Geo_ZGA Postat Decembrie 23, 2016 Share Postat Decembrie 23, 2016 Repet : NU SE POATE. CALMATI.VA! Lucrezi la RAR? Ai incercat si nu s-a putut? Sau iar aberezi? De asta mai bine suna/scrie direct la RAR, decat sa intrebe pe forum si sa primeasca raspunsuri da-n pulea. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Muretto Grundieg Postat Decembrie 23, 2016 Share Postat Decembrie 23, 2016 Subiectul a mai fost discutat pe forum, da' e greu să cauți. Legea permite (citește RNTR7) înmatricularea autovehiculelor construite artizanal. Practic însă trebuie să ai dosar "beton" așa cum spuneam inclusiv calcule de rezistență (solicitare prin șoc) și mai trebuie răbdare pentru că durează luni de zile și să ai bani (foarte mulți) pentru că RAR va face tot felul de teste care trebuie plătite de tine. La auto pot ajunge și la zece mii de euro. La motociclete e mai ușor. Pe partea de auto, circulau niște chestii făcute de Justin Capră. La moto n-am văzut nimic, în afară de a mea dar eu am renunțat, așa că nu se pune. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
alex_en Postat Decembrie 23, 2016 Share Postat Decembrie 23, 2016 Deci, NU SE POATE! C'est ne pas possible! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Muretto Grundieg Postat Decembrie 23, 2016 Share Postat Decembrie 23, 2016 Mie nu mi-au trebuit decât 10 minute ca să constat că se poate. Nu sunt avocat dar ce am citit sună așa : Omologarea de tip se acordă pe baza prezentarii documentelor care atestă corespondența diferitelor sisteme, componente sau entități tehnice independente ale acestuia cu cerințele tehnice prevăzute în prezentele reglementări și efectuării încercărilor sau verificărilor necesare. De la procedura de certificare și omologare pentru circulația pe drumurile publice din România sau de la unele prevederi ale prezentelor reglementări pot fi exceptate vehiculele indicate incap. VI, cu respectarea cerințelor din acest capitol, aplicabile pentru cazul dat. Iar capitolul VI spune așa : Ministerul Lucrarilor Publice, poate acorda și alte excepții individuale de la anumite prevederi ale prezentelor reglementări, în cazul în care acestea nu vor afecta în mod semnificativ siguranța rutiera și protecția mediului. După capul meu, rezolvarea problemei se poate face mai ușor dacă obții o excepție individuală, de la Ministerul Transportului sau Lucrărilor Publice. Sau, rămâne varianta hard, cu actele în regulă (proiect, acte de proveniență, sudori autorizați, etc) timp de alergat și bani de dat. Revenind la întrebarea lupului zero, eu aș înclina să spun că se poate dar nu cred că merită. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
alex_en Postat Decembrie 24, 2016 Share Postat Decembrie 24, 2016 So, it's imposssible! Just quit Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Lone wolf0 Postat Decembrie 24, 2016 Share Postat Decembrie 24, 2016 Va multumesc tuturor pentru sfaturi. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
TheFatBob Postat Decembrie 24, 2016 Share Postat Decembrie 24, 2016 variantă:folosește cadrul vechi cu acte si il modifici dupa plac,accesorizezi motocicleta cu ce vrei si încerci asa sa o treci prin RAR.succes! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Lone wolf0 Postat Decembrie 24, 2016 Share Postat Decembrie 24, 2016 variantă:folosește cadrul vechi cu acte si il modifici dupa plac,accesorizezi motocicleta cu ce vrei si încerci asa sa o treci prin RAR.succes! ideea e ca vreau si un motor zdravan pe cadru. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
TheFatBob Postat Decembrie 25, 2016 Share Postat Decembrie 25, 2016 pai cauți un VN800 sau sporty 883 cu acte,accidentat,asa ai baza de pornire. 883 il poti face 1200 mai tîrziu....daca vrei motor mai mare. poti încerca si confecționarea unui cadru de la 0 ,dar ai nevoie de o pipa cu seria de cadru.....sau omologare artizanală,cum au zis băieții mai sus.spor! » Post actualizat in 25 Dec 2016 08:28 So, it's imposssible! Just quit never quit! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
alex_en Postat Decembrie 25, 2016 Share Postat Decembrie 25, 2016 So, it's imposssible! Just quit NU SE POATE. Repet : NU SE POATE. CALMATI.VA! Deci, NU SE POATE! C'est ne pas possible! Sa va zic si de ce : Ca sa poti omologa o motocicleta custom trebuie sa ai asa: 1. sudura autorizata ISCIR, cu buletin de verificari. Asta presupune sa fie facut de sudor autorizat ISCIr, cu poanson. 2. Toate piesele care se monteaza pe cadrul trebuie sa aiba OMOLOGARE, daca sunt confectionate, trebuie urmate procedurile de omologare ale RAR, pe fiecare reper in parte. Documente, fise de incercari, etc. 3. Montajul tuturor pieselor pe cadru trebui facut intr-o unitate autorizata RAR pentru lucrari de modificari structurale, adica trebuie sa ai service autorizat RAR. Acum, veniti voi desteptilor si ziceti ca se poate! - Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
wawessh Postat Decembrie 25, 2016 Share Postat Decembrie 25, 2016 Ascultati de la 7:40, spune despre inmatriculatul "customurilor". Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ZIDU' Postat Decembrie 25, 2016 Share Postat Decembrie 25, 2016 Alex, fii calm. Au fost omologari de tipul asta si vor mai fi. Este o simpla socoteala legata de pretul final al actiunii si aici se va orienta doritorul dupa ce isi strange toate informatiile necesare. Omologarile alea pe care le mentionezi sunt necesare pentru productie de serie. Asa cum s-a maispus exista doua abordari: 1)direct prin abordarea autoritatilor romane 2) indirect, prin obtinerea omologarii artizanale intr-o alta tara europeana si apoi inscrierrea in ro Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
TheFatBob Postat Decembrie 27, 2016 Share Postat Decembrie 27, 2016 omologarea individuală este posibilă,mai mult chiar,este valabilă pt producerea de pînă la maxim 10 bucăți din același produs. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Ma-ta-i Curva Postat Decembrie 27, 2016 Share Postat Decembrie 27, 2016 Inspectia de Stat pentru Controlul Cazanelor, Recipientelor sub Presiune si Instalatiilor de Ridicat. Ai zis-o bine. Vezi deasupra ce spune si colegul legat de ISCIR ! Da am zis-o bine ! » Post actualizat in 27 Dec 2016 12:49 Sa va zic si de ce : Ca sa poti omologa o motocicleta custom trebuie sa ai asa: 1. sudura autorizata ISCIR, cu buletin de verificari. Asta presupune sa fie facut de sudor autorizat ISCIr, cu poanson. 2. Toate piesele care se monteaza pe cadrul trebuie sa aiba OMOLOGARE, daca sunt confectionate, trebuie urmate procedurile de omologare ale RAR, pe fiecare reper in parte. Documente, fise de incercari, etc. 3. Montajul tuturor pieselor pe cadru trebui facut intr-o unitate autorizata RAR pentru lucrari de modificari structurale, adica trebuie sa ai service autorizat RAR. Acum, veniti voi desteptilor si ziceti ca se poate! - eu am zis ca e Popa ..... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Blackrider Postat Decembrie 27, 2016 Share Postat Decembrie 27, 2016 (editat) asta e discuția de pe topicul vechi.va rog continuați aici. ps:mai dați din când in când si câte un search pe forum,inainte de a deschide topic nou! Editat Decembrie 27, 2016 de Blackrider Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
alex_en Postat Decembrie 27, 2016 Share Postat Decembrie 27, 2016 Alex, fii calm. Au fost omologari de tipul asta si vor mai fi. Este o simpla socoteala legata de pretul final al actiunii si aici se va orienta doritorul dupa ce isi strange toate informatiile necesare. Omologarile alea pe care le mentionezi sunt necesare pentru productie de serie. Asa cum s-a maispus exista doua abordari: 1)direct prin abordarea autoritatilor romane 2) indirect, prin obtinerea omologarii artizanale intr-o alta tara europeana si apoi inscrierrea in ro Da-mi un singur exemplu si te cred! Ma refer aici la un cadru sudat intr-un garaj, de un nene care nu e sudor, Ma faci sa rad de fiecare data cand postezi )) omologarea individuală este posibilă,mai mult chiar,este valabilă pt producerea de pînă la maxim 10 bucăți din același produs. Corect, dar in conditiile enumerate de mine : atelier autorizat pentru modificari constructieve, sudura autorizata ISCIR, proiect intocmit de un inginer autorizat, etc... Vezi deasupra ce spune si colegul legat de ISCIR ! Da am zis-o bine ! » Post actualizat in 27 Dec 2016 12:49 eu am zis ca e Popa ..... ISCIR-ul este autoritate in domeniul sudurii, la noi in tara. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
petre81. Postat Decembrie 27, 2016 Share Postat Decembrie 27, 2016 So, it's imposssible! Just quit Nu este imposibil dar nu merita dpdv financiar plus ca te lasa nervii pana rezolvi. In mare problema se rezolva in felul urmator: orice agregat modificat sau contruit de la zero trebuie sa aiba la baza un proiect facut de un inginer tehnic (auto, aviatie (Ex: Iustin Capra), motoare termice, samd). Prin anii 2000 am purtat o discutie cu Iustin Capra (era clientul tatalui meu) intrebandu-l despre omologarile artizanale pt ca aveam niste intentii in acest sens. Mi-a spus ca este mult mai simplu (dpdv legal) sa modifici un vehicul care deja este inmatriculat decat sa pornesti de la zero. Chiar si el, inginier fiind, se lovea de multe probleme ca sa-si omologheze prototipurile si asta in conditiile in care il cunostea personal pe directorul RAR din acei ani. Chiar daca reusesti costurile sunt prohibitive, minim 3000 de euro dar pot ajunge lejer la 7-10.000 euro. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
alex_en Postat Decembrie 27, 2016 Share Postat Decembrie 27, 2016 Ca sa concluzionez, niciodata, never ever, un cazan sudat in curte nu va fi omologat in conditiile legislatiei actuale. V.am zis io, dar voi o tot dati in filosofeala! )) Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ZIDU' Postat Decembrie 27, 2016 Share Postat Decembrie 27, 2016 Da-mi un singur exemplu si te cred! Ma refer aici la un cadru sudat intr-un garaj, de un nene care nu e sudor, Ma faci sa rad de fiecare data cand postezi )) am un exemplu auto - wartburg 1000 reconstruit in totalitate, modificat cu tractiune spate si motor 4 linie, etc. a fost omologat si a circulat o vreme buna. Din pacate nu am reusit sa il achzitionez cand a fost momentul. pe zona moto - sunt mai multe omologate pe varianta cu dus afara si adus inapoi. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
alex_en Postat Decembrie 27, 2016 Share Postat Decembrie 27, 2016 Cred ca nu ai citit intrebarea: Se poate omologa un cuatom facut in garaj, homemade. Raspunsul e nu. Acuma daca vii tu si zici ca se poate innalta tara, aia inseamba ca la noi se poate? ))) Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
BCB Postat Decembrie 27, 2016 Share Postat Decembrie 27, 2016 Salut. Are cineva idee...daca se poate inmatricula un chopper construit in garaj? Home made... Multumesc anticipat Te-ai gandit la baietii care se ocupa de inmatriculare in Bulgaria ? Merita sa faci o intrebare. Din punctul meu de vedere, solutii exista - bani sa ai - cred ca te duce cel putin o miara. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ZIDU' Postat Decembrie 27, 2016 Share Postat Decembrie 27, 2016 Cred ca nu ai citit intrebarea: Se poate omologa un cuatom facut in garaj, homemade. Raspunsul e nu. Acuma daca vii tu si zici ca se poate innalta tara, aia inseamba ca la noi se poate? ))) da, in momentul in care vii cu el de acolo trece itp, e bun de mers mai departe. Poti merge si pe varianta pur autohtona daca vrei.. ia pune garaju tau la treaba si vezi daca poti sau cumva mandriile alea de semnalizatoarea si cric automat intra la capitolul piese neomologate Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
TheFatBob Postat Decembrie 27, 2016 Share Postat Decembrie 27, 2016 omul nu a specificat clar daca vrea sa-l facă de la 0(cadru,prinderi,poansonare,etc)..dacă da,atunci are nevoie de toate autorizările alea scrise de Alex. dacă nu,are mai multe variante care,deja i-au fost prezentate mai sus. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
bach Postat Mai 31, 2017 Share Postat Mai 31, 2017 Știe careva dacă se pot inmatricula cadre construite profesional gen Paughco sau de alți producători care oferă și Manufacturer's Statement of Origin (MSO)? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
alex_en Postat Mai 31, 2017 Share Postat Mai 31, 2017 Trebuie sa aiba Omologare Europeana, degeaba e omologat in State daca nu e recunoscut in UE. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.