asta ar fi solutia ideala dar cum sa fac acest lucru ca in Bucuresti nu cunosc vreun dealer care sa aibe asa ceva la test drive, nici macar la vanzare numai la comanda, iar prieteni cu motoare macar de aceasi capacitate...nu am... :)

 

Ia incearca si alti dealeri pt drive-test, nu numai in Bucuresti . Chiar de mergi la Carei pt asa ceva tot merita tinand cont de banii care vrei sa ii dai. Si poate ca te pot indruma mai bine decat textele scrise.

Editat de aplesa
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ia incearca si alti dealeri pt drive-test, nu numai in Bucuresti . Chiar de mergi la Carei pt asa ceva tot merita tinand cont de banii care vrei sa ii dai. Si poate ca te pot indruma mai bine decat textele scrise.

Ai mare dreptate dar singurul importator de Husqvarna care a mai ramas este Paneuro...si nu are asa ceva la test drive, aduc numai la comanda ....deh criza asta...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

doamna criza a ajuns la toata lumea :alcy:..... ideea e ca sunt modele 2011 si nu stiu cati importatori au deja 2011 pe stoc disponibile la drive test.....

eu stiu cum e te 250 2010 care e taticul la te 310 iar in termeni de greutate suspensii si manevrabilitate nu am nici un repros, as vrea mai multa putere (dar sa nu uitam ca e 250 totusi :laugh: ) ceea ce o sa si fie disponibila la te 310 care fata de modelul anterior e mai usor cu 5 kg, mai puternic si la cuplu si la cai ..... am avut si modelul vechi si nu am simtit lipsa de putere ci din contra de multe ori mai multa decat aveam nevoie, deci modelul nou ar trebui sa fie superior din toate punctele de vedere

alegerea e grea pentru cine se gandeste la 310 sau la 449 si dif majora este la stilul de pilotaj unde fiecare stie cu ce e obisnuit, ce vrea sa faca mai departe si unde vrea sa ajunga ...... unul e "tractoras" si celalat e "bicicleta"

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Se pare ca motorul de pe 449 care este o varianta imbunatatita a BMW 450GSX (putin mai comprimat si furnizeaza cca. 8 hp in plus) este defapt o unitate Kimko produsa in Taiwan (care produce in principal scutere)...fapt care nu prea place nimanui...

Daca BMW sau Husqi au ales sa-si puna sigla pe el, de ce nu?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Daca BMW sau Husqi au ales sa-si puna sigla pe el, de ce nu?

Nu vreau sa fiu carcotas, dar pe criza asta, ca sa se mai vanda ceva trebuie preturi mai mici si calitate mai buna...cam greu de realizat asa ceva, de obicei nu prea se pupa cei doi factori si cum pretul celor doua modele recent scoase pe piata este cam acelasi iar tehnologia si dotarea de pe 449 este superioara fata de 310.....ma gandesc ca motorul mai ieftin ar putea fi explicatia....

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...