Sari la conținut

New Project: Mz Es 250 / 1960


RaduI
 Share

Postări Recomandate

Nu ma pricep ca chestii asa avansate , dar, curentul necesar functionarii tuturor divaisurilor amintite , iti este furnizat de dinam (60W, temporat 90W, conform cartii tehnice). Cei 12 sau 8Ah au mai degraba legatura cu curentul necesar pornirii motorului (cel putin la masini, din cate stiu, de pilda o baterie de 75Ah iti porneste mai usor motorul iarna decat una de 45Ah, asa, babeste)

 

 

Tu ai kick-starter, nu ai demaror, care ia ceva curent la pornire. La pornerea cu demaror/fara, nu conteaza atit de mult capacitatea cit gradul de incarcare al bateriei. Bine, asta in ideea ca nu dai juma' de ora la automat, ca atunci o baterie cu o capacitate mai mare face diferenta.

Curentul necesar functionarii divaisurilor e asigurat de baterie, nu de dinam/alternator. Dinamul incarca bateria, in asa fel incit tensiunea la borne sa fie relativ constanta. Asta daca toate divaisurile nu consuma mult mai mult curent decit poate asigura bateria - aici conteaza capacitatea - incarcata de dinam/alternator (incarcarea nu e constanta, depinde de turatia motorului)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 201
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Cum pot indeparta cromul de pe amortizoare, rama de la far si unde mai este? la polizor sau este vreo metoda speciala, vreau sa fac asta deoarece intentionez sa le vopsesc negru mat si asa sunt destul de ruginite iar cromarea lor cred ca ar fi prea dificila :cheers:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Cum pot indeparta cromul de pe amortizoare, rama de la far si unde mai este? la polizor sau este vreo metoda speciala, vreau sa fac asta deoarece intentionez sa le vopsesc negru mat si asa sunt destul de ruginite iar cromarea lor cred ca ar fi prea dificila :cheers:

Sunt metode chimice si electrochimice. Cea chimica e intr-o solutie de NH4OH la 90 de grade la pH aprox. 9. Asta daca cumva dispui de de substnta necesara. Electrochimic merge cu acid sulfuric dar acolo iti trebuie si curent. Eu zic ca asta din urma merge facut acasa. Daca te intereseaza, detalii iti dau in PM.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Cum pot indeparta cromul de pe amortizoare,

Cu peria pusa pe bormasina, daca e cromul vechi, trebuie insistat (am facut asta la barele de la masina, le-am dat apoi cu vopsea de roti. Asta vreau sa fac si la mezeu)

Editat de RaduI
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Sunt metode chimice si electrochimice. Cea chimica e intr-o solutie de NH4OH la 90 de grade la pH aprox. 9. Asta daca cumva dispui de de substnta necesara. Electrochimic merge cu acid sulfuric dar acolo iti trebuie si curent. Eu zic ca asta din urma merge facut acasa. Daca te intereseaza, detalii iti dau in PM.

Daca ai putea ar fi super ca sa am timp sa ma mai interesez de cele necesare :cheers:

Multumesc :)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ce am mai facut intre timp: am reusit sa scot pedala de frana si axul basculei spate. Am reusit sa demontez cricul... din pacate am constatat ca suportul axului cricului (o teava) este pleznita; a fost pesemne reparata in mai multe randuri, dar destul de ciobaneste. Din pacate fotografia a fost facuta pe intuneric, asa ca nu prea e focalizata

 

Am inceput si curatarea patrilor metalice de multele straturi de vopsea.

Grinda-cheson spate:

post-7819-1163266453_thumb.jpg

post-7819-1163267295_thumb.jpg

post-7819-1163267309_thumb.jpg

post-7819-1163267324_thumb.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

da jos niturile alea shi curatza shi sub placutza. cel mai bine e sa o aplici la loc dupa ce ai vopsit piesa. daca itzi e urat de pop-niturile moderne de aluminiu, sigur gaseshti ceva nituri clasice din cupru shi un capuitor ca sa le batzi "ca de fabrica". spor la treaba, cosmin aka kerosen!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pana voi termina proiectul MZ, care este un "proiect de gura sobei", vorba fratelui Mishul, mi-am mai luat un motor.... sa ma dau cu el .... ;)

dragutz ultimul motor pe care l-ai luat...ai iesit la vreun drum intins in jurul tastaturii? :lol: cat despre MZ...tot respectul pt munca depusa si bafta in continuare...abia astept sa vad ce iese. Mi-am luat si eu un Mz ES250 din 62 pe care am vrut sa-l restaurez initial...dar o duceam cam prost cu actele...mosul de la care l-am luat mi-a dat cartea de identitate si un act de vanzare-cumparare de cand era el mititel...avea o bucata de aluminiu care candva a fost numar de inmatriculare...aveam planuri mari cu el...avea piese originale pe el cu exceptia Kilometrajului si a cauciucurilor...restul era 100% MZ. Motorul era dat jos de pe cadru pt segmentare cica...cilindrul dat jos si el...biela statea trista la locul ei...mi-a mai dat vanzatorul si niste pistoane, dar nici unul nu s-a potrivit...asa ca m-am enervat, am desfacut cadavrul jumere (aproape la fel de mult ca tine...ramasese numai cadrul si bascula+partea superioara a aripii spate...l-am ars bine cu autogenul pt a scapa de uleiul incleiat acolo...curatat frumos dupa care m-am dat la montat un motor de 250 in 4 timpi/5trepte/4 supape (monoccilindric) de Honda XL. Am fixat motorul, i-am schimbat ghidonul...suspensia desfacuta jumere si curatata pana la ultimul mm patrat, la fel si rulmentii furcii fata...c mai...multa munca...insa l-am abandonat pt ca nu am reusit sa scot scanteie din motorashul d honda...i-am luat o aprindere care se pare ca e prea noua pt el....sper sa-l termin la primavara....mai am de facut scutul motorului si frana spate+scaritze fata/finisaje/vopsit...aaa am uitat sa spun ca am dat jos gatul si am modificat si aripile. am sa pun poze in curand daca vrei sa vezi c a iesit. bafta si nu te lasa pana nu-l termini ca e pacat de ea...e intradevar o bijuterie care devine din ce in ce mai valoroasa (daca are piesele originale, bineinteles)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Baga poze ... :lol:

Eu il voi pastra cat mai original (macar vizual, nu exclud mici imbunatariri in zona carburatiei, aprinderii, partii electrice).

Deocamdata nu se poate spune ca am muncit mult, deci nu merit respectul ;) - sunt la faza de strans piese.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Baga poze ... :lol:

Eu il voi pastra cat mai original (macar vizual, nu exclud mici imbunatariri in zona carburatiei, aprinderii, partii electrice).

Deocamdata nu se poate spune ca am muncit mult, deci nu merit respectul :banana: - sunt la faza de strans piese.

inca nu e terminat...dar am sa-i fac poze maine...va avertizez ca arata extrem de ciudat ;) a mai ramas cadrul, rezervorul si scaunele+aripi, in rest e...altfel:P oricum...nu e gata...mai e mult de lucru, dar sper sa fac 2-3 foto maine si sa ti-o arat. bafta!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Intersesant intradevar, pana acuma le-am vazut chopperite dar niciodata endurite ;) daca o termini si o mai bibilesti oleaca iti zic eu ca o sa arate super vezi poate scapi de a 2a sa si fa ceva cu lantul ala ca e ca nuca`n perete mai ales ca i-ai schimbat si locul de pe dreapta pe stanga :lol:

P.S. neaparat poze cu ea gata

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Intersesant intradevar, pana acuma le-am vazut chopperite dar niciodata endurite :crack: daca o termini si o mai bibilesti oleaca iti zic eu ca o sa arate super vezi poate scapi de a 2a sa si fa ceva cu lantul ala ca e ca nuca`n perete mai ales ca i-ai schimbat si locul de pe dreapta pe stanga :banana:

P.S. neaparat poze cu ea gata

eh...nush cand (si daca) o voi termina...lantul l-am pus p stanga pt ca asa era motorul...cat despre sa...aveam de gand sa-mi fac tabureti in atelier din seile alea si p cadru sa fac o sa dintr-o bucata. legat de lant...aveam de gand sa-i fac o aparatoare care sa nu permita noroiului de pe roata sa se aseze pe lant...mai vroiam si un scut sub motor...eh...multe planuri, dar cand am vz ca nu scot scanteie calumea din el am abandonat-o...chiar nush cand o voi scoate din coltul ala...as scoate-o doar daca ar veni cineva cu o rabla inmatriculata sa mi-o dea la schimb...altfel nush cum :banana: mi-am cam pierdut cheful si speranta in legatura cu cadavrul asta ;) :lol:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ce am mai facut intre timp: am reusit sa scot pedala de frana si axul basculei spate. Am reusit sa demontez cricul... din pacate am constatat ca suportul axului cricului (o teava) este pleznita; a fost pesemne reparata in mai multe randuri, dar destul de ciobaneste. Din pacate fotografia a fost facuta pe intuneric, asa ca nu prea e focalizata

 

Am inceput si curatarea patrilor metalice de multele straturi de vopsea.

Grinda-cheson spate:

mai pune niste poze sa vedem cum ai avansat :burnout:

as curios ;)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Sunt tot la faza aia, am niste proiecte de terminat - deh, sfarsit de an - si n-am timp de fiarele mele. Cu prima ocazie duc cadrul la sudat la teava cu pricina, apoi grund & restul. Am promisiuni si de niste liste cu piese noi (sursa Ungaria) & preiss-uri. Cum am ceva nou, bag.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Iga poze...am vrut sa-i fac mai devreme, dar n-am avut timp...

am vandut seile si blocajul ghidonului. ma gandesc sa vand si rezervorul...e bun-bunutz ;) cat ziceti sa cer pe el? ma gandeam sa-l vopsesc frumusel...si apoi sa-l dau. daca il vrea careva sa-mi spuna ce culoare sa-l fac si....sa-mi iau la revedere de la el:) :burnout:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Cu prima ocazie duc cadrul la sudat la teava cu pricina, apoi grund & restul.

Ada'l bre la mandea! :burnout:

Acum m-am uitat din nou la poza pusa de tine. Acolo intra nishte tzutzuroaie care prind cricul shi pe ele se monteaza scaritzele. Practic tre' taiate toate cocomarlele alea shi sudata o tzeava sanatoasa. Vizitezi talica orice hypermarket, raionul de bauturi spirtoase :D , shi se rezolva. Incl cu grunduitul- da' de frecat tzi-o freci singur ;)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ada'l bre la mandea! :burnout:

Acum m-am uitat din nou la poza pusa de tine. Acolo intra nishte tzutzuroaie care prind cricul shi pe ele se monteaza scaritzele. Practic tre' taiate toate cocomarlele alea shi sudata o tzeava sanatoasa. Vizitezi talica orice hypermarket, raionul de bauturi spirtoase :D , shi se rezolva. Incl cu grunduitul- da' de frecat tzi-o freci singur ;)

Ie egzact cum zici !

OK, il incarc in portbagaj saptamana viitoare; de grund si spirt stiu si io sa ma ocup :D. Mai vb pe mess

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...