Sari la conținut

Zgomot anormal Honda CB 500


Postări Recomandate

Salut

 

De ceva timp motorul Hondei mele scoate un zgomot anormal ce seamana foarte mult cu un bocanit. Zgomotul nu se aude la rece, ci imediat dupa ce incepe sa urce acul de la indicatorul de temperatura a apei. Este evident doar la relanti, pe accelerare/decelerare nu se aude (cel putin nu perceptibil), si are o frecventa neregulata. Dupa cateva minute de mers dispare, iar cu motorul incalzit bine nu se aude deloc.

Prima data cand a facut asa am schimbat imediat intinzatorul de la lantul de distributie, apoi o perioada nu a mai zis nimic (asta se intampla sezonul trecut). Sezonul acesta a reaparut, si daca inainte nu-mi facea decat o data la 1000 km acum a inceput sa se auda aproape la fiecare pornire.

 

Eu zic ca ar fi lantul de distributie obosit, desi intinzatorul nu a ajuns la capatul cursei de lucru, dar astept si niste pareri de la oamenii mai experimentati de pe forum.

Am atasat jos si o inregistrare cu telefonul, are calitatea cam slaba dar poate reuseste sa va faca o idee.

Motorul este o Honda CB 500 PC26 din 1994 cu 41.000 km la bord (eu garantez doar pentru 17.000 km)

 

 

http://www.youtube.com/watch?v=jtdLYjpF80I

Editat de alexcatalin
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu sunt cel mai in masura sa dau sfaturi dar cam cu aceiasi problema ma comfrunt si eu, si din ce am citit e o chestie normala, adica la honditele noastre cb500.... sa le cedeze lantu de distributie in jurul a 50000 km, banui ca daca i-ai inlocuit intinzatorul o data cam urmeaza schimbarea lantului. dar sigur vei primi si idei avizate de la colegi priceputi dar pana atunci sanatate mobrei si pilotului ;).

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu sunt cel mai in masura sa dau sfaturi dar cam cu aceiasi problema ma comfrunt si eu, si din ce am citit e o chestie normala, adica la honditele noastre cb500.... sa le cedeze lantu de distributie in jurul a 50000 km, banui ca daca i-ai inlocuit intinzatorul o data cam urmeaza schimbarea lantului. dar sigur vei primi si idei avizate de la colegi priceputi dar pana atunci sanatate mobrei si pilotului ;).

 

Multumesc la fel.

 

Acum nu stiu cat e de normala, mai ales ca lantul e pozitionat fix pe centru, ceea ce face destul de laborioasa operatia de schimbare. Iar intinzatorul nu a ajuns la capatul cursei de lucru.

 

O sa ma interesez sa vad ce optiuni am cu lantul, poate scap cu unul aftermarket deschis cu za de nituit si fara sa schimb patinele.

 

Astept in continuare si alte pareri.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Multumesc la fel.

 

Acum nu stiu cat e de normala, mai ales ca lantul e pozitionat fix pe centru, ceea ce face destul de laborioasa operatia de schimbare. Iar intinzatorul nu a ajuns la capatul cursei de lucru.

 

O sa ma interesez sa vad ce optiuni am cu lantul, poate scap cu unul aftermarket deschis cu za de nituit si fara sa schimb patinele.

 

Astept in continuare si alte pareri.

Ai spus aproape tot ce ar fi de spus! ;)

Rearmeaza intinzatorul 2/3 ture in plus,daca tot face schimba lantul.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Multumesc la fel.

 

Acum nu stiu cat e de normala, mai ales ca lantul e pozitionat fix pe centru, ceea ce face destul de laborioasa operatia de schimbare. Iar intinzatorul nu a ajuns la capatul cursei de lucru.

 

O sa ma interesez sa vad ce optiuni am cu lantul, poate scap cu unul aftermarket deschis cu za de nituit si fara sa schimb patinele.

 

Astept in continuare si alte pareri.

 

Se gaseste, de la DID, si nici nu costa mai mult decat lantul inchis. Vine cu tot cu zaua de siguranta nituibila.

Editat de ottoMan
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ia trage un pic de maneta de ambreiaj, mai face la fel? Parca am mai auzit zgomotul asta la seria CB (400-450-500)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ia trage un pic de maneta de ambreiaj, mai face la fel? Parca am mai auzit zgomotul asta la seria CB (400-450-500)

Asta a fost primul lucru pe care l-am verificat, dar nu influenteaza cu nimic zgomotul.

 

Ai spus aproape tot ce ar fi de spus! ;)

Rearmeaza intinzatorul 2/3 ture in plus,daca tot face schimba lantul.

 

Nu stiu ce inseamna 2 - 3 ture, intinzatorul de la CB ia de la complet inchis la complet deschis circa 4 ture (1 tura = 360°).

Oricum am strans azi intinzatorul cu un sfert de tura (90°) si am lasat-o sa mearga cam 15 min iar bocanitul nu s-a mai auzit. Cu toate acestea, dupa vreo 5 minute de mers am observat ca se distinge un usor tacanit in functionare la relanti, nu asa prezent ca bocanitul descris mai sus.

 

In alta ordine de idei am intrebat la un service din Galati (cred ca singurul de profil) cam cat ar costa operatiunea si cum s-ar executa si mi-au spus ca nu folosesc decat lanturi "inchise", deci un eventual schimb va fi o gaura serioasa in buget.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Schimba lantul, costa cam 30 eur, si DID vine cu za de inchidere. Fa-o la un service, ca zaua aia trebuie presata nu batuta cu ciocanul.

 

Eu nu aud nimic pe filmulet, dar daca zici ca se aude, te cred. E lantul.

 

In alta ordine de idei am intrebat la un service din Galati (cred ca singurul de profil) cam cat ar costa operatiunea si cum s-ar executa si mi-au spus ca nu folosesc decat lanturi "inchise", deci un eventual schimb va fi o gaura serioasa in buget.

 

Zi-le sa o s-ga direct, lanturile DID vin aproape toate deschise.. se vand si la metru dracu'.. la nr de zale.

 

Aaa, si legat de titlu, zgomotul e cat se poate de normal, cand se uzeaza lantul de distrib.. :P

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

alea OEM sunt inchise din cate imi amintesc

in 2009 am cumparat unul insa nu mai stiu exact cat a costat

cu singuranta nu a costat 30 euro! poate 300 lei! o sa intreb si revin cu detalii mai tarziu

Editat de Vizitator
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Schimba lantul, costa cam 30 eur, si DID vine cu za de inchidere. Fa-o la un service, ca zaua aia trebuie presata nu batuta cu ciocanul.

 

Eu nu aud nimic pe filmulet, dar daca zici ca se aude, te cred. E lantul.

 

 

 

Zi-le sa o s-ga direct, lanturile DID vin aproape toate deschise.. se vand si la metru dracu'.. la nr de zale.

 

Aaa, si legat de titlu, zgomotul e cat se poate de normal, cand se uzeaza lantul de distrib.. :P

Se aude dar trebuie ascultat cu atentie. Nici pe viu nu este asa de evident, dar este acolo. Parca ar lovi cineva usor cu un ciocanel de lemn in capacul de la chiluasa.

Sa fiu sincer si eu as face treaba completa (lant inchis, patine) ca e mai sigur dar deja ajung la pretul unui motor SH.

 

alea OEM sunt inchise din cate imi amintesc

in 2009 am cumparat unul insa nu mai stiu exact cat a costat

cu singuranta nu a costat 30 euro! poate 300 lei! o sa intreb si revin cu detalii mai tarziu

in jur de 76 euro am gasit eu pe net cel OEM.

Editat de alexcatalin
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu stiu ce inseamna 2 - 3 ture, intinzatorul de la CB ia de la complet inchis la complet deschis circa 4 ture (1 tura = 360°).

Oricum am strans azi intinzatorul cu un sfert de tura (90°) si am lasat-o sa mearga cam 15 min iar bocanitul nu s-a mai auzit. Cu toate acestea, dupa vreo 5 minute de mers am observat ca se distinge un usor tacanit in functionare la relanti, nu asa prezent ca bocanitul descris mai sus.

 

Am spus demonteaza intinzatorul scoatei siguranta ,armeaza arcul 2 ture in plus ca si pretensionare.

Credeam ca stii despre ce vorbesc! ;)

Chiar daca ai lant inchis ,se poate scoate un bolt cu presa si montat la loc fara probleme,dar cu putina indemanare!

Pentru cei care au tendinta de a comenta spune-le ca pinul are cota de presare in zalele lantului si iese/intra fortat cu presa la loc.Nu este nici o problema !

Editat de tng
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

"Nu stiu ce inseamna 2 - 3 ture, intinzatorul de la CB ia de la complet inchis la complet deschis circa 4 ture (1 tura = 360°).

Oricum am strans azi intinzatorul cu un sfert de tura (90°) si am lasat-o sa mearga cam 15 min iar bocanitul nu s-a mai auzit. Cu toate acestea, dupa vreo 5 minute de mers am observat ca se distinge un usor tacanit in functionare la relanti, nu asa prezent ca bocanitul descris mai sus.

 

Am spus demonteaza intinzatorul scoatei siguranta ,armeaza arcul 2 ture in plus ca si pretensionare.

Credeam ca stii despre ce vorbesc! ;)

Chiar daca ai lant inchis ,se poate scoate un bolt cu presa si montat la loc fara probleme,dar cu putina indemanare!

Pentru cei care au tendinta de a comenta spune-le ca pinul are cota de presare in zalele lantului si iese/intra fortat cu presa la loc.Nu este nici o problema !

 

This post has been edited by tng: Today, 07:31 PM "

 

 

 

Detaliaza putin te rog ce piese ar mai trebui schimbate odata cu lantul prin metoda expusa de tine ? Si daca stie careva sa posteze aici pretul exact al lantului.

Multumesc

Editat de Tibiscus
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Zice bine TNG, asa i-am facut eu la al meu dar nu 2-3 ture ci o tura jumatate si merge de zbarnaie de 2 ani ...

pune si tensioneaza intinzatorul ala mai tare si abia apoi ia in calcul varianta cu schimbatul distributiei. Cat despre motorul SH, il iei mergeand ok dar la anu sau in 2 ani iti face ca al tau, iti mai convine ?

Editat de ThunderByte
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am ramas dator cu un update asupra problemei asa ca iata ce am facut: am desfacut intinzatorul de pe motor si am constatat ca mai are cursa de lucru cel putin 40% asa ca lantul si patinele ar trebui sa mai duca. Prin urmare am urmat sfatul lui TNG si Thunder (le si multumesc pe aceasta cale pentru indicatii) si am tensionat arcul cam 0,75 tura iar intinzatorul a devenit mai "ferm" mai ales in ultima parte a cursei. Si a fost ok, a mers fara "galagie" pret de 200 km pana azi dimineata, cand dupa o cursa mai lunga urmata de o stationare de 45 min a inceput sa faca iar (la fel ca si inainte, dupa aprox 5 min de functionare). Banuiesc ca ar trebui tensionat mai mult arcul...

Demontand intinzatorul am mai observat 2 lucuri:

1. spuneam intr-un post anterior ca am tensionat manual intinzatorul montat rotind pistonasul cu o surubelnita mica cam un sfert de tura si am pornit motorul iar zgomotul disparuse. Ei bine, la demontare am observat ca pistonasul revenise aproape de pozitia initiala semn ca s-ar fi retras. Teoretic imposibil, pentru ca sunt facute sa functioneze doar intr-un sens.... si vorbim de un intinzator original cu 5000 km uzura...

2. pasul de la filetul surubului care impinge pistonasul de la intinzatorul nou era diferit de cel de la intinzatorul vechi. Fiind ambele piese originale Honda m-as fi asteptat sa aiba aceleasi cote prelucrare. Si intr-adevar parca se simte si in modul de operare al celor doua piese diferenta, cel vechi parca ar fi ceva mai "vioi" decat cel nou... parere pur subiectiva.

Urmeaza alti km de teste, dar abia in week-end.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 2 weeks later...

salut , cu un zgomot ma confrunt si eu la honda mea numai ca e la relanti dupa ce trag ambreiajul nu se mai aude ... ma poate ajuta cineva cu aceasta problema ? mentionez ca am schimbat rulmentul cu ace de pe oala si bucsa pe care sta rulmentul ... nu stiu ce sa mai fac ...HELPpost-57361-0-44475200-1307808333_thumb.jpg

 

imi spune si mie cineva cum se regleaza intinzatorul de la lantul de distributie :unsure:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...