Sari la conținut

Touring cu scuterul..


kiss4girls
 Share

Postări Recomandate

Am si eu cateva nelamuriri, intrebari, curiozitati despre viata scuterelor, motorizare,etc.

 

Eu acum am un Malaguti F18 Warrior de 150 cmc (asa e din fabrica), are 150km/h in bord. L-am cumparat la 4.000 km,acum are 9.200 Km.

Este vorba de scuterul care mi-a fost furat acum ceva timp,daca-si mai aminteste cineva.Ma rog..

 

Ce sa zic...forjat nu e.Am mers frumos cu el ingrijit, schimbat consumabilele la timp (mai putin placutele de frana,ca nu gasesc )

Nu l-am ridicat pe-o roata, nu l-am omorat in demaraj,decat ocazional.. Eh, kilometri astia care i-am parcurs eu cu el, din 5000, vreo 3500 sunt in afara orasului la drum intins. Fuge..ma duc cu el in 120 destul de lejer si el ar trece,da' nu l-am lasat decat o data..cand l-am cumparat. (M-am dus 138km/h, oglinda-n oglinda cu un Citroen C4 - VITEZA MAXIMA).

 

Am fost cu el la Slanic Moldova (vreo 170-180 km/sens). Se comporta foarte bine la drum intins (mai ales la consum! Revin la aspectul asta). Sub 110km/h nu prea l-am lasat. Probleme grave nu mi-a facut, nici acum nu da semne ca ar muri curand (demarajul e ca in prima zi - si pe asfalt fuge de sub tine).

I-am schimbat filtru de aer, socul electric, guma spate, bujia...si uleiul.

 

Acum vreau sa mai fac un drum cu el,dar tura asta as vrea cu pasager (am fost in weekend vreo 50 km in afara orasului sa il "testez".Urca in 100km/h cu pasager, urca si mai mult,da' nu il fortez.)

 

Buuuun, si-acum :

 

De regula la cati KM mor segmentii la scuter? Stiu ca variaza de la unul la altul,de la felul in care mergi, etc., dar un oarecare "tipar" tot trebuie sa fie. (intre 9.000 - 10.000, intre 15.000 si 18.000)

 

Consumul : Aici, majoritatea proprietarilor de masini vor fi mandri.

De cand il am si pana acum, consuma al dracu' de mult in oras. Are o medie de 5L/100km in oras.,iar in afara cam 3L/100km, daca il tin peste 100km/h

 

La service-uri pot afla daca e ok compresia? Sau ..alta varianta sa aflu "starea" pistonului care ar fi? Nu vreau sa raman pe undeva fara segmenti.

La scuterele mici iti dai seama de la pedala de compresie,eh la asta (fiind in 4T), pedala se apasa parca nu are piston deloc, dar demarajul este.

 

Racirea : E pe lichid, cu radiator - de obicei se baga antigel - e mai buna apa sau antigelul in radiator la drum lung?

 

Rezumat motor :

150cmc

4T

Racire : lichid

Jumatate din viata lui a fost plimbat la drum intins - MAI POATE?

 

 

Stiu ca scuterele nu sunt pentru touring,dar mai stiu si ca nu sunt singurul care face asta :D

 

Daca aveti raspunsuri, va rog, postati.

Daca aveti sfaturi pt plimbare, la fel.

Daca imi mai amintesc eu cate ceva,mai revin cu mesaje.

 

Va multumesc

 

LE:

Si,desigur.. Cand se uzeaza mai tare motorul ? La drum intins sau in oras?

Ma gandesc ca in oras se uzeaza mai tare,dar poate ma-nsel - adica, la acelasi numar de km facuti cu unul in oras iar cu altul afara

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

dan1979b - are un ybr de 250 si face ture destul de lungi in compania unui scuter de 125... nu-l cunosc pe baiatul cu scuterul dar poti sa afli daca are user pe motoretism sau detalii cu un pm la dan1979b.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am si eu cateva nelamuriri, intrebari, curiozitati despre viata scuterelor, motorizare,etc.

 

Eu acum am un Malaguti F18 Warrior de 150 cmc (asa e din fabrica), are 150km/h in bord. L-am cumparat la 4.000 km,acum are 9.200 Km.

Este vorba de scuterul care mi-a fost furat acum ceva timp,daca-si mai aminteste cineva.Ma rog..

 

Ce sa zic...forjat nu e.Am mers frumos cu el ingrijit, schimbat consumabilele la timp (mai putin placutele de frana,ca nu gasesc )

Nu l-am ridicat pe-o roata, nu l-am omorat in demaraj,decat ocazional.. Eh, kilometri astia care i-am parcurs eu cu el, din 5000, vreo 3500 sunt in afara orasului la drum intins. Fuge..ma duc cu el in 120 destul de lejer si el ar trece,da' nu l-am lasat decat o data..cand l-am cumparat. (M-am dus 138km/h, oglinda-n oglinda cu un Citroen C4 - VITEZA MAXIMA).

 

Am fost cu el la Slanic Moldova (vreo 170-180 km/sens). Se comporta foarte bine la drum intins (mai ales la consum! Revin la aspectul asta). Sub 110km/h nu prea l-am lasat. Probleme grave nu mi-a facut, nici acum nu da semne ca ar muri curand (demarajul e ca in prima zi - si pe asfalt fuge de sub tine).

I-am schimbat filtru de aer, socul electric, guma spate, bujia...si uleiul.

 

Acum vreau sa mai fac un drum cu el,dar tura asta as vrea cu pasager (am fost in weekend vreo 50 km in afara orasului sa il "testez".Urca in 100km/h cu pasager, urca si mai mult,da' nu il fortez.)

 

Buuuun, si-acum :

 

De regula la cati KM mor segmentii la scuter? Stiu ca variaza de la unul la altul,de la felul in care mergi, etc., dar un oarecare "tipar" tot trebuie sa fie. (intre 9.000 - 10.000, intre 15.000 si 18.000)

 

Consumul : Aici, majoritatea proprietarilor de masini vor fi mandri.

De cand il am si pana acum, consuma al dracu' de mult in oras. Are o medie de 5L/100km in oras.,iar in afara cam 3L/100km, daca il tin peste 100km/h

 

La service-uri pot afla daca e ok compresia? Sau ..alta varianta sa aflu "starea" pistonului care ar fi? Nu vreau sa raman pe undeva fara segmenti.

La scuterele mici iti dai seama de la pedala de compresie,eh la asta (fiind in 4T), pedala se apasa parca nu are piston deloc, dar demarajul este.

 

Racirea : E pe lichid, cu radiator - de obicei se baga antigel - e mai buna apa sau antigelul in radiator la drum lung?

 

Rezumat motor :

150cmc

4T

Racire : lichid

Jumatate din viata lui a fost plimbat la drum intins - MAI POATE?

 

 

Stiu ca scuterele nu sunt pentru touring,dar mai stiu si ca nu sunt singurul care face asta :D

 

Daca aveti raspunsuri, va rog, postati.

Daca aveti sfaturi pt plimbare, la fel.

Daca imi mai amintesc eu cate ceva,mai revin cu mesaje.

 

Va multumesc

 

LE:

Si,desigur.. Cand se uzeaza mai tare motorul ? La drum intins sau in oras?

Ma gandesc ca in oras se uzeaza mai tare,dar poate ma-nsel - adica, la acelasi numar de km facuti cu unul in oras iar cu altul afara

Cred ca trebuia sa postezi pe undeva pe la mecanica si intretinere.

 

Oricum in mare eu as zice la scuter sa fii atent ca ii moare cureaua aia de trasmisie undeva pe la 12,000km (asta variaza mult in functie de modelul motorului si de producatorul curelei), asa ca daca vrei sa te bagi la touring verifica ce si cum sa nu ramai cu magarul mort in drum.

Setul motor nu moare de azi pe maine ci se fasaie incet si pur si simplu motorul o sa traga din ce in ce mai prost.

Apa raceste mai bine dar vehiculele din ziua de azi au radiator din aluminiu care se cocleste de la apa. Eu zic ca e cel mai bine sa pui antigel din ala special pentru aluminiu ca are si ceva substanta anti-corosiva in compunere si interesul tau e sa vii inapoi cu un radiator intreg nu cu unul bine racit si spart.

Din cate stiu eu motorul se uzeaza cel mai rau cand e rece, asa ca drumurile mici sub 5-10km il toaca rau. Acuma nu vreau sa insinuez ca-i face bine sa mergi touring la mai mult de 66% din ce poate la maximum, asa ca la motorul tau eu as zice ca o viteza de touring de 90-100km/h e OK.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

dan1979b - are un ybr de 250 si face ture destul de lungi in compania unui scuter de 125... nu-l cunosc pe baiatul cu scuterul dar poti sa afli daca are user pe motoretism sau detalii cu un pm la dan1979b.

Multumesc mult pentru raspuns !

O sa il contactez. Mai am si eu prieteni multi care au taiat tara in doua cu scutere de 125,da' majoritatea au roti mari,al meu e cu roti mici.

Din cate stiu,cele cu roti mari merg mai lejer decat cele cu rotile mici.

 

Cred ca trebuia sa postezi pe undeva pe la mecanica si intretinere.

 

Da, corect ! Scuza-ma, aveam in cap excursia si mi-a sarit in ochi aria asta.

Nu a fost cu intentie.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

referitor la racire pe bidonul de ANTIGEL scrie ce dozaj se foloseste ; NICIODATA NU FOLOSII doar ANTIGEL fara APA DSTILATA ! ....

 

 

referitor la uzura .. eu sunt de parere ca in oras se uzeaza mult mai rapid deoarece ai treceri de pietoni intersectii si nu mergi cu o viteza constanta mereu

Editat de R6 lover
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Rog un moderator sa imi mute topicul in aria Maxi-Scuterelor !

 

Scuze pentru postul in aria gresita !

Multumesc pentru raspunsuri ;)

 

1.referitor la racire pe bidonul de ANTIGEL scrie ce dozaj se foloseste ; NICIODATA NU FOLOSII doar ANTIGEL fara APA DSTILATA ! ....

 

2.referitor la uzura .. eu sunt de parere ca in oras se uzeaza mult mai rapid deoarece ai treceri de pietoni intersectii si nu mergi cu o viteza constanta mereu

 

1. Da,stiu asta.. Sunt si unele gata combinate

2. Hm,asa ma gandeam si eu..Demarezi mai des, opresti mai des.. Hm, totusi eu am o bataie in motor uneori..Nu merge perfect rotund.

Mai curat carburatorul o data, apoi cureaua.. cu exceptia segmentilor,ce-ar putea fi ?

 

Oricum in mare eu as zice la scuter sa fii atent ca ii moare cureaua aia de trasmisie undeva pe la 12,000km (asta variaza mult in functie de modelul motorului si de producatorul curelei)

 

Cu cureaua..am avut o "aventura" de ...

Din lipsa timpului l-am lasat la cineva...ca aveam o bataie in motor. Dupa cateva ore ma suna asta ca ar fi cureaua.

Iau si sun la toate reprezentantele,magazinele de piese,etc.. nimeni nu avea ceva pt F18 Warrior.

Ma uit la motor..vad KYMCO + o serie.. (da,Malaguti cu motor Kymko), caut dupa seria aia..nimic.

Pana la urma am masurat-o cu sublerul..si am comandat una la 200 lei. Da' cea mai scumpa a fost cea mai proasta. Dupa 50km s-a facut franjuri !

Si am revenit la cureaua originala..cu care am mai facut 3000 km de atunci..da' am ramas totusi cu bataia in motor..(nu tot timpul.Uneori la cald,uneori la rece..zile intregi deloc,alteori mai-mereu.. aa..si daca opresc acum, relantiul e atat de mic,de sta sa moara.Daca opresc iar in cateva minute, sta prea turat.De ce?)

 

LE : Si ca sa fiu in aceeasi linie cu aria :

 

Cine are recomandari pentru locuri in apropierea Barladului,Vaslui,Galati,etc, rog sa le spuna.

La un drum de 150-200 km ma bag..cam in zona asta sa fie asa..

Editat de kiss4girls
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Du-te linistit si plimba-te. Ulei bun schimbat la 4-5000 Km. Lichid de racire 50-50 antigel - apa distilata primavara.

 

Un kit de pana sa ai la tine (louis.de), 3 chei fixe, un patentel, surubelnita si bituri, costum de ploaie si fa inconjurul tarii, pe urma al continentului si pe urma al lumii.

 

Ai o obsesie cu segmentii? Dupa 30-40 000 km iti poti pune intrebari si nici atunci. Have fun.

 

O curea trebuie sa gasesti si sa mai ai una de schimb la tine.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

eu as zice s-o lasi mai usor cu viteza maxima. al meu e de 250 si se simte bine pe la 80-95 viteza de croaziera. ce trece peste e pe linia rosie,iar cand o depasesc o fac doar pt cateva secunde,cand intru in depasire. maxim nu i-am dat blana in viata mea, nu ma grabesc chiar asa de rau.stiu ca se duce la 120 fara probleme,asta e suficient pt psihicul meu.

uleiul schimba-l pe la 3000 km.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

1. fa inconjurul tarii, pe urma al continentului si pe urma al lumii.

 

2. Ai o obsesie cu segmentii? Dupa 30-40 000 km iti poti pune intrebari si nici atunci. Have fun.

 

3. O curea trebuie sa gasesti si sa mai ai una de schimb la tine.

1. Stiu ca ai spus-o metaforic,dar chiar crezi ca rezista un 150 cmc la drum mai lung? Pauze am facut mereu la aproximativ 100km,nu l-am omorat.

 

2. Da,am obsesia cu segmentii ..stiu ca majoritatea prietenilor (cu 50cmc) segmenteaza cam la 8-10.000 km.. unul singur s-a dus la 15.000km cu setul original..

3. Cureaua-i problema...Asta nu gasesc nici cum.

Merci mult pentru sfaturi !

 

1. eu as zice s-o lasi mai usor cu viteza maxima. al meu e de 250 si se simte bine pe la 80-95 viteza de croaziera.

 

2. maxim nu i-am dat blana in viata mea, nu ma grabesc chiar asa de rau.

 

Salut!

1. Nu,ca nici eu nu ii trag in gura. De obicei la 100 il tin..si 90 cu pasager. Daca nu am tiruri in spate, il las si mai jos daca-s singur pe drum drept,daca am tiruri..e aiurea cand te depasesc (stiti si voi :D )

2. Nici eu,doar cand l-am luat..."hai sa vad cat poate duce",apoi asa..dupa cum il simt..

 

 

Multam pentru mesaj !

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu te supara dar eu cu inca cativa prieteni din Galati am facut Transalpina si Transfagarasanul cu scutere de 50cc. Traseu de 1500 km, cel mai mult am mers 300 km intr-o zi.

 

Eu am kymco super 8 50cc, racit cu aer si 20.000 km la bord (greutatea lui 108kg + 50 kg bagaje + 65kg ale mele). La 16.000 km i-am schimbat cureaua (care era din fabrica) cu una OEM Kymco. Cea din fabrica mergea bine mersi, dar se subtiase 1mm si scazuse putin din viteza maxima. Greutatea suplimentara de 50kg se simtea la demaraj si pante mai lungi...dar scuterul a facut fata cu brio. In afara de curea toate celelalte piese sunt din fabrica nimic schimbat(in afara de ulei si filtre), si nici nu da semne ca ar necesita vreo inlocuire.

 

La un motor de 150cc in 4 timpi ar trebui sa te gandesti la segmenti abia pe la 40.000 km. Faptul ca ai schimbat cauciucul la 9000 km ma pune pe ganduri. Ori a fost maltratat cu burn-out-uri, ori ai vrut tu un cauciuc mai performant (sau dot mai nou). In mod normal ar trebui sa tina 20.000-25.000 km.

 

Ca si sugestie ar fi bine sa ai la tine o curea de rezerva, sculele si cunostintele necesare inlocuirii ei.

 

Da-i benzina si ulei bun, mergi constant la maxim 75% din puterea motorului si nu te va dezamagi. (Kymco e un motor taiwan-ez ieftin si fiabil.)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

1. Stiu ca ai spus-o metaforic,dar chiar crezi ca rezista un 150 cmc la drum mai lung? Pauze am facut mereu la aproximativ 100km,nu l-am omorat.

 

2. Da,am obsesia cu segmentii ..stiu ca majoritatea prietenilor (cu 50cmc) segmenteaza cam la 8-10.000 km.. unul singur s-a dus la 15.000km cu setul original..

3. Cureaua-i problema...Asta nu gasesc nici cum.

Merci mult pentru sfaturi !

 

 

 

Salut!

1. Nu,ca nici eu nu ii trag in gura. De obicei la 100 il tin..si 90 cu pasager. Daca nu am tiruri in spate, il las si mai jos daca-s singur pe drum drept,daca am tiruri..e aiurea cand te depasesc (stiti si voi :D )

2. Nici eu,doar cand l-am luat..."hai sa vad cat poate duce",apoi asa..dupa cum il simt..

 

 

Multam pentru mesaj !

 

 

gandestete la motociclisti de acum 20-30 de ani din romania care nu gaseau decat mobre/mz/ij de 50/125/250 350 maxim... in 2 timpi, motoare cu mult inferioare celor din ziua de azi, care mergeau cu ulei la fel de inferior ca proprietati.

aia bateau tara in lung si in lat, ieseau cu ele in afara si tot mergeau. si tu nu ai curaj cu un scuter de 150 in 4 timpi care la 9mii de km e inca la inceput de drum.

dai bataie acolo fara frica!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator little wayne

Tocmai am facut 650km(intr-o zi) prin bulgaria cu un scuter de 250cc.Cureaua tine aprox 20.000km(erea in stare perfecta cand am cumparat scutericiul),iar eu am mers 7000km pana acum.La sfarsitul sezonului verific cureaua si rolele

 

Singura aroganta pe care i-am facut-o scuterului....i-am cumparat motul 7100.Stiu ca se foloseste ulei semisintetic la maxiurile de 250,insa eu prefer sa ii pun un ulei sintetic si am tupeu sa parcurg 1000km cu el intr-o zi

 

In rest,apa,paie si bataie

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Multam pentru sfaturi, baieti !

M-ati incurajat..deci ulei bun, benzina..si drumul in fata :)

Ulei..si eu tot Motul ii pun, tot 7100.

 

Limitarea la viteza cum se face?Ca as vrea sa-i pun limita la 100 - 110 .Ma gandesc ca ar proteja altfel motorul.Nu il scap eu,da' sa fie in orice caz.

Bataia in motor de la ce poate fi?Cureaua e ok, segmentii ok.Uneori se simte,uneori nu,uneori am relantiul mic,alteori foarte mare..

Asta-i singura problema la el.

 

 

Si..daca s-ar mai baga cineva la un drum, poate plecam mai multi :D

 

Tocmai am facut 650km(intr-o zi) prin bulgaria cu un scuter de 250cc.

 

Eu nu am facut mai mult de 400 km intr-o zi..si sincer mi s-a parut ca am mers destul de mult pentru el.

Inainte de scuterul asta am avut un Kawasaki de 400..si probabil de asta il vad asa de "mic si neajutorat"

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator little wayne

In privinta limitari...al meu nu trece de 120km/h(limitat),da' nu ma stresez.Suspectez ca are role mai usoare decat cele stock,trage foarte tare pe demaraj dar se plafoneaza la peste 100

 

La 80km/h consuma 3.2.Daca trec de 80 urca spre 4...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Al tau ia bine. Al meu, in oras 5.5 ,chiar 6 daca trag de el.. Barladul e mic..chiar o sa ma uit maine cat are dintr-un cap in celalalt.Da' cu 20 lei, fac vreo 5 sensuri si ma apropii de rezerva (15km rezerva). In schimb,afara nu se simte consumul..

 

Daca ma hotarasc sa plec intr-o excursie, o sa iau in calcul limitatorul.

Dar inainte de a pleca,sa aflu ce are de trepideaza motorul uneori..si e diferenta asta la relanti (motor rece VS motor cald)

 

Scuze pentru Offtopic si dublu post,da' stie cineva ce se intampla cu Motociclism.ro ?

Ca imi merge doar cateva ore pe zi,in rest nu gaseste serverul. E doar la mine? :|

Editat de kiss4girls
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...