Sari la conținut

identificare surub


XorX
 Share

Postări Recomandate

salut,

incerc sa gasesc rolul unui surub de pe capacul de ambreiaj la un Suzuki DR125 (marcat in poza)

Problema e ca scapa ulei pe linga el si vreau sa rezolv problema dar inainte sa-l desfac ar fi interesant sa stiu ce acopera, sa nu sara vreun balaur de acolo :-)

Am gasit o singura informatie cum ca ar fi un surub unde poti conecta un manometru de presiune de ulei. In situatia asta ar trebui sa fie pe post de "dop"

Ceva idei cum sa rezolv scurgerea de ulei, merge cu putin silicon de garnituri pe ambele fete ale saibei de acolo? De strins prea tare nu ma risc ca e in Al si nu am chef sa dau in alte probleme.

 

thx

post-1286-1301308788_thumb.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu merge cu silicon, daca nu s-ar infileta da, poate, dar asa.. cand il rotesti sare si mama siliconului.

Lasa motocicleta pe o parte, scoate-l si vezi ce-i acolo. Normal ar trebui sa aiba o saiba de cupru sau chiar nimic..

Scoate-l si vezi ce gasesti sub el, daca nu are saiba, pune-i. Saiba de cupru, silicon NU.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

ceva trebuie sa-i fac ca se prelinge picatura, o ia vintul si prin nu stiu ce fenomen de mare exceptie ajunge fix pe virful piciorului drept si mi-a nenorocit 2 perechi de incaltari. Mobra asta o mai folosesc si prin oras ca e ideala la asa ceva d'asta ma intereseaza sa ramina cit de cit curata, sa nu pice, etc. Plus ca lasa citeva picaturi in locul de parcare si cind parchezi mereu in acelasi loc la un moment dat se stringe.

Saiba are, aparent de otel sau aluminiu ca e alba, desi e cam lucioasa pentru al.

 

Ce m-ar interesa e sa stiu rolul ca sa nu am surprize la desfacere.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu merge cu silicon, daca nu s-ar infileta da, poate, dar asa.. cand il rotesti sare si mama siliconului.

Lasa motocicleta pe o parte, scoate-l si vezi ce-i acolo. Normal ar trebui sa aiba o saiba de cupru sau chiar nimic..

Scoate-l si vezi ce gasesti sub el, daca nu are saiba, pune-i. Saiba de cupru, silicon NU.

 

Sunt saibe (inele) speciale de cupru si aluminiu pentru etanseitati presiurizate, (si nu numai) indicat ar fi sa scoti acel niplu (dop filetat) inspectezi bine filetul din carter si de pe niplu (ca sa sti cit de tare il poti stringe), de duci cu niplul in mina la un magazin de piese masini sau moto si ceri un unel din Cu sau Al (eu iti recomand Al pt ca e mai moale)pentru el. Sa nu fie mai mare diametrul interior decat iti trebuie tie ca nu o sa etanseze. Si un ultim sfat, incearca sa decalesti acel inel pe care il folosesti pt ca sa fie mai moale si sa se "muleze" dupa niplu si carter.

Decalitul inelului e urmatorul - cauti o sirma grosuta si lunga de 50cm, la capatul ei prinzi simplu inelul si il expui la flacara deschisa (aragaz, lampa de lipit, foc in soba etc.) dupaia il lasi sa se raceasca sa nu te arzi si poti sa il montezi.

 

Sa nu folosesti un inel uzat (care a mai fost folosit o data), silicon, lochteith, cilt, sau vopsea nu are rost sa incerci!

 

Spor la treaba

 

... a, si acel niplu e de la circuitul uleiului sub presiune in motor, daca il scoti o sa iti curga umpic de ulei cit ai in canlele de ungere ce duc sus la culbutori si axele cu came (50ml max), poti sa montezi in loc de niplu un manometru cu scara 0-6bari si sa vizualizezi presiunea de ulei in motor.

Editat de tamas_daniell
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Decalitul inelului e urmatorul - cauti o sirma grosuta si lunga de 50cm, la capatul ei prinzi simplu inelul si il expui la flacara deschisa (aragaz, lampa de lipit, foc in soba etc.) dupaia il lasi sa se raceasca sa nu te arzi si poti sa il montezi.

 

...dupa aia il bagi repede in apa cat e rosu si il racesti brusc...e Cu... :)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

tovarasi... nu mai umblati cu saibe de aluminiu. luati cu incredere saiba de cupru ,pusa in flacara pana devine violacee apoi lasata la racit. racitul brusc in apa induce tensiuni si o oteleste nitel. dupa decalire cuprul devine mult mai maleabil decat aluminiu.

Editat de tiranspider
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

tovarasi... nu mai umblati cu saibe de aluminiu. luati cu incredere saiba de cupru ,pusa in flacara pana devine violacee apoi lasata la racit. racitul brusc in apa induce tensiuni si o oteleste nitel. dupa decalire cuprul devine mult mai maleabil decat aluminiu.

 

Cuprul se raceste BRUSC pentru "decalire"...inmuiere ... :) o rosesti si o arunci in apa ... si da devine foarte moale dupa un astfel de tratament DAR dupa prima strangere se va "cali" ca sa nu zic altceva... la loc prin ecruisare .

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

mda, cupru, aluminiu, nu prea mai conteaza, oricum nu gasesc diametrul ce-mi trebuie mie, si anume 14.

Am fost la 4 magazine auto, nu aveau decit de cupru, doua dimensiuni 16 si una mai mare (cred ca 21) si nu aratau ca o saiba plata.

Cine are idee unde pot gasi o saiba de aluminiu (cupru) cu diametru de 14 in Bucuresti?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

poxipol?!?! pai si se mai desface surubul ala?!?!

o sa incerc cu saiba de cu/al totusi

Da poxipol, la mine este crapat filetul, daca strang mai tare se deschide crapatura si scapa. De altfel pe cine intereseaza presiunea ce se poate citi acolo. Eu asa am rezolvat pana schimb tot capacul. Daca la el nu este defect filetul atunci poate pune o saiba din ceva material mai moale.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Cine are idee unde pot gasi o saiba de aluminiu (cupru) cu diametru de 14 in Bucuresti?

 

1. Intrebi la un service de injectoare, la circuitele de presiune se folosesc intens saibele de cupru.

2. Mergi pe strada Maica Domnului, care e ticsita cu magazine de electrice. Iei un papuc de cupru aproximativ ca cel din imagine dar de dimensiunea care te intereseaza (sa-ti intre pe surub) si ii tai codita. Asa ai o saiba rudimentara dar care-si face treaba

post-14539-1301464311.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

buna treaba cu papucul electric, thx:)

si aluminiul se "decaleste" tot ca si cuprul (inrosire si racire brusca in apa)? Ma gindesc sa-mi confectionez o saiba din tabla de aluminiu de 1,5.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

buna treaba cu papucul electric, thx:)

si aluminiul se "decaleste" tot ca si cuprul (inrosire si racire brusca in apa)? Ma gindesc sa-mi confectionez o saiba din tabla de aluminiu de 1,5.

Pana la saiba, trebe sa rezolvi scurgerea de-a lungul filetului (surubului). Este clar ca nu mai sunt la cote, cel mai probabil surubul, dintr-un material mai tare, ti-a "mancat" din locas. Vezi ca, incercand sa-l strangi tare sa ia forma saiba pe suprafata cu pricina, risti sa futizezi sau sa rupi filetajul, ceea ce este nasol.

Chiar daca pui saiba, si strangi tare surubul sperand ca ia forma locului, o sa ai scurgeri si pe langa ea. Eu ti-as recomanda sa folosesti niste silicon termic, pus pe surub, pui si saiba, strangi la rece totul, la simtul mainii, ferm dar nu fortat. Eu foloseam siliconul asta termic cu foarte mare succes, la capacele de de motor de la Oltcit, cine stie, cunoaste treaba. Nu aveam nicio problema mult timp. Se gaseste la orice magazin auto care se respecta si nici nu costa mult. Bafta.

Editat de TARKA 2
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Niciodata filetul nu a avut vreun rol de etansare, e normal sa curga prin filet. Singurul rol de etansare il are saiba sau capul surubului.

 

Om, cauta saiba de cupru, cuprul e mult mai bun decat aluminiul, nu-s cine ti-a bagat tie prostia cu aluminiul in cap. Eu in viata mea nu am vazut saiba de Al... :)

Cauta dracu' in bazar la mosi care vand fiare, la romstall, la hornbach, la praktiker... e imposibil sa nu gasesti saiba de marimea aia.

La un service auto, oriunde, chiar si folosita daca e...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Niciodata filetul nu a avut vreun rol de etansare, e normal sa curga prin filet. Singurul rol de etansare il are saiba sau capul surubului.

 

Om, cauta saiba de cupru, cuprul e mult mai bun decat aluminiul, nu-s cine ti-a bagat tie prostia cu aluminiul in cap. Eu in viata mea nu am vazut saiba de Al... :)

Cauta dracu' in bazar la mosi care vand fiare, la romstall, la hornbach, la praktiker... e imposibil sa nu gasesti saiba de marimea aia.

La un service auto, oriunde, chiar si folosita daca e...

La surubul de la baia de ulei, la motor si la doua masini, nu am nicio saiba, silicon sau calti...si nu curge nimic de cand le-am luat chiar daca am umblat la ele cu ocazia reviziilor de cateva ori. Rezulta ca, un filet si un surub bune pot etansa. :baldy:

 

L.E. : Poate ca ie BMW si d'aia... ? :D

Editat de TARKA 2
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nici eu la ambele mele masini nu am vreo saiba, si nici la motocicleta nu am.. la busonul de ulei. :)

 

Dar acolo rolul saibei e preluat de capul surubului.

 

Cum probabil era si la dr-ul in discutie, dar cine stie ce e acolo..

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nici eu la ambele mele masini nu am vreo saiba, si nici la motocicleta nu am.. la busonul de ulei. :)

 

Dar acolo rolul saibei e preluat de capul surubului.

 

Cum probabil era si la dr-ul in discutie, dar cine stie ce e acolo..

Este buna treaba cu saiba din alama, in niciun caz aluminiu care se face kaka.t, daca o strangi mai tare, + silicon termic, asta este sugestia mea... totul facut cu motorul rece, eu zic ca se rezolva 99.9%.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pe bikebandit apare saiba acolo deci saiba trebuie. (http://www.bikebandit.com/1997-suzuki-gn125ev/o/m5968#sch234690 - item nr 11)

Simbata ajung la locul unde sta mobra, o sa desfac sa vad ce e acolo, poate e saiba de cupru si doar treuie decalita si pusa la loc, oricum o sa masor exact diametrul surubului cu sublerul si-mi caut o saiba cum trebuie.

Thx all, va mai tin la curent cum am rezolvat-o, poate o sa mai ajute si pe altcineva.

Mesaj completat

dat surubul jos, avea saiba de cupru, am incins saiba pe aragaz si racita brusc, pus totul la loc, si BINGO! problema rezolvata :)

multumesc tuturor pentru sfaturi

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...