Sari la conținut

Motocicleta perfecta


Postări Recomandate

HP2 stiu ca inseamna High Performance si 2 probabil 2 cilindri. De ce ai face turul lumii cu o motocicleta high performance?

Atunci sa bagam si EXC-urile in discutie :lol:

Oricum, in stilul Long Way Round, cu masini suport, clar as fi mers cu moto de enduro prin Mongolia - Magadan.

 

 

Nu stiu daca 2-ul vine de la 2 cilindrii stiu ca a existat un HPN inainte tot bicilindru tot boxer deci 2 ar putra sa vina si de la altceva.

Referitor la intrebarea ta cu de ce ai face turul lumii cu o motocicleta hiperformance pentru ca exista pt ca vreau pt mine tot ce e mai bun.

Daca vrei turul lumii cu o motocicleta NO performance incearca cu un KTM fie el exc sau nu.

 

 

 

Acum dupa ce te-am atacat ia zi dc dracu ar pleca cineva in jurul lumii pe un cross?

Asa de masochist mai era un nebun pe R1 prin comparatie exidta pelerini care merg pana la Meka masurand distanta cu lungimea corpului lor dar daca ma intrebi pe mine au nevoie de ajutor medical specializat.

 

HP2 are 175 kg la gol. Adica greutate cat un monocilindru de 650 usor. Poate si de aia il cheama Hi Performance si putere dubla.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Era un punct de vedere... Totusi HP2 enduro aduna intre rotile sale simplitate si tehnologie... Daca cineva ar avea multi bani de aruncat si i-ar pune niste carburatoare, chiar ar deveni ceva depanabil oriunde.

Cred ca asta ar trebui avut in vedere pentru un vehicul care sa strabata lumea in lung si-n lat , simplitatea, nu performanta.

 

Iar criteriul asta cu greutatea chiar n-are relevanta. O motocicleta de turul lumii se cantareste la plin si mai mult ca sigur depaseste 300 de kilograme...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

... am inteles ca BMW l-a schimbat la modelele mai noi nu mai e Al e otel.

 

Nu este valabil la Xchallenge si Xmoto; cadrul spate din otel a fost introdus, ca si motorul Loncin in loc de Rotax, doar la modelele Xcountry incepand cu 2008.

 

HP2 stiu ca inseamna High Performance si 2 probabil 2 cilindri. De ce ai face turul lumii cu o motocicleta high performance?

 

De ce nu? Vorbeam de "ideala". Apoi, performanta nu inseamna neaparat viteza mare, inseamna performanta in domeniul respectiv.

 

Da, HP vie de la High Performance dar s-a gasit varianta asta si pt. a "aminti" cumva de firma HPN, resposabila cu motocicletele pt. Paris-Dakar ale BMW, care si-a "bagat nasul" in proiectarea lui HP2 Enduro. Iar 2 vine intr-adevar de la nr. de cilindri.

 

HP2 are 175 kg la gol.

 

Asta cu greutatea "la gol" este un termen discutabil; mie mi se pare total irelevanta greutatea asta "la gol" pt. ca nu plec la drum fara benzina, ulei sau lichide de frana etc. Greutatea "gata de drum" este 198kg si asta cred ca este cu adevarat relevant, in cazul unor comparatii.

 

In literatura germana de specialitate, ceea ce numesti tu (si altii aici pe forum) "la gol" nemtii numesc "trocken" (trad. = uscat) adica motocicleta fara lichide.

In general, cand se prezinta datele unei motociclete apare doar tremenul Leergewicht (trad. = greutatea la gol), adica motocicleta gata de drum.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu este valabil la Xchallenge si Xmoto; cadrul spate din otel a fost introdus, ca si motorul Loncin in loc de Rotax, doar la modelele Xcountry incepand cu 2008.

 

cu cateva stelute ar fi valabil, din cate stiu eu Loncin a fost pe toata gama G, s-ar putea sa gresesc, dar personalul de la bmw mi-a confirmat asta, deci si ei ar fi in ceata...

 

De ce nu? Vorbeam de "ideala".

 

Misto ghilimelele...

 

Sincer, topicu' s-a dus un pic in balarii de la motocicleta perfecta in gama spre motoreta perfecta de rtw... daca o dam in rtw... nu prea stiu cum se impaca compresia de pe unele motorete propuse cu benzina cu cifra octanica mica... si nici motoretele usurele nu mai sunt chiar atat de usurele dupa ce intaresti sub-frame-uri sa sustina bagaje....

 

Asta cu greutatea "la gol" este un termen discutabil; mie mi se pare total irelevanta greutatea asta "la gol" pt. ca nu plec la drum fara benzina, ulei sau lichide de frana etc. Greutatea "gata de drum" este 198kg si asta cred ca este cu adevarat relevant, in cazul unor comparatii.

 

In literatura germana de specialitate, ceea ce numesti tu (si altii aici pe forum) "la gol" nemtii numesc "trocken" (trad. = uscat) adica motocicleta fara lichide.

In general, cand se prezinta datele unei motociclete apare doar tremenul Leergewicht (trad. = greutatea la gol), adica motocicleta gata de drum.

 

"literatura germana de specialitate" - iar ma faci sa tusesc :)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

cu cateva stelute ar fi valabil, din cate stiu eu Loncin a fost pe toata gama G, s-ar putea sa gresesc, dar personalul de la bmw mi-a confirmat asta, deci si ei ar fi in ceata...

 

 

"literatura germana de specialitate" - iar ma faci sa tusesc :)

 

Discutia asta cu Loncin si gama X s-a mai purtat pe aici pe forum, in urma cu putin timp, probabil pe topicul noului G650GS. Asa cum am explicat si acolo, aceste schimbari s-au facut doar pt. acel model pt. a-i scadea pretul in final cu cca. 1000€. Si tot in acea discutie, cineva (oare tot tu?) a adus acelasi argument total insignifiant ca asa ar fi zis "personalul" de la BMW (banuiesc ca e vorba de Bavaria). Intre "literatura germana de specialitate" (in cazul de fata carte cumparata de la BMW Welt din MĂźnchen plus cataloagele Motorrad) si niste "baieti" care au ajuns sa vanda motociclete BMW naiba stie pe ce criterii, oricum nu pt. pasiunea si cunostintele lor despre motocicletele BMW, este clar pe cine tind sa cred.

 

Cat deapsre tusea ta, incearca niste sirop de la farmacie, s-ar putea sa aiba efect. ;)

Da, acolo, ca in orice alt domeniu, se poate vorbi de "literatura de specialitate" si in domeniul moto pt. ca numarul de carti si reviste editate cu speccific moto este foarte mare.

Si n-am dubii ca ti-as fi spus vreo noutate dar ne place sa zgandarim. :unsure:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum dupa ce te-am atacat ia zi dc dracu ar pleca cineva in jurul lumii pe un cross?

 

Am spus moto de enduro, nu de cross. Si am mai spus ca numai pe portiuni gen Mongolia-Magadan si cu 7 masini suport in urma mea. Ca in celebrul LWR. Iar motivul pt care cineva ar face asta e simplu: pt 'fun'.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pentru ca s-au adus in discutie greutatile la gol si la plin, da, intr-adevar, greutatea la gol e cea care conteaza si dupa care merita sa faci o comparatie. De ce? Simplu! Pentru ca o motocicleta poate avea rezervor de 33L si alta de 9,5. De aici se poate deduce o diferenta intre greutati de aproximativ 20kg. doar din cata benzina intra in rezervor. E, asta numai comparatie intre greutatile motocicletelor nu e. Deci, in mod normal, cel putin din punctul meu de vedere, greutatea la gol e cea relevanta pentru o comparatie REALA a unor motociclete. Din punctul meu de vedere, "argumentul" "da' ce domn'e, eu plec la drum fara benzina si ulei?" e pentru amatori.

 

Revenind la subiect, daca as pleca singur in ture mai lungi, in mod categoric n-as merge pe autostrazi. Pentru cei care "nu stiu", chiar si tarile civilizate din vest au drumuri "secundare" pe care poti taia tara in doua. Din punctul meu de vedere, in ceea priveste concediile, cu mici exceptii, autostrazile si drumurile de viteza sunt pentru burtosi. Pentru drumuri "secundare" asfaltate sau nu, pentru mine un mono de 650 e motocicleta ideala. Confortul n-are absolut nicio legatura cu nr. de ciclindri, putere sau altele de genul. Daca te mananca undeva, o sa super-confortabila si un parbriz mare poti pune chiar si pe un EXC de 300 in 2 timpi. De incarcat cu bagaje si accesorii, si sa reziste, se poate incarca aproape orice motocicleta. Iar la partea cu bagajele, aproape toti cei care au facut ture cu adevarat lungi va vor spune ca au folosit maxim jumatate din tot ceea ce au avut la ei. Si aici ar putea fi o intreaga discutie dar nu e locul.

 

Si nu in ultimul rand, atentie la exprimarile de genul "turul lumii se face asa" sau "motocicleta ideala este asta". Cum se face un eventual tur al lumii si ce motocicleta ar trebui folosita sunt doua chestii total subiective. Daca eu sunt suficient de nebun incat sa fac turul lumii prin boscheti calarind un moped, e treaba mea si pentru mine asta e realitatea, asa cum "nebunul" ala s-a gandit ca motocicleta ideala pentru a pleca prin lume este un R1, alegere total neinspirata daca ar fi sa ma intrebi pe mine. Dar, omul ala se simte bine pe motorul ala, a agatat sifonierul de codita si a dovedit ca se poate. Daca privim acest caz, toate teoriile despre "cum se face" si "cu ce se face" cad. Cand faci o afirmatie despre ceva subiectiv cum este acest subiect, normal ar fi sa zici pentru mine, motocicleta ideala este... si turul lumii se face......

 

 

Nimic din ceea ce am spus nu este adevarul absolut si nu vreau sa intru in polemica cu nimeni. Asta e doar parerea mea.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pentru ca s-au adus in discutie greutatile la gol si la plin, da, intr-adevar, greutatea la gol e cea care conteaza si dupa care merita sa faci o comparatie. De ce? Simplu! Pentru ca o motocicleta poate avea rezervor de 33L si alta de 9,5. De aici se poate deduce o diferenta intre greutati de aproximativ 20kg. doar din cata benzina intra in rezervor. E, asta numai comparatie intre greutatile motocicletelor nu e. Deci, in mod normal, cel putin din punctul meu de vedere, greutatea la gol e cea relevanta pentru o comparatie REALA a unor motociclete. Din punctul meu de vedere, "argumentul" "da' ce domn'e, eu plec la drum fara benzina si ulei?" e pentru amatori.

 

Revenind la subiect, daca as pleca singur in ture mai lungi, in mod categoric n-as merge pe autostrazi. Pentru cei care "nu stiu", chiar si tarile civilizate din vest au drumuri "secundare" pe care poti taia tara in doua. Din punctul meu de vedere, in ceea priveste concediile, cu mici exceptii, autostrazile si drumurile de viteza sunt pentru burtosi. Pentru drumuri "secundare" asfaltate sau nu, pentru mine un mono de 650 e motocicleta ideala. Confortul n-are absolut nicio legatura cu nr. de ciclindri, putere sau altele de genul. Daca te mananca undeva, o sa super-confortabila si un parbriz mare poti pune chiar si pe un EXC de 300 in 2 timpi. De incarcat cu bagaje si accesorii, si sa reziste, se poate incarca aproape orice motocicleta. Iar la partea cu bagajele, aproape toti cei care au facut ture cu adevarat lungi va vor spune ca au folosit maxim jumatate din tot ceea ce au avut la ei. Si aici ar putea fi o intreaga discutie dar nu e locul.

 

Si nu in ultimul rand, atentie la exprimarile de genul "turul lumii se face asa" sau "motocicleta ideala este asta". Cum se face un eventual tur al lumii si ce motocicleta ar trebui folosita sunt doua chestii total subiective. Daca eu sunt suficient de nebun incat sa fac turul lumii prin boscheti calarind un moped, e treaba mea si pentru mine asta e realitatea, asa cum "nebunul" ala s-a gandit ca motocicleta ideala pentru a pleca prin lume este un R1, alegere total neinspirata daca ar fi sa ma intrebi pe mine. Dar, omul ala se simte bine pe motorul ala, a agatat sifonierul de codita si a dovedit ca se poate. Daca privim acest caz, toate teoriile despre "cum se face" si "cu ce se face" cad. Cand faci o afirmatie despre ceva subiectiv cum este acest subiect, normal ar fi sa zici pentru mine, motocicleta ideala este... si turul lumii se face......

 

 

Nimic din ceea ce am spus nu este adevarul absolut si nu vreau sa intru in polemica cu nimeni. Asta e doar parerea mea.

 

 

Credeam ca este evident ca tot ceea ce scriu reprezinta parerea mea si modul in care vad eu lucrurile.

De asemenea sunt de acord cu tine ca un mono poate sa faca fata distractiei insa daca/dupa ce vei avea o bicilindrica probabil ca ii vei aprecia mult mai mult calitatile.

 

 

Referitor la treaba cu R1 sau vre-o mobra de cross. Daca o faci la ambitie ca sa demonstrezi ceva....in fine se poate dar nu vreau sa-mi exprim parerea despre motivele psihice care te imping la asa ceva. La ambitie probabil ca merge inconjurata lumea si pe skate-board si pe trotineta.

 

In opinia mea sa ai 7 masini de asistenta sau doar 1 e gay.

 

La chestia cu 1/2 din bagaje iar nu sunt de acord. Rezulta clar din ce zici tu respectivii nu stiu sa-si faca bagajele. Nu au idee ce le trebuie si ce nu.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

... daca/dupa ce vei avea o bicilindrica probabil ca ii vei aprecia mult mai mult calitatile.

 

Cred ca stiu mai bine ce apreciez, si de ce spun asta: pana acum am avut doua motoare 4 in linie si 5 mono-uri. Bicilindre si tricilindre n-am avut pe numele meu dar m-am dat cu multe. De cand merg pe moto ('99) as putea spune, fara sa fiu lipsit de modestie, ca am ceva experienta si am testat destule. Pur si simplu sunt indragostit de mersul/bataia mono-ului. M-am dat cu 800-le, ce sa zic, frumos. Dupa care imediat m-am urcat pe X-moto. Pur si simplu a inceput sa curga sangele in mine de bucurie. Si mai exista un exemplu in care m-am simtit mult mai bine pe un mono dupa ce m-am dat jos de pe un multi. Nu stiu de ce, dar eu ma distrez mai bine pe tipul asta de motor. Nu-mi place viteza mare dar in schimb imi plac mult serpentinele si coclaurii. Pentru asta, mono-ul ma satisface pe deplin.

Este adevarat ca un mono este mai slab ca putere comparativ cu un multi, dar, asta e. Stii vorba aia, nu te poti cacao in gustul omului.

 

Si revenind la subiect, un alt motor pe care l-as lua in calcul pentru un drum lung ar fi Tenere-ul dupa 2008. Rezervor mare, pozitie buna si o sa suficient de confortabila. Un motor in care nu mai trebuie sa bagi prea multi bani ca s-o iei din loc.

 

Rezulta clar din ce zici tu respectivii nu stiu sa-si faca bagajele. Nu au idee ce le trebuie si ce nu.

 

Nu mai fi asa sigur pe tine. Habar n-ai ce idei iti vin in cap atunci cand stii ca pleci vreun an-doi la vreo 50-60 de mii de km distanta.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 3 years later...

Hai sa aducem in prim-plan topicul, ca si asa e duminica dimineata si e plictiseala:

 

- categoria enduro-touring sau touring (on-road).

- motor >750. Ideal >900c.

- 2 in linie, cel mult 2V/boxer.

- racire aer/ulei de preferat.

- injectie & consum decent.

- motoreta ceva mai inaltuta (pt. ca pot).

- cardan.

- ideal valve hidraulice (cam rare - in principal la choppere mari si goldwing/night hawk/pacific coast, deci cam vechi).

- fara preferinta legata de ambreiaj: cablu/hidraulic.

- capitolul bagaje: cam la orice poti pune 2 genti textile, asa ca se poate ignora.

 

ce mi-a iesit mie (avand in vedere mai mult sau mai putin cele de sus):

TDM 900cc, Varadero, desi nu imi place sa recunosc, cred ca cel mai bine ar intra: bmw R1100-1150 GS/LT. Am mers demult pe un gs din '95 si parca arata si mergea ca o motoreta in toata firea, mi-a placut...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...