Sari la conținut

problema incarcare(cred)


Postări Recomandate

Salutare.azi am avut prima mea problema mai grava cu motocicleta.Precizez ca am in kawsaki zx9r din 98'.Din mers s-a oprit...si nu a mai pornit.Nu invartea electromotorul..si caraia releul de pornire ca atunci cand nu are suficient curent in baterie.Am chemat un prieten si mi-a dat curent de la bateria de masina si a pornit imediat.Am continuat plimbarea..iar duPa 5-10 min iar s-a oprit.Am ajuns acasa si am constatat ca nu imi incarca bateria..adica scotand una dintre borne motorul aproape ca se opreste..nu se tureaza ,iar bordul se stinge.Din cunostintele mele despre mecanica...am dedus ca ori releul de incarcare s-a defectat ori s-a oxidat vreun contact.

Unde se gaseste releul de incarcare la modelul meu??

Chiar am nevoie urgenta de ajutor..pe 15 trebuie sa fie gata de plecare la Timisoara.

ASFALT USCAT!!!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Eu zic ca releul n-are nimic.. nici bateria. Cum ridici rezervorul, pe partea stanga a mobrei pe interiorul cadrului ai o mufa care face legatura intre firele de la alternator si alea de la releu. Eu zic ca mufa aia e kaput, daca e asa.. tai-o, leaga firele si vezi dupaia daca merge motoreta. In timp ce umbli acolo lasa bateria la incarcat.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

poti schimba releul de incarcare !!! si cu ocazia asta .. verifica si nivelul de acid din baterie :) trebuie sa fie peste placutele din plumb cu 1,5 cm ! spor la reparatii

Bateria este cu gel,nu are lichid.

 

Eu zic ca releul n-are nimic.. nici bateria. Cum ridici rezervorul, pe partea stanga a mobrei pe interiorul cadrului ai o mufa care face legatura intre firele de la alternator si alea de la releu. Eu zic ca mufa aia e kaput, daca e asa.. tai-o, leaga firele si vezi dupaia daca merge motoreta. In timp ce umbli acolo lasa bateria la incarcat.

SAL> Ai idee unde se afla releul de incarcare??

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Bateria este cu gel,nu are lichid.

 

 

SAL> Ai idee unde se afla releul de incarcare??

 

In codita, pe dreapta, daca tin bine minte. Cauta si tu un manual de reparatii. Macar vezi acolo cum se verifica daca e releul busit sau ai alta problema.

Editat de dumitrasrazvan
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ok, daca scoti borna e normal ca motorul sa se opreasca, cum crezi ca da bujia aia scantetie daca circuitul e deschis?

1: Incarcarea bateriei se verifica cu un voltmetru. Cu motorul oprit pui voltmetrul la borne si citesti valoarea. Daca e sub 12.6v ai sanse sa pornesti motorul cu alta baterie sau de la masina. Daca e peste, pui contactul, pornesti motorul si urci la 4000 de ture. Acolo tensiunea de pe borne tre sa fie intre 13.5-14.5V. Daca e mai mica nu e bine. Daca e mai mare iar nu e bine.

2: Dupa ce ai verificat tensiunea cu motorul pornit, verifica sa fie pe cricul central si cupleaza I-a. Lasa roata sa se invarta un minut-doua si masoara iar incarcarea. Eu am avut un releu care dadea bine tensiune pe baterie cand roata statea pe loc, dar in viteza scadea tensiunea la 12V si nu mi se mai incarca bateria.

3: Daca nu se incarca bateria cum trebuie, verifica tot circuitul de incarcare. Incepe de la bornele bateriei (care pot fi oxidate), la cablurile bateriei (desfacute, expuse), bornele releului (spray de contacte), papucul fazelor care intra in releu (contacte oxidate, papuc desprins, clema rupta, fire iesite din papuc), apoi coboara pe circuit pana spre bobina. Intr-un final poti incerca sa schimbi bobina daca crezi ca poate fi din cauza ei.

4: Se poate sa ai un scurt pe oricare din firele din instalatia electrica. Aici trebuie sa desfaci tot motorul pana la instalatie si sa le verifici unul cate unul cu schema electrica a motorului in fata, verificand continuitatea (pui un multimetru pe simbolul dioda).

 

Daca ai vreun mecanic care se pricepe si la electronica prin zona, du-te la el pentru ca daca nu-s suspectii de baza (baterie veche, contacte oxidate sau releu mort) o sa ai o groaza de belele pana dai de cauza problemei tale.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am gasit un electrician bun...priceput la masini..urmeaza sa vina la mine.Dar nu stiu sigur ce sunt aceste 2 componente,am facut poze.

post-49900-0-49071100-1312705654_thumb.jpg

post-49900-0-07192000-1312705670_thumb.jpg

AJUTOOOOOOR

 

Ok, daca scoti borna e normal ca motorul sa se opreasca, cum crezi ca da bujia aia scantetie daca circuitul e deschis?

1: Incarcarea bateriei se verifica cu un voltmetru. Cu motorul oprit pui voltmetrul la borne si citesti valoarea. Daca e sub 12.6v ai sanse sa pornesti motorul cu alta baterie sau de la masina. Daca e peste, pui contactul, pornesti motorul si urci la 4000 de ture. Acolo tensiunea de pe borne tre sa fie intre 13.5-14.5V. Daca e mai mica nu e bine. Daca e mai mare iar nu e bine.

2: Dupa ce ai verificat tensiunea cu motorul pornit, verifica sa fie pe cricul central si cupleaza I-a. Lasa roata sa se invarta un minut-doua si masoara iar incarcarea. Eu am avut un releu care dadea bine tensiune pe baterie cand roata statea pe loc, dar in viteza scadea tensiunea la 12V si nu mi se mai incarca bateria.

3: Daca nu se incarca bateria cum trebuie, verifica tot circuitul de incarcare. Incepe de la bornele bateriei (care pot fi oxidate), la cablurile bateriei (desfacute, expuse), bornele releului (spray de contacte), papucul fazelor care intra in releu (contacte oxidate, papuc desprins, clema rupta, fire iesite din papuc), apoi coboara pe circuit pana spre bobina. Intr-un final poti incerca sa schimbi bobina daca crezi ca poate fi din cauza ei.

4: Se poate sa ai un scurt pe oricare din firele din instalatia electrica. Aici trebuie sa desfaci tot motorul pana la instalatie si sa le verifici unul cate unul cu schema electrica a motorului in fata, verificand continuitatea (pui un multimetru pe simbolul dioda).

 

Daca ai vreun mecanic care se pricepe si la electronica prin zona, du-te la el pentru ca daca nu-s suspectii de baza (baterie veche, contacte oxidate sau releu mort) o sa ai o groaza de belele pana dai de cauza problemei tale.

nU PREA CRED CA E NORMAL SA SE OPREASCA ATUNCI CAND SCOT BORNA...MIE IMI DA DE INTELES CA ALTERNATORUL NU BAGA SUFICIENT CURENT,DEFAPT...NU SE OPRESTE COMPLET,CI NU ARE SUFICIENT CURENT SA ALIMENTEZE APRINDEREA SI BORDUL.IN BORD SE STING TOATE LUMINILE.DACA INCERC SA ACCELEREZ NU VREA...FACE CA ATUNCI CAND NU ARE BENZINA ,NUMAI PENTRU RELANTI,IAR DACA RECONECTEZ BORNA MERGE NORMAL.STIU CA PRINCIPIUL ASTA SE APLICA LA MASINI...MERGE SA PORNESTI CU O ALTA BATERIE DACA A TA E MOARTA,IAR APOI SCHIMBI BATERIILE SI MOTORUL NU SE OPRESTE(NU STIU DACA SE APLICA NEAPARAT SI LA MOBRE)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Cel cu aripioare e releul de incarcare,primeste trifazic de la motor pe firele galbene,redreseaza apoi stabilizeaza PARALEL. Daca mergi fara far aprins il suprasoliciti pt ca preia ce nu mananca farul,se incinge mai ales in ture multe si pa.

Un papuc prajit in mufa cu fire galbene poate sa indice cauza defectului sau poate sa fie doar urmarea defectarii releului. Intre firele galbene poti sa ai de la 13 volti la relanti pana la 80 sau chiar mai mult masurat in gol cand turezi,principalul e ca cele 3 valori sa fie egale,asta ca sa fii sigur ca statorul e ok.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am gasit un electrician bun...priceput la masini..urmeaza sa vina la mine.Dar nu stiu sigur ce sunt aceste 2 componente,am facut poze.

post-49900-0-49071100-1312705654_thumb.jpg

post-49900-0-07192000-1312705670_thumb.jpg

AJUTOOOOOOR

 

 

nU PREA CRED CA E NORMAL SA SE OPREASCA ATUNCI CAND SCOT BORNA...MIE IMI DA DE INTELES CA ALTERNATORUL NU BAGA SUFICIENT CURENT,DEFAPT...NU SE OPRESTE COMPLET,CI NU ARE SUFICIENT CURENT SA ALIMENTEZE APRINDEREA SI BORDUL.IN BORD SE STING TOATE LUMINILE.DACA INCERC SA ACCELEREZ NU VREA...FACE CA ATUNCI CAND NU ARE BENZINA ,NUMAI PENTRU RELANTI,IAR DACA RECONECTEZ BORNA MERGE NORMAL.STIU CA PRINCIPIUL ASTA SE APLICA LA MASINI...MERGE SA PORNESTI CU O ALTA BATERIE DACA A TA E MOARTA,IAR APOI SCHIMBI BATERIILE SI MOTORUL NU SE OPRESTE(NU STIU DACA SE APLICA NEAPARAT SI LA MOBRE)

releul se verifica cu multimetrul, scoaterea bornei bateriei nu face decat sa il prajeasca. sa nu crezi ca bateria la moto este folosita in circuit doar pentru pornire ptr ca te inseli.

 

Cel cu aripioare e releul de incarcare,primeste trifazic de la motor pe firele galbene,redreseaza apoi stabilizeaza PARALEL. Daca mergi fara far aprins il suprasoliciti pt ca preia ce nu mananca farul,se incinge mai ales in ture multe si pa.Un papuc prajit in mufa cu fire galbene poate sa indice cauza defectului sau poate sa fie doar urmarea defectarii releului. Intre firele galbene poti sa ai de la 13 volti la relanti pana la 80 sau chiar mai mult masurat in gol cand turezi,principalul e ca cele 3 valori sa fie egale,asta ca sa fii sigur ca statorul e ok.

nu ai consumatori nu soliciti nimic.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Cred ca s-a rezolvat,singura problema fiind bateria.nu mai are deloc lichid electrolit si se pare ca "papa" tot curentul,astfel ca am dat-o electricianului sa ii puna si sa o incarce,dupaia sa vad daca merge.A verificat incarcarea si incarca...in jur de 14V.

Multzam pentru sfaturi :friends:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...