fislea Postat Octombrie 26, 2016 Share Postat Octombrie 26, 2016 Si uite asa am mai resuscitat un topic ) Am cautat la Gogule informatii referitoare la temperatura uleiului din baie si ma adus aici... Acum sa explic si de ce caut o asa informatie... Mi-am achizionat de curand un gsf600s (racit pe aer,cu radiator de ulei ptr cine nu cunoaste modelul) si as vrea sa cunosc tempera motorului(uleiului in cazul de fata) pentru a o putea controla. Motiv: Temperatura de acum mie mi se pare normala de a ma plimba cu motorul dar lui nu...(stiu din experienta avuta cu un cbf de 250 care de la 2,8L se ducea in 4L cand era frig) Este normal ca pe vreme rece consumul oricarui motor sa sa creasca datorita duratei mai lungi in care motorul nu functioneaza la temperatura optima. Dar, in cazul meu el nu o va atinge niciodata in cazul unui drum extra urban sau chiar si urban daca este foarte rece. Ca solutie constructiva ptr viitor am decis sa achizitionez un termometru digital cu sonda, un buson de la baia de ulei sa nu il gauresc pe al meu(sau mai bine zis dop,e vorba de ala pe unde pui ulei,de sus) si un poxipol. Gaura in dop+sonda +poxipol=temperatura uleiului din baie. Nu voi avea acces cu sonda pana jos ptr ca e ambreajul,dar in baie e o fleoscaiala totala si va sari ulei pe sonda sau eventula va masura temperatura aerului. La vara cand va fi 30 de grade la viteza de 100 km/h sa zicem ca am 95 grade C. Aceasta va fi valoarea mea de referinta. Cand vine iarna,carton ca la dacie la radiator, si orientandu-ma dupa termometru aleg ce suprafata din el il acopar sa am un 85 de grade la 100km/h. Cum vi se pare ideea? P.S. Daca vroiam sa consume putin imi luam bicicleta(sau pastram Cbf-ul), dar asta e un fel de activitate recreativa pe timp de iarna(care din fericire nu a venit inca) si lipsa de ocupatie Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
TETEA. Postat Octombrie 26, 2016 Share Postat Octombrie 26, 2016 (editat) Get a girlfriend! Chiar daca esti insurat sau mai ales daca esti insurat! Editat Octombrie 26, 2016 de ZAPPY Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Baxxter Postat Octombrie 26, 2016 Share Postat Octombrie 26, 2016 @fislea: tu crezi că dacă era nevoie de indicator pentru temperatura uleiului, nu-i punea producătorul? Schimba uleiul la timp si cu asta basta. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
fislea Postat Octombrie 26, 2016 Share Postat Octombrie 26, 2016 Pai... la modelele mai noi au pus si indicator al temperaturii agentului de răcire. Deci.. Cum vi se pare ideea? Valabilă? Sugestii? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ZIDU' Postat Octombrie 28, 2016 Share Postat Octombrie 28, 2016 la motoarele mai noi s-a pus indicator de temperatura a lichidului de racire din doua motive: 1) instalatia de racire cu lichid se poate strica 2) motoarele cu racire pe lichid au o plaja de temperaturi de functionare foarte ingusta (alea pe ulei sunt mai relaxate nitel, alea pe apa sunt cele mai "pretentioase") Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
fislea Postat Octombrie 28, 2016 Share Postat Octombrie 28, 2016 Informația cu banda termitermoizolanta este interesantă, dar sa zicem ca eu nu incerc sa corectez ceea ce au construit inginerii. Sigur au luat in considerare faptul ca galeria de evacuare degajă căldură. Prin montarea termometrului eu Voi încerca sa ii ridic temperatura, nu sa o cobor. Cbf-ul pe care l-am avut a fost răcit tot pe aer si ulei si nu am avut niciodata probleme cu răcire.indiferent de regimul de mers sau temperatura. "Problema" am avut-o la frig când consumul ii crearea considerabil. De aici dorința de ai ridica temperatura când e frig afara. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
george_p Postat Octombrie 28, 2016 Share Postat Octombrie 28, 2016 treaba cu banda termoizolanta ai putea-o folosi acum pe frig tocmai pt a ridica temperatura, pt ca nu ar mai intra aer direct in galerii sa le raceasca, ar fi putin protejate de aceasta banda si ti-ar tine mai mult caldura in cilindrii de exemplu. in schimb vara, cu banda pe galerii, mai rau ii faci Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
fislea Postat Octombrie 28, 2016 Share Postat Octombrie 28, 2016 Eu gândeam ca tempetemperatura din interiorul galeriei e RELATIV aceasi cu si fara banda termiizolanta. Ma gândeam ca o mai mare influenta ar avea-o căldură degajată de aceasta in exterior prin incalzirea aerului aflat in imediata vecinătate. » Post actualizat in 28 Oct 2016 06:28 Aer care trece printre țevile fierbinti si loveste motorul pentru al raci. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
george_p Postat Octombrie 28, 2016 Share Postat Octombrie 28, 2016 (editat) nu crezi ca un corp incalzit degaja mai multa caldura lasat liber decat acoperit ? dar in schimb, acoperit, tine caldura mai bine in interior, sau mai mult timp, cum vrei sa-i spui. tu in interior trebuie sa umblii la temperatura, banda ingreuneaza putin racirea gazelor in urma exploziei. cu banda termo pe galerii + radiator acoperit, zic ca scoti 2-3 grade plus. Editat Octombrie 28, 2016 de george_p Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
fislea Postat Octombrie 28, 2016 Share Postat Octombrie 28, 2016 4MBB îmi lasi impresia ca cunosti mult mai multa mecanică ca mine. Stiam de circuitul de apa calda care circula prin carburatoare la modele racite pe apa si credeam ca au rol de degivrare. Din cate stiam eu temperatura amestecului aer+carburat (sau doar aerul, nu îmi mai amintesc exact) este cu 7 grade mai mica decat cea a mediului ambian, astfel s-ar produce condes si îngheța la temperaturi joase. E adevarat? Daca da, cum de celelalte nu au problme? Ce parere ai de ceea ce vreau sa fac? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
fislea Postat Octombrie 28, 2016 Share Postat Octombrie 28, 2016 Aerul când este "absorbit" stiam eu ca se răcește.. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
superbec Postat Octombrie 28, 2016 Share Postat Octombrie 28, 2016 4MBB îmi lasi impresia ca cunosti mult mai multa mecanică ca mine. stie cat vre-o 5 belbozi ti-am zis ca e un gunoi ? ti-am zis... vrei sa modifici gunoiu acum? vrei...... modifica-l pana ajunge racit cu apa si o sa mearga cum trebuie Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
fislea Postat Octombrie 28, 2016 Share Postat Octombrie 28, 2016 Vasile valorosu'? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
george_p Postat Octombrie 28, 2016 Share Postat Octombrie 28, 2016 injura-ma, doar traim intr-o tara "libera", nu ? banda aia se numeste termoizolanta, pentru ca izoleaza ceva, d-aia ii spune izolanta...si termo, ca izoleaza caldura. de ex. izolezi galeria la motorul unei masini, sa protejezi de caldura degajata admisia de ex, admisie care ar trebui sa traga aer cat mai rece... ca sa accelerezi gazele evacuate, nicidecum nu trebuie s-o invelesti in rahat, ideal ar fi sa fie cat mai liniara (dreapta), fara coturi. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
superbec Postat Octombrie 28, 2016 Share Postat Octombrie 28, 2016 injura-ma, doar traim intr-o tara "libera", nu ? banda aia se numeste termoizolanta, pentru ca izoleaza ceva, d-aia ii spune izolanta...si termo, ca izoleaza caldura. de ex. izolezi galeria la motorul unei masini, sa protejezi de caldura degajata admisia de ex, admisie care ar trebui sa traga aer cat mai rece... ca sa accelerezi gazele evacuate, nicidecum nu trebuie s-o invelesti in rahat, ideal ar fi sa fie cat mai liniara (dreapta), fara coturi. cocosel, abtine-te daca nu esti pe subect , oke? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.