XorX Postat Martie 28, 2011 Share Postat Martie 28, 2011 salut, incerc sa gasesc rolul unui surub de pe capacul de ambreiaj la un Suzuki DR125 (marcat in poza) Problema e ca scapa ulei pe linga el si vreau sa rezolv problema dar inainte sa-l desfac ar fi interesant sa stiu ce acopera, sa nu sara vreun balaur de acolo :-) Am gasit o singura informatie cum ca ar fi un surub unde poti conecta un manometru de presiune de ulei. In situatia asta ar trebui sa fie pe post de "dop" Ceva idei cum sa rezolv scurgerea de ulei, merge cu putin silicon de garnituri pe ambele fete ale saibei de acolo? De strins prea tare nu ma risc ca e in Al si nu am chef sa dau in alte probleme. thx Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
B.B. Postat Martie 28, 2011 Share Postat Martie 28, 2011 Nu merge cu silicon, daca nu s-ar infileta da, poate, dar asa.. cand il rotesti sare si mama siliconului. Lasa motocicleta pe o parte, scoate-l si vezi ce-i acolo. Normal ar trebui sa aiba o saiba de cupru sau chiar nimic.. Scoate-l si vezi ce gasesti sub el, daca nu are saiba, pune-i. Saiba de cupru, silicon NU. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
XorX Postat Martie 28, 2011 Autor Share Postat Martie 28, 2011 ceva trebuie sa-i fac ca se prelinge picatura, o ia vintul si prin nu stiu ce fenomen de mare exceptie ajunge fix pe virful piciorului drept si mi-a nenorocit 2 perechi de incaltari. Mobra asta o mai folosesc si prin oras ca e ideala la asa ceva d'asta ma intereseaza sa ramina cit de cit curata, sa nu pice, etc. Plus ca lasa citeva picaturi in locul de parcare si cind parchezi mereu in acelasi loc la un moment dat se stringe. Saiba are, aparent de otel sau aluminiu ca e alba, desi e cam lucioasa pentru al. Ce m-ar interesa e sa stiu rolul ca sa nu am surprize la desfacere. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
tamas_daniell Postat Martie 28, 2011 Share Postat Martie 28, 2011 (editat) Nu merge cu silicon, daca nu s-ar infileta da, poate, dar asa.. cand il rotesti sare si mama siliconului.Lasa motocicleta pe o parte, scoate-l si vezi ce-i acolo. Normal ar trebui sa aiba o saiba de cupru sau chiar nimic.. Scoate-l si vezi ce gasesti sub el, daca nu are saiba, pune-i. Saiba de cupru, silicon NU. Sunt saibe (inele) speciale de cupru si aluminiu pentru etanseitati presiurizate, (si nu numai) indicat ar fi sa scoti acel niplu (dop filetat) inspectezi bine filetul din carter si de pe niplu (ca sa sti cit de tare il poti stringe), de duci cu niplul in mina la un magazin de piese masini sau moto si ceri un unel din Cu sau Al (eu iti recomand Al pt ca e mai moale)pentru el. Sa nu fie mai mare diametrul interior decat iti trebuie tie ca nu o sa etanseze. Si un ultim sfat, incearca sa decalesti acel inel pe care il folosesti pt ca sa fie mai moale si sa se "muleze" dupa niplu si carter. Decalitul inelului e urmatorul - cauti o sirma grosuta si lunga de 50cm, la capatul ei prinzi simplu inelul si il expui la flacara deschisa (aragaz, lampa de lipit, foc in soba etc.) dupaia il lasi sa se raceasca sa nu te arzi si poti sa il montezi. Sa nu folosesti un inel uzat (care a mai fost folosit o data), silicon, lochteith, cilt, sau vopsea nu are rost sa incerci! Spor la treaba ... a, si acel niplu e de la circuitul uleiului sub presiune in motor, daca il scoti o sa iti curga umpic de ulei cit ai in canlele de ungere ce duc sus la culbutori si axele cu came (50ml max), poti sa montezi in loc de niplu un manometru cu scara 0-6bari si sa vizualizezi presiunea de ulei in motor. Editat Martie 28, 2011 de tamas_daniell Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
XorX Postat Martie 28, 2011 Autor Share Postat Martie 28, 2011 thx, caut saiba de etansare. Mesaj completat thx, o sa caut saiba de etansare. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Chrisss Postat Martie 28, 2011 Share Postat Martie 28, 2011 Decalitul inelului e urmatorul - cauti o sirma grosuta si lunga de 50cm, la capatul ei prinzi simplu inelul si il expui la flacara deschisa (aragaz, lampa de lipit, foc in soba etc.) dupaia il lasi sa se raceasca sa nu te arzi si poti sa il montezi. ...dupa aia il bagi repede in apa cat e rosu si il racesti brusc...e Cu... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
XorX Postat Martie 28, 2011 Autor Share Postat Martie 28, 2011 mda, parca asa stiam si eu, cu si al se decalesc prin racire rapida, invers decit fe/ol Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
secbiker Postat Martie 29, 2011 Share Postat Martie 29, 2011 Degreseaza bine locul, si pune poxipol pe surub. Eu am patit la fel la Drz 400. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
XorX Postat Martie 29, 2011 Autor Share Postat Martie 29, 2011 poxipol?!?! pai si se mai desface surubul ala?!?! o sa incerc cu saiba de cu/al totusi Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Taz Asg Postat Martie 29, 2011 Share Postat Martie 29, 2011 (editat) tovarasi... nu mai umblati cu saibe de aluminiu. luati cu incredere saiba de cupru ,pusa in flacara pana devine violacee apoi lasata la racit. racitul brusc in apa induce tensiuni si o oteleste nitel. dupa decalire cuprul devine mult mai maleabil decat aluminiu. Editat Martie 29, 2011 de tiranspider Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Chrisss Postat Martie 29, 2011 Share Postat Martie 29, 2011 tovarasi... nu mai umblati cu saibe de aluminiu. luati cu incredere saiba de cupru ,pusa in flacara pana devine violacee apoi lasata la racit. racitul brusc in apa induce tensiuni si o oteleste nitel. dupa decalire cuprul devine mult mai maleabil decat aluminiu. Cuprul se raceste BRUSC pentru "decalire"...inmuiere ... o rosesti si o arunci in apa ... si da devine foarte moale dupa un astfel de tratament DAR dupa prima strangere se va "cali" ca sa nu zic altceva... la loc prin ecruisare . Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
XorX Postat Martie 29, 2011 Autor Share Postat Martie 29, 2011 mda, cupru, aluminiu, nu prea mai conteaza, oricum nu gasesc diametrul ce-mi trebuie mie, si anume 14. Am fost la 4 magazine auto, nu aveau decit de cupru, doua dimensiuni 16 si una mai mare (cred ca 21) si nu aratau ca o saiba plata. Cine are idee unde pot gasi o saiba de aluminiu (cupru) cu diametru de 14 in Bucuresti? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
B.B. Postat Martie 29, 2011 Share Postat Martie 29, 2011 pe gugal vezi ca e si 14 in lista. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Taz Asg Postat Martie 29, 2011 Share Postat Martie 29, 2011 cauta un magazin cu piese auto in special camioane si tractoare ... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
secbiker Postat Martie 30, 2011 Share Postat Martie 30, 2011 poxipol?!?! pai si se mai desface surubul ala?!?!o sa incerc cu saiba de cu/al totusi Da poxipol, la mine este crapat filetul, daca strang mai tare se deschide crapatura si scapa. De altfel pe cine intereseaza presiunea ce se poate citi acolo. Eu asa am rezolvat pana schimb tot capacul. Daca la el nu este defect filetul atunci poate pune o saiba din ceva material mai moale. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
cristi_kake Postat Martie 30, 2011 Share Postat Martie 30, 2011 Banda de teflon chiar sub capul surubului. La strangere formeaza o garnitura care tine si la presiune si la temperatura. Testata treba . Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
mircea.cazachevici Postat Martie 30, 2011 Share Postat Martie 30, 2011 Cine are idee unde pot gasi o saiba de aluminiu (cupru) cu diametru de 14 in Bucuresti? 1. Intrebi la un service de injectoare, la circuitele de presiune se folosesc intens saibele de cupru. 2. Mergi pe strada Maica Domnului, care e ticsita cu magazine de electrice. Iei un papuc de cupru aproximativ ca cel din imagine dar de dimensiunea care te intereseaza (sa-ti intre pe surub) si ii tai codita. Asa ai o saiba rudimentara dar care-si face treaba Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
XorX Postat Martie 30, 2011 Autor Share Postat Martie 30, 2011 buna treaba cu papucul electric, thx:) si aluminiul se "decaleste" tot ca si cuprul (inrosire si racire brusca in apa)? Ma gindesc sa-mi confectionez o saiba din tabla de aluminiu de 1,5. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
TARKA 2 Postat Martie 30, 2011 Share Postat Martie 30, 2011 (editat) buna treaba cu papucul electric, thx:)si aluminiul se "decaleste" tot ca si cuprul (inrosire si racire brusca in apa)? Ma gindesc sa-mi confectionez o saiba din tabla de aluminiu de 1,5. Pana la saiba, trebe sa rezolvi scurgerea de-a lungul filetului (surubului). Este clar ca nu mai sunt la cote, cel mai probabil surubul, dintr-un material mai tare, ti-a "mancat" din locas. Vezi ca, incercand sa-l strangi tare sa ia forma saiba pe suprafata cu pricina, risti sa futizezi sau sa rupi filetajul, ceea ce este nasol. Chiar daca pui saiba, si strangi tare surubul sperand ca ia forma locului, o sa ai scurgeri si pe langa ea. Eu ti-as recomanda sa folosesti niste silicon termic, pus pe surub, pui si saiba, strangi la rece totul, la simtul mainii, ferm dar nu fortat. Eu foloseam siliconul asta termic cu foarte mare succes, la capacele de de motor de la Oltcit, cine stie, cunoaste treaba. Nu aveam nicio problema mult timp. Se gaseste la orice magazin auto care se respecta si nici nu costa mult. Bafta. Editat Martie 30, 2011 de TARKA 2 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
B.B. Postat Martie 30, 2011 Share Postat Martie 30, 2011 Niciodata filetul nu a avut vreun rol de etansare, e normal sa curga prin filet. Singurul rol de etansare il are saiba sau capul surubului. Om, cauta saiba de cupru, cuprul e mult mai bun decat aluminiul, nu-s cine ti-a bagat tie prostia cu aluminiul in cap. Eu in viata mea nu am vazut saiba de Al... Cauta dracu' in bazar la mosi care vand fiare, la romstall, la hornbach, la praktiker... e imposibil sa nu gasesti saiba de marimea aia. La un service auto, oriunde, chiar si folosita daca e... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
TARKA 2 Postat Martie 30, 2011 Share Postat Martie 30, 2011 (editat) Niciodata filetul nu a avut vreun rol de etansare, e normal sa curga prin filet. Singurul rol de etansare il are saiba sau capul surubului. Om, cauta saiba de cupru, cuprul e mult mai bun decat aluminiul, nu-s cine ti-a bagat tie prostia cu aluminiul in cap. Eu in viata mea nu am vazut saiba de Al... Cauta dracu' in bazar la mosi care vand fiare, la romstall, la hornbach, la praktiker... e imposibil sa nu gasesti saiba de marimea aia. La un service auto, oriunde, chiar si folosita daca e... La surubul de la baia de ulei, la motor si la doua masini, nu am nicio saiba, silicon sau calti...si nu curge nimic de cand le-am luat chiar daca am umblat la ele cu ocazia reviziilor de cateva ori. Rezulta ca, un filet si un surub bune pot etansa. L.E. : Poate ca ie BMW si d'aia... ? Editat Martie 30, 2011 de TARKA 2 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
B.B. Postat Martie 30, 2011 Share Postat Martie 30, 2011 Nici eu la ambele mele masini nu am vreo saiba, si nici la motocicleta nu am.. la busonul de ulei. Dar acolo rolul saibei e preluat de capul surubului. Cum probabil era si la dr-ul in discutie, dar cine stie ce e acolo.. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
TARKA 2 Postat Martie 30, 2011 Share Postat Martie 30, 2011 Nici eu la ambele mele masini nu am vreo saiba, si nici la motocicleta nu am.. la busonul de ulei. Dar acolo rolul saibei e preluat de capul surubului. Cum probabil era si la dr-ul in discutie, dar cine stie ce e acolo.. Este buna treaba cu saiba din alama, in niciun caz aluminiu care se face kaka.t, daca o strangi mai tare, + silicon termic, asta este sugestia mea... totul facut cu motorul rece, eu zic ca se rezolva 99.9%. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
XorX Postat Martie 30, 2011 Autor Share Postat Martie 30, 2011 Pe bikebandit apare saiba acolo deci saiba trebuie. (http://www.bikebandit.com/1997-suzuki-gn125ev/o/m5968#sch234690 - item nr 11) Simbata ajung la locul unde sta mobra, o sa desfac sa vad ce e acolo, poate e saiba de cupru si doar treuie decalita si pusa la loc, oricum o sa masor exact diametrul surubului cu sublerul si-mi caut o saiba cum trebuie. Thx all, va mai tin la curent cum am rezolvat-o, poate o sa mai ajute si pe altcineva. Mesaj completat dat surubul jos, avea saiba de cupru, am incins saiba pe aragaz si racita brusc, pus totul la loc, si BINGO! problema rezolvata multumesc tuturor pentru sfaturi Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.