Sari la conținut

Accident cu Suzuki Burgman


Garcya
 Share

Postări Recomandate

dragă method, ca să vezi cum e cu frânarea încearca să mergi pe gheață. nu e musai să o faci cu moto, poți încerca doar cu bicicleta. ai pus fața, eÂşti jos în secunda zero, dacă pui spatele îți fuge poponeata, dar nu cazi instantaneu. dacă le pui pe amândouă, cu cap Âşi fără bruscare, eÂşti bine mersi.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 58
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Deci ori nu citesti ce am zis eu acolo,ori pur si simplu nu pricepi.EU NU AM ZIS NIMANUI SA NU FRANEZE CU AMBELE ROTI,din contra.Eu am zis ca doar EU nu franez cu ambele roti in caz de urgenta.EU,atat.Fac asta nu pt ca am citit pe net (unde aia zic ca ar trebui franat cu ambele roti,chiar de aia am scris alea acolo,ca sa arat cum se face o franare perfecta) ci pt ca am constatat din proprie experienta,nu de pe net ca la franarea de urgenta blochez spatele foarte rapid.De asemenea am constatat ca imi pierd foarte mult timp in efortul de a nu bloca spatele fara mari avantaje in materie de forta a franarii cand as putea f usor sa dozez mai bine fata si sa obtin o forta net superioara.

Se discuta despre franare,asa ca am scris cum franez eu,nu am zis nimanui sa faca ca mine,nu am dat nici un sfat,dar am mai scris asta odata,tu pur si simplu nu vrei sa pricepi.

Vorbesti despre incapatanare,deci eu daca am o parere diferita de a ta,sunt incapatanat?Da,interesant punct de vedere.Deci tu ai adevarul si restul care nu sunt de acord cu tine sunt incapatanati?Sau prosti?

Eu nu am zis nimanui "ba,esti praf" sau "sunteti toti praf" cum zic altii,"ba nu mai da sfaturi",nu am dat niciodata sfaturi mai ales aici.

Se prea poate sa nu fi fost tu ala "inteligent" cu "demonteaza frana spate ba desteptule",sry daca te-am incurcat,da sunteti o gramada care ati inceput sa urlati ca din gura de sarpe : "ia nu mai da tu sfaturi,invata sa franezi",etc

Deci daca aveti ceva de zis,ziceti cu argumente si frumos,nu din alea de la imgb cu huooo,caterinca din aia proasta pot sa fac si eu de umplu 2 pagini,dar nu isi are locul aici.

Pana la urma mie mi se pare normal sa ne contrazicem,pt ca nu toata lumea are aceleasi idei despre cum se conduce o motocicleta si nu e nimic rau in asta.Dar daca ne contrazicem,hai sa folosim argumente,chestii,socoteli,nu kkturi gen "demonteaza spatele daca esti smecher"

 

am inteles foarte bine ce spuneai.nu te agita...incapatanat in prostie da esti,si cred ca ti-ai dat si tu seama deja.nu sunt singurul care iti spune ca ai face mai bine sa inveti una alta,si ai putea macar sa deschizi ochii si sa nu mai bati campii degeaba cu teorii de genu:EU ASA FAC NU AM DAT NIMANUI SFATURI.noroc

 

topicuri despre franare sunt destule,daca vrei sa continui discutia.

Mesaj completat

dragă method, ca să vezi cum e cu frânarea încearca să mergi pe gheață. nu e musai să o faci cu moto, poți încerca doar cu bicicleta. ai pus fața, eÂşti jos în secunda zero, dacă pui spatele îți fuge poponeata, dar nu cazi instantaneu. dacă le pui pe amândouă, cu cap Âşi fără bruscare, eÂşti bine mersi.

:) uite exemplu simplu ca buna ziua

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Oameni buni: la Burgman nu poti sa pui frana DOAR spate decat daca este stricat sau ceva in neregula... Franarea se face doar fata/spate sau doar fata !!! Asa este sistemul, cu franare duala pe maneta stanga.

Doar in cazul in care aveti chef sa pierdeti timpul si sa despicati firul in 4 in loc sa iesiti pe motoare pe strada ! Inca mai e soare, cel putin la Buc :)

Editat de cristian2009
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

@ george05,monsteristu' ,etc :

In primul rand nu am dat sfaturi nimanui,doar am scris aici cum franez eu.Daca citeati mai bine,vedeati ca nu am scris deloc : BAI,NU FRANATI CU SPATELE.Din contra,chiar am zis ca e preferabil sa se franeze cu spatele in anumite conditii,dar deh,e usor sa citesti 3 cuvinte dintr-o fraza si dup-aia sa incepi sa urli la ala ca nu e asa cum a scris el.

Deci,inca odata :EU PREFER sa franez majoritar doar cu fata pt a-mi forma reflexul de franare doar cu fata in caz de urgenta.Am luat aceasta optiune dupa 2 franari dure de urgenta (odata mi-a traversat unu strada total aiurea si alta data mi-a iesit o masina in fata) in care obisnuit sa franez cu amandoua,am blocat rapid spatele.La franarea de urgenta te panichezi si nu mai franezi gandit,franezi instinctual.Aici banuiesc ca suntem toti de acord,nu?Ori cand te panichezi ca nu o sa ai timp sa opresti,automat tragi mai tare de frana,da?Pe frana fata tragi cu mana si pe langa faptul ca ai o putere net inferioara piciorului,pe fata e apasarea mult mai mare si sunt sanse mai mici sa o blochezi.Pe spate creierul apasa piciorul pe frana,ori pe picior pe langa faptul ca te apesi cu aproape toata greutatea corpului,forta e mult mai mare ca in mana,apasarea se apropie de 0 pe franare,toata greutatea tinde sa vina pe fata,deci e si normal ca spatele sa fie predispus la blocare.

Franarea pe spate peste 30-40 kmh are o forta aproape inexistenta,deci prefer sa o sacrific si sa-mi concentrez toata atentia asupra franei fata,pt ca da george,frana aia de fata opreste motocicleta oricat m-ai lua tu cu remarci destepte gen "demonteaza spatele daca fata opreste motocicleta".Hai sa facem altcumva daca tu zici ca nu fata te opreste : eu scot lichidul de pe spate si merg asa cu motorul,tu scoti lichidul de pe fata,ce zici smechere,te tine?Pe mine da.

Am citit un articol,un test de fapt "Task analysis for intensive braking of a motorcycle in a straight line" in opinia mea foarte bine facut,care concluziona ca cea mai buna franare se face,citez :

1.Decelerare : se inchide accel si se aplica frana spate.

2.Echilibru : Pilotul se pozitioneaza pe el si motocicleta perpendicular pe asfalt cu trunchiul ridicat (pt un mai bun echilibru si a face si un mic airbrake) si face mici ajustari la directie.Frana spate are acum cel mai mare efect care se va diminua rapid.Prin incetinirea rotii spate care pune presiune pe suspensie ea transfera aproape toata greutatea pe fata.

3.Franarea : Simultan pilotul strange amandoua manetele - ambreiaj si frana - maneta de frana fiind stransa cu presiunea adecvata.Se concentreaza in primul rand pe franarea fata si secundar pe franarea spate.

4.Ajustarea : Pilotul ajusteaza incontinuu nivelul de franare in acest timp concentrandu-se pe franarea fata.

In acel test se ia in considerare si sa nu se franeze cu spatele,dar dupa ce se vede ca pe franarea cu amandoua au -0.774g si pe franare doar fata au -0.711g se decide franarea cu amandoua.Problema e ca acel test s-a facut cu piloti pro si nu in conditii de pericol,deci ei pe langa faptul ca erau pro's se si concentrau linistiti pe franare,in viata de zi cu zi nu prea e asa.Se mai spune ca din 298 de teste ce s-au facut atunci,al 16-lea cel mai bun a fost unul care a fol doar fata obtinand un 100-0 in 38.45m,in timp ce media a fost 41.71m.Cine doreste pot sa-i dau share la acel test.

In concluzie,daca sunteti meseriasi,franati cum scrie mai sus,eu sunt mai necredincios in capacitatile mele de a nu bloca spatele si franez in general doar cu fata.Bafta

Teoria ca teoria ,practica ne omoara.Scrie si tu cu mai putine cuvinte ,ca pana am terminat de citit am si uitat de ce am inceput sa citesc.

Mesaj completat

Scuze, dar imi amintesti de calculul vitezei mainii presedintelui.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

@Method

 

Uita-te putin la nenea asta.... clar el nu are track in a bloca spatele dar poti vedea si tu ce este "dincolo" de "bariera" asta.

 

 

Uita-te si la minutul 3:24 (fix) si vezi cam in cite "nanosecunde" da drumu la frina dupa ce blocheaza acidental fata... asta comparat cu relaxarea in a bloca in frinare sau a derapa spatele pe care o are cam restul filmului.

 

 

zicea cineva:

 

"When you do push the envelope and you experience fear, it's like there's a new boundary for what is possible."

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Oameni buni: la Burgman nu poti sa pui frana DOAR spate decat daca este stricat sau ceva in neregula... Franarea se face doar fata/spate sau doar fata !!! Asa este sistemul, cu franare duala pe maneta stanga.

Doar in cazul in care aveti chef sa pierdeti timpul si sa despicati firul in 4 in loc sa iesiti pe motoare pe strada ! Inca mai e soare, cel putin la Buc :D

 

lasa-i ca nu-i mai opreste nimeni :)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

@ todea,cristian2009 : Aveti dreptate,am cam luat-o toti pe campie,ne-am abatut rau de la subiect.

 

Un lucru scurt mai zic offtopic despre mult hulita mea franare doar cu fata si am terminat : Kevin Scwantz e la fel de "incapatanat in prostie" ca si mine,iata ce declara intr-un articol numit Kevin Schwantz?s expert eye on braking : "For me it was always one or two fingers and just the front brake, I never used the rear brake at all."Atat am avut de zis.

Sursa : http://www.motogp.com/en/news/2010/Braking...+Kevin+Schwantz

Editat de Method
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...