Jump to content
Sign in to follow this  
sbsmoto

Ungere dnepr

Recommended Posts

Va rog pe cei ce au testat deja sa-mi "vindeti" (dau niste beri la Cluj sau oriunde...) niste ponturi cu care sa imbunatatesc ungerea la dnepr.Bineanteles dupa ce am facut o reparatie capitala (set , linie , chiulase , etansare...)

Caut sa elimin pierderile de pe traseu , am citit in ML in nr trecut de O-ringurile puse in pompa , ati facut ?daca da , cat tin?Unde exact le-ati pus.In art scria de 2 , eu vad loc de 3...Alte idei mai aveti , testate.Nu inclin spre radiator deoarece DACA reusesc sa elimin(reduc) pierderile pot opta spre un ulei mai bun si compensez.Ce ulei folositi?

Inca o problema:stie cineva de unde pot gasi simeringuri si cuzineti compatibili de la ceva auto strain mai bune decat mamaligile sovietice?

Va multumesc , si sper sa-mi impartasiti experienta voastra.

Mai jos e fostul meu dnepr , vandut acum 3 ani , ani in care nu m-a mai preocupat capitolul URSS...insa acum a revenit in actualitate :D

post-8-1082568948_thumb.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

eu nu am optat pt o-ringuri deoarece se uzeaza si in final oricum vor curge...

solutia care am folosit-o cu succes timp de 3 ani(in trei ani nu mi s-a aprins nici o data becul de ulei la relanti indiferent cat de cald era motorul) implica si schimbarea rulmentilor de la vibrochen cu unii de calitate si cu cota de dilatare C3 (eu am folosit SKF)

am scos pompa de ulei, am demontat-o am prins-o in strung,am largit gaura prin care trece vibrochenul si am bucsat pompa cu bronz grafitat si am prins-o din nou in strung ,am adus cota pentru vibrochen la cateva fractiuni de milimetru de cota de pe vibrochen dupa ce am rectificat-o si pe aceasta in prealabil (bucsa atingea usor vibrochenul cand o invarteam) si ultimul lucru am facut canalul de ungere care de fapt a impartit bucsa in doua inele ca niste semeringuri.

semeringuri gasesti la cotele de la nipru daca mergi la un dealer mai serios,dar nu uita sa rectifici toate cotele de semering pe strung cu smirghel foarte fin inbibat cu motorina altfel pui degeaba semeringuri scumpe caci oricum nu vor tine din cauza cotelor de cacao facute de rusi.

ulei folosesc ESSO 15W40 Diesel deoarece e mai gros decat cel de benzinar si asigura o ungere mult mai buna si la temperaturi mari unde celelalte uleiuri se transforma in "apa".

bafta la reparat :D

ne vedem la Cluj.

 

Romi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Merci de sfaturi . asta faceam si eu la pompa : bucsam cu material mai bun si rectificam suprafetele de inchidere.In legatura cu uleiul , am ajuns la aceeasi concluzie dupa indelungi teste , am optat tot pentru ulei de diesel.

Suprafetele unde calca simeringurile le-am corectat , sunt oglinda insa tot nu sunt multumit cu cele sovietice , mai ales cel de la iesirea din cutie.

Am mai ramas in aer cu cuzinetii , oare nu sunt echivalenti de la masini straine?Am gasit in Sibiu un atelier unde fac sau adapteaza cuzineti , am sa merg luni , daca e adevarat am scapat.

Chiulasele le-am executat deja : ghiduri , supape , arcuri , talere si scaune toate noi si din materiale super pt asta am pe cineva de incredere.

Inca o data multumesc si ne vedem la Cluj!

Share this post


Link to post
Share on other sites

in legatura cu cuzinetii poti folosi cuzineti de mercedes bot de cal. am pus de 2 ani de zile si nu am probleme. trebuie doar luat din latime in rest potrivesc perfect.

ce supape si ce ghidaje ai bagat?

bafta la unjere

Share this post


Link to post
Share on other sites

Daca e asa cum zici sunt "pe viata" cuzinetii.Am si eu "bot de cal" si am sa verific maine.Bafta si tie amigo!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am uitat de supape.Nu stiu exact ce supape sunt , am un amic mai batranel dar foarte bun meserias care lucreaza la o unitate militara si care imi face chiulasele de la A la Z (ghiduri , scaune , supape , arcuri , talere) din supape de masina si materiale super tari.Au acolo si utilaje de inalta precizie , am facut si la japoneze si mi-au dus peste 10 000 km si inca mai merg fara sa se deregleze sau sa sufle.

Share this post


Link to post
Share on other sites

poti incerca si cuzineti de Mercedes 190 cu motor de 2000 benzina... doar ca-s o idee prea ingusti

Share this post


Link to post
Share on other sites

aceiasi problema.

eu am optat pentru o solutie cu simeringuri .In zonna in care era acel pseudocuzinet in aluminiu(iesirea arborelui prin flansa de inchidere a motorului)am creat o camera din doua simeringuri.Orificiul de iesire a fost frezat la o cota rezonabila (44mm) si am montat dou simeringuri fata-n fata.Pentru cel din exterior am pasttrat un umar in aluminiu la cota veche(34mm) iar cel interior l-am fixat cu o saiba de otel si trei suruburi cu cap ingropat pentru ca sa nu fie scos de presiune de ulei, care dupa modificare , si primele teste stă pe 5 atmosfere.Nu stiu cit va tine dar, la motoarele in doi timpi , etansarea carterului la arbore se face tot cu simeringuri care lucreaza in conditii mai vitrege de temperatura si ungere si totusi rezista.Îmi pare rau ca nu am slefuit arborele in zona de etansare, poate data viitoare.

Daca nu tine , am de gind sa incerc o bucse similara cu ce a fost in aluminiu , dar din poliamida.Rezista bina la temperatura, este autolubrifianta ca si teflonul dar mai rezistenta mecanic.

Cu bucsa, obligatoriu ai nevoie de un rulment adevarat, radial axial, la reazemul cu pricina cu care sa ajustezi la minim jocurile.Eu am avut in ambele capete ale arborelui radiali cu role si tare slobod umbla arborele.

pompa de ulei a fost rebucsata cu ceva bucsi din bronz sertizat care se gasesc ca si pese de schimb la Dacia (alternator, demaror).

binenteles rectificare de axe, de capac de pe pompa , realimiere...

Si sint 5 atmosfere!(două la data la pedala)

Binenteles etansate toate scurgeriler de la centrifuga...

Share this post


Link to post
Share on other sites
aceiasi problema.

eu am optat pentru o solutie cu simeringuri .In zonna in care era acel pseudocuzinet in aluminiu(iesirea arborelui prin flansa de inchidere a motorului)am creat o camera din doua simeringuri.Orificiul de iesire a fost frezat la o cota rezonabila (44mm) si am montat dou simeringuri fata-n fata.Pentru cel din exterior am pasttrat un umar in aluminiu la cota veche(34mm) iar cel interior l-am fixat cu o saiba de otel si trei suruburi cu cap ingropat pentru ca sa nu fie scos de presiune de ulei, care dupa modificare , si primele teste stă pe 5 atmosfere.Nu stiu cit va tine dar, la motoarele in doi timpi , etansarea carterului la arbore se face tot cu simeringuri care lucreaza in conditii mai vitrege de temperatura si ungere si totusi rezista.Îmi pare rau ca nu am slefuit arborele in zona de etansare, poate data viitoare.

Daca nu tine , am de gind sa incerc o bucse similara cu ce a fost in aluminiu , dar din poliamida.Rezista bina la temperatura, este autolubrifianta ca si teflonul dar mai rezistenta mecanic.

Cu bucsa, obligatoriu ai nevoie de un rulment adevarat, radial axial, la reazemul cu pricina cu care sa ajustezi la minim jocurile.Eu am avut in ambele capete ale arborelui radiali cu role si tare slobod umbla arborele.

pompa de ulei a fost rebucsata cu ceva bucsi din bronz sertizat care se gasesc ca si pese de schimb la Dacia (alternator, demaror).

binenteles rectificare de axe, de capac de pe pompa , realimiere...

Si sint 5 atmosfere!(două la data la pedala)

Binenteles etansate toate scurgeriler de la centrifuga...

dupa 4 ani am reusit sa mai prepar un capac dupa aceiasi reteta...la cugir, unde mi-au facut si inelul de rulare din transmisie( cel cu 45 de role de 3mm) cu un ajustaj de 1(una!) sutime la cotele ce existau pe cupla uzata si cu role de 2,98mm... :rolleyes: ( inelul vechi , din mamaliga avea un 'ajustaj' liber de 5 zecimi!

post-3884-1245527553_thumb.jpg

post-3884-1245527566_thumb.jpg

post-3884-1245527580_thumb.jpg

post-3884-1245527595_thumb.jpg

post-3884-1245527618_thumb.jpg

post-3884-1245527632_thumb.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pe un site din Spania am gasit ceva despre o imbunatatire a sistemului de ungere si consta in schimbarea a mai multor piese ( vibrochen, capac de distributie,pinioanele de distributie, pompa ) si se monteaza si filtru de ulei exterior.

Intrebarea mea este: a incercat cineva sistemul acesta? ce rezultate are? si oare se merita?

http://www.motosrusas.es/foro/viewtopic.php?i=831

multumesc mult

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am lucrat si io din greu la motor si iata la ce am ajuns:

post-35810-1245613914_thumb.jpg,nu pierde pic de oloi!!

.... :rolleyes:

Edited by krokodilu

Share this post


Link to post
Share on other sites
Am lucrat si io din greu la motor si iata la ce am ajuns:

post-35810-1245613914_thumb.jpg,nu pierde pic de oloi!!

.... :rolleyes:

Foarte fain!

Hai sa-l vezi pe al meu , ca , eu l-am si pus sus si am dat o tura cu el! :drink:

Share this post


Link to post
Share on other sites

nenea drobu e tare rau!!

imi place

alte activitati mai are, in auto.....spre exemplu????

Share this post


Link to post
Share on other sites
..eu am optat pentru o solutie cu simeringuri ....Cu bucsa, obligatoriu ai nevoie de un rulment adevarat, radial axial, la reazemul cu pricina cu care sa ajustezi la minim jocurile.Eu am avut in ambele capete ale arborelui radiali cu role si tare slobod umbla arborele.

...Si sint 5 atmosfere!(două la data la pedala)..

!! ..ce era inainte si ce este acum? Pompa de ulei face doua lucruri: trimite uleiul catre filtru si asigura ungerea celor doua manetoane(la nipru). Face cumva si altceva? Presiunea uleiului daca nu scade sub 1 bar la orice regim al motorului este suficenta, in maneton ungerea este asigurata si la min 0,7 bari(din calcule). Scaderea presiunii devine periculoasa in sarcina si la turatie mare. Sunt insa de acord, ca presiunea in timpul functionarii motorului, este bine sa nu scada sub 1,5 bari. Eu nu inteleg ce avantaje apar la 5 bari(spre ex.). Cred ca-i mult mai importanta calitatea si cantitatea uleiului.

Am vazut o solutie (simpla si ingenioasa) de racire a uleiui(la nipra), facuta de "mos pedala", facuta in ideea de a se pastra calitatea uleiului mineral(vascozitatea)(care se degradeaza la cresterea temperaturii). In cazul in care intereseaza pe cineva aceasta solutie, pot da detalii.

Apoi parerea unora este ca "racesc uleiul pt a racii motorul", sa fie oare asta solutia?

 

dupa 4 ani am reusit sa mai prepar un capac dupa aceiasi reteta...la cugir, unde mi-au facut si inelul de rulare din transmisie( cel cu 45 de role de 3mm) cu un ajustaj de 1(una!) sutime la cotele ce existau pe cupla uzata si cu role de 2,98mm... :) ( inelul vechi , din mamaliga avea un 'ajustaj' liber de 5 zecimi!

..pai da! Eu am inlocuit tot setul de garnituri, am folosit si silicon si tot mai apar urme de grasime pe ici, pe colo.. La un drum mai lung apar aceste pete si pe janta, unde se lipeste apoi praful.

Edited by cristi 57

Share this post


Link to post
Share on other sites

...este vorba de portantza lagarelor , care nu trebuie sa ajunga la frecare semifluida(lucru care se intampla in cazul uleiului fierbinte cu vascozitate mica...), este vorba de cantitatea de ulei care este vehiculata prin zona cuzinetilor (racire...este singura racire de care beneficiaza cuzinetii...),, este vorba de debitul de ulei care care este repartizat catre fusuri si ajunge in cilndrii/fundul pistoanelor... pentru racire, deasemenea)etc...

In loc sa unga foarte generos capacul ala de aluminiu si centrifuga de ulei pe exterior...

In plina sarcina, sunt vreo 60 de bari sau mai bine in camera de ardere, care apasa pe capul pistonului, si fortza rezultata se regaseste in piciorul bielei, unde ca si contrapresiune ai cei 0,7-1,5 suficienti bari( si pe o suprafatza care nu este nici jumatate din cea a pistonului...)Eu zic , ca, cuzinetii nu prea rad in momentele acelea....

Si efortul pentru a face modificarea nu e mare tinand cont de efectele obtinute(...iti da o sigurantza in functionare si cu o pompa de ulei obosita, sau cu un ulei cu dilutie mare...)

Share this post


Link to post
Share on other sites

La un lagar hidrodinamic (incluzand cuzinetul in cauza) nu e necesara o presiune prea mare de ulei din pompa, portanta nu sta in cat baga pompa, lagarul isi face el pelicula de ulei prin rotatie. Importanta este rotatia arborelui si continuitatea peliculei de ulei (debit constant, vascozitate suficienta si cantitate mica de aer in ulei).

Daca procentele de masa de aer dizolvate in ulei se aduna pot forma, ceea ce se cheama " bula de cavitatie" care are presiune mica. Cand aia se sparge, lagarul se distruge.

Solutia extremala pentru sezonul vara-toamna la Nipru, ulei mai gros, M40.

Edited by Aleko

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 ...este vorba de portantza lagarelor , care nu trebuie sa ajunga la frecare semifluida(lucru care se intampla in cazul uleiului fierbinte cu vascozitate mica...),2. este vorba de cantitatea de ulei care este vehiculata prin zona cuzinetilor (racire...este singura racire de care beneficiaza cuzinetii...),,3. este vorba de debitul de ulei care care este repartizat catre fusuri si ajunge in cilndrii/fundul pistoanelor... pentru racire, deasemenea)etc...

In loc sa unga foarte generos capacul ala de aluminiu si centrifuga de ulei pe exterior...

4. In plina sarcina, sunt vreo 60 de bari sau mai bine in camera de ardere, care apasa pe capul pistonului, si fortza rezultata se regaseste in piciorul bielei, unde ca si contrapresiune ai cei 0,7-1,5 suficienti bari( si pe o suprafatza care nu este nici jumatate din cea a pistonului...)Eu zic , ca, cuzinetii nu prea rad in momentele acelea....

Si efortul pentru a face modificarea nu e mare tinand cont de efectele obtinute(...iti da o sigurantza in functionare si cu o pompa de ulei obosita, sau cu un ulei cu dilutie mare...)

Am impartit pe puncte pt a “rumega” pe fiecare’n parte:

Racirea este un capitol pe care nu-l atac acum(1,2 si 3).

Ramane presiunea(punctul 4)! Sincer, n-am prea inteles! Teoretic, ai dreptate. Practic, insa timpul necesar de strivire al peliculei de ulei este cu mult mai lung, in comparatie cu timpul real. Sa zicem ca forta de care zici, in plina sarcina este cca 1/3 din rotatia vilbrochenului, la 3000rot/min inseamna ca aceasta forta are o durata de 1/150 sacunde ca timp. Inainte ca uleiul sa raspunda, forta inceteaza. Pelicula nu va fii strivita niciodata atata timp cat exista. Cei 0,7 bari nu contracareaza presiunea exercitata de piston, ci doar invinge vascozitatea uleiului pt a reface(umple) pelicula de ulei in cele 2/3 ramase din rotatia vilbrochenului. Calitatea uleiului face ca pt aceste fractiuni de secunda sa suporte presiunui de sute de ori mai mari decat cele reale.

Apoi am vazut multe motoare(unele cu peste 300000km) in diverse faze de degradare, si pot afirma ca totdeauna cuzinetii au fost distrusi de lipsa uleiului. Tu ai vazut cuzineti distrusi?(sa nu-mi dai exemple de motoare ce-au mers cu ulei uzat sau fara fara ulei).

Share this post


Link to post
Share on other sites
...continuitatea peliculei de ulei (debit constant, vascozitate suficienta si cantitate mica de aer in ulei).

.....vara-toamna la Nipru, ulei mai gros, M40.

Aha.. pai asta confirma teoria mea!

..indicativul uleiului inca nu-l stapanesc, o sa revin cu intrebari(si am destule :) )!!! Acum am 20W-50 si pare bun..

Share this post


Link to post
Share on other sites

drobu are dreptate!!

o sa mai aveti pelicula de ulei din parti daca aveti 0,7 bar si turatie 5000rpm

mai ales ca la turatie mare nu prea mai lucreaza pompita de 2 lei, baga cu intermitente

exista motoare care daca detecteaza sub 1 bar se opresc, de ce oare?

motoarele de 300.000-400.000km st facute cu cap, au pompe de ulei trocoidale, bailagare facute sa suporte solicitari, racire cu lichid, intercoolere si o mana de chimisti carora nu le tremura mana

si in nici un caz nu au facut 400 de mii cu ulei 20w40 monograd API CD

tratmentul chimic cu aditivi duce la imbunatatirea legaturilor ch, drept care nu se mai dezintegreaza

degeaba ai tu 18 vascozitatea la rece daca la 140 de grade cat lucreaza niprul in spatele tramvaiului se face muci si arde odata cu benzina

Share this post


Link to post
Share on other sites
drobu are dreptate!!

.......in spatele tramvaiului se face muci si arde odata cu benzina

Afirmatiile tale (acum) n-au nici un argument, nici o explicatie! Apoi, din ce scri reiese ca n-ai citit postarile anterioare sau poate ca nu intelegi si faci confuzii!! Contrazici lucruri neafirmate! Hai sa scriem, ca sa ce..?

Vino cu pareri personale, cu explicatii, cu argumente la cele scrise, civilizat si putem purta un dialog. Mai am o curiozitate, as vrea sa stiu cati km ai facut tu personal pe o motocicleta, facuti pe sosea nu in jurul casei? Din postarile anterioare reiese ca esti posesor de nipru, deci posibil cunoscator! Apoi, tu i-ti repari singur motorul sau apelezi la altcineva?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Afirmatiile tale (acum) n-au nici un argument, nici o explicatie! Apoi, din ce scri reiese ca n-ai citit postarile anterioare sau poate ca nu intelegi si faci confuzii!! Contrazici lucruri neafirmate! Hai sa scriem, ca sa ce..?

Vino cu pareri personale, cu explicatii, cu argumente la cele scrise, civilizat si putem purta un dialog. Mai am o curiozitate, as vrea sa stiu cati km ai facut tu personal pe o motocicleta, facuti pe sosea nu in jurul casei? Din postarile anterioare reiese ca esti posesor de nipru, deci posibil cunoscator! Apoi, tu i-ti repari singur motorul sau apelezi la altcineva?

am A din 2000 si din '99 nipru

merg pe mz 250 de la 14 ani solo

si M72 cu atas tot 14 ani

la 7 ani mergeam pe metromul lu' tata

nu am avut accidente niciodata si cand mergeam cu niprul toata lumea ma blestema si zicea ca sunt nebun, ma stiau si copilasii de cativa ani.

am spart intr-un an mai multe pistoane decat o sa spargi tu in miile tale de km

daca crezi ca km facuti conteaza inseamna ca esti dus rau, motociclistule

de studii nu mai vb ca nu te priveste cu ce ma ocup

si sa stii ca drobu are dreptate!! na!!!! ce scrii tu nu ma intereseaza chiar ma plictiseste

Share this post


Link to post
Share on other sites

Domnilor,calmati-va,...este singura discutie mai interesanta din ultimul timp.

Intr-adevar,pentru ca un lagar sa functioneze corect din punct de vedere al ungerii trebuie sa existe 3 conditii:

-miscare

-interstitiul dintre lagar si fus sa aiba forma de pana

-fluidul care asigura ungerea(in unele cazuri poate fi gaz)

Deci,nenea Cristi, ziceai ceva de o solutie eficienta si accesibila de racit oloiu la nepra..... :laugh:....

La mine merge nepra cu 1,8 bar la ralanti si cu becul aprins de vreo 15000km(da dl.boaska,conteaza si km),....dar ma deranjeaza ca dupa ce se-nfoaca incepe sa pape oloiul,...in rest no problem!

Edited by krokodilu

Share this post


Link to post
Share on other sites
....ce scrii tu nu ma intereseaza chiar ma plictiseste

Ca sa terminam: In primul rand ce scriu eu, nu ti se adreseaza (a fost cred prima data cand ti-am raspuns in mod expres, incercand sa ignor advertismentul lui Victor care te-a cunoscut personal, in idea de a incerca totusi… Acum, parerea lui… nu vrei s-o sti! ). Mereu tu ai fost cel ce a intervenit, creand polemici inutile(si-o faci mereu cu toata lumea)! Faptul ca spargi pistoane, in jurul casei spune tot, altii nu reusesc in mii de km. Restul nu mai conteaza… Pun punct cu un sfat: nu mai citi ce nu intelegi, si scapi de plictiseala!

 

...Deci,nenea Cristi, ziceai ceva de o solutie eficienta si accesibila de racit oloiu la nepra..... :laugh:....

La mine merge nepra cu 1,8 bar la ralanti....dar ma deranjeaza ca dupa ce se-nfoaca incepe sa pape oloiul,...in rest no problem!

Acum n-am timp si chef sa scriu despre solutia lui “mos pedala”, voi lua o pompa, voi face poze si voi reveni si cu explicatiile necesare, este foarte simpla, testata ceva timp pe o nipra (vinduta apoi la Mizil). Am remarcato anul trecut la intilnirea de acolo(e cunoscuta bine in zona), apoi am luat legatura direct cu autorul.

1,8 bari la ralanti(motor cald) este chiar bine zic eu, probabil in mers mediu ajunge la 3-3,5 bari.

Ce inseamna cand spui ca se-nfoaca, te referi la turatie?

Share this post


Link to post
Share on other sites

...domnilor, va rog sa pastram un limbaj academic cand de strangem de gat! :laugh:

....intre oameni intelijenti nu este acceptabil altfel!

Share this post


Link to post
Share on other sites

debitezi prostii ca de obicei

m-au entuziasmat ideile lu drobu'

ca nu intram io in discutie

va urez multi km de asfalt curat si fara probleme tehnice

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...