Seb Postat Septembrie 7, 2011 Share Postat Septembrie 7, 2011 (editat) Salut, Am un CB din 94 si frana spate este pe tambur. Problema e ca de ceva timp scartaie din ce in ce mai rau iar azi cand era si ud pe jos cand ating frana spate imi blocheaza roata. Simt ca nu mai opune rezistenta pedala, merge direct pana la capat. Sincer nu ma pricep la frane pe tambur. Am inteles ca este un ferodo inauntru ? Ferodoul acesta ar fi ca o placuta de frana care apasa probabil tot pe un disc metalic ? Sa inteleg ca s-a tocit ferodoul ? Daca da, se gaseste usor unul nou, sunt scumpe, se schimba greu ? P.S. : am vazut ca este si un indicator cu un fel de gradatie pe frana, dar sincer nu ii gasesc logica, indicatorul este undeva iar gradatie in alta parte, mai in jos stanga-jos. Many many thanks Editat Septembrie 7, 2011 de Seb Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Dan Cata Postat Septembrie 7, 2011 Share Postat Septembrie 7, 2011 Stai linistit ca nu e asa mare problema. Chiar ma interesam pt CB-ul lu tovarasa si am gasit pe net la pret ok saboti pt frana spate. Site-ul este romimoto-piese.ro. Sa imi fie cu iertare ca le fac reclama oamenilor astia, dar au cel mai bun pret Bafta! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
CzCustoms Postat Septembrie 7, 2011 Share Postat Septembrie 7, 2011 brake shoes sunt ferodourile care se vor toci si trebuie schimbate dupa un anumit timp. Cand desfaci frana verifica si parghia care vine de la pedala , sa fie unsa acolo unde intra in tambur. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Seb Postat Septembrie 7, 2011 Autor Share Postat Septembrie 7, 2011 (editat) Stai linistit ca nu e asa mare problema. Chiar ma interesam pt CB-ul lu tovarasa si am gasit pe net la pret ok saboti pt frana spate. Site-ul este romimoto-piese.ro. Sa imi fie cu iertare ca le fac reclama oamenilor astia, dar au cel mai bun pret Bafta! Merci de pont. preturile vad ca sunt OK, gasesc si la 50-60 ron. Vad in mare 2 diferente : unii sunt cu arcuri, unii sunt fara arcuri (nu stiu care se potrivesc la mine). iar ce-a de-a doua diferenta este dimensiunea sabotilor, pentru asta ma voi uita in manualul service, presupun ca voi gasi acolo dimensiunea pentru a mea. brake shoes sunt ferodourile care se vor toci si trebuie schimbate dupa un anumit timp. Cand desfaci frana verifica si parghia care vine de la pedala , sa fie unsa acolo unde intra in tambur. Multumesc pentru explicatii. Ca sa fiu sigur...ferodo=saboti, e acelsi lucru,da ? Sa inteleg ca nu este asa complicata operatiunea de a desface farana. presupun ca pot face si singur chestia asta....ridicata pe cric si cu sculele necesare. Nu mai e mult pana la sfarsitul sezonului si as fi amanat schimbarea pana anul viitor, dar nu-mi lace deloc sa franza DOAR cu fata. Editat Septembrie 7, 2011 de Seb Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Dan Cata Postat Septembrie 7, 2011 Share Postat Septembrie 7, 2011 Saboti e ce ai tu in loc de placute de frana pe spate. Ferodo e materialul din care is facute. Si ambreiaje is facute din ferodo. Nu e greu deloc de schimbat numa trebuie cred reglat dupa ce montezi sus. Ocazie cu care iti cunosti mai bine mobra Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Seb Postat Septembrie 7, 2011 Autor Share Postat Septembrie 7, 2011 Saboti e ce ai tu in loc de placute de frana pe spate. Ferodo e materialul din care is facute. Si ambreiaje is facute din ferodo. Nu e greu deloc de schimbat numa trebuie cred reglat dupa ce montezi sus. Ocazie cu care iti cunosti mai bine mobra Super. Acum e clar Nu pot sa vad manualul de la CB pentru ca sunt la munca si as vrea sa sun acum sa imi comand saboti. Imi poti spune te rog ce dimensiuni de saboti iei tu pentru CB ? THX Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Dan Cata Postat Septembrie 7, 2011 Share Postat Septembrie 7, 2011 Super. Acum e clar Nu pot sa vad manualul de la CB pentru ca sunt la munca si as vrea sa sun acum sa imi comand saboti. Imi poti spune te rog ce dimensiuni de saboti iei tu pentru CB ? THX Cel mai bine e sa ai seria la sasiu si sa stii exact ce model e. Adica PC xx. Meri frumos pe site, alegi modelul si anul, meri la saboti si apoi vezi codu. Suni la oameni, le zici codul sabotilor si ii rogi frumos sa verifice si ei ca e ce trebuie pt modelul si anul mobrei tale. Difera de la motor la motor sabotii aia, chiar si intre ani diferiti de CB Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Seb Postat Septembrie 7, 2011 Autor Share Postat Septembrie 7, 2011 Cel mai bine e sa ai seria la sasiu si sa stii exact ce model e. Adica PC xx. Meri frumos pe site, alegi modelul si anul, meri la saboti si apoi vezi codu. Suni la oameni, le zici codul sabotilor si ii rogi frumos sa verifice si ei ca e ce trebuie pt modelul si anul mobrei tale. Difera de la motor la motor sabotii aia, chiar si intre ani diferiti de CB Perfect,asa am sa fac. Multam Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
fast_arrow Postat Septembrie 7, 2011 Share Postat Septembrie 7, 2011 Stai linistit ca nu e asa mare problema. Chiar ma interesam pt CB-ul lu tovarasa si am gasit pe net la pret ok saboti pt frana spate. Site-ul este romimoto-piese.ro. Sa imi fie cu iertare ca le fac reclama oamenilor astia, dar au cel mai bun pret Bafta! Romi din Cluj...Apelati cu incredere la el, bun baiat. Am luat doua randuri de cauciucuri de la el si nu numai. Parolist ! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
almostcyborg Postat Septembrie 7, 2011 Share Postat Septembrie 7, 2011 Ferodo ii firma care le produce. Placutele is facute din alte materiale: azbest, ceramice cu fibre de cupru, fibre minerale, celuloza etc. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Dan Cata Postat Septembrie 7, 2011 Share Postat Septembrie 7, 2011 (editat) Ferodo ii firma care le produce. Placutele is facute din alte materiale: azbest, ceramice cu fibre de cupru, fibre minerale, celuloza etc. Corect, insa termenul s-a incetatenit la fel ca si cuvantul simering, de fapt ii zice inel de etansare, insa Simmer/-ing e numele injinerului care l-a inventat Editat Septembrie 7, 2011 de Dan Cata Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
dublu JACK Postat Septembrie 8, 2011 Share Postat Septembrie 8, 2011 @seb - daca nu mai tine frana, incearca sa mai strangi pilita aia de la tija ce vine de la pedala de frana, astfel vei intarii pedala si frana va devenii mai eficienta. daca nu mai ai unde sa mai strangi......atunci schimba sabotii de frana. cat despre montat, este floare la ureche. reglajul il faci dupa bunul tau plac. spor la treaba. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Seb Postat Septembrie 8, 2011 Autor Share Postat Septembrie 8, 2011 @seb - daca nu mai tine frana, incearca sa mai strangi pilita aia de la tija ce vine de la pedala de frana, astfel vei intarii pedala si frana va devenii mai eficienta. daca nu mai ai unde sa mai strangi......atunci schimba sabotii de frana. cat despre montat, este floare la ureche. reglajul il faci dupa bunul tau plac. spor la treaba. Tine frana, chiar blocheaza roata daca e putin ud pe jos e probabil fier pe fier deja. Ma uitam aseara, presupun ca pot face operatiunea fara a da nici macar roata jos, cred ca m-am si prins cum. Uite man ..... AICI !!! Eu tot de la el iau si CB-ul meu este un model mai vechi ca al tau ! Daca iti iei ti-l schimb eu gratis, numai sa vii in Alexandria (90km) ... sunt tare curios cum merge un CB500 ! ... sau ,,xerox", sau ,,drujba", Merci man, de link si de intentia de a ma ajuta cu schimbatul sabotilor O sa incerc sa fac singur operatiunea, trebuie sa invat. Cat despre link, am vazut pe acel site ca au saboti si la 30-40 ron. Cum sunt in gaura rau de tot cu banii acum, as fi curios daca pot cumpara din aia in loc de cei la 170 ron. Sunt intr-adevar mai mici cei ieftini...dar oare se potrivesc ? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
alexcatalin Postat Septembrie 8, 2011 Share Postat Septembrie 8, 2011 Ma uitam aseara, presupun ca pot face operatiunea fara a da nici macar roata jos, cred ca m-am si prins cum. Nu vad cum ai putea, axul rotii spate trece prin placa pe care sunt montati sabotii. Daca tot umbli unge cu vaselina cama care actioneaza sabotii iar interiorul tamburului (practic butucul rotii unde freaca sabotii) curata-l cu spray de frana, se aduna multa mizerie acolo de la functionarea franei. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.