jon22 Postat Septembrie 21, 2006 Share Postat Septembrie 21, 2006 Sal, care aveti Simson probabil v-ati gandit cum sa scapati de probleme la grup. Ce parere aveti de aceasta propunere? O fi usor de facut? Eu cred ca grupul de Nipru e mai fiabil decat cel de Simson caci e mai mare e facut pentru o motocicleta mai puternica deci pe Simson ar trebi sa mearga fara probleme mult timp. Deasemenea se gasesc piese din belsug. Astept pareri Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
easybiker Postat Septembrie 21, 2006 Share Postat Septembrie 21, 2006 Poate daca pui grup de Nipru de atas vei reusi sa mergi cu Simsonu pe o roata...Incearca...ce ai de pierdut...! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
jon22 Postat Septembrie 22, 2006 Autor Share Postat Septembrie 22, 2006 pierd timp si bani... Scopul meu e sa nu mai imi fac griji pentru crucea cardanica, atat ! Simson was't made for wheely... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Auxois350 Postat Septembrie 22, 2006 Share Postat Septembrie 22, 2006 N-am avut niciodata Simson, si nu stiu cam ce probleme face, dar la Nipru am avut probleme cu grupul. Pierdea valvolina din el, deci nu stiu daca intradevar sunt mai fiabile. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
valicaddy Postat Septembrie 22, 2006 Share Postat Septembrie 22, 2006 niciodata. nu ai un grup de simson bun, nu pui. asta e. lucrul rusesc nu a fost la fel de bun ca cel german. fie el si est german. eu nu am vazut cum arata crucea sau grupul de la simsonul meu. nici de curiozitate.. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
BikeDevil Postat Septembrie 22, 2006 Share Postat Septembrie 22, 2006 am avut si eu ideea asta din nici un alt motiv decat daca se intampla sa patesc ceva la grupul de simson mai greu gasesc unul, un grup de nipru gasesc mai oriunde, dar din cate am inteles ar fi cam problematica adaptarea Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
simson Postat Septembrie 23, 2006 Share Postat Septembrie 23, 2006 (editat) eu nu am la indemana o cruce cardanica de simson sa-i pot face masuratorile. as avea nevoie de diametrul exterior al camasilor de role si lungimea crucii cardanice cu tot cu role si camasile pe ea. sunt sanse mari sa gasesc pe un producator german de cruci cardanice. asa ca daca sunteti interesati, dati-mi cotele si va ajut cu placere daca gasesc. Editat Septembrie 23, 2006 de simson Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Klaus Postat Septembrie 24, 2006 Share Postat Septembrie 24, 2006 nu o sa vezi vreodata un grup de nipru mai bun decat ala de simson este o mare aberatie. la nipru dupa 5 ani se duc dintii la pinioane, la simson dupa 50 de ani nu se duce nimic. spunemi ce-ti trebuie ca mai am eu pe acasa ceva piese de simson Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ubord Postat Septembrie 24, 2006 Share Postat Septembrie 24, 2006 eu nu am la indemana o cruce cardanica de simson sa-i pot face masuratorile. as avea nevoie de diametrul exterior al camasilor de role si lungimea crucii cardanice cu tot cu role si camasile pe ea. sunt sanse mari sa gasesc pe un producator german de cruci cardanice. asa ca daca sunteti interesati, dati-mi cotele si va ajut cu placere daca gasesc. Am folosit o cruce cardanica de la coloana de directie Skoda SB100(sint doua acolo).La simson , daca bine tin eu minte diametru exterior al rulmentilor este de 17mm , iar la cea de skoda 16.Am alezat ochiurile celor doua semifurci la 18mm, si le-am bucsat cu o camasa subtire de otel.Rulmentii au intrat presati, nu a fost nevoie de nici un fel de asigurare(si acolo au ramas de atunci..) Crucea de cardan Skoda este mai pogana, are cote mai mari la suprafetele de rulare, si in principiu va tine mai mult decit cea de simson(care si ea merge de vreo40 de ani..) ...sau mai dezbatutu chestiile astea pe aici... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
jon22 Postat Septembrie 25, 2006 Autor Share Postat Septembrie 25, 2006 nu stiu daca s-a mai discutat tema dar stiu ca drobu mi-a dat mesaj privat cu solutia prezentata mai sus cruce din coloana de directie skoda. Eu unul nu am gasit dar in schimb am gasit o cruce de nu-s ce agregat la un mos care s-a potrivit cat de cat. Zic cat de cat pentru ca capacele trebuia sa intre presate in cardan respectiv partea dinspre pinion. Si poate ca ar fi intrat daca respectivele orificii nu erau ovale. Ata e, anu' asta mere asa, dar mi-e teama ca ma lasa pe drum... So..., pentru o reconditionare de succes ar trebui rectificate respectivele gauri asa cum a facut drobu dar apoi se subtiaza prea tare, sau mai bine de atat ar fi daca s-ar putea inlocui crucea cu tot cu urechile de pridere. Eu am gasit in Buc tot ansamblul cruce urechi de prindere pe la 1500.000 lei,la o dimensiune un pic mai mare decat cele originale, dar cum sa le montezi in locul celor vechi? Am propus acest topic caci ma gandesc ca grupul de nipru a fost proiectat sa reziste la o moto mai puternica deci la simson ar trebui sa tina lejer, in plus se gasesc piese oriunde. So.. cum e mai bine? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ubord Postat Septembrie 25, 2006 Share Postat Septembrie 25, 2006 nu stiu daca s-a mai discutat tema dar stiu ca drobu mi-a dat mesaj privat cu solutia prezentata mai sus cruce din coloana de directie skoda. Eu unul nu am gasit dar in schimb am gasit o cruce de nu-s ce agregat la un mos care s-a potrivit cat de cat. Zic cat de cat pentru ca capacele trebuia sa intre presate in cardan respectiv partea dinspre pinion. Si poate ca ar fi intrat daca respectivele orificii nu erau ovale. Ata e, anu' asta mere asa, dar mi-e teama ca ma lasa pe drum... So..., pentru o reconditionare de succes ar trebui rectificate respectivele gauri asa cum a facut drobu dar apoi se subtiaza prea tare, sau mai bine de atat ar fi daca s-ar putea inlocui crucea cu tot cu urechile de pridere. Eu am gasit in Buc tot ansamblul cruce urechi de prindere pe la 1500.000 lei,la o dimensiune un pic mai mare decat cele originale, dar cum sa le montezi in locul celor vechi? Am propus acest topic caci ma gandesc ca grupul de nipru a fost proiectat sa reziste la o moto mai puternica deci la simson ar trebui sa tina lejer, in plus se gasesc piese oriunde. So.. cum e mai bine? piesele de nipru sint dezastru!Dar avind in vedere ca sint supradimensionate si pentru puterea niprului, in pincipiu ar terbui sa tina si la simson, dar , gindeste-te cam ce modificari trebuie sa faci: lungimea cardanului, cupla dinspre roata, cotele axiale din zona cuplei ca sa centrezi roata pe aceiasi pozitie, etansarea la cupla, prinderea pe furca, ax , cupla dinspre cutie....... .... Ochiurile , intradevar, la o functionare cu rulmenti beliti, si tratat ciobaneste, se ovalizeaza.Un alezaj cu un alezor fix de 18mm a rezolvat problema.Gasesti crucea si rulmenti la dezmembrilea astea care achzitioneaza ciorhoturi pentru avansul ala de 30 de bulioane pentru achzitionarea de conserve noi... Si s-ar putea sa mearga si de la ceva model de renault, tot de la directie... parerea mea... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Dimethylmercury Postat Septembrie 25, 2006 Share Postat Septembrie 25, 2006 In Cluj stiu un batran care intre piesele pe care m-i le-a aratat ca le are, are si o cruce cardanica. Sta pe str. Heltai Gaspar nr.55. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
new biker Postat Septembrie 26, 2006 Share Postat Septembrie 26, 2006 Eu am cel putin o cruce cardanica de Simson originala, dar nu noua.Nu am un instrument de masura destul de precis pt a masura ceva asa mic.Am si ceva cruci "home made", dar nu au canale de ungere.Vin cu poze curand!Simsonari din Timisoara, unde va intalniti? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ubord Postat Octombrie 5, 2006 Share Postat Octombrie 5, 2006 (editat) prost sa fii, dar sa-ti revii... ..exista de fapt o singura problema , angrenarea la transmisia de la nipru se face pe fata dinspre exterior, iar la simson, bmw, la fata dinspre interior! Despre aberatia asta era vorba, si aberatia asta le anuleaza pe toate celelate care sau scris mai sus. ...sa vad eu meseriasul ala care merge in marsarier cu patru viteze! plin de oameni hodiniţi pă forumu asta... ...parca ar fi arca lui Noe cu tot felul de hodiniţi , obosiţi, dame plictisite care pretind atentie, mîţe, si cîţiva meseriasi cu nervii la pamînt care ca si pe arca lui Noe, incerca sa tina hardughia in stare de plutire.... ...io cred că-s printre obosiţi.... Editat Octombrie 5, 2006 de drobu Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.