Sari la conținut

Accident posta Moghioros, pieton lovit pe trecerea de pietoni


Adrian C
 Share

Postări Recomandate

@frostal :

 

In Codul Rutier zice asa:

 

Art.72 --3) Traversarea drumului public de catre pietoni se face perpendicular pe axa acestuia, numai prin locurile special amenajate si semnalizate corespunzator, iar în lipsa acestora, în localitati, pe la coltul strazii, numai dupa ce s-au asigurat ca o pot face fara pericol pentru ei si pentru ceilalti participanti la trafic.

 

Trecerea de pietoni, naste si obligatii pentru pietoni. Zicea cineva pe pagina 2 : terminati cu " s-a aruncat/ a tasnit " , total gresit. In instanta se tine cont de conduita victimei, pe care a manifestat-o in momentul traversarii drumului, pe trecerea de pietoni,pe baza probelor administrate. Vinovatia, poate fi individuala sau comuna ( responsabilitatea o poarta atat victima cat si vinovatul ).

 

______

 

PS : unde scrie in Cod ca trebuie sa reduc viteza pana la limita evitarii oricarui pericol ? Dc e sa ma intrebi pe mine, era o mare prostie. Cel care a creat norma asta, a incercat sa cuprinda printr-o formula de cateva cuvinte- totul, trecea in sarcina conducatorului auto, intreaga responsabilitate.

 

 

 

 

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 81
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

@frostal :

 

In Codul Rutier zice asa:

 

Art.72 --3) Traversarea drumului public de catre pietoni se face perpendicular pe axa acestuia, numai prin locurile special amenajate si semnalizate corespunzator, iar în lipsa acestora, în localitati, pe la coltul strazii, numai dupa ce s-au asigurat ca o pot face fara pericol pentru ei si pentru ceilalti participanti la trafic.

 

Trecerea de pietoni, naste si obligatii pentru pietoni. Zicea cineva pe pagina 2 : terminati cu " s-a aruncat/ a tasnit " , total gresit. In instanta se tine cont de conduita victimei, pe care a manifestat-o in momentul traversarii drumului, pe trecerea de pietoni,pe baza probelor administrate. Vinovatia, poate fi individuala sau comuna ( responsabilitatea o poarta atat victima cat si vinovatul ).

 

______

 

PS : unde scrie in Cod ca trebuie sa reduc viteza pana la limita evitarii oricarui pericol ? Dc e sa ma intrebi pe mine, era o mare prostie. Cel care a creat norma asta, a incercat sa cuprinda printr-o formula de cateva cuvinte- totul, trecea in sarcina conducatorului auto, intreaga responsabilitate.

 

Eu am invatat la scoala ca formele vinovatiei s-ar imparti in intentie si culpa si ca ar fi si o a 3-a, praeterintentia...Nu zicea nimic la catastif (art. 19. C.pen. - ca pana la urma vb de vatamare corp. din culpa sau omor din culpa, nu?) de vinovatia individuala sau comuna (nu cred ca exista asa ceva). Parerea mea e ca daca tot nu stii despre ce vorbesti, mai bine tine-ti respiratia^^ si/sau invata/aplica mai bine regulile de circulatie si lasa alte chestii care ti-ar putea distrage atentia de la asta. Sau da-i blana. Orice cale alegi, in timp se va rezolva problema de la sine^^.

 

@CSJ

 

P.S. Pai, avand in vedere ca viteza maxima in oras e de 50 km/h si ca inaintea trecerii de pietoni ai semnele alea care iti semnalizeaza ca urmeaza o trecere de pietoni (si la care tre' sa reduci viteza...ca asta inseamna pana la urma, nu sa accelerezi)...nu e clar ca tre' sa reduci viteza? Cred ca in sensul asta ati putea sa cititi linistit si regulamentul de aplicare al codului (exista si asa ceva si se cere la examenul pentru carnet). Legiuitorul a reglementat cat de cat bine aspectul asta, desi intr-adevar sunt probleme mari...dar alea nu sunt problema dvs., problema dvs. este cunoasterea si respectarea regulilor de circulatie asa cum au fost ele reglementate, nu vezi doamne "interpretarea" sau formele de vinovatie sau orice altceva ce nu va priveste in mod direct (de ex cum trece un pieton strada).

 

P.P.S Problema la care probabil ati vrut a face referire sunt acele cazuri de culpa comuna care survin cand doi conducatori auto nu respecta regulile de circulatie si creaza un eveniment rutier...nu un conducator si un pieton^^ = Pericol public :))

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Eu nu stiu unde ai facut tu scoala si ce ai invatat in ea, insa nu te-au invatat si in ce consta bunul simt intr-o argumentatie. Expresii precum : "tine-ti respiratia", jur ca n-am auzit nici in instanta, poate pe holuri cineva, candva isi tinea respiratia crezand ca doar asa va beneficia de o solutie favorabila.

 

Mergi in instanta cu teoria putina pe care-i invatat-o in scoala, si-ti garantez ca nu poti face fata situatiei. Pot sa-ti dau un exemplu din jurisprudenta, cand instanta, pe baza probelor administrate, a expertizelor tehnice/ medicale, desi se inculpatul era acuzat de " ucidere din culpa; fuga de la locul accidentului; repararea unui autot. ce prez. urm. de acc. fara autoriz. Pol" fiind suspectat ca ar fi consumat bauturi alcoolice dar nedemonstrat medical ( dar, asumate de inculpat), a primit 3 ani cu suspendare. Cauza a fost, ca plecase in noapte de revelion, dupa ce bause si a accidentat un biciclist. Instanta a apreciat ca vina (individuala), nu cade in sarcina exclusiva a inculpatului ci ca este comuna, victima avand obligatia ca la momentul savarsirii faptei de catre inculp, sa circule cat mai aproape de marginea carosabilului; fiind noapte trebuia sa poarte vesta reflectorizanta, precum si alte dispozitive de siguranta). S-a retinul, exprimat matematic ca vina apartine in proportie de 70% inculp, respectiv 30% victimei.

 

 

PS: Ziceai c-ai invatat tu in scoala. Probabil Babes ? Acolo am terminat eu, dar nu cred ca vreun profesor de drept penal ti-ar fi zis tie de institutia "omorului din culpa". NU EXISTA. Am mari indoieli c-ai fi putut promova un examen de drept penal la BB. Infractiunea se numeste " ucidere din culpa ".

__________

"....orice altceva ce nu va priveste in mod direct (de ex cum trece un pieton strada)." Pe langa faptul ca am castigat un proces pe tema asta, gasesti tot in ordonanta obligatia pietonului de a traversa perpedicular pe axul drumului, prin locurile special amenajate sau semnalizate. Ne priveste pe toti,jur.

------------

"...nu un conducator si un pieton^^ = Pericol public " -- reciteste textul de lege pe care l-am pus mai sus : "......numai dupa ce s-au asigurat ca o pot face fara pericol pentru ei si pentru ceilalti participanti la trafic". Asta iti raspunde la ce-ai scris.

_________

 

Ps: "Poti sa ai si succesuri, poti sa ai si esecuri, sunt oameni care nu vrea sa vorbeasca cu tine " -citat europitzi E.b-a

Editat de Csj
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

sa inteleg ca e tare greu sa spunem ca motociclistul este vinovat!

 

cum spunem cu usurinta ... "conservarul" a luat pietontul pe trecere, nu ti-a acordat prioritate etc, tot la fel ar trebui sa spunem si ca detinatorul de motocicleta a accidentat PE TRECEREA DE PIETONI victima ... aici se incadreaz fapta! nu in poola cu satelitul, nu pe rampa de lansare, nu in timp ce sa dedea cu liana prin jungla ... ce tot atatea discutii ???

 

Ai pizdit pietonul pe trecerea de pietoni ... ori muti trecerea ori te faci vinovat de savarsirea accidentului prin conducere imprudenta, neacordare de prioritate pietonului

 

 

de ce tot incercam sa ne protejam intre noi doar pentru ca individul are motocicleta?

Editat de delu
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Cat spirit de corectitudine: cand o ard baietii cu 100+ prin oras si iese o masina de pe o straduta laterala repede declaram clar vina automobilistului. Nu mai calculam ca in cazul de fata factorul moral, ca poate nu se astepta omu din masina ca vine batman calare pe racheta si trebuie sa-i dea prioritate de smecher cand inca e la 300 de m distanta ca vine lansat si e pacat sa-si piarda inertia.

 

Morala: daca e pieton pe trecere e si vina lui ca s-a aruncat, daca e "conservar" care a iesit de pe o straduta laterala e 100% vina lui ca nu s-a asigurat dupa OZN-uri

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

.... pietonul a fost mascat de o masina care nu a redus viteza pentru ca pietonul avea timp sa treaca prin fata masinii.

 

Aceasta remarca a trecut cred destul de neremarcata, si este o situatie des intalnita de cand ma dau pe sosele. Cand cel care se deplaseaza pe banda 1 sau 2 nu reduce viteza de deplasare calculand ca pietonul traverseaza inaintea lui pe trecere, exact ca in jocurile pe calculator...Dar daca cineva se deplaseaza la cativa metri in lateral, in spate, intr-un unghi care practic mascheaza tot timpul, "sincron" pietonul aflat in deplasare la randul lui pe trecere, te trezesti cu el in fata in cativa metri, cand poate fi prea tarziu pentru o reactie potrivita. Cel mai frecvent si periculos este atunci cand autovehiculul care mascheaza este inalt, gen autoutilitara, autobuz, etc.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Aceasta remarca a trecut cred destul de neremarcata, si este o situatie des intalnita de cand ma dau pe sosele. Cand cel care se deplaseaza pe banda 1 sau 2 nu reduce viteza de deplasare calculand ca pietonul traverseaza inaintea lui pe trecere, exact ca in jocurile pe calculator...Dar daca cineva se deplaseaza la cativa metri in lateral, in spate, intr-un unghi care practic mascheaza tot timpul, "sincron" pietonul aflat in deplasare la randul lui pe trecere, te trezesti cu el in fata in cativa metri, cand poate fi prea tarziu pentru o reactie potrivita. Cel mai frecvent si periculos este atunci cand autovehiculul care mascheaza este inalt, gen autoutilitara, autobuz, etc.

Un motiv in plus pentru a reduce viteza atunci cand te apropii de treceri de pietoni, ca si in cazul in care banda de langa trotuar este ocupata de masini parcate.

In cazul de fata, cu putina atentie si cunoastere a conditiilor de trafic din zona, accidentul se putea evita.

Oricum, nu prea imi vine sa cred ca o batrana se poate misca foarte alert pe zebra astfel incat sa-l surprinda pe motociclistul de pe banda a treia, chiar daca vizibilitatea acestuia era blocata.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

din pacate,nu prea are relevanta ca altul a facut si a dres. pieton grabit,masina parcata neregulamentar,carosabil umed,soare orbitor,etc..etc.. pur si simplu esti vinovat si gata. scuze putem gasi zeci si sute...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Un motiv in plus pentru a reduce viteza atunci cand te apropii de treceri de pietoni, ca si in cazul in care banda de langa trotuar este ocupata de masini parcate.

In cazul de fata, cu putina atentie si cunoastere a conditiilor de trafic din zona, accidentul se putea evita.

Oricum, nu prea imi vine sa cred ca o batrana se poate misca foarte alert pe zebra astfel incat sa-l surprinda pe motociclistul de pe banda a treia, chiar daca vizibilitatea acestuia era blocata.

 

Eu nu am spus ca asa s-a intamplat in acest caz, doar m-am folosit de ocazie sa atrag atentia asupra situatiei descrise de mine si care a fost intalnita des si de altii, cu siguranta. Bineinteles, de cei care au ceva kilometri la activ, multi probabil nici nu au inteles despre ce vorbesc.

 

Iar treaba asta cu incetinitul in apropierea trecerilor de pietoni asa " by default" ca asa scrie la lege...please...imi vine sa rad...Cati ar pune pariu pe viata lor ca asta fac INTOTDEAUNA. ?

Daca stimulii vizuali sau instinctul nu iti comanda ceva, nu incetineste nimeni, ca asa scrie in lege. Vorbim din carti, realitatea este cu totul alta. Se vede cu in fiecare zi pe strazi.De aici si accidentul de fata, si nu numai.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Eu nu am spus ca asa s-a intamplat in acest caz, doar m-am folosit de ocazie sa atrag atentia asupra situatiei descrise de mine si care a fost intalnita des si de altii, cu siguranta. Bineinteles, de cei care au ceva kilometri la activ, multi probabil nici nu au inteles despre ce vorbesc.

 

Iar treaba asta cu incetinitul in apropierea trecerilor de pietoni asa " by default" ca asa scrie la lege...please...imi vine sa rad...Cati ar pune pariu pe viata lor ca asta fac INTOTDEAUNA. ?

Daca stimulii vizuali sau instinctul nu iti comanda ceva, nu incetineste nimeni, ca asa scrie in lege. Vorbim din carti, realitatea este cu totul alta. Se vede cu in fiecare zi pe strazi.De aici si accidentul de fata, si nu numai.

 

Doar am facut o completare la spusele tale, nu te-am contrazis. Binenteles ca nu e nevoie intotdeauna sa incetinesti. Daca am trecut de testul oftalmologic fara pile, putem sa vedem din timp daca un pieton se apropie de trecerea de pietoni si incearca sa traverseze. Daca nu e nici dreacu' in apropierea trecerii nu vad vreun motiv de a incetini.

M-am referit la reducerea preventiva a vitezei in cazurile in care, la apropierea de o trecere de pietoni, vizibilitatea este redusa sau blocata de alti participanti la trafic, dupa cum ai remarcat si tu, sau cand observi din timp intentia pietonilor de a traversa.

De altfel, in legislatia rutiera vei gasi doar un articol referitor la reducerea vitezei in apropierea trecerilor pentru pietoni si acela e foarte specific:

 

Art. 123. – Conducatorul de vehicul este obligat sa circule cu o viteza care sa nu depaseasca 30 km/h, în localitati, sau 50 km/h în afara localitatilor, în urmatoarele situatii:

 

i) la trecerile pentru pietoni nesemaforizate, semnalizate prin indicatoare si marcaje, când drumul public are cel mult o banda pe sens, iar pietonii aflati pe trotuar, în imediata apropiere a partii carosabile, intentioneaza sa se angajeze în traversare;

 

Legat de prioritatea pietonilor, mai e specificat:

 

ART. 100

(3) Constituie contraventie si se sanctioneaza cu amenda prevazuta in clasa a II-a de sanctiuni si cu aplicarea sanctiunii contraventionale complementare a suspendarii exercitarii dreptului de a conduce pentru o perioada de 30 de zile savarsirea de catre conducatorul de autovehicul sau tramvai a urmatoarelor fapte:

B) neacordarea prioritatii de trecere pietonilor angajati in traversarea regulamentara a drumului public prin locurile special amenajate si semnalizate, aflati pe sensul de deplasare a autovehiculului sau tramvaiului;

 

Deci, daca pietonul nu e pe sensul meu de mers, nu sunt obligat legal sa incetinesc, sa opresc si sa-i acord prioritate.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Doar am facut o completare la spusele tale, nu te-am contrazis. Binenteles ca nu e nevoie intotdeauna sa incetinesti. Daca am trecut de testul oftalmologic fara pile, putem sa vedem din timp daca un pieton se apropie de trecerea de pietoni si incearca sa traverseze. Daca nu e nici dreacu' in apropierea trecerii nu vad vreun motiv de a incetini.

M-am referit la reducerea preventiva a vitezei in cazurile in care, la apropierea de o trecere de pietoni, vizibilitatea este redusa sau blocata de alti participanti la trafic, dupa cum ai remarcat si tu, sau cand observi din timp intentia pietonilor de a traversa.

De altfel, in legislatia rutiera vei gasi doar un articol referitor la reducerea vitezei in apropierea trecerilor pentru pietoni si acela e foarte specific:

 

 

 

Legat de prioritatea pietonilor, mai e specificat:

 

 

 

 

 

Deci, daca pietonul nu e pe sensul meu de mers, nu sunt obligat legal sa incetinesc, sa opresc si sa-i acord prioritate.

 

 

 

 

 

 

 

daca circuli pe un drum cu 2 benzi pe sens, si pe sensul opus un pieton se angajeaza in traversare dar inca nu a traversat prima banda de pe sensul opus, nu trebuie sa opresti dar daca a ajuns deja in banda 2 a sensului opus esti obligat sa opresti (este valabil doar daca nu exista scuar intre sensuri)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

daca circuli pe un drum cu 2 benzi pe sens, si pe sensul opus un pieton se angajeaza in traversare dar inca nu a traversat prima banda de pe sensul opus, nu trebuie sa opresti dar daca a ajuns deja in banda 2 a sensului opus esti obligat sa opresti (este valabil doar daca nu exista scuar intre sensuri)

Unde scrie???

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Unde scrie???

 

 

sincer sa fiu nu am citatul oficial la indemana dar am citit asta intr-un chestionar cu explicatii facut dupa ultimul cod rutier (am dat de B anul asta in luna Martie...)

 

intr-un fel e si logic nu ?

 

daca abia apus piciorul si e pe banda 1 iti vezi de drum... dar daca omul e deja la jumate te opresti nu ?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

sincer sa fiu nu am citatul oficial la indemana dar am citit asta intr-un chestionar cu explicatii facut dupa ultimul cod rutier (am dat de B anul asta in luna Martie...)

 

intr-un fel e si logic nu ?

 

daca abia apus piciorul si e pe banda 1 iti vezi de drum... dar daca omul e deja la jumate te opresti nu ?

Pai iti spun eu ca ceea ce ai spus tu nu-i specificat nicaieri in legislatia rutiera. Daca vrei sa cauti singur, uite-aici bibliografia:

 

http://bpr.b.politiaromana.ro/index.php/legislatie/legislatie-rutiera.html

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Unde scrie???

OUG 195/2002 ( rep )- Art.100, al.13,pct.3,lit.b - "neacordarea prioritatii de trecere pietonilor angajati in traversarea drumului public prin locurile special amenajate si semnalizate, aflati pe SENSUL de deplasare a autovehicolului sau tramvaiului"

Editat de Csj
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

OUG 195/2002 ( rep )- Art.100, al.13,pct.3,lit.b - "neacordarea prioritatii de trecere pietonilor angajati in traversarea drumului public prin locurile special amenajate si semnalizate, aflati pe SENSUL de deplasare a autovehicolului sau tramvaiului"

Ma rog... Citeste pagina anterioara si te lamuresti. Nici nu ma mai chinui sa repet. Bafta!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Eu vad forumul asta ca un mod de a ne ajuta reciproc si de invata unul de la altul sau din greseli.

S-a ajuns la o discutie care nu mai are legatura cu accidentul de la Moghioros, si sincer nu inteleg de ce trebuie sa judecam fara sa avem toate datele, sau sa ne certam pe cine stie mai bine codul rutier....

 

Am o parere foarte clara cine a fost de vina dar este nerelavant. Ce ma intereseaza este ce sa fac ca motociclist si ca pieton intr-o situatie similara.

- nu traversa pe oriunde in fuga cu ochii dupa autobuz

- nu trage de gaz in zone aglomerate cu statii si treceri de pietoni

 

Nu ma incalzeste cu nimic ca o persoana, un om, a fost ranit din vina proprie sau a altuia. Oricare din cei doi daca erau mai atenti ar fi evitat accidentul. Im imi rau de amandoi.

 

restul nu mai conteaza

 

bambiloid.

Editat de bambiloid1
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Aceasta remarca a trecut cred destul de neremarcata, si este o situatie des intalnita de cand ma dau pe sosele. Cand cel care se deplaseaza pe banda 1 sau 2 nu reduce viteza de deplasare calculand ca pietonul traverseaza inaintea lui pe trecere, exact ca in jocurile pe calculator...Dar daca cineva se deplaseaza la cativa metri in lateral, in spate, intr-un unghi care practic mascheaza tot timpul, "sincron" pietonul aflat in deplasare la randul lui pe trecere, te trezesti cu el in fata in cativa metri, cand poate fi prea tarziu pentru o reactie potrivita. Cel mai frecvent si periculos este atunci cand autovehiculul care mascheaza este inalt, gen autoutilitara, autobuz, etc.

nu te supara ... dar daca vezi ca un vehicol indiferent de dimensiuni care incetineste in apropierea unei treceri de pietoni ... nu te pune un pic pe ganduri?

ca cel de pe banda alatura vede ceva ce tu nu vezi???

Editat de delu
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

OUG 195/2002 ( rep )- Art.100, al.13,pct.3,lit.b - "neacordarea prioritatii de trecere pietonilor angajati in traversarea drumului public prin locurile special amenajate si semnalizate, aflati pe SENSUL de deplasare a autovehicolului sau tramvaiului"

 

 

si cand mergi pe un drum cu cate o singura banda de mers pe sens ce faci cand calca pietonul pe trecere pe partea stanga a drumului? nu opresti?

 

eu zic ca iti ia carnetu daca te iei dupa ce ai scris tu mai sus ...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

nu te supara ... dar daca vezi ca un vehicol indiferent de dimensiuni care incetineste in apropierea unei treceri de pietoni ... nu te pune un pic pe ganduri?

ca cel de pe banda alatura vede ceva ce tu nu vezi???

Citeste mai atent situatia descrisa de mine, primul post Ma retrag si eu, este grea comunicarea in scris, cu atat mai mult intelegerea.

O zi buna tututor. :wave:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

PS : unde scrie in Cod ca trebuie sa reduc viteza pana la limita evitarii oricarui pericol ? Dc e sa ma intrebi pe mine, era o mare prostie. Cel care a creat norma asta, a incercat sa cuprinda printr-o formula de cateva cuvinte- totul, trecea in sarcina conducatorului auto, intreaga responsabilitate.

 

 

Nu scrie explicit nicaieri in codul rutier, dar EXACT ASTA TREBUIE SA FACI daca vrei sa ramai in viata si daca vrei sa nu ai parte de alte belele.

Se mai numeste si CONDUITA PREVENTIVA.

Tare m-am saturat de gandirea asta : "Nu scrie in COD"... nu trebuie sa aplic.

Mergeti pe ideea asta si fiti convinsi ca pe drumul cu prioritate, CHIAR aveti prioritate!!

 

P.S. CONDUITA PREVENTIVA VA SALVEAZA!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Asta e, omul a comis-o, oricine poate gresi si eu si altcineva, nu-i mai cautati atatea scuze.

Un om e la spital acum daca nu mai rau. Puteati fi oricare si motociclist si pieton mai stati stramb si judecati drept.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Eu nu stiu unde ai facut tu scoala si ce ai invatat in ea, insa nu te-au invatat si in ce consta bunul simt intr-o argumentatie. Expresii precum : "tine-ti respiratia", jur ca n-am auzit nici in instanta, poate pe holuri cineva, candva isi tinea respiratia crezand ca doar asa va beneficia de o solutie favorabila.

 

Mergi in instanta cu teoria putina pe care-i invatat-o in scoala, si-ti garantez ca nu poti face fata situatiei. Pot sa-ti dau un exemplu din jurisprudenta, cand instanta, pe baza probelor administrate, a expertizelor tehnice/ medicale, desi se inculpatul era acuzat de " ucidere din culpa; fuga de la locul accidentului; repararea unui autot. ce prez. urm. de acc. fara autoriz. Pol" fiind suspectat ca ar fi consumat bauturi alcoolice dar nedemonstrat medical ( dar, asumate de inculpat), a primit 3 ani cu suspendare. Cauza a fost, ca plecase in noapte de revelion, dupa ce bause si a accidentat un biciclist. Instanta a apreciat ca vina (individuala), nu cade in sarcina exclusiva a inculpatului ci ca este comuna, victima avand obligatia ca la momentul savarsirii faptei de catre inculp, sa circule cat mai aproape de marginea carosabilului; fiind noapte trebuia sa poarte vesta reflectorizanta, precum si alte dispozitive de siguranta). S-a retinul, exprimat matematic ca vina apartine in proportie de 70% inculp, respectiv 30% victimei.

 

 

PS: Ziceai c-ai invatat tu in scoala. Probabil Babes ? Acolo am terminat eu, dar nu cred ca vreun profesor de drept penal ti-ar fi zis tie de institutia "omorului din culpa". NU EXISTA. Am mari indoieli c-ai fi putut promova un examen de drept penal la BB. Infractiunea se numeste " ucidere din culpa ".

__________

"....orice altceva ce nu va priveste in mod direct (de ex cum trece un pieton strada)." Pe langa faptul ca am castigat un proces pe tema asta, gasesti tot in ordonanta obligatia pietonului de a traversa perpedicular pe axul drumului, prin locurile special amenajate sau semnalizate. Ne priveste pe toti,jur.

------------

"...nu un conducator si un pieton^^ = Pericol public " -- reciteste textul de lege pe care l-am pus mai sus : "......numai dupa ce s-au asigurat ca o pot face fara pericol pentru ei si pentru ceilalti participanti la trafic". Asta iti raspunde la ce-ai scris.

_________

 

Ps: "Poti sa ai si succesuri, poti sa ai si esecuri, sunt oameni care nu vrea sa vorbeasca cu tine " -citat europitzi E.b-a

 

 

 

Maestre practician...Scuza-ma daca nu gasesc in elucubratiile tale intelepciunea pe care crezi ca o impartasesti cu restul umanitatii...

 

1. Maestre, ofera-mi te rog jurisprudenta pe incidente rutiere consumate pe trecerea de pietoni, pentru ca asta este sb in discutie, nu pe indivizi beti si care tot traverseaza in zig-zag strada avand impresia ca merg catre casa in linie dreapta...(daca esti atat de intelept, te rog fii bun si mentioneaza detaliile cauzei ca sa putem si noi astia mai neintelepti sa o gasim...asta daca sustii in continuare ca e mai bine sa ne ocupam cu prostii dinastea in loc sa ne respectam pur si simplu obligatiile explicitate de codul si regulamentul rutier)

 

2. Da maestre, conform art. cu pricina e "ucidere" din culpa, nu "omor" din culpa...totodata as dori sa imi cer scuze si pentru eventualele virgule si spatii pe care le-as fi folosit gresit.

 

3. Cum am mai spus, nu conteaza ce obligatii are un pieton sau biciclist conform regulamentului sau codului rutier, ci ce obligatii avem noi, motociclistii (fiindca se presupune ca suntem pe mobra in acele momente...altfel, ai gresit forumul amice). De asemenea, nu conteaza ce procese credeti ca ati fi castigat sau nu. Asta e fix problema dvs. Aici se discuta ce lucruri se pot invata din experientele brutale ale altor oameni, nu ce realizari ati avut sau credeti ca aveti dvs. in viata. Maestre CSJ, cu aceasta ocazie as dori sa va urez "succesuri" (cum ati binevoit a o cita pe dnsoara Base) in castigarea cauzei vietii dvs, in proxima ocazie in care considerati ca mutarea trecerii de pietoni din calea dvs (pe loc) este de preferat efortului supraomenesc din partea dvs de a respecta legea.

 

4. In privinta indoielilor dvs. cu privire la pregatirea mea juridica, o sa va rog sa le tineti pt. dvs. pentru ca sincer nu ma intereseaza si cred ca nici pe altii nu-i intereseaza...cum am mai spus, aici se dezbat aspecte legate de experientele altor persoane, pentru ca altii sa poata invata din ele...nu discutam aici despre frustrarile dvs.

 

5. Ca un ultim punct, as dori sa readuc in lumina reflectorului aspectul cu adevarat important care poate face obiectul unei dezbateri constructive (in cazul in care nu se deviaza de la sb. ca in cazul anterior) si anume:

 

- obligatia de a reduce viteza inainte de trecerea de pietoni (potrivit semnelor situate cu 100m inaintea trecerii)

 

Numai bine si sanatate!

Editat de V_for_Whatever
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Va certati degeaba.

 

Toate regulile inventate de om pentru sosea sunt acolo pentru a initia incepatorii cu success.

 

Daca va uitati in India si in alte tari de genul, traficul este haotic dar functional. Se intampla sa functioneze datorita experientei participantilor. Toti incepatorii merg pe marginea drumului.

 

La noi in tara avem foarte multi incepatori. Atat in masini cat si pe 2 roti. Daca conduci 5 ani in Bucuresti se lipesc de tine obiceiuri proaste. Daca esti incepator si vezi profesionisti te mananca si pe tine sa faci ca ei dar nu ai idee cati factori au bagat in ecuatie profesionistii. Eu pot sa prezic o intersectie din zona in care stau eu la secunda. Dar unu care nu a trecut niciodata peacolo nu intelege nimic.

 

Daca zaci atat de mult in trafic incat te bucuri daca ai trecut pe Galben. Daca ai inceput sa ai satisfactii cand nu te opresti la trecerea de pietoni sau daca treci prin intersectie nesemaforizata fara sa te asiguri doar ca ai tu "talent" si ochi de vultur sau ai "simtit" tu. Este clar esti un FRUSTRAT cu experienta de Bucuresti.

 

Daca iti cumperi motor si nu iti schimbi obiceiurile esti un mai mare (cuvant urat) si meriti ce ti se va intampla. Majoritatea incepatorilor pe motoare merg cu ele de parca ar fi masini. Si avem MULTI nene MULTI.

 

Nu avem ce sa facem. O sa apara din ce in ce mai multe cazuri de acest gen in Viitor. Nimeni nu invata un Rider cum sa foloseasca avantajele motocicletei pentru a fi in siguranta.

 

Toti vin de la condus la pilotat motoare si isi transfera drepturile de smecher.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...