Sari la conținut

Grup De Nipru Pe Simson


jon22
 Share

Postări Recomandate

Sal, care aveti Simson probabil v-ati gandit cum sa scapati de probleme la grup. Ce parere aveti de aceasta propunere? O fi usor de facut? Eu cred ca grupul de Nipru e mai fiabil decat cel de Simson caci e mai mare e facut pentru o motocicleta mai puternica deci pe Simson ar trebi sa mearga fara probleme mult timp. Deasemenea se gasesc piese din belsug. Astept pareri

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

eu nu am la indemana o cruce cardanica de simson sa-i pot face masuratorile. as avea nevoie de diametrul exterior al camasilor de role si lungimea crucii cardanice cu tot cu role si camasile pe ea. sunt sanse mari sa gasesc pe un producator german de cruci cardanice.

asa ca daca sunteti interesati, dati-mi cotele si va ajut cu placere daca gasesc.

Editat de simson
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

nu o sa vezi vreodata un grup de nipru mai bun decat ala de simson este o mare aberatie. la nipru dupa 5 ani se duc dintii la pinioane, la simson dupa 50 de ani nu se duce nimic.

 

spunemi ce-ti trebuie ca mai am eu pe acasa ceva piese de simson

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

eu nu am la indemana o cruce cardanica de simson sa-i pot face masuratorile. as avea nevoie de diametrul exterior al camasilor de role si lungimea crucii cardanice cu tot cu role si camasile pe ea. sunt sanse mari sa gasesc pe un producator german de cruci cardanice.

asa ca daca sunteti interesati, dati-mi cotele si va ajut cu placere daca gasesc.

Am folosit o cruce cardanica de la coloana de directie Skoda SB100(sint doua acolo).La simson , daca bine tin eu minte diametru exterior al rulmentilor este de 17mm , iar la cea de skoda 16.Am alezat ochiurile celor doua semifurci la 18mm, si le-am bucsat cu o camasa subtire de otel.Rulmentii au intrat presati, nu a fost nevoie de nici un fel de asigurare(si acolo au ramas de atunci..)

Crucea de cardan Skoda este mai pogana, are cote mai mari la suprafetele de rulare, si in principiu va tine mai mult decit cea de simson(care si ea merge de vreo40 de ani..)

...sau mai dezbatutu chestiile astea pe aici...

:peace:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

nu stiu daca s-a mai discutat tema dar stiu ca drobu mi-a dat mesaj privat cu solutia prezentata mai sus cruce din coloana de directie skoda. Eu unul nu am gasit dar in schimb am gasit o cruce de nu-s ce agregat la un mos care s-a potrivit cat de cat. Zic cat de cat pentru ca capacele trebuia sa intre presate in cardan respectiv partea dinspre pinion. Si poate ca ar fi intrat daca respectivele orificii nu erau ovale. Ata e, anu' asta mere asa, dar mi-e teama ca ma lasa pe drum...

So..., pentru o reconditionare de succes ar trebui rectificate respectivele gauri asa cum a facut drobu dar apoi se subtiaza prea tare, sau mai bine de atat ar fi daca s-ar putea inlocui crucea cu tot cu urechile de pridere. Eu am gasit in Buc tot ansamblul cruce urechi de prindere pe la 1500.000 lei,la o dimensiune un pic mai mare decat cele originale, dar cum sa le montezi in locul celor vechi?

Am propus acest topic caci ma gandesc ca grupul de nipru a fost proiectat sa reziste la o moto mai puternica deci la simson ar trebui sa tina lejer, in plus se gasesc piese oriunde.

So.. cum e mai bine?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

nu stiu daca s-a mai discutat tema dar stiu ca drobu mi-a dat mesaj privat cu solutia prezentata mai sus cruce din coloana de directie skoda. Eu unul nu am gasit dar in schimb am gasit o cruce de nu-s ce agregat la un mos care s-a potrivit cat de cat. Zic cat de cat pentru ca capacele trebuia sa intre presate in cardan respectiv partea dinspre pinion. Si poate ca ar fi intrat daca respectivele orificii nu erau ovale. Ata e, anu' asta mere asa, dar mi-e teama ca ma lasa pe drum...

So..., pentru o reconditionare de succes ar trebui rectificate respectivele gauri asa cum a facut drobu dar apoi se subtiaza prea tare, sau mai bine de atat ar fi daca s-ar putea inlocui crucea cu tot cu urechile de pridere. Eu am gasit in Buc tot ansamblul cruce urechi de prindere pe la 1500.000 lei,la o dimensiune un pic mai mare decat cele originale, dar cum sa le montezi in locul celor vechi?

Am propus acest topic caci ma gandesc ca grupul de nipru a fost proiectat sa reziste la o moto mai puternica deci la simson ar trebui sa tina lejer, in plus se gasesc piese oriunde.

So.. cum e mai bine?

piesele de nipru sint dezastru!Dar avind in vedere ca sint supradimensionate si pentru puterea niprului, in pincipiu ar terbui sa tina si la simson, dar :peace: , gindeste-te cam ce modificari trebuie sa faci: lungimea cardanului, cupla dinspre roata, cotele axiale din zona cuplei ca sa centrezi roata pe aceiasi pozitie, etansarea la cupla, prinderea pe furca, ax , cupla dinspre cutie....... :) ....

Ochiurile , intradevar, la o functionare cu rulmenti beliti, si tratat ciobaneste, se ovalizeaza.Un alezaj cu un alezor fix de 18mm a rezolvat problema.Gasesti crucea si rulmenti la dezmembrilea astea care achzitioneaza ciorhoturi pentru avansul ala de 30 de bulioane pentru achzitionarea de conserve noi...

Si s-ar putea sa mearga si de la ceva model de renault, tot de la directie...

parerea mea... :D

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Eu am cel putin o cruce cardanica de Simson originala, dar nu noua.Nu am un instrument de masura destul de precis pt a masura ceva asa mic.Am si ceva cruci "home made", dar nu au canale de ungere.Vin cu poze curand!Simsonari din Timisoara, unde va intalniti?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 2 weeks later...

prost sa fii, dar sa-ti revii... ;)

..exista de fapt o singura problema , angrenarea la transmisia de la nipru se face pe fata dinspre exterior, iar la simson, bmw, la fata dinspre interior! :D

Despre aberatia asta era vorba, si aberatia asta le anuleaza pe toate celelate care sau scris mai sus.

...sa vad eu meseriasul ala care merge in marsarier cu patru viteze!

plin de oameni hodiniţi pă forumu asta... :baldy:

 

...parca ar fi arca lui Noe cu tot felul de hodiniţi , obosiţi, dame plictisite care pretind atentie, mîţe, si cîţiva meseriasi cu nervii la pamînt care ca si pe arca lui Noe, incerca sa tina hardughia in stare de plutire.... :P

 

...io cred că-s printre obosiţi....

Editat de drobu
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...