Sari la conținut

CSR Custom 125


Smok
 Share

Postări Recomandate

Salutare!

 

Dupa cum spune si titlul topicului, detin o motocicleta CSR Custom 125. Sunt incepator in ghidonat si vreau sa-mi fac linistit damblaua inainte sa trec la o categorie mai mare.

 

Problema este urmatoarea: motocicleta este aproape noua, are 1110 km facuti (o sa-l fac eu pe al 1111-lea :D ) dar n-a mai fost rulata de aproape 2 ani, doar pornita o data la nu-stiu-cate luni. Am incarcat bateria, am curatat bujia cu o carpa de bumbac si m-am chinuit weekend-ul trecut sa inviu 'bestia'. Am pornit-o cu socul tras, ea fiind mentinuta la 3000 de ture, am dat o tura mica si a fost relativ ok. Am luat o pauza de vreo 2 ore si n-a mai pornit.

Tinand cont ca porneste mai greu, ce-ar putea fi de vina? Uleiul (este negru), bujia, benzina (era pe rosu) sau carburatorul?

I-am facut RCA-ul si in zilele urmatoare va trebui sa-i fac ITP-ul. Cam ce as avea de facut cat sa o pun pe picioare si sa iau ITP-ul? Ca de restul ma ocup apoi.

 

Faza comica a fost cand am dat o tura cu ea. Am uitat sa leg bateria si la un hop a sarit. Bine ca nu s-a spart. :crack:

 

As dori niste sfaturi utile, sunt lemn la mecanica. Multumesc.

Am atasat o poza cu 'bestia':

post-45209-0-65782800-1315229744_thumb.jpg

Editat de Smok
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu cred ca are numai 1.100 de km. Clasica vrajeala. Si apoi, cand cumperi un motor care a stat pe dreapta cativa ani ar fi bine sa ii faci o revizie completa : ulei, filtre, bujie, etc (nici eu nu sunt un as in mecanica). In plus sa pui pe cineva care se pricepe sa se uite la roti, sa nu fie prea uzate sau crapate de vechime.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Motocicleta a stat aproape 2 ani la mine in curte. Anul de fabricatie fiind 2008, sa zicem ca a fost rulata un sezon. Primul proprietar (eu fiind al 2-lea) era un domn mai in varsta (prieten de familie) si nu mergea zilnic. Deci nu e vrajeala cu 1110 km. Cati km sa fi facut incat sa-l reseteze? :laugh:

 

Azi am dus-o la un nene mecanic, i-a curatat/reglat carburatorul, a bibilit-o pe ici pe colo si maine (sper) sa-i fac ITP-ul. :moto:

 

Sa mai aman schimbul de ulei sau e urgent sa-l fac? Mi s-a spus ca pot s-o mai rulez asa..

 

Vreun mecanic forumist cu niste sfaturi utile?

Multumesc.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Motocicleta a stat aproape 2 ani la mine in curte. Anul de fabricatie fiind 2008, sa zicem ca a fost rulata un sezon. Primul proprietar (eu fiind al 2-lea) era un domn mai in varsta (prieten de familie) si nu mergea zilnic. Deci nu e vrajeala cu 1110 km. Cati km sa fi facut incat sa-l reseteze? :laugh:

 

Azi am dus-o la un nene mecanic, i-a curatat/reglat carburatorul, a bibilit-o pe ici pe colo si maine (sper) sa-i fac ITP-ul. :moto:

 

Sa mai aman schimbul de ulei sau e urgent sa-l fac? Mi s-a spus ca pot s-o mai rulez asa..

 

Vreun mecanic forumist cu niste sfaturi utile?

Multumesc.

Se "reseteaza" cu bormasina :))).Nu e cazul la tine...

 

 

 

 

E recomandat sa-ti schimbi uleiul.Dupa 1 an,uleiul isi cam pierde din proprietati,iar prima revizie se face,la majoritatea motoretelor noi,la 1000 KM,si probabil iti schimba si uleiul. :cheers:

 

 

Editat de blueenduro
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Fa l singur atunci, de obicei nu e complicat. poate se gaseste vreun samaritean care sa te ajute. Ulei plus filtru nu ar trebui sa te coste mai mult de 70-80 RON.

 

Prima oara cand am facut asta mi a luat 4h din cauza ca filtrul era blocat si nu aveam cheie. Utilizat tehnica surubelnitza infipta in filtru si hei rup si a mers, dar ca treaba in sine nu e complicat. La service iti vor lua minim 50 RON in plus numai manopera, asa ca operatiunile de mentenanta simple merita facute "in house"

 

:cheers:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Fa l singur atunci, de obicei nu e complicat. poate se gaseste vreun samaritean care sa te ajute. Ulei plus filtru nu ar trebui sa te coste mai mult de 70-80 RON.

 

Prima oara cand am facut asta mi a luat 4h din cauza ca filtrul era blocat si nu aveam cheie. Utilizat tehnica surubelnitza infipta in filtru si hei rup si a mers, dar ca treaba in sine nu e complicat. La service iti vor lua minim 50 RON in plus numai manopera, asa ca operatiunile de mentenanta simple merita facute "in house"

 

:cheers:

:cheers: Prefer sa schimb eu uleiul si alte chestii, ma fascineaza mecanica si vreau sa invat, dar problema este ca nu ma pricep. O sa trag pe cineva de maneca sa-mi arate si apoi o sa ma descurc singur.

 

O chestie ciudata este ca la relanti arata ca sta pe la 2000 de ture dar cineva mi-a spus ca se aude 'rotund' si de fapt sta pe la 500 de ture, deci e ceva in neregula cu turometrul. Pot sa reglez eu asta sau trebuie s-o dau pe mana unui specialist?

Multumesc.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Aoleuuuu,chinezarie ca asta am avut si eu,la 2000 de km motorul pierdea compresie la greu,abia mai tragea,si multe alte probleme

Sunt incepator in ghidonat si vreau sa-mi fac linistit damblaua inainte sa trec la o categorie mai mare.

Acum intelegi?

 

Desi sunt o persoana cumpatata, consider (si sper) ca aceasta 'chinezarie' ma va ajuta sa inteleg haosul din Bucuresti inainte sa trec la 600cmc.

Povestea e mai complicata dar pe scurt.. am primit-o. Ceea ce ma face intr-un fel norocos pentru ca probabil mi-as fi luat 500/600cmc din prima in ideea "merg incet si precaut". :rusinica: Mi-am propus sa ma dau pe ea cat mai apuc din sezonul asta.

 

O poza de la prima iesire cu bestia. :D

post-45209-0-10060200-1315431707_thumb.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 1 month later...

Acum intelegi?

 

Desi sunt o persoana cumpatata, consider (si sper) ca aceasta 'chinezarie' ma va ajuta sa inteleg haosul din Bucuresti inainte sa trec la 600cmc.

Povestea e mai complicata dar pe scurt.. am primit-o. Ceea ce ma face intr-un fel norocos pentru ca probabil mi-as fi luat 500/600cmc din prima in ideea "merg incet si precaut". :rusinica: Mi-am propus sa ma dau pe ea cat mai apuc din sezonul asta.

 

O poza de la prima iesire cu bestia. :D

post-45209-0-10060200-1315431707_thumb.jpg

 

Arata bine! Inca mai avea semnalizatoarele =)) si toba :lol: :hug:

 

 

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Daca ai primit-o e bine,stii vorba aia "calul de dar nu se cauta la dintzi".Daca ai dat bani pe ea...

Daca a stat 2 ani cu benzina aia in ea,benzina si-a pierdut cifra octanica si de aia porneste prost.

Schimbul de ulei ar fi recomandat.Daca si schimbul la 125 unde intra cam 1l te rupe la bani,ce o sa faci la 600???Da-o draq,1l de Castrol Actevo e vreo 30ron,un filtru 20-30ron,dai drumul la buson sub baie,dai filtrul jos,il pui pe cel nou,bagi uleiul si gata.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Cu ulei bun si filtrul de aer în regulă va rezista Âşi chinezăria intrucâtva.

Este normal ca un motor de 125cc să aiba relantiul mariÂşor fără să-ți dai seama dupa sunet,cursa pistonului e mult mai mică,cred că 1600-1800 ar fi normal.

Trebuie să ai grijă să nu o soliciți mult timp la puterea maxima,fiind un motor mic ai să fii tentat să tragi de ea la drumuri mai lungi pentru ca te apucă plictiseala la 90 km/h dar o distrugi rapid.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 4 weeks later...

Multumesc de sfat, Method. Din auzite, am inteles ca incap cam 2-3 litri de ulei. Sa fie oare asa sau cum ai spus tu, 1 L? :cheers:

 

Cu ulei bun si filtrul de aer în regulă va rezista Âşi chinezăria intrucâtva.

Este normal ca un motor de 125cc să aiba relantiul mariÂşor fără să-ți dai seama dupa sunet,cursa pistonului e mult mai mică,cred că 1600-1800 ar fi normal.

Trebuie să ai grijă să nu o soliciți mult timp la puterea maxima,fiind un motor mic ai să fii tentat să tragi de ea la drumuri mai lungi pentru ca te apucă plictiseala la 90 km/h dar o distrugi rapid.

Ei draci. :laugh: La 85 km/h (max. cat i-am dat) ma sufla vantul. Iar in Bucuresti, fiind de 125 (cam puturoasa), pana prind 60-70 km/h ajung la urmatorul semafor.

 

Oricum.. momentan este bagata in curte, la iernat. In primavara ii schimb uleiul, bujia si.. ii montez un semnalizator la loc. :crack:

Editat de Smok
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

 

Azi am dus-o la un nene mecanic, i-a curatat/reglat carburatorul, a bibilit-o pe ici pe colo si maine (sper) sa-i fac ITP-ul. :moto:

 

Sa mai aman schimbul de ulei sau e urgent sa-l fac?

Vreun mecanic forumist cu niste sfaturi utile?

Multumesc.

Primul pas l-ai facut deja, prin curatarea carburatorului. Al doilea pas ar fi schimbul de ulei, MUSAI, fara sa te gandesti nicio clipa. Mai bine cumperi un ulei mai ieftin, dar cu vascozitatea recomandata pentru motorul tau (10 W 40 - cred), decat sa mergi cu uleiul vechi. In partea dreapta, trebuie sa ai busonul de ulei, si tot pe acolo trebuie sa scrie cati litri de ulei ar trebuie sa aiba (si vascozitatea recomandata). Banuiesc ca in jur de 2.5 litri, uita-te in zona aia si vezi ce scrie. Cand faci schimbul de ulei, scurge tot uleiul vechi bine (gasesti tutoriale pe youtube cum se face...garla), si baga uleiul nou, dar nu cat scrie pe motor, ci mai putin cu 100-200 grame (adica baga un 2.2 l)si dupa aceea pornesti motorul si lasa-l sa mearga vreo doua minute. Il opresti si il lasi 5 minute sa stea, dupa care verifici nivelul (s-ar putea sa ai ferestruica, tot in partea dreapta a motorului), daca e sub nivelul minim, completezi cu inca 100 - 200 ml, pana cand ajunge sub maxim. Ideea e ca nu trebuie sa bagi in motor cat scrie pe el (sa zicem 2.5) ci mai putin, pentru ca ramane in motor tot timpul ulei vechi, care nu iese la drenaj.

Al treilea pas este masurarea incarcarii bateriei. Trebuie sa ai putine cunostinte de electrica si un voltmetru. Incarcarea este importanta pentru ca fara ea omori bateria si nu mai poti porni motorul de la buton...In mare, trebuie sa ai intre 13.5 - 14.5 V pe baterie, cu farul aprins si motorul turat pe la 3500-4000 ture. La relanti, trebuie sa ai minim 13.5 V dar nu e o regula, s-ar putea sa ai si 13 V si inca nu e cazul sa-ti faci probleme.

In rest, eu te sfatuiesc sa mergi cu ea 3-400 km sa vezi ce mai apare si abia dupa aceea sa continui cu reparatiile (daca o sa fie nevoie).

Ar fi util sa-i faci si un test de compresie, acum, dupa ce schimbi uleiul. Asta iti poate arata peste cei 400 km cum a evoluat "sanatatea" motorului tau (in bine sau in rau), cand ar fi bine sa refaci testul. Pentru testul de compresie ai nevoie de compresmetru (evident) si iar putine cunostinte. Te-as sfatui sa mergi la un mecanic pentru testul asta, nu e scump si e interesant de aflat cum stai cu motorul acum.

In rest, cauciucuri bune, benzina si cati mai multi kilometri fara probleme.

Editat de alex_en
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 3 months later...

 

 

@alex_en - Multumesc pentru sfaturi si scuze de intarziere. Mobra inca sta la hibernat, m-a plesnit criza acum cand incepe sezonul. Cand pun mana pe niste banuti o sa caut un mester dispus sa-mi curete si regleze carburatorul, poate chiar sa-mi faca si schimbul de ulei. Prefer sa dau niste bani si sa vad cum se face decat sa-mi infing eu manutele si sa fac cine stie ce prostie. Inca o data merci de sfaturi, le voi lua in considerare (teoretic). :cheers:

 

Cu ulei bun si filtrul de aer în regulă va rezista Âşi chinezăria intrucâtva.

Este normal ca un motor de 125cc să aiba relantiul mariÂşor fără să-ți dai seama dupa sunet,cursa pistonului e mult mai mică,cred că 1600-1800 ar fi normal.

Trebuie să ai grijă să nu o soliciți mult timp la puterea maxima,fiind un motor mic ai să fii tentat să tragi de ea la drumuri mai lungi pentru ca te apucă plictiseala la 90 km/h dar o distrugi rapid.

 

Asta este si ideea. Daca mie nu-mi pasa de ea, nici ei nu-i va pasa de mine. (citisem asta undeva)

Ca prima motocicleta, incerc sa ma bucur de ea cat se poate. Asa chinezarie cum este, pe ea am facut primii km asta toamna in trafic, incluzand 2 cazaturi minore ca bonus.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 1 month later...

Deci i-ati patine :))

bine ca ai postat, blondo. eram nevoit sa fac dublu-post. si.. se scrie ia-ti*. :D

 

 

Maine ii fac schimbul de ulei (asta daca nu am ghinion sa intervina ceva).

 

Intrebari:

- ce marca de ulei sa cumpar? Method mi-a recomandat Castrol Actevo, altcineva Motul. :scratch: N-as vrea sa sara de 50 ron/litru.

- ce cantitate sa cumpar? 1 sau 2 L?

- de unde sa cumpar? stau in zona Titan si maine ma duc in Berceni, la blonda de mai de sus. deci in una din cele 2 zone sau in drum.

- cum imi dau seama ce filtru (de ulei) sa cumpar? am vazut pe net ca sunt de mai multe tipuri/marimi. am mai auzit ca motocicleta asta n-ar avea asa ceva. este posibil?

 

Sunt varza la chestiile astea dar ma intereseaza maxim.

Multumesc anticipat. :cheers:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

eu iti zic sa iti iei motul,mai mult de 2l nu cred ca are sens...daca are filtru de ulei,il scoti,mergi cu el in mana si ceri identic,stiu ca ma bate gramatica,nu imi pasa....daca nu ai filtru de ulei iti dau eu sa iti pui plasa de tantari ca mai am prin casa =))

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...