Sari la conținut

Stiati Ca...


redplanet
 Share

Postări Recomandate

  • Răspunsuri 146
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Initial cand s-a dat ordin sa se construiasca motociclete la Campulung s-a adus vorba si de acesta motocicleta pentru a fi construita. Din diferite motive a fost abandonata aceasta idee.

Motocicleta de la Aiud nu poate fi restaurata avand un regim spacial dar cel putin teoretic ar putea fi copiata. Motorul este facut cu piese de avion din anii 30, 40 care se mai pot gasi.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Initial cand s-a dat ordin sa se construiasca motociclete la Campulung s-a adus vorba si de acesta motocicleta pentru a fi construita. Din diferite motive a fost abandonata aceasta idee.

Motocicleta de la Aiud nu poate fi restaurata avand un regim spacial dar cel putin teoretic ar putea fi copiata. Motorul este facut cu piese de avion din anii 30, 40 care se mai pot gasi.

motocicleta nu ii facuta din "piese de avion",ii adevarat ca sau folosit unele piese de avion Junkers ca si materie prima pt fabricarea motocicletei.A fost o motocicleta foarte performanta din punct de vedere tehnic pt acea perioada(anii 50-60),utilizarea a doua bujii pe cilindru,sistem de distributie ohv si alte chestii ingenioase.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Doua bujii pe cilindru ???

cand am zis 2 bujii pe cilindru stiu bine la ce m am referit,adica are doua bujii montate in chiuloasa de pe partea stanga ,doua bujii montate in chiuloasa de pe partea dreapta,ce ar fi asa de greu de inteles???

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Locul marcat in fotografie ar putea fii o bujie sau ar putea la fel de bine sa fie un prezon.

E posibil sa fii avut doua bujii, motocicleta era foarte performanta pentru vremea cand a fost construita. Motorul ajungea la 8000 rpm, sau cel putin a ajuns in timpul rodajului si testelor care s-au facut in penitenciar.


» Post actualizat in 12 Nov 2014 07:59

Piesele folosite erau de pe motoare wright si cyclone , folosite in sensul ca au fost topite si turnate ale motocicletei, eventual mici adaptari gen supape ,ghiduri. Iese din discutie adunarea pieselor de avion si reconstructia motorului...


» Post actualizat in 12 Nov 2014 08:06

Cel mai probabil este un prezon, de fapt sunt doua. In poza marcata cu galben se observa acelasi patern. Asta in cazul in care nu avea trei bujii! :D

Interesanta toata povestea acestei motociclete, ma bucur cand vad ca se discuta despre ea. E parte a istoriei noastre, groaznica dar a noastra.

post-45125-0-79071700-1415778256_thumb.jpg

post-45125-0-16479300-1415779378_thumb.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

referitor la treaba cu 2 bujii ii un articol in moto life nr 66 din 2008 si acolo scrie despre faptul ca are 2 bujii pe cilindru.ce a scris @ lant mai sus sunt doar niste citate din acest articol.post-45076-0-14552600-1415787943_thumb.jpgpost-45076-0-77804600-1415787976_thumb.jpg. scuze pt calitatea pozelor,le am facut in graba cu telefonul mobil.pt @ cotaru: pe cine crezi ca intereseaza ca ai tu permis de arges? din partea mea poti sa ai si permis de pakistan,pe mine nu ma incalzeste cu nimic lucrul asta.vad ca iti place sa te afirmi si sa iti dai contre,oare de la nume sa ti se traga lucrul asta???sincer eu nu am vazut nici un "reply" de al tau in care sa vii cu o informatie buna si sa argumentezi cea ce zici.numai bine de la mine.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ziarul e scris probabil dupa aparitia topicului pe forum, asa ca nu poate fi luat ca referinta.

 

In gaura aia e un surub cu cap hexagonal

 

/index.php?app=core&module=attach&section=attach&attach_rel_module=post&attach_id=117349

Editat de owene
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

nu cred ca o revista moto cu renume din vremea aceea (2008)s ar fi inspirat de pe forum ca sa publice un articol despre un prototip de motocicleta.Ca sa scri un articol pe care sa il faci public ai nevoie si de ceva dovezi pt ca altfel nu va fi credibil acel articol.


» Post actualizat in 13 Nov 2014 20:10

Oameni buni i a uitati va domniile voastre la pagina 3 la ce afirma acolo @kyvacka,are o singura postare pe pagina 3.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Eu vad ca din magnetou in stanga ies 2 fire groase, par identice si unul e sigur fisa, ar putea fi si a doua tot fisa; Din dreapta iese o fisa catre bujie dar mai e o gaura unde ar putea iesi inca una, dar sa ne gandim ca magnetoul genera si joasa tensiune pentru far si stop de frana (se semnaliza cu mana pe atunci)

 

Mai este un fir rosu legat in fata la corp deci are rol de masa.

 

Peste cilindrul din dreapta e trantit un cablu cu 3 fire dar daca ne uitam cu atentie, firele nu sunt legate nicaieri, cablul ala e doar trantit deasupra. Nu stim daca e al motocicletei sau a ajuns din sura odata cu motocicleta si dadea bine, dar daca e al motocicletei, ar putea iesi prin gaura libera.

 

3 fise, 2 cilindri, 2 bujii vizibile.

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Dacca nu stii de gluma si nu stii "povestea" cu permisele de Arges nu esti tu cel sa ma apostrofezi. Si daca nu ai peste 62 ani ar trebui sa flosesti pe dumneavoastra.

 

Pot fi oricate fire. Daca nu vad bujia sau gaura - soclul - salut.

 

Revista cu renume ziaristi moderni care scriu articole de "umplutura" de pe scaun din birou. E plina tara. Nu mai sunt fotoreporterii sa stea o saptamana calare in uzina si inca o saptamana la developat 16mm in alb-negru. O cautare pe internet si pac articolul. E plina tara

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Eu vad ca din magnetou in stanga ies 2 fire groase, par identice si unul e sigur fisa, ar putea fi si a doua tot fisa; Din dreapta iese o fisa catre bujie dar mai e o gaura unde ar putea iesi inca una, dar sa ne gandim ca magnetoul genera si joasa tensiune pentru far si stop de frana (se semnaliza cu mana pe atunci)

 

Mai este un fir rosu legat in fata la corp deci are rol de masa.

 

Peste cilindrul din dreapta e trantit un cablu cu 3 fire dar daca ne uitam cu atentie, firele nu sunt legate nicaieri, cablul ala e doar trantit deasupra. Nu stim daca e al motocicletei sau a ajuns din sura odata cu motocicleta si dadea bine, dar daca e al motocicletei, ar putea iesi prin gaura libera.

 

3 fise, 2 cilindri, 2 bujii vizibile.

 

Erata: Sunt doar 2 fise: cele ce ies din gaurile alaturate din stanga. Cea care iese din dreapta se termina cu inel larg pentru prindere cu surub prin acel inel, cam exclude prindere la bujie.

 

Vedeti poza 2 din postul 1

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Îmi cer scuze dacă supăr pe cineva dar nu-mi vine să cred că Cotaru are 62+ ani. Cel puţin asta deduc eu din posturile de mai sus.

Nu-mi vine să cred deoarece comentariile de până acum postate de dânsul, să-mi fie cu iertare, dar sunt de...chestie maro.

 

Revenind la ale noastre, vă confirm că motocicleta este cu o bujie pe cilindru. Am văzut-o "live" prin luna septembrie anul acesta şi am "studiat"-o vreo 20-30 minutel. Oricum. la cât de mică e chiulasa şi cilindrul, nici nu prea aveau unde pune două bujii. Noi, trei persoane, ne holbam la ea din toate unghiurile şi am rămas impresionaţi de finisajul motorului care, dacă luăm în considerare contextul în care a fost realizat, este ceva extraordinar.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Domnu' Cotaru .... e o vorba romaneasca, care zice "daca 3 insi iti zic ca esti beat.....apai te duci si pui capul pe perna". Se pare ca n-ati inteles aluziile celorlalti care v-au tratat cu mai multa indiferenta cu toate ca v-au zis, pana acum, vreo 5 insi "esti beat".

Editat de Lolo_ID
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Stie cineva cati cai putere avea motocicleta de la Aiud, cati centimetri cubi. Se pare din cate am inteles ca s-a mers si cu ea pe starda.

Darkwolf cel mai bine scaneaza articolul din revista, asa cum ai pus pus tu nu se vede bine.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Deocamdata nu se stie nimic de caii putere dezvoltati de acel motor,referitor la capacitatea cilindrica sunt doar speculatii,deci nici aici nu se stie nimic concret.S a mergi si sa ii convingi pe cei de la muzeul"Memorialul Durerii" din Sighet a te lasa sa cercetezi interiorul motorului ar fi o oportunitate in afla capacitatea cilindrica dar raspunsul lor va fi un "NU" categoric.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

ВНИИ-7.202, probabil cea mai rapida sovietica cu atas, fabricant institutul de proiectare Motoprom URSS 1974.
Este inclsua in colectia frumoasa a unui muzeu:
http://rivershkiper.livejournal.com/96990.html?thread=573662

post-4291-0-25748300-1416422445_thumb.jpg

post-4291-0-48226700-1416422452_thumb.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

da, ne invartim in jurul cozii. Ar trebui unite niste topicuri, ca ajungem sa ne dam referinta aberatiile si devin "dovezi".

 

De restaurat nu se pune problema, sa-i ramana patina si istoria. inginerul Tulea a scris o carte in serie foarte mica si poate acolo mai scrie ceva de ea, care a fost rolul motocicletei, aia ar trebui cautata mai intai. Se mai pomeneste un interviu cu ing. Tulea, eu nu-l gasesc pe net.

Am gasit doar aici monitorul oficial din 1947, pag.5 unde se spune ca al treilea, comandorul Constantin Nicolau se asociaza cu unii sa faca societatea Arix, cu scop farmaceutic, chimic, petrolier. Pe de o parte e asa ciudat ziarul, pare activitate interbelica, era dupa razboi, oamenii isi faceau SRL-uri si se pare ca in 1949 deja erau comunistii calare pe ei, bagati la Aiud.

 

Tehnic vorbind, nu are rost sa visam productie la hectar ca e depasita din multe puncte de vedere, orice monociclindru actual poate mai mult, financiar nu se justifica investitia in motoare depasite chiar daca noua din coltul asta astea ne plac, pana la platirea pretului, iar legal, tinand cont ca nu a fost patent, si daca a fost, a expirat, ar fi posibil, dar nu ai cu cine discuta. Motorul asta ar fi fost bun atunci in '50, poate chiar ca motor pentru ultrausoare, dar stim ca URSS a tinut ca doar ei sa faca motoare 4T, RDG-ul a fost redus la 2T, in '50 inca nu intrasem in randul tarilor nealiniate, asa ca motoare "mari >=250cc" in 4T nu s-au aprobat.

S-o fi enervat sovieticii ca intr-un an s-a realizat un motor care la nevoie putea deveni cu multipla utilizare, dovedea capacitatea noastra de reinarmare, adica eram nitel periculosi. Motorul IMS le-o fi intarit ideea, cine poate sti ce gandeau.

 

Banuiesc ca mai putem sa ne dam cu presupusul despre indicatorul de pe cutie, mi se pare inedit.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Owene nu stiu daca musai rusii au interzis sa se faca motoare in 4 timpi. Cred ca este mai degraba o legenda. Cel putin la noi cei de la partid au considerat ca nu este nevoie de o motocicleta si au preferat o masina de teren pentru armata, CAP-uri etc.Au facut IMS-57.

Sunt tot felul de legende legate de rusi si tehnica romaneasca. La fel se zice si ca ei au luat toate IAR 80/81 dupa razboi, ca au interzis fabricarea lor, ca au dat ordin ca toata tehnica gremana sa fie distrusa etc.

De fapt nici unul din aceste lucruri nu este adevarat. Avionul IAR 80 era depasit la sfarsitul razboiului nu prezenta interes pentru rusi. Daca a fost luata documentatia tehnica in Rusia a fost luata numai laolalta cu alte documente. Tehnica germana: avioane, tancuri, camioane a fost folosita multi ani dupa razboi si apoi data la fier vechi. Nu a existat ideea sa fie dus macar un exemplar din fiecare tip la muzeul militar, tehnic sau sa fie date la la un studio cinematografic pentru filme despre 23 august. Din pacate aceasta mentalitate a persistat multa vreme astfel ca mai recent in 2005 armata a vandut toate tunurile germane de 37 mm din depozite in America.Asta in timp ce in prealabil in 2000, 2001 se vanduse apropape tot ce era mai bun in depozitele garzilor patriotice: pusti, pistole, mitraliere germane din primul si al doilea razboi in stare perfecta -tot in America.

Referitor la motocicleta de la Aiud e de discutat daca ar trebui sau nu restaurata.

Pe de o parte stadiul in care este acum reprezinta cel mai bine degradarea si distrugerea la care au fost supusi acei oameni.

Pe de alta parte motocicleta reprezinta un capitol din istoria tehnici romanesti. Pentru memoria celor care au construit-o ea ar trebui restaurata si prezentata la diferite concursuri si expoziti. Asa s-ar face mai cunoscut istoria industriei romanesti , istoria si drama acelor oameni deosebiti. Cu siguranta ca ei si-ar fi dori ca aceasta moto sa fie restaurata si functionala.

Cine vede moto azi in stadiul in care este ar crede ca oamenii aceia au facut moto batuti de 3 ori pe zi si cu 3 pile si 2 chei. Nu este adevarat. Ei erau inchisi intr-o sectie separata . Se bucurau de un regim mai bland aveau mancare mai buna, conditii mai bune, acces la biblioteca. Aveau un atelier bine dotat si la dispozitie 30, 40 de muncitori bine pregatiti de la IAR. Mai mult multi dintre ei au fost reabilitati dupa iesirea din inchisoare unul din inginerii care au realizat motocicleta a putut chiar sa o i-a acasa. Moto a ajuns in halul asta din cauza ca a fost tinuta in ploaie la fel ca multe alte moto.

Dar asta este mai degraba un vis cu mentalitatea care o au angajatii din muzeele noastre.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Sub rezerva sa nu va suparati ca tot intru ca poate-s mai iute de tastatura :-) si subiectele astea sunt foarte incitante.

 

Dr_krl spui ca tu si colegii v-at uitat 30 de minute si ati facut maldare de poze. O chestie se poate lamuri cred, daca te pui sa cauti prin pozele tale:

Ce carburator e pe cilindrul stang? Cam ce diametru are difuzorul lui? Posibil sa fie un carburator de serie, si daca ii gasesti codul, ne putem da seama cam intre ce limite de cilindree si putere putea functiona.

 

Relativ la restaurare: parerea mea(o parere) as merge mai degraba pe o conservare cu care sa-i mentina aspectul fara sa degradeze/imbunatateasca. De exemplu sunt monumente istorice la care li se injecteaza tot felul de rasini in pereti sa nu le darame igrasia. Sau Turnul din Pisa ala e lucrat bine sa nu se darame. Si e un unicat. Puteau sa-l desfaca si sa-l reconstruiasca drept oricand. Dar nu ar mai fi unicat, turnul din Pisa trebuie sa ramana stramb. Si motorul asta s-ar putea doar conserva asa cum este. Poate e vreo zeama chimica cu care se poate lua la pensula cadrul si aripile, nu da jos rugina doar o ingheata asa cum este si gata. Chiar degradarea completa nu e de dorit. Pe de alta parte stiu ca in muzee umiditatea atmosferica e controlata, asa ca ramanand asa cum e, o sa reziste mai mult decat noi.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...