Lupu Postat Martie 16, 2011 Share Postat Martie 16, 2011 (editat) Lantul de transmisie primara asa cum stim (si daca nu stim invatam acu') transmite miscarea de la arborele motor la transmisie. Ca e Harley (desi majoritatea au curele ), ca e Kawasaki din '81, ca e IJ Planeta 5, lantul primar de transmisie tot aia face. La unele motociclete din ultimii 30 de ani care folosesc solutia asta pentru a transmite miscarea in interiorul motorului, se folosesc lanturi de tip hy-vo: high velocity and involute tooth sau "inverted tooth silent chain". Il gasim deasemenea si la distributie unde transmite miscarea de la arbore la axa cu came. (De fapt mult mai comun e la distributie) Acest hy-vo chain daca e folosit ca lant prinar de transmisie e relativ baliu (maricel / zdravan) comparativ cu ala de distributie si angreneaza cu oala de ambreiaj si arborele motor. Acum ma voi referi strict la motoarele 4 in linie ca "in domeniul" ala e nelamurirea si nelinistea mea. Anumite modele care il folosesc (de exemplu GSXR, ZXR, si in cazul meu YZF-ul) au un zgomot asa cam ca de diesel dar mai finutz in ture joase apropiate de relanti si / sau la relanti. Un fel de crontzanit finutz. Cand ii dai ture dispare de tot. Nelamurirea mea ar fi daca neaparat de la uzura face asa. Unii zic "asa fac ele", altii ca "schimba-i uleiul si n-o sa mai faca", sau " sincronizeaza-i carburile casa nu il mai balbaie asa si n-o sa mai faca" ori chiar "lasa-l dreacu asa". In fine, parerile sunt impartite. Dar cine s-a intalnit efectiv cu "problema" stie cel mai bine. Deci. Pareri ceva? Cui ii mai face asa? Cine a mai auzit de asta? Cine ce a facut (sau daca a facut ) ceva in privinta asta? Editat Martie 16, 2011 de Lupu Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Dan Cata Postat Martie 16, 2011 Share Postat Martie 16, 2011 La mobra mea nu e asa, e lant de forma ca ala de transmisie de la cutia de viteze la roata. Suna ca o masina de cusut, impreuna cu supape si colbutori, da asa suna el, mai ales la pornire, ca nu mai e amorsat intinzatorul din stanga care sta cu capu in jos. Nu are nici pe naiba, asa face el si atat... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Lupu Postat Martie 18, 2011 Autor Share Postat Martie 18, 2011 Merci Dane de raspuns, insa ma asteptam sa raspunda si cei care au 4 in linie ca sunt o groaza de spidisti / spidane pe forum si ma gandesc ca o parte din ei mai au habar de lantul ala. L-am ascultat mai atent si face treaba asta si cand revine din ture mai mari... ii dai gaz si la "sfarsit" cand se apropie de minimul turatiei se aude ala "horr horr horr" Imi zicea cineva ca e distributia dar i-am zis ca nu e sunet ascutit ca ala de distributie si ca nu face mereu si nu mai ales "nu in ritmul motorului". Are un ritm al lui propriu, si nu are legatura cu ritmul motorului. Deci cineva care are spid? Vreo parere? Aude sunete asemanatoare? Mi-e totusi scarba sa demontez motorul pt un kekat. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Dan Cata Postat Martie 18, 2011 Share Postat Martie 18, 2011 (editat) Ca sa nu ai griji si sa dormi mai bine noaptea, de ce nu il schimbi chiar tu? Nu cred ca te duce mai mult de 500 RON toata afacerea de lant nou si intinzator nou... Cel putin astea ar fi preturile daca iei piese de pe romimoto-piese.ro... Treaba faina e ca poti da jos doar capacu la chiulasa, parca lantu se imbina cu za, nu? Treaba e ca si gata Invarti de motor pana ajungi sa vezi zaua de imbinare, o scoti, rupi lantu, atasezi lantu nou de lantu vechi, ii dai a 5-a si invarti de roata spate pana ce iti "tragi" lantu nou cu ajutoru la ala vechi Pui zaua noua, schimbi intinzatoru si treaba-i gata Vorbeam prostii? Editat Martie 18, 2011 de Dan Cata Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Aleko Postat Martie 18, 2011 Share Postat Martie 18, 2011 Dane, una e lantul de transmisie primara, alta-i cel de distributie. Tu ai cuplare prin arbore cu caneluri catre ambreiaj si cutie. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Lupu Postat Martie 18, 2011 Autor Share Postat Martie 18, 2011 Vorbeam prostii? aaa... man... nu e lantul de distributie. In schita aia am marcat cu rosu (incercuiala) ce si cum. E un lant care se afla intre arbore si ambreiaj. Tare mi-e ca trebuie dat in doua motorul pentru asta. Pretul lui este de 120 EU cu tot cu taxe & s.hit. Deci vreo 500 ron cum ar veni. Dar daca desfac motorul asta inseamna garnituri noi, ulei nou, ca sa nu fac tziganii. Nu de alta dar nu imi plac neam. Deci cred ca ar sari de 600... Sa vad dupa ce schimb uleiul daca se mai "aseaza" treaba, desi uzura de lant (daca este) e totusi uzura de lant si tot se-aude. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Dan Cata Postat Martie 18, 2011 Share Postat Martie 18, 2011 Dane, una e lantul de transmisie primara, alta-i cel de distributie. Tu ai cuplare prin arbore cu caneluri catre ambreiaj si cutie. aaa... man... nu e lantul de distributie. In schita aia am marcat cu rosu (incercuiala) ce si cum. E un lant care se afla intre arbore si ambreiaj. De aia ma gandeam eu ca vorbeam prostii si am intrebat Partea buna e ca acu am inteles ce si cum Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
testos Postat Martie 18, 2011 Share Postat Martie 18, 2011 daca nu se aude ca o rasnita.... mai merge.... io l-am schimbat la savage si e ffffff mica diferenta dintre lanturi......adik puse pe o bara..in lungime diferenta era de max. 1 mm...binee, la mine fiind un piston se amplifica sunetu... da` la tine nu e la un capat lantu?daca e asa desfaci capacu` si poate ambreiajul....noroc.. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
cnairda Postat Martie 19, 2011 Share Postat Martie 19, 2011 poate scap eu ceva din vedere (de fapt sigur e asa ) dar de ce nu s-ar putea cupla output shaft-ul direct la vilbrochen? motive de amplasare a componentelor (ambreiaj),...? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
B.B. Postat Martie 19, 2011 Share Postat Martie 19, 2011 La unele modele de motociclete e fara lant, cuplajul se face cu pinioane. Sunt si-asa si-asa. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
yo4hgx Postat Martie 19, 2011 Share Postat Martie 19, 2011 Lantul asta e boala de YZF750/FZR1000, mai toate incep sa sune a tractor dupa un anumit numar de kilometri. Din cate am inteles sunetul este produs de uzura lantului de transmisie "primara" (care angreneaza totodata si starterul si alternatorul) si datorita faptului ca acesta nu are intinzator, nu prea ai ce'i face. Singura solutie este inlocuirea lui insa operatiunea este destul de anevoioasa, trebuie dat motorul pe din doua. Oricum, daca ajungi in aceasta faza, schimba si patina superioara de ghidare. La mine a inceput sa se manifeste pe la 50-55.000 km insa mult timp am crezut ca este de la benzina proasta sau dereglarea carburatoarelor (mici detonatii) insa acum, aproape de 70.000 km face ca un tractor ordinar. Am tot amanat sa "apuc taurul de coarne" deoarece motorul in sine merge foarte bine insa cu prima ocazie trebuie sa rezolv cumva problema ca ma scoate din minti. Poate imi spui si mie daca te apuci de treaba. Ride Safe! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Lupu Postat Martie 20, 2011 Autor Share Postat Martie 20, 2011 @yo4hgx: Multam fain de raspuns. Tot caut pe forumurile de pe-afara si nu am vazut pe nimeni sa se vaiete. Intr-adevar, pe la 52.000 km a inceput si a mea sa se manifeste usor (n-am bagat deloc in seama), si acum la 54.000 km e ceva mai proeminent, si asta zic... mi-e frica sa nu devina deranjant ca nu suport zgomote prin motor, desi aud foarte clar ca linia are un sunet f misto, si motorul in sine merge perfect. Intr-adevar din ce am vazut si eu pe planurile motorului plus niste poze pe net, trebuie dat jos tot motoru' si desfacut ca sa ajungi la ala. E fix pe centru, angrenat pe arbore chiar langa distributie. Oricum daca e sa fac operatiunea asta de amploare ar trebui schimbate si alte chestii pe-acolo (garnituri obligatoriu) + ce-o mai fi uzat ca nah... daca tot il desfac... Ceea ce mi se pare ciudat e ca... pixda ma-sii de japonez... sa faci un motor pe care sa trebuiasca sa il desfaci la ~50.000 km pentru un kekat de lant? E cam aiurea... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
yo4hgx Postat Martie 20, 2011 Share Postat Martie 20, 2011 Se pare ca japonezii nu sunt totusi chiar asa de idioti ... si nu lantul ala e cauza. Am deschis un topic in acest sens pe forumul din UK "www.exup1000.co.uk" (dedicat FZR1000EXUP insa nu exclusiv) si uite ce raspunsuri am primit deocamdata: "The Hi-Vo chain is often blamed for rattling noises which makes you assume that it wears/stretches causing the chain to rattle about, but I've got about 15 Hi-Vo chains in my workshop and they're all exactly the same length, all from bikes with different use/mileages. If they wear, they would be noticeably different in length wouldn't they??" "...the big end bearings went on my zx-9 and its exactly as your describing..." O sa incerc sa dezvolt subiectul si daca aflu mai multe amanunte te tin la curent. Ride Safe! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Lupu Postat Martie 20, 2011 Autor Share Postat Martie 20, 2011 Hai ca mi s-a deschis si mai mult curiozitatea. Astept cu interes informatii noi. Intrebarea e - are cum sa se trozneasca ceva pe-acolo? Multi au zis ca nu dar eu sunt mai paranoia de fel Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
yo4hgx Postat Martie 20, 2011 Share Postat Martie 20, 2011 (editat) Inainte de a continua cred ca e nevoie de cateva precizari: Lantul Hyvo, contrar denumirii de "transmisie primara", NU este responsabil de transferul energiei de la arborele principal catre ambreaj. Aceasta se face direct, de pe roata dintata a vibrochenului (intre cil 3-4) si cea a oalei ambreajului. La lanturile de transmisie uzura apare pe bolturile de imbinare, cele care fac legatura intre zale. Metoda "atarnarii orizontale" NU verifica jocul lateral ci este doar o alta metoda empirica de verificare a prezentei uzurii la bolturi, insa mai precisa decat masurarea alungirii (uzura este evidentiata mai mult). Din raspunsurile primite pana acum se pare ca mai degraba ar fi vorba despre uzura la unul dintre cuzineti (nu stiu de ce dar este indicat nr.2). Mai sunt ceva speculatii despre posibila uzura a ghidului lantului hyvo dar inca nu e clar... Daca mai primesc ceva informatii suplimentare, revin. Ride SAfe! Editat Martie 20, 2011 de yo4hgx Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Lupu Postat Martie 21, 2011 Autor Share Postat Martie 21, 2011 Cuzineti? Hmm... pai atunci n-ar trebui sa fie ca o bataie zgomotul? Asta e mai degraba un crontzanit care nu prea are legatura cu ritmul mersului motorului (are ritmul lui) si se aude mai mult pe decelerare aproape de relanti sau sub turatia de relanti si nu chiar mereu, nu stiu sa explic dar are doar anumite momente cand mergi intr-un anume fel. Plus ca... motorul in sine toarce f frumos si merge f bine in rest. Eh mai sapam P.S.: ar fi vreo sansa sa fie zgomot de distributie? Eu ma cam indoiesc dar am auzit si varianta asta. Oricum asta e simplu de verficat si cum da oleaca de caldura ii dau capacul de la chiulasa jos si vad ce uzura are lantul. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
yo4hgx Postat Martie 21, 2011 Share Postat Martie 21, 2011 Cuzineti? Hmm... pai atunci n-ar trebui sa fie ca o bataie zgomotul? Asta e mai degraba un crontzanit care nu prea are legatura cu ritmul mersului motorului (are ritmul lui) si se aude mai mult pe decelerare aproape de relanti sau sub turatia de relanti si nu chiar mereu, nu stiu sa explic dar are doar anumite momente cand mergi intr-un anume fel.Plus ca... motorul in sine toarce f frumos si merge f bine in rest. Eh mai sapam P.S.: ar fi vreo sansa sa fie zgomot de distributie? Eu ma cam indoiesc dar am auzit si varianta asta. Oricum asta e simplu de verficat si cum da oleaca de caldura ii dau capacul de la chiulasa jos si vad ce uzura are lantul. Nu sunt sigur, englezoii astia se exprima ciudat (au o engleza ... "a lor"), incerc sa aflu ce'au vrut sa zica prin "number 2 big end". Da, verifica neaparat lantul de distributie, in special intinzatorul, daca revine usor clicketul. Uneori ramane blocat si nu mai apasa pe patina. Daca lucreaza fii atent cate gradatii iese in afara, e cea mai buna indicatie despre uzura. Mai vorbim. Ride Safe! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Lupu Postat Martie 25, 2011 Autor Share Postat Martie 25, 2011 UPDATE: dupa un mers cu analiza / ascultare mai minutioasa timp de o saptamana si avand in vedere ca si-a luat intre timp si un prieten una din 1996 in stare tzipla tzipla... am ajuns la urmatoarele concluzii: - intre 1000 si 1500 rpm se aude si la a mea si la a lui fix ACELASI rontzait grosutz ca sunet - de asta sunt sigur ca e hy-vo chain-ul; odata incalzite frumos si relanti-ul stabil - nu se mai aude la nici una. - la a lui dupa 1500 rpm motorul fluiera frumos si nu se aude nimic, totul ok - la a mea dupa ce s-a incalzit (la cca 5 minute dupa ce pleci cu ea), pana in 3000 rpm nu se aude nimic nimic, apoi incepe sa se auda un tzacanit finutz metalo - ceramic (ca si cum ai bate cu o spitza de bicicleta in marginea unei farfurii) cu frecventza ca de pick-hammer tzac-tzac-tzac-tzac f rapid, in ritmul motorului - la peste 6000 rpm se intensifica putin ca sunet, in schimb isi micsoreaza frecventa si creste amplitudinea devenind un fel de horrr - horrr - horrr la 3 - 4 secunde; - la revenirea din ture, imediat ce trece de pragul de 4000 - 5000 se aude iar ca o spitza de bicicleta pe care o pocnesti de o farfurie (ca si timbru, intensitatea sonora fiind mult mai mica... nu e chiar deranjant) Maine dimineata dau capacul de la chiulasa jos sa ma uit la lantul de distributie si la intinzator. So? Sa fie distributia? We shall see... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
sorin_ush Postat Martie 25, 2011 Share Postat Martie 25, 2011 Nu stiu cat de relevant este, dar cam aceleasi sunete imi scotea si mie SuperTenere-ul, si s-au dovedit a fi de vina cuzinetii, carora li s-au rupt `crestele` alea de ii tin in loc pe biela si se roteau cu dezinvoltura. Problema e ca atata timp cat ceva bate in motor, fiecare secunda de functionare poate face mari pagube si mai ales cheltuieli. Noroc si spor la treaba. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Lupu Postat Martie 27, 2011 Autor Share Postat Martie 27, 2011 Dupa cercetarile de rigoare am observat doua chestii: 1. distributia e "zeiss", in stare perfecta, n-are nici pe dreaq. 2. problema era cat se poate de banala - nu stiu cum dracu nu m-am gandit - mai ales ca ascultand foarte atent, sunetul de hy-vo chain era diferit de sunetul pe care il auzeam in ture; deci, era "de copii mici", ma si bufneste rasu' cand ma gandesc... joc prea mare la culbutori... doh. Treaba e ca nu se poate regla pur si simplu. Sub came se afla niste pastile pe care astea lucreaza. Dupa o vreme de uzura - pac se schimba cu un numar mai mare. In manual am vazut un tabel in sensul asta. Se pare ca nu-mi ramane decat sa comand un set "next level" si sa le pun in locul astora. Mai multa munca cu dat carene jos, rezervor, bleah.... Daca erau cuzinetii nu mai aveam presiune ca lumea la ulei, plus ca nu mai mergea ea 500 de km in care i-am dat si pe binga corespunzator. Chiar mi-era greu sa cred ca au proiectat galbejitii aia un motor pe care sa il faci franjuri la 50.000 km sa ii schimbi un cacao de lantz care se presupune a fi "long life". Mesaj completat L.E.: avand in vedere ultimele "cercetari", servisarea teoretica evolueaza aici. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.