Sari la conținut

Putere GSX-R 600


h4mM3r00
 Share

Postări Recomandate

Pentru omul care a initiat topicul:

 

orice ti-ai lua, mergi SINGUR cat de mult poti, daca incerci sa te tii dupa unul sau dupa altul deja riscul de a o da in bara CRESTE ENORM.

 

Mersul cu altii, ma refer aici la oameni care merg "tare" e de evitat daca esti incepator.

 

Am patit si eu, am incercat sa ma tin, era sa ratez curba, si tot nu m-am linistit. Suntem oameni.

 

Asa in fata calc iti spun ca merg calm(cand merg singur asa e mereu :P ), etc. TOTUL se schimba cand esti pe moto si ala cu care esti ii da, si e drumul misto... Doar dupa ce o sa patesti asta o sa realizezi ce usor e sa "cazi prada ispitei".

 

Pentru cei care reusesc sa se abtina MEREU, RESPECT, sper sa fac si eu asa.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Se poate adauga, ca la orice alt motor, dar e foarte putin probabil sa poti obtine mai mult de 10% in plus fara modificari hardware. De fapt nici 10% nu se poate obtine in marea majoritate a cazurilor, cu atat mai mult in cazul unor motoare din care chiar producatorul s-a chinuit sa obtina cat mai mult.

 

Sa reduci puterea e simplu la toate modelele la care clapeta de acceleratie nu e actionata direct de cablu, cum e sistemul SDTV la suzuki sau la orice masina mai noua la care acceleratia e drive by wire. E o simpla harta prin care se limiteaza deschiderea maxima a acceleratiei, desi multi vand chestia asta ca fiind 2 softuri diferite cu comutator.

La fel de usor e sa modifici si modul in care raspunde motorul la apasarea acceleratiei. Opel de examplu are modul sport in care raspunsul la acceleratie e instant si modul eco in care masina e sesizabil mai lenesa. Multi producatori folosesc asa ceva.

Gresesti la multe puncte mentionate mai sus!

Respect!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

hai ca ma bag si eu in discutie...

este exact cum explici unui virgin unde este pasarica la fetita si cum trebuie sa o parleasca.. scuze de comparatie...

exact ca si in ex. meu si aici trebuie dragoste.. daca nu esti indragostit de mobra mai bine stai linistit..eu spre ex. cu 3 zile inainte sa-mi ajunga bestia acasa nu mai aveam somn deloc, ma framantam non stop, aveam fluturi in stomac.

 

Cristi db frate.. eu zic sa te uiti mai bine la sdtv si functia lui, sdtv nu actioneaza clapetele de acceleratie, si din cate stie bostanul meu.. nu prea exista motocicleta cu clapetele actionate electronic.. sufa este sfanta si sigura, sau daca exista ar trebui sa strangem niste bani repede sa le cumparam cate una guvernantilor nostri.. in special lu Base una de 2000 de cm cubi, si 300HP.

Editat de aladin1
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ai citit tu ceva dar nu ai inteles !

Clapetele secundare nu sunt pentru acceleratie sunt pentru cu totul alta functie! In unele cazuri chiar se renunta la ele,asta inseamna dupa teoria ta ca nu mai ai acceleratie! :blbl:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pai lumineaza-ne si pe noi muritorii daca tot stii tu asa in detaliu. Vad ca n-ai venit cu nicio informatie tehnica, doar ai spus ca stii tu.

De obicei cine spune ca stie el dar nu spune la nimeni de fapt nu stie nimic, pe principiul ganditorului de la Hmangia care de mii de ani gandeste si nimeni nu stie la ce.

Eu am spus ca cea de a doua clapeta de acceleratie e deschisa de ecu. Scopul e sa imbunatateasca raspunsul motorului in regimurile tranzitorii prin mentinerea unei viteze cat mai constante a aerului. Daca pilotul deschide brusc acceleratia cand turatia nu e suficient de mare ECU inchide partial cea de a doua clapeta si simuleaza o deschidere mai lina a acceleratiei.

Eu presupun ca limitarea puterii se face prin limitarea deschiderii maxime a clapetei secundare. E sau nu asa? Cum altfel poti limita puterea unui motor fara sa-i afectezi fiabilitate si lasandu-l sa accelereze pana la turatia maxima. Gresesc sau nu?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pai lumineaza-ne si pe noi muritorii daca tot stii tu asa in detaliu. Vad ca n-ai venit cu nicio informatie tehnica, doar ai spus ca stii tu.

De obicei cine spune ca stie el dar nu spune la nimeni de fapt nu stie nimic, pe principiul ganditorului de la Hmangia care de mii de ani gandeste si nimeni nu stie la ce.

Eu am spus ca cea de a doua clapeta de acceleratie e deschisa de ecu. Scopul e sa imbunatateasca raspunsul motorului in regimurile tranzitorii prin mentinerea unei viteze cat mai constante a aerului. Daca pilotul deschide brusc acceleratia cand turatia nu e suficient de mare ECU inchide partial cea de a doua clapeta si simuleaza o deschidere mai lina a acceleratiei.

Eu presupun ca limitarea puterii se face prin limitarea deschiderii maxime a clapetei secundare. E sau nu asa? Cum altfel poti limita puterea unui motor fara sa-i afectezi fiabilitate si lasandu-l sa accelereze pana la turatia maxima. Gresesc sau nu?

Daca te documentezi bine ai inceput sa dai raspunsuri bune si la subiect. Asa este limitarea puteri se face din clapetele secundare.In soft sunt scrise harti pentru ficare viteza si neutru,si asta la dublu.MS1 si MS0.

Din raspunsurie mele pe acest forum,chiar se intelege ca nu stiu nimic? Cum nu am venit cu nici o informatie?

Am spus doar ce este necesar fara sa bat campii.

Mesaj completat

Iar fata de ce ai spus,citeste ce ai scris la postul 25 nu crezi ca este total diferit fata de ce ai scris acum? Si ti-am spus ca gresesti....

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Poate ai scris in alta parte, dar nu pe topicul asta.

In postul 25 am scris ca la toate motoarele la care se poate limita puterea din soft pe care le-am vazut eu, clapeta de acceleratie e actionata electric si nu direct prin cablu. La GSXR si parca si la CBR dupa 2007 au fauct sistemul asta cu 2 clapete. Atat timp cat una din ele e actionata electric de ECU poti limita cat aer intra in motor, implicit puterea chiar daca prima e deschisa la maxim.

 

La masini se practica limitarea cuplului in primele trepte. Fix pe acelasi principiu.

Cele 2 harti pe care le scrii pentru fiecare treapta nu sunt pentru raspunsul acceleratiei?

Doua softuri independente presupune ca motorul sa mearga in alti parametri, adica harti separate pentru avansul aprinderii si pentru amestecul de benzina.

 

Si sa reduci puterea e mai simplu decat sa o cresti. Adica poti face un 1000 sa traga ca un 600, dar n-o sa faci un 600 sa traga ca un 1000 ca nu se poate.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Poate ai scris in alta parte, dar nu pe topicul asta.

In postul 25 am scris ca la toate motoarele la care se poate limita puterea din soft pe care le-am vazut eu, clapeta de acceleratie e actionata electric si nu direct prin cablu. La GSXR si parca si la CBR dupa 2007 au fauct sistemul asta cu 2 clapete. Atat timp cat una din ele e actionata electric de ECU poti limita cat aer intra in motor, implicit puterea chiar daca prima e deschisa la maxim.

 

La masini se practica limitarea cuplului in primele trepte. Fix pe acelasi principiu.

Cele 2 harti pe care le scrii pentru fiecare treapta nu sunt pentru raspunsul acceleratiei?

Doua softuri independente presupune ca motorul sa mearga in alti parametri, adica harti separate pentru avansul aprinderii si pentru amestecul de benzina.

 

Si sa reduci puterea e mai simplu decat sa o cresti. Adica poti face un 1000 sa traga ca un 600, dar n-o sa faci un 600 sa traga ca un 1000 ca nu se poate.

 

Am subliniat unde ai gresit.

1.Niciodata pana acum motocicletele stok cunoscute nu au ACCELERATIA ACTIONATA ELECTRIC!

2.GSXR are clapete secundare din 2001!

3.Un 600 preparat(axe cu came,pistoane,evacuare,soft,calcatura)poate trage ca un 1000 stok lejer!

 

DA, doua softuri diferite pot fi scrise si cu harti de avans,benzina clapete secundare etc etc total diferite.

Clapetele secundare nu sunt pentru ACCELERATIE,sunt pentru livrarea puteri,unde cum si cat!

Jos ai 2 harti ,pentru viteza 1 si 6 ,priveste si vezi diferentele...

 

PS. De Mentionat ca hartile prezentate sunt stok!

Si mai au un rol minor legat de amestec la temperaturi scazute...

Asa ca,eu nu vorbesc din ce am citit, auzit, sau am citit pe undeva si am crezut ca am inteles,spun din ceea ce stiu FOARTE BINE!

 

RESPECT!

Mesaj completat

Pe final vreau sa te intreb si eu pe tine o mica intrebare ,dat fiind faptul ca diacutam pe aceeasi tema si se pare ca avem cunostinte comune despre subiect...

Pe harti ai la final de acceleratie si turatie o deschidere de 93%,vreau sa stiu de ce crezi tu ca este asa si nu este 100%.?

 

Iti multumesc anticipat pentru raspuns!

post-15340-1304053056_thumb.jpg

post-15340-1304053063_thumb.jpg

Editat de tng
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu stiu de ce se deschid maxim 93%, dar cum clapetele secundare sunt mai mari decat cele primare, probabil 93% e suficient cat sa nu restrictioneze aerul.

Poate pentru a directiona aerul catre injectoare?

Sau varianta 2, chiar restrictioneaza putin admisia si motorul nu vine din fabrica la puterea maxima. Asta se poate verifica doar masurand puterea cu ele complet deschise.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am subliniat unde ai gresit.

1.Niciodata pana acum motocicletele stok cunoscute nu au ACCELERATIA ACTIONATA ELECTRIC!

2.GSXR are clapete secundare din 2001!

3.Un 600 preparat(axe cu came,pistoane,evacuare,soft,calcatura)poate trage ca un 1000 stok lejer!

 

DA, doua softuri diferite pot fi scrise si cu harti de avans,benzina clapete secundare etc etc total diferite.

Clapetele secundare nu sunt pentru ACCELERATIE,sunt pentru livrarea puteri,unde cum si cat!

Jos ai 2 harti ,pentru viteza 1 si 6 ,priveste si vezi diferentele...

 

PS. De Mentionat ca hartile prezentate sunt stok!

Si mai au un rol minor legat de amestec la temperaturi scazute...

Asa ca,eu nu vorbesc din ce am citit, auzit, sau am citit pe undeva si am crezut ca am inteles,spun din ceea ce stiu FOARTE BINE!

 

RESPECT!

Mesaj completat

Pe final vreau sa te intreb si eu pe tine o mica intrebare ,dat fiind faptul ca diacutam pe aceeasi tema si se pare ca avem cunostinte comune despre subiect...

Pe harti ai la final de acceleratie si turatie o deschidere de 93%,vreau sa stiu de ce crezi tu ca este asa si nu este 100%.?

 

Iti multumesc anticipat pentru raspuns!

 

bravo ca stii omule :P

 

dar, ultima parte a sunat a "hai sa ma laud" :P

 

imi dau si eu ca leguma cu parerea : sa fie pentru "fiabilitate"? :blbl:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Deci de ce are doar 93% la final?

 

@ciocanul l33t: Busa de 2008 e sport tourer care intra in criteriile tale initiale si are selector de putere.Ti-l configureaza TNGul la 20cai. Eu zic sa le areti la gelosii astia ca tu poti! Nu te complica cu F4i... is prea boring alea.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

3.Un 600 preparat(axe cu came,pistoane,evacuare,soft,calcatura)poate trage ca un 1000 stok lejer!

ce inseamna pt tine TRAS?

pot intelege ca un 600 cu proper tunning poate fi dus pana aproape daca nu la aceeasi putere cu un miar....dar si asa...diferenta se va simti.....si se va simti inca bine.

pt acceleratii serioase iti mai trebuie si niste Nm pe acolo pe undeva.

66Nm 175hp < 115Nm 175 hp.

in cel mai bun caz dintr-un 600 faci cel mult un 750....cat despre un miar ne cam aruncam in nestire.

nu de alta da am avut onoarea sa conduc un 636 modificat pt pista...si nu mi sa parut cu nimic mai puternic decat 954-le pe care il am acum.

Editat de sergiukawa
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

ce inseamna pt tine TRAS?

pot intelege ca un 600 cu proper tunning poate fi dus pana aproape daca nu la aceeasi putere cu un miar....dar si asa...diferenta se va simti.....si se va simti inca bine.

pt acceleratii serioase iti mai trebuie si niste Nm pe acolo pe undeva.

66Nm 175hp < 115Nm 175 hp.

in cel mai bun caz dintr-un 600 faci cel mult un 750....cat despre un miar ne cam aruncam in nestire.

nu de alta da am avut onoarea sa conduc un 636 modificat pt pista...si nu mi sa parut cu nimic mai puternic decat 954-le pe care il am acum.

Ce inseamna pentru tine "modificat pentru pista"?

Ce modificari a suferit?

Un set carene,o finala si un filtru de aer nu este "preparare de pista".

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

axe cu came...power comm,remap ECU, full akra titan, ngk iridium, bmc sport filter,power shifter,close ratio gear box plus ambreiaj sport.

daca nici astea nu sunt modificari de pista atunci nu stiu ce sunt.

Mesaj completat

nu contest faptul ca un 600 echipat frumos cam cum e cel din postul meu anterior e mai rapid pe circuit mai ales daca e echipat cu niste suspensii nervoase si cu niste frane spurcate....dar sa zici ca trage ca un 1000 mi se pare o declaratie exagerata.

Editat de sergiukawa
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

axe cu came...power comm,remap ECU, full akra titan, ngk iridium, bmc sport filter,power shifter,close ratio gear box plus ambreiaj sport.

daca nici astea nu sunt modificari de pista atunci nu stiu ce sunt.

Mesaj completat

nu contest faptul ca un 600 echipat frumos cam cum e cel din postul meu anterior e mai rapid pe circuit mai ales daca e echipat cu niste suspensii nervoase si cu niste frane spurcate....dar sa zici ca trage ca un 1000 mi se pare o declaratie exagerata.

 

Cred ca tng are dreptate. In 2004, la momentul aparitiei lui 1000RR, s-a facut o comparatie intre un 1000 standard si un 600RR preparat. Motorul de 600 era peste cel de 1000 la toate capitolele. Nu doar la timpii pe circuit (testul era facut de germani pe Hockenheim) ci chiar si la acceleratie. De la linia de start pana la prima curba deja 600 era in fata. La finalul articolului era si un comentariu referitor la cat costau modificarile. Nu mai tin minte sigur, dar parca erau aproape de jumatate din pretul motocicletei, depasind astfel cu mult pretul motocicletei de 1000.

 

Revenind la topic, maine o sa probez un gsxr "cu buton" :blbl:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

sa zicem urmatoarea situatie ti se prezinta.

ca tot veni vorba de TRAS.

ai de facut o liniuta de 800m(ca se presupune ca pe 400m 600 castiga datorita etajarii cutiei de viteze) pe niste bani grei...de genul catorva mii de euro.

si ai la dispozitie doua motoare.

un 1000rr chel...si un 600rr full.

ce alegi?

eu personal as alege oricand 1000rr

si daca alegi 600rr te rog sa argumentezi decizia.

poate invat cev nou....(nu ca nu le-as sti pe toate da noa :blbl:)

Editat de sergiukawa
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 3 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...