Sari la conținut

Ciudatenie ochi verificare nivel ulei


Speedy.K
 Share

Postări Recomandate

Se facea ca aveam niste minuscule scurgeri de ulei pe la garnitura de la busonul de evacuare. Cam doua-trei picaturi pe zi. Si de aici rezulta o scadere a nivelului uleiului cam cu un mm - doi in vreo doua saptamani. Asta se intampla cam de sase saptamani. Am completat cu cate putin ulei de fiecare data cand am vazut ca a scazut. Sambata trecuta zic "Hai sa vedem daca a mai scazut, ca au mai trecut doua saptamani de la ultima verificare". Cand ma uit la ochiul ala de vizitare - era alb. Alb-alb, ca laptele. Mai ramane un inel cam de jumatate de milimetru pe margine, insuficient ca sa-mi dau seama de nivelul uleiului. N-am mai vazut asa ceva niciodata. Ce dreaqu o fi?

Mentionez ca mobra nu a stat niciodata mai mult de o zi nefolosita, porneste normal chiar si azi dimineata la -4 grade afara, sta in fata blocului, nu in garaj, schimbarea vitezelor se face normal, nu agata deloc, nu schimba greu, n-are niciun zgomot nou la motor, martorul de ulei de la bord nu e ars si nu mi s-a aprins niciodata. Uleiul din ea e Motul 5100 10W40, adica exact ce recomanda producatorul. Preventiv am completat pe NV cu vreo 200 ml de ulei.

Dar de la ce-o fi pata aia alba si cum naiba scap de ea?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 97
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Nivelu se verifica cu motorul cald. Cand e cald, uleiu si dilata si atunci ai nivelul corect.

 

Ce ai tu acolo cred ca e condens din motor amestecat cu ulei, atuncia se face alb. E racit cu aer si ulei sau are si apa?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

in primavara cand am schimbat uleiul,la fel am patit si eu,doar ca era o pata de culoare roz.bagasem motul 7100,care e un pic rosu.multi mi-au spus ca e condens,altii ca spuma,oricum f ciudat,aparea doar cand era motorul cald!dupa cateva zile a disparut.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nivelu se verifica cu motorul cald. Cand e cald, uleiu si dilata si atunci ai nivelul corect.

 

Ce ai tu acolo cred ca e condens din motor amestecat cu ulei, atuncia se face alb. E racit cu aer si ulei sau are si apa?

Cand am descoperit pata, motorul fusese incalzit calumea (mers prin) dupa care statuse vreo 20-30 de minute. Oricum, cilindri erau inca calzi, am pus mana pe ei.

E racit cu apa, la asta m-am gandit si eu de m-am cam speriat...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

sa nu pape apa, iti pierde si apa? in orice caz schimba uleiul. Preventiv nu baga peste nivelul maxim ca poate si de-aia sa spumeze. Dar 200mL totusi n-ar trebui...

Editat de Aleko
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

in primavara cand am schimbat uleiul,la fel am patit si eu,doar ca era o pata de culoare roz.bagasem motul 7100,care e un pic rosu.multi mi-au spus ca e condens,altii ca spuma,oricum f ciudat,aparea doar cand era motorul cald!dupa cateva zile a disparut.

Am verificat si acum, cu motorul rece bocna (sta de 3 ore si ceva afara) si pata e tot acolo. Am verificat si cu motorul cald bine, cand am ajuns acasa acum doua zile. Pata era la fel. M-am uitat si azi dimineata in timp ce incalzeam motorul. Si cu motorul pornit tot asa arata.

Mesaj completat

sa nu pape apa, iti pierde si apa? in orice caz schimba uleiul. Preventiv nu baga peste nivelul maxim ca poate si de-aia sa spumeze. Dar 200mL totusi n-ar trebui...

Asta o sa fac, o sa-l schimb, ca oriocum i-a cam venit sorocu'. Apa nu pare sa scada. Cand a aparut pata uleiul sigur era SUB maxim. N-avea cum sa fie altfel.

Da' o disparea pata dupa schimbul de ulei? Ca daca nu...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Fa o poza, ca-s si eu curios sa vad pata.

Poa sa fie condens...

 

De ce nu rezolvi faza cu picuratul?

Banuiesc ca trebe schimbata saiba aia de cupru.. nu costa f mult.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum m-am dus sa-i fac o poza si vad ca parca s-a mai restrans un pic pata, sau mi se pare mie. Oricum, nesemnificativ.

Mesaj completat

Fa o poza, ca-s si eu curios sa vad pata.

Poa sa fie condens...

 

De ce nu rezolvi faza cu picuratul?

Banuiesc ca trebe schimbata saiba aia de cupru.. nu costa f mult.

Uite o poza mai jos.

Pai am zis ca rezolv saiba aia la primul schimb, dar am tot amanat schimbul. Acum oricum o sa-l fac si o sa schimb si saiba. Sper sa fie de la ea, sa nu fie busonul pizdit de la ultimele "endureli".

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Man, daca e la fel si cu motorul incalzit bine?!

pai gemuletul poa sa ramana rece si cu motorul incalzit daca e suf de frig afara

 

Daca apleci motoru incat sa atinga ulei incins gemuletul, nu dispare?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

pai gemuletul poa sa ramana rece si cu motorul incalzit daca e suf de frig afara

 

Daca apleci motoru incat sa atinga ulei incins gemuletul, nu dispare?

Asta e problema, ca am inclinat motorul cat am putut, dar din cauza petei nici nu reuseam sa-mi dau seama daca apare uleiul pe gemulet. M-am speriat chiar sa nu fi ramas fara ulei de tot.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Daca desfaci capacu de umplere, ala e alb? Daca da, schimbi uleiu/repari pompa de apa sau pe unde iti intra. Daca uleiu e negru nu gri si doar sticla e alba las-o asa si vezi numai sa ai nivelu corect tot timpu.

 

Si repara scurgerea aia ca arata ca draq. Cum arata motoru spune foarte multe despre proprietar :angryfire:

Mesaj completat

Asta e problema, ca am inclinat motorul cat am putut, dar din cauza petei nici nu reuseam sa-mi dau seama daca apare uleiul pe gemulet. M-am speriat chiar sa nu fi ramas fara ulei de tot.

Dejaba il inclini cu motoru pornit ;) Nu o sa ai ulei la geam ever!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Daca desfaci capacu de umplere, ala e alb? Daca da, schimbi uleiu/repari pompa de apa sau pe unde iti intra. Daca uleiu e negru nu gri si doar sticla e alba las-o asa si vezi numai sa ai nivelu corect tot timpu.

 

Si repara scurgerea aia ca arata ca draq. Cum arata motoru spune foarte multe despre proprietar ;)

Da, stiu, al meu striga rau a saracie. :angryfire:

Am desfacut busonul de umplere azi dimineata cand am pus 200 ml de ulei, pentru orice eventualitate. Capacul de umplere arata normal. La fel si cat se vede din ambreiaj pe gaura aia. Nimic deosebit, vizual vorbind.

 

Mesaj completat

Dejaba il inclini cu motoru pornit ;) Nu o sa ai ulei la geam ever!

Hai ma, oi fi io mai talamb, asa, dar nici in asa hal incat sa ma uit la ulei cu motoru' pornit...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Sau... aduci o sticla de apa calda din casa si dai pe el.

 

Vezi ca plasticu ala se mai poate fecunda si daca odata ai incins mult prea mult motoru. Cam ca atunci cand arunci un PET in foc :angryfire:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am incercat sa-l incalzesc acum. Nimic. Am incercat si cu carpa incalzita si cu mana. Nu dipsare. Pe de alta parte am inclinat iar motoru si parca-parca se vede pe langa pata nivelul uleiului. Si pare pe la semnul de minim, cu motoru drept. Zic pare pentru ca singur mi-e cam dificil sa vad exact, din lipsa de cric central.

Mesaj completat

Vezi ca plasticu ala se mai poate fecunda si daca odata ai incins mult prea mult motoru. Cam ca atunci cand arunci un PET in foc :angryfire:

S-ar putea sa fie nasolit plasticu' ala, nu stiu, desi in ultimele doua luni n-am incins prea rau mobra, zic eu.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Corect, da una e sa incingi plasticu la 100 de grade cand afara is 25 si alta e sa il incingi la 100 cand afara is -5 :angryfire:

Da, ai dreptate, exact la asta m-am gandit dupa ce am postat. Foarte posibil. Dar, pe de alta parte, nu e prima iarna pe care o suporta martoaga, si regimul de mers a fost acelasi, ba anu' trecut am pus-o la drum si la -10 grade, ceea ce iarna asta inca n-a apucat.

Oricum, daca plasticul ala e matuit e cam nasol, ca nu sunt convins ca se poate schimba. Si la o vaca in varsta de 11 ani e cam naspa sa nu-i vezi nivelu' la oloi...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

ia incearca tu numai sa intorci saiba pe partea cealalta... la mine a aparut o "umezeala" de ulei la orificiul de vizitare pt reperele de la distributie dupa ce mecanicosul a reglat jocul la supape... am crezut ca a pierdut saiba originala si a pus alta care nu potriveste , dar saiba a fost numai pusa pe partea cealalta... acum nu umezeste deloc... la mine nu se vedea decat pe o "pelicula" de "pamant" uscat.

Si eu cred ca acolo este condens... poate epuratorul nu isi face treaba, iar chiar daca uleiul are 100 grade, carcasa are mai putin e normal ca apa sa condenseze acolo

Editat de yuk
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

ia incearca tu numai sa intorci saiba pe partea cealalta... la mine a aparut o "umezeala" de ulei la orificiul de vizitare pt reperele de la distributie dupa ce mecanicosul a reglat jocul la supape... am crezut ca a pierdut saiba originala si a pus alta care nu potriveste , dar saiba a fost numai pusa pe partea cealalta... acum nu umezeste deloc... la mine nu se vedea decat pe o "pelicula" de "pamant" uscat

E, asta nu-i o nenorocire, e cativa lei saiba aia. Dar cand o s-o scot la schimbul de ulei, o sa ma uit sa vad daca e asimetrica. Oricum imi cumpar si una noua, decat sa raman cu scurgerea... Merci oricum de pont.

Mesaj completat

Nu merge bagat ceva pana la el si sa-l stergi?

 

(eventual cu betigasul de scobit in ureche) :angryfire:

Hahaha, ma tu ma inveti la prostii... cu betisoru' ala de urechi...

Nu, nu merge, sunt vreo 20 cm intre busonul de umplere si gemulet.. Bine, in cel mai rau caz cand schimb uleiul dau jos capacul de la ambreiaj si-l curat. Asta daca e murdar, ca daca e matuit cum presupune Dan Cata nu prea cred ca am ce sa-i fac.

Editat de speedy.k
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...