Jump to content

Kawasaki EN500


Recommended Posts

Poate lantul de transmisie primara, ala e altceva

 

Se pare ca e lantul de demaror, nimic urgent dar trebuie totusi rezolvat. Imi trebuie garnitura pe stanga si un nou disc de frana. Aveti idee de unde si cu cat?

Am iesit afara, in vant si ploi, special ca sa auzi zgomotul. Persista de doi ani si ceva. Pe drum imi zdranganeste tot capul, zici ca imi arunca unul cu furculite in casca. Dar m-am obisnuit. Sau poate imi suna tobele asa de tare incat nu mai aud zgomotul din motor...

Oricum, tobele suna fain, esti de acord?

Link to post
Share on other sites
  • Replies 3.7k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Da, intr-adevar tobele suna foarte bine pasquinel . Dupa parerea mea zgomotul se aude in partea de sus a cilindrilor si e de vina lantul de distributie . Cu toate astea este posibil sa fie de vina si intinzatorul lantului ( daca este din prima generatie cu reglaj manual ) sau am mai auzit povesti despre patine/ghidaje rupte care nu mai tin lantul de distributie asa cum trebuie pe pozitie .



Hori 72 ei bine huruit la fulia fata am si eu si nu este de la curea ( desi si cureaua face un zgomot usor dar deloc deranjant ) . Din cate banuiesc eu unul din rulmentii axului fuliei are ceva probleme dar nu m-am incumetat sa desfac motorul ca sa ajung la ei si sa vad care este problema si merg asa de aproximativ 6 ani.

Eu am verificat treaba asta cand am schimbat cureaua si am vazut ca atunci cand invart fulia cu mana se aude acelasi carait/zgomot ca si in mers ( la mine nu o aud cand accelerez ci o aud cand sunt in miscare si las motorul pe liber . Cum gasesc diagrama o postez aici sa iti arat piesele pe care le banuiesc eu .



http://s28.postimg.org/x3wm20orh/Motor_112.jpg



La fel de bine sunt atat de multe rotite zimtate acolo incat oricare ar putea fi de vina ..

Link to post
Share on other sites

Mersi Jerycho, azi am intins inca un pic, si parca e mai bine, zgomotul s-a atenuat. Daca puteti careva sa-mi spuneti cum intideti cureaua fara chestia aia de tensionare, daca este ceva smecherie.

Link to post
Share on other sites

Eu unul o tensionez la ochiometru si degetometru :) , las un joc de 1,5 , 2 cm in momntul in care apas pe mijlocul ei .

Link to post
Share on other sites

Da, intr-adevar tobele suna foarte bine pasquinel .

Hu-ha. Restul nu mai conteaza.

Link to post
Share on other sites

Mersi Jerycho, azi am intins inca un pic, si parca e mai bine, zgomotul s-a atenuat. Daca puteti careva sa-mi spuneti cum intideti cureaua fara chestia aia de tensionare, daca este ceva smecherie.

 

Salutare.

 

Conform manualului, ai voie joc intre 6mm si 12.5mm.

Atasat gasesti specificatia din manual impreuna cu procedura de ajustare/verificare a curelei.

 

Drive belt procedure.pdf

 

 

post-68581-0-76532000-1395233805_thumb.jpg

 

Multumesc, eu am lasat-o mai slaba, aproape ca pe lant

 

Verifica te rog sa se incadreze intre 6 si 12.5mm.

E prea scumpa una ca sa nu o intretii corespunzator.

 

Regards,

Sagrath.

Edited by sagrath
Link to post
Share on other sites

:) eu o las bine



Merg si cu pasager si fara iar cand urca nevasta-mea in spate se intinde destul de bine asa ca eu o las cam cat se poate de lejera

Link to post
Share on other sites

Desfacut motocicleta, spalat curea, role, aveau pe ele cauciuc , noroi cu ulei, spray de curea. Montat la loc, reglat, merge perfect, abia se mai aude ceva !!!! Mersi de sfaturi !

 

Apropo de rulmentul de la rola din fata e ok, dar are joc pe caneluri. Eu am intors saiba care fixeaza rola si nu mai are joc !!

Link to post
Share on other sites

Salut. Are cineva user manual si/sau service manual pentru un EN 500 din '97 (in afara de cel facut de Haynes)? Ma intereseaza in mod special ce ulei este recomandat pentru furca si ce dimensiune au simeringurile. Multumesc :peace:

Link to post
Share on other sites

Cu un search pe google ar trebui sa ai raspunsul la intrebarile astea ..... si totusi uite ce am gasit eu

 

http://www.louis.de/_1013e4aff57a838dde65fe8cf6c0459d51/index.php?topic=artnr_gr&artnr_gr=10042180&typ_id=EN500C%2FA si

http://www.louis.de/_1013e4aff57a838dde65fe8cf6c0459d51/index.php?topic=bikedb&article_context=bikedb&anzeige=0&CONTENT=technik&typ_id=EN500C%2FA

Pe Google nu am gasit nici user si nici service manual (gratuit), dar nu m-am gandit sa caut si pe Louis. Merci

Link to post
Share on other sites

Vand Kawasaki EN 500 din 93'' Transmisie curea,Inmatriculat&asigurare,In stare FOARTE BUNA! Aprox.26000km,comenzi avansate,recent vopsit,saua retapitata,coburi piele aproape noi+geanta furca,cablu km nou,baterie noua,cauciucuri 80%,carburatoare sincronizate,supape reglate,ulei+filtru+filtru aer recent schimbat,FARA BATAI SAU SUNETE CIUDATE! Pret: 1600 eu.negociabil. Tel:0743654599

 

 

post-37568-0-56033900-1396112904_thumb.jpgpost-37568-0-88923300-1396112912_thumb.jpgpost-37568-0-56481900-1396112920_thumb.jpgpost-37568-0-41162400-1396112930_thumb.jpg

Link to post
Share on other sites

Am iesit afara, in vant si ploi, special ca sa auzi zgomotul. Persista de doi ani si ceva. Pe drum imi zdranganeste tot capul, zici ca imi arunca unul cu furculite in casca. Dar m-am obisnuit. Sau poate imi suna tobele asa de tare incat nu mai aud zgomotul din motor...

Oricum, tobele suna fain, esti de acord?

 

Wow, se aud mai multe acolo zic eu, distributia trebuie sigur schimbata. Pe de alta parte motoarele astea sunt renumite ca au tot felul de zgomote si merg asa mult si bine. La mine se intampla ceva ciudat: se aude tot mai incet, nu m-am obisnuit eu cu zgomotul, mi-au zis mai multi care au ascultat motorul in faza initiala. Cine stie ce naiba o fi, cand am bani desfac in stanga, de unde vine zgomotul

Link to post
Share on other sites

Tocmai ce am ansamblat un motor de EN500A. Am observat ca toti culbutorii au reglaj mecanic(manual). Posibil ca tacaneala pe care o ai sa fie din cauza slabirii suruburilor de pe culbutori, ori cel mai simplu lantul de distributie este prea slab sau este intins la maxim(larg), trebuie si el verificat. Ar trebuii sa dai jos capacul de la chiuloasa si sa verifici fiecare culbutor cu o lera. Din cate tin minte, jocul trebuia sa fie undeva la 0.5mm pe admisie si 0.7mm pe evacuare intre rampa culbutorilor si axul cu came, conform manualului. Sau ar mai putea fi de la boltul pistonul. Acolo ai mai mult de munca sa verifici.

Link to post
Share on other sites

deci.., subiectul în cauză e un Kawasaki LTD450 din 88.

anul trecut.., cu schimbul de ulei proaspăt făcut.., am executat în jur de maxim..., maxim 1000 km..., Buzău-Brașov-Transfăgărășan-Pitești-București-Buzău.. fiind cel mai lung drum... plus învârteli pe lângă mine.., Focșani.., București..., etc

și am plecat din țară în plin sezon (serviciul)...

acum vreo două zile.., m-am gândit să reîncepem sezonul (abia așteptam).. problemele normale de pornire.., plus un bendix cam uzat (acum e în service).., dar am plecat cu ea de la țară să o aduc la civilizație, aka oraș.

direct la service normal.., pentru bendix. și când am scos uleiul.., ce să vezi... din cele 3.4l cât trebuia să se scurgă.., abia abia.., măsurat a ieșit 1l. țin să precizez că am mers cu ea anul ăsta doar vreo 30-35km.. și de asemenea, unde a staționat nu era nici o pată de ulei (mai bine era). zgomotul la motor era normal.., stătea la relanti...

întrebarea mea e mai mult decât evidentă: unde e restul de ulei??? chiar atât de mult să se fi consumat???

Link to post
Share on other sites

Adica vrei sa spui ca ti-a consumat 2,4L la mie? Cam ar fi trebuit sa fie evident fumul, amestec ca la 2T 1/25(chiar un pic mai mare).Totusi sa nu ai semeringul de la schimbator sau pinion uzat ca alea curg doar cu motorul mergand in rest fac pic si gata.

Link to post
Share on other sites

Diferenta este mult prea mare , nu cred ca este de la segmenti ... undeva ai o alta problema . Mergi cu ea la doctor si eventual ia 3 litri de ulei mai "prost" gen agip sau mol , ulei care e mai ieftin , pune-l , mergi cu ea ceva km si vezi pe unde si cum il pierzi .

Link to post
Share on other sites

fum evident nu avea... zgomotul la motor era normal.. azi dau iar o fugă pe la service. ieri nu putea tipul/ amicul să dea bendixul jos (îi trebuia o presă specifică). de acum încolo o să verific mult mai atent nivelul de ulei... o să vă țin la curent...

Link to post
Share on other sites
  • 3 weeks later...

Hristos a inviat, cred ca "aburii" Pastelui sau cam dus , mai urmeaza un chin maine, la multi ani celor in cauza,de aceea vreau sa intreb ce rulment este pe foaia din spate la EN. Parca nu as vrea sa scot de doua ori roata. Numa bine.

Link to post
Share on other sites

va salut cu respect!

sunt mândrul posesor al unei moto care face obiectul topicului.

m-as bucura tare mult sa pot intra in comunitatea voastră, eventual sa particip la întâlniri.

va mulțumesc.

 

 

p.s.: moto al meu mai jos.



va rog sa imi spuneti daca ma puteti ajuta in problema kilometrajului.

am pus cablul nou, am probat cu o bormasina, indica viteza si se schimba kilometri.

am desfacut roata fata si am constat ca melcul este ruginit.

am consumat un tub de degresant wd40, dar nimic, nu vrea si pace.

aveti idee de unde pot cumpara un melc nou.

multumesc de ajutor.

 

 

asfalt uscat!

post-83699-0-54893000-1398282101_thumb.jpg

Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +20 000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +17000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Create New...