Sari la conținut

ulei transmisie


Nedelcu.
 Share

Postări Recomandate

salut.... cine imi poate spune care este cel mai bun ulei pentru cutie? eu am T90.... insa se subtiaza prea mult... as vrea ceva cu o vascozitate mult mai ridicata... ce imi recomandati???

 

 

multumesc anticipt.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

pentru mz/125/61 intrebi? ....t90 e ok,ar trebuii sa-si faca treaba.cred ca poti folosii un aditiv fara probleme..de fapt un tratament/ulei...sunt multe ai de unde alege!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

da.... pt rt3 61....am bagat t90 si dupa vreo 70 de km parcursi am desfacut surubu putin... era apa apa.... m'ar interesa ceva cu o vascozitate mare..

multumesc :laugh:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

stiu ca la masini cu motoarele uzate se baga ulei din ce in ce mai gros, direct proportional cu uzura.Uleiurile de diesel parca sunt mai vascoase.

omu' vorbeste de cutie nu de motor!

ce spui tu e vorba de motor;se uzeaza si se pune ulei mai gros pentru a avea pelicula pe cilindru mai groasa...deci o compresie un pic mai buna!

 

pentru cutie la mz ca si la orice comunista se pune T90; insa acest T90 romanesc a fost fabricat in principiu ptr tractoare etc...

eu folosesc la Voshod hykomol de la Mol; ulei pentru transmisii manuale! nu e foarte scump si cred ca la mz-ul tau faci 3 schimburi cu el! Eu am facut schimbul in cutie la peste 10.000 de km si pot spune ca a mers extrem de bine si nu am avut probleme la ambreiaj/cutie! :laugh:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

nu neaparat ca la orice comunista se pune t90;te rog frumos!

pe jawa ii pun de la lukoil pt cutie de viteza si amestec

cutia merge ca unsa-doh si e grosut uleiu(asta la temp de functionare a cutiei) oricum orice ulei isi pierde vascozitatea in functie de stilul de condus; daca o turezi de o ia dracu iti trebuie mobil, castrol

n-am bidonul la mine sa-ti zic

costa 20 si ceva de lei, nu mai stiu daca e sintetic sau mineral, dar isi face treaba

API GL-5 (TM-5)

da o fuga la benzinarie ca merita o incercare

Editat de kinguh
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Sau incearca L 150 eu numai d'asta am bagat la jupiter si a mers destul de bine.isi pastreaza vascozitatea la temperatura ,uleiul e folosit la transmisii strunguri si utilaje,bafta.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

imi zicea mie taicamiu..cand lucra la 1mai ploiesti..... aveau un ulei vascos precum vasilina.... asa ceva as vrea.....:):):baldy: bine poate putin mai diluat..... ms.. o sa le iau la rand.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pai aia e altceva...valvolina...si nu prea cred ca e buna pt motorul tau ,eu am mers un an cu L 150 pus la un MZ 125 si n'a avut nici o problema, tu hotarasti pana la urma ce bagi in motor indiferent de sfaturi, bafta...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator corleone

Baga T90 amestecat cu aditiv 2+2, proportia o alegi tu, jumi-juma sau o treime aditiv si restul T90. Eu am bagat la un diferential auto si a facut treaba.

 

post-42427-1301213208_thumb.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Baga T90 amestecat cu aditiv 2+2, proportia o alegi tu, jumi-juma sau o treime aditiv si restul T90. Eu am bagat la un diferential auto si a facut treaba.

 

post-42427-1301213208_thumb.jpg

 

 

aditivul ii creste vascozitatea?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

cred ca acolo e o problema pe care incerci sa o acoperi cu un ulei prea vascos. In cartea RT-ului spune pentru cutie "ulei pentru motoare" deci orice ulei mineral ar trebui sa mearga. 10W40(viscozitata 95) sau Castrol 80W(SAE80;API GL4) ar trebui sa fie foarte ok. De ce vrei vascozitate mare? ambreiaj terminat? Nu exista niciun motiv pentru care sa mergi cu melasa in loc de ulei de cutie, dare e destul de fluid, ochiometric. Insa ceea ce pare destul de fluid la stat pe loc, este un mediu foarte vascos la turatia la care lucreaza piesele.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Atentie, uleiul mai gros ridica temperatura angrenajului in lucru. Se pune usor mai gros pentru a nu isi pierde vascozitatea la cald prea mult.

Nu recomand L150, este posibil a se barbiereasca pinioanele petnru ca principiul de ungere este acela de barbotare si ceata de ulei.

Pentru moto in cutie un 20W50 sau un 80W90 sutn bune, si sunt in fapt foarte apropiate ca vascozitate (se calculeaza altfel la uneiul de transimisie fata de cel de motor). Poti incerca sa bagi in cutie M30 sau M40 de la Lukoil sau Petrom, monogradele se subtiaza mai lent.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

salut.... cine imi poate spune care este cel mai bun ulei pentru cutie? eu am T90.... insa se subtiaza prea mult... as vrea ceva cu o vascozitate mult mai ridicata... ce imi recomandati???

 

 

multumesc anticipt.

 

 

Sa inteleg ca e ok motoru' doar asa vrei tu sa fie uleiul mai gros ??

Prosti rau japonezii aia care fac ungerea la cutie cu uleiul din motor nu ?Cred ca sunt praf cutiile la toate japonezele...:)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

cel mai bun e uleiul mineral pt moto vechi

cele sintetice sunt facute pt astea noi ca sa le schimbi mai repede sa le faci lor vanzare

bineinteles sunt bune pt un respectiv produs

iti faci prea multe probleme

las ca merge asa vorba romanului

numai sa nu-l lasi sub nivel minim ca atunci face un sunet placut urechii dar e un lucru care se numeste pitting cum spune englezul, intre flancurile dintilor

 

Mesaj completat

uite un document poate te ajuta la identificarea uleiului potrivit

4_Elemente_de_Tribologie.pdf

Editat de kinguh
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Stiu ca o sa sariti toti pe mine dar cartile tehnice de la Jawa, CZ,MZ si Simson recomanda ulei de motor si nu de transmisie, e drept ca se pierde mai repede pe la imbinari sau semeringuri si trebuie verificat din timp in timp, eu nu am folosit niciodata valvolina si nu am avut nici un fel de probleme cu cutiile sau cu grupul.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

De ce sa sarim pe tine? Asa scrie, m-am uitat in manualul de RT125 si scrie "ulei de motor". Sunt motoare de dupa razboi si au fost proiectate sa mearga cu ce se gasea, nu fineturi. Si la MZ ES tot "ulei de motor" scrie, fara sa specifice vreun cod, deci ulei de motor mineral e ok. la MZ ETZ e mai nou si au specificat ca cere ulei de cutie SAE80(API GL4) sau ulei de motor SAE20 sau SAE30.

 

Sa ne spuna @mz125 de ce anume vrea ceva foarte gros in loc de ce e prescris.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

salut scuze ca nu am mai raspuns.... am fost plecat la bucale... nu.ambreiajul nu e terminat ... e nou.,uzura pe acolo nu are.... am zis mai gros pt ca dupa vreo 70 de km cand am desfacut busonul pur si simplu uleiul era apa... si am mai observat ca dupa ce se incalzeste uleiul, imi sare din treapta'a a 4.a(cred ca se duce undeva intre trepte).. deci sare numai cand se incinge ..... multam mult.

Editat de mz125
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

salut scuze ca nu am mai raspuns.... am fost plecat la bucale... nu.ambreiajul nu e terminat ... e nou.,uzura pe acolo nu are.... am zis mai gros pt ca dupa vreo 70 de km cand am desfacut busonul pur si simplu uleiul era apa... si am mai observat ca dupa ce se incalzeste uleiul, imi sare din treapta'a a 4.a(cred ca se duce undeva intre trepte).. deci sare numai cand se incinge ..... multam mult.

la

Vâscozitatea uleiuli nu are nici o influență asupra cuplării pinioanelor din cutie. ''Săritul'' din viteză ne spune că furcile s-au uzat, nu mai împing pinioanele până în poziția de cuplare ... dacă la asta se adaugă uzarea craboților, la orice sarcină crescută, pinioanele sar din poziție ... dacă îți pare absconsă exprimarea ... n-am ce face, așa se numesc alea-alea din cutie

Mesaj completat

salut scuze ca nu am mai raspuns.... am fost plecat la bucale... nu.ambreiajul nu e terminat ... e nou.,uzura pe acolo nu are.... am zis mai gros pt ca dupa vreo 70 de km cand am desfacut busonul pur si simplu uleiul era apa... si am mai observat ca dupa ce se incalzeste uleiul, imi sare din treapta'a a 4.a(cred ca se duce undeva intre trepte).. deci sare numai cand se incinge ..... multam mult.

Vâscozitatea uleiului nu are nici o influență asupra cuplării pinioanelor din cutie. ''Săritul'' din viteză ne spune că furcile s-au uzat, nu mai împing pinioanele până în poziția de cuplare ... dacă la asta se adaugă uzarea craboților, la orice sarcină crescută, pinioanele sar din poziție ... dacă îți pare absconsă exprimarea ... n-am ce face, așa se numesc alea-alea din cutie

Mesaj completat

...frate, da' merge net-u' al dreaq ... scuze de aș răspuns :)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

nflt...nu te-am mai vazut pe aici, dar imi lasi impresia ca avem ce invata de la tine :).Mi-a sarit in ochi fara sa vreau ca esti membrul nr 106 pe acest forum, uitandu-ma la mine al catelea sunt...cred ca ai prins forumul cand era pui :D.

Treaba cu uleiul am patit-o si eu la masina ( care este veche ) , ulei nou l-a facut apa dupa cateva sute de km. aprins becuri prin bord ca un pom de caraciun. Am pus altul si a fost ok...ma gandesc ca o fi fost expirat sau nu stiu insa m-a depasit problema total....nu a gasit nimeni o explicatie.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...