kato_arad Postat Ianuarie 17, 2011 Share Postat Ianuarie 17, 2011 Domnule Kato, la cald, lichidele se dilata. Diferenta dintre min si max la nivelul de ulei la o motocicleta e de regula apropiata de valoarea de 0.5L. Doar cand e cald uleiul obtii o citire corecta, altfel risti ca incepatorii sa creeze noi topicuri cu "Am ulei in airbox. de unde??" 0,5l Cata? hai mai lasa-ma, ce naiba? E cu aditiv de drojdie de se dilata in halul asta? Ce-i metal? Dupa fizica mea lichidele la cald se subtiaza si devin mai fluide, la rece (gheata) se dilata (isi mareste volumul) . Gresesc? Metalele se comporta cum zici tu , dilatare la cald si contractare la rece. Tii minte cum bagm bolturile la comuniste? Boltul in congelator si locasul de la bolt incalzit cu lampa de benzina. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
B.B. Postat Ianuarie 17, 2011 Share Postat Ianuarie 17, 2011 Eu unul nu inteleg de unde scoateti chestia aia cu pornitul mobrei si lasat cateva minute sa se aseze ca sa verificati nivelul de ulei. Pai nu-i tot una? orice mecanic sau mobrist care se respecta controleaza nivelul la rece. Bineanteles ca nu mai trebuie mentionat aici cat trebuie sa fie. Cantitatea de ulei la schimb se baga conform manualului motocicletei. Fiecare ar trebui sa stie cat ulei intra in mobra personala. Nu mai aburiti omul aici cu diferite moduri, densitati, circuite, etc. Din manualele de reparatie si intretinere le scoatem. Si din logica elementara!!! Starea NORMALA a motorului in timpul functionarii e CALD. E absolut normal sa se verifice nivelul uleiului cald. ORICE MECANIC sau MOBRIST care se respecta controleaza nivelul cu motorul CALD! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Dan Cata Postat Ianuarie 17, 2011 Share Postat Ianuarie 17, 2011 Domnule Kato, la cald, lichidele se dilata. Diferenta dintre min si max la nivelul de ulei la o motocicleta e de regula apropiata de valoarea de 0.5L. Doar cand e cald uleiul obtii o citire corecta, altfel risti ca incepatorii sa creeze noi topicuri cu "Am ulei in airbox. de unde??" 0,5l Cata? hai mai lasa-ma, ce naiba? E cu aditiv de drojdie de se dilata in halul asta? Ce-i metal? Dupa fizica mea lichidele la cald se subtiaza si devin mai fluide, la rece (gheata) se dilata (isi mareste volumul) . Gresesc? Metalele se comporta cum zici tu , dilatare la cald si contractare la rece. Tii minte cum bagm bolturile la comuniste? Boltul in congelator si locasul de la bolt incalzit cu lampa de benzina. Citeste ce am scris bolduit. Nu atata se dilata 3 kile de ulei la cald, atata e diferenta intre minim si maxim pe joja/geamul de verificare. Si se dilata orice lichid, dar citire corecta o ai numa la cald! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
B.B. Postat Ianuarie 17, 2011 Share Postat Ianuarie 17, 2011 Dupa fizica mea lichidele la cald se subtiaza si devin mai fluide, la rece (gheata) se dilata (isi mareste volumul) . Gresesc? Metalele se comporta cum zici tu , dilatare la cald si contractare la rece. Tii minte cum bagm bolturile la comuniste? Boltul in congelator si locasul de la bolt incalzit cu lampa de benzina. Lichidele se dilata! Poate iau vreun premiu nobel pt asta!! Mr. KATO - proprietatea de a se dilata cand ingheata este SPECIFICA apei (H2O) si NUMAI ei. Restul materialelor se CONTRACTA si se dilata normal. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
kato_arad Postat Ianuarie 17, 2011 Share Postat Ianuarie 17, 2011 Citeste ce am scris bolduit. Nu atata se dilata 3 kile de ulei la cald, atata e diferenta intre minim si maxim pe joja/geamul de verificare. Si se dilata orice lichid, dar citire corecta o ai numa la cald! Ei na, am citit. Sa fiu al naibii de nu fac un test cu chestia asta. Insotit de poze si comentariu. Bineanteles ca joja de ulei are limite (superioare-inferioara) pentru o aproximatie a nivelului in baie. O sa fac masuratoare la rece , cald. Iarasi contradictii pe aceasta tema , nefinalizata incapana acum: Cu joja filetata sau nu se face controlul la nivel? Avem 2 tabere. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
bozoro Postat Ianuarie 17, 2011 Share Postat Ianuarie 17, 2011 deci, cand pui ulei nou la mobra il fierb inainte ca sa fie cald si dilatat?????? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
B.B. Postat Ianuarie 17, 2011 Share Postat Ianuarie 17, 2011 Ei na, am citit. Sa fiu al naibii de nu fac un test cu chestia asta. Insotit de poze si comentariu. Bineanteles ca joja de ulei are limite (superioare-inferioara) pentru o aproximatie a nivelului in baie. O sa fac masuratoare la rece , cald. Iarasi contradictii pe aceasta tema , nefinalizata incapana acum: Cu joja filetata sau nu se face controlul la nivel? Avem 2 tabere. Depinde de Mobraaaaaaaaaaaaaaaa. Asta se citeste in manualul fiecareia!!! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
kato_arad Postat Ianuarie 17, 2011 Share Postat Ianuarie 17, 2011 Lichidele se dilata! Poate iau vreun premiu nobel pt asta!! Mr. KATO - proprietatea de a se dilata cand ingheata este SPECIFICA apei (H2O) si NUMAI ei. Restul materialelor se CONTRACTA si se dilata normal. Daca citeai atent nu am zis nimic de dilatarea apei . Am mentoinat (gheata) . Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
B.B. Postat Ianuarie 17, 2011 Share Postat Ianuarie 17, 2011 deci, cand pui ulei nou la mobra il fierb inainte ca sa fie cald si dilatat?????? Nu, se pune uleiul nou pana e aproape de nivel, se incalzeste motorul pornindu-l apoi se verifica din nou si se adauga pana e corect. Asa se face un schimb de ulei corect. Mesaj completat Daca citeai atent nu am zis nimic de dilatarea apei . Am mentoinat (gheata) . Eh, hai ca o dam in lambada. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
kato_arad Postat Ianuarie 17, 2011 Share Postat Ianuarie 17, 2011 Lichidele se dilata! Poate iau vreun premiu nobel pt asta!! Mr. KATO - proprietatea de a se dilata cand ingheata este SPECIFICA apei (H2O) si NUMAI ei. Restul materialelor se CONTRACTA si se dilata normal. Si nu mie trebuia sa-mi dai reply-ul asta. Cata a scris chestia cu ,,lichidele de dilata" , respectiv uleiul. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
yuk Postat Ianuarie 17, 2011 Share Postat Ianuarie 17, 2011 cu motorul rece nici nu apare ulei pe joja la multe motoaredoar cu el fierbinte se vede nivelul corect de ce vorbiti aiureli? fierbinte si trecut prin cutia de viteze ...spuma. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Dan Cata Postat Ianuarie 17, 2011 Share Postat Ianuarie 17, 2011 Ei na, am citit. Sa fiu al naibii de nu fac un test cu chestia asta. Insotit de poze si comentariu. Bineanteles ca joja de ulei are limite (superioare-inferioara) pentru o aproximatie a nivelului in baie. O sa fac masuratoare la rece , cald. Iarasi contradictii pe aceasta tema , nefinalizata incapana acum: Cu joja filetata sau nu se face controlul la nivel? Avem 2 tabere. Nu e nevoie, scrie in manuale de obicei. Bagi ulei pana la josu geamului, apoi mai bagi 500 ml si ajunge la susu geamului. Nu tre sa te murdaresti pe maini cu teste, numa pe ochi Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
yuk Postat Ianuarie 17, 2011 Share Postat Ianuarie 17, 2011 Nu inteleg de ce trebuie pornit motorul inainte si dupa lasat uleiul sa se scurga. e o explicatie? Trebuie pornit ca circuitul de ungere sa fie plin cu ulei (intra ceva ulei in circuit si se vede la nivel) apoi trebuie lasat ca sa se scurga surplusul inapoi in baie, spre exemplu in chiuloasa se strange ulei daca motorul sta pe cric, de asta se recomanda dupa ce l-ai oprit sa il pui pe cric si apoi dupa cateva min sa verifici si nu sa il tii la verticala numai cand verifici ... totusi cricul trebuie sa abia pozitia si forma de la fabricatie, pardoseaua pe care se afla mobra sa fie perfect orizontala... presiunea in anvelope ... Eu tin motorul vertical cand pun joja. Mesaj completat Cu joja filetata sau nu se face controlul la nivel? Avem 2 tabere. daca ar fi cu joja infletata, atunci proiectantu' ar fi prost ... adica daca te pune sa faci un lucru in plus in loc sa lungeasca joja cu lungimea filetului , atunci proiectantul ar fi prost... ceea ce nu este cazul Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Jorge Lorenzo Postat Ianuarie 17, 2011 Share Postat Ianuarie 17, 2011 Nu, se pune uleiul nou pana e aproape de nivel, se incalzeste motorul pornindu-l apoi se verifica din nou si se adauga pana e corect.Asa se face un schimb de ulei corect. Si la masina si la moto am facut schimburi asa cum spune belbody si a fost mereu foarte bine, fara probleme. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Chrisss Postat Ianuarie 17, 2011 Share Postat Ianuarie 17, 2011 daca pui 3 litri de apa intr`o oala si oala e jumatate plina, cand fierbe apa, oala e plina nu? hai sa nu o dam in diverse, diferenta intre cald si rece e insesizabila pe joja Uleiul cand il pui in motor in incalzesti inainte in ibric? Nu iasa dina oala ...dar ai ales apa ... de la 20 C >>> 100 C ai variatei de volum ~ 4 % .... la aia 3L undeva la 120 ml in plus ca si volum atat... La ulei nu sunt asa variatii mari ... nu gasesc densitatea numai la 20C data pentru ulei ... daca varia asa de mult ca apa sigur era mentionat ...am cautat la Motul la diferite modele nu gasesc decat densitatea la 20 C si vascozitatea la 40 C /100C cu motorul rece nici nu apare ulei pe joja la multe motoaredoar cu el fierbinte se vede nivelul corect de ce vorbiti aiureli? Pai e si normal ... unele motoare au ungere cu baia umeda "wet sump" altele au sistemul de ungere tip carter/baia uscata "dry sump" La cele de tip ud ...Transalp/Africa Twin/Hornet/Sv...asta la care am vazut si mai multe... ca citesti la cald ca citesti la rece diferenta e mica... JOJA de ulei este in baie direct...diferenta din dilatare...indraznesc sa spun nesimnificativa...si la cele de acest tip ...poate o sa para ciudat... cu motorul CALD nivelul era putin mai mic ( 1~ 2 mm pe joja) ...la acest model uleiul se colecteaza JOS in baie ...cand e RECE nivelul e putin mai sus pentru ca uleiul nu e "imprastiat" prin motor si prin partea de sus/pereti motorului ...si el se scurge in mod "natural" in baia de ulei cand e rece unde e si JOJA... La cele de tip uscat " dry sump" multe din modele au joja de ulei care iti arata nivelul intrun compartiment separat un rezervor/ in cadru( la unele sus la ghidon ) oriunde dar diferit fata de baia de ulei "clasica" ...La acest tip ...cand motorul e RECE joja va fi uscata si nu o sa vedeti nimic pe ea ...uleiul sa scurs in mod natural JOS in baia de ulei clasica DAR in regim de functionare el nu sta aici ...baia trebe sa fie uscata si pompa va lua uleiul si il va duce in compartimentul de care vorbeam mai sus si de acolo mai departe...INTELES?...debea acuma dupa ce motorul a fost pornit o perioda scurta NU NEAPARAT XX Km XX grade( dar producatori o dau cu 5 minute ...incalzit bla bla ) ...doar destul cat sa fie pompat uleiul in acest rezervor provizoriu... nu tot o parte din el dar destul cat sa poti citi nivelul...cand OPRESTI motorul pentru o perioda scurta de timp cateva minute uleiul RAMANE IN ACEST REZORVOR / COMPRATIMENT/ CADRU...depinde de constructie...si ACUM nivelul de ulei poate fi citit CORECT...DAR se va scurge inapoi in baia de ulei clasica in timp si de aia o sa vezi JOJA curata la rece...la acest tip de motor... Gata ajunge ca am de lucru ... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
mircea_simson Postat Ianuarie 17, 2011 Share Postat Ianuarie 17, 2011 Lichidele se dilata! Poate iau vreun premiu nobel pt asta!! Mr. KATO - proprietatea de a se dilata cand ingheata este SPECIFICA apei (H2O) si NUMAI ei. Restul materialelor se CONTRACTA si se dilata normal. Este o anomalie a apei scazand temperatura pana la o anumita valoare creste volumul pe urma scade Numas bine Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Vizitator stress_L&P Postat Ianuarie 17, 2011 Share Postat Ianuarie 17, 2011 Ei na, am citit. Sa fiu al naibii de nu fac un test cu chestia asta. Insotit de poze si comentariu. Bineanteles ca joja de ulei are limite (superioare-inferioara) pentru o aproximatie a nivelului in baie. O sa fac masuratoare la rece , cald. Iarasi contradictii pe aceasta tema , nefinalizata incapana acum: Cu joja filetata sau nu se face controlul la nivel? Avem 2 tabere. scrie in manual daca se masoara cu motorul cald/rece, mers/stat la relanti, cu joja infiletata/desfiletata, etc... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Dan Cata Postat Ianuarie 17, 2011 Share Postat Ianuarie 17, 2011 scrie in manual daca se masoara cu motorul cald/rece, mers/stat la relanti, cu joja infiletata/desfiletata, etc... Mergand/stat la relanti? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Vizitator stress_L&P Postat Ianuarie 17, 2011 Share Postat Ianuarie 17, 2011 Âşuruburile nu le poți strânge la ochi, le strângi la mână. simți în mână cât trebuie strâns.dinamometrică să-Âşi ia ăia care Âştiu s-o folosească, eu având niÂşte amici ducatiÂşti care au rupt ceva Âşuruburi cu dinamometrica lor cu tot. Mergand/stat la relanti? da bre, de exemplu la aprilia spune clar sa faci un drum de minim 20 de km (baie uscata), la suzuki scrie doar sa il lasi sa ajunga la temperatura de functionare Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Dan Cata Postat Ianuarie 17, 2011 Share Postat Ianuarie 17, 2011 Din ce zici tu, reiese ca la Aprilia masori nivelu cu motoru mergand la relanti sau din mers Este? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Vizitator stress_L&P Postat Ianuarie 17, 2011 Share Postat Ianuarie 17, 2011 Din ce zici tu, reiese ca la Aprilia masori nivelu cu motoru mergand la relanti sau din mers Este? LOL! nu, mergi 20 de km, te opresti si te uiti imediat la nivel Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.